Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"turuanalüüs" - 29 õppematerjali

turuanalüüs - turu ja klientide ning nõudluse kirjeldamine toote järele - toote konkurentsieelised ja hinnatase - turu maht ja stabiilsus - alanüüsitakse konkurente ja sihtgruppi ning turuosa suurust - kirjeldatakse ettevõtte potensiaalseid kliente: hulk, vanus, sugu, elukoht, harjumused
thumbnail
2
docx

Äriplaani Struktuur

- visioon ­ kuhu tahetakse jõuda ; ei tohiks olla liiga kergelt saavutatav - eesmärgid ­ saavutatavad ja mõõdetavad ; ajaliselt piiratud, realistlikud ja konkreetsed 5. Tooted ja teenused - üksikasjalik tootekirjeldus ja tootmisprotsessi või tegevuse kirjeldus - ülevaade vajaminevatest hoonetest, ruumidest, seadmetest - tootmise maksumus ja hinnakujunduse alused - toote/teenuse edaspidine arendamine ja nomenklatuuri muutmine 6. Turuanalüüs - turu ja klientide ning nõudluse kirjeldamine toote järele - toote konkurentsieelised ja hinnatase - turu maht ja stabiilsus - alanüüsitakse konkurente ja sihtgruppi ning turuosa suurust - kirjeldatakse ettevõtte potensiaalseid kliente: hulk, vanus, sugu, elukoht, harjumused 7. Turundus - turundusplaan (ärieesmärk, saavutused (praegused ja tulevased), tegevused) - turundusstrateegia (toote/teenuse reklaam, müügikanalid 8. Finantseerimine

Majandus → Ettevõtlus
59 allalaadimist
thumbnail
9
doc

äriplaan - OÜ MERILIN DESIGNS

OÜ MERILIN DESIGNS ÄRIPLAAN SISUKORD 1.0 TEGEVJUHI KOKKUVÕTE 1.1 ÄRIPLAANI EESMÄRK 1.2 ETTEVÕTTE MISSIOON, VISIOON 1.3 EDU VÕTMEFAKTORID 1.4 FINANTSVAJADUSE JA -OLUKORRA KIRJELDUS 2.0 ÜLEVAADE ETTEVÕTTEST 2.1 OMANIKUD JA JUHID 2.2 ETTEVÕTTE AJALUGU JA ÜLEVAADE TEGEVUSKOMPLEKSIST 2.3 ÜLEVAADE INVESTEERINGUTEST JA FINANTSEERIMISALLIKATEST 3.0 TOOTED JA TEENUSED 3.1 TOODETE JA TEENUSTE KIRJELDUS 3.2 KOOSTÖÖPARTNERID JA -TARNIJAD 3.3 TULEVIKU TOOTED JA TEENUSED 4.0 TURUANALÜÜS 4.1 TURUSEGMENDID 4.2 SIHTTURU (SEGMENDI) STRATEEGIA 4.2.1 Sihtturu vajadused, ostuotsuse mõjutajad 4.2.2 Sihtturu kasvutempo 4.3 PEAMISED KONKURENDID 4.4 OHUD, RISKID, VÕIMALUSED 5.0 MÜÜGI- JA TURUNDUSPLAAN 5.1 ETTEVÕTTE KONKURENTSIEELISED 5.2 TURUNDUSSTRATEEGIA 5.2.1 Ettevõtte toodete ja teenuste positsioneerimine 5.2.2 Hinnastrateegia 5.2.3 Promotsioonistrateegia 5.3 MÜÜGISTRATEEGIA 5.3.1 Müügiprognoos 5.3.2 Müügiorganisatsioon 6.0 TEOSTUSE PLAAN 6.1 PEAMIS...

Majandus → Ettevõttlus
431 allalaadimist
thumbnail
14
doc

äriplaan spordijuhtimises

................................................................................................. 5 1.6 Tegevusvaldkond........................................................................................................... 5 1.7 Omandivorm ja omanikud.............................................................................................. 5 1.8 Juhtimine, töötajad......................................................................................................... 5 2. Turuanalüüs........................................................................................................................ 6 2.1 Otsesed konkurendid..................................................................................................... 6 2.2 Kaudsed konkurendid.................................................................................................... 6 2.3 Organisatsiooni SWOT analüüs...............................................................................

Sport → Spordijuhtimine 1
297 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Turundusplaan

Põhitegevusena pakub ettevõte pagaritooteid, kuid valmistame ka kondiitritooteid. Nimetatud valdkonnas on vajalik pidev nii kvaliteedi kui ka toodete areng. Vajalik on väljatöödata tooteid mida saavad tarbida ka need kellel on allergiad või talumatused. Ettevõtte üldandmed: Nimi: Küpsetusmeister OÜ Aadress: Lääne- Saare vald, Aste alevik, Lepik 21 93731 Aste Tel: +372 4513289 E-mail: kü[email protected] 2 Situatsioonianalüüs 2.1 Turuanalüüs Turunduskeskkond (tarbijad, konkurendid): kohalik ja välismaine (turist) eraisik. Konkurentsisituatsioon: Kõik ettevõtted, kes toodavad ja müüvad pagari- ja kondiitritooteid. Kliendid: Kohalikud erakliendid, turistid, ettevõtted (Restoranid, kohvikud, poed). Klient ostab toodet, mille kvaliteet on vastav hinnale. Turul on palju sarnaseid ja sarnase välimusega tooteid, kuid meie firma pakub tooteid mis on valmistatud vanaaegsete retseptide järgi ja milles on kasutatud

Majandus → Turundus
48 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

selle allüksuse jaoks väljatöötatud juhendeid turundusmeetmestiku elluviimiseks ja ressursside planeerimiseks. Kasu saavad sellest turundusplaani koostajad, tippjuhtkond, teised ettevõtte osakonnad ja alluvad. Ülesehitus:  Juhtkonna deklaratsioon  Lühikokkuvõte tuleviku eesmärkidest, visioonist, missioonist, senini saavutatust ja toimunud arengust  Turuolukorra analüüs  Tegevusharu analüüs, turuanalüüs, konkurentsianalüüs, kliendianalüüs, eelduste analüüs, prognoosid  Ettevõtte hetkeolukorra analüüs  Ettevõttesiseste tugevuste ja nõrkuste analüüs; potentsiaalsed ohud ja võimalused; olemasolevate ressursside analüüs  Turunduseesmärgid  Ettevõtte eesmärgid ja selle allüksuste üldeesmärgid; turunduseemärgid, nt turu, toote, kliendisegmentide jne  Turundusstrateegia  Segmenteerimine; sihtsegmentide valik; positsioneerimine;

Majandus → Turunduse alused
41 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse aluste eksam

ühiskonnale konfliktid tulenevad sellest, et erinevatel inimestel ja gruppidel on erinevad arusaamad heast ja halvast ärieetiliste probleemide tekkepiirkond o huvide konflikt o ausus ja õiglus o kommunikatsioon o Organisatsiooni suhted on suhted organisatsiooni liikmete vahel, tarbijatega, varustajatega, konkurentidega jne7 9) Turuanalüüs, SWOT-analüüs ja PEST-analüüs Turuanalüüs on vajalik selleks, et teha strateegilisi otsuseid turu või selle dünaamika kohta. Turuanalüüsil on kaks eesmärki: määrata kindlaks turu atraktiivsus ja tulukus nii praeguste kui ka tulevaste turul osalejate jaoks; seletada ja mõista turu-dünaamikat, milleks tuleb välja selgitada esilekerkivad võtmetegurid, suundumused, ohud ja võimalused. SWOT- analüüs o Analüütiline meetod, kui tulemusi näidata/analüüsida o Kus info tuleb

Majandus → Ettevõtlus alused
20 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Äriplaan

OÜ ETTEVÕTE Äriplaan Äriplaanis sisalduv informatsioon, kaasa arvatud ettevõtte strateegia, sihtturud, teenuste ja finantsprognooside kirjeldus, on konfidentsiaalne 6. jaanuar 2017 Ülevaade ja ajalugu Sissejuhatus ettevõtte tegevuse kohta, lühike ülevaade ajaloost ja tähtsamatest saavutustest. Viimases lõigus kirjeldage eesmärki, mida tahetakse äriplaaniga saavutada. Asutamise aasta ning reg-nr: Põhitegevusala: Omanikud: Tegevusaadress: Sertifikaadid ja litsentsid: Osakapital: Töötajate arv: Joonis. Ettevõtte tegevusaadress: [ettevõtte logo] 2 Toote/teenuse kirjeldus Ettevõtte toote või tegevuse kirjeldus. Siin osas tooge välja patendid, kaubamärgid ning litsentsid. Samuti, milliseid toote- või teenusearendusi plaanitakse tulevikus. Joonis 2. Toote visualiseerimine [ettevõtte logo] ...

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Äriplaan appist

ÄRIPLAAN 2016/2017 Ülevaade Eesmärgiks on püstitatud luua internetirakendus, mis võimaldab kasutajal igapäevase söögitegemise lihtsamaks teha. Nimelt kui inimene avab oma külmkapi, aga ei oma aimugi, mida antud asjadest valmistada, siis on tal vaja need toiduained antud rakendusse sisestada, mis omakorda pakub välja erinevaid toiduroogasid antud kombinatsioonist ja õpetust, kuidas mida valmistada. Antud rakendus on hea abimees näiteks neile, kes pole toidu valmistamise poole pealt kõige lennukama mõtlemisega, samuti on see abiks ka kiiretes olukordades, kus pole aega midagi mõistliku ise leiutada või kui finantsiline olukord ei võimalda külmkappi täita- meie äpp aitab hädast välja.. Klient  Sihtgrupiks on pigem tudengid ja naised, vanuses 20-50. Elukoht linnades, töötavad/õpivad. Sissetulek on 600-1800eur.  Hea kiire, sihtotstarbeline toiduostmine, aja ning rahakokkuhoid(ebavajalik ...

Majandus → Äriplaan
84 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ettevõtlus ja äri planeerimine

t. strateegiat. Näiteks ettevõtte OÜ Aken pikaajaline eesmärk on kasvamine üheks kiiremini arenevaks aknatootjaks Põhjamaades. Keskmise pikkusega eesmärkide näited: 1. Saavutada tootmismaht 6000 akent kuus 1. juuliks 2009. 2. Sama aasta 1. oktoobriks eesmärk saavutada tootmismaht 8000 akent kuus ja saada üheks suuremaks aknaid tootvaks ettevõtteks Baltimaades. Lühiajaline eesmärk on ehitada lõpuni tootmishoone. 9. Turuanalüüs, nõudlust mõjutavad tegurid, SWOT. Turuanalüüs on vajalik selleks, et teha strateegilisi otsuseid turu või selle dünaamika kohta. Tegurid, mis mõjutavad nõudluse muutumist, on järgmised: 1. Tarbijate (ostjate) sissetulek - sissetuleku suurenedes nihkub nõudluskõver paremale ehk nõudlus suureneb Tarbijatel on kulutamiseks rohkem raha ja nad on iga hinna juures nõus rohkem ostma. Selline olukord on omane majandustõusudele, kus palgad on

Majandus → Ettevõtlus
76 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Äri planeerimise kordamisküsimused

(altkäemaks, sugulase tööle võtmine), ausus ja õiglus (õiglust aetakse segi seaduslikult kaitstud huvidega), kommunikatsioon (infohäired puudutavad reklaamteateid, toodete turvalisust isel teavet, keskkonnnasõbralikkust jne, nt suitsude puhul “Vähem tõrva” ei muuda seda tervislikumaks), organisatsiooni suhted on suhted organisatsiooni liikmete vahel, tarbijatega, varustajatega, konkurentidega jne (Eetiline töötaja hoiab suhetes konfidentsiaalsust) 9) Turuanalüüs, SWOT-analüüs ja PEST-analüüs – Turuanlüüs koosneb konkurentidest, klientidest ning turu trendidest. Klientide puhul kasutatakse segmenteerimist ja konkurentide puhul nende analüüsi. SWOT – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats; Võimalused, Ohud, Tugevused ja nõrkused, PEST – Political(tarbijakaitseseadused, looduskaitseseadused, tollimaksud), Economic(majandustsükli faas, intressimäärad, elatustase),

Majandus → Ärijuhtimine
18 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Logistiline ahel kui tarne ja väärtusahel

Kui ettevõte on võimekas ja seob enda külge edukalt nii kliendid kui ka allhankijad ja tarnijad, muutub uute konkurentide lisandumine alale raskemaks. Väärtusahela analüüs on aidanud loobuda lisaväärtust mitteloovatest, kallitest ja tarbetutest tegevustest ning vahendajatest. Väärtusahel (Value Chain) on laiem mõiste, hõlmates lisaks tarneahelale muuhulgas selliste protsesside planeerimist, juhtimist ja juurutamist, nagu ­ Strateegiline turuanalüüs ­ Ettevõtte üldjuhtimine ­ R&D ­ Turundus ja müük ­ Müügijärgne klienditugi ­ Tehnoloogia 6 Mõisted Logistiline ahel (Logistics chain) Logistiliseks ahelaks nimetatakse logistiliste lülide ühendust, mis on lineaarselt korrastatud materjali-, informatsiooni- ja rahavoogude seisukohalt eesmärgiga analüüsida, projekteerida ja teostada teatud hulklogistilisi toiminguid ehk funktsioone

Logistika → Logistika
111 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kinnisvara hindamine

pakkumist, leitav väärtus on kergesti mõistetav ja saadud tulemus põhjendatav. Puudused: tehinguandmete vähesus (info raskesti kätte saadav), andmete usaldusväärsus küsitav, tehingu ja objektiga seotud info vähesus (kasutuspiirangud, ehitusõigus), kohanduste tegemisel palju subjektiivsust, kiiresti muutuval turul andmed vananevad ja ei kajasta hetke olukorda. 94) Millised on võrdlusmeetodi rakendamise etapid? Võrdlusmeetodi rakendamise etapid: turuanalüüs, võrreldavate objektide valik, kohandamine, vaadeldavate parameetrite valik, lõplik hinnang (saadud tulemus peab olema arusaadav ja hindamiskäik kergesti jälgitav. 95) Kuidas toimub tehinguinfo kogumine? Tehinguinfo kogumine: vajalikud andmed (müügitehingud, pakkumised, poolelijäänud müügitehing), otsesed allikad (avalikud tehinguregistrid, avalikud andmed pakkumite kohta, informatsioon tehingus osalejatelt), kaudsed

Majandus → Kinnisvara hindamine
173 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Äriplaan eksam

- eesmärgid peavad kindlasti olema saavutatavad ning lisaks ka mõõdetavad, ajaliselt piiratud, realistlikud ja konkreetsed. 5. Tooted ja teenused - kirjeldatakse üksikasjalikult oma toodet või teenust ning tootmisprotsessi või tegevust; - antakse ülevaade vajaminevatest hoonetest, ruumidest, seadmetest; - tuuakse välja tootmise maksumus ja hinnakujunduse alused; - selgitatakse, kuidas on plaanis oma toodet või teenust edaspidi arendada ning nomenklatuuri muuta. 6. Turuanalüüs - kirjeldatakse turgu ja kliente ning nõudlust toote järele, - tuuakse välja oma toote konkurentsieelised ja hinnatase; - hinnatakse turu mahtu ja stabiilsust; - analüüsitakse konkurente ja nende sihtgruppi ning turuosa suurust; - kirjeldatakse oma ettevõtte potentsiaalseid kliente: hulk, vanus, sugu, millises piirkonnas elavad, missuguste harjumustega jne. 7. Turundus - koostatakse turundusplaan, kus kirjeldatakse oma ärieesmärki, pannes paika, mis ajaks midagi tahetakse

Majandus → Ärijuhtimine
48 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turundusplaan ettevõttele Estonian Air

võimalusi pakkuda kliendile sobivat hinda, ilma kvaliteedis järeleandmisi tegemata. Sektorisisene konkurents on väga suur ning tänu tehnoloogia arengule on tarbijal ülimalt lihtne kõikidest pakutavatest hindadest ülevaadet saada. Lennundus muutub pidevalt ning nõuab igapäevaselt kohanemist. Lennukisõidust on väheste aastatega saanud rikkamatele kättesaadavast reisimisviisist tavaliseks transpordiliigiks. 1.2.2 Turuanalüüs: turul valitsevad tendentsid ning sellega kaasnev konkurents Konkurents lennunduses on armutu ning kaasa toonud hindade järsu languse. Ellujäämismeetodina on tekkinud alliansid ­ lennufirmad on ühinenud eesmärgiga säästa tootmiskuludelt. Tänu allianssidele on saavutatud teatud kontroll turu üle ning seeläbi on suudetud konkurentsi vähendada. Estonian Air on üks väheseid lennufirmasid, mis ei kuulu suurtesse allianssidesse nagu Skyteam või Star Alliance

Muu → Ettevõtlus
127 allalaadimist
thumbnail
16
docx

PROJEKTIJUHTIMISE TEEMA – PROJEKTI PLANEERIMISE ANALÜÜS

Kõik etapid jagunevad omakorda alaetappideks. Enamasti sünnivad projekti ideed organisatsioonis tekkinud probleemist või klientide/sihtrühma vajadustest. Lahenduste ja ideede analüüsi tulemusena valitakse välja vaid elujõulisemad ideed. Nende osas viiakse läbi eeluuring. See etapp hõlmab endas erinevaid taustauuringuid. Nendeks võivad olla näiteks lähteolukorra analüüs (SWOT), finantskalkulatsioon, turuanalüüs kui ka paljud muud sarnased analüüsid (Salla, 2007, lk 12). Järgmisi etappe võib nimetada ka projekti põhifaasideks. Nendeks on, nagu juba eelnevalt mainitud, planeerimine, teostamine ja lõpetamine. Pärast projekti teostamist võrreldakse taotletud eesmärke saavutatud tulemusega ning hinnatakse projekti õnnestumist. Projekt lõpeb projekti lõpparuande kinnitamise ja projektorganisatsiooni laialisaatmisega. Enamik etappe on seotud projektide taotletava muutuse ettevalmistamisega

Psühholoogia → Juhtimispsühholoogia
27 allalaadimist
thumbnail
58
docx

KORTERITE OSTU-MÜÜGI ANALÜÜS JÕHVIS JA NARVAS

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Ettevõtluse õppetool Triinu Viikholm KORTERITE OSTU-MÜÜGI ANALÜÜS JÕHVIS JA NARVAS Kodutöö nr 1 Emeriitprofessor Ene Kolbre Tallinn 2014 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................... 1 SISSEJUHATUS........................................................................................................ 2 1.KORTERITE OSTU JA MÜÜGI DÜNAAMIKA JÕHVIS JA NARVAS PERIOODIL 01.01.2012 – 30.06.2015........................................................................................ 3 2.HINNANG MUUTUSTELE JA NENDE PÕHJUSTELE..................................................9 3.PROGNOOS.................................................

Varia → Kinnisvaraturundus
25 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

olulisi konkurentsieeliseid ei ole kellelgi (nt küttepuud). Ülehinnates võidakse turust ilma jääda, liiga madala hinnaga võidakse ilma jääda tulust. Pakkumishinnameetodit kasutatakse pakkumiskonkursside ja hinnapäringute võitmiseks. Võetakse aluseks eeldatavad konkurentide pakutavad hinnad ning samas ka ettevõtte enda kulud. Eesmärk on pakkuda kõrgeim hind mis oleks konkurentidega võrreldes madalaim. Tarbijakeskne hinnakujundus Tuleb teha põhjalik turuanalüüs. Välja on vaja selgitada: - Tarbijate arv ja tunnused - Tarbijate hinnatundlikkus - Tarbijate hinnakäsitlus, mis sõltub vajadustest, infost, konkurenttoodetest - Tarbijate ostuvalmidus Tarbija tajutud väärtusel kujunev hind – võetakse arvesse toodete otseste kasude kõrval kabrändist ja lisateenustest tulenevad kasud. Majanduslikul väärtusel põhinev hinnakujundusmeetod kujundab hinna selliselt, et

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kinnisvaraturundus konspekt eksamiks

Hind tuletatakse hinnatava objekti ja samas piirkonnas hiljuti müüdud sarnaste objektide võrdluse alusel. Objektid peavad olema võrreldavad nii füüsiliste tunnuste, asukoha kui ka majanduslike näitajate poolest. Meetodi rakendamine eeldab piisava hulga sarnaste varade olemasolu. Võrdlusmeetod on sobilik selliste varade hindamisel, mida omanik kasutab ise ning mis tavaliselt ei ole seotud õiguste ja kohustustega. Võrdlusmeetodil hindamise etapid: - turuanalüüs - võrdlustegurite valik (tavaliselt 3-5) - võrdlusühiku valik - võrdluselementide valik - kohandamine - hindamistulemuse leidmine Tulumeetod põhineb vara võimel genereerida tulevikus tulu. Väärtusena käsitletakse oodatavate tulude nüüdisväärtust. Aluseks on põhimõte, et ostja ei ole kinnisvara eest nõus rohkem maksma kui on oodatavad rahavood sellelt kinnisvaralt kogu tema kasutusea jooksul. Tulumeetodit kasutatakse

Majandus → Kinnisvara hindamine
65 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

tooteid ning pöörata tähelepanu jäätmekäitlusele ning taaskasutusele. 14. Kuidas Sa hindad väidet: "Hea kaup müüb ennast ise"? Ei nõustu. Kui vaid toode on väga hea kuid ei ole kedagi kes toodet müüb, arendab, õigele sihtturule pakub (ja teeb seda õiges kohas ja õigel ajal), siis toode ise ennast müüa ei suuda. 2. Turunduskeskkond 1. Kuidas saab ettevõte otsustada, mitmele turule tal on otstarbekas siseneda? Koostatakse turuanalüüs, turusegmentimine ning turu üldine määratlus – kellele ja miks toodetakse. Selgitatakse välja peamised kliendid ning nende vajadused ja millised tooted sobivad nende vajaduste rahuldamiseks. 2. Kui olemas on väga palju sekundaarse info allikaid, kas turundusjuhid peavad siis üldse muretsema primaarse info kogumise pärast? Kuna iga ettevõte ning nende pakutav toode/teenus on teistest mõnevõrra erinev,

Majandus → Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

Kordamisküsimused: 1. Põhimõisted: “ettevõtlus”, “ettevõtja”, „sisemine ettevõtlus“, „siseettevõtja“. Ettevõtlus- on protsess, mille abil indiviidid - kas omal käel või organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Ettevõtlus on isiku iseseisev majandus- või kutsetegevus, mille eesmärgiks on tulu saamine kauba tootmisest, müümisest või vahendamisest, teenuse osutamisest või muust tegevusest, kaasa arvatud loominguline või teaduslik tegevus. Ettevõtja on isik, kes tegeleb ettevõtlusega . Otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede otsingut, hindamist, edasiarendamist. Ettevõtja tunnetab ära mingi võimaluse, täitmata koha turul, lahendamata probleemi – ning rajab ettevõtte, et probleem lahendada või tühimik täita. Ettevõtja käesoleva seaduse tähenduses on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu ees...

Majandus → 10. klassi majandus
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

1.Turunduse definitsioon, selle olulisemad rõhud. Turunduse majandusteooriast eristavad momendid. Turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, müügitoetuste ja jaotuse planeerimise ning teos- tamise protsess loomaks soodsaid vahetusi individuaalsete ja organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks.Turundus jaguneb: praktiliseks tegevuseks ja teoreetiliseks käsitluseks. 2.Turunduse tuummõisted (vajadus, soov, nõudlus, toode, vahetus, tehing, turg) Vajadused- tarbed, soovid- nõudlus- tooted- vahetus- tehingud- turg 3. Turunduse arenguprotsess: põhilised kontseptsioonid (tootmiskontseptsioon, tootmiskontseptsioon, müügi-kontseptsioon, turunduskontseptsioon, ühiskondliku turunduse kontseptsioon).Tootmiskontseptsioon: tarbijad on soodsalt meelestatud nende kaupade suhtes, mis on massiliselt levinud ja odavad. Fookusesse tõuseb kulude kontroll, mille poole püüeldakse läbi tootmi...

Majandus → Turundus
505 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

loogikaks. Võimalustekeskne on pöördvõrdeline mõistega kausaalne või eesmärgikeskne (causal). Sarasvathy väidab, et ärikoolides rakendatakse õpetamisel eesmärgikeskset loogikat. See tähendab, et määratud on ära lõpptulemus ja antud kindlad vahendid, mille abil tuleb leida kõige mõistlikum, odavam, kiirem võimalus antud eesmärgi saavutamiseks. Eesmärgikeskne loogika hõlmab endas õiget järjestust alates ideest, millele järgneb turuanalüüs, finantsprognooside seadmine, meeskonna loomine, äriplaani koostamine, finatside leidmine, prototüübi loomine jne. Võimalustekeskne loogika aga ei alga konkreetse eesmärgi seadmisega, vaid olemasolevate vahendite analüüsiga ja võimaldab tulemustel tekkida tänu inimeste rikkalikule kujutlusvõimele, tema püüdlustele ja tänu inimestele, kellega mõtleja kokku puutub. Samal ajal kui eesmärgikesksed mõtlejad on nagu kindralid, kelle eesmärk on vallutada

Majandus → Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

Uut toodet saab turustada järk-järgult (liigutakse ühelt turu osalt teisele, sealt kolmandale) või samaaegselt (korraga haaratakse mitu turuosa 41. Millistest teguritest sõltub uue toote edukus ja miks kukuvad mõned tooted läbi Uue toote edu sõltub eelkõige sellest, mis sihtrühmale on toode planeeritud, selle toote uudsusest, innovaatilisusest ja tarbimismugavusest. Väga olulisel kohal on ka hinna- kvaliteedi suhe. Hea toote eeliseks on ka põhjalik turuanalüüs ning kliendi/konkurentide tundmine ning võimalusel põhjalik toote testimine. Uue toote testimine turu reaaltingimustes annab väga hea ülevaate sellest, kas toode vastab turu ootustele ja vajadusele ning kas toodet saadab edu või mitte. Tooted kukuvadki läbi sageli seetõttu, et puudub põhjalik riskide hindamine ning sihtrühma mitte tundmine ning testperiood. Keskendutakse liialt ühele või kahele tegurile ning jäetakse märkamata muud olulised mõjutegurid

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

Laenukohustuste maksmise võimalikkust kajastab rahavoo prognoos. · Äriplaan peaks katma otstarbekat ajaperioodi. (Nt 1 aasta täpsemalt ja 2 aastat üldistatult). Arvestada ka laenu tähtajaga. · Ettevõtte juhtkond ja omanikud peavad olema usaldusväärsed. · Projekti teostatavusega seotud riskid peaks olema avatud. Laenu saamist raskendavad: · Puuduseks võivad olla äriplaani üldine madal kvaliteet, kehv vormistamine, ebakonkreetne äriidee, puudulik turuanalüüs, loogikavead, otsesed vead finantsprognoosides, prognooside põhjendamatus (,,arvudega mängimine"), ka liigne pealiskaudsus. · Alustavate ettevõtete puhul ajaloo puudumine, riskantsus. · Laienemisplaane ei toeta finantseerimisallikate äranäitamine vajalikus mahus. (Investeeringud + käibekapital). · Miinuseks on ettevõtte senine nõrk finantsseis või ka probleemid varasemate laenude tagasimaksmisel.

Majandus → Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

hinnad ning samas ka ettevõtte enda kulud. Eesmärk on pakkuda kõrgeim hind, mis oleks konkurentidega võrreldes madalaim. Mida parem ülevaade konkurentidest, seda suuremad võimalused maksimeerida kasumit. Tarbijakeskse hinnakujunduse lähtealuseks on tarbija tajutud väärtus konkreetse toote osas ning meetod toetub suuresti tarbija psühholoogilis- emotsionaalsetele hinnangutele, võttes arvesse ka tarbija hinnaootusi. Tarvis on teha eelnevalt põhjalik turuanalüüs, milles selgitatakse välja a) tarbijate arv ja tunnused b) tarbijate hinnatundlikkus c) tarbijate hinnakäsitus, mis sõltub vajadustest, infost, konkurenttoodetest d) tarbijate ostuvalmidus. Ettevõte ei keskendu kulude kokkuhoiule, vaid toote omaduste, brändi tuntuse ning lisateenuste paketi laiendamisele, sest toote kasude ja kulude vahe saabki näidata tarbija tajutud väärtusena. See annab ettevõttele tugeva konkurentsieelise ning lubab küsida kõrgemat hinda.

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Pangandus konspekt

III Analüüsietapp Ärikeskkonna analüüs - Majandusharu analüüs ­ hetke situatsioon, trendid majandusharus. - Seadusandluse analüüs ­ antud majandusharu puudutav seadusandlus Eesti Vabariigis ja vajaduse korral ka teistes riikides, mis on otseselt seotud ettevõtte majandustegevusega. Jälgida maksuseadusi ja vajadusel tolliseadusi ning nende mõju ettevõtte tegevusele. - Turuanalüüs ­ hetkesituatsioon ning trendid turul, millel ettevõte tegutseb, sealhulgas turu suurust, segmente ja konkurente. 43 Ettevõtte analüüs Toote/teenuse analüüs - ettevõtte poolt pakutavad tooteid/teenuseid, nende positsioon turul. - Investeerimisvajadused toodete/teenuste müügi edendamiseks. Finantsaruandluse analüüs - eelnevate aastate raamatupidamise aastaaruanded ja kvartaliaruanded.

Majandus → Pangandus
71 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti konte...

Majandus → Turundus
50 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

· Ei sobi kõikidele toodetele/teenustele · Tarbijate privaatsus võib olla häiritud · Kallis (üks kontakt) Plussid · Kahesuunaline kommunikatsioon · Sõltumatus edasimüüjatest · Efektiivsus mõõdetav · Erinevatele sihtrühmadele erinevad pakkumised · Konkurentide teadmatus (pakkumised ei ole avalikud) Müügitöötaja ülesanne on: · toote müümine · uute klientide leidmine, · turuanalüüs · tootearendusideede esitamine, · kliendi soovide ja vajaduste · müügi koordineerimine, välja selgitamine · klienditeenindus ja kliendisuhte hoidmine Personaalne müük toimub: müügisalongides,kliendikohtumistel,telefoni teel Isikliku müügisuhtluse plussid ja miinused + ·Interaktiivne kommunikatsioon - ·Võimaldab luua pikaajalisi suhteid

Majandus → Turundus
430 allalaadimist
thumbnail
78
pdf

Majandusmatemaatika

X ' A &1 B Maatriksvõrrandi AX'B lahendiks on maatriks X ' A &1 B ÜLESANDED ©Audentese Ülikool, 2003. Koostanud A. Sauga MAJANDUSMATEMAATIKA I Maatriksid 74 8.19 On läbiviidud kahe asenduskauba turuanalüüs. Olgu esimese kauba hind p1 ja teise kauba hind p2. Vastavad pakkumisfunktsioonid on S1 ' & 60 %10 p1 ja S2 ' & 68 %20 p2 ning nõudlusfunktsioonid D1 ' 27& 8 p1 % p2 ja D2 ' 30& 16 p2 %2 p1 . Leida hinnad, mille korral mõlema kauba turud on tasakaalus. 8.20 Uurime 3 asenduskauba turgu: 1. kauba nõudlus D1 = 23 - 5p1 + p2 + p3 ; pakkumine S1 = -8 + 6p1 2. kauba nõudlus D2 = 15 + p1 - 3p2 + 2p3 ; pakkumine S2 = -11 + 3p2 3

Majandus → Raamatupidamise alused
399 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun