Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õpetaja" - 5089 õppematerjali

thumbnail

Soojuskiirguse konspekt kontrolltööks

docstxt/.txt

Füüsika → Soojuskiirgus
0 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Õpetaja isiksus ja kutse

SISUKORD 1. SISSEJUHATUS 3 2. ÕPETAJA PROFESSIONAALSUSEST 4 1.1 ÕPETAJA ISIKSUS 5 1.2 ÕPETAJA EETIKAPRINTSSIBID 6 3. ÕPETAJA ROLL EESTIS 9 4. MILLINE ON HEA ÕPETAJA? 11 5. KOKKUVÕTE 13 KASUTATUD KIRJANDUS 14 2 SISSEJUHATUS Teema valikul on lähtutud eesmärgist uurida, mida kujutab endast õpetaja isiksus ja professionaalsus . Uuritav valdkond on haridus, kus uurimisobjektiks on õpetaja. Teema aktuaalsus kajastub hariduse edendamise tähtsusel, et arvestada õpilaste arenguvajadusi ning sellest lähtuvalt võimaldada õppetööd kaasaegsel tasemel kaasaegsete õppevahenditega. Tehtud töö põhieesmärk oli uurida, analüüsida ja välja tuua nägemus, kes on professionaalne õpetaja, millised on tema ametialased kohustused, kuidas avaldub õpetaja aines.

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
107 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õpetaja eetika

Õpetaja eetika Õpetaja Sütiste annab keemiatunde. Kord kutsuti õpetaja Sütiste laboratoorse töö ajal telefonile, et teatada kodus lapsega juhtunud õnnetusest. Olles veendunud, et kõik ohtlikumad ained on kapis luku taga, jättis ta õpilased omapead töötama ning kiirustas õpetajate tuppa telefoni juurde. Õpetaja Sütiste suureks kergenduseks öeldi talle, et tegemist polnud eriti suure õnnetusega. Samal hetkel kuulis ta aga keemiaklassi poolt plahvatust. Ta tormas kohale. Klass oli suitsu täis, kuid paistis, et keegi pole viga saanud

Filosoofia → Filosoofia
47 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktika päevik

Laste arv rühmas:13 Õpetaja palub lapsed vaiba peale istuma. Ta räägib lastele heast ja halvast hundist. Kui sa toidad head hunti siis saab sinust hea , vastupidiselt saab sinust halb hunt. Lapsed teavad, et paha teha ei tohi. Õpetaja küsib, mida hea hunt veel teeb? Lapsed ütlevad, et rumalusi ei tohi teha. Õpetaja palub lastel kasvatada endas head hunti. Seejärel pöördub ta laste poole ja küsib: Mis päev täna on? Lapsed loendavad kõik nädalapäevad ette. Seejärel hakkab õpetaja lugema ette juttu. Lapsed kuulavad, mida õpetaja loeb. Õpetaja loeb lastele juttu ette väga ilmekalt. Lapsed kuulavad teda huviga. Õpetaja küsib kas see oli tõsine jutt? Lapsed arvavad, et see oli tõsine jutt. Kelle hammas oli haige? Õpetaja palub, et tõstame käe, kui midagi räägime. Õpetaja laseb lastel palju rääkida. Õppetegevuses valitseb kord. Õpetaja palub lastel käsi püsti tõsta, kes on hambaarsti juures käinud. Õpetaja palub lastel püsti tõusta

Pedagoogika → Pedagoogika
66 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Distsipliin koolis, õpetaja kui klassi juht ja suunaja

Haridusteaduste instituut Kutseõpetaja õppekava Sandra Kesvatera, Marit Sepma SOODSA ÕPIKESKKONNA ETTEVALMISTAMINE TÖÖKS KLASSIGA. ÕPETAJA KUI KLASSI JUHT JA SUUNAJA Referaat Juhendaja Merle Taimalu Tartu 2013 Distsipliin, soodne õpikeskkond ja õpetaja kui klassi juht Distsipliin, soodne õpikeskkond ja õpetaja kui klassi juht Sissejuhatus Kuidas olla edukas klassi juhtimisel ja toime tulla erinevate harjumuste -ja võimetega õpilastega, tagamaks laste toimetuleku õppetöös ja suhetes eakaaslaste ning täiskasvanutega? Klassi juhtimine ja distsipliin ei ole kattuvad mõisted (Johns, MaCNaughton, Karabinus 1989)

Pedagoogika → Pedagoogika
95 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ülevaade õpetajahariduse strateegiast 2009

Õpetajate kvalifikatsiooni tõstmise ja motivatsiooni tagamiseks töötati välja Eesti õpetajahariduse strateegia 2009-2013. Selles strateegias on tähelepanu pööratud õpetajale, tema kutsealase arengu tugisüsteemi arendamisele ning positsiooni väärtustamisele ühiskonnas. Õpetaja kutsealase arengu toetamine ei ole aga eesmärk omaette, vaid teenib õppija arengu toetamist. Eesti õpetajahariduse strateegia keskmes on õpetaja kui reflekteeriv praktik. Refleksiooni abil mõtestab õpetaja ise oma kutsealast tegevust, määratleb arenguvajadusi ja kavandab enesetäiendust. Õpetaja on aktiivne õppija, kes planeerib, juhib ja hindab oma õppimist ning professionaalset arengut. Seega on pedagoogilist praktikat sooritades üliõpilasel oluline oma tegevust reflekteerida, saamaks esmased kogemused enda teadmiste, käitumise, suhtlemise ja teiste oskuste analüüsimisel.

Pedagoogika → Haridustehnoloogia koolis
12 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kunstitegevuse konspekt : Sügise värvid

Kunstitegevuse konspekt : Sügise värvid Vanus: 5-6 aastased Eesmärgid:  Laps oskab kasutada õigeid värve  Laps oskab joonistada vahtralehte  Laps tunnetab vahtralehe kuju, piirjooni  Laps suudab kriidiga piisavalt tugevalt värvida  Laps suudab jäljendada õpetaja tegevust  Laps suudab keskenduda Vahendid:  Paber  Rasvakriidid  Vahtralehed  Luuletus: Leelo Tungal- Oktoober  Laul : E.Salm, E. Lõbin - „Lehekene“ http://mudila.lastekas.ee/lastelaulud/lastelaul- lehekene [2015, november 25 ]  Tahvel  Magnetid Tunni käik: Õpetaja õhutab 15 minutit enne tunni algust ruumi. Lükkab kokku kaks lauda, et lauapinda oleks rohkem

Pedagoogika → Pedagoogika
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Hea õpetaja- milline ta peaks olema?

omakorda kõige alus, poleks kooli, poleks haridust. Hariduseta inimesed ei saavutaks enamusi tahetust. Miks see nii on? Seda ei tea täpselt keegi. Igal inimesel on oma arvamus ning keegi ei saa seda vääraks pidada. Õpetaja töö on õpetada ning õpilase töö on õppida. Igas koolis on olemas erineva iseloomuga õpetajaid, kellel on nii häid kui ka halbu iseloomuomadusi. On karme, sõbralikke, lahkeid, abivalimis, noori, vanu jne. Igal õpetajal on aga oma õpetamis stiil. Mõni õpetaja teeb õpilaste elu väga raskeks ning mõned just väga lihtsaks. Ma arvan, et igal õpilasel on oma lemmik õpetaja aja jooksul välja kujunenud ja igal ühel on ka omad arvamused, milline hea õpetaja olema peaks. Hea õpetaja peab olema sõbralik, kuid ka natuke karm. Hea õpetaja võiks aru saada õpilaste naljadest ja ise võiks kah vahest kildu visata. Õpetaja peab olema korralik, tal on oluline olla õpilastele eeskujuks

Psühholoogia → Psühholoogia
41 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Hea õpetaja

Milline on hea õpetaja? Milline peaks olema üks hea õpetaja?Millised omadused peaksid tal olema? Kas hea õpetaja peab meeldima kõigile õpilastele või on tähtsaim õpetaja juures see , et ta õpilastele aine hästi selgeks teeb? Hea pedagoog tekitab õpilastes huvi õpitava aine vastu. See ei ole aga sugugi lihtne ,sest igal õpilasel on erinevad huvid ja erinev suhtumine õppetöösse.Et olla hea õpetaja peaks ta kindlasti olema ka hea suhtleja, sest see aitab tal õpilastega paremini läbi saada. Kindasti peab hea õpetaja olema ka kannatlik, sest õpilasi on väga erinevaid ja mõnel õpilasel läheb teistest rohkem aega,et õpitavast teemast aru saada. Tunnis peab hea õpetaja hoidma distsipliini, kuid ei tohiks olla liiga range. Tal peaks olema tugev iseloom, sest õpilased räägivad tihti rumalusi, mida peab õpetaja ära taluma. Õpetaja

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Päevakava

Laps kirjutadab L-tähte. · Matemaatika: Laps järjestab esemeid suuruse järgi. · Mina ja keskkond: Laps jutustab leivaga seotud traditsioonidest. Laps nimetab toiduaineid, mida tuleks süüa iga päev. · Kunst: Laps voolib ümarvorme töödeldes soovitud esemeid ja teeb sõrme või pulgaga pehmesse materjali jäljendeid. · Muusika: Laps tantsib , kasutades eakohaseid tantsuelemente. · Liikumine: Laps sooritab harjutusi õpetaja korralduste ja sõnalise seletuse järgi. Üliõpilane : Annika Valk, LÕ-11 Eesmärgid: Tunnetus-ja õpioskused: Laps tunneb ära leiva ja jahu maitseerinevused. Sotsiaalsed ja enesekohased oskused: Laps seab endale mõningaid eesmärke ja täidab neid. Mänguoskused : Laps tunneb mängust rõõmu. Mina ja keskkond: Laps teab, et leib on oluline osa toidust ja tervisele hea. Keel ja kõne: Laps kasutab kõnes mõningaid iseloomuomadusi ja hinnangut väljendavaid omadussõnu.

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
77 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Laboratoorse töö protokoll

Laboratoorse töö protokoll Metalli erisoojuse määramine Õpilase nimi Õpetaja märkused Klass 10.b Töö tegemise kuupäev 08.06.2011 Õpetaja allkiri tööle lubamise kohta Töö esitamise kuupäev 08.06.2011 Õpetaja hinnang töö sooritamise kohta Töövahendid: Metallist katsekeha, tehnilised kaalud koos vihtidega või elektroonsed kaalud, kalorimeeter, termomeeter, veekeedukann, niit katsekeha vest väljavõtmiseks, erisoojuse tabel. Töökäik: Tähistused: mkeha-keha mass ckeha- keha erisoojus tkeha- keha temperatuur enne kalorimeetrisse asetamist mvesi- kalorimeetrisse valatud vee mass cvesi- vee erisoojus mkal- kalorimeetri sisemise anuma ja segaja masside summa ckal- kalorimeetri sisemise anuma ja segaja materjalide erisoojus t0- vee, kalorimeetri ja segaja ühine te...

Füüsika → Füüsika
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ÕPETAJA KUNSTITEGEVUSE VAATLUS

ÕPETAJA KUNSTITEGEVUSE VAATLUS Raaguspuude ja Mida teeb õpetaja: Mida teevad lapsed: Aeg lindude maalimine Enne tegevust Õpetaja otsib välja vajaminevad Lapsed panevad laudadele vakstud, kõrred. Paneb lauale valmis iga lapse värvitopsid, lapid. 4 min. jaoks paberi ja pintslid. Värvitopsidesse paneb musta ja punast värvi.

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
25 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Muusika didaktika õpimapp

Muusika: Laps oskab olla aktiivne liikumismängus. Laps oskab kasutada talle antud rütmipilli õigeaegselt. Liikumine: Laps oskab liikuda muusika rütmis. Ettevalmistus/eeltöö: • Lastele on jagatud kätte vastavad rütmipillid. • Lapsed teavad, millist rütmipilli ja millisel ajal tuleb kasutada. • Õpetaja on käivitanud arvuti ja projektori Tegevus käik I SISSEJUHATUS Saabub muusika õpetaja. Kõik lapsed istuvad vaibale asetatud toolidele. Kombeks on istuda poiss, tüdruk, poiss, tüdruk. Tund hakkab sellega, et lauldakse muusikatunni alustamise laul, mis kõlab “Tere Sulle, tere mulle, tere väikene ja suur ka. Tere Sulle, tere mulle, tere väikene ja suur ka. Täna laulame ja täna tantsime, tuju rõõmskaks kõigil ajame. “ Õpetaja räägib lastega ja arutab milliseid muutusi nad on looduses märganud kevade saabumisega. II PÕHIOSA

Pedagoogika → Didaktika alused
15 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

DIDAKTILISED Mängud 4.a.

käituma viisakalt. Osta võib ainult selliseid mänguasju, mille nimetuses on häälik „r“. Ostmisel peab ütlema sõna selgelt ja kõvasti. Seejärel läheb ostja ostetud leluga mängima. 4. Õige või vale. Eesmärk. Harjutada leidma sõnadest „n“ häälikut. Vahendid. Mänguasjad ja tarbeesemed ( niit, seep, nõel, nööp, käterätt, nuga jne.). Reegel. Mängija, kes esimesena õigesti tegutses, hakkab esemeid teistele lastele näitama. Käik. Vahendid asuvad õpetaja laual. Õpetaja nimetab hääliku „n“, mida hakatakse sõnadest otsima, seejärel tõstab ta üles vahendi, näitab lastele. Kui selle eseme nimetuses on häälikut „n“, siis lapsed plaksutavad, kui ei ole, panevad käed sülle. Õpetaja valib järgmise vahendi näitaja. 5. Leia sarnane sõna. Eesmärk. Harjutada lapsi leidma kuuldud sõnaga sarnast sõna pildi järgi. Vahendid. Piltkaardid, millel kujutatud esemete nimetused on sarnased. ( pall –

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
8
doc

ÕPETAJA KUTSE-EETIKA ALUSED

Kehtna Majandus- ja Tehnoloogiakool ÕPETAJA KUTSEEETIKA ALUSED Siim Jaansoo MH-41 Kehtna 2006 Sõna «eetika» tuleneb kreekakeelsest sõnast thos, mis tähendab komme, har- jumus. Nii et sõna-sõnalt võttes on õpetaja kutse-eetika nende käitumisnormide kogum, mida õpetaja peab oma töös järgima. Sõnal eetika on tänapäeval aga ka teine tähendusvarjund. Eetika on teadus moraalist. Ta uurib moraali kujunemist, olemust, seost ühiskondliku elu teiste valdkondadega. Eetika püüab mõjustada olemasolevaid moraalinorme. Õpetaja kutse-eetikast rääkides peetakse kõigepealt silmas selle sõna esimest tähendust, õpetaja kutse-eetika all mõeldakse mitte niivõrd teadust õpetaja käitumisreeglitest, kuivõrd just neid käitumisreegleid endid, õpetaja

Filosoofia → Eetika
30 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Dialoog

Klassiüritusena. Õpetaja: Selleni ma tahtsingi jõuda. Kuidas teile meeldiks sõita Pihkvasse? German: See oleks väga tore. Aga kas me läheme siis kevadisel vaheajal. Õpetaja: Just kevadvaheaeg oleks hea. Reisime kindlasti bussiga ja teel Pihkvasse saame teha ka peatusi Eesti linnades. German: Me võiks kindlasti peatuda Võrus, kuna paljud ei ole seal käinud. Õpetaja: Ööbima peame me hotellides. German: Kindlasti. Arvatavasti seal ainult hotellid ongi. Aga õpetaja, mis me kaas peame võtma ning peab ka rääkima, mis vaatamisväärsusi me vaatama läheme. Õpetaja: Sellest peame rääkima järgmine tund, sest tund saab kohe läbi! : , ! : ! . reisimistest. ? : . , - . : . - ? : . , , . : ? : , . . : . ? : . . : minna.Sõidame Pihka , . : , , Võrus, . : . : . , . , , , , . : , !

Keeled → Vene keel
43 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Nädalakava - hea algus

Lauale on asetatud tagurpidi pildikaardid. Õpetaja jaotab lapsed asetanud paaridesse (kõrvuti istuvad lapsed). Iga paar valib endale 4 pildikaarti. pildikaardidi Õpetaja küsib, mis on pildil. Laps kirjutab paarilisega pildil oleva eseme tagurpidi lauale. nimetuse trükitähtedega iPadi. (Kõik pildil olevad sõnad on 1-2 silbilised, nt: puu, jää, hiir, tee, lumi, maja, tali) Vajadusel abistavad lapsi õpetaja või õpetaja abi. Teaduskeskus: Keskuses on laual vana, mittetöötav arvuti. Õpetaja palub lastel Paneb lauale kirjeldada, mida nad arvavad arvuti sees olevat – kuidas arvuti töötab? valmis arvuti ja Lapsed vastavad. kruvikeeraja. Õpetaja: „Vaatame koos, mis arvuti sees tegelikult on.“

Pedagoogika → Pedagoogika
179 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õppimine sünnib sädemest. Õpetaja on sädeme süütaja, avaja ja võimaldaja

Õppimine sünnib sädemest. Õpetaja on sädeme süütaja, avaja ja võimaldaja Tere, lugupeetud klassikaaslased ja õpetaja! Ma pean teile täna kõne õppimisest ja õpetajatest!! Alles see oli, kui väikesed koolijütsid ema-isa käekõrval kooli läksid. Uhiuus koolimüts peas, valge pluus seljas, lilled käes. Lilled oma esimesele õpetajale. Ausõna, võimas! Ei mäleta täpselt oma esimest koolipäeva, küll aga seda, millal minu esimesest õpetajast, klassijuhatajast minu jaoks vaieldamatu autoriteet-arvamusliider sai. See oli siis, kui õpetaja

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õpetajatepäeva kõne

häälega ja vahel on täitsa tasa. Õpetaja tunneb, kui lapsel on mure. Õpetaja räägib selliseid asju, mida lapsed veel ei tea. Õpetaja õpetab mõtlema. Õpetaja rõõmustab, kui lapsel läheb hästi. Õpetaja armastab oma tööd kogu südamest. Rääkisin teile praegu kokkuvõttes kõige paremast ja tähtsaimast maailmaimest, kelleks on õpetaja. Õpetajad, Teie olete need, keda me jääme mäletama! Te teete tuleviku ning teid mäletatakse tulevikus. Mina tean ja kindlasti ka teie, et õpetaja, erandina eesti keele reeglites, algab suure tähega ja selle tähe suuruse ehitab iga õpetaja endale ise. Kallid õpetajad, nautige seda päeva, sest see on teie päev! Palju õnne ja sügav kummardus meie klassi poolt!

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
120
pdf

Õpetajaraamat

3.3. Sõnavara kinnistamine 12 4. Soovituslikud kõnearendusteemad 14 5. Töölehtedega tehtava töö kavandamine 15 6. Töölehtede ülesehitus ja nõuanded nende kasutamiseks 16 7. Mäng keeletegevuses 17 8. Laulmine keeletegevuses 18 9. Keeletegevuses kasutatav õpetaja sõnavara 19 10. Õppevara, mida saab kasutada eesti keele kui teise keele õppes 21 11. Salmid ja laulud kolmeaastastele lastele 23 11.1. Laulud tunni alustamiseks 23 11.2. Teretamistantsud 23 11.3. Laulud tunni lõpetamiseks 24 11.4. Lohutussalmid 24 11

Eesti keel → Eesti keel
72 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Lastevaatlus Tartu Lasteaias

Tunnis oli kümme last ja osalenud lapsed olid vanuses neli kuni viis aastat, õpetaja sõnul võis mõni ka noorem olla. Taustainfona sain õpetajalt teada, et tegemist on võrdlemisi vaiksete lastega, sest nende oma õpetaja palub neil muuhulgas ka tasa olla ja vaikselt liikuda. Tundialustas õpetaja laste rivistamisega, paludes seda esmalt verbaalselt. Üks lastest ei püsinud rivis eriti hästi, peale seda, kui õpetaja tema poole nimeliselt pöördus ja ütles, et ta rivvi läheks, tegi laps seda. Rivistamisele järgnes mäng, kus lapsed pidid ükshaaval koonuseni rivist jooksma, seda puudutama ja rivvi tagasi tulema. Mäng meeldis silmnähtavalt lastele ja enamus lastest tuli see korrektselt välja. Kui laps unustas koonust puudutada, pööras õpetaja lapse tähelepanu sellele ning seejärel puudutas laps koonust ning läks rivvi tagasi. Õpetaja tegi mängu

Sport → Integreeritud liikumisõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Hea õpetaja "

Hea õpetaja Moto : Kõige õpetlikum aine koolis on õpetaja (Friedrich Adolf Diesterweg) See tundub veider, aga olen korduvalt oma elus uskunud, et nüüd lõpuks ometi tean vastust küsimusele, kes on hea õpetaja? Paraku on aeg andnud üha uuesti võimaluse oma arusaamades uuendusi teha. Õpetaja on kooli üks kõige tähtsamaid tegelasi, kui poleks neid, poleks midagi. Kool on omakorda kõige alus, poleks kooli, poleks haridust. Hariduseta inimesed ei saavutaks enamusi tahetust. Miks see nii on? Seda ei tea täpselt keegi. Igal inimesel on oma arvamus ning keegi ei saa seda vääraks pidada. Õpetaja töö on õpetada ning õpilase töö on õppida.

Kirjandus → Kirjandus
65 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Võõrsõnad

Brikett-pressitud turvas Gripp-külmetushaigus 16)Pass on tähtis isikutunnistus. 6)Õpetaja tahaks magada diivanil. Pass-isikutunnistus Diivan-mööbliese 17) Õpetaja kannab baretti suvel. 7)Õpetajad teevad vahetunnis dialoogi. Barett-peakate Dialoog-kahekõne 18)Õpetaja auto on beež värvi. 8)Kutsun õpetaja ballile. Beež-helepruun värvus Ball-tantsupidu 19)Õpetaja läheb sanatooriumi. 9)Õpetaja tõmbas piduri foori ees Sanatoorium-raviasutus kinni. 20)Õpetaja näitab gloobust. Foor-liiklust suunav valgusti Gloobus-maakera mudel 10)Õpetaja igatseb mängida doominod.

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on minu jaoks koolivägivald

kaasas. Füüsiline koolivägivald õpilaste vahel esineb põhiliselt poiste vahel. See tuleneb sellest, et tahetakse jätta head muljet teistele kui sa mõnitad ja peksad klassi nõrgemat või väiksemat poissi. Minu meelest on olemas neli varianti mida võib teha koolivägivalla ohver. Kui kiusamise ohver räägib sellest oma emale kes sellest aga satub hüsteeriasse proovides oma last kaitsta ning helistades kooli ja kui õpetaja räägib sellest klassi ees siis ta enda teadmata teeb ta asja veel hullemaks kui see seni oli. Kui aga ohver ei räägi oma vanematele sellest siis tihti see ohver ei taha et teda kuisataks proovib ta oma kiusajatele jätta head muljet või olla nende moodi tehes midagi kas lõhkudes meelega koolivara, hakates õpetajale vastu, tehes kõike mida kiusajad tahavad, või hakates nendega koos kuskil kooli maja taga

Ühiskond → Perekonna õpetus
31 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Meie aja õpetaja rõõmud ja mured

Meie aja õpetaja rõõmud ja mured Igal õpetajal on oma vaatenurk ja omad tunded õpetaja elust. Ka nende päevades on tõusud ja mõõnad. On häid ja meeldivaid hetki, aga on ka selliseid olukordi, kus tahaks lihtsalt ära joosta. Õpetaja meele teevad kindlasti rõõmsaks head kolleegid, kes teda kuulavad ja tema vahetunde sisustavad. Loomulikult on ka õpilaste hea käitumine, kui nad näitavad oma huvi, teevad korralikult tööd ja suhtuvad õpetajasse lugupeetavalt. Tal lähebsuu naerule, kui õpilased ja kolleegid tema ümber on rõõmsad.

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õpetaja ja õpetaja abi töösuhe

ÕPETAMISLUGU Õpetaja ja õpetaja abi töösuhe Olen lasteaias töötanud 17 aastat, millest 12 aastat olen olnud õpetaja abi ja viis aastat ­ õpetaja. Mulle meeldib mu praegune õpetaja amet ja meeldis ka õpetaja abi amet, kuna armastan lapsi ning meeldib nendega tegeleda. Ma olen kohusetundlik ja olen alati teinud oma tööd südamest. Õpetamislugu, millest ma kirjutada tahan, on sellest ajast kui olin õpetaja abi. Õpetajad, kellega ma koos töötasin, olid staazikad pensionärid. Üks nendest suhtus oma töösse väga kohusetundlikult ja teise õpetaja suhtumine oma töösse oli kergemeelne ja vastutustundetu. See vastutustundetu õpetaja oli loomult hea suhtleja ja oskas juhatajaga manipuleerida. Veel võiks mainida, et ta oli väga silmakirjalik inimene. Igal hommikul kogunes puhketuppa kindel seltskond niiöelda hommikukohvi nautima, kuhu kuulus ka minu rühma õpetaja

Muu → Ainetöö
20 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Pedagoogiline eetika. Seminarid.

SEMINARID FLFI.02.097 Pedagoogiline eetika Prof. Margit Sutrop 2011/2012 sügissemester 11. 11.2011 I SEMINAR Kutse-eetika küsimusi. Õpetaja eetika. Professionaalsus, Rollimoraal. 1. küsimus: Hannele Niemi ütleb, et õpetaja ülesanne on juhtida ja toetada õpilase kasvamist ja arengut. Niemi osutab, et õpetamisel tehakse suur hulk väärtusvalikuid. Milles need väärtusvalikud tema järgi seisnevad? Tema on väärtusvalikutele lähenemiseks laias laastus leidnud kaks huvitavat ideelist lähenemist, mille detailidel on vägagi erinevad tahud : - Hea elu valikud. Et tulevikuks oleks perspektiivi tuleb luua õpilases vaade heale elule

Pedagoogika → Pedagoogiline eetika
112 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Didaktika printsiipide kajastumine tööõpetuse tundides

Didaktika printsiipide kajastumine tööõpetuse tundides 1. Jõukohasus- näiteks tekstiilitööde puhul ei sea õpetaja I klassi lapsele eesmärgiks täismõõdulise disainkleidi valmistamist (või mõnda muud väga suurt eesmärki, disainkleit on selgelt utreeritud näide), sest (ka põhikooli III astme) lastele ei ole see jõukohane. I kooliastmes laps alles õpib kangaga töötama ja selleks tuleb alustada lihtsamate tekstiilitööde tegemisega. Alustama peab lihtsamate (geomeetriliste) kujundite väljalõikamisest ja nendest näiteks pajalapi, tüdrukute puhul nukuteki vms tegemist

Pedagoogika → Pedagoogika
13 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Taasleitud käitumine

,,Taasleitud käitumine" Bill Rogers (maht: 252 lk.) ,,Taasleitud käitumine" keskendub sellele, mida õpetaja saab teha, vaatamata kõigele, mis ei toeta tema tegemisi või isegi töötavad tema vastu. Õpetajate igapäevane töö on tegelemine käitusmisprobleemsete lastega. Selle raamatu abil on võimalik omandada viise, kuidas olukord pöörata taas enda kasuks. Raamat koosneb kaheksast osast ning lõppu on lisatud ka kopeeritavad töölehed, millest on juttu terve raamatu vältel. Esimesena on tähtis seletada lahti mõisted, mida raamatus ning ka minu kokkuvõttes on kasutatud

Pedagoogika → Lapse areng
179 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õppemeetod - Õppekäik

hakkavad lahendama 3. Õpetaja juhendab õpilasi (kindlasti käitumine õppekäigul) 4. Toimub õppekäik 5. Õpilased koostavad juhendi alusel kirjaliku kokkuvõtte õppekäigust 6. Tunnis tehakse koostöös õpetajaga kokkuvõte ning arutatakse nähtu üle Õpetaja peab eelnevalt ise õppekäigul ära käima, et tutvuda olukorraga, ning koostada õpilastele tööleht. Õppekäigu õnnestumiseks on oluline, et õpetaja on jaganud lastele juhendid ja ka juhised, kuidas õppekäigul käituda. Juhendi koostamisel peab õpetaja veenduma, et juhend oleks selge, sest õpilane ei pruugigi olulisi asju märgata. Oluline on ka õpetaja juhendamine ka õppekäigul olles, sest õpilaste tähelepanu võib väljaspool klassiruumi kergesti kaduda. Õpetaja peab tegema õppekäigust kokkuvõtte. Kokkuvõttev arutelu peab olema õpetaja ja õpilaste jaoks tähtis

Pedagoogika → Õppimine ja õpetamine I ja II...
2 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Paranduskasvatus referaat

.......4 Õpetaja juhendamise mõju käitumisprobleemidega õpilasele.................................5 Strateegiad juhendamise efektiivsemaks muutmiseks..........................................7 Kokkuvõte..........................................................................................12 Kasutatud kirjandus................................................................................13 Sissejuhatus Valisin referaadi teemaks emotsionaal- ja käitumishäirega õpilase raskused seoses õpetaja juhtnööride ja instruktsioonide järgimisega. Otsides referaadi jaoks materjali, hakkas mind huvitama , millist rolli emotsionaal- ja käitumishäirega õpilase tihtilugu raskes koolielus mängib õpetaja oskus õpetatavat materjali edastada ning millised on pedagoogi võimalused enda poolt panustada selleks, et raskustes õpilasele õppimist jõukohasemaks muuta. Esimeses peatükis tutvustakse emotsionaal- ja käitumishäirete seost õpiraskustega,

Pedagoogika → Eripedagoogika
39 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Arutlus "Hea Õpetaja"

Arutlus Hea õpetaja Hea õpetaja on inimene, kes on õpilastele eeskujuks ja keda püütakse kogu oma elu järgida. Ta jääb alatiseks meenutama kooli ja selle positiivseid külgi. Üks hea pedagoog peab olema kannatlik, sest kõik õpilased js nende võimed on erinevad ning õpetaja peab alati kuulama ära laste mured ja probleemid, kui tema poole pöördutakse ja alati üritama aidata, sest nii näitab ta, et hoolib oma õpilastest. Tundides peab olema õpetaja see, kes hoiab võimu, mitte õpilased. Tal peab olema tugev iseloom, sest õpilased räägivad tihtipeale igasuguseid rumalusi, mida peab üks pedagoog ära taluma. Kuna õpetaja on õpilastele ikkagi eeskujuks peaks ta ka riietuma sellele kohaselt korrektselt ja hästi.

Psühholoogia → Psühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Hea õpetaja

Hea õpetaja Stella Leego 8b klass Hea õpetaja on selline, kes aitab mul targaks saada. Ta räägib ainest huvitavalt, sest siis panevad õpilased paremini tunnis tähele ja ei sega teisi kaasõpilasi. Mulle meeldib õpetaja, kes on tark, range, abivalmis ja rõõmus.. Ta annab huvitavaid kodutöid ja teeb tunde mängulisemaks. Hea õpetaja oskab vastata peaaegu kõikidele lapse küsimustele. Mulle ei meeldi kui õpetajal on halb tuju ja ta seda laste peal välja valab. Tähtis on ka, et õpetaja suhtuks õpilastesse võrdselt. Õpetaja peaks aru saama, kui laps vajab abi ja talle appi minema. Tal peaks minu jaoks aega olema. Kokkuvõttes on hea õpetaja see, kes teeb nii, et minu koolipäev on meeldiv ja mul on õhtul pea tarkust täis.

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja

Õpetaja õpiabi Kuidas olla enesekindel ja heatujuline õpetaja (Sue Cowley) 1. Lobimishimuline klass Klassis vaikuse saavutamine on kõige tähtsam ja mõnel ajal kõige keerulisem asi, millega õpetaja peab toime tulla. Raamatus pakutakse kolm erinevat strateegiat lobisemishimulise klassiga hakkamasaamiseks. Esimene raamatus pakutud taktika on ,,kange nagu raudnael". Arvan, et see taktika sobib parem kui töötad ,,raskete" klassidega. Mul on väike töökogemus koolis töötamisel ja mul oli

Pedagoogika → Areng ja õppimine
105 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

R. Dahl "Matilda" sisukokkuvõte

Charles Dickens. 8. Sõnniste Õpetaja Mesi läks direktor Sõnnistele oma avastusest rääkima. Sõnnistet oli Matilda isa juba hoiatanud: tüdruk olevat tõeline närukael. Juba ta kahtlustaski, et Matilda tema laua alla haisupommi oli sokutanud. Preili Mesi ei suutnud talle midagi selgeks teha, kaugeltki mitte seda, et Matilda on geniaalsete võimetega laps. Direktriss ei tahtnud Matilda suuremasse klassi paigutamisest kuuldagi. Nii jäi Matilda arendamine õpetaja Mee südameasjaks. 9. Lapsevanemad Õpetaja Mesi muretses Matildale vanemate klasside õpikud ja niis ai tüdruk neid ise uurida, kuni õpetaja teiste lastega aritmeetikat ja kirjutamist harjutas. Õpetaja Mesi tegi õhtul visiidi Matilda vanemate juurde. Isa ei tahtnud teda sisse lasta, kuna parasjagu tuli telekast nende lemmiksaade. Õpetaja nõudis aga enda ära kuulamist ja isa lasi ta majja. Ema ei olnud nõus teleka vaatamisest loobuma. Peagi tegi Matilda ema

Kirjandus → Kirjandus
107 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee "Tõekspidamised lasteaiaõpetajana"

Samuti ei saa igaühest tõeline õpetaja. Lasteaiaõpetaja on eriline elukutse, isegi mõnes mõttes unikaalne: väga suur väljakutse ootab mind. Selle pärast ka suur vastutus ja suur armastus. Ma arvan, et minu poolt valitud eriala tähtsaim omadus on just nimelt armastus: armastus laste vastu, sest vaevalt saab ilma selleta Õpetajaks; armastus elu vastu, sest ilma optimismita pole lasteaias midagi teha; armastus töö vastu, sest õpetaja töö nõuab igapäevast järjekindlat tööd. On vaja palju jõudu selleks, et õpetada lapsi sööma, riidesse panema, joonistama, sõber olema, elama ühiskonna reeglite järgi. Ja mulle meeldib just kõik see, meeldib olla vajalikuks. Selle pärast ma tahangi töötada lasteaias, et minu kõrval oleksid minu töökaaslased, andekad inimesed, peaaegu võlurid, Isiksused. Ma saan väga hästi aru, et kohtumine õpetajaga on iga lasteaeda tulnud lapse jaoks eelkõige

Pedagoogika → Pedagoogika alused
188 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lause tüübid

Liitsõnad ­ lõplik ­ lõppklass liide ­gi, -ki ­ seda sinki ­ see sinkki piklik ­ pikkpoiss ruljas ­ rullgi ülpikk s l-i, m-i, n-i ja r-i järel liide algab sama tähega, millega sõna marsib ­ marssis lõppeb pulsilöök ­ pulss lipkond ­ keskkond rõhku ­ rõhkkond Koondlause Koma on : · Kuid · Aga · Vaid · Ent Koma pole : · Ja · Ning · Ega · Või · Ehk · Nii kui ka Õuna-, pirni-, kirsi- ja ploomipuud andsid tänavu head saaki. Tegime palju õunamaha, -moosi ja ­kompotti. Kokkuvõttev sõna : loe , te ja lu. Novembris on järgmised kalendri tähtpäevad : mardi-, kadri- ja andresepäev. Loe, te ja lu ­ kokkuvõttev sõna. Mardi-, kadri- ja andresep...

Eesti keel → Eesti keel
143 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Miks ma ei valiks õpetaja elukutset

Miks ma ei valiks õpetaja elukutset? Ma arvan, et ei soovi tulevikus saada õpetajaks. Miks? Sellel on päris mitmeid põhjuseid. Esiteks, minu meelest on õpetaja amet väga stressirohke ning väsitav. Iga päev peab klassi ees seisma ning õpilastele seletama ja õpetama, see selleks, sellest ma saan aru, sest õpetaja amet ongi ju tegelikult õpetamine. Lisaks peavad nad ka kodus kontrolltöid, tunnikontrolle parandama ning ma kujutan ette, et see võib ikka päris korralikult aega võtta, kui ühel õpetajal on umbes 200 õpilast. See tähendab, et vaba aega jääb suhteliselt väheseks või siis peab lihtsalt oskama oma aega väga hästi planeerida.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eetilise konflikti lahend

Õpetajale kukkus klassiekskursioonil sõidu ajal bussis videomakk pähe ning tekitas tõsiseid tervisehäireid. Juhtumi kirjeldus Ühe Tallinna kooli neljandad klassid sõitsid reisibürooga ühepäevasele ekskursioonile. Kuna tagasiteel oli näha, et graafikust ollakse maas, läks lastega kaasas olnud õpetaja bussijuhi juurde uurima, millal Tallinna jõutakse. Samal ajal rappus kinnitamata videomakk oma sahtlist välja ning kukkus õpetajale pähe. Õpetaja ise ei saanud algul arugi mis juhtus, juhi taga istunud lapsed olid esimesed, kes verejooksu märkasid. Õpetaja toimetati Jõgeva haiglasse, kus talle anti esmaabi. Mõned päevad hiljem tekkis õpetajal raskusi tasakaaluga. Ravimite ja taastusravi peale kulus üle 3000 krooni. Õpetaja esitas osaühingule kirjaliku pöördumise

Muu → Ärieetika
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

3 keelelist arengut toetavat mängu

garderoobis. 2. Lapse vanus: 4-5 a., 72. aste Eesmärk: Laps kasutab sõnu „õde“, „vend“, „vanaema“ ja „vanaisa“. Vahendid: foto oma perest. Mängu käik: Õpetaja vaatab lapsega koos tema perefotot või pilti perekonnast. Õpetaja küsib lapse käest: „Kes on pildil?“. Kui laps vastab nimeliselt, siis esitatakse suunavaid küsimusi nagu näiteks „Kes ta sulle on?“ Nii saab õpetaja infot, kes on pildil õde, vend, vanaisa, vanaema jne. 3. Lapse vanus: 5-6 a., 86. aste Eesmärk: Laps vastab „miks?“ ja „milleks?“ küsimusele selgitusega. Vahend: Muinasjuturaamat. Mängu käik: Õpetaja loeb lastele muinasjuttu „Inetu pardipoeg“. Peale jutu lugemist toimub arutelu ja õpetaja esitab lastele küsimusi: „Miks teised arvasid, et pardipoeg oli inetu?“ ja lapsed vastavad selgitusega. „Milleks inetu pardipoeg kurvastas ja ära lendas

Pedagoogika → Alusharidus
16 allalaadimist
thumbnail
1
sxw

Arutelu - Hea Õpetaja

Hea õpetaja ­ milline ta peaks olema? Ta peaks olema inimene, kelle poole õpilane julgeb pöörduda, kui tal on mingisugune mure. Hea õpetaja äratab oma õpilastes sellise tunnetusleegi, mis ei kustu. Ta saab kõrvalise abita aru, et kõike seda ei ole võimalik ära õppida, mida võib elus vaja minna. Järelikult ei ole seda mõtet püüdagi; võimalik on jõuda tasemele, kus õpilased on suutelised iseseisva mõtlemise ja analüüsi varal avastama seoseid ja sõltuvusi, looma süsteeme ja nende mudeleid, ette nägema võimalusi ja ohte, ära tundma, mis on sobiv ja sobimatu, õige ja väär. Hea

Psühholoogia → Psühholoogia
75 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Minu õpetaja

Diana Raud Minu õpetaja Head õpetajat ühte lausesse panna on keeruline. Öeldakse, et õpetaja on ka inimene. Õpetaja ei saa kunagi olla sada protsenti vastuseid valdav robot, vaid ta peab olema jõud, mis inspireerib ning suunab õpilasi õigeid vastuseid otsima ja üles leidma. Hea õpetaja teeb vigu, ta eksib, ning ta tunnistab seda ja parandab end. Õpetajal võib olla vahel halbu päevi, ka temal on perekond ja elu väljaspool kooli. Õpilased peaksid aru saama ja nägema oma õpetajaid ka nendel hetkedel, kus päike ei paista ja taevas on must. Ainult nii on võimalik õppida mõistma, kui on antud võimalus inimeste nõrkustega silmitsi seista. Samamoodi peab andekas juht ja õpetaja aru saama oma õpilastest ja nende vajadustest. Õpetaja peab olema hea kuulaja ja arusaaja.

Kirjandus → Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mängud lugemise ja kirjutamise arendamiseks

2. variant. Kõik kaardikesed on tagurpidi laual. Kordamööda võtavad lapsed kaardikesi, loevad vaikselt sõna ja hakkavad seda ametit teistele kirjeldama. Kes ära arvab, saab kaardikese endale. Mängu lõpus vaadatakse, kes on parim ametite tundja. Kirjutamismäng "VIKTORIIN KODULOOMADEST". Eesmärgid: 1. Koduloomade ülesmärkimine suurte joonistähtedega. 2. Teadmiste kinnistamine koduloomadest. Õpetaja nimetab lapse nime, kes valib endale paarilise. Kõige enne annab õpetaja valimisõiguse neile, kes on lugemises veidi nõrgemad. Iga paar saab paberi ja pliiatsi. Viktoriini küsimused võivad olla järgmised: 1. Kes on majavalvur? KOER 2. Kes annab meile piima? LEHM 3. Kuidas nimetatakse kodulooma, kelle poeg on põrsas? SIGA 4. Kes elab tallis? HOBUNE 5. Milline koduloom määgib? LAMMAS 6. Milline koduloom näeb ka pimedas? KASS 7. Kirjutage kaks toredat koera nime. Viktoriini vastuste lugemisel ei loeta kirjavigu, vaid õigeid vastuseid

Pedagoogika → Pedagoogika
7 allalaadimist
thumbnail
80
pdf

Matemaatika õpetajaraamat 1. klassile I osa

tunnis aitab õpetajal laste teadmistega tutvuda õpiku avapilt. Õpilased loendavad pildil olevaid loomi/esemeid. Võrdlevad ese- meid suuruse põhjal. Kirjeldavad loomade ja esemete asukohta. Õpetaja võib siin anda ka järgmisi ülesandeid: „Pane lauale niisama palju pliiatseid, kui õpiku pildil on ... .” 5 GEOMEETRIA Kuup ja ruut Tööraamat lk 4 ja 5 Kuubi pinnalaotuse näitvahendi valmistamiseks leiab õpetaja raa- matu lisast. I klassi alguses tutvutakse mitmesuguste geomeetriliste kujundite- ga. Laps puutub erinevate ruumikujunditega kokku kõikjal. Nii on siin lihtne järgida printsiipi tuntult tundmatule. Kõigepealt vaadeldakse kuupi ja ruutu. Sellesse tundi palub õpetaja lastel kaasa võtta mänguklotse. On needki ju kuubikujulised. Kuubi ja ruudu suured pildid leiab õpetaja tabelite kogumikust „Tähtsad tehted”. 1. Tutvutakse kuubiga. Vaadeldakse kuubi tahke

Matemaatika → Matemaatika
14 allalaadimist
thumbnail
9
docx

SUHTLEMINE JA TAGASISIDE HARIDUSORGANISATSIOONIS

Suhtlemisjulgus (tuleneb positiivsest minapildist) Enesesse suhtumise positiivsed baashoiakud: ENESEARMASTUS SALLIVUS ENESEUSALDUS Õpetaja suhtlemise mudel ­ JUHTIMISTEEMANT Juhtimisteemandi mudel Juhtimisteemandi ,,pehmeks pooleks" nimetame järgnevalt klassijuhataja/õpetaja mõistvust ja hoolitsevust. Juhtimisteemandi ,,tugevaks poolek" nimetame järgnevalt klassijuhataja/õoetaja tahtekindlat ja järjekindlat käitumist. Õpilased saavad õpetaja käitumisviisidest aru, et õpetaja aitab või püüab neid aidata. Õpilased saavad õpetaja käitumisviisidest aru, et õpetaja püüab neid mõista. ,,Eetiline käitumine" väljendab õpetaja juhtimiskäitumise seda külge mida õpilased tajuvad kui õpetaja õiglust ja ausust. Õpetaja eetiline käitumine eeldab tema positiivset hoiakut enese suhtes. Eetiliselt käituval õpetajal on õpilase isiksust austav hoiak (ta peab õpilast subjektiks).

Pedagoogika → Eripedagoogika
109 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jõukohase õppe alused konspekt

siis ei ole põhjendatud ka eristav haridus. Kaasav hariduskorraldus tähendab erivajadustega õpilaste kuulumist eakohasesse klassi kodulähedases koolis koos asjakohaste abivahendite ja tugiteenustega. Kooli ülesanne on tagada igale õpilasele tema individuaalsetest võimetest lähtuv jõukohane õpe ja areng. Jõukohase õppe ja vajaduspõhise toe tagamiseks on oluline koondada ühiseks meeskonnaks erinevad osapooled (õpilane, õpetaja, lapsevanem, hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija (edaspidi: HEVKO), tugispetsialistid), kes saavad ühises infoväljas olles välja selgitada ja kõigile osapooltele teadvustada õpilase abivajaduse olemuse, et seejärel leida õpilast toetavad lahendused, mille rakendamisse panustavad ühiselt kõik osapooled. HEV õpilaste toimetulekut koolis saab toetada mitmel viisil: • Toetades õpilase õpet tavaklassis, rakendades abiõpetajat vm toetavat personali.

Pedagoogika → Eripedagoogika
42 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

 konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul. Prioriteedid:  õppimise väärtustamine  informatsioon, juhendamine ja nõustamine  aja ja raha investeerimine õppimisse  õppijate ja õppimisvõimaluste kokkuviimine  uued põhioskused – lugemisoskus, arvutioskus, võõrkeeled  innovatiivne/uuenev pedagoogika – aktiivõppemeetodite kasutamine Õpetajakoolituse kriitika Fookus on õpetaja suhteliselt lühiajalisele ettevalmistusele ülikooli põhiõppes, mitte aga õppimisel kogu tööalase karjääri jooksul. Ignoreeritakse vajadust aidata noorel õpetajal kohaneda kooli pofessionaalse kultuuriga ja luua talle pideva professionaalse arengu perspektiiv. Õpetajate esma- ja täiendkoolitus ei ole viidud ühtsesse süsteemi, koolituse ja õpetaja edasise edutamise vahel ei ole järjepidavust.

Pedagoogika → Pedagoogika
55 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kirjand "missugune on hea õpetaja?"

Missugune on hea õpetaja ? Hea õpetaja on iga õpilase lemmik. Ta on hea inimene. Ta peaks austama õpilasi keda ta õpetab ja tööd mida ta teeb. Mulle meeldivad vaimukad õpetajad, kuna koos naljaga jäävad asjad paremini meelde. Hea õpetaja armastab elu ja inimesi ning seda, mida ta teeb. Hea õpetaja usub õpilastesse ja usaldab neid ning ka teda usutakse ja usaldatakse. Mõni õpetaja tahaks aina kontrollida ja hindeid panna, võrrelda vastandada ja võistelda. Hea õpetaja silmis on kõik lapsed õpihimulised ja püüdlikud. Paraku on mõni veidi aeglasem, mõni kärsitum ja mõni tundlikum kui teine. Lapsed on head, kuid tuleb ette, et nende mõned teod osutuvad tempudeks, mida tuleb mõnikord ka kahetseda. Mõnele õpetajale lausa meeldib, kui lapsed teda kardavad. Heale õpetajale seda vaja ei ole, sest

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kirjand "Mida hindan õpetajas?"

Kodukirjand Mida hindan õpetajas? Õpetajad on olnud meie kõigi jaoks tähtsad isikud. Nemad on meile tarkust andnud, aidanud ette valmistada eelseisvaks eluks. Ka pedagoogid ise on oma teadmised saanud ei kelleltki muult kui oma kunagistelt õpetajatelt. Nii nagu koole, on ka õpetajaid erinevaid. Eriti väljendub see iseloomus. Mõni õpetaja on kannatlik, aitab õpilasi ülesannetega, on lõbus, räägib erinevatel teemadel õpilastega ja jagab nõuandeid, teine õpetaja aga on range, ei lase korda rikkuda ja karistab kohe vastavalt. Igas koolis on vähemalt üks pedagoog, kes on range ning taunib tunniajal muude asjadega tegelemist peale õppimise. Kuigi õpilaste silmis ei pruugi ta kõigi lemmik olla, annab ta sageli parima hariduse. Õpetaja juures on palju aspekte, mida hinnates kujuneb temast üldine arvamus.

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Koolivägivald

seda nähes või enda peal tundes. Kiusamine ohver või selle pealt nägija peaks sellest rääkima täiskasvanule keda ta usaldab. Tähtis on, et see isik saaks midagi ette võtta. Ohver peaks vältima kiusajat ja neid olukordi ja kohti kus ta võib kiusajaga kokku puutuda. Hea oleks liikuda ka koos sõpradega, siis on julgem. 4 4.0 Kelle mure on koolivägivald? Eesti keele ja kirjanduse õpetaja Maarja Pedaja on 24.aprillil 2007.aastal kirjutanud arutleva artikli kelle mure on koolivägivald? ( vaata lisad 2 ), mille põhineb minu kirjutis. Eesti Koolipsühholoogide Ühingu esinaine väidab, et kõrgkoolides ei õpetata piisavalt võitlust koolivägivallaga, klassiga hakkama saamist ja lastega suhtlemist. Õpetaja vajab varasemast põhjalikumat ettevalmistust. Tähtis osa sellest on lektoril, kes peaks rääkima rohkem oma isiklikest praktilistest kogemustest ja kuidas on olukorrad

Eesti keel → Eesti keel
226 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun