Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimistöö (3)

5 VÄGA HEA
Punktid
Vasakule Paremale
Juhtimistöö #1 Juhtimistöö #2 Juhtimistöö #3 Juhtimistöö #4 Juhtimistöö #5 Juhtimistöö #6 Juhtimistöö #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-01-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 292 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor marinaknt1 Õppematerjali autor
referaat Juhtimie
Siimon,A., Türk, K., 2003
Juhtimine.Põhimõisted ja seosed

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
doc

Juhi erinevad rollid

Nii nagu juhtimisel ei ole ka juhi mõistel üksühest definitsiooni. Mintzberg nimetas juhiks, kas organisatsiooni tipus või allüksuses formaalsele juhi ametkohale nimetatud töötajat. Juhile on antud ametikoha võim, mille abil ta suunab organisatsiooni stabiilset ja efektiivset tegevust. Samas kannab hoolt töötajate eest, kes organisatsiooni tegevusi otseselt mõjutavad. Juhi ülesanne on olla võtmeisikuks nii organisatsiooni kui ümbritseva keskkonna vahel. Juht peab võtma vastutuse selliste tegevuste eest, mille tema ametikoht talle on võimaldanud. Lihtsamalt käsitledes on juht isik, kes vastutab alluvate tegevuse eest. Kui alluvaid ei ole, pole ka juhti. Juhte saab liigitada nt. juhtimistasandite ja valdkondade järgi. Juhiks on nii väikeettevõtte juht, suurettevõttes ühes harus kindla valdkonna juht kui ka rahvusvahelise konserni juht. Juhiks olemine on sotsiaalne roll

Juhtimise alused
thumbnail
15
doc

Juhtimine

väljatöötamise ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega. Esmatasandi juhtide ülesandeks on juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida. Rolliks nimetatakse käitumist, mida oodatakse isikult, kes on organisatsioonis teatud positsioonil. Rolliootused võivad olla täpselt formuleeritud või mitteformaalsed, sageli ka teadvustamata. Henry Mintzberg avaldas 1973. aastal juhi rollide kirjelduse, mis on muutunud populaarseks mudeliks, selgitamaks, mida juht peaks tegema. Mintzberg eristab kolme suurt rollide gruppi. Mõned rolliga seotud ülesanded täidab juht ise, teised delegeerib alluvatele (Mintzberg, 1986: 19). 2 Juhtimise alused (2. loeng) Liina Puusepp Suhtlusrollid on järgmised:

Juhtimine
thumbnail
13
doc

Juhtimise alused, I KT

Organiseerimise käigus toimub kohustuste, vastutuse ja õiguste kindlaks määramine. Tulemuseks on ogranisatsiooni struktuur. Ehk organiseerimine on juhtimistegevus, mille käigus selgitatakse välja täitmisele kuuluv kogu töömaht, moodustatakse ametikohad, koondatakse nad allüksustesse ning määratakse kindlaks alluvusvahekorrad. 5. Eestvedamine (leading)- see on midagi enamat kui korralduste jagamine. See on protsess, mille käigus juht mõjutab töötajaid töötama ühiste eesmärkide nimel. Sisuliselt on tegemist mõjutamisega. Juht peab tagama selle, et inimesed hakkaksid tegema seda, mida neile tegelikult võib-olla ei meeldigi teha, ja et see tegevus hakkaks neile meeldima. 6. Kontrollimine (controlling)- on tegevus, mille abil selgitatakse tehtava vastavus varem kavandatule või kindlaksmääratule. See on saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
8
doc

Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine

Kordamisküsimused õppeaines Juhtimine 1. Organisatsiooni definitsioon ­ Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide saavutamiseks moodustatud terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni kuulub vähemalt kaks inimest, kellest üks on juht ja teine alluv. 2. Juhtimise definitsioon ­ Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused ­ Organisatsioon peab olema suunatud pidevale arengule. Organisatsioon peab arvestama väliskeskonda ja vastavalt tegema muudatusi ning uuendusi. 4. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna tegurid ­ Makrokeskond, mida ei ole võimalik mõjutada ­ rahvusvahelised, majanduslikud, sotsiaal-kultuurilised,

Juhtimine
thumbnail
5
docx

Essee Mina kui tulevane juht

kogu organisatsiooni kultuuri ja väärtusi,kuna tema kontakt täitjatega on tihedam kui teiste allüksuste juhtidel,samuti tema teadmised täitjate tööst aitavad kaasa viia organisatsiooni eesmärgini.Sest kasutades töötajte tugevaid külgi jõuad paremate tulemusteni.Organisatsioon toimib mitte üksikuna,vaid inimetse kogumana,kelle abil organisatsioon saavutab oma eesmärki ,sest toimib sünergia,mille abil juht realiseerib organisatsiooni eesmärkide täitmise kava koos töötajatega, kasutades nii isiksuseomadusi kui juhtimisoskusi, et koos järgijatega pühenduda eesmärkide elluviimisele.Haigla mõistes on oluline,kuidas juhtimise abil aidata kaasa teenuste arengule ja patsientidele osutatava abi kvaliteedile,sest see peaks olema iga tervishouasutuse eesmärk. Juht peaks kasutma oma töös erinevaid juhtimisviise, et saavutada paremaid tulemusi juhi rollis

Organisatsioon ja juhtimine
thumbnail
16
doc

Juhtimise alused

2. Formaalne organisatsioon ­ Ehk ametlik organisatsioon. Ametliku organisatsiooni eesmärgid on ette kindlaks määratud ning sinna kuuluvaid inimesi seovad struktuur, tehnoloogia ja strateegia. 3. Mitteformaalne organisatsioon ­ ehk mitteametlik organisatsioon. *Struktuur puudub 4. Primaarne organisatsioon ­ Inimestele meeldib koos teatud tööd teha 5. Sekundaarne organisatsioon ­ tähtis on tulemus 6. Juht - Juht on amet, millega kaasneb õigus, kohustus ja vastutus tagada organisatsiooni ettenähtud toimimine. 7. Juhtimine ­ Juhtimine on teadus. Juhtimise eesmärk on kindlustada inimeste koostegevuse koordineeritus. Juhtimine on ka kunst. Optimaalne otsustamine. 8. Planeerimine ­ Planeerimine on keskkonna määramatusega toimetuleku protsess, mille käigus määratakse kindlaks organisatsiooni tegevussuunad ja eesmärgid tulevikus. 9

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
4
docx

JUHTIMINE KONTROLLTÖÖ NR 1

kui liikmed tunnevad, et tegevusest saadav kasu jagatakse kõigi vahel ausalt. 23. Organisatsioonikultuuri tegurid: individuaalne initsiatiiv, suund, riksi aktsepteerimine, integreerumine, juhtkonna toetus, kontroll, identiteet, hüvituste süsteem, kommunitkatsioon. 24. Eestvedamine - Inimsuhete vorm kus üks inimene(liider) mõjutab ja suunab teiste inimeste käitumist. 25. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht ­ ametlik org, konkreetsed õigused ja kohustused. Liider võib olla kas ametlik või mitteametlik isik, kes suudab kõige rohkem mõjutada kaastöötajate tegevust. Juht on isik kellel on ameti ja positsiooniga antud võim ja liider on isik kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda. Juhid mõjutavad staatuse ja võimuga, liidrid aga valikuvõimalustega. Juhid toetuvad reeglitele ja protseduuridele, liidrid toetuvad inimestele

Ärijuhtimine
thumbnail
21
doc

Juhtimine, juhtimisaluste eksami vastused

organisatsiooni toodangu ja teenused. Vastutab toodangu, sisseseade, kvaliteedi jm kontrolli eest. Haldusjuht ­ ei ole otseselt seotud ühegi omaette, eri juhtimise valdkonnaga. Generalist, algteadmised kõigist juhtimisvaldkondadest, kuid pole eriväljaõpet üheski neist. Muud juhid. 8. Juhi rollid Rolliks nim käitumist, mida oodatakse isikult, kes on organisatsioonis teatud positsioonil. Roll kirjeldab seda, mida juht teeb ning üldistab asjaolu, et sarnastes ametites ja olukordades käituvad erinevad inimesed ühtemoodi. Rollikäsitluse keskseks seisukohaks on, et juhid ei ole igapäevaselt ametis mitte tavapäraselt liigitatud osategevuste, vaid rollide täitmisega. Eristatakse kolme suurt rollide gruppi, juhi töö on nende rollide kombinatsioon. Osad rolliga seotud ülesanded täidab juht ise, teised jaotab alluvatele. 1. SUHTLUSROLLID:

Juhtimine




Kommentaarid (3)

kaarika profiilipilt
kaarika: Tundub asjalik materjal. On abiks kindlasti.
15:02 29-09-2010
Foonix profiilipilt
Foonix: Soovitan soojalt :D
17:02 04-12-2010
enekenvokk profiilipilt
13:56 28-08-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun