Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

F. Nightingale (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


SISUKORD
  • Elulugu.................................................................................................................2
  • Õendusteooria ......................................................................................................3
  • Õenduse kesksed mõisted....................................................................................4
  • Allikate loetelu ......................................................................................................6
  • ELULUGU
    Florence Nightingale (1820- 1910 ) sündis 12. mail 1820 Firenzes jõukas ülemklassi inglise peres. Kui ta oli üheaastane, kolis ta perekond tagasi Inglismaale . Tema isa õpetas talle itaalia, ladina ja kreeka keelt, filosoofiat , ajalugu ja matemaatikat, mida tol ajal naistele tavaliselt ei õpetatud.
    1844 teatas ta oma perekonnale oma otsusest saada õeks vastu oma perekonna tahtmist ja vaatamata ameti seisuslikule ebasobivusele temasugusele aristokraatlikule neiule. Ta lükkas tagasi ka abieluettepaneku, sest pidas abielu segavaks ametile pühendumisel. 1850 külastas Florence luteri kogukonda Saksamaal, Kaiserswerth-am-Rhein’is kus ta sai neli kuud praktilist väljaõpet diakooniahaiglas, millest sai tema alusharidus õenduses .
    1853 , kui Florence sai 33-aastaseks, asus ta järelevaataja ametikohale Londoni haiglas , kus raviti ainult aristokraatlikke naisi. Seal ta sai võimaluse näidata oma organisatsioonilisi ja professionaalseid oskusi.
    1854.
  • Vasakule Paremale
    F-Nightingale #1 F-Nightingale #2 F-Nightingale #3 F-Nightingale #4 F-Nightingale #5 F-Nightingale #6
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-10-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 132 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor noorjarumal Õppematerjali autor
    õendusteoreetik florence nightingale

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    Florence-Nightingale

    Tartu Tervishoiu Kõrgkool Õe õppekava O21- 02 Igor Jegorov Anna Igaševa-Mašin Darja Hrustaljova FLORENCE NIGHTINGALE Referaat Juhendja: Margit Lenk-Adusoo MSc Tartu 2021 SISUKORD 1. ELULUGU..............................................................................................................................3 1.1. Krimmi sõda.....................................................................................................................3 1.2. Õenduskooli asutamine...............................................................................

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    10
    docx

    ÕENDUSE ALUSED JA TÕENDUSPÕHINE ÕENDUS

    olema pidevalt tema kõrval, näiteks tuttavad või pereliikmed. Nightingale’i arvamusel tervise all ei mõelnud ainult terve olemist vaid ka hästi kõigi vahendite kasutamist, mis inimesel on. Üldiselt leidis ta, et tervisest teatakse võrreldes haigusega äärmiselt vähe. Kuna õetöö eesmärk oli tema meelest taastada tervis, siis seostub sellega ka juba eelmises punktis mainitud nõustamistöö. Nightingale rõhutas ka kogukonna olulisust õendustöö juures. Õendustegevus on teadus ja kunst käsikäes, mis lahendab probleeme, mis on seotud inimese tervisega, mis omakorda muutub väliskeskkonna muutumisega. Esimese suuna õendustegevuses andis juba kuulus meile medõde nimega Florens Nightingale. Ta kirjutas, et õendusalused on „väliskeskkonna kaasamine patsiendi tervekstegemise põhimõtetel“. Roy vaatles õendustegevust erinevate kohanemistasemete poolest

    Meditsiiniteadus
    thumbnail
    14
    docx

    Florence Nightingale referaat teooria

    Tartu Tervishoiu Kõrgkool Ämmaemanda õppekava Julia Šnurova, Karina Selivanova, Aleksandra Ganyavina FLORENCE NIGHTINGALE Iseseisev töö Õppejõud: MSC Margit Lenk-Adusoo Tartu Tervishoiu Kõrgkooli lektor Tartu 2015 Florence Nightingale Inglise põetaja ja õde, keda peetakse õenduse rajajaks. Ta sündis 12. mai 1820 aastal jõukas inglase-aristokraadi perekonnas Florentsia villas, Itaalias. Florence sai hiilgava mitmekülgse hariduse, ta oskas viit võõrkeelt, luges palju, õppis matemaatikat, filosoofiat ja ajalugu, samuti tegeles maakunstiga ja muusikaga. Jumala kutse Florence tunnetas oma eripärast elu ülesannet ja koguaeg mõtles sellest. Veebruaris, aastal

    Õenduse alused
    thumbnail
    4
    docx

    Florence Nightingale

    Florence Nightingale Elulugu Florence Nightingale mõjutas suuresti 19. ja 20. sajandi õendust. Ta sündis 12. mail 1820 Florence'is, Itaalias ning linna järgi on ta saanud ka oma nime. Nightingale teadis, et just õendus on see, millega ta tegelema peab. Sündinud rikkasse perre, ei olnud tavaline, et temasugune tahab hakata õeks. Vanemad keelasid algul Nightingale'il õeks hakata, kuid 1850. aastal tegi ta seda ikkagi ning alustas õpinguid Saksamaal. 1854. aastal kutsuti Nightingale koos teiste õdedega Krimmi poolsaarele, et ravida Krimmi sõjas viga saanud sõdureid. Sealsed konditsioonid olid jubedad ja Nightingale hakkas kohe töötama

    Õendus
    thumbnail
    21
    doc

    Õenduse teooria elav puu

    väärtus ja juured sügaval. Õenduse ameti arenemise käigus on tekkinud palju erinevaid õendusteooriaid. Selle artikli kirjutamise eesmärk oli esitada mõningaid juhtivaid õendusteooriaid ja mudeleid. Joonistatud puu esitab visuaalse kujutluse peamistest teooriatest ja mudelitest. Puu juured on neli metaparadigmat mida defineeritakse kui inimest, keskkonda, tervist ja õendust. Kuna Florence Nightingale on tituleeritud esimeseks õenduse teoreetikuks, on tema puu tüvi. Puu kolm oksa kujutavad teooria või mudeli kolme haru klassifikatsiooni: vastastikuse mõjutamise/ interaktiivseid, süsteemi- ja arenduslikke teooriaid. Igast harust väljuvad jämedad oksad kujutavad endast järjest edasi arenevaid ja seetõttu eriti olulis oksi Elavast Puust. Õendusalases kirjanduses on termininit mudel sageli kasutatud ka teooria tähenduses. Selles artiklis on mõlemat terminit kasutatud

    Meditsiin
    thumbnail
    60
    docx

    Laste intubeerimine ja ekstubeerimine

    Laste intubeerimine ja ekstubeerimine ning sellest tulenev õendusabi laste lasteintensiivravi osakond Laste intubeerimine ja ekstubeerimine ning sellest tulenev õendusabi laste lasteintensiivravi osakonnas KOKKUVÕTE Antud diplomitöös käsitleti õe ülesandeid lasteintensiivravi osakonnas laste intubeerimisel, ekstubeerimisel ja intubeeritud laste õendusabis. Uurimistöö eesmärgiks oli kirjeldada õe rolli lapse intubeerimisel, intubeeritud lapse õendusabis ja ekstubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas. Diplomitööd koostades püstitati järgmised uurimisküsimused: milline on õe roll lapse intubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas?, milline on õe roll intubeeritud lapse õendusabis lasteintensiivravi osakonnas? ja milline on õe roll lapse ekstubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas? Käsitleti õe rolli lapse intubeerimisel ja intubeerimise ettevalmistamisel lasteintensiivravi osakonnas. Töös on väljatoodud laste hingamise ja hingamisteede

    Õenduse alused
    thumbnail
    63
    doc

    INFEKTSIOONIKONTROLLI PÕHIALUSED

    Tallinna Tervishoiu Kõrgkool INFEKTSIOONIKONTROLLI PÕHIALUSED Loengukonspekt Õppejõud: Kristi Voll Olesja Zeel Ulvi Jõgi Tallinn 2009 AJALUGU Ignaz Philipp Semmelweis - Esimene arst, kes jälgis süstemaatiliselt haiglas esinevat infektsiooni ja samuti võttis tarvitusele abinõud. 1861 aastal ta tõdes, et seal osakonnas, kus õpetati arstiteaduse üliõpilasi, oli patsientide suremus sünnitusjärgsesse infektsiooni 8,3%, seevastu osakonnas, kus õpetati ämmaemandaid, vastav arv oli 2%. Semmelweis osutas, et selle erinevuse oli põhjustanud halvasti pestud käed lahangu järgselt. Kui käsi hakati desinfitseerima kloorisisaldusega vedelikuga, siis vähenes suremus 1%-ni. Seda uurimust võib pidada haiglainfektsiooni järelvalve alguseks. Joseph Lister Sotimaal, umbes 20 aastat peale Semmelweis´i avastust, hakka

    Õenduse alused
    thumbnail
    27
    docx

    Meditsiiniajaloo kordamisküsimused ja vastused

    MEDITSIINIAJALUGU 1.SEMINAR Nimetage märksõnu Tartu ülikooli füsioloogiakoolkonna saavutustest Friedrich Bidder (1810-1894) jõudis enda ja oma õpilaste närvisüsteemi ning seedefüsioloogia vallas tehtud uuringutega mitmete avastuste ning uute meetoditeni. Enne füsioloogiaprofessori ametit (1843-1869) töötas ta anatoomiaprofessorina, avaldades koos Volkmanniga uurimuse, milles tõestas sümpaatilise närvisüsteemi funktsionaalse iseseisvuse. Bidderi ja tema kaastöötajate panus neuroloogiasse seisneb veel selles, et võeti kasutusele neuroni mõiste, näidati, nn ganglionirakkude olemasolu ning seda, et neist omakorda lähtuvad sümpaatilised närvikiud. Bidder ja keemiaprofessor Carl Ernst Heinrich Schmidt (1822-1894) avaldasid 1852. a ühismonograafia "Seedemahlad ja ainevahetus". See oli suur samm edasi seedefüsioloogia alastes uuringutes, osundades valkude, rasvade ja süsivesikute (mõiste võttis esmakordselt kasutusele seesama C. Schmidt 1

    Arstiteadus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun