Tööjuhend Kristjan Krimm AA-09 2010 Alguses ühendasin kaks arvutit omavahel kaabliga (Cat 5e). Kui arvutid olid kaabliga ühendatud määrasin IP aadressi ( Strat-> Minu võrgukohad-> Kuva võrguühendused-> hiirega parem klik ja atribuudid -> Internet protocol-> atribuudid-> ja siis valin ''Kasuta järgmist IP- aadressi'')Sinna pidime kirjutama teineteise IP aadressid ja võrgumaskid. Kui IP aadressid olid määratud taaskäivitasin arvutid. Pärast taaskäivitamist tegin ühis kausta nimega ''lalala'' ka sain jagada kahe arvuti vahel faile. IPCONFIG- sellega saab vaadata IP-aadresse PING- sellega näeb mida teine arvuti teeb
Tööjuhend sausegurile Sausegur Sausegur ehk varrasmikser on kiire abivahend segamiseks ja vahustamiseks. Sauseguriga saab vahustada vahukoort, valmistada biskviittainast, kartulipüreed ja püreesuppe. Sausegur Mootorikorpus on valmistatud löögikindlast plastikust, varrasrootor ja vispel aga roostevabast terasest. Sauseguriga on lisavarustusena kaasas seinaraam, et seadet oleks mugav hoida. Ohutuks töötamiseks.. Hoia vispliosa piisavalt sügaval segatavas massis, sellega väldid pritsimist Kui oled kasutamisel kiirust muutnud, siis reguleeri kiirus miinimumi enne seadme seinast välja tõmbamist Kui soovid vispliosa puhastada, tuleb kindlasti seade enne vooluvõrgust välja tõmmata! Kasutatud kirjandus www.google.ee http://en.wikipedia.org
VULKAANID VII klass ÕIE ABEL KADRIORU SAKSA GÜMNAASIUM Juhendaja P. Rokk VULKAANID VII klassis maakoore teema käsitlusel: mõiste tekke põhjus ehitus jaotus levi hilisvulkaanilised nähtused VULKAAN ehk TULEMÄGI Enamasti koonusekujuline mägi,mis aeg-ajalt purskab (või on kunagi pursanud) laavat, kuumi gaase, kivimitükke, tuhka. TEKKEPÕHJUSED Kui maakoores juhtub olema mingi lõhe või avaus, siis hakkab magma suure rõhu mõjul seda pidi ülespoole kerkima. VULKAANI EHITUS tuhk lõõr kraater magma magma kolle Vulkaanid jaotatakse väliskuju järgi KUHIKVULKAAN KILPVULKAAN näiteks Etna näiteks Mauna Loa VULKAANID LEVIVAD LAAMADE PIIRIALADEL VULKAANIDKI VÄSIVAD HILISVULKAANILISED NÄHTUSED: KUUMAVEEALLIKAD GEISRID GAASIDE ERITUMINE GEISER GEISER ON KUUMAVEEALLIKAS, MIS AEG-AJALT PURSKAB KUUMA VETT JA AURU ...
Islam. Tööjuhend kultuuriloos õpik ,,Inimene, ühiskond, kultuur" II osa keskaeg alusel I osa: lk 50-55 Muhamed ja kalifaat 1. Mis on mis? Leia järgmiste mõistete, sõnade, nimede tähendused, kirjuta oma vihikusse Meka, Kaaba tempel, Allah, Muhamed, islam, moslem, koraan, raamatu rahvad, prohvet, Mediina, kaliif, dzihaad, emiir 2.Kuidas mõjutasid araablaste traditsioonilised uskumused ning kristlus ja judaism islami kujunemist? (lk 50) 3. Millal, kuidas, kus tekib islam? Missugune oli Muhamedi roll islami tekkes? (lk 50-51) 4. Millistel põhjustel käisid araablaste vallutused käsikäes islami levikuga ja mis tagas araablaste kiire sõjalise edu? (lk 52-53)Ei ole vajalik, aga kui huvitab, vasta siis. II osa: lk 56-61 Islam. Usk ja kultuur 1. Iseloomusta Koraani (tee ideekaart): mida sisaldab, millest on juttu, milline on tähtsus (lühidalt märksõnadega, kokku u 8 joont) 2. Koosta konspekt islami viie tugisamba kohta (vormista punktidena, kasut...
Sinu Nimi AUDI A6 JÕUÜLEKANNE REFERAAT Õppeaines: JÕUÜLEKANNE Transporditeaduskond Õpperühm: Juhendaja: lektor Sven Andresen Esitamiskuupäev:……………. Üliõpilase allkiri:…………….. Õppejõu allkiri: ……………… Tallinn 2015 SISUKORD Sisukord...............................................................................................................................................2 1. TÖÖJUHEND JA SISSEJUHATUS................................................................................................3 2. SÕIDUKI JA MOOTORINÄITAJAD.............................................................................................4 3. KÄIGUKAST JA SIDUR.................................................................................................................5 3.1 Käigukast....
Praktiline töö Elektripliidi kasuteguri määramine 1. Töö vahendid: a) Elektripliit b) Anum veega c) Elektronkaal d) Termomeeter e) Stopper 2. Töö ülesanne: Määrata elektripliidi kasutegur. 3. Tööjuhend: a) Mõõta anuma mass, seejärel valada sisse kolmveerand nõutäit vett ning mõõta uuesti mass, seejärel lahutada sellest algne anuma mass, saades tulemuseks vee massi. b) Mõõdan vee algtemperatuuri c) Kuumutan vett kuni 700C ja mõõdan ka aja . d) Mõõdan kasuteguri, kasutades valemeid: - Töö avutamine A=N*t A=Töö(1J) N=Võimsus (1W) t=Aeg(1s) - Soojushulga arvutamine Q=c*m(T2 T1) Q= Soojushulk c= Erisoojus (4200J/Kg*0C) m=Mass (1kg)
Tööõpetuse tööjuhend ,,Makrameetehnikas võtmehoidja" Õpetaja nimi: Töö nimi: Makrameetehnikas võtmehoidja Töö liik: Tekstiilitööd Klass: III Aeg: 45 min Eesmärgid: · Erinevate lõngade, paelte ja nööride tundmine · Oskab teha vahet heegeldatud, kootud ja sõlmitud tööl · Oskab teha madalsõlme ja kaksikmadalsõlme · Harjutab makrameepaela tegemist · Oskab valida sobiva materjali · Oskab mõõta nööri pikkust Töövahendid Käärid, joonlaud, abilõng töö kinnitamiseks. Materjalid Nöör, võtmerõngas Töökäik: 1. Mõõta neli ühepikkust nööri ja kinnitada need abilõnga abil. 2. Panna nöörid kõrvuti, et kõik neli oleks korraga näha. ...
e) üldjuhul on ühes koolipäevas lubatud klassile läbi viia 1 kontrolltöö (graafikus); f) järelvastamise kord on määratud kooli hindamis-ja järelvastamise juhendis. 2. Elementaarsed nõuded kontrolltööle: a) töise õhkkonna loomine klassiruumis; b) õpilastele töökorralduse tutvustamine (töö sisust, töö vormistusnõuded, hindamine, aeg töö tegemiseks, õpilaste küsimustele vastamine); c) tööjuhend on õpilastele mõistetav; d) ülesanded peavad olema õpilasele nähtavad kogu tööaja jooksul ( juhul, kui ülesannete leht ei ole õpilasel laual); e) ebaausate töövõtete korral teeb õpetaja õpilase töölehele vastava märkuse (välistamaks hilisemaid pretensioone); f) üldjuhul õpilane kontrolltöö ajal klassiruumist ei lahku.
Tunnikava Pealkiri: tunnikonspekt Aine: kirjandus Klass: IX Tunni teema: Eduard Vilde elu ja looming Tunni eesmärk: Anda ülevaade Eduard Vilde elust ja loomingust. Õpetada mõistma Vilde tähtsust tollases ja praeguses eesti kirjanduses. Anda detailsem ülevaade Vilde mitmetahulisest loomingust. Teha sissejuhatus "Pisuhänna" käsitlemiseks. Lühikirjeldus. EVOKATSIOON Tahvli keskele kirjutatakse EDUARD VILDE. Õpilased meenutavad kõike, mis seostub neil selle kirjaniku nimega: teoste pealkirjad, faktid eluloost jne. Õpetaja teeb õpilaste abiga tahvlile mõistekaardi. Küsimused: 1. Milliseid Vilde teoseid olete lugenud, milliseid veel oskate nimetada? 2. Kas olete mõnd Vilde teost näinud teatris, televisioonis? Millist? Muljed? 3. Miks saavutas Vilde nii suure populaarsuse? 4. Nimetage Vilde kaasaegseid kirjanikke! TÄHENDUSE MÕISTMINE Ülesanded töölehel. REFLEKTSIOON Kirjuta, mida uut said ...
Uurimus TÖÖJUHEND uurimuse kirjutamiseks 1. Vali huvitav uurimustöö teema. 2. Sõnasta täpselt probleem. 3. Otsusta kust saad materjali ja milliseid võtteid kasutad materjali kogumiseks. 4. Materjali kogumine. 5. Korrasta ja analüüsi materjal, vormista analüüsi tulemused tabelite, diagrammide või joonistena. 6. Tee analüüsitud materjali põhjal järeldused ja kirjuta kokkuvõte. 7. Anna oma tööle hinnang. Probleemi püstitamine ja materjali kogumine 1) Pane võimalikult täpselt kirja probleem, millele tahad vastuse leida. 2) Otsusta, milliste võtete abil on võimalik tulemuseni jõuda. 3) Kirjuta uurimusele sissejuhatus, milles põhjendad probleemi valikut ning tutvustad lühidalt, kuidas kavatsed töö korraldada. Materjali kogumise võtted * Intervjuu ehk inimeste küsitlemine. Mitme inimese puhul kasutada samu küsimusi. * Küsitlusleht. Küsitlus lühike, küsimused arusaadavad, vastusevariandid või oma sõnad. * Vaatl...
10.klassi tööjuhend jõgedest. Raigo 1. Ava lehekülg http://www.loodusajakiri.ee/eesti_loodus/EL/vanaweb/0006/kullahind.html ning tutvu probleemiga, mis juhtud Baia Mares. a) mis oli õnnetuse põhjus b) mis tagajärjed olid sellel õnnetusel c) kuidas oleks saanud sellist õnnetust ära hoida a)Baia Mares oli tol õhtul õnnetuse põhjuseks tugev vihmasadu, mis aitas kaasa ka lume sulamisele. b)Suurimat kahju kannatas vee-elustik, eelkõige kalad, zooplankton ning bentilised organismid. Läbi toiduahela kahjustas reostus vee- keskkonnast kaudselt sõltuvaid ökosüsteeme (linde, imetajaid, taimestikku jne.). c) kiirustades ehitati ning spetsialistide nõu ei võetud kuulda. Koosta antud teema kohta 2 küsimust, mis tunduvad sulle kõige olulisemad ja ka vasta nendele. 1.kus kohas õnnetus täpsemalt juhtus? Loode-Rumeenias Maramure...
6. ARVUTA JA VÄRVI: 1 ROHELINE; 2 - TUMESININE; 3 - PUNANE MUSTIKAS : MAASIKAS: PUNANE RISTIK: 5 Koostas: Laura Räni 4-7 aastastele 5. JÄLGI JOONT: 6 Koostas: Laura Räni 4-7 aastastele Tööjuhend Töölehed on mõeldud 4-7 aastastele lastele ravimtaimede teema kinnistamiseks. Neid on võimalik kasutada pärast vastava teema läbimist teadmiste kinnistamiseks. Lehti on võimalik kasutada eraldi või koos vastavalt laste vanusele ja teadmistele. Töölehtede täitmisel on soovitav jätta vastavate ravimtaimede värvilised pildid nii, et lapsed neid näeksid. Esimese ülesande pildid tuleks õpetajal endal ära värvida. Kui on võimalus kasutada värvilist printerit, siis kasutada lk
1. Aineklasside määramine 2. Hapete nimetused ja valemid 3. Hapete omadused: reageerimine metallidega, oksiididega, alustega, sooladega. 4. Aluste nimetused ja valemid 5. Aluste omadused: reageerimine oksiididega, alustega, sooladega. 6. Soolade nimetused ja valemid 7. Soolade omadused: reageerimine metallidega, alustega. 8. Molaarmassi arvutamine. 9. Ülesanded( protsent, mass, saagikus) 10. Metallide füüsikalised omadused. 11. Metallide keemilised omadused. 12. Mis on korrosioon ja kuidas selle vastu saab? 13. Leelismetallid ja nende ühendid. 14. Leelismuldmetallid, iseloomustus ja nende ühendid. · Leelismuldmetallid on: Mg, Ca, Be. Looduses neid vabalt ei leidu, need esinevad karbonaatide, sulfaatide ja silikaatidena. Need on väga aktiivsed metallid. Mg- hõbevalge, kergesti sulav. Ca-hõbevalge, veest 1, 5 korda raskem. Ühendid: Kaltsiumoksiid CaO ehk kustutamata lubi. K...
Tööjuhend 8. klassile Nimi :Rasad Nadzafov Okasmetsad Ava lehekülg www.geo.ut.ee/kooligeo/loodus/index.htm Loe läbi tutvustav osa loodusvööndite kohta. Täida lüngad, vasta küsimustele. Vali vasakult OKASMETSAD. 1. Nimeta okasmetsa (taigat) iseloomustavad suurused. a) kõige suurem loodusvöönd b) enim okasmetsi on Kanadas, Skandinaavias ja Venemaal c) 6 kuud aastast on keskmine temperatuur alla 0 oC d) suved on soojad vihmased ja niisked e) taimeliike ja loomaliike ei ole eriti palju, siiski enam kui tundras KLIIMA 2. Mille poolest Norra diagramm erineb teistest? a) Norras on sademete hulk kõrgem b) Temp. Kõikumine on väike 3. Millised tunnused iseloomustavad taiga jõgesid? a) Talvine jääkate b) Kevadine suurvesi TAIMED 4. Kuidas on okaspuud kohastunud lumega hakkama saamiseks? neil on koonuseline kuju, ...
kirjeldatud. Arvan, et minu arvutatud määramatus tõusule on väär (kuigi parandad ma seda ei suuda), sest määramatus moodustab tulemusest peaaegu 50%, mis minu arust tähendaks, et katseandmete punktid asetsevad lähendussirgest väga kaugel, kuid on selgelt näha, et sirge peaaegu läbib neid punkte. Seega ei tohiks määramatus väga suur olla. Loomulikult võib olla, et ma olen lähendussirge määramatuse põhimõttest valesti aru saanud. Pean tunnistama, et tööjuhend jäi mulle arusaamatuks. Näiteks ei suuda ma mõista, miks on vaja leida tõusu sirgele A-tüüpi määramatust, kui tegemist pole ju kordusmõõtmistega. Samuti ei saanud ma aru, millist valemit tuleb kasutada läätse kõverusraadiuse arvutamiseks, seega valisin kõige lihtsama (ka määramatuse arvutamise suhtes).
· lahuses on moodustunud puhver etaanhappest ja naatriumetanaadist · pH arvutatakse puhverlahuste valemite järgi · Ekvivalent punkt- sisaldab nõrga happe või aluse soola, pH arvutatakse soola hüdrolüüsi valemite järgi; · Peale ekv. punkti- on lahuses tugeva happe või aluse liig, pH arvutatakse tugeva happe või aluse järgi Karbonaatide tiitrimine HCl-ga Kasutamine · Happe standardlahuste valmistamine ja standardiseerimine booraksiga vt. Praktikumi tööjuhend · Kõige levinum analüütiline meetod · Anorgaanilised, orgaanilised ja bioloogil. ühendid,milledel on happe või aluse omadused · Potentsiomeetria · Elementanalüüs- mittemetallid: C,N,S,Cl, Br,F · N- Kjeldahli meetod, aminohapetes, valkudes,väetistes, pinnases, vees - proov lagundatakse kuumas H2SO4, saadakse NH3,see kogutakse happesse ja tiitritakse kasutamine · Ammooniumsoolad · Nitraadid ja nitritid · Karbonaadid ja nende segud- NaOH,Na2CO3, NaHCO3;
[1] Graafikul, kus on näidatud kaotangensi sõltuvus sagedusest võib järeldada, et tegemist on polaarse dielektrikuga, sest graafikul pole ainult langev kõver vaid kõrgematel sagedustel tan δ suureneb, sest lisaks polarisatsioonikadudele esinevad ka juhtivuskaod. [1] Saadud tulemuste alusel võib väita, et tegemist oli ebaühtlase stuktuuriga dielektriguga, seda kinnitab ka fakt, et tan δ väärtused olid suurusjärgus 10-2. [2] 8. Kasutatud materjalid [1] Praktikumi nr 2 tööjuhend [2] Materjalitehnika. E. Hendre, P. Kulu, J. Kübarsepp, T. Metusala 7
Praktiline töö: Google Earthi kasutamine. Riigi maastike uurimine Riigi maastike uurimine Uuritav riik:.... o Loe kogu tööjuhend läbi. o Käivita Google Earth või ava Moodles kmz fail. o Vali uurimiseks üks riik ja täida ülesanded selle riigi kohta. o Kui kõik ülesanded on valmis, kustuta õpetaja näited ja juhendid. 1. Lühike ülevaade riigi asendist, rahvaarvust ja tähtsamatest majandustegevustest riigis see on iseseisev kodune töö. 2. Riigi ulatuse määramine. o Mõõda riigi ulatus põhjast lõunasse ja idast läände. ? Riigi ulatus põhjast lõunasse on...
hoida suletult hoida pimedas, jahedas, ventileeritavas ruumis Puhastamise põhietapid Eelpuhastamine Põhipuhastamine Loputamine ja kuivatamine Desinfitseerimine Lõpploputamine Kuivatamine Desinfitseerimine viiakse läbi peale põhipuhastamisele järgnevat loputamist kuivatamist. Koristamise ja puhastamise planeerimine Välja tuleb töötada puhastamise ja desinfitseerimise plaanid Määrata vastutav isik Muretseda vahendid ja ained Koostada tööjuhend Luua kontrollimise süsteem Koostatakse: (käitlemis-) ruumide puhastusgraafik; puhastatava koha kaart (aine, kontsentratsioon, vahendid, ohutus, tegevus) Nõudepesemine Käsitsi pesemisel tuleb pesta kaheosalises valamus: 1. Eelpuhastamisel eemaldada nõudelt toidujäägid 2. Pesemine 40'C- 50'C vees, valamu esimeses osas kuhu on lisatud nõudepesuaine 3. Nõude loputamine voolavas vees, valamu teises osas, temperatuuril üle 65'C 4. Kuivatamine õhuga Kahjuritõrje
Tööjuhend juuksuri salongile töökeskkonna ohutusest Oluline on, et tööpaigas oleks peegel ja klienditool, samuti peapesuks vajalik vesi ja kraanikauss. Töökeskkond peab olema puhas, piisava valgustuse, hea ventilatsiooni ja vajaliku temperatuuriga ning mõjuma kliendile meeldivalt ja turvaliselt. Juuksuriamet ei pruugi sobida inimestele, kellel on allergia töös kasutatavate kemikaalide vastu, astma või seljaprobleemid. Käenaha kaitsmiseks tuleb kanda kile- või latekskindaid . Ruumid, valgustus, ventilatsioon, küte ja kanalisatsioon Tööruumide minimaalne koosseis ja töökohale arvestatav pindala peab olema Juuksuriruum -6 m2 igale töökohale(9 m2 ,kui ruum on ühele töökohal) Tualettruum koos kätepesuvalamuga- 3 m2 Personaliruum/puhketuba - 3 m2 Kõik tööruumid ja seadmed peavad enne töö alustamist ning tööpäeva jooksul olema puhtad. Välisriiete garderoob Puhta pesu ja töövahe...
regio.ee/ http://www.maaamet.ee http://www.maaamet.ee/docs/kasutusjuhend_v1.pdf 3. Koosta lühike küla maa-ala geoloogilise ehituse ja pinnavormide iseloomustus Kasuta Eesti atlase kaarte, geograafiaõpikut, Eesti geograafia CD ja vaatlust 4. Tutvusta küla erinevate teemakaartide abil. Koosta vähemalt 6 teemakaarti. Salvesta juhendi järgi iga kaart kõigepealt pdf-failna ja pärast liida üheks dokumendiks. Kasuta Kiira Mõisja Kaardiõpetuse tööjuhend Kodukoha atlase koostamine http://www.maaamet.ee/docs/kasutusjuhend_v1.pdf 5. Oma töö illustreerimiseks võid lisada fotosid, mis tuleb kindlasti allkirjastada. Vormistusnõuded 1. Tööl on sisukord 2. Reavahe kirjas on 1,5 3. Tekst joondatakse mõlema serva järgi. Kui reas tekivad suured tühikud, kasutatakse poolitamist 4. Joonised nummerdatakse, joonise pealdis lisatakse joonise alla 5. Iga põhijaotis algab uuelt leheküljelt 6
Tugevusõpetuse alused Praktikum II Paindekatse terastalaga Töö eesmärk: Käesoleva laboratoorse töö eesmärk on terastala koormamisel tekkivate siirdete ja pingete võrdlemine arvutuslike väärtustega. Kasutatavad seadmed: Katsemasin Losenhausen 1923 Juhtimistarkvara CatmanEasy Kasutatavad katsematerjalid: Terastala (I-profiil) Katse metoodika: Terastala hakatakse koormama ning tarkvara ja katsemasina näitude põhjal määratakse siirded ja pinged. Saadud tulemusi võrreldatakse terastala arvutuslike tulemustega. Joonis 1 Katseandmete skeem Joonis nr. 1 Katseandmete skeem Moonete aegrida 400 300 270.48 200 202.8 ...
Matemaatikafunktsioonid Tööjuhend Järgnevates ülesannetes algandmed asuvad vasakul pool üleval nurgas. Funktsioone tutvustavas tabelis on järgmised veerud: Kasutatavad arvud 1. veerg - funktsiooni nimetus Excelis 72 12.4 2. veerg - ülesanne koos lahenduskäiguga 18 5 3. veerg (oranž) - lahenduskäigu sisetamine: sisesta siia eelmises veerus 2 75 tulemusega. Valem algab alati võrdusmärgiga! 0.3 2 4. veerg - funktsiooni kirjeldus 2 0 NB! Olenevalt ülesandest erineb kohati veergude järjestus ning ülesande k sqrt SQRT(A4)/SQRT(A5) 2 ...
Töö nr 4 Isoleerõlide läbilöögi mõõtmine“ Labor mõõdetud: 15.10.2015 Õppejõud: Tudengid: Tallinn 2015 2 Sisukord 1.Katseseadme põhimõtteskeem.................................................................................................3 Joonis 1.1. Katseseadme põhimõtteskeem: Elektrilise tugevuse määramise katsenõu [1].........3 1. Katseseadme põhimõtteskeemi seletamine.........................................................................3 2.Mõõtetulemused.......................................................................................................................4 ...
TTÜ materjaliteaduse instituut Füüsikalise keemia õppetool KYF0080 Füüsikaline ja kolloidkeemia Laboratoorne Töö pealkiri: töö nr: Elektrijuhtivuse määramine F15 Töö teostaja: Õpperühm: Protokoll Õppejõud: Töö teostatud: Protokoll esitatud: arvestatud: T.Nirk 19.02.2014 03.03.3014 Skeem: Töö ülesanne Töös määratakse elektrolüüdi vesilahuste eri- ja ekvivalentjuhtivus real kontsentratsioonidel, milleks mõõdetakse juhtivusnõus elektroodide vahel paikneva lahusekihi takistust. Mõõtmisel kasutatavate elektroodide konstant määratakse kindla kontsentratsiooniga teadaoleva eritakistusega KCl lahuse abil. Katsetulemuste töötlus toimub kahes variandi...
ohutusõpetus ISESEISEVTÖÖ NR 1: SEADUSANDLUSE UURIMINE I Töö nr:1 Nimi:Oskar Kuupäev: Seadusandluse uurimine I Kursus:2 10.09.2012 Täiendanud: Jana Paju Autor: TTÜ Tõmba antud tööjuhend endale arvutisse ja täida ära. Valmis töö saada PDF formaadis juhendajale e-posti teel esitamiskuupäevaks. Töö on individuaalne! TÖÖ EESMÄRGID 1. Tutvuda töötervishoiu, tööohutuse ja ergonoomia põhimõtetega. 2. Õppida funktsionaalsemalt kasutama: · Riigiteatajat http://www.riigiteataja.ee ; · töö küsimustes mainitud seadusi; · Tööinspektsiooni kodulehte http://www.ti.ee . Töötervishoiu ja tööohutuse seadus 1
HAAPSALU KUTSEHARIDUSKESKUS M-12 Tiina Kallaste Roosta Pühkeküla Praktika aruanne Juhendaja: Krista Põllula Uuemõisa 2014 Sissejuhatus Käisin praktikal, 03.02-14.02.2014, Roosta puhkekülas. Olin seal koristuse praktikal. Valisin selle koha, kuna leidsin, et just seal oleks hea võimalus endast arendada koristus teadmisi ja oskusi. Praktika eesmärgid: Arendada kiirust Suhtlemine Arendada rohkem kohusetunnet Tööde järjekord Meeskonnatöö Ettevõtte üldiseloomustus Roosta Pühkeküla ametliku nimega AS Swedest Motel Group. Ettevõtte liik: Ettevõtte liigiks on puhkekeskus, kust saab palju erinevaid teenuseid tellida, kui ka majades ööbida. Seal on 32 erineva suurusega maja, mis on kõik aastaringselt kasutatavad. Puhkemajad on ühe, kahe või kolme magamistoaga ning poolkorrusel(-tel) on ka lisakohad. Kõikides majades on avatud elutuba koos kö...
Värv jm otstes Õis on Õis ~2,5 üks omadused kollakas valge cm kellukas värvunud 19:26, osa pikkus ~42h varres (mm) möödas +/-o,5mm - - 41 mm 16mm Terve taime 19:26, varre pikkus ~42h (mm) +/- 0,5 möödas mm 136mm 104mm 131mm 113mm Joonis 1. Värvunud varre ristlõige juhtkimpudega. (joonista vastavalt tööjuhend p 4-le) Tabel 2. Värviga anumas hoitud lõikelille/oksa varre pikkuse ning värvunud osa suhe Märtsikelluke Maikelluke keskmine lille/oksa varre pikkus (mm) 136 mm 104 mm 120 mm +/- 0,5mm värvunud osa pikkus varres 41 mm 16 mm 28,5 mm (mm) +/- 0,5mm Varre värvunud osa suhe ~30% ~15% ~23%
Koristusained Koostas Endla Kuura Mõisted Detergent üldnimetus sünteetilisi pindaktiivseid aineid sisaldavate puhastusainete kohta Toimaine hape, alus, lahusti jne, mis annab puhastusainele konkreetse toime Kontsentraat toimaineid umbes 85%, vett 15% (sellest valmistatakse kasutuslahus) Kasutuslahus veega lahjendatud puhastusaine, mis on pinnale kandmiseks valmis Vesi Lahjendab puhastusainet vajaliku tasemeni Niisutab puhastatavat pinda Leotab mustust Transpordib mustust Loputab pindadelt puhastusaine ja mustuse jäägid Teeb mehhaanilist tööd (survepesu) Lahustab mustust (värske veri, sool, suhkur, lahjendatud mahlad) Vee kasutamine koristuses Osa pinnakattematerjale on vee suhtes tundlikud Rohke vee kasutamine muudab töötamise raskeks Kaasaegne puhastusprotsess kasutab vett säästlikult Vähese veega koristades tekib vähem vigu Vee omadused pindpinevus Pindpinevus on külma puhta vee omadus tõmbuda tilk...
ohutusõpetus ISESEISEVTÖÖ NR 1: SEADUSANDLUSE UURIMINE I Töö nr: Nimi: Seadusandluse uurimine I Kuupäev: Kursus: Täiendanud: Autor: TTÜ Tõmba antud tööjuhend endale arvutisse ja täida ära. Valmis töö saada PDF formaadis juhendajale e-posti teel esitamiskuupäevaks. Töö on individuaalne! TÖÖ EESMÄRGID 1. Tutvuda töötervishoiu, tööohutuse ja ergonoomia põhimõtetega. 2. Õppida funktsionaalsemalt kasutama: · Riigiteatajat http://www.riigiteataja.ee ; · töö küsimustes mainitud seadusi; · Tööinspektsiooni kodulehte http://www.ti.ee . Töötervishoiu ja tööohutuse seadus 1
Tallinna Tehnikaülikool Riski- ja ohutusõpetus ISESEISEV TÖÖ NR 1: SEADUSANDLUSE UURIMINE Töö nr: 01 Nimi: Seadusandluse uurimine Kuupäev: Matrikli nr: Tõmba antud tööjuhend endale arvutisse ja täida ära. Valmis töö saada PDF formaadis juhendajale e-posti teel esitamiskuupäevaks või lae üles Moodle keskkonnas. Töö on individuaalne! TÖÖ EESMÄRGID 1. Tutvuda töötervishoiu, tööohutuse ja ergonoomia alaste seadusandlike nõuetega Eesti riigis. 2. Õppida funktsionaalsemalt kasutama: · Riigiteatajat http://www.riigiteataja.ee ; · töö küsimustes mainitud seadusi; · Tööinspektsiooni kodulehte http://www.ti.ee .
TÖÖJUHEND Töö koosneb kahest etapist I planeerimine (kahekäigulise toidukorra planeerimine) II aruande koostamine I Planeerimine Planeerida kahekäiguline toidukord. Pearoog ja dessert. Aruande struktuur: TIITELLEHT SISSEJUHATUS kellele, mida ja kuidas? (äriidee) Menüü Menüü koosneb kahest toidust pearoog ja dessert ning sinna juurde sobivast lisandist. Vormistada menüü korrektselt arvutil. Tehnoloogilised kaardid ja hinnakalkulatsioonid (Kaardid Lisa1) Vormistamiseks kasutada Exceli tabelit. Töövahendid ja nõud Koostada toitude valmistamiseks, serveerimiseks ja teenindamiseks vajaminevate töövahendite ja nõude loetelu. Tööplaan Koostada tööplaan (kirjeldada igas tunnis tehtavad tööd) tööde teostamiseks ja igaks tööks kuluv aeg. Pearoog tuleb serveerida 3 tunni alguses. Kõik toidud tuleb kokal endal lauda viia. Toiduainete tellimus (Koondtabel Lisa2 all) Koostada vajaminevate toiduainete koondtabel, märkide...
KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS. VANAAEG. I. Vana-Kreeka. 1. Mõisted: polis Kreeka linnriik Kodanik riigi täieõiguslik elanik, kes sai osaleda riigivalitsemises ja riigikaitses poliitika linnriigi asjadega tegelemine agoraa linna keskväljak, kasutati kogunemispaiga ja turuplatsina akropol kindlus kõrgemal künkal aristokraatia võim on koondunud rikaste ja suursuguste inimeste kätte (Sparta) demokraatia võim on koondunud rahva kätte (Ateena) (Demos-lihtrahvas;Kratos- võim) faalanks lahingurivi, kus mehed pikkades rivides üksteise seljataga hellen kõigi kreeklaste üldnimetus (emamaal, kolooniates) barbar - mittekreeklane hellenism ajajärk Aleksander Suure vallutustest Rooma võimu kehtestamiseni, idamaades levis kreeka keel ja kultuur Museion muusade tempel, kultuuri- ja teaduskeskus 2. Kes oli, mida tegi: Homeros Pim...
TÖÖJUHEND LIIVI SÕJAST vt. õpik lk. 84-89 ja kasutage lisamaterjali tööjuhendi lõpust! 1. Millised on olulisemad Liivi sõja allikad? Kes olid nende autorid, millist ametit pidasid? Vt. lisamaterjal! -Tähtsaima jutustuse autor on eesti soost ajaloojutustaja Balthasar Russow (Tallinna Pühavaimu kiriku õpetaja). -Johann Renner, ordu sõjakroonik, oli Vana-Liivimaa lõpuaastatel jurist ja notar ordu alamate, Järva foogti ja Pärnu komtuuri teenistuses. Koostas faktikirjelduse Liivimaa sisevaenustest ning orduvendade ennastsalgavast võitlusest aastail 1556–61. -Kolmanda sõjakroonika autor on ordumeister Salomon Henningi (hilisem Kuramaa hertsog ja nõuniku sekretär) töö. 2. Selgitage 3 Liivi sõja põhjust! 1) Mõju tugevdamine, maa-alade laiendamine 2) 3. Toetudes lisamaterjalile, selgitage Liivi sõja ajend! 4. Millal ja kuidas likvideeriti Tartu piiskopkond? Pärast Narva vallutamist asus...
Õigusteadus Puhkuse ajal ei pea inimene tegema tööd. Tööpuhkused: need, mis inimene saab igal aastal. ( igaaastane korraline puhkus, ette nähtud tehtud töö eest igal aastal, pikem periood) Vanemapuhkused/lapsepuhkused. Töötamine ja õppimine korraga õppepuhkused. Reguleeritud eraldi seaduses. Ka kollektiivpuhkused. Palgata puhkus töötaja enda vajadus, läheb tööandja jutule. Haridus- ja teadstöötajad puhkus kestab 52 kalendri tööpäeva. Ametnikel ja alaealistel on ettenähtud 35 kalendritööpäeva. Oma asutus võib eeskirjades olla puhkus pikendatud. Puhkuse andmisel ja kasutamisel lähtutakse järgmistest põhimõtetest: · Puhkust antakse kalendri aasta kohta · Puhkust antakse kalendripäevades v.a riiklikud pühad ei lähe arvesse. Need lisatakse puhkusele juurde lisaks. · Puhkuse andmine ja kasutamine on kohustuslik. Kellel jääb puhkus kasutamata, siis puhkusen...
Autor: TTÜ Tõmba antud tööjuhend endale arvutisse ja täida ära. Valmis töö saada PDF formaadis [email protected] (esitamiskuupäeva kontrolli http://jana.varju.org ) TÖÖ EESMÄRGID 1. Tutvuda töötervishoiu, tööohutuse ja ergonoomia põhimõtetega. 2. Õppida funktsionaalsemalt kasutama: · Riigiteatajat http://www.riigiteataja.ee ; · töö küsimustes mainitud seadusi; · Tööinspektsiooni kodulehte http://www.ti.ee .
AKTIIVÕPPE MEETODID TÖÖLEHED Merlecons ja Ko OÜ 0 SISUKORD AKTIIVÕPPE MEETODID I.....................................................................5 AJALEHT...................................................................................................6 EBASELGE JA SELGE EESMÄRK..........................................................6 EBAVÕRDSED VAHENDID.................................................................10 ELUVESI...................................................................................................12 ENESEKEHTESTAMINE.......................................................................18 GRUPIKÄITUMINE...............................................................................21 HEA JA EDUKAS INIMENE.................................................................22 INTERVJUU................
PÕHIKOOLI LÕPUEKSAM ÜHISKONNAÕPETUS 15. JUUNI 2007 Kool: Maakond/linn: Õpilase ees- ja perekonnanimi: Isikukood MEELESPEA 1. Mõtle rahulikult, aega on 2 tundi ja 30 minutit. 2. Eksamitöö küsimustele vastamise järjekord vali ise. 3. Enne vastamist loe tähelepanelikult tööjuhendeid. 4. Kui ülesande tööjuhend soovitab, kasuta põhiseadust. 5. Kirjuta eksamitöö sinise või musta tindi või pastaga. 6. Kirjuta vastused loetavalt ja üheselt mõistetavalt selleks ettenähtud kohtadele. 7. Paranduste tegemisel tõmba vale vastus maha ja kirjuta õige asemele. 8. Vastust üle kirjutada ega korrektorit kasutada ei ole lubatud.
Praktilise töö läbiviija sai uusi teadmisi ja kogemust, mida varem pole koolis saanud ning tulevikus need tarkused tulevad kindlasti kasuks, kui ta otsustabki luua oma ettevõte. Ta leiab, et nüüd on palju kogenenum oma aja planeerimises ning oskab märksa rohkem koostööd teha teiste inimestega. Kasutatud allikate loetelu 1. Õpilasfirma juhend õpetajale ja konsultandile (2012). Tallinn 2. Vodja, Epp (2015). Õpilasfirma tööjuhend. Tallinn: Spin Press AS 3. Junior Achievement Eesti. Mis on õpilasfirma? http://www.ja.ee/index.php? page=146& 14
• Mõlemapoolse tagasiside andmine • Ka esimees saab oma tööd puudutava tagasiside • Kokkulepitud asjad kirjutatakse üles ja kinnitatakse allkirjaga. Vestluseks valida rahulik koht ja piisavalt aega. Objekt Ülesanded Korras Arendatav Pöörata tähelepanu 1. klient Teeninduspilt/leping Objekti tööjuhend Kvaliteedi eesmärgid Kriitilised kohad Võtmehaldus 2. Ettevõte Tegevuse alused Väärtushinnangud Organisatsioon, juhtimine Kvaliteedi korraldus Tööohutus;info liikumine 3. Puhastus- Mustuse analüüs Vee kasutamine tehnoloogia Koristusained, doseerimine Koristusmasinad ja tarvikud 4
Matemaatikafunktsioonid Tööjuhend Järgnevates ülesannetes algandmed asuvad vasakul pool üleval nurgas. Funktsioone tutvustavas tabelis on järgmised veerud: Kasutatavad arvud 1. veerg - funktsiooni nimetus Excelis 72 12.4 2. veerg - ülesanne koos lahenduskäiguga 18 5 3. veerg (oranž) - lahenduskäigu sisetamine: sisesta siia eelmises veerus 2 75 tulemusega. Valem algab alati võrdusmärgiga! 0.3 2 4. veerg - funktsiooni kirjeldus 2 0 NB! Olenevalt ülesandest erineb kohati veergude järjestus ning ülesande k sqrt SQRT(A4)/SQRT(A5) 2 ...
KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS. VANAAEG. I. Vana-Kreeka. 1. Mõisted: Polis- tüüpiline Vana-Kreeka linnriik Kodanik- riigi täieõiguslik elanik, kes sai osaleda riigi valimises ja riigikaitses Poliitika- linnriigi asjadega tegelemine Agoraa- linna keskväljak mida kasutati nii kogunemispaiga kui ka turuplatsina Akropol- kindlus kõrgemal künkal Aristokraatia- võim on koondunud rikaste ja suursuguste inimeste kätte, nt Sparta Demokraatia- võim on koondunud rahva kätte, nt Ateena Faalanks- lahingurivi, kus mehed pikkades ridades üksteise selja taga Hellen- kõigi kreeklaste üldnimetus, elasid emamaal ja kolooniates Barbar- mittekreeklane Hellenism- periood, kus idamaades olid valdavaks kreeka keel, elulaad ja kultuur Museion- muusade tempel, sisuliselt kultuuri ja teaduskeskus 2. Kes oli, mida tegi: Homeros- pime laulik, ,,Iliase" ja ,,Odüsseia" autor. K...
väärtus muutub ühe ühiku võrra. Sõltub sellest, kui kontsentreeritud on puhverlahus ise. 29. Nõrkade hapete tiitrimine tugeva alusega, tiitrimiskõverad. 30. Karbonaatide tiitrimiskõverad (naatriumkarbonaadi tiitrimine soolhappega näitel). 31. Neutralisatsiooni tiitrimise kasutamine. Alused, happed ja ained, mia saab viia üle alusteks või hapeteks. Happe standardlahuste valmistamine ja standardiseerimine booraksiga vt. Praktikumi tööjuhend Kõige levinum analüütiline meetod Anorgaanilised, orgaanilised ja bioloogil. ühendid, milledel on happe või aluse omadused Potentsiomeetria Elementanalüüs- mittemetallid: C,N,S,Cl, Br,F N- Kjeldahli meetod, aminohapetes, valkudes, väetistes, pinnases, vees - proov lagundatakse kuumas H2SO4, saadakse NH3, see kogutakse happesse ja tiitritakse Ammooniumsoolad Nitraadid ja nitritid Karbonaadid ja nende segud- NaOH, Na2CO3, NaHCO3;
(2009). Ägedad mürgistused lastel Tallinna lastehaigla näitel. Eesti Arst, 88, 53-58. RTA 2008 = Rahvastiku tervise arengukava 2009-2020. http://www.valitsus.ee/failid/Rahvastiku_tervise_AK_2009_2020.pdf RTL 2008 = Elektrooniline Riigi Teataja Lisa. Tervisekaitsenõuded toitlustamisele koolieelses lasteasutuses ja koolis. Sotsiaalministri 15. jaanuari 2008. a määrus nr 8 (RTL 2008, 7, 81) RTA 2010 = Elektrooniline Riigi Teataja. Perearsti ja temaga koos töötavate tervishoiutöötajate tööjuhend. Sotsiaalministri 6. jaanuari 2010. a määrus nr 2. https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13263878 Spordikoolituse ja Teabe Sihtasutus. (2009) Kehalise kasvatuse õpetamine ja olukord Eestimaa koolides 2008. Tallinn. http://www.kul.ee/webeditor/files/KK_aruanne_2008.pdf Suurorg, L.; Tur, I 2008. Tallinna 9. klassi kooliõpilaste tervise ja käitumise uuring. Eesti laste CINDI programm. Tallinn. http://www.lastekaitseliit.ee/public/g21s278.pdf
Üleliigne käimine Topelttöö Puhaste pindade puhastamine Poolikute prügikastide tühjendamine Üleliigne vee kasutamine Staatiline lihastöö: - Töötada võimalikult lõdvestunult - Lõdvestada lihased enne kui tunned pingutust - Väldi pidevaid pikaajalisi liigutusi - Vaheta liikumissuunda, töökätt ja - meetodeid - Tee väikeseid pause Tööjuhend WC koristamine SOORITATAV TÖÖ AINE DOSEERIMINE MÄRKUSED IGA PÄEV Kraanikausi puhastamine Neutraalne 5 25 ml/l Punane hari, pühkimiseks punane lapp WC poti puhastus Desinfitseeriv 5 25 ml/l Aine pritsida potti enne
katteviimistlusteemaatika osalise kärpimise arvel; 4) Kui algaval õppeaastal on koolides uuendatud õppevara: õpikud, töövihikud, – raamatud, tööjuhendid, veebilehed, siis saab tõdeda, et uue õppekava deklareeriv osa on tagatud. 01. juunil k.a jõustunud lubatud õppevara nimistus ei ole Töö – ja tehnoloogiaõpetus esindatud. 5) Joh Käisi poolt sõnastatud tööjuhendite koostamise metoodilisse nõudesse, et tööjuhend peab kõik teabeallikad ära märkima, tuleks suhtuda mööndusega. Teabetehnoloogia areng on kättesaadava info hulka ja leidmise võimalusi oluliselt avardamas. -20- Ettepanekud Õpetajad, kellele ülaltoodu huvi pakub, saaksid tööjuhendeid koostada ja vastastikku katsetada /pro proovida/. Laialdasemast evimisest ja tõsiteaduslikust katsetamisest saab kõnelda siis kui tööjuhendeid on loodud teatav kriitiline hulk, umbes poolsada
katteviimistlusteemaatika osalise kärpimise arvel; 4) Kui algaval õppeaastal on koolides uuendatud õppevara: õpikud, töövihikud, raamatud, tööjuhendid, veebilehed, siis saab tõdeda, et uue õppekava deklareeriv osa on tagatud. 01. juunil k.a jõustunud lubatud õppevara nimistus ei ole Töö ja tehnoloogiaõpetus esindatud. 5) Joh Käisi poolt sõnastatud tööjuhendite koostamise metoodilisse nõudesse, et tööjuhend peab kõik teabeallikad ära märkima, tuleks suhtuda mööndusega. Teabetehnoloogia areng on kättesaadava info hulka ja leidmise võimalusi oluliselt avardamas. -20- Ettepanekud Õpetajad, kellele ülaltoodu huvi pakub, saaksid tööjuhendeid koostada ja vastastikku katsetada /pro proovida/. Laialdasemast evimisest ja tõsiteaduslikust katsetamisest saab kõnelda siis kui tööjuhendeid on loodud teatav kriitiline hulk, umbes poolsada
SEMANTILINE KOLMNURK: TEEMA 1!! 1 1. LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK Loogika määratlemisest Sõna loogika näib olevat kujunenud kreeka väljendist logik¾ tšcnh, mis tähendab mõtlemise või arutlemise kunsti. Kui püüda mõista, mis on loogika, siis üks võimalus on lähtuda selle sõna kasutamisviisidest tavakeeles. Eesti keelt kõneldes saab sõna loogika Kasutada erinevates tähendustes: • sündmuste, asjade või süsteemide loogika, s.o sisemine korrapära, mis võimaldab sündmustest, asjadest või süsteemidest aru saada, selleks võib olla ka millegi tööpõhimõte; • mõtlemise loogika, s.o mõtlemises esinev korrapära, mis võimaldab teha järeldusi, sh selliseid, mida varem ei teata; • teksti või jutu loogika (loogilisus), see iseloomustab lisaks mõtlemise loogikale (mida kõne väljendab) ka seda, kui süsteemselt kõnelejal õnnestub oma mõtteid väljendada; • loogika kui teadus (õpetus, filosoofia vms), mis uurib keeles väljenduva mõtlemise kõige...
1 1. LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK Loogika määratlemisest Sõna loogika näib olevat kujunenud kreeka väljendist logik¾ tscnh, mis tähendab mõtlemise või arutlemise kunsti. Kui püüda mõista, mis on loogika, siis üks võimalus on lähtuda selle sõna kasutamisviisidest tavakeeles. Eesti keelt kõneldes saab sõna loogika Kasutada erinevates tähendustes: · sündmuste, asjade või süsteemide loogika, s.o sisemine korrapära, mis võimaldab sündmustest, asjadest või süsteemidest aru saada, selleks võib olla ka millegi tööpõhimõte; · mõtlemise loogika, s.o mõtlemises esinev korrapära, mis võimaldab teha järeldusi, sh selliseid, mida varem ei teata; · teksti või jutu loogika (loogilisus), see iseloomustab lisaks mõtlemise loogikale (mida kõne väljendab) ka seda, kui süsteemselt kõnelejal õnnestub oma ...
Tallinn, Valgus, 1984. 21. EE, 1998 46 22. Lajunen L.H.J. Atomispektrometria ;WSOY 1986 23. Hõdrejärv, H. Analüütilise keemia praktikum; TPI Tallinn 1980 95 lk 24. Welz,B., Sperling,M. Atomic Absorption Spectrometry. Third edition / 1999 25. Susi,T. Bakalaureuse töö. Tallinna Tehnikaülikool. 2000 26. Kim,H., Anderson,K.A.Analytical techniques for inorganic contaminants / AOAC International Scientific Association . 1999. 193 p. 27. Tööjuhend STJ nr. U/1LET 28. Kiviste, A. Matemaatiline statistika MS Excel keskkonnas; GT Tarkvara 1999 29. "Kalastaja" 2001. Nr. 19 30. Viitak, A; Leito I " Kvaliteeditagamine Analüütilises keemias" 2007 31. Ojaveer,E; Pihu,E; Saat, T " Fishes of Estonia" , 2003 32. Voigt, Heinz-Rudolf "Concentration of mercury and cadmium, and the condition of sme coastal Baltic Fishes" 2004 33. Venäläinen,E-R; Hallikainen, A; Parmanne,R; Vuorinen P-J "Kotimaisen järvi- ja Merikalan Helsinki 2004 34