Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kirjand ,,Kuidas liikluses ellu jääda?,, - sarnased materjalid

helkur, liikluses, sõiduk, autojuht, alkohol, sõitja, jalakäija, sugulasi, alustes, pidurdada, kiiver, kiivreid, tobe, purjus, üritan, korraldama, filme, kodanikke, istuma, pikemalt, alevis, vaevalt, mudilane, sisimas, osanud, niisiis, seletama, varakult, satud, inerts, niikaua, pidurdav, halvim, aknast, seljuhul, maapind, hoolib, jalgratturid
thumbnail
2
odt

Kuidas liikluses ellu jääda - kirjand

Kuidas liikluses ellu jääda? Liikluses ellu jäämine sõltub eelkõige inimesest endast, aga kuna liikleja ei ole üksi, siis muidugi ka teistest, kes on su ümber. Sa ei saa kuidagi määrata, kellega liikluses kokku satud ja seega sõltub ellu jäämine ka päris palju õnnest. Seega peab elude säästmiseks pingutama ja reegleid järgima iga liikleja. Igaüks saab enda ja oma pere ohutuse suurendamiseks ise palju ära teha. Vanemad peaksid kindlasti olema oma lastele eeskujuks ja maast-madalast selgitama, kuidas liikluses õigesti käituda. Alustades kõige lihtsamatest tõdedest nagu õiges kohas tee ületamine ja

Kirjandus
82 allalaadimist
thumbnail
17
doc

LIIKLUSALASTE HOIAKUTE SEOS LIIKLUSÕNNETUSTES VEOKITEGA JA NENDE PÕHJUSTE ANALÜÜS

aastat. (Kotikalapudi & Dissanayake, 2013.) 1.1 Keskkond Suureks riskifaktoriks veoautode puhul on kitsad teed, ristmike ja kaldteede puudumine. Lisaks ebapiisav teede märgistus või kehvasti märgatav teede märgistus. Lisaks puudulik teede projekteerimine, ohtlikud teetööd, ebapiisava valgustusega tunnelid. (Volvo trucks, 2013.) Keskkonna tingimused võivad olla piiratud või muutuvad ja seetõttu peab ka autojuht olema väga tähelepanelik. Muutuvate keskkonna tingimuste all mõeldakse piiratud nähtavust ning tee temperatuuri muutust (must jää). Suurbritannia statistika alusel on enamik raskeveokitega toimunud liiklusõnnetuste põhjuseks lähtudes keskkonna faktorist libedad teed (ilmastikuolude muutused) ning teeolude muutused (mäed, kurvid, kitsad teed). (Volvo trucks, 2013.) TLÜ Haapsalu Kolledz 4 Ahti Jakson

Liiklusohutus
7 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tahan liigelda ohutult

ennast muutma, et Eesti liiklus oleks kõigile turvaline. Mõned inimesed kipuvad arvama, et nemad võivad liigelda reeglitega vastuolus, sest nemad ei karda ennast vigastada. Näiteks ei kanna paljud jalakäijad ja jalgratturid helkurit, mis on just praegusel pimedal ajal väga oluline. Nad arvavad, et mis minuga ikka juhtuda saab, kui ma seda asjandust külge ei pane. Autodel on ju tuled, küll juht märkab, et ma pimedas olen. Kahjuks nad eksivad. Sõidukitel on küll tuled, kuid sõitja ei pruugi pimedas olijat märgata ning kui märkab, võib olla liiga hilja. Jalgsi kõndides on helkur asendamatu, sest tänu sellele tunnen ennast palju turvalisemalt. Liiklejad ei pööra ohutusele piisavalt tähelapanu. Ei kinnita turvavööd, ei kanna helkurit, ületavad kiirust. Selle põhjuseks võib olla halb teavitustöö. Minu arvates ei piisa ainult sellest, kui pannakse plakatid näiteks lausega ,,Kanna helkurit" üles. Tuleks täpsemalt noortele rääkida, miks see vajalik on

Kirjandus
114 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tahan liigelda ohutult

ennast muutma, et Eesti liiklus oleks kõigile turvaline. Mõned inimesed kipuvad arvama, et nemad võivad liigelda reeglitega vastuolus, sest nemad ei karda ennast vigastada. Näiteks ei kanna paljud jalakäijad ja jalgratturid helkurit, mis on just praegusel pimedal ajal väga oluline. Nad arvavad, et mis minuga ikka juhtuda saab, kui ma seda asjandust külge ei pane. Autodel on ju tuled, küll juht märkab, et ma pimedas olen. Kahjuks nad eksivad. Sõidukitel on küll tuled, kuid sõitja ei pruugi pimedas olijat märgata ning kui märkab, võib olla liiga hilja. Jalgsi kõndides on helkur asendamatu, sest tänu sellele tunnen ennast palju turvalisemalt. Liiklejad ei pööra ohutusele piisavalt tähelapanu. Ei kinnita turvavööd, ei kanna helkurit, ületavad kiirust. Selle põhjuseks võib olla halb teavitustöö. Minu arvates ei piisa ainult sellest, kui pannakse plakatid näiteks lausega ,,Kanna helkurit" üles. Tuleks täpsemalt noortele rääkida, miks see vajalik on

11.klass
40 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Liiklus - analüüs

ning needsamad inimesed kannavad endas ka (liiklus)kultuuri. Peene nimetuse taha peidetakse lihtlabast hoolimatust ja liiklusreeglite eiramist. Aastataguse liikluskäitumise seire tulemustest selgus näiteks, et pööret sooritades ei näita suunatuld keskmiselt 37,5 protsenti autojuhtidest, sealhulgas ka pea kolmandik üle teiste sõiduradade vasakpöörde tegijatest. Vöötrajast, mille ääres ootab jalakäija, sõidab keskmiselt üle kaks autojuhti ning alles kolmas-neljas peatub. Paremad ei ole ka jalakäijad ­ liiklusseire ajal vaatluse all olnud fooriga ülekäike ületas üle poole jalakäijatest punase tulega. Kuigi turvavöö vajalikkus on inimestele järjest arusaadavam, näitasid selleaastase Emori uuringu tulemused, et nii autojuhtide kui ka ees- ja tagaistmel olevate kaasreisijate hulgas on selle kasutamine vähenenud. Nii koorub välja

Eesti keel
32 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Liiklusõnnetused Eestis.

näitab, et liiklusõnnetused vähenevad, autojuihd muutuvad aina tähelepanelikumaks ja viisakamaks. 5 1. LIIKLUSÕNNETUSTE STATISTIKA Jaanuari-veebruari toimunud liiklusõnnetuste arv on alates 2007. aastast vähenenud 51 protsenti, vigastatute arv 61 protsenti ja hukkunute arv koguni 67 protsenti. 2007. aastal , kui olukord liikluses oli kõige halvem, otsustas maanteeamet ühe meetmena paigaldada teedele kiiruskaamerad. Kiiruskaamerad ei ole tänase päeva seisuga veel tööle hakanud. Aga statistika näitab drastilist olukorra paranemist liiklusohutuses Maanteeamet toob 2009 aasta liiklusohutuse kokkuvõttes välja kolm tegurit, mis on aidanud olukorda liikluses parandada: 1

Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
1
wps

Mis valmistab mulle liikluses muret?

Mis valmistab mulle liikluses muret? Kui nüüd mõtlema hakata, siis mis tegelikult valmistab mulle, kui kooliõpilasele liikluses muret ? Üheks kindlaks probleemiks on purjus autojuhid , sest mitte kunagi ei tea ju millal ja kustkohast mõni roolijoodik jälle tuleb. Suur hulk avariisid toimubki just kiiruseületajatega või roolijoodikutega. Suve saabudes on alati peaaegu iga ajalehe esiküljel liiklusega seotud pealkirjad. Nii on see olnud juba mitu viimast aastat. Liikluses on kord käest ära. Liiklusõnnetuste arv kasvab ja mis eriti muret teeb , siis iga aastaga suureneb liiklusõnnetustes hukkunute arv. Üheks suureks probleemiks on veel kindlasti see, et lapsed jooksevad teele kohtades, kus see pole lubatud. Ning selletõttu surevad paljud noored lapsed, kes kiirustavad ilmaasjata. Nad ei oska isegi arvata , et peale seda kui nad jooksevad üle tee , ei pruugi nad enam mitte kunagi üldse joosta saada. Kindlasti valmistab probleeme ka lumi ja jää

Eesti keel
19 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vigastuste ennetamine

ohutult autot juhtida, sama uhked võivad olla ka keskealised ning vanad autojuhtid. Üldiselt, noored naisjuhid on turvalisusele orienteeritud, ning järgivad reegleid. Nad on vähem huvitatud autojuhtimisest ja näitavad tagasihoidlikuid autojuhtimise oskuseid. Naised on rohkem motiveeritud oma autosid transpordi vahendina, mitte mänguasjana kasutama (Sirkku Laapoti, "What are young female drivers made of?") Noortel on oht saada vigastusi ka jalgrattaga sõites. Alkohol on jällegi tugev faktor tahtmatu jagratta vigastustes ja fataalsustes noorte inimeste seas. Peale alkoholi mõjutab, tahtmatut vigastustust saada ka jalgrattakiivrite mittekandmine. Kuulihaavad on veel üheks surma ja vigastuste allikaks noorte inimeste jaoks. Ameerika Ühendriikides enamus kuulihaavade tõttu surmadest on tahtlikud - inimesed tulistavad teistesse või iseendasse. Aga ikkagi suur arv nendest surmadest on tahtmanud.

Psüholoogia
83 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Helkur

Tere. Kavatsen kõneleda jalakäijate ohutusest liikluses ning eelkõige helkuri kandmisest. Meie kõigi kohus on seista iseenda ja oma laste ohutuse eest. Nõudes poest helkurit, hakkavad ka kaupmehed maaletootjatelt helkurit nõudma ning kaob nõiaring, et ühed ei tea ja teised ei saa või ei oska. Helkur ei ole ju midagi rasket ega väga silmatorkavat, et seda häbi oleks kanda. Kuid pimedas on see kindlasti silmatorkav ja võib päästa mitmeid elusid. Samas on inimestel kaasasündinud kalduvus ennast hoida või hävitada, mõtelda või tegutseda mõtlematult, kalduvus vigadest õppida või teha üha samu vigu. Millega mõõta kellegi elu väärtust? Kas väärtuslik on ainult selline elu, kui inimene aktiivselt tegutseb ja

Väitlus
103 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eesti liiklus

Tean, et see teema viimasel ajal palju kajastamist saanud, kuid arvan, et veel üks arvamus ei tee paha. Valisin selle teema, kuna olen ise paar aastat tihedalt liiklusega seotud olnud, küll mitte autojuhina aga kõrvalistujana ja jalakäijana ning aasta tagasi olin sunnitud kaardilugeja ametit proovima. Liiklus huvitab mind juba sellel põhjusel, et juba lähitulevikus soovin ka mina autojuhiks saada. Loomulikult heaks autojuhiks. Seega tekkiski küsimus: Kuidas olla hea autojuht? Mõnes mõttes on vastus lihtne: järgi liikluseeskirju! Loogliline ju! Arvan, et tegelikult see nii lihtne polegi. Pole ju kõik must-valge. Ma ei väida seda, et liikluseeskirju oleks raske järgida või, et seda ei peaks tegema, aga on olukordi kus liikluseeskirjade punkt- punktilt järgimine ei ole kõige parem variant. Tooksin sellise näite: Tallinn-Tartu manatee, terve kolonn sõidab 100 km/h ja see kolonn jõuab järele autole mis liigub 90 km/h

Eesti keel
133 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Lõppastme (libeda) koolitus

Ø Varuge sõiduks piisavalt aega Ø Tehke tiir ümber auto ja veenduge, et rehvid oleks täis, et ei oleks auto all näha lekkekohti ja kõrvalisi esemeid. Ø Puhastage auto lumest ja aknad jääst Ø Vajadusel kontrollige õli ja muid vedelikke. Ø Kontrollige tuled Ø Kontrollida kojamehed Ø Sättida end mugavalt sisse Ø Soovitavalt kontrollida jalaga piduri pedaali, ega ei vaju liiga põhjani. Ø Reguleerida peeglid Ø Käivitada sõiduk lahutatud siduriga Ø Turvavöö Ø Kui auto on saavutanud ühtlased pöörded, alustada liikumist. Ø Suunamärguanne enne liikuma hakkamist Juhised auto juhtimiseks talvel Talvetingimustes on autojuhtimine sageli keerukam , kui arvata oskaks. Jätame meelde juhtnöörid ja nõuanded, mis aitavad tagada ohutust maanteel. Tutvume talvise ohutu sõidu põhimõtetega: Ø Jäta mänguruumi Ø Talverehvid Ø Jäta piisavalt pidurdusmaad Ø Hoia ohutut pikivahet Ø Näe ja ole nähtav

Liiklusõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Liikluspsühholoogia

juhiga suhtlemise viis Liikluspolitsei hoiakut juhi suhtes kujundavad sõiduki välimus ja tehniline korrasolek, tehtud eksimuse tunnistamine või selle eitamine. Hea juht käitub viisakalt, sõidab rahulikult ega näita oma üleolekut. Kaitslik (defensiivne) sõiduviis on selline, kus juht püüab ennetada enda ja teiste võimalikke vigu, oskab neid ette näha ning on paindliku suhtumisega liiklusesse ( ei aja jäigalt oma õigust taga). Juhi tegevus liikluses on edukam, kui tema mõtte iseärasusteks on: · paindlikkus ( võime ette näha tekkivat probleemi ja selle lahendust, ei aja taga oma õigust, kui see antud olukorras ei too kaasa lahendust) · kiirus · iseseisvus ja vastutus oma tegevuse eest Juhi reageerimisaega mõjutab tema tähelepanu, reageerimisvalmidus ja reageerimisvõime. LIIKLUSPSÜHHOLOOGIA Tähelepanu. Tähelepanu on üks juhi tähtsamaid omadusi

Liiklusõpetus
78 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Auto aktiivne ja passiivne turvalisus

suurusega mannekeene, et leida turvavöö, kinnituskohtade ja kinnitite õige asukoht ohutu ja mugava asendi tagamiseks. Prototüüpide katsetamisel maanteel kasutavad elus inimesed turvavöösid ning koostavad aruande nende sobivuse ja mugavuse kohta. Sõitjate jaoks on ette nähtud reguleeritavad õlakinnitid, et muuta vöö kõrgust mugavuse ja ohutuse parandamiseks. Olenevalt istmete konfiguratsioonist on enamikul Toyota autodest isegi 3-punktilised turvavööd keskmisel tagaistmel istuva sõitja jaoks. ELR-retraktor (Tension-Reducing Emergency Locking Retractor, pinget vähendav inertstõkestiga rull) lukustub automaatselt, kui sõitja tõmbab rihma veendumaks, et see on töökorras, kuid piisavalt lõtv mugavaks istumiseks. Enamikul Toyota autodel on turvavöö eelpingestid ja jõupiirikud esiistmetel sõitjate jaoks, mis tõmbavad otsekokkupõrke korral turvavöö kiiresti tagasi ning kinnitavad sõitja sobiva jõuga. Toyota on aastast 2003 paigaldanud

Auto õpetus
263 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas liikluses ellu jääda?

Iga aastaga suureneb liiklusõnnetustes kannatada saanud inimeste arv. Kahjuks kuuleme üha sagedamini ka seda, et sellisel julmal viisil on oma elutee lõpetanud noored või lausa lapsed, kellel ometi oleks terve elu veel ees. Tänaval liigeldes ei ole enam kõnniteelgi ohutu: ikka leidub mõni hull, kes ei oska sõita. Ja ka siis, kui valgusfooris põleb roheline tuli, ei saa rahulikult teed ületada, sest alati leidub mõni kihutav autojuht, kes "ei märkanud" seda. Olen ka ise olnud päris mitme liikluskokkupõrke tunnistajaks. Oli juhus, kus üks kokkupõrke teinud autodest oli lausa õppesõidu auto! Ja seda linnas, kus on ometi tihedam ja aeglasem liiklus. On ka valgusfoorid, mis peaksid liiklemise kergemaks tegema. Aga kahjuks on ka autojuhte, kes ei pööra piisavalt tähelepanu enda ja teiste liiklejate ohutusele. Ikka süüdistatakse kehvi teeolusid või halba ilma. Sellistelt tuleks load üldse ära võtta!

Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti liiklus - kultuur või kultuuritus ?

Kultuur või kultuuritus Üks väga päevakajaline ja samas äärmiselt tõsine, meid kõiki puudutav, probleem Eestis on liiklus. Just see, mis on viimased paar aastat teedel ja tänavatel toimunud, eelkõige just mootosõidukite vallas. Ei möödu ilmselt ühtegi päeva, kui uudistes ei mainita ränki õnnetusi, kus inimesed saavad raskeid vigastusi või isegi surma. Kuigi ma ei ole veel autojuht, häirib see probleem tõsiselt. Kõige murettekitavamad on liiklusõnnetused mis on põhjustatud alkoholijoobes juhtide poolt või valede sõiduvõtete pärast. 2007. aasta esimese üheksa kuu jooksul 152-st hukkunust 103 ehk 2/3( kokku liikluses toimunud õnnetusi aasta jooksul 2434 ), said liikluses surma enda eksimuse või hooletuse tagajärjel, kas otseselt liiklusreegleid rikkudes või teadlikult alkoholijoobes juhi autosse istudes¹. Inimestel kaob liiga tihti

Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

vastama käesoleva seaduse ja teeseaduse nõuetele Liiklusmärkide ja teemärgiste (teekatte- ja püstmärgised) tähendused kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister määrusega Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas Fooritulede tähendus Jalgrattafoor reguleerib jalgrataste, tasakaaluliikurite, pisimopeedide ja mopeedide sõitu nendele eraldatud rajal või jalgrattateel. Jalakäija ja jalgratta kujutisega foor reguleerib jalakäijate, tasakaaluliikuri juhtide ja jalgratturite liiklust. Foori kuju, tulede asetus ja tähendus on sama mis ümartuledega fooril. Foori tuledel on jalgratta kujutis või jalakäija ja jalgratta kujutis või ümartuledega fooriga kohakuti on lisateatetahvel jalg- ratta kujutisega Jalakäijafoor reguleerib jalakäijate ja tasakaaluliikuri juhtide liiklust. Jalakäijafoor reguleerib ka jalgratturite liiklust, kui jalgratta- ja jalgteel ei

Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Uurimistöö Helkuri kasutamine ja kasulikkus

Sissejuhatus Uurimustöö eesmärgiks oli teada saada Võru Kreutzwaldi Gümnaasiumi ja Osula Põhikooli kaheksanda klassi õpilaste teadlikkust helkuri kasutamisel. Sooviti ka teada saada, kas on erinevusi poiste ja tüdrukute sellealastes teadmistes. Autor eeldas, et kõige rohkem teavad helkuritest ja kannavad neid linnakooli tüdrukud, sest linnas räägitakse helkurite kandmisest rohkem ja linnas kontrollib politsei helkurite kasutamist rohkem. Helkur on vajalik, et autojuht pimedas liikuvat jalakäijat juba varakult märkaks ning jõuaks reageerida. Jalakäijad ei mõista, kuidas juht ei näe teel või selle ääres inimest. Roolikeerajad vabandavad end aga pärast jalakäija allaajamist sellega, et nad ei näinud teel kõndivat inimest. Seega, kui tahad ellu jääda, tee end nähtavaks! Meetod Küsitlus viidi (kuupäev) läbi koolis: Võru Kreutzwaldi Gümnaasiumist küsitleti kaheksanda A klassi ja Osula Põhikoolist kaheksanda klassi õpilaste seas

39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Artikli analüüs - Rulnokkade eesti

Artikli analüüs XI klass Artikli pealkiri: Rullnokkade Eesti Autor: Sulev Vedler Allikas (ilmumiskoht, kuupäev ja aasta): Eesti Ekspress 19.01.2012 Probleem, millele artikkel keskendub: Eestlased on rahulik rahvas, kuid liikluses võib märgata, et inimestes peitub palju lõunamaist temperamenti ja äkkviha. Autori põhiseisukohad, näited: Ühe autori tuttava elukaaslane koputas kord meelekohale, kui ülbe autojuht ristmiku lähedal end autode rivis jõuliselt tema ette surus. Ülbur väljus ja peksis jalaga mõlki käezesti teinud mehe masina.Kolleeg näitas rusikat, kui BMW ei lasknud teda pöördel üle tee, peaaegu ajas alla. Töökaaslase päästis bemarist väljunud tigeda mehe

Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

b. Seisma jääma märgi ees. c. Andma teed lõikuval teel sõitvale juhile. Märgi ja lisateatetahvli ühend keelab parkida … a. Märgi taga b. Märgi ees c. Märgi taga kuni järgmise ristmikuni Kuhu tohib sõita mopeediga? a. Otse b. Vasakule c. Otse, vasakule ja tagasi Kas veoautojuht on kohustatud pöörama paremale? a. Ei b. Jah Kuhu tohib sõita? a. Otse b. Tagasisuunas c. Vasakule õue Kes vastutab liikluses kasutatava sõiduki liiklusohutu seisukorra eest? a. Juht b. Liikluskindlustus Mida näitab see märk? a. Raudtee on ülesõidukohal mitmerööpmeline b. Raudtee on ülesõidukohal üherööpmeline c. Tõkkepuu puudumisel tähistab see märk raudteesõidukoha piiri Peatumine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine… a. Sõitjate peale- või mahamineku ajaks b. Veose laadimise ajaks c. Vaatamisväärsusega tutvumise ajaks Mida keelab see märk? a

Liiklus
683 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Eesti keele tasemetöö 3. klass

Ära unusta õigekirja. 8 punkti Kuula teksti ja lahenda selle põhjal ülesanne. Vasta kuulamise ajal küsimustele. Lapse nimi Kui kaugelt on helkur auto lähitulede valguses nähtav? 1. Kuidas nimetatakse süttimist, mis toimub hetkega? _________________________________________________________ Marko 210 m 1 _________________________________________________________

Eesti keel
146 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Töökoha riskianalüüs

[1] ÜLEVAADE TÖÖKESKKONNAST JA TINGIMUSTEST [2] JÄÄTMEKÄITLEJA Antud töös keskendume prügiveo autojuhi riskide analüüsimisele. Jäätmekäitleja mõiste iseenesest on laiematähenduslik, hõlmates lisaks prügiveo autojuhile ka ameteid nagu laadija, sorteerija, pressioperaator, prügila operaator, buldooserijuht, operaator jäätmejaamas, fekaaliautojuht ja teised spetsiifilisemad jäätmekäitlusega seotud ametid. TÖÖ ISELOOM Prügiveo autojuht kogub tühjendamist vajavad konteinerid kokku ja toimetab need jäätmete mahapaneku kohta. Väikesed konteinerid tühjendatakse käsitsi pressautosse. Suurem osa autodest on spetsiaalsed masinad, mis konteineri tühjaks raputavad, osa konteinereid tõstetakse autole ja tühjendatakse mujal. Enne tööpäeva algust saab autojuht dispetserilt tühjendamismarsruudid, millel on paika pandud lühim teekond, et prügi saaks kokku kogutud ja oleks võimalikult vähe tühisõite

Riski- ja ohutusõpetus
66 allalaadimist
thumbnail
150
pdf

Transport, keskkond ja elukvalitreet Tallinnas, 2007

Antud uurimus sai teoks tänu Tallinna Ülikoolis läbiviidud Tallinna linnale suunatud uurimisprojektide konkursile, mille üheks võitjaks osutus ka autori poolt esitatud projekt. Koostöös REC Estoniaga õnnestus lisafinantseeringute saamine Tallinna Linnavalitsuselt ja Keskkonnainvesteeringute Keskuselt. 10 LIIKLUSOHUTUS JA HÄIRITUS Jüri Uljas Tallinna liiklus on muutunud väga ohtlikuks. Eestis tervikuna on Maanteeameti hinnangul jalakäija tõenäosus liikluses elu kaotada 3 korda suurem kui Prantsusmaal, Belgias või Austrias ja 5 korda suurem kui Põhjamaades. Jalakäijatega on seotud kaks igast kolmest liiklusõnnetusest (Janar Filippov. ”9 nõuannet pealinnas ellu jääda soovivale jalakäijale” Eesti Ekspress, 18.04.2003). Tallinna kõige eluohtlikumad tänavad on Pärnu maantee, Mustamäe tee ja Paldiski maantee. Surmajuhtumite pingereas on kuude lõikes kõige ohtlikemateks kuudeks märts ja detsember.

Keskkond ja säästev areng
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mobiiltelefon ja juhi tähelepanu ehk käed vaba või mitte...

pea külge kinnitatud hands-free ehk käed-vabad süsteemist, sest autojuhti segab eelkõige vestlemine autost väljaspool asuva isikuga. Probleeme tekitab pigem tähelepanu kõrvalekaldumine kui telefoni käsitsemise liigutused. Vilunud rallisõitja ja sõiduõpetaja Peeter Rehema kogemused kinnitavad sama: Mobiiltelefon seob käed ja seob tähelepanu. Utah ülikooli psühholoogia osakonna poolt läbiviidud uuringud näitavad, et kui autojuht räägib mobiiltelefoniga, siis on ta tähelepanu hõivatud kõnega ja jääb vähem ressursse tee jälgimiseks. Seda hoolimata sellest, et meil on "kogu pilt kogu aeg silme ees". Oluline pole mitte pilt silme ees, vaid see, et tänaval toimunule pöörataks tähelepanu, muidu on juhil funktsionaalses mõttes (või pärast tähelepanematusest tekkinud õnnetust) pilt taskus: 1) pärast sõidusimulaatoris sõitmist teevad hands-freega rääkinud katseisikud mälutestis

Liiklusohutus
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Minu unistuste naine

Kuressaare Ametikool ,,Minu unistuste naine" Eliis Sirp MT22 2009 Kindlasti on kõik mehed sellest mõelnud, et milline peaks olema nende unistuste naine. Kas olema ainult toeks hetkel mil kaaslane teda väga vajab või ka igapäevaselt? Soov lapsi saada ja neid koos kasvatada? Unistuste naine peab kindlasti oskama kodu hoida ja seda hinnata. Nii ma küsingi endalt: ,,Milline peaks olema minu unistuste naine, kui ma oleks mees?" Minu jaoks on üks tähtsamaid asju abielu ja läbisaamine ämma ja äiaga. Kuidas mõjutavad peod suhet? Minu naine peaks mind julgustama, olema minu kõrval kui ma teda vajan ja toetama igal hetkel. Naine ei tohiks alahinnata enda meest, sest sellest tekivad tülid ja lahkuminekud. Ei saa ju elada kellegagi koos nii kui teine ainult alahindab ja mõnitab, see teeb kurvaks ja inimene ei tea enam mis on õige ja mis vale. Ükski naine ei tohiks petta enda meest j

Perekonna õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Evolutiivne uurimus jalgrattakiiver tööpõhi

JALGRATTAKIIVER 1972 a. Trekisõiduvõistlus Ajalugu 1972 Tour De France Bailen´i reguleeritav kiiver

Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käitumine liikluses jalgratta, mopeedi või rolleriga sõites

ka vastav tehnika, nimelt rollerid, aga loomulikult pole kuhugi kadunud vanema ajastu tehnika. Sääreväristajad on kasutusel maa kohtades enamsti, kus puudub vajadus osata liigelda ja jalgrattad on nii maal kui ka linnades, nendega peab oskama liigelda. Rollerijuhid on kohustatud liiklust tundma. Tänavatel teevad kõige rohkem mulle muret ennasttäis rollerijuhid, kes mõtlevad, et kui neil on vinge pill ja kõva tümps, siis on nad täkkutäis vennad, see on nõme. Nad ei oska liikluses liigelda, segavad autojuhte, sõidavad vales kohas, häirivad oma pininaga kaaskodanikke. See seadus, mis kohustab kevadekuulutajaid registreerima oma sõidukeid, neid kindlustama ning nad peavad omama vastava katekooria sõiduki juhiluba, peaks kindlasti tulema, sest siis jääb neid vähemaks ja liiklus oleks rohkem sujuvam ja vähem häirivam. Tagatipuks krutitakse masinatelt kiirusepiirajad maha ning nad saavad lubatust kiiremini sõita

Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Liiklusohutus

Tänapäeva üha enam arenevas maailmas on väga olulisel kohal liiklusvahendite rohkus. Toodetakse üha enam uusi sõidukeid ning nende erinevaid mudeleid. See on viinud selleni, et peaaegu igal inimesel, kes omab mingi sõiduki juhilube, on oma sõiduvahend. Olgu selleks siis auto, buss, mootorratas või mõni muu liiklusvahend. Liiklusohutus on väga oluline teema, millele peaks iga inimenetähelepanu pöörama. Oleme me ju kõik liiklejad. Kes jalakäija rollis, kes ratta- või autojuhi rollis jne. Kahjuks kaasneb tiheda liikluse tõttu tihtipeale ka õnnetusi. Tänapäeval on inimestel meeletult kiire ning seetõttu ei pöörata tihtipeale ka liikluses toimuvale tähelepanu. Inimesed saavad liiklemist turvalisemaks muuta justnimelt tähelepanu liiklusele suunates. On juhtunud palju õnnetusi, kus inimene on nutiseadme tõttu liiklusohtliku olukorra või koguni õnnetuse põhjustanud.

Ühiskond
12 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Isejuhtiv auto lähitulevikus

inimene juhtimisprotsessist osa võtaks. Selleks, et autot pidada täielikult autonoomseks, peab masin suutma navigeerida ette määratud asukohta ilma inimkäe sekkumiseta. Liikumine peab aset leidma teedel, mida ei ole spetsiaalselt kohandatud nende sõidukite kasutamiseks. (Rouse 2011) Juhita autod suudavad tajuda enda ümbrust kasutades tehnoloogiavahendeid nagu näiteks LIDAR-it, radarit, GPS’i ja kompuuternägemist. Saadavat sensoorset teavet töödeldakse selliselt, et sõiduk suudaks leida asjakohase raja, mida mööda sõita ning sealjuures vältida teele ilmuvaid takistusi ja alluda teemärkidele. Auto kasutab digitaalset kaarti, mida sõiduk pidevalt värskendab informatsiooniga, mida saab sensoorsest sisendist. See aitab sõidukil kohaneda muutuvate olukordadega ning liikuda tundmatutel territooriumitel. (Goodman 2016) Isesõitvatel autodel ei piisaks ainult heleduse muutuste jälgimisest ja ultraheli kasutamisest

Ärilogistika
16 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Liikluseeskiri jalakäijatele

Üldsätted § 2. Käesolevas määruses kasutatavate terminite sisu seletatakse järgmiselt: 11. Jalakäija all mõistetakse vastavalt «Liiklusseaduse» § 7 lõikele 2 isikut, kes kasutab teed liiklemiseks jalgsi või ratastooliga. Jalakäija all mõistetakse ka isikut, kes kasutab liiklemiseks rula, rulluiske, -suuski, tõukeratast, -kelku või muid nendesarnaseid abivahendeid. § 4. Liikleja ja liikluse korraldaja peavad täitma käesoleva määruse nõudeid. § 7. Määruse lisa 2 kohase ajutise (teisaldatava alusega) ja alalise liiklusmärgi nõude vastuolu korral tuleb juhinduda ajutise liiklusmärgi nõudest. § 10.Keegi ei tohi kahjustada ega liiklejate eest varjata liikluskorraldusvahendit, seda selleks

Ühiskonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Koostatud ajaleht

Tartu Kutsehariduskeskus Majutus- ja toitlustusosakond Postimees (04.12.2013) Iseseisev töö TARTU 2013 1.PÄEVAUUDISED Masendav uudis Viljandis hukkus rängas avariis teed ületanud abielupaar (http://www.postimees.ee/2619778/viljandis-hukkus-rangas-avariis-teed-uletanud- abielupaar) Artikli valisin sellepärast, et see on ehe näide sellest, et autojuhtide tähelepanu ei ole kindlasti vaid suunatud tee jälgimisele. Kuna asi on veel menetlusel ja ei osata öelda, kas jalakäijad kandsid helkurit või ei, siis tahaksin öelda, et kõik jalakäijad peaksid praegusel ajal juba helkurit kandma. Lootusrikas uudis Ettevõtete kogukasum ületas esimest korda buumiaegse taseme (http://www.e24.ee/2619380/ettevotete-kogukasum-uletas-esimest-korda-buumiaegse- taseme) Artikli valisin sellepärast, et see on üsna lootusandev, et ka järgnevatel aastatel võib Eesti ettevõtete kasum tõusta ning samuti võib see anda lootust

Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hüpnoos

sündmusi, · millegagi hõivatud olemine ja ajataju kaotamine, · jõudmine teekonna lõppu mäletamata teekonnal asetleidnut. Seda viimast punkti (jõudmine teekonna lõppu mäletamata teekonnal asetleidnut) tunnen ka ise päris tihti. Ma arvan, et see ei ole inimesele hea, kui ta ei mäleta, kuidas ta sinna sai. Endal on ka vahel lugu, et lähen juba harjumuse pealt kooli/koju ning pärast ei mäletagi, kuidas sinna jõudsin. Kõige hullem on see liikluses, kui autojuht sõidab pärast mitte midagi mäletamata koju või kuhugile mujale. Hüpnoos on täiesti ohutu. Pole ühtegi dokumenteeritud juhtu, kus keegi oleks hüpnoosis olles mingil moel viga saanud (Martin Langron). Nende Langroni lausetega läheb minu arvamus vastuollu, kuna millegi pärast ma arvan, et nii mõnigi liiklusõnnetus on just teekonnal asetleidmisest mitte aru saamisest tingitud. Arvan, et hüpnoosi parimaks näiteks on unistamine. Me kõik oleme elus vähemalt mõni kord

Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Kuritegevus Eesti Vabariigis ARVESTUS

vaesemasse kihti. 27% elasid vanemad koos. Lapse sündimise järjekord ei lugenud. Kohtu poolt karistatud vanemad 48%, õed-vennad karistatud, 63% perek. koos sugulastega kohtulikult karistatud. Vanemate kohtulik karistus mõjub perekonna liigetesse eetiliselt, laps kui kooli läheb(klimoo – märk küljes, väga halvasti mõjub lastele, hakatakse kõrvale hoidma).Üldine arvamus negatiivne. Miljöölise faktorina esineb alkohol, kui perekonna lõhkuja, majanduse 3 Kuritegevus EVs ARVESTUS viletsuse allikas. Kas vanemad teenisid sõjaväes või mitte – isa füüsilise ja vaimse tervise indikaator. Asotsiaalsuse esimeseks avalduseks ulakus(pisihuligaan), järgneb peaaegu alati vanemate kaotusele. Mille eest on lapsed saadetud?:

Õigus
12 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Spordi õnnetused

7-9 5. Lihtsamate vigastuste ravi lk.10-11 6. Kasutatud kirjandus lk.12 Sissejuhatus Enamik õnnetustest juhtub end aktiivselt liigutades Eelmisel aastal toimus Soomes 900 000 õnnetusjuhtu, mille tagajärjel sai keegi vigastada. Üle 70 protsendi õnnetustest juhtus kodus või vabal ajal. Kolmandik õnnetustest toimus kas argipäevatoimetusi tehes või sporti harrastades. Töö juures toimus iga viies ja liikluses iga seitsmes õnnetusjuhtum. Spordiharrastajate seas olid vigastusterohkeimad spordialad jalgpall ning saali- ja jäähoki. Vaba aja veetmisel naudivad inimesed oma puhkust ning tõenäoliselt on ohutus viimane asi, mille peale sel ajal mõeldakse. Samas võivad aga ka vaba aega veetes ja sportides juhtuda õnnetused, mis võivad lõppeda vigastuste tekke ning isegi surmaga. Seetõttu on oluline järgida ka puhates (näiteks telkimas olles, grillides, reisides jne) ja sporti tehes

Kehaline kasvatus
89 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun