Hotelliruumide puhastamine
Hotelliruumid jagunevad · Üldkasutatavad ruumid o Nt. koridorid, fuajeed, vestibüülid, puhkenurgad, suitsetamisruumid, trepikojad, rõdud, verandad, terrassid, toitlustusruumid jt. · Klientide kasutuses olevad ruumid o Nt. numbritoad, saunad jt. · Töötajate kasutuses olevad ruumid o puhketoad, tualett - ja dusiruumid, riietusruumid, köök, laoruumid jne.
NUMBRITUBADE KORISTAMINE
Erinevad toatüübid · Standardtuba kõige tavalisem number milles on voodid ja hügieeniruum · Äriklassituba ( executive tuba, business room ) äritegelastele mõeldud tuba, ruumikas kaheks jagatud tuba: magamistuba ja tööruum · Peretuba (family room) o Tuba ühe laia voodiga ja lastele mõeldud voodi(te)ga (nt. nari) o Tuba kahe üheinimesevoodiga ja lahtikäiva diivaniga · Ühendatavad toad ehk kombitoad (connecting room) võimalik avada uks kahe toa vahel või on kahel toal üks ühine uks koridori . Tavaliselt kummaski on kaks voodit. · Hosteltüüpi toad naridega · Apartement kortertüüpi · Sviidid vähemalt kahetoaline luksusnumber, avaram. Sageli kahe sansõlmega. o Junior Suite lihtne sviit . Standardtoast ruumikam, magamis- ja külalistetoaks jagunev number (iluvõre, riiul , tasapind). Mööbel ja teenindus on kesmisest tasemest parem ja koristatakse esimeses järjekorras. o Luksussviit (Deluxe suite, Exellence suite- ) Kallis sisustus , kõrge mugavusaste. Tube on kaks või kolm. Luksuslik vannituba, suur terrass ja rõdu. o Presidendi sviit ( King Suite, Presidential Suite) hotelli luksuslikeim number, kõrgema klassi sviit, kahe magamistoa, külalistetoa, töökabineti ja mitme sansõlmega o Hospitality suite vastuvõtu-, banketiruumiga o Conference suite koosolekuruumiga o Penthouse suite luksuslik katusesviit o Duplex suite läbi kahe korruse o Triplex suite läbi kolme korruse
Tubade jagunemine voodikohtade järgi: o Ühekohaline tuba ( Single , sgl) o Kahekohaline tuba ühe laia voodiga ( double , dbl) kahe eraldi voodiga (twin, twn) ühe inimese kasutuses (double for single use, DSU kahe topeltlaia voodiga tuba (double twin) Kolmekohaline tuba ( triple , trpl, trp)
Voodite tüübid Kuninga ja kuninganna voodi (King and queen size) laiad vooditüübid, mõõdud alates · 180*210 cm · 200*210 cm Lisavoodi (extrabed) Beebivoodi (baby cot) French bed/couch
Toad vaate järgi Ookeani või merevaatega tuba Otsevaade Külgvaade Päikesepoolne/põhjapoolne tuba Aiapoolne/ õuepoolne tuba Vaade hotelli territooriumile/ tänavapoolne tuba
Eriotstarbelised toad
Allergikute tuba Invatuba Temperatuur tavalisest Ukseavad laiemad soojem (21-22*C) Uks peab avanema Õhuniiskus kuivem evakuatsiooni suunas Ventilatsioon peab tagama Toas peab olema vaba ruumi kogu õhu vahetuse 2 tunni jooksul ratastooli Suitsetamine on rangelt pöörderaadiuseks keelatud Uksepakud kuni 25mm Naturaalsed Hügieeniruum viimistlusmaterjalid Wc kabiin suurem Minimaalselt tekstiile Wc pott tavapotist kõrgem Vältida toataimi Loputusvee tõmbamiseks Loomad keelatud pikk kang Pinnad puhastada niiskelt Mõlemal pool potti üles Põrandat iga päev tõstetavad käsitoed tolmuimejaga Abistaja peab pääsema poti Patju pesta 2 kuu järel taha Pesu ja koristusained olgu Seinal rõhtkäsipuu lõhnatud, värvitud Kraanikauss tavalisest Eriotstarbelised toad madalam ja all vaba ruum Peegel , seebialus, kätekuivati madalam tavalisest Tuba ümbritsevad mugavust tagavad tegurid Korrus Hotelli üldine kvaliteet Asukoht korrusel STIIL Lifti olemasolu VANUS Vaade EHITUSE Kaugus müraallikatest KVALITEET Ventilatsioonikeskus TURVALISUS Ööklubi HUBASUS Seinte läbikostvus MAITSEKUS Liftisaht
Üldised nõuded ruumile Numbrituba on tähistatud (number, nimi) viimistlusmaterjalid on tervisele ohutud varustatud: o elektriga o üldvalgus ja lugemisvalgus o sooja veega vähemalt 50 *C (65*) vesi vastab joogivee kvaliteedile o kanalisatsiooniga v.a. maamajutusettevõtted Küttesüsteem tagab vähemalt 18*C, optimaalne temperatuur 20*C küttekehad on reguleeritavad Ventilatsioon o Loomulik ventilatsioon - avatav aken o sundventilatsioon - pesu- ja tualettruumis
Majutusruumi inventar uksesilm või uksekett öökapp või öölaud seestpoolt võtmeta avatav lukk riidekapp või riideorv kohtvalgustus voodi ja laua juures riidepuud valgust mitteläbilaskvad aknakatted kirjutuslaud vaba pistikupesa tool iga voodikoha kohta telefon peegel televiisor kohvrialus voodi - kattemadrats, padi , tekk, voodipesu , lisavoodi tellimise võimalus päevatekk, lisateki ja padja saamise võimalus, voodipesu vahetus
Hügieeniruum
Seinad ja põrandad on niiskuskindlad, kraanikauss, vann või duss
kergesti puhastatavad ja desinfitseeritavad peegel, nagid (varn), paigutuspind
pistikupesad niiskuskindlad ja maandatud kaanega prügikast kilekotiga
käte pesemiseks dosaatoriga seep või tualettpaber, hügieenikott
ühekordne seep wc-poti hari jooksev soe ja külm vesi käterätikud, vannilina, vannimatt - rätikute vahetus Hotellitarvikud
1. Vannitoatarvikud
Seep 20g 2. Muud tarvikud
Sampoon+dussigeel 33ml Kingasvamm pappkarbis või saapahari
Vannisool 33ml Õmbluskomplekt - (4erinevat niiti, 2 nööpi,
Juuksepalsam 33ml haaknõel, tavaline nõel)
Vannivaht 33ml Kingalusikas
Ihukreem 33ml Pesukott kilest (40x60 cm)
After shave 33 ml Kamm
Vannipärlid (4 tk karbis) Riidehari antistaatiline või tavaline,
Vahekoristus (jooksevkoristus) See on koristus kliendi seeselamise ajal. Koristamisega kaasneb ettevõtja (toateenija) vastutus külalise isiklike asjade eest, mis on koristamise ajal majutusruumides. Peale vastutustunde ja algatusvõime nõutakse personalilt oskust töötada kiiresti, täpselt ning kliendi kohal viibides. Selle koristuse käigus tuleb teha kõik vajalikud toimingud, kuid ei tohi puudutada kliendi asju. Kapiuksi ja sahtleid ei avata. Kindlasti peab koristamise ajal olema avatud numbritoa uks. (Lubatud sulgeda ainult siis, kui hügieeniruumist puudub kontroll ukse üle (asub nurga taga). Ust lukustada ei tohi). Sellisel juhul asetatakse uksele märgis, et tuba koristatakse. Jooksvat koristust üritatakse reeglina teha kliendi äraoleku ajal. Voodipesu vahetatakse vastavalt majutusettevõttele kehtestatud nõuetele Tööde järjestamine: · Valmistan ette vajalikud vahendid. · Võtan tuppa kaasa ämbri vahenditega.
1. Mis on majutustoode? On klendi elamus, kogemus, mulje, mis kujuneb paljude komponentide koosmõjul, nagu majutuskoha asukoht, keskkond, interjöör, eksterjöör, teenuste valik ja tase, teenindajate profesionaalsed oskused ja välimus, hotelli imago.söök, jook, , lõhnad, materjalid, värvid mööbel disain.rahuldus ja turvatunne. Külastuseelne koha tellimine, sisseregistreerimine saabumisel, väljaregistreerimine lahkumise, pakihoid,arveldamine, puhtus ja kord, külalislahkus, toitlustamine, muud teenused, bassein, juuksur, kauplused rõivaste puhastus, jne. Majutustoode on kompleksne sulam erinevatest teguritest, mis üksteise koosmõjul peaksid meelitama külastajaid seda tarbima. Konkreetne majutustoode kujuneb igale majutuskohale omastest osadest, nt suure luksushotelli puhul rõhutakse teenuste tasemele, lisateenuste paljususele, kvaliteedile, teenuse profesionaalsusele- teenus on suunatud konkreetsele sihtrühmale ärireisija , jõukas puhkusereisija. Keskklassihot
Kordamisküsimused õppeaines "Majapidamisosakonna töö alused" 1. Erinevate osakondade seosed majutusasutustes Kõik osakonnad majutusasutuses on omavahel tihedalt seotud, kus toimub toetav tegevus: Majapidamine Vastuvõtuosakond Majapidamine Konverentsi osakond Majapidamine Haldus ja remont Majapidamine Toitlustus (restoran/köök) Majapidamine SPAA/saun 2. Mõiste "professionaalne puhtus" teenindustööna Puhtus on osa rahvuskultuurist. Erinevatel rahvastel on erinevad nõudes puhtuse osas, nt. kodudes, avalikes kohtades ja tänavatel. Koristustöö nõuab selle tegijalt iseseisvate otsuste tegemist, koostöövõimet, vastustust ja ausust.Puhtuse hoidmisega tagatakse muud tööd ja tegevused.Puhtusest sõltub tervisPuhtus on mugavus. 3. Koristamine kui teenindustöö Puhastusteenindaja nii öelda toodab puhtust ja korda. See, kuidas puhtus saavutatakse ongi teenindamine.Kui toiduainetehases töölaual
on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - töövihik õpetajale KORISTAMINE - SEE ON LIHTNE? 1lk on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - see on lihtne? - Koristamine - Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007-2013” ja sellest tuleneva
Tallinna Tervishoiu Kõrgkool INFEKTSIOONIKONTROLLI PÕHIALUSED Loengukonspekt Õppejõud: Kristi Voll Olesja Zeel Ulvi Jõgi Tallinn 2009 AJALUGU Ignaz Philipp Semmelweis - Esimene arst, kes jälgis süstemaatiliselt haiglas esinevat infektsiooni ja samuti võttis tarvitusele abinõud. 1861 aastal ta tõdes, et seal osakonnas, kus õpetati arstiteaduse üliõpilasi, oli patsientide suremus sünnitusjärgsesse infektsiooni 8,3%, seevastu osakonnas, kus õpetati ämmaemandaid, vastav arv oli 2%. Semmelweis osutas, et selle erinevuse oli põhjustanud halvasti pestud käed lahangu järgselt. Kui käsi hakati desinfitseerima kloorisisaldusega vedelikuga, siis vähenes suremus 1%-ni. Seda uurimust võib pidada haiglainfektsiooni järelvalve alguseks. Joseph Lister Sotimaal, umbes 20 aastat peale Semmelweis´i avastust, hakka
EHITUSTEADUSKOND Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga Uuringu lõpparuanne Ehituskonstruktsioonid Ehitusfüüsika Tehnosüsteemid Sisekliima Energiatõhusus Tallinn 2011 EHITUSTEADUSKOND Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga Uuringu lõpparuanne Targo Kalamees, Endrik Arumägi, Alar Just, Urve Kallavus, Lauri Mikli, Martin Thalfeldt, Paul Klõšeiko, Tõnis Agasild, Eva Liho, Priit Haug, Kristo Tuurmann, Roode Liias, Karl Õiger, Priit Langeproon, Oliver Orro, Leele Välja, Maris Suits, Georg Kodi, Simo Ilomets, Üllar Alev, Lembit Kurik
ÕPETAJARAAMAT laste töölehtede juurde 2006 Projektijuht: Urmo Reitav, Tartu Ülikooli Narva Kolled Koostajad: Liivi Aleksandridi, Irina Aru, Elviira Haukka, Ingrid Härm, Inguna Joandi, Margit Kaljuste, Natalja Lunjova, Lea Maiberg, Ülle Peedo, Margarita Raun, Maibi Rikker Toimetajad: Merit Hallap, Anu-Reet Hausenberg, Lydia Pihlak, Kristi Saarso Trükise koostamist ja väljaandmist on rahastanud Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutuse Haridusprogrammide Keskus Autoriõigus: Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus ISBN AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 e-post: [email protected] http://www.atlex.ee Tasuta jaotatav tiraa Õpetajaraamat SISUKORD Sisukord 3 Eessõna 6 1. Sissejuhatus
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
Kõik kommentaarid