Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Vesinikul töötavad autod (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Vesinikul töötavad
autod
Vesinik
Vesiniku keemiline ühend on H . 2
Vesinikku saadakse,kui vett lagundad
elektri abil on saaduseks vesinik ja hapnik.
Mootor
Tankimine
Hetke peamine probleem on see, et maailmas
leidub vaid mõnisada vesinikutanklat.
Tanklate rajamine toimub aeglasemalt, kui
autode tootmine.
Paljudes riikides on vesnik auto kasutamine
võimatu ,sest puuduvad tanklad.
Tankla
Tanklad maailmas
Autode tootjad
BMW, daimler AG, Ford, honda, hyundai, mazda,
nissan, morgan, toyota, vw
boeing ja smartfishi lennukid kasutavad ka vesiniku
kütust.
2015 aastaks pidi vesinuku autod tootmisesse mienma
ehk müüki.
Los Angelese autonäitusel esitles Honda mudelit
FCX Clarity, oma esimest seeriaautot, mis
varustatud 134 hj vesinikul töötava mootoriga.
Vesiniku ja hapniku vahelise keemilise reaktsiooni
käigus vabanev energia paneb tööle
elektrimootorid, mis viivad autot edasi. Auto on ka
ökoloogiliselt puhas, sest väljalaskeks on tavaline
vesi.
Vesinikul töötav Honda FCX Clarity
kiirendab 92 km/h kümne sekundiga ning
maksimaalseks kiiruseks on 160 km/h.
Jaapani kompanii esindajate sõnul jätkub
171-liitrisest paagitäiest vesinikust 430 km
läbimiseks.
Eelised
vesinikelemendiga töötav auto ei saasta loodust,
sest eraldub vaid vesi
vesinik on odav kütus, mida võib toota
piiramatult ja suhteliselt väikese energiakuluga
töötab sisepõlemismootorist tunduvalt
vaiksemalt
vesinikkütus on bensiinist umbes 100 korda
odavam
Miinused
vesinikelemendiga auto hind ulatub praegu vähemalt
7,5 miljoni kroonini
puuduvad tanklad ja teenindus
lahendamata on probleem, kuidas vesinikku paakides
hoida: vedelana peaks teda jahutama -250 kraadini,
ent -260 kraadi juures muutub vesinik juba tahkeks.
Gaasilise vesiniku kokkusurumine on aga väga
kallis, samas ka ohtlik, kuna H2 on väga lenduv
süsteemis valitseb suur rõhk - kuni 400 bari, mis
seab paakidele ja torudele erinõuded
puuduvad ühtsed lahendused ja standardid
ohutuks tankimiseks
väljastatav vesi jäätab meie kliimas teed
Ford Fusion Hydrogen 999 ületas
207miili tunnis kiiruse (333 km/h)
olles esimene vesinikku kasutav
seeriaauto, mis suutis ületada
200mph kiiruse.
Vesiniku põlemiskiirus on väga suur, see
võimaldaks vesiniku kui põleva kütusega
lennata lennukiga näiteks Londonist
Sydneysse 61 minutiga,samas puuduvad
meil veel tehnoloogiad, kuidas seda
energiat rakendada.
Elektrijaamad
Vesiniku ei kasutata mitte ainult kütusena, vaid
ka juba on hakatud ehitama esimesi
elektrijaamu, mis töötavad vesinikul
Vesinik elektrijaam peaks tooma tunduvalt
rohkem energiat, kui tuumaelektrijaam.

Vasakule Paremale
Vesinikul töötavad autod #1 Vesinikul töötavad autod #2 Vesinikul töötavad autod #3 Vesinikul töötavad autod #4 Vesinikul töötavad autod #5 Vesinikul töötavad autod #6 Vesinikul töötavad autod #7 Vesinikul töötavad autod #8 Vesinikul töötavad autod #9 Vesinikul töötavad autod #10 Vesinikul töötavad autod #11 Vesinikul töötavad autod #12 Vesinikul töötavad autod #13 Vesinikul töötavad autod #14 Vesinikul töötavad autod #15 Vesinikul töötavad autod #16
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 46 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ksepp Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
doc

Vesiniksõidukid.

Vesiniksõidukid Vesiniksõidukid on transpordivahendid, mis sõidavad vesinikkütuse peal. Teadlased arvavad, et sellel kütuseliigil on suur tulevik, kuid tegelikkuses esineb veel siiski palju probleeme. Hoolimata sellest, et kliima soojenemise kohta lisandub negatiivseid uudiseid pea igapäevaselt ning naftatootmise tipu järel ähvardab tootmise langus, näib vesinikul põhinev majandus kaugel (,,Miks ei ole vesinikust kütusena asja saanud?", Villu Päärt, Äripäev, 01.12.2008, www.ap3.ee, viimati alla laetud 19.04.2009). Ennustus, et 2025. aastaks sõidab teedel juba 5-10 miljonit vesiniku kütuseelemente kasutavat autot, näib kõiki takistusi arvestades vägagi utoopiline. Vesinikelemendiga töötavate autode masskasutamist takistavad mitmed tegurid Autoostjate üheks suurimaks probleemiks täna on vesinikkütusega liikuva auto hind, mis

Keemia
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Baas Logistika



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun