Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Hispaania ooperilauljad - sarnased materjalid

opera, canto, barcelona, role, tenor, laulis, muusik, ooperilaulja, sopran, domingo, 1971, puccini, lauljad, debut, repertuaar, helilooja, hispaania, bellini, laulmist, year, sing, josep, ballo, rossini, lucrezia, borgia, ooperilauljad, mehhiko, verdi, rigoletto, leading, alfredo, later, same, aviv, laulda, york, contract, years, singing, performances
thumbnail
4
docx

Montserrat Caballe

Montserrat Caballé Montserrat Caballé on sündinud 12. aprillil 1933 Barcelonas. Ta on ooperilaulja (sopran), kes sai kuulsaks bel canto laulmistehnikaga Rossini, Bellini ja Donizetti kirjutatud ooperites. Aastal 1964 abiellus ta tenori Bernabé Martíga. Neil on kaks last. Poeg Bernabe ja tütar Montserrat Martí Caballé. Nende tütar Montserrat Marti on samuti sopran ning koos emaga esinevad nad sagedasti koos. Caballé kõige kuulsamad rollid on lauldud bel canto stiilis. Bel canto tähendab itaalia keeles ilusat laulu. Tema hääl on tuntud erilise puhtuse, kontrollitavuse ja tugevuse poolest, samuti on tal head näitlejaoskused. Kokku on ta laulnud ligi kaheksakümnes ooperis. Caballé on andnud ka mitmeid soolokontserte, erilist tähelepanu on pälvinud tema emakeelsed laulud. Caballé on tegelenud ka heategevusega ja on rajanud Barcelonas erivajadustega laste fondi. Caballé lõpetas Liceu Konservatooriumis laulmise eriala Eugenia

Instrumendid
3 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Montserrat Cabelle

Montserrat Caballé Montserrat Caballé on sündinud 12.aprillil 1933 Barcelonas. Ta on katalaani ooperilaulja, kes laulab soprani häält. Caballé lõpetas Liceu Konservatooriumis laulmise eriala Eugenia Kemmeny juhendamisel ning Caballéd premeeriti kuldmedaliga. Seejärel siirdus ta 1956. aastal Baseli Ooperiteatrisse, kus ta 1957. aastal tegi professionaalse ooperilauljana debüüdi Puccini "Boheemis" Mimi rollis. Hooajal 1960–1961 laulis ta Bremeni Ooperiteatris, kus ta arendas oma laia repertuaari. Aastal 1962 naasis ta Barcelonasse ning tegi debüüdi Liceus, lauldes nimiosa Richard Straussi ooperis "Arabella". Kõige edukamaks aastaks osutus Caballél ilmselt aasta 1974, kus ta laulis mitmeid kuulsaid rolle. Näiteks Verdi ooperites "Aida" ja "Les vêpres siciliennes", Donizetti ooperis "Parisina" ja Bellini "Normas". Cabellé on kõik oma tuntuimad rollid laulnud bel canto stiilis. Ta on laulnud ligi 80-s ooperis.

Ballett
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jose Carreras

Tema vanemad olid Josep Carreras i Soler ja Anatonia Coll i Saigi. Isa oli politseinik ja ema pidas väikest juuksuri salongi. Jose oli emaga väga lähedane ning ema oligi see, kes veendis teda lauljaks hakkama. Teismelisena jätkas ta muusika õppimist ja võttis ka eraldi laulutunde. Esialgu oli tema õpetajaks Francisco Puig ja pärastpoole Juan Raux. Oma isa ja venna soovitusel, kes väitsid, et tal oleks vaja niiöelda „varu karjääri“, sisenes Jose Barcelona Ülikooli keemiat õppima. Kaks aastat hiljem lahkus ta koolist, et keskenduda rohkem laulmisele. 1970-dal aastal julgustas Juan Raux teda minema proovidele, et saada Liceau esitenoriks. Ta sai osa sinna etendusele. Kuigi tal oli ainult väike roll ning pidi laulma kõigest paar korda, jäi ta publikule silma. Sel aastal hakkas ta ka oma karjääriredelil aina tõusma. 1971.aastal sai ta oma esimese auhinna. Selle aastakümne sees pakuti talle paljusid esirolle ooperis.

Muusika
1 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Muusikaretsensioon - Gaetano Donizetti ooper Don Pasquale

Muusikaretsensioon Ooper 13.novembril 2010 aastal käisin Metropolitan Opera vahendusel vaataamas ja kuulamas Gaetano Donizetti ooperit Don Pasquale. Kontsert algas kell 20.00 ja kestis umbkaudu 3 tundi. Kaasa tegid tuntud ooperilauljad: Anna Netrebko Matthew Polenzani Mariusz Kwiecien John Del Carlo Dirigendiks oli James Levine. Anna Jurjevna Netrebko on sündinud 18. septembril 1971 Krasnodaris Venemaal ja on vene ooperilaulja (sopran). Anna õppis Peterburi Konservatooriumis, raha teenis ta koristajana Peterburi Maria teatris

Muusika
12 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Hääleliigid ja nende esitajad

Valisin võimaluse kirjutada erinevatest hääleliikidest, sest ma soovin erinevate häälelookide kohta rohkem teada saada. Huvitav on teada saada nende hääleliikide esitajate kohta rohkem, nt kus nad elavad ja millega tegelevad. Inimhäälel on mitmeid erinevaid liike: SOPRAN; METSOSOPRAN; KOLORATUURSOPRAN; ALT; KONTRAALT; TENOR; KONTRATENOR; BARITON; BASS Sopran Sopran on kõrgeim naishääl. Sopran muutus kõige olulisemaks hääleliigiks alles ooperi õitsenguga Itaalias 1600.a aastatel. Kuna paljud rollid olid kirjutatud meessopranile (kastraadile), siis muutus populaarseks naiste esinemine meeste kostüümides. Sopranil ja metsosopranil hakati vahet tegema alles 19.sajandi teisel poolel. Enne 1850.aastat loodud sopranirollid on tänapäevases mõistes kirjutatud metsosopranile. Metsosopran

Muusika
12 allalaadimist
thumbnail
7
docx

"Itaalia ooperiheliloojate elulugu ja looming"

duett Aida ja tema armastatu Radames’i vahel. Rossini ja Bellini aariad ja duetid olid üles ehitatud eelnimetatud vormis ja oli lubamatu neid traditsioone lõhkuda, ent Verdi jaoks kaotas see vormiline anakronism mõtte – ja ta otsustas oma oopereid liigendada vabamalt ja vastavalt sellele, kuidas draama sisu seda nõudis. Verdi oli väga viljakas ooperihelilooja ning hiljem, peale lühikest viibimist Pariisis, otsustas kolida tagasi oma sünnikohta Busseto ligidale koos oma abikaasa sopran Giuseppina Strepponi seltsis, pidas maamaja ning annetas igal aastal kodus villitud veini ka külarahvale. Verdi mantlipärijaks peetakse Giacomo Puccini´t. Giacomo Puccini (1858 Lucca – 1924 Brüssel) oli itaalia helilooja. Teda tuntakse peamiselt ooperiheliloojana, kuid ta on kirjutanud ka orkestrimuusikat (“Capriccio sinfonico” orkestrile (1883), kammermuusikat ("Krüsanteemid" keelpillikvartetile

Ooper
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Giuseppe Verdi

,,Macbeth". Olgu siinkohal õeldud, et Verdi lemmik dramatist oli William Shakespeare. Seoses ,,Macbethi" kirjutamisega oli Verdi kirjutanud esimest korda ooperi, mille põhiteema on armastus ja sellega rikkus ta 19. sajandi Itaalia kõige põhilisemat tava. 1847. aastal muudeti ,,I Lombardi" ära "Jerusalemmaks" seda tuli Pärsia tavade kohaselt austada. Sellest sai Verdi esimene Pariisi suursuguse ooperi stiiliga teoseks. 38-aastaselt leidis Verdi omale uue armastuse, kelleks oli sopran Giuseppina Strepponi ja kellega ta aastal 1859 abiellus. 1851. esietendus Veneetsias Verdi üks kuulsamates ja parimates meistiteostest ,,Rigoletto", mis põhineb Victor Hugo näidendil. Sellele järgnevad kaks kolmest Verdi nn. Keskmise perioodi suurteosest. 1853 aastal esietendus Roomas ,,Il Travatore" ja ,,La traviata" Veneetsias. 5

Muusika
102 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Muusikaelu ja ooper 19. sajandil. 19. sajandi üldiseloomustus

MTX 325 Muusikaelu ja ooper 19. sajandil. 19. sajandi üldiseloomustus Vastuolud ühiskonnas: 1. reaktsioon pärast Viini kongressi (1814-1815), püüd säilitada vanu ühiskonnavorme ­ teiselt poolt demokratiseerimistaotlused. Rahvusliiikumine. Probleem ­ rahvusriigi rajamine (Saksa, Itaalia jt). Ajalooline taust: 18. sajandi lõpus Prantsusmaal revolutsiooniaeg, vabariigi väljakuulutamine. 1804 kuulutab Napoleon end keisriks. 1799-1815 Napoleoni vallutussõjad mandri-Euroopas ja Egiptuses. 1813 Napoleoni lüüasaamine Leipzigi lahingus. 1814-1815 Viini kongress, Napoleoni-eelse feodaalsüsteemi ja kuningavõimu taastamine, maade ümberjagamine (Itaalia jagatakse Austria ja Prantsusmaa vahel). Austriast kujundas võimas peaminister vürst Metternich politseiriigi. Vene tsaar Aleksander I võttis mahajäänud Venemaal ette üksnes arglikke reforme (pärisorjuse kaotamine Eesti- ja Liivimaal 1816 ja 1819 - talupoeg sai isiklikult vabaks, aga talumaa jäi mõisa omandiks)

Muusika ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Varane ooper

"Poppea kroonimine" (L' incoronazione di Poppea) 1642. 6. Cavalli Giasone 1649. Veneetsia koolkonna levik. Cesti. 7. Muusikalised etendused Prantsusmaal 17. sajandil. Komöödia-ballett. Comédie-ballet. Lully ja Molière´i koostöö. 8. Prantsuse klassitsistlik tragöödia sõnateatris ja muusikaline tragöödia e. tragédie lyrique (tragédie en musique). Lully "Atis" (Atys) 1676 ja Armide 1686. 9. Teatrisituatsioon ja muusikalised etendused Inglismaal. Semiooper e. dramatick opera. Purcell "Dido ja Aeneas" (Dido and Aeneas) 1684(?). Saksa ooperisituatsioon. Ooper Tallinnas. Mederi "Kindlameelne Argenia" (Die beständige Argenie) 1680. SETTECENTO (1700ndad aastad): 10. Ooper Itaalias 1690-1770. Arkaadia Akadeemia. Napoli koolkond. Opera seria, eelklassitsistlik e. Metastasio ooper. 11.-12. Händel ja opera seria Hamburgis, Itaalias. Agrippina 1709. Händel Londonis: Rinaldo 1711, "Julius Caesar" (Giulio Cesare) 1724, Orlando 1733, "Xerxes" (Serse) 1738

Ooper
27 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kubism

apartment in Paris, where they later had a son. At the invitation of Wassily Kandinsky, Delaunay joined The Blue Rider (Der Blaue Reiter), a Munich-based group of abstract artists, in 1911, and his art took a turn for the abstract. The outbreak of World War I found Delaunay and his wife vacationing in Spain, and they settled with friends in Portugal for the duration of the conflict. During this period, the couple took on several jobs designing costumes for the Madrid Opera, and Sonia Delaunay started a fashion design business. After the war, in 1921, they returned to Paris. Delaunay continued to work in a mostly abstract style. During the 1937 World Fair in Paris, Delaunay participated in the design of the railway and air travel pavilions. When World War II erupted, the Delaunays moved to the Auvergne, in an effort to avoid the invading German forces. Suffering from cancer, Delaunay was unable to endure being moved around, and his health deteriorated. He

Kunstiajalugu
40 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Romantismiaja muusika 19. sajand

K: "Juveeliaaria" ­ Margarete imetleb ehtelaegast, mille Mefisto tema ukselävele on asetanud. Itaalia Gioacchino Rossini (1792-1868), kelle esimesed ooperid on veel klassitsismiideedest kantud. "Sevilla habemeajaja" ­ Beaumarchais` komöödia alusel (ka Mozarti Figaro pulm, samad tegelased), Figaro on siin habemeajaja ja tutvub alles krahviga, kelle juures ta Mozarti ooperis teenistuses on. Koomiline ooper (opera buffa) K: Figaro aaria "Wilhelm Tell" ­ helilooja viimane ooper, opera seria. K: Avamäng Gatano Donizetti (1797-1848) ­ ooperid "Lucia di Lammermoor", "Armujook" Vincenzo Bellini (1801-1835) ­ ooper"Norma" 19.saj lõpul tekkis Itaalias veristlik ooper ­ kujutatakse elu sellisena nagu ta on, tegelased igapäevast, alamrahvas, rõhutatud emotsionaalsus (aariates kostub lausa nuukseid), peategelase hukk. Seda ooperitüüpi viljelesid Pietro Mascagni (1863-1945) ­ ooper "Talupoja au" ­ kauni meloodiaga väga tuntud K: Intermezzo (vahemäng)

Muusika
44 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Fakte muusika ajaloost

kontsertidest. Muusikale omistati tihti jumalikku algupära - jumalate hääli võrreldi pillihäältega, pille, eriti neid millel arvati jumalaid mängivat, peeti pühadeks. Muusikuid arvati jumalaga ühenduses olevaiks, mistõttu neid ümbritseti suure austusega. Näiteks kuulutasid Egiptuse vaaraod end muusikute suglasteks, Assüürias oli kombeks jätta alistatud rahvastest ellu vaid muusikud, kes võeti teenistusse võitja õukonda. Antiikajal kuulus muusika kokku luule ja tantsuga. Muusik oli üheaegselt nii laulja, pillimees, helilooja, luuletaja kui ka tantsija. Antiikaja muusika oli tavaliselt ühehäälne ning rajanes enamasti viie heli real - pentatoonikal. Egiptuses armastati suursugust, rõhutatult väärika rütmiga laulu, mida saatsid flöödid ja harfid; Süürias eelistati lärmakat muusikat, millele andsid erilise varjundi teravakõlalised kahe toruga oboed, löökpillid ja muud instrumendid.

Eesti keel
60 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Modernism ja muusikateater

1) ooperilibreto kriis prantsuse muusikateatris 2) sümbolism prantsuse ja belgia kirjanduses ning eriti sõnateatris. (Sümbolism oli suund 19. sajandi lõpukümnendite kirjanduses, kujutavas kunstis ja teatris, mis tekkis vastureaktsioonina realismile ja naturalismile ja milles sümbolite abil vihjatakse maailmale, mis eksisteerib nähtava maailma taga ning mida me ei peagi lõpuni mõistma.) 19. sajandi teisel poolel olid prantsuse ooperilibretode (grand opéra ja opera comique´i) algselt uuenduslikud nõuded muutunud tardunud skeemideks, mille järgi valmistati järjest uusi libretosid, nii et võis rääkida “libretotööstusest”. Üldse oli lõhe kõrgkirjanduse ja tarbekirjanduse vahel Prantsusmaal tollal suurem kui mujal. Kõrgkirjandus: 19. sajandil tegutsesid luuletajad-sümbolistid Mallarmé, Verlaine jt. Debussy tundis neid isiklikult ja hindas kõrgelt, ta on loonud laule nende tekstidele.

Muusika
42 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Renessanssi Žanrid, heliloojad

Trento kirikukogu poolt heakskiidetud teoste hulka. Palestrina muusikat iseloomustab kõigi vahendite äärmine tasakaalustatus ja korrastatus, seda võib mõista kui kokkuvõtet Madalmaade kompositsioonipõhimõtetest, mis on selitatud erakordse puhtuseni. Veel on ta loonud hulga hümne ja vähemalt 400 motetti. Orlando di Lasso (tuntud ka kui Orlandus Lassus; 1532­1594) 1532-1594, V pk, omaaegne Euroopa imetletuim muusik, teoseid kokku üle 2000. Stiilist raske kõnelda, ühendanud oma loomingus parima oma ajastu itaalia, prantsuse ja saksa muusikast. Hilisemas loomingus domineerib kannatuse ja surma teema, lustlikud ilmalikud laulud on pärit peamiselt noorusajast. Suure osa elust pühendas eelkõige kirikumuusikale. Võrreldes teistega on Lassuse väljenduslaad impulsiivsem, dünaamilisem ja värvirohkem. Tal oli leidlikkust kasutamaks julgeid võtteid, mis ei vasta vanadele polüfooniareeglitele.

Muusikaajalugu
76 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Giuseppe Verdi

altaritrepilt alla veeres ning meelemärkuse kaotas. Kui vanemad pojalt verevalumite kohta aru pärisid, kuulsid nad kaebuste asemel ühtainust kirglikku soovi: õppida muusikat! Palve võeti kuulda, isa hankis vana katkise spineti ning Le Roncole vana organist Luigi Baistrocchi andis Giuseppele noodiõpetuses ning klaveri­ ja orelimängus esimesed juhendid. Uue maailma avastamisrõõm oli niivõrd suur, et noor muusik pillist isegi öösiti loobuda ei raatsinud, oma klimberdamisega naabruses elunevate sandarmite und häiris ning seadusmeeste hirmsate ähvarduste osaliseks sai. Kõlakombinatsioonide leidmine tõi erutust ja ahastustki, kui eelmisel päeval kokkusobitatud akord kõigist püüdlustest hoolimata jäljetult "kaduma läks". Kord olevat meeleheide ja raevuhoog tabanud last niivõrd tugevalt, et ta haamriga klaviatuuri tagudes pilli lõplikult ära rikkus. Ent ka siin leidus abimees

Muusika
152 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Minu veetlev leedi

,,Tark naine"), Preester (Eespere ,,Gurmaanid"), Bob (Menotti ,,Vanatüdruk ja varas"), Munk (Verdi ,,Don Carlo"), Koer (Steineri ,,Kosjas"), vürst Gremin (Tsaikovski ,,Jevgeni Onegin") jne. Samuti on ta osalenud solistina Haapsalu Vanamuusika Festivalil ning mänginud Ivo Schenkenbergi osa Hardi Volmeri multimeediaetenduses ,,Tallinn pole enam kaugel". Teinud koostööd Nargen Operaga ja Kaiv Concortiga. Koostöös Tallinna Filharmooniaga laulis Uberto rolli Pergolesi ooperis ,,Teenija-käskijanna". Priit 10 Volmer on osalenud ka Maria Acda (2004) ja Rudolf Piernay (2005-2006) meistrikursustel. Mrs Higgins, Henry Higginsi ema-Riina Airenne Riina Airenne on lõpetanud Tartu Heino Elleri nimelise Muusikakooli koorijuhtimise eriala. Sama eriala on ta lõpetanud ka Tallinna Riiklikus Konservatooriumis. Lauluerialal täiendas end Savonlinnas Shen Xiangi ja Li Yinwei kursustel ning Eva

Muusika
44 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Muusikaajalugu

Ooper jagunes kolme liiki: Opera seria- silmapaistvaim esindaja Händel. Süzeed vältisid rõhutatult seoseid igapäevaeluga ja reaalse inimesega, tegelased olid pärit mütoloogiast või kaugest ajaloost. (tõsine, kangelas ooper). Laulumäng (opera comique)­ rahvalik, lihtsakoeline, kõnetekstid vahel. Rousseau ,,Külaennustaja" Opera buffa ­koomilise sisuga ooper, algselt oli tõsise ooperi vahepala. Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736) ,,Teenija-käskijanna" esimene klassikaline opera buffa. Saksa Singspiel (laulumäng) sündis sajandi keskel inglise ballaadooperi ja prantsuse koomilise ooperi eeskujul ­ rajaja Hiller. Muusikateatri klassikasse kuuluvad vaid Mozarti singspiel´id ,,Haaremirööv","Teatridirektor" ja ,,Võluflööt" Eestis Kotzebue ,,Isalik ootus" Ooperi reformiaks sai Christoph Willibald Gluck (1714-1787) Glucki ja Calzabigi esimene koostöö oli ballett ,,Don Juan", sai oluliseks reformiks baletti ajaloos- klassikalise draamaballetti algus

Muusikaajalugu
332 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Billie Holiday

on vägistatud. Kahe aasta pärast sai ta sealt välja tänu perekonna sõbrale. Olles kogenud mentaalseid kriise, kolis Billie koos oma emaga 1942. aastal New Jerseysse ja hiljem Brooklyni. Karjääri redel New Yorgis aitas Holiday oma ema majapidamistöödega, hiljem töötas lisa raha teenimiseks bordellis prostituudina. Selle tõttu oli sunnitud ta mõnda aega viibima vanglas. Seistes silmitisi vaesusega ja korterist väljaviskamisega, läks ta kohalikku pubisse ja laulis publiku pisaratesse. Edaspidi teenisgi Billie sel viisil raha, laulis erinevates New Yorgi pubides. Tema lauljakarjääri murdepunkt oli aastal 1933, mil talendiotsija John Hammond märkas teda ühes pubis. Tänu Johnile sai ta lindistada demo plaadikompaniis Columia Studios. Holiday tuli avalikkuse ette 27.novemberil 1933 singliga "Your Mother's Son-In-Law". Billie ei läinud stuudiosse tagasi üle aasta, selle eest ronis ta üles mööda New Yorgi baaride võistlusredelit. 1935.ndaks

Muusika
50 allalaadimist
thumbnail
278
doc

ESTONIAN SYMPHONIC MUSIC. THE FIRST CENTURY 1896-1996.

With a Historical and Cultural Summary IN MEMORY OF THE GREAT ESTONIAN COMPOSERS CONTENTS ESTONIA AND THE ESTONIANS FOREWORD IN THE FOLD OF TSARIST RUSSIA. EMERGENCE AND FIRST STEPS ON THE CLASSICAL-ROMANTIC PATH. HISTORICAL INTRODUCTION I. MUSICAL LIFE IN TARTU AT THE TURN OF THE CENTURY. TRAILBLAZERS: ALEKSANDER LÄTE, RUDOLF TOBIAS, ARTUR KAPP. II. THE FIRST DECADE OF THE 20TH CENTURY. ARTUR LEMBA: THE BEGINNING OF ESTONIAN SYMPHONY AND OPERA. III. NEW DEVELOPMENTS IN CULTURAL AND MUSICAL LIFE: THE END OF THE TSARIST PERIOD. THE INDEPENDENT REPUBLIC OF ESTONIA: THE INTRODUCTION OF INNOVATIONS FROM WESTERN ART AND THE EVOLUTION OF NATIONALLY ORIENTED MUSICAL TRENDS. IV. THE TWENTIES. ARTUR KAPP: ROMANTICIST AND DRAMATIST. V. THE INFLUENCE OF NEW WESTERN MUSICAL TRENDS. HEINO ELLER: A PROGRAMME PAINTER. VI. THE THIRTIES. THE WIDENING OF NATIONAL SYMPHONISM. THE RISE OF

Inglise keel
9 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Levimuusika

väikestes joogikohtades nagu pub (lüh public house- kõrts, õllebaar), kus märjuke külaliste hääled tihti ühislauluks liitis, vabaõhulavadel, mis olid teemajade suveaias ja mujal. Neis lõbustusasutustes oli enamasti koomikat, mis avaldus veiderdamises, kahemõttelistes laulutekstides. Music- halli seinte vahel tõmmati see kõik teatavatesse raamidesse, kuid rahvalik vaba õhkkond valitses saalis edaspidigi, avaldudes selleski, et publik refrääni kaasa laulis. Levimuusika alla kuulub ka folkmuusika- kas autentse rahvamuusika tänapäevase esitusena, või enamasti nüüdisautorite- esitajate originaalloominguna. Vahest suurima osa nüüdismuusikast võtab enda alla lööklaul (sks. Schlager- tõmbe number, minev kaup, ingl hit, hit song- löök, lööklaul). T erm in šlaager tuli kasutusele esialgu m is tahes h ästi m ineva kaub a tähistam iseks.1880 hakati V iinis šlaagriks nimetama menukat laulu, tantsupala või operetiviisi

Muusika
73 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Billie Holiday

Alhambra Bar and Grill'is", kus teda kohtas esimest korda Charles Linton. Selle perioodi jooksul võttis Billie ühendust ka oma isaga, kes sel hetkel mängis Flether Hendersoni bändis. 1932. aasta lõpuks asendas Billie Covan's klubis Monette Moore'. Selles klubis kuulis teda produtsent John Hammond, kes jumaldas Monette' laulmist ning oli hoopis teda kuulama tulnud. Ta korraldas Billie'le tema debüüdi novembris 1933 koos Benny Goodmaniga, kus Billie laulis kaks laulu: ,,Your Mother's Son-In-Law" ja ,,Riffin the Scotch". Goodman oli ka käepärast 1935. aastal, kui Billie jätkas oma plaadistuskarjääri Teddy Wilsoni poolt juhitud grupiga. Nende esimene plaat sisaldas laule ,,What a Little Moonlight Can Do" ja ,,Miss Brown To You". Need laulud aitasid sisse seada Billie koha suure vokaalina. Omaenda nime all alustas ta lindistamist vaid aasta hiljem ning selle aja jooksul produtseeris ta suurel hulgal silmapaistvaid esinemisi

Muusika
6 allalaadimist
thumbnail
17
docx

MUUSIKAAJALUGU

tugevad valud. Sai pianistide invaliidsuse, ei saanud enam mängida. Tänu sellele hakkas rohkem muusikat kirjutama. Lemmik instrument klaver. Samal ajal sai alguse ka muusikakriitiline tegevus, hakkas kirjutama muusikakriitikaid ja artikleid. Esimene artikkel oli Chopin'ile pühendatud. 1834 hakkas välja andma ajakirja nimega Uus Muusikaajakiri, mis võitles rutiini ja filisterluse vastu. Filister on vanade klassikaliste ideaalidega muusik. Kitsarinnaline enesega rahulolev inimene. Vananenud ideaalidega muusikud. Schumann ei sallinud neid. Hakkas nende vastu võitlema. 1843 avati Mainzis (?) konservatoorium ja Schumann läks sinna õppejõuks. Uus töökoormus hakkas tema närve kahjustama ja õige pea loobus õpetamisest ja ajakirja toimetamisest, pühendus ainult loomingule, aga see oli tõenäoliselt liiga hilja. 1854 tegi Schumann suitsiidikatse. Hüppas Reini jõkke, sai päästetud, aga viidi

Muusika
23 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ÕHTUMAADE MUUSIKALUGU I konspekt

ajastut , mis ei sünnita uusi muusikavorme, nim. ars subtiliori’ks. Seda ajastut iseloomustab peen ja maneerlik kunst. Julgemalt kasutati lühikesi noodivältusi, lubati endale helide kõrgendamist ja madaldamist. Muusika 14. sajandi Itaalias. Trecento Trecento tähistab 14. sajandi kultuuri Itaalias-tugevate linnriikide ja majandusliku tõusu sajand. Muusikaajaloos tähistab mõiste omapärast mitmehäälset muusikakultuuri. Trecento loomise suukuju on pime muusik Francesco Landino-temalt on säilinud 154 teost, enamik neist mitmehäälsed ballata’d. Ta jõudis laulvuseni, kus meloodia on palju rahulikum kui varasemas madrigalistiilis. Madrigal ja caccia Tähtsaim lauluvorm Itaalias 14. saj oli madrigal-enamasti kahehäälne, alumine hääl lihtsam, sisuks karjuseidüllid ja armastus. Teiseks põhivormiks oli caccia(it. Keeles „jaht“)-tavaliselt 3-häälne, alumine hääl kõige rahulikum. MADALMAADE MUUSIKA 15-16 SAJAND

Muusika ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Uurimistöö: Led Zeppelini IV stuudioalbum

Siis levis läbi teiste muusikute kuuldus ühest Birminghami lauljast, kellestki muinasjutulisele printsile sarnanevast Robert Planti nimelisest pikast blondiinist. Saabus 1968. aasta suvi. Sellel ajal saabuski Plantile Londonist Peter Grantilt telegramm. Telegrammis oli öeldud, et ta helistaks Grantile. Kutse oli vajalik, sest Robert ei saanud vaesuse tõttu telefoni lubada. Pärast telefonikõnet sõitis Peter Grant koos kahe muusikuga laupäeval Birminghami, kus Robert Plant laulis õhtul ühes tehnikumis. Plant hämmastas Jimmy Page'i ja teisi oma musikaalse metsikusega, ennekuulmatu bluusilise primitiivsusega. Nüüd oli puudu ainult trummar. Lahenduse leidis Robert Plant, kes otsustas kutsuda bändi oma sõbra John Bonhami. Omal ajal mängisid Plant ja Bonham ansamblis Band of Joy kuni selle lagunemiseni 1968. aastal. Kohtumise hetkeks ei olnud nad teineteist juba kolm kuud näinud. Bonham oli selleks ajaks saanud juba üsna soliidsesse kontsertansamblisse,

Muusika
30 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Eesti levimuusika 80ndatel

solistidena muusikakoosseisude kõrvalt. Alljärgnev on refereeritud Anne Ermi ,,Polkast Rokini 2" lehekülgedelt 70-91, täiendavat materjali Tõnis Mägi kohta Berk Vaheri ja Tõnis Mägi raamatust ,,Müümata naer". 3.1.1. Tõnis Mägi Sündinud 1948. aastal, juured on Saaremaal. Esimesed esinemised estraadilaval algasid 1966. aastal ansamblis Rütmikud. Seal elas ta üle biitlite vaimustuse ja n.-ö. laulis hääle lahti. Ise on ta selle kohta öelnud raamatus ,,Müümata naer" järgmist: ,,Kui ühel õhtul hilja vaikselt raadiot kuulasin, tuli ,,Love me do"- absoluutselt teine maailm! Järgmisel päeval kooli poisid arutasid: ,,Kas kuulsite seda?" Kõik olid korraga jaburad, ja seda üle kogu maailma. Õpiti ära kaks duuri, kolmas takkapihta. Sellise "haridusega" sai juba bändi teha ­ nagu hiljem punkarid. Oli meeletu tahtmine pilli mängida, laulda." (Vaher, Mägi 2006, lk 58)

Muusika
87 allalaadimist
thumbnail
50
docx

MUUSIKAAJALUGU konspekt gümnaasium

1865 asutati Tartus Vanemuise Meestelaulu Selts 1869 Esimene Üldlaulupidu Tartus Peeti kolmel päeval, esimesel päeval lauldi vaimulikke laule, teise päeval ilmalikke laule ja kolmandal võistulaulmine. Kavas olid põhiliselt saksa heliloojate laulud eesti keelsete sõnadega ja F. Paciuse „Mu isamaa, mu õnn ja rõõm“ Repertuaaris olid ka Aleksander Kunileidi lood „Sind surmani“ „Mu isamaa on minu arm“ Laulis 822 lauljat ja mängis 56 pillimeest, esinesid ainult meeskoorid ja puhkpilliorkestrid Teine laulupidu toimus Tartus 1879 ja kolmas 1880 Tallinnas Neljas laulupidu 1891- seal laulsid esimest korda ka segakoorid Esimesed asjaarmastajad heliloojad Aleksander Kunileid (Saebelamann) suri noorelt tuberkuloosi, noorem vend jätkas ta tööd Friedrich Saebelmann „Kaunimad laulud“ Karl August Hermann- oli väga mitmekülgsete huvidega seltskonnainimene. (ajalehe

Muusika ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Muusikaajalugu

et Elvis ei kirjutanud ühtegi lugu ise. Tema kõige kuulsam lugu on: Johnny B. Goode. Tema lõi poplaulu arhetüübid. Hakkas esimesena kirjutama noortele ja noortest muusikat. Carl Perkins- kuulus lugu: Blue Suede Shoes. Buddy Holly- valge kitarrist Elvis Presley (1935-1977)- esimene suur staar pop muusikas. Sündis usklike perekonnas. 8- aastaselt tuli lastelaulu võistlusel võitjaks. Koolipidudel mängis kitarri ja laulis. Kooli lõpetas Memphises. Töötas autojuhina ja 1953 otsustas emale kinkida plaadi enda lauldud lauluga. Ja läks Memphises ühte väiksesse plaadifirmasse Sun ja plaat õnnestus hästi. Aasta pärast läks sinna samma uuesti ja Sam Phillips kuulis ta häält ja otsustas teha demo plaadi. Sam Phillips oli Sun omanik. Ja peagi oli ta kohalikus kantri edetabelis esimene. Tal olid musta laulja omadused:muusika tunnetus ja laulustiil, rütmitaju, noorus, välimus ja mässumeelsus. Kõik

Muusikaajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Punk rock kokkuvõte

In 1994, Epitaph released Let's Go by Rancid, Punk in Drublic by NOFX, and Smash by The Offspring, each eventually certified gold or better. That June, Green Day's "Longview" reached number one on Billboard's Modern Rock Tracks chart and became a top forty airplay hit, arguably the first ever American punk song to do so; just one month later, The Offspring's "Come Out and Play" followed suit. MTV and radio stations such as Los Angeles' KROQ-FM played a major role in these bands' crossover success, though NOFX refused to let MTV air its videos.[324] Smash went on to sell over twelve million copies worldwide, becoming the best-selling independent-label album of all time.[325] Following the lead of Boston's Mighty Mighty Bosstones and two California bands, Berkeley's Operation Ivy and Long Beach's Sublime, ska punk and ska-core became widely popular in the mid-1990s. By 1996, genre acts such as Reel Big Fish and Less Than Jake were being signed to

Muusikaajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

The author of this work has called this phenomenon “village jazz”. Special attention has been paid to the development of jazz under the difficult conditions of occupations and wars in 1940–1945. An analysis is made of the direct and indirect impact of jazz-hating occupation regimes on the development of jazz music and jazz orchestras. It appeared that a great number of future art music top musicians had been actively participating in the Estonian jazz life of that time. A symbolic role for the development of jazz in Estonia was played by sc. academic jazz concerts, which made the Estonian musicians also internationally well-known. By the end of the period under study in the present work, Estonian jazz musicians had reached a considerable international level already. This is confirmed by the articles published in the Finnish and Swedish jazz journals in 1943 and 1944. This is also well proved by the sc

Muusika ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
240
docx

Sotsaalpsühholoogia konspektid kokku

SISUKORD 1. Sotsaalpsühholoogia......................................................2 2. Inimsuhete ajalooline areng...........................................7 3. Eneseteadvus..............................................................17 4. Sotsiaalne taju............................................................23 5. Hoiakud......................................................................30 6. Sotsiaalne mõju...........................................................35 7. Inimestevahelised suhted.............................................45 8. Inimsuhete ruumiline mõõde........................................49 9. Grupid ja gruppidevahelised suhted..............................54 9a Zimbardo vanglaeksperiment......................................62 10. Liider grupis..............................................................66 11. Agressiivsus ja prosotsiaalne käitumine......................77 12. Suhtlemine I........................................................

Sotsiaalpsühholoogia
149 allalaadimist
thumbnail
555
doc

Programmeerimiskeel

tutvu lausearvutuse keskkonnaga: http://logik.phl.univie.ac.at/~chris/gateway/formular-uk-zentral.html Millistel muutuja väärtustel on lause (Av(B&A))v(-A&(Cv(B&-C))) väär? Panna tuleb results only, 0 on väär 1 on õige Tutvu ajalooga saidis kuni II maailmasõda: http://www.maxmon.com/history.htm Loe läbi jutt ja proovi andmetega mängida: http://math.hws.edu/TMCM/java/DataReps/index.html Kahend süsteemi arvu(101101001) ->kümnend süsteemiks. Nr sisse ja bianarile punkt, ja vaatan base ten integeri kümnendarvudest annab Ecki appletis juuresoleva graafilise kujutise, teen kujundi ja vaatan base integeri mis vastab kahendsüsteemi arvule 1110001 ASCII tabelis? Nr sisse ja punkt bianari, vaatan ...teksti Kümnendsüsteemi arv 33 on kahendsüsteemis? 33 kirjutan ja Base-ten integer, vaatan bianary Loe läbi jutud Atbashi ja Caesari šifri (Caesar cipher) kohta: http://www.wikipedia.org 2 Tutvu ajalooga kuni 1970ndad: http://www.islandnet.com/~kpolsson/comphist/ 47-68 ingli

Infotehnoloogia
148 allalaadimist
thumbnail
30
docx

JAZZMUUSIKA AJALUGU

JAZZMUUSIKA AJALUGU Table of Contents 1 EESSÕNA See või teine muusik, keda me käsitleme on oma arengus teatud punktis. Tegelikult pole aga inimese elu mitte punkt vaid joon, punktide jada. Kuid korraga on haaratav vaid üks punkt ­ mingi mängu viis või konkreetne grupp, kuhu muusik kuulub. Alati on tahetud muusikuid nii nende endi kui ka kriitikute poolt kuhugi liigitada. Kuid kindel muusik ei pruugi oma eluaja jooksul jääda vaid ühte gruppi või stiili. Toogem näiteks topetist Miles Davis'e, kes alustas bebop'iga ja lõpetas fusion`i ning hip-hop`iga. Enne surma küsiti temalt, et mida te veel tahaksite teha, siis olevat hr. Davis vastanud, et sooviks hakata DJ'ks. Ükski muusika stiil ei ole muusikuid endid kammitsenud ega kinni hoidnud. Eksisteerinud on pigem nende barjääride lõhkumine. Bebop'I kuningas ja nõ selle looja alt-saksofonist Charlie Parker

Muusikaajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Michael Jackson

auhinna. Hoolimata headest müügitulemustest tundis Jackson, et albumit "Off The Wall" oleks võinud saata palju suurem edu. Järgmise albumiga tahtis ta kõigi ootused ületada. 1980. aastal sai Jackson plaadifirmaga kokkuleppele muusikatööstuse kõrgeimas autoritasumääras: 37 protsenti albumi hulgimüügi kasumist. "Thriller" ja "Motown 25" (1982­1983) Aastal 1982 luges Jackson sisse audioraamatu "E.T. the Extra-Terrestrial", kus ta laulis ka laulu "Someone In the Dark". Salvestis võitis 1984. aastal Grammy auhinna parima lastealbumi eest. Samal aastal võitis Jackson veel seitse Grammyt ja kaheksa Ameerika muusikaauhinda (sealhulgas teeneteauhinna, mille saajatest on ta noorim); ta püstitas mõlemal puhul ühel aastal võidetud auhindade arvu rekordi. Need auhinnad sai ta albumi "Thriller" eest, mis anti välja 1982. aasta lõpus. See oli 1983. aastal maailmas enim müüdud album ning sellest sai

Muusika
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun