Facebook Like
Küsitlus


Õpilaste sotsiaalne, kõlbeline ja füüsiline areng (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist rolli mängib kõlbeline areng inimese sotsialiseerimises ?
  • Milline on nende põhiolemus ?
  • Kui usalduväärselt võimaldab Kohlbergi teooria prognoosida inimese käitumist erinevates situatsioonides ?
  • Miks inimeste kõlbeline arutlus ja reaalne käitumine pole alati kooskõlas ?
  • Mil määral võimaldavad E. Eriksoni isiksuse arenguastmed avada kõlbelisuse kujunemist ?
  • Mis erinevus on väärtuskasvatuse ja kõlbelise kasvatuse vahel ?
  • Millised on tuntumad lähenemised õpilaste väärtuskasvatuseks. Mis põhimõtetel need rajanevad ?
  • Millised on põhilised erinevused poiste ja tüdrukute füüsilises arengus ?
  • Keskmisest aeglasem või kiirem areng nende sotsiaalset arengut ?
 
Säutsu twitteris
Õpilaste kõlbeline areng. Strateegiad ja meetodid väärtuskasvatuseks koolis, nende nõrgad ja tugevad küljed.
1. Millist rolli mängib kõlbeline areng inimese sotsialiseerimises?
Kõlblus ja kõlbeline käitumine on inimese kui sotiaalse olendi olulisemaid tunnuseid. Inimese kõlbeline teadvus on üks tema sotsiaalse arengu olulisemaid indikaatoreid. Moraal hõlmab inimõiguste ja ühiskondliku kokkuleppe ning eetiliste printsiipide astmeid.
2.Miks on nii palju erinevaid teooriaid inimese kõlbelise arengu seletamiseks ja millised on tuntumad teooriad?
Levinud on terve rida inimese kõlbelist arengut avavaid teooriaid. Psühholoogias on kõlbelist arengut ja käitumist püütud avada biheivioristlikelt, psühhoanalüütilistelt, emotsionaal -füsioloogilistelt, kognitiivsetelt ja teistelt positsioonidelt ( Hoffmann , 1980)
Filosoofias püütakse samu probleeme sagelilahendada aksioloogia ehk väärtusteoreetilistelt positsioonidelt (hartman, 1967).
Pedagoogilises psühholoogias on levinumaks kõlbelist arengut kirjeldavaks teooriaks saanud kõlbelise arutlusvõime vaatlemine sarnaselt intellekti arenguastmega.
J.Piaget oli üks esimesi psühholooge, kes uuris laste kõlbelise arutluse arengut sõltuvalt nende vanusest. Oma uuringute tulemusena selgitas ta välja, et väiksed lapsed ajavad kokkuleppelistest reeglitest kinnipidamise segi kõlblusega ja hindavad oma käitumise moraalsust selle tagajärgede, mitte tegevust ajendanud kavatsuste põhjal.
3.Mis on Kohlbergi kõlbelise arengu astmete teooria lähtealuseks, kuidas need kindlaks tehti ja milline on nende põhiolemus ?
Piaget traditsiooni
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Õpilaste sotsiaalne-kõlbeline ja füüsiline areng #1 Õpilaste sotsiaalne-kõlbeline ja füüsiline areng #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-02-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 128 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor liisa särk Õppematerjali autor

Lisainfo

pedagoogiline psühholoogia

Märksõnad


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

46
docx
Õpilaste sotsiaalsete oskuste arendamine
32
doc
Pedagoogilise psühholoogia olemus
198
doc
SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID
18
docx
Arengupsühholoogia seminarid
16
docx
Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I
44
docx
Psühholoogia kordamisküsimused eksamiks
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
50
pdf
Pedagoogiline psühholoogia





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun