Demokraatlik suurriik Prantsusmaa aastatel 1920-1930 EGERT LAUR I maailmasõja lõpp Prantsusmaale kui võitjariigile liideti suure tööstusliku potentsiaaliga piirkonnad.(Elsass-Lotring) Investeeriti palju uuete ehitiste rajamisele. Majanduses toimus ülikiire areng.(Reparatsioonide kaasabil) Prantsusmaa muutus tööstusriigiks.(Siid, autod, parfüümid, keemia ja mood) Poliitiline ebastabiilsus Aastatel 1919-1939 oli Prantsusmaal 41 valitsust. Valitsuse eluiga alla poole aasta. Rahvas oli demakraatias pettunud. Majanduskriis. Äärmuslikud liikumised Tekkisid äärmuslikud liikumised. 1936. aastal koostati Rahvarinne.(moodustas valitsuse)
5) töötajate liidud ja ühendused 6) koolid ja ülikoolid EELISED: EELISED: o valik on märksa suurem o firma tunneb kandidaatide tugevaid ja nõrku külgi o organisatsioonile võivad avaneda uued o kandidaadid on firmast paremini informeeritud perspektiivid o tõstab oma töötajate motivatsiooni o uuete ideede ja oskusteabe lisandumine o kulud on tõenäoliselt väiksemad o sageli on lihtsam ja ratsionaalsem värvata tehnilist personali ja juhte väljaspoolt MIINUSED: MIINUSED: - töötajate juurdemeelitamine ja nendega kontakti - uute ideede ja uuenduste vähene esitamine saamine on keerulisem - võitlus edutamise eest võib tekitada konflikte
Mina hoolin oma alluvatest, siis nad tunnevad, et neid väärtustatakse j toetatakse ja, et nad on organisatsioonile vajalikud. Vahepeal viin läbi rahuolu küsitlused, mis näitavad, mida saan igapäevases tööelus paremaks muuta, et kõik tunneks ennast mugavalt ja saaksid ettepanekuid esitada. Minu töötajatel on hästi arenenud ühtekuuluvustunne. Kuna me elame pidevalt arenevas ja muutvas keskkonnas, siis kindlasti on vaja oma töötajaid koolitada. See annab nendele võimalust tutvuda uuete tehnoloogiatega või teenustega, tõsta oma töökvaliteedi, paremini kliente teenindada ja esitada küsimusi ning ettepanekuid. Koolitajaid valin enamasti oma töötajate seast, näiteks tootejuhte, osakonnajuhte ja teenindusspetsialiste, sest nemad tunnevad oma valdkonda väga hästi ja oskavad seda ka teistele tutvustada. Võimalusel pakun ka suhtlemisalaseid koolitusi, mis õpetavad nippe ja taktikaid pingevabaks suhtlemiseks. Uue töötaja värbamisel ei piisa pelgalt tema
Narkouimastite sõltlasi tekib rohkesti ja seega väheneb meie iive . Miks? Sellepärast,et narkootikumid ja samas ka alkohol mõjutab nii meeste kui ka naiste viljakust. Tarbijatel lõpuks võib välja kujuneda mitteviljakus ja seetõttu naine ei saa rasedaks ega saa sünnitada last. Selleks tuleks võimalikult piirata selle aine kohaleeksportimist kõikide võimalike võimaluste abil . Selleks võib olla tollipiiri kontrolli uuete reeglite kasutuselevõtt , kus protsentuaalselt väheneb eksport . Erinevate narkotestide kasutamine , kuid see läheb riigile väga kalliks . 9 Kasutatud kirjandus : http://www.kool.ee/?801 http://cmsimple.e-ope.ee/narkootikumide_tuvastamine/?Amfetamiin %2C_metamfetamiin:Amfetamiini_ja_metamfetamiini_peamised_tootjad http://cmsimple.e-ope.ee/narkootikumide_tuvastamine/?Amfetamiin%2C_metamfetamiin http://www.hot.ee/sabunuki/amfetamiin.htm
3. Ainevahetus Söömine, gaasivahetus, ainete väljastamine, seedimine, imendumine, sünteesi või lagundamise reaktsioonid Autotroofid ise toodavad orgaanilist ainet (taimed, osad bakterid) Heterotroofid kasutavad valmis orgaanilist ainet METABOLISM (ainevahetus kõik kokku) = ASSIMILATSIOON(süntees) +DISSIMILATSIOON(lagundamine) 4. Kasvamine ja areng Kasvamine mõõtmete muutumine Areng uuete tunnuste, omaduste omamine VAEMOONE JA TÄISMOONE putukatel moondega areng Otsene areng silmaga nähtav, järglased sarnased Moondega areng ei sarnane vanematega (kanad, konnad) Vaemoone Muna vastnevalmik (nt prussakas, putukas) Täismoone MunavastneNUKKvalmik (nt liblikas) 5. HOMÖOSTAAS organismi stabiilne sisekeskkond 2 regulatsiooni mehhanismi: Humoraalne hormoonide vahendusel toimuv organismi talitluste regulatsioon
ja nähtuste tähenduse ja otstarbe mõistmisega.Taju on alati teatud määral üldistus.Ta on tervik,mis saadakse esemete üksikomaduste ja kvaliteetide integreerimise teel.Tavaliselt on integratiivne taju iseeneslikuna näiv,kiire,momentaanne. Kui taju ei oleks konstantne,kohtuksime igal sammul tajumistingimuste(kauguse,valguse,värvi,vaatenurga jm) muutudes uuete,meile senitundmatute või tuntud,kuid moonutatud esemetega ning kakkaksime ära tundmast või oskamast kasutada seda,mida varem tundsime ja kasutasime. INIMESE TAJUMINE Inimesetaju protsessid ja mehhanismid Sotsiaalsete objektide tajumisel püüab tajuja interpreteerida saadavat infarmatsiooni vastavalt oma eesmärkidele, vajudastele ja hoiakutele neid toetavas suunas.
toomiseks. Öedakse sõna, esimesena pähe tulev öeldakse Suure viisiku teooria: viie tunnusjoone alusel kirjeldatud isikuse omadused. Isiksusepsühholoogi uurijate Costa ja McCrae kirja pandud, inimese isiksus on suhtes keskkonnaga. - Neurootilisus: kalduvus kogeda negatiivseid emotsioone, heas halba (emotsionaalne stabiilsus) - Ekstravertsus: kalduvus kogeda positiiveid emotsioone, suhelda - Avatus: avatus uuete kogemustele, suurem huvi iseenda ja teiste vastu (intellekt) - Sotsiaalsus: uued suhted, usaldus, lepikkus, suhtlemine - Meelekindlus: põhimõtetele ja eesmärkidele kindlaks jäämine Kliiniline psühholoogia tegeleb psüühika- ja käitumishäirete hindamise, leevendamise, ravimise ja ennetamisega. Töö eesmärkideks on häirete kirjeldamine, võimalike põhjuste uurimine ja häirete ravimine.
Pascal toon oma filosoofilistes tekstides välja, et inimene juba lapsena harjub erinevate õpetussõnadega, mida vanemad temale räägivad. Näiteks olema viisakas, käituma korralikult, mitte panema käsi kuumale pliidile. Pascal mainib, et isegi eriala valik on seotud harjumisega. Kui meile lapsest saati räägitakse, et õpetaja amet on auväärna ja tore siis me hajume selle mõttega ja hakkamegi õpetajaks. Harjumine takistab Pascali meelest ka uuete teadmiste pealevoolu kuna hajutud väärate teadmistega on kergem edasi minna. Näiteks kui lapsest saati on öeldud, et inimene on loodud jumala poolt siis on kergem edasi liikuda selle sama mõttega, kui hakata seda asendama evolutsiooni teooriaga. Ta väidab, et harjumusi on võimalik hävitada mõistuse abil kuid see on väga raske. Blaise Pascal ütleb fragmendis 100, et meile meeldib ennast petta. Inimesed ei taha kuulda
iseseisvusest, ekspressiivne väline vorm (füüsilisus, agressiivsus ja mängulisus) kasvas välja tegijate seesmisest ängist, protestist ja raevust, mille ajendiks olid nõukogude suletud 33 ühiskonna süvenev õhupuudus ja lootuste kuhtumise paine – eeskätt nn. Praha kevade sündmuste mahasurumise järel 1968. aasta augustis. Esteetilisi mõjutusi saadi Artaud’lt, Grotowskilt ja Brookilt, uue teatriparadigma kesksete mõistetena, sh. uuete printsiipidena näitlejatöös aktualiseerusid mäng ja müüt – tähistades tagasipöördumist teatri algallikate juurde. Hermaküla ja Toominga kõrval oli uuenduse kolmandaks oluliseks nimeks Kaarin Raid – tema lavastused tõid suurtele sümbolitele lisaks mängulist kujundlikkust (Neimar 1996: 9). Teatriuuenduse kui nähtuse ja protsessi kohta – selle tipp-aastateks peetakse ajavahemikku 1969–1972, mida kroonisid „Tuhkatriinumäng” ja „Laseb käele suud
taande laius. 5. Vert.taanete kogulaius ei või ületada 0,13 seina pikkust. Tabel 5.5 Horisontaal- ja kaldvagude Märkused. sügavused müürikividele, mida võib 1. Vagude max sügavus peab sisaldama ladumise ajal lubada ilma arvutuseta. kividel oleva uuete sügavuse. Seina Maksimaaalne sügavus, mm 2. Horisont.vahekaugus vao lõpu ja ava vahel ei tohi paksus väiksem kui 500 mm. (mm) Piiramamta Pikkus 3. Piiratud pikkusega kõrvutiste vagude vahekaugus, pikkus 1250 mm kas nad on seina ühel külje, või erinevatel külgedel, 115 0 0 ei tohi olla väiksem kui kahekordne pikema vao