juriidilis-õiguslikud, majanduslikud, sotsiaalsed ja tehnoloogilised mõjurid. Lisaks makrokeskkonnale on vaja sama hoolikalt uurida mikrokeskkonda (ettevõtte tegevust vahetult mõjutavaid jõude). Turundus-võimaluste leidmiseks on kasulik läbi viia SWOT- analüüs. See toob esile ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed ning võimalused ja ohud seatud eesmärkide saavutamisel. 14. Loetlege sihtturunduse arendamise kolm põhietappi ja selgitage nende olemust? Turu segmentimine - Tarbijad rühmitatakse vastavalt vanusele, soole, elukohale, sissetulekule, elustiilile, ostmisviisile jne. Võimalikest segmentimisparameetritest tuleb valida üksnes need, mis on seostatavad kas toote ostmise või kasutamisega. Tulemusena kujunevad ühesuguste vajadustega tarbija-rühmad, kes reageerivad sama moodi
Defineeri mõiste. Selgita, mis on turundusplaani roll? Turundusplaan on kirjalik dokument, mis sisaldab ettevõtte või selle allüksuse jaoks väljatöötatud juhendeid turundusmeetmestiku elluviimiseks ja ressursside planeerimiseks. Turundusplaan aitab kindlustada järjepidevat koostööd; annab infot juhtkonnale, et ettevõte liigub soovitud suunas; võimaldab planeerida ka teiste funktsioonide ressursse, mis pole turundusega otseselt seotud; selgem ülevaade ülesannetest. 13) Mis on sihtturunduse strateegia? Mis on massturunduse strateegia? Too näiteid. Sihtturunduse strateegia – ettevõte püüab rahuldada teatud turusegmenti või segmente. Näited Massturunduse strateegia - ettevõte püüab rahuldada kogu turu vajadusi. Näited 14) Mis on sihtturunduse strateegia eelised massturunduse starteegia ees? - võimaldab paremini tuvastada ja hinnata turu võimalusi ja tühimikke, - küpsel turul võib leiduda kasvufaasis segmente,
Kogemus on vundament, millele saab rajada oma ainulaadse ja isikupärase viisi osutada tipptasemel teenust. Kasutatud kirjandus: http://www.google.ee/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBMQFjAA&url=http%3A %2F%2Fkoolielu.edu.ee%2Fmerlevilson%2Foppematerjalid %2Fpositiivne_klienditeenindus_pildiseeria.ppt&rct=j&q=klienditeenindus&ei=VbzbTO e_HoT4sgbG6v2hBA&usg=AFQjCNElPFBbdS5LxFNv9Ic58A-SHzAQmw Sihtturundus 1) Mida mõeldakse sihtturunduse all? Kuidas määratletakse? V: Sihtturustamine ehk kontsentreeritud turundus- iseloomustab otsus teha kindlaks grupid, kellest turg koosneb, ja kujundada nii tooted kui ka marketingiprogrammid valitud sihtgruppide jaoks. 2) Mida mõeldakse turunduse segmenteerimise all? Kuidas seostub segmenteerimine sihtturundusega? V: Enam ei toodeta tervikuna ja kõik on hoolikalt läbi mõeldud. Seostub - Iga grupi jaoks on oma toode vastavalt soovidele ja vajadustele.
Põhimuster-->äriettevõtted-->omanikule teenida kasumit (kasum)!Kuidas? 1)tootmised 2)teenused }müük 3)vahendus Massturundus ja sihtturundus · Massturundus - põhineb(mass) tootmisel ja (mass) turundudamisel.Levinud universaalsete toode puhul(piim, leib). · Sihtturunduse korral tehakse kindlaks tarbijate rühmas(segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmeted vastavalt valitud rühmade(sihtrühmale). Turu määratlemine · "Turg" on potentsiaalsete ja tegelike ostjate kogum. · "Turg" on "koht", kus ettevõtted realiseerivad oma tooteid ja teenuseid. · Tarbeturu(lõpptarbijad) moodustavad inimesed,kes ostavad kaupa isiklikuks tarbimiseks.
miinused. Ühesegmendiline strateegia on see, kui ettevõte võtab sihiks ainult ühe segmendi, kellele suunatakse kogu turundus. Plussid: Miinused: 5. Kirjelda, mis on turunduse mitmesegmendiline strateegia – plussid-miinused. Turunduse mitmesegmendiline strateegia tähendab, et ettevõte on oma huviorbiiti võtnud kaks või enam sihtsegmenti, kellele turundus on suunatud. Plussid: Miinused: 6. Siht –ja lausturunduse olemus, võrdle neid. Sihtturunduse puhul üritatab ettevõte rahuldada teatud segmendi või segmentise soove ja vajadusi. Tänapäeval on sihtturundus laialdaselt kasutusel, sest enamasti ei suudata ühe tootega kõigi tarbijate vajadusi rahuldada(see oleks liiga kulukas) ja seetõttu ongi sihtturunduse eelduseks see, et tarbijatel on erinevad omadused, soovid ja vajadused. Massturunduse puhul üritab ettevõte rahuldada kogu turu vajadusi. Massturunduse puhul kasutab ettevõte kõigi
väärtuselõhe, koguselõhe, omandiõiguselõhe, valikulõhe. Turunduse probleemid: inimeste probleem, turustamise probleem, väärtuse problemaatika, hinna kujundamise problemaatika, teavitamise ja veenmine problemaatika Turunduse funktsioonid: müük, realiseerimine, ost, müügi-eelne ja järgne teenindamine, reklaam, avalikkusega sidemete loomine, transport, standardiseerimine, turunduse finantseerimine, riski vähendamine. 3. Sihtturunduse olemus On massturundus ja sihtturundus. Sihtturunduse korral tehakse kindlaks tarbijate grupid(segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile. Kui tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased, siis on homogeenne turg ja kui täiesti erinevad, siis on heterogeenne turg. Viimasel juhul vajab turg segmenteerimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks. Saadud segmentide hulgast valitakse sihtturud. Lõpuks tuleb sihtturul luua pakutavale kaubale parim positsioon.
TURU MÄÄRATLEMINE sellega piiritletakse turg selgelt ära, ei tohi olla liiga lai ega ka liiga kitsas definatsioon, liiga laia definatsiooni puhul annab see halva turundusefekti, madala tasustavuse, liiga kitsas definatsioon kaotab aga võimalused. TURU SEGMENTEERIMINE turu segment on sarnaste vajadustega sihtrühm, kes regeerib samamoodi mingitele teatud turundusmeetmetele. Segementeerimine ongi tarbija määratlemine vastavalt nende vajadustele, tunnustele ja ostukäitumisele. Sihtturunduse käigus tehakse kindlaks turu koosseisu kuuluvad tarbijarühmad ja tooted valmistatakse vastavalt neile sihtrühmadele. Segmenteerimine võimaldab määratleda konkurentsi ja turupotensiaali, mõista klientide vajadusi ja tarbimisstiili ning arendada efektiivsemat turukommunikatsiooni. TOOTE/TURU MAATRIKS selles on turutelje meelespeas kirjas tarbijate kategooriad, ostukäitumine, ettevõtte tüüp, tegevusharu ja demograafilised- ja sotsiaalmajanduslikud muutujad
Ettevõtte töötaja 2. Töötajatega suhtlemine ja nende väärtustamine 3. Suhtumine töötajasse kui klienti 4. Kasum töötaja rahulolult Värbamisturunduse kontseptsioon: 1. Tööturg 2. Potentsiaalsed töötajad 3. Tööle kutsumise meetodid 4. Kasum ettevõtte imidži ja tuntuse tõstmiselt - Kontseptsioonid eristuvad lähtealuse, fookuse, vahendite ja eesmärkide poolest BCG maatriks: Turunduse areng: 1950-dad massturundus, sihtturunduse teke 1960-dad segmentimise buum ja rõhk disainil 1970-dad teenuste osatähtsuse suurenemine 1980-dad toodete kvaliteedi tõstmine 990-dad infotehnoloogia areng, suhteturundus 2000-2010 andmebaasiturundus, mobiilne turundus 2011-2020 sotsiaalmeedia Demograafiline segmentimine Sugu Vanus Rass Rahvus Amet Haridus Sissetulek Perekonnaseis ja pere elutsükkel Religioosne kuuluvus Seksuaalne orientatsioon
meedia killustatusest. See on põhjustatud ümberlülituselt massturunduselt sihtturundusele. Üha rohkem püütakse luua fokuseeritud turundusprogramme, et saavutada väljavalitud klientidega lähedasem suhe. Meedia võimaluste ulatus ning mitmekülgsus on kiiresti laienenud. Varem said turundajad loota, et toodete pakkumisele massiteabevahendite kaudu. Massiteabevahenditeks on raadio, televisioon, trükimeedia, välireklaam ja internet. Sihtturunduse puhul pööratakse aga rohkem tähelepanu suhtekorralduskampaaniatele, sponsorlusele, üritustele, toote paigutusele, internetiturundusele ning teistele loovatele sõnumisaatmismeetoditele. Kas on mõjutanud turunduskommunikatsiooni suured muutused infotehnoloogia. Tänapäevane infotehnoloogia võimaldab turundajatel üsna lihtsalt jälgida klientide vajadusi. Mitte kunagi varem ei ole selline informatsioon olnud nii kergesti kättesaadav nii indiviidi tasandil kui ka perekonna tasandil
Näiteks: me ei müü me lihtsalt saia, vaid rukkijahust saia. Ettevõtte toode või teenus ei saa olla suunatud korraga kõikidele võimalikele tarbijatele ning rahuldada nende tarbijate kõiki vajadusi, sest sellisel juhul tarbija ei mõista ettevõtte sõnumit. Positsioneerimine http://www.youtube.com/watch?v=R3V8WLSLs9E&feature=player_embedded Positsioneerimise osad-klientide segmenteerimine Klientide segmenteerimine on üks sihtturunduse tähtsamaid instrumente, samuti positsioneerimise eeldus. Paikapidav turundusvanasõna ütleb ,, Pakkudes kõigile kõike, oled automaatselt igaühe teine valik". Positsioneerimise seisukohalt tähendab see, et oma brändi positsiooni tuleb määratleda konkreetses tarbijaturu segmendis. Positsioneerimise osad- klientide segmenteerimine Turu segmentimine tähendab turu jaotamist erinevateks ostjagruppideks, kes nõuavad erinevaid tooteid ja marketingiprogramme
kui ühele turusegmendile. Plussid: - Pakub iga segmendi liikme kohta rohkem informatsiooni. Lisainformatsioon võimaldab ettevõttel luua turundusmeetmestiku, mis rahuldab tarbijaid olemasolevas segmendis paremini. - Võimaldab suurendada müügimahtu koguturul Miinused: - Suuremad ressursikulud (aeg, raha, mõistus) - Fookuse kadumise oht 6) Siht ja lausturunduse olemus, võrdle neid. Sihtturunduse kasutamisel valib ettevõtja välja need tarbijate grupid, keda ta on võimeline kõige paremini rahuldama. Eeldatakse, et tarbijatel on erisugused omadused, vajadused ja soovid. 7) Mida nimetatakse toodete positsioneerimiseks, too välja erinevad alused? Positsioneerimine on toote või teenuse või ettevõtte imago loomise protsess sihttarbija teadvuses. Positsioneerimisega üritatakse luua sihtgrupi teadvuses kindel arusaam ettevõttest või tema tootest.
· Valikumugavus · Teavitamise ja veenmise (reklaam) problemaatika; · infomugavus · Inimeste (töötajate) problemaatika; · väärtusmugavus * Omandiõiguse vahetamise mugavus 3.1 Sihtturunduse olemus (mida selle tegevuse all mõeldakse, näide) Eristatakse massturundust, mis põhineb masstootmisel ja turustamisel ning sihtturundust, mille korral tehakse kindlaks tarbijate grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile (sihtrühmale). 3.2 Segmenteerimise olemus (mida selle tegevuse all mõeldakse, näide) Tarbijaid võib rühmitada vastavalt vanusele, soole, elukohale, sissetulekule, ostmisviisile jne
keerukusest ja infovajadusest rutiinne, limiteeritud või ulatuslik probleemilahendus. Tuletatud nõudlus - terminit kasutatakse sellise nõudluse tüübi kirjeldamiseks, kui toode ise pole mõeldud lõpptarbimiseks, vaid seda kasutatakse mingite uute toodete valmistamiseks (nisu- pagaritoodeteks või makaronisaadusteks, mais ja oder jõusöödaks..) Sihtturundus - Strateegia, mille puhul püüab ettevõte rahuldada teatud turusegmenti või -segmente. Sihtturunduse kasutamisel eeldatakse, et tarbjatel on erisugused omadused, vajadused ja soovid. Sihtturg - Teatud grupp kliente, kellel on ühised soovid ja vajadused, kellele ettevõte suunab enda tooted Segment - kindel sihtturg, mille jaoks kasutatakse erinevat turundusmeetmestikku Konkurentsieelis - ettevõtte eelis konkurentide ees, nt madalamad kulud, ajaulooline taust.. Eristumine - tegevus või omadus, mis teeb ettevõtte eriliseks ja sihtrühma poolt väärtustatuks.
INTERAKTIIVNE TURUNDUS Põhimõisted: ● Vahetus, tehing (exchange, transaction) Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. Eristatakse nelja vahetuse vormi: Turu vahetus Suhte vahetus Ümber jagav vahetus Vastastikune vahetus ● Turu vahetus (market exchange) Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud. Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata. ● Suhte vahetus (relationship exchange) Pikaajaline orienteeritus. Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. ● Ümber jagav vahetus (redistribution) Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena. Üksuse liikmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada. Maks...
171. 172. 4. SIHTTURUNDUS JA TURU SEGMENTIMINE 173. TURG tähendab teatud hulka inimesi või organisatsioone, kel on potentsiaalne huvi, ostuvõime ja soov kulutada raha mingit vajadust rahuldava kauba või teenuse ostmiseks. 174. Tarbijateks/klientideks võivad olla: · füüsilised isikud - üksikisikud, pered (kodumajapidamised), · juriidilised isikud organisatsioonid, sh - kaubandusturg (ost edasimüügiks), - ametkonnaturg. 175. 176. Sihtturunduse analüüs 177. FÜÜSILISEST ISIKUST TARBIJATE (eratarbija) vajadused: 1. baasvajadused: igapäevaseks eluks vajalik toit, riietus, peavari ja puhkus (A.Maslow vajaduste teooria järgi - ainult siis, kui need vajadused on rahuldatud, tehakse muid oste); 2. luksussoovid (mõjutatud - stiil, mood, maitse, mugavus jne); 3. impulsiivsed soovid tekivad äkki ja ost toimub hetketuju ajel (sageli mängib siin
Omandiõiguslõhe: tootjad käsutavad suuri kaubakoguseid, mida nad ise ei kasuta, tarbijatel on aga raha või vahetuskaup, mida nad samuti ise ei kasuta. 5. Turundustegevuse 5 osategevust. Turunduse planeerimine: ülevalt alla, alt üles, eesmärgid alla-plaanid üles. Turundusvõimaluste määratlemine: väliskeskkonna analüüs (makrokeskkonda hinnatakse sageli PEST analüüsi kaudu), sisekeskkonna analüüs. Sihtturunduse arendamine: segmentimine, sihtturgude valimine, positsioonimine. Turunduskompleksi kujundamine: toode, hind, jaotus, edustus. Kontrollimine: eelnev kontroll, jooksev kontroll, järelkontroll. Ülevalt alla planeerimine: ettevõtte tippjuhtkond püstitab madalamate juhtimistasandite jaoks tegevuse eesmärgid ning kavandab plaanid, autoritaarse juhtimisstiili puhul, kas käsk täita või surra. Alt üles planeerimine: see on eelmisele vastupidine variant
1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turunduse areng: Kaubanduslik ajastu Tootmis ajastuMüügiTurundus-osakonna ajastu ...
Vahendajateks on; edasimüüjad, logistikaettevõtted, turundusteenuste osutajad, finantsvahendajad) e. Huvigrupid on rühmitused, kes tunnevad vahetult või kaudselt huvi ettevõtte tegevuse vastu ja võivad seda märkimisväärselt mõjutada. 4. Segmenteerimise olemus, eesmärk, nõuded segmentidele. Ettevõtte strateegiat, mille korral rahuldatakse vaid teatud turusegmenti või segmenti, tuntakse sihtturunduse all. Sihtturunduse kasutamisel valib ettevõte välja need tarbijate grupid, keda ta on võimeline kõige paremini rahuldama. Turu segmenteerimise olemus on protsess, mille käigus jagatakse ühe toote või teenuse turg alagruppideks ehk segmentideks klientide eripära alusel. Iga segment võib esindada kindlat sihtturgu, mille jaoks kasutatakse erinevat turustusmeetmestikku (toode, hind, edustus, jaotus). Segmenteerimise aluseks on üldjuhul tarbijate sarnased omadused ja vajadused.
Nad ei suuda katta oma tegevusega seotud kulusid. Nõuavad investeeringuteks ressursse teistelt üksustelt. Koerad: Väike turuosa stabiilsel turul. Ta saab hakkama, kuid suurt tulu ei tooda, Ei vaja suuri investeeringuid, Arenguvõimaluseks on turuniši leidmine. Honda täiendused: Ratsahobused - suur turuosa kahaneval turul, kaitse, taandumine; Tiivutud linnud - väike turuosa kahaneval turul, taandumine. !Turunduse arenemise dünaamika! 1950-dad massturundus, sihtturunduse teke 1960-dad segmentimise buum ja rõhk disainil 1970-dad teenuste osatähtsuse suurenemine 1980-dad toodete kvaliteedi tõstmine 1990-dad infotehnoloogia areng, suhteturundus 2000-2010 andmebaasiturundus, mobiilne turundus 2011-2020 sotsiaalmeedia??? 3. Tarbijauuringu koostamise alused Uurimuse andmed Esmased andmed (küsitlus, vaatlus, eksperiment) Teisesed andmed (internet, varem tehtud turu-uuringud,
Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud: Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse. Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...
turunduse alused kordamisküsimused. Eleriin juur VE-15 1. Kordamisküsimused 1. Kas turundus ja müük on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? 2. Kas mõisted "tarbija" ja "klient" on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? 3. Kas politsei, haigla, kirik, hotell ja teater saavad oma tegevuses kasutada turundusprintsiipe? 4. Too konkreetseid näiteid erinevate turundusfilosoofiate rakendamise kohta! 5. Kas sotsiaalse turunduse kontseptsiooni see osa, mis puudutab ühiskonna üldisemate vajaduste arvestamist, on jäänud vaid unistuseks või on ta praktikas realiseerunud? Too näiteid Vastused: 1.Võib küll öelda, et need on erinevad turundus ja müük, kuna turunduse eesmärk on kokku viia ostjad ja nende vajadus, selle toote või teenuse järgi. Kuid müük iseenesest hõlmaks minu jaoks seda, et kas ja kui palju suudan oma toodet või teenust müüa just nendele ,kellele oleks seda toodet või teenust vaja. 2.Klient ehk persoon, kes soetab an...
Mass ehk laus ehk diferentseerimata turundust kasutatakse homogeensele turule minekuks: kõigi ostjate rahuldamiseks rakendatakse ühte turundumeetmestikku. Massturunduse kasutamise otsus langetatakse kui selgelt eristuvaid segmente pole võimalik välja tuua või kui on tegemist väga üldtoote lähedase tootega. Sellisel juhul on tootel tarvis kujundada võimalikult paljude ostjate jaoks sobiv omaduste kompleks. Diferentseeritud turundus on sihtturunduse üks vorm. Diferentseeritud turunduse korral lähenetakse segmenditud turule. Firma valib mitmed segmendid ja koostab eraldi turundusplaanid (turundusmeetmestikud) igas segmendis tegutsemise kohta. Igale turusegmendile tuleb koostada oma 4P või 7P. See on kulukas stateegia ja vajab palju rahalisi vahendeid. Kontsentreeritud turundus on sihtturunduse üks vorm. Kontsentreeritud turunduse korral keskendutakse ühele turusegmendile. See strateegia on sageli väikefirmades kasutamiseks
1.Turunduse definitsioon, selle olulisemad rõhud. Turunduse majandusteooriast eristavad momendid. Turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, müügitoetuste ja jaotuse planeerimise ning teos- tamise protsess loomaks soodsaid vahetusi individuaalsete ja organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks.Turundus jaguneb: praktiliseks tegevuseks ja teoreetiliseks käsitluseks. 2.Turunduse tuummõisted (vajadus, soov, nõudlus, toode, vahetus, tehing, turg) Vajadused- tarbed, soovid- nõudlus- tooted- vahetus- tehingud- turg 3. Turunduse arenguprotsess: põhilised kontseptsioonid (tootmiskontseptsioon, tootmiskontseptsioon, müügi-kontseptsioon, turunduskontseptsioon, ühiskondliku turunduse kontseptsioon).Tootmiskontseptsioon: tarbijad on soodsalt meelestatud nende kaupade suhtes, mis on massiliselt levinud ja odavad. Fookusesse tõuseb kulude kontroll, mille poole püüeldakse läbi tootmi...
ostuprotsess olla sõltuvalt keerukusest ja infovajadusest rutiinne, limiteeritud või ulatuslik probleemilahendus. Tuletatud nõudlus - terminit kasutatakse sellise nõudluse tüübi kirjeldamiseks, kui toode ise pole mõeldud lõpptarbimiseks, vaid seda kasutatakse mingite uute toodete valmistamiseks (nisu- pagaritoodeteks või makaronisaadusteks, mais ja oder jõusöödaks..) Sihtturundus - Strateegia, mille puhul püüab ettevõte rahuldada teatud turusegmenti või -segmente. Sihtturunduse kasutamisel eeldatakse, et tarbijatel on erisugused omadused, vajadused ja soovid. Sihtturg - Teatud grupp kliente, kellel on ühised soovid ja vajadused, kellele ettevõte suunab enda tooted Segment - kindel sihtturg, mille jaoks kasutatakse erinevat turundusmeetmestikku Konkurentsieelis - ettevõtte eelis konkurentide ees, nt madalamad kulud, ajalooline taust.. Eristumine - tegevus või omadus, mis teeb ettevõtte eriliseks ja sihtrühma poolt väärtustatuks.
paigutub tarbijate teadvuses kindlale kohale konkureerivate kaupade suhtes. Seega on kogupositsioonimistegevuses rõhk asetatud tarbija tootenägemuse kujundamisele. Sagedamini kasutatavateks positsioonimisvahenditeks on toode, teenus, hind, aeg, müügikoht ja maine. Positsioonimisvahendite valik sõltub paljudest teguritest: ettevõttekarakteristikutest, tarbijate käitumisest, konkurentide tegevusest jms. 31. Turu segmentimine ja sihtturunduse defineerimine Turu segmentimine. Tarbijad rühmitatakse vastavalt vanusele, soole, elukohale, sissetulekule, elustiilile, ostmisviisile jne. Võimalikest segementimisparameetritest tuleb valida üksnes need, mis on seostatavad kas toote ostmise või kasutamisega. Tulemusena kujunevad ühesuguste vajadustega tarbijarühmad, kes reageerivad sama moodi erinevatele turunduslikele mõjuritele (toode, reklaam, hind, ostujärgne teenindus jms.).
Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti konte...
Majanduse alused 1. Võimaliku tootmise piir VTP on kahe kauba tootmiskombinatsioonide jada, mis saadakse ühiskonna tootlikke ressursse omavahel kombineerides. Pareto-efektiivsuse kriteerium väidab, et kõik punktid võimaliku tootmise piiril on efektiivsed ning asudes ühes neist punktidest saab ühe hüvise tootmise suurendamiseks ressursse ümber jaotada vaid teise hüvise tootmise vähendamise arvel. Kui ressursse tuleb juurde või nende kvaliteet paraneb, nihkub VTP pikaajaliselt majanduskasvu tõttu koordinaattelgede nullpunktist kaugemale. 2. Alternatiivkulu printsiip See tähendab, et mida enam soovitakse tarbida teist hüvist, seda enam tuleb esimese hüvise tarbimist piirata. Saamatajäänud tulu parimast alternatiivsest kasutamata jäänud võimalusest. 3. Nõudmise üldine seadus- nõudlusfunktsioon ja selle nihked Nõudlusseaduse kohaselt: Muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on hind, seda väiksem on nõutav kogus. 4. Turu...