Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tarbijad ja säästjad (0)

3 HALB
Punktid
Tarbijad ja säästjad #1 Tarbijad ja säästjad #2 Tarbijad ja säästjad #3 Tarbijad ja säästjad #4 Tarbijad ja säästjad #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-03-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Eliise Kass Õppematerjali autor
Siin on materjal majandusest. Kirjutatud on tarbijatest, säästjatest, rikkusest, eelarvest, intressidest, tarbimiskrediidist, finantskoormusest ja laenudest.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
doc

Tarbijad

Tarbijad ja säästjad VI peatükk Tarbija Tarbija on inimene, kes ostab kaupu või teenuseid isiklikuks kasutamiseks. Tuluallikad Tulu tööst ­ palk Tulu rikkusest ­ intress, Rikkus Rikkus on sinu omanduses olevate asjade väärtus. Rikkuse tunnused 1. kasulikkus 2. piiratud pakkumine

Majandus
thumbnail
3
doc

Tarbimine ja säästmine

Kordamisküsimused ptk 6 1. Selgita järgmised mõisted ja küsimused · Tarbija ­ on inimene , kes ostab kaupu ja teenuseid isiklikuks kasutamiseks · Tuluallikad ­ tulu tööst: palk; tulu rikkusest; intress · Rikkus ­ sinu omanduses olevate asjade väärtus · Rikkuse tunnused ­ 1)kasulikkus 2)piiratud pakkumine 3)rahaline väärtus 4)omandiõigus peab olema vahetatav · Säästmine ­ sõltub: 1)tulude suurusest 2)ootustest 3)pankade intressimääradest 4)maksuseadusest · Eelarve ­ tulude ja kulude plaan ( Eelarve koostamise kolm põhisammu: 1)finantseesmärkide püstitamine 2)tulude hindamine 3)kulude planeerimine ) · Reklaamist saadav kasu ­ 1) info hindade ja uute toodete kohta 2)suureneb müüjate vaheline konkurents 3)alandab hindu tarbijate jaoks 4)maksab kinni enamike ajakirjade ja ajalehtede kulud ning kõik eraraadiote ja eratelevisioonid

Majandus
thumbnail
38
pptx

Tarbimine ja säästmine

Tarbimine ja säästmine Tarbimine ja säästmine Tarbimine ­ kaupade ja teenuste kasutamine oma vajaduste rahuldamiseks. Säästmine ­ kasutatava tulu osa, mida ei kulutata tarbimisele. Sissetulek: 1. Palk 2. Rent 3. Intressid 4. Kasum Lorenzi kõver - iseloomustab riigi tulujaotust graafiliselt. · Punkt D näitab, et vaeseimad 20% elanikkonnast saavad vaid 5,0% kogu rahvatulust · Punkt E iseloomustab alumise 50% elanike osatähtsust rahvatulu jaotumises (19,8%) · Planeerimine ja eesmärkide seadmine Raha pole paraku kunagi nii palju, et jätkuks piiramatult kõige jaoks, mida hing ihaldab. Seetõttu tasub oma rahaasju planeerida ja eesmärke seada, et läbimõeldult õigel ajal valikuid teha ning olla valmis ka ootamatusteks.

Majandus
thumbnail
45
doc

Majandus õpetuse aasta konspekt.

perekondade ja ettevõtete valikuid. Majanduse põhivalikud Vastused küsimustele ­ MIDA, KUIDAS, KELLELE Majandusmudel Majandusmudel on lihtsustatud väide, diagramm või valem, mida kasutatakse majandussündmuste selgitamiseks. Majandus Majandus on süsteem, mis tuleneb valikutest, mida me teeme kui tarbijad, töötajad, ettevõte omanikud või juhid ja valitsusametnikud. Nõudlus III peatükk · Mis on nõudlus ja kuidas see illustreerib hindade mõju? · Miks inimesed ostavad mingit kaupa madalamate hinnaga rohkem ja kõrgema hinnaga vähem? · Milline seos on üksikisikute nõudmiste ja turunõudluse vahel? · Mis on nõudluse hinnaelastsus ja mis seda määrab?

Majandus
thumbnail
15
docx

Majanduse konspekt

Monopol ­(kreeka sõnadest monos ­ ,,üks" ja polein ­ ,,müüma"), kus mingit teenust või toodet pakub ainult üks müüja. Monopoli puhul puudub konkurents pakutavatele toodetele või teenustele puuduvad asendustooted. See võimaldab müüjal küsida toote eest hinda, mis ühiskonna seisukohalt on liiga kõrge. Majandusringlus Majapidamised ­ ühise eelarvega majandavate inimeste kogum. Moodustavad kõik riigis elavad inimesed, tarbijad, pered ja leibkonnad Majapidamistel on majanduses kaks tähtsat rolli: -Tarbijatena kasutavad nad ettevõtte valustatud tooteid ja teenuseid. -Ressursiomanikena omavad nad tootmisressursse(maavarad,kapital ja inimressurss) Adam Smith- 1776.aastal raamat ­ majandusteaduse isa. Raamat ,,Rahvaste rikkus" Hakkas vastu nii merkantelistidele kui ka füsiokraatidele. Tema vaated: -Rikkus sõltub tootmisest, tootmine aga sellest, kuidas ühilduvad tootmistegurid -Valitsus ei tohi sekkuda majandusse

Majandus
thumbnail
1
doc

Finantsid

pangast. Sündikaatlaenu ei saa teha ükski eraisik, peab olema mitu laenajat. Enamasti on tegu nii suurte summadega, et ükski pank ei soovi üksi nii suurt riski võtta. Investeerimine on kaupade ja teenuste tootmiseks vajaliku põhivara soetamine (eelkõige pikemaajaline ja sihipärane paigutamine, et saada majanduslikku tulu). Nõudlus on teatud kauba või teenuse kogus, mida tarbijad soovivad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. Inimesed ostavad mingit kaupa rohkem madalama kui kõrgema hinna eest. Hinda mõjutavad tegurid on kvaliteet, ostujõud ning asenduskaupade olemasolu. Pakkumine tähendab erinevaid koguseid e. kaupu, mida tootjad suudavad ja soovivad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Kõrgemate hindade puhul soovitakse müüa rohkem tooteid kui madalate hindade puhul. Turupakkumine oleneb kindlast ajahetkest

Majandus
thumbnail
8
odt

KORDAMINE MAJANDUSEKSAMIKS

Hinnatõus motiveerib ettevõtjaid, hinnalangus viib ettevõtjad turult ära ­ nn motiveeriv funktsioon. · Pakkumine muutub, sest: piirkulu muutus (nt langemine ­ rohkem pakkuda, tõusmine ­ suudetakse vähem pakkuda), muutus tootjate arvus, ootuste muutus. V PEATÜKK: TURU TASAKAAL JA ­ HIND · Turu tasakaal ­ nõutava ja pakutava kauba kogused mingil hinnatasandil on samad · Kui hind on turu tasakaalust madalam, tahavad tarbijad rohkem toodet osta ja konkureerivad teiste ostjatega. Kui nad konkureerivad ja ostavad rohkem, siis lükkavad nad hinda kõrgemale. Kõrgema hinnaga toodet ei taha enam nii paljud osta, kui madalama hinnaga. Suureneb pakutav kogus ja langeb nõutav kogus. Tekib ülejääk. · Defitsiit ­ olukord turul, kus nõudmine ületab pakkumise · Ülejääk ­ olukord turul, kus pakkumine ületab nõudmise.

Arendustegevus
thumbnail
18
docx

Majandusmõistete seletus eesti ja vene keeles

6. Hinnasüsteem, price system. Hinnad on eraomandiga tihedalt seotud. 2 Majandusõpetus Mõistete seletus. , I osa Hinnad kannavad informastsiooni. Ettevõtjale seda, millist väärtust tarbijad 5. ­ tootele omistavad, ja milline on toote kasutamise alternatiivkulu, millist 6. ­ , väärtust ettevõtted oma ressurssidele omistavad ja millised on , , tootmiskulud. Hinnad annavad motiive. Kasumi kujunemise alus ( Kasum - , = müügitulu ­ müügikulud). 7. urukonkurents, market competition ­ rivaliteet (võistlus) ressursside . .

Majandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun