Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks (1)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida te meie firmast teate?
  • Miks te just meile soovite tööle tulla?
  • Mida te teate sellest tööst?
  • Miks me peaksime just teid valima?

Lõik failist

6
Inimressursi juhtimine

  • Personal – kogu organisatsiooni liikmeskond – töötajad (juhid, alluvad , omanikud, kui nad organisatsioonis töötavad).
  • Personalijuhtimine – tegevus, mida tehakse personaliga selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärke.
  • Juhtimine on organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess läbi nelja põhilise juhtimisfunktsiooni ( planeerimine , organiseerimine , eestvedamine, kontrollimine). (tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil ülilühidalt)
    PERSONALIJUHTIMISE ERIPÄRAD 21. sajandil
  • oluline on teadmised, informatsioon, know -how
  • tehnoloogia kiire areng toob kaasa teadmiste ja oskuste kiire vananemise
  • majanduse globaliseerumine, tööjõuturu avanemine
  • organisatsioonidele on iseloomulikud paindlikud struktuurid , projektirühmad, virtuaalne organisatsioon
  • töösuhted on lühiajalised
  • tööjõud (know-how) on kallis
  • töötajad kui konkurentsieelis
    PERSONALIJUHTIMISE EESMÄRGID
    Personalijuhitmise eesmärk on tagada töö suurim võimalik efektiivsus nii töötajate, firma kui ka ühiskonna seisukohalt.
  • Efektiivselt töötava personali ligimeelitamine
    • personali planeerimine
    • töö analüüs
    • personali värbamine
    • personali valik

  • Efektiivselt töötava personali säilitamine
    • töötasu ja palgapoliitika
    • karjääri planeerimine
    • organisatsiooni arendamine
    • töösuhted

  • Personali efektiivsuse suurendamine
    • personali hindamine
    • personali koolitus
    • personali arendamine

    PERSONALIJUHTIMISE VALDKONNAD
    • töö analüüs
    • personali koolitus ja arendamine
    • personali planeerimine
    • karjääri planeermine
    • personali värbamine ja valik
    • töötasu ja palgapoliitika
    • personali hindamine
    • töökohtade hindamine
    • organisatsiooni arendamine
    • töösuhted, sisekommunikatsioon

    PERSONALIJUHI VÕTMEROLLID
  • juhtkonna huve esindav äriinimene, kes
    • tutvustab firmat tööotsijatele
    • saab aru kuidas raha tekib ja kulub
    • omab visiooni firma tegevustest ja olemustest

  • muudatuste kujundaja vaastavalt äri vajadusele, kes
    • suudab tagada strateegias ettenähtud muudatuste elluviimise
    • suudab kontseptuaalselt mõelda ja neid mõtteid kõnes ning kirjas väljendada

  • organisatsioonisisene konsultant ja partner allüksuste juhtidele, kes
    • tunnetab meeskonna tähtsust
    • on võimeline looma häid koostöösuhteid
  • Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks #1 Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks #2 Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks #3 Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks #4 Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks #5
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-05-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 204 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor duco Õppematerjali autor
    *PERSONALIJUHTIMISE ERIPÄRAD TÄNAPÄEVAL *PERSONALIJUHTIMISE EESMÄRGID*PERSONALIJUHI VÕTMEROLLID*TÖÖ ANALÜÜS (meetodid,väljundid,protsess)*PERSONALI PLANEERIMINE (värbamise protsess, organisatsioonisisesed ja -välised värbamise võimalused, lisaks nende eelised ja plussid)*INTERVJUUDE JA MEESKONDADE LIIGID (lisaks meeskonnaliikmete rollid ja meeskonna arenguastmed)*PERSONALI HINDAMINE (alaliigid, meetodid*PALGASÜSTEEMI STRATEEGILISED EESMÄRGID (lisaks karjääriastmed)*PERSONALIARVESTUS

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    12
    docx

    Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED

    parimateks vahenditeks osutusid testid; · edutamiseks sobivate ohvitseride leidmiseks ­ töötajate hindamine; 60-70-ndad ­ süstemaatilise personalijuhtimise algus, konkurentsi kasv, a/ü võimu suurenemine, arenes tööseadusandlus, personalitöötaja muutus vahendajaks tööandja (TA) ja töötaja vahelistes suhetes; 80-ndad ­ personalijuhtimine kui äristrateegia osa; XX saj. lõpp ­ inimressursi juhtimine, töötajad kui kriitiline ressurss ja konkurentsieelis, personalitöö kui töötajate ja juhtide nõustamine. Kui varasem personalijuhtimine sisaldas töötajate valikut, koolitust, personaliarvestuse pidamist ja kollektiivsete vaidluste lahendamist, siistäna on lisandunud ­ organisatsioonisiseste muutuste korraldamise roll. Kui aastateni 1970-75 olid firma juhtidel ja töötajatel juhtimisest sarnased arusaamised, mis õige, mis

    Inimressursi juhtimine
    thumbnail
    19
    docx

    "Personalijuhtimine& quot; Alas, R.

    Töötajate lojaalsus : suurendada osalust otsustamisprotsessis ; Tihendada kontakti juhtidega ; Konkurentsivõimeline tasustamis ja stimuleerimissüsteem ; arendada ja koolitada töötajat ; planeerida töötajate karjääri ; vähendada hierarhiast tulenevat autokraatiat. Ootused loovuse ja uuenduslikkuse osas ­ seotud pidevalt muutuva keskkonnaga. Lojaalsus ­ indiviidi eesmärkide samastamine ning organisatsiooni omadega ning pühendumine organisatsioonile. 2. Juhtimise mõiste ja funktsioonid Juhtimine ­ inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning ühtseks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et saavutada organisatsiooni eesmärgid ning rahuldada liikmete vajadused Juhil ­ vähemalt 1 alluv 4 tegevust : Planeerimine, Organiseerimine, Eestvedamine, Kontrollimine. 3. Juhtide klassifikatsioonid Tasandite järgi 3 kategooriat : esmastasandi juhid, keskastme juhid, tippjuhid.

    Personali juhtimine ja arendamine
    thumbnail
    10
    pdf

    Kordamiskusimuste-vastuse d-personalijuhtimine docx

    KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES ‘PERSONALI JUHTIMINE' 1. Personalijuhtimise eesmärk Eesmärgiks on tagada inimressursi maksimaalselt efektiivne rakendamine organisatsiooni eesmärkide saavutamise huvides. Personalijuhtimise eesmärk on tagada töö suurim võimalik efektiivsus nii töötajate, firma kui ka ühiskonna seisukohalt. 2. Personalijuhi rollid 1) Juhtkonna huve esindav äriinimene 2) Muudatuste kujundaja vastavalt äri vajadustele 3) Organisatsioonisisene konsultant ja partner allüksuste juhtidele 4) Firma strateegia ja äri planeerija: 5) Talentide leidja ja juhtija:

    Personali juhtimine ja organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    38
    docx

    Personali juhtimine ja arendamine

    Juhtimine on organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess läbi nelja põhilise juhtimisfunktsiooni (planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine) PERSONALIJUHTIMISE KUJUNEMINE 19. sajandi lõpp / 20. sajandi algus: Esimesed individuaalseid erinevusi käsitlevad uurimused. Massiline värbamine. Esimesed värbamise, valiku ning koolitusega seotud rakendused. Vajadus töötajatega tegelemise järgi. Frederick Taylor (teadusliku juhtimise koolkond): Töö teaduslik uurimine, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks. Töö ja töötaja oskuste ning võimete sobivus. Raha kui esmane motiveerija. Töövahendite ja töötaja omaduste sobivus. Ta sõnastas põhimõtted, mis võib võtta juhtimise teadusliku mõistmise aluseks: ● Tööd tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks;

    Organisatsiooni psühholoogia
    thumbnail
    20
    pdf

    4. loeng. Personalijuhtimine

    Juhtimise alused Personalijuhtimine Mare Kurvits Personalijuhtimine ÕPPE-EESMÄRGID: defineerida mida tuleb mõista personalijuhtimise all määratleda personalitöö eesmärgid kirjeldada personalitöö erinevaid valdkondi arutleda kes on professionaalne personalijuht tänapäeval miks vaatamata erinevate valikumeetodite kasutamisele valitakse töökohale vale inimene Personalijuhtimine kui juhtimisfunktsioon Personalijuhtimise funktsioonid: -töötajate valik -töötajate treenimine -personali arvestuse pidamine -kollektiivvaidluste lahendamine Lisandunud: -organisatsioonisiseste muutuste juhtija roll Personalitöö eesmärgid 1. Efektiivselt töötava personali ligimeelitamine 2. Personali efektiivsuse suurendamine 3. Efektiivse tööjõu säilitamine Personalijuhi võtmerollid 1. Juhtkonna huve esindav äriinimene 2. Muudatuste kujundaja vastavalt äri vajadustele. 3. Organisatsioonisisene k

    Juhtimise alused
    thumbnail
    4
    docx

    Personalijuhtimisest ja selle põhimõisted

    mõju personalijuhtimisele. Organisatsioonikultuuri võib vaadelda kui väärtuste, normide, hoiakute ja põhimõtete kogumit, millest firma lähtub oma igapäevases tegevuses. Annab organisatsiooni liikmetele ühise identiteedi, Toetab kollektiivset pühendumist, Toetab süsteemset stabiilsust, Aitab organisatsiooni liikmetel ümbritsevaga kohanduda, tajuda ümbrust. Organisatsioonikultuur ühtlustab töötajate käitumist, stabiliseerib ettevõtte talitust ning vähendab vajadust formaalse juhtimise ja formaalse kontrolli järele. 5. Sisemine ja väline ehk vaadeldav ja süvakultuur? Vaadeldav kultuur on nähtav kõigile, kes organisatsioonis käivad: külastajad, kliendid, töötajad. See väljendub selles, kuidas klientidega suheldakse, kuidas riietutakse ja millise mulje kontori väljanägemine jätab. Süvakultuur on vaadeldava kultuuri aluseks. Süvakultuuri moodustavad põhilised väärtused, mis on sageli sõnastatud missioonis ja strateegias

    Juhtimine
    thumbnail
    5
    pdf

    Personalijuhtimise arvestus

    o Personali koolitus ja arendamine o Karjääri planeerimine o Töötasu ja palgapoliitika 4. Personali planeerimise olemus ja eesmärk Personali planeerimine on protsess, mille käigus määratakse organisatsioonis kindlaks nõutavas kvalifikatsioonis ja struktuuris töötajate vajadus ning koostatakse personalihõive, rakendamise, arendamise karjäärijuhtimise jm. plaanid. 5. Töö analüüsi olemus, eesmärk ja tulemus Tööanalüüs on personali juhtimise funktsioon, mille käigus uuritakse töö iseärasusi ja määratakse kindlaks töökohtadele ja seal töötavatele isikutele esitatavad nõuded. Tööanalüüsi meetodid: o Dokumentide analüüs o Ankeet o Vaatlus o Intervjuu o Töötajate tähelepanekud 6. Töökirjelduse koostiselemendid o Ametinimetus o Koht struktuuris o Kellele allub o Alluvad o Seotus teiste ametitega, asendamised o Töö eesmärgid

    Personali juhtimine ja organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    6
    doc

    Personalijuhtimine

    I Personalijuhtimise funktsioonid, eesmärgid ja valdkonnad Personalijuhtimine- inimeste praktilise juhtimise küsimused org-s., funktsioonid: töö analüüsist ja planeerimisest, värbamisest, valikust, hindamisest, hüvitamisest, arendamisest ja eestvedamisest. Personalijuhtimise eesmärgid: 1) efektiivne personal- töövaldkonnad: planeerimine, töö analüüs, värbamine, valik, arvestus 2) tööjõu säilitamine ­ töövaldkonnad: töötasu, palgapoliitika, soodustused, suhted, karjäär 3) efektiivsuse suurendamine- koolitus, arendamine, hindamine 4) kooskõla saavutamine org

    Majandus




    Kommentaarid (1)

    pekirull123 profiilipilt
    pekirull123: Põhjalik!
    22:31 10-01-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun