registreeritud Eesti maksuametis, omavad õigust saada oma toodetele EHE kvaliteedimärki. Selleks, et turismioodet saaks märgistada, peab see vastama EHE mõõdupuudele. 2.4 Kes märgistab? Märgise väljaandja on Eesti Ökoturismi Ühendus koostöös ühendusega Eesti Maaturism, EAS Turismiarenduskeskusega, liikumisega Kodukant ja Eestimaa Looduse Fondiga. 2.5 Mida on vaja selleks, et märki saada? Nii turismiettevõte kui ka turismitoode peavad täitma EHE kriteeriumite kõik põhitingimused ning vähemalt 25 protsenti lisatingimustest. Mitmete turismivaldkondade puhul lisanduvad veel erikriteeriumid. Turismiettevõttelt eeldatakse Eesti seaduste tundmist ja täitmist ning samuti nende määruste ja võimalik kohalike ettekirjutuste täitmist, mis kehtivad tegevuse erinevate osade kohta. Kui nii turismitoode kui ka turismiettevõte on saanud tunnustuse,
kulunud ressursi - looduse, kultuuriväärtuste, kohaliku rahva heaolu säilitamiseks ja taastamiseks. Tavapärane turismikorraldus ei pööra sellele eriti tähelepanu. Looduslike ja kultuurilooliste vaatamisväärtuste ning kohaliku rahva olemasolu peetakse endastmõistetavaks ja igikestvaks, nende säilimine ja toetamine ei ole turismiettevõtete huviorbiidis. Arvatakse, et neid väärtusi peaksid säilitama ja uuendama kohalikud omavalitsused ja teised ametivõimud. Ometigi võib turism kui äärmiselt dünaamiline majandusharu ammendada nimetatud väärtused ja ressursid enne, kui ametivõimud suudavad reageerida. Ökoreiside korraldaja võtmesõnaks on koostöö kõigi huvirühmadega, kes arendavad turismi: ametivõimud nii looduskaitse, muinsuskaitse kui ka kohaliku omavalitsuse alalt; turismifirmad ja teised eraettevõtjad, kes toovad reisijad kohale; ühiskondlikud organisatsioonid, kes vahendavad erihuvidega reisijaid, ning mitmesugused fondid ja
Koduleheküljel on kirjas lühitutvustus Reimann Retked meeskonnaast, mille järgi kuuluvad ettevõttesse aktiivsed inimesed, kes on mitmete aastate jooksul omandanud looduses liikumise kogemusi ja haridust nii kodu- kui välismaal. Võib eeldada, et loodushoidlikud teadmised ja eesmärgid on meeskonnal olemas. Samuti on Reimann Retkede pakettidel “Räätsamatk Koitjärve rabas” ja “Süstamatk Kolga lahe saartel” ökomärgis EHE. EHE (Ehtne ja Huvitav Eesti) märgis on kõrge keskkonnateadlikkusega ja pärandkultuuri väärtustavate turismiettevõtete teenuste tunnustamiseks ja esile tõstmiseks mõeldud kvaliteedimärgis. Märgis antakse ettevõtetele, kelle tegevus ja osutatavad teenused lähtuvad rahvusvahelistest ökoturismi põhimõtetest ning aitavad tutvustada Eesti rikkalikku pärandkultuuri. „Ökoturism on vastutustundlik reisimine, mis toetab loodus- ja kultuuripärandi säilimist ning kohalike elanike heaolu.”
Kirjalik: 1. Loodusturism- on loodusressurssile baseerv turism, mille phul looduskeskkond võib olla nii: a) objekt(Piusa liivakoopad), b) eesmärk(nt. Linnuvaatlus kui ka), c) motivaator( nt. Looduses toimuv paintboll). Maaturism- see on maapiirkondades aseteidev, kohalikul kultuuripärandil ja elulaadil baseeruv väikesemahuline, kohalike inimeste poolt juhitud turism. Ökoturism- on kvaliteetturism. arendamise heaks. on koondnimetus kvaliteetturismile, mille ambitsioonideks on tegutseda loodus- ja keskkonnakaitse, teadmiste levitamise, kultuurilise mõistmise ja kohaliku majanduse. 2. Säästva turismi põhimõtted- 1)kasutada resursse säästvalt, 2)vähenda ületarbimist ja reostust, 3)hoia mitmekesisust, 4) intrigeeri turismi kohalikul ja riiklikul tasemel, 5)edenda kohalikku majandust, 6)tööta
Turismivormid Eesmärk: Õppija teab ja oskab tutvustada erinevaid turismivorme. Alateemad: 1. Säästev turism 2. Ökoturism 3. Loodusturism 4. Maaturism 5. Aktiivne puhkus 6. Mereturism 7. Kruiisiturism 8. Kultuuriturism 9. Sotsiaalturism 10. Heaoluturism 11. Sporditurism TURISMI VORMID Reisida võib väga erineval moel ja viisil. Igal reisijal on reisile minekuks oma motiivid. Reisida võib lähemale ja kaugemale, reaktiivlennuiga või jalgsi, sihtkohaks võib olla suurlinn või tundraavarused. Erinevaid turismiteenuseid on sadu ja tuhandeid
saamiseks tuleb pöörduda Põllumajandusministeeriumisse. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke väljaandvad riigiasutused võivad neid kaitsta kontroll- või garantiimärkidena tööstusomandi kaitse Pariisi konventsiooni (RT II 1995, 4/5, 19) Art.6 ter alusel. Märgis ei erista ühe ettevõtja toodet teise omast, sama märki võivad kasutada kõik ettevõtjad, kelle tooted vastavad kindlaksmääratud tingimustele. 1999. aastal sertifitseeriti riikliku märgi nõuete kohaselt 89 talu, 2 töötlemisettevõtet ja 1 toitlustusettevõte. Kokku oli 1999. aastal ligikaudu 4000 hektarit kontrollitud põllumajandusmaad, mis moodustas 0,4% tootmiseks kasutatavast põllumajandusmaast. 2000
Jõhvi Gümnaasium Referaat "Ökomärgid" Jõhvi 2007 Ökomärgid Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Selliseid
Materjali otsitakse keskkonnasäästlikkuse arendamise kohta peamiselt internetist ning samuti kasutatakse ka teadusandmebaasi. Töö koosneb kahest osast, mis omakorda jaotatakse kaheks alapunktiks. Esimeses osas kirjutatakse säästvast turismist ja kuidas hoida kulusid kokku. Töö teine osa keskendub peamiselt keskkonnasõbralikele kvaliteedimärgistele. 3 1. KESKKONNASÄÄSTLIKKUS HOTELLIMAJANDUSES 1.1. Säästev turism Tänapäeval tuntakse üha enam muret meid ümbritseva keskkonna- ning selle säästlikkuse ja jätkusuutlikkuse vastu. Ka turismis vaadatakse selle poole ja püütakse olla keskkonna vastu rohkem lugupidavamad. Säästva arengu põhimõtteks on saavutada majanduse kasv, mis tagab kõrged elustandardid ning aitab kaitsta ja säilitada stabiilset elukeskkonda nii meile kui ka järgnevatele põlvkondadele. Kuid, mis on hotellimajandus
alguses, võimaldamaks tootjal näidata, et toode vastab direktiivide nõuetele. CE-märk võimaldab müüa toodet vabalt Euroopa Liidu piires, ilma et iga liikmesriik peaks seda täiendavalt katsetama. Algselt tähendas CE märk ,,Communité Européen" ehk Euroopa Ühendust. Nõuded CE-märgise kohta mingi toote puhul antakse selle tehnilises kirjelduses: harmoneeritud standardis või Euroopa tehnilise tunnustuse suunises. CE märgis näitab, et toode vastab Euroopa tehnilisele standardile, mida nimetatakse harmoneeritud Euroopa standardiks (hEN). Harmoneeritud Euroopa standard on seotud ,,Uue Lähenemisviisi" direktiivi oluliste nõuete ja vastavuse eeldusega. CE märgistusega harmoneeritud Euroopa standard on Euroopa Komisjoni mandaadi alusel Euroopa standardiorganisatsiooni (Comité Européen de Normalisation (CEN)) poolt koostatud ja vastu võetud standard
Lisan näiteid kõikvõimalikest ökomärkidest, natuke statistikat inimeste tarbimisharjumuste seotuses keskkonnasõbralikkusega ja annan seletused eri märkide tähenduse kohta. Töö lõpus on mõned näited ohumärgistest ja kastutatud allikate loetulu. Ökomärkide taustast ja leidumisest. Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Selliseid
1. Selgita loodusturismi mõistet laiemas ja kitsamas mõttes Laiem mõiste: kogu turism, mis toimub looduskeskkonnas, nt. rannapuhkus, suusamatk, talu või puhkemaja looduskaunis kohas. (reisimine, rändamine, matkamine) Kitsamalt: loodus on objekt, motivaator, eesmärk, nt. loodusfotograafia, kalaretk jõel, kopra- või põdrasafari. (majandusharu, turismitööstus, äritegevus, ettevõtlus) 2. Selgita turismivorme: maaturism, loodusturism, agroturism, ökoturism, säästev turism,
Ökoturismi kordamisküsimused 1. Ökoturism, säästev turism ja alternatiivturism. Mõisted ja seos nende turismiliikide vahel 2. Maaturism, loodusturism, taluturism. Mõisted ja seos nende turismiliikide vahel 3. Säästva mõtlemisviisi ja arengu ajalugu 4. Alternatiivturismi mõiste ja olemus 5. Ökoturismi olemus 6. Loodus- ja kultuurielamuse roll ökoturismis 7. Koormustaluvus, selle arvestamise olulisus ökoturismis 8. Kohaliku majanduse roll ökoturismis 9. Elamusliku hariduse roll ökoturismis 10
põhjalikult. Individuaalne toode peab vastama kõikidele tingimustele (parim praktika ja suutlikkus), et talle määrataks Euroopa ökomärgis. Tootegruppidele kehtestatakse tingimused tavaliselt kolmeks aastaks. Mitmeid tootegruppe ja teenuseid on märgistatud Euroopa Lill märgisega: puhastusvahendid, tööriistad, paberitooted, kodu- ja aiatooted, riided, määrdeained, turism, jne. 5 Maie Rõmmel Eesti kaubanduses leiduvad märgised LUIK - on ametlik Põhjamaade ökomärgis Luige missioon on kaasa aidata tarbimise poolt tekitatava kahjuliku keskkonnamõju vähendamisele. Samuti on ökomärgis kasutuses selleks, et osutada tarbijate tähelepanu "roheliste"
pigem on keskkonna hoidmise nimel tehtud midagi enamat 2. EESTI TOODETE/TEENUSTE ÖKOMÄRGID MAHEMÄRK Kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke väljaandvad riigiasutused võivad neid kaitsta kontroll- või garantiimärkidena. Märgis ei erista ühe ettevõtja toodet teise omast, sama märki võivad kasutada kõik ettevõtjad, kelle tooted vastavad kindlaksmääratud tingimustele. EHE Ökomärk EHE - "Ehtne ja huvitav Eesti" on - tootemärk ökoturismi põhimõtetele vastavate turismitoodete märgistamiseks. EHE on süsteem, millega turismiettevõtted võivad vabatahtlikult liituda. HIIUMAA ROHELINE MÄRK
paiku, mille looduslikud omadused on neile atraktiivsed. Loodusturismi tootes on tähtsad looduses viibimise intensiivsus ja elamused. Loodusturism on laiemalt kõik looduskeskkonnas toimuvad turismivormid, -liigid, - viisid ja kitsamalt turismiliik, kus loodus on objektiks, eesmärgiks ja motivatsiooniks. 2. Selgita turismivorme: maaturism, loodusturism, agroturism, ökoturism, säästev turism, seiklusturism, aktiivne puhkus, rekreatsioon, alternatiivturism, massiturism ● Maaturism - maapiirkondades aset leidev, kohalikul kultuuripärandil ja elulaadil baseeruv väikesemahuline, kohalike inimeste poolt juhitud turism. Maaturism hõlmab ka loodus- ja talu-(agro)turismi. ● Agroturism - aktiivne puhkus maal: puhas loodus, tervislik toit, saun, koduloomad. Agroturism toob lisasissetuleku põllumeestele
1. Mis on loodusturism laiemas ja kitsamas mõttes? Laiemalt:reisimine, rändamine, matkamine. Kitsamalt:majandusharu, turismitööstus, äritegevus, ettevõtlus 2. Defineerige mõisteid - maaturism, ökoturism, seiklusturism, aktiivne puhkus. 1 Maaturism- on väikesemahuline turism väljaspool linnakeskkonda s.o. maakeskkonnas, millele on omane maaeluline vorm ja sisu. 2 Ökoturism- vastutustundlik reisimine,mis toetab loodus-ja kulturipärandite säilimist ning kohalike elanike heaolu 3 Seiklusturism- Turismivorm, kus inimene veedab oma puhkust kasutatdes selleks mitmeid erinevaid aktiivseid tegevusi 4 Aktiivne puhkus- Puhkusevorm, kus inimene veedab oam puhkust kasutades selleks erinevaid aktiivseid tegevusi 3
samaväärne märgiseta toode või teenus. Rahvusvaheline Standardiorganisatsioon jagab keskkonnaga seotud märgised kolme tüüpi: · I tüüp: ökomärgised · II tüüp: isedeklareeritavad märgised · III tüüp: keskkonnateatised Ökomärgist (I tüüp) peetakse kõige rangemaks keskkonnamärgiseks. See on vabatahtlikkuse alusel taotletav ning toodetele ja teenustele erapooletu institutsiooni poolt antav märgis. Teave toote või teenuse keskkonnasõbralike omaduste kohta antakse edasi sümbolina, mida võib kasutada tootel, toote pakendil, etiketil, tootega kaasnevates dokumentides, reklaamis. Ökomärgis antakse tootele või teenusele, mis vastab kehtestatud kriteeriumidele, ökomärgise andmise otsuse langetamisel lähtutakse toote või te enuse olelusringist. Praegu eksisteerib üle maailma umbes 40 ökomärgiseskeemi. Kõige tavalisemad on
14 VIIDATUD ALLIKAD 1. Anupõld, J. Roheline Võti Eestis. 2002. [http://www.visitestonia.com/public/files/Teataja1.pdf]. 17.12.2008. 2. Energiasäästuvõimalused majutusasutustes. Energiasäästu portaal. [http://kokkuhoid.energia.ee/?id=1357]. 16.12.2008. 3. Paju, K. RV ja ISO 14001. [http://visitestonia.com/index.php?page=612]. 10.12.2008. 4. Ruukel, A. Säästev turism ja ökoturism. [http://ecotourism- education.blogspot.com/2008/03/sstev-turism-ja-koturism.html]. 10.12.1008. 15
Käesolev reeglistik määrab ära kriteeriumid, mis on vajalikud, et tagada ühtne märgistusviis kogu Euroopas ja tagada ka ökoturismi nõuetele vastavus. Süsteemis on paika pandud kohustused ja keelud ning kõik vajalikud selgitused. Igasugune võltsing või eksitav reklaam, mis on sarnane EL ökomärgile ning võib seeläbi kaasa tuua segadusi, on rangelt keelatud. 6 2. ÖKOTURISMI MÕJU KESKKONNALE 2.1. Ökotusimi positiivsed ja negatiivsed aspektid Ökoturismi mõju loodusele ja kohalikule elanikkonnale on üsna suur. Täielik ulatus ei ole täpselt teada, kuid olenemata asjaolust, et ökoturism peaks oma tegevusga püüdma igati olla just eeskujuks keskkonna säästmisele, omab ta siiski ka negatiivset mõju (Buckley 2004: 8). Peamine positiivne aspekt on finantsiline pool. Kuna ökoturismi piirkonnad on siiski kas looduskaitse all või muul viisil tegelikult keelatud kohad, siis
Loodusturismi alused. Kordamisküsimused 2016. 1. Selgita loodusturismi mõistet laiemas ja kitsamas mõttes? Kitsam - Loodusturism on turismi vorm, mille peamiseks motivatsiooniks on looduse vaatlemine ja väärtustamine. Laiem - tootekeskne definitsioon: 'Loodusturism sisaldab kogu turismi, mis põhineb loodusel. 2. Selgita turismivorme: Maaturism: see on maapiirkondades aseteidev, kohalikul kultuuripärandil ja elulaadil baseeruv väikesemahuline, kohalike inimeste poolt juhitud turism. Loodusturism: on turismi vorm, mis keskendub looduselamuste pakkumisele ja kasutab selleks looduskeskkonda ärilistel eesmärkidel. Agroturism Ökoturism: on kvaliteetturism. arendamise heaks. on koondnimetus kvaliteetturismile, mille ambitsioonideks on tegutseda loodus- ja keskkonnakaitse, teadmiste levitamise, kultuurilise mõistmise ja kohaliku majanduse. säästev turism: on turismisektori vastavus säästva arengu põhimõtetele.
Tuntuse tõusule on kaasa aidanud nii liitumine Euroopa Liiduga kui ka Eesti riigi järjest tulemuslikum tegutsemine enese tutvustamisel olulistel sihtturgudel. Eesti suguse väikese ja suhteliselt uue turismiriigi jaoks ei ole konkureerimine tuntumate turismiriikidega olnud kerge. Riik reisisihtkohana ei tähenda turistile üksnes territooriumi ja vaatamisväärsusi. Olulise osa turismiriigi mainest moodustavad kohalikud turismiettevõtted, mille tegevuse eesmärgiks on külalisele sobiva turismitoote arendamine ja vahendamine. Iseäranis välisturgudele suunatud turismiarenduses on tugev riigipoolne partnerlus turismiettevõtjale olulise tähtsusega. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) riigipoolse partnerina pakubki turismiettevõtjatele turismiturundustoetust. See toetus on suunatud turismiettevõtja abistamiseks, sealhulgas riskide jagamiseks uutele turgudele sisenemisel. Peame turundustoetust eriti oluliseks toetusmeetmeks,
Tootmise planeerimi ne Loengukonspekt õpperühm XX Õppejõud: XX TOOTMISE PLANEERIMINE (TU10) 2 Tallinn 2013 TOOTMISE PLANEERIMINE (TU10) 3 SISSEJUHATUS OPERATSIOONIJUHTIMISSE 1. OPERATSIOONIJUHTIMISE OLEMUS Toodete tootmine ja teenuste osutamine kui tegevus koosneb operatsioonidest. Sooritatavate operatsioonide arv võib olla väga erinev: see oleneb tegevuse keerukusest ja mahust. Operatsioonide ülesandeks on muuta protsessi sisendid tarbijale vajalikeks väljunditeks, suurendades nende väärtust. Operatsioonide juhtimist (operations management) võib defineerida kui tegevust, mis on seotud tootmis- ja teenindussüsteemide väljatöötamise, kasutamise ja täiustamisega. Operatsioonijuhtimise protsessi kaudu toimub piiritletud süsteemis ressursivoogude kombineerimine ja muundamine kontrollitaval viisil, tekitades lisaväärtust. See tegevus haakub selliste funktsionaalsete valdkondadega
ohutuse ning selle hilisema ümbertöötlemise. Hetkel on võimalik taotleda märgist üle 20 tooterühma kuuluvatele toodetele. 7 Ökomärgis on vabatahtlikkuse alusel taotletav ning toodetele ja teenustele erapooletu institutsiooni poolt antav märgis. Teave toote või teenuse keskkonnasõbralike omaduste kohta antakse edasi sümbolina, mida võib kasutada tootel, toote pakendil, etiketil, tootega kaasnevates dokumentides, reklaamis. Ökomärgis antakse tootele või teenusele, mis vastab kehtestatud kriteeriumidele, ökomärgise andmise otsuse langetamisel lähtutakse toote või teenuse olelustsükli analüüsist. Kriteeriumid kehtestatakse eraldi igale tooterühmale
kättesaadav interneti kaudu. KMH programmi ja aruande vajalikule rakendusmahule; 2.Ohustatud ja ainulaadsete looduslike tutvustamine kõigile soovijaile ja avalikud arutelud on elupaigatüüpide ja liikide kaitse meetmete kohustuslikud. Nende korraldamine on seadusega 72) lähtudes kavandatava tegevuse ja selle reaalsete rakendamine. pandud Arendajale. Aarhusi konventsioon: alternatiivsete võimaluste keskkonnamõju hindamise Majandamine: Ei ole tegevuse lõpetamine ,vaid 1. Säästev areng: eesmärk, olemus
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K11 KÕ Reelika Järv TÖÖSTUSKAUBAÕPETUS Õpimapp Juhendaja: Liina Maasik Mõdriku 2012 SISSEJUHATUS Abiks õppimiseks tööstuskauba õppetuses. Referaadi teemaks valisin ma tekstiilikiud sest igapäevaselt puutume kangaga kokku kandes riideid. Kasulik teda mis materjalist on kangas ja tema omapärat, kuidas käitleda pesemisel ja kuivatamisel. Õpimapp on abiks õpimiseks kaubamärke. 1. TEKSTIILIKIUD Kiudude liigitamine, looduslikud ja keemilised. 1.1 Taimsed kiud Kiudude liigitamine, looduslikud ja keemilised. Looduslikud: loomsed, taimsed.Keemilised- tehiskiud. sünteetilised. Tekstiilkiud painduvad ja tugeva moodustised, pikkus ületab palju kordi läbimõõdu - vähemalt 1000 korda kasutatakse tekstiilitööstuses. Elementaarkiud - kiud, mis on
Töötajate tagasiside Teenindusstandardite täitmise jälgimine ja hindamine Media tagasiside Mud tagasiside võimalused Mystery shopping e. teeninduse testimine 12 TURISMIGEOGRAAFIA 28. Turismigeograafia mõiste Distsipliin mis uurib kuidas geograafilisest aspektist lähtuvalt on võimalik vaadelda turismi. Tutvutakse nii sise kui rahvusvahelise turismi nähtustega, uuritake, milliste nähtuste tulemusel on turism kui selline arenenud ning milliste mõjude tagajärjel areneb tulevikus. Turism kui geograafiline nähtus = majanduslikud, sotsiaalsed, kultuurilised ja poliitilise suhted inimeste ning ruumi, erinevate keskkonnaruumide vahel Turism turistide liikumist kirjeldav, neile parimat ligitõmmet pakkuda sooviv majandusharu, huvireisimine või matkamine, mis ühtlasi pakub ka aktiivset puhkust.
(Eesti Maaturism 2010) Antud referaadi eesmärgiks on tutvustada loodusturismi olukorda, potentsiaali ja käivet Eestis. 1.Loodusturism Loodusturism on looduspiirkondadesse reisimise vorm, kus kesksel kohal on looduse kogemine. Kitsamas tähenduses hõlmab loodusturism enda alla kindlate loodusobjektide (loomad, taimed, kaitsealad jne) vaatamiseks ja külastamiseks korraldatavaid tuure. Laiemas tähenduses hõlmab looduspõhine turism kogu turismi, mille ressursiks on loodus (orienteerumismängud, jahi- ja kalaturism ja osa aktiivpuhkusest). Aktiivpuhkust looduses saab käsitleda loodusturismi osana siis, kui on tegemist turismitoodetega, milles loodus on väärtustatud (Eesti Maaturism 2010). 2.Loodusturismi olukord Eestis 2.1.Loodusturismi pakkujad ning pakutavad tooted Täpset loodusturismi pakkujate arvu on väga raske anda, kuna puudub ühte loodusturismi infobaas
eluvaldkonnad seda kasutada saaksid. Esimese sammuna tõime välja krediitkaardi mobiiltelefonis, kus SIM-il on sama mikroprotsessor kui pangakaardil. Üks protsessor tõstetakse telefoni ja füüsilise rahakoti „viskame minema”. Suudame saavutada selle, et kui rahakotil on füüsilised piirid ja kliendikaarte on sadu, siis telefoni saab panna kuni 1000 kaarti. Eriliseks võimaluseks on eelpool juba kirjeldatud NFC märgis, mis saab asukohast sõltuvalt aru, mida tegema peab. Mujal maailmas tehakse selliseid piloote üsna palju, neil on selleks spetsiaalselt disainitud telefonid. EMT teeb seda lahendust kommertsturu telefonidele (piloodis Samsung S III). Kindlasti on arengu märksõnaks 4G ja video. Nutitelekad on oma arengu algusfaasis, kuid kolme aasta pärast on televiisor juba kas Android või iOS või Windows. Apple ehitab oma telekat, kus on SIM- kaart sees ja toetab 4G-d
Operatsioonijuhtimine Kordamisküsimused 2012 Tootmis(teenindus)süsteem, selle sisendid, väljundid ja mõjurid Operatsioonisüsteem organisatsiooni kogu tootmis- või teenindustegevuse süsteem. Väljund eesmärk, kuhu peame jõudma. Väljunditeks on tooted ja teenused. Sisend ressurss. Näiteks: y kapital y materjal y tööjõud y energia y tooraine. Mõjuriteks on näiteks: y teave väliskeskkonnast teave toote või teenuse kohta, ressursside maksumus, tehnoloogia arengusuunad, valitsuse normatiivaktid jne. y teave sisekeskkonnast organisatsiooni eesmärgid, poliitika, arengusuunad jne. y teave süsteemi seisundi kohta. Erinevus tootmis- ja teenindussüsteemi vahel Ehe toode on käega katsutav, seda võib varuda, transportida, osta ja hiljem kasutada. Teenus seevast
ehituskvaliteet ; samuti ka psühholoogilised seisundid nagu heaolu- , rahuldus ja turvatunne. Majutustoode on kliendi elamus, kogemus ja mulje, mis kujuneb paljude komponentide koosmõjul, nagu : majutuskoha asukoht, keskkond, interjöör, eksterjöör, teenuse valik ja tase, teenindajate professionaalsed oskused ja välimus ning hotelli imago. Kui majutustoode puudutab ainult majutusettevõtet ja sellega seonduvat, siis turismitoode hõlmab kogu reisi. Majutustoode on turismitoote oluline komponent (loomulikult kui reis sisaldab ka ööbimist). Turismitoode on paljudest komponentidest koosnev külastuselamus, mis algab reisi kavandamisest ja tellimisest ning sisaldab majutust, toitlustust, transporti, reisiteenuseid, vaatamisväärsuste ja ürituste külastamist, osalemist harrastustegevustes jms. Turismitooted võib jagada kaheks: 1. kliendikesksed tooted kujundatud vastavalt kliendi soovidele ja vajadustele kasutades olemasolevaid võimalusi. 2
millised on toote tootmiseks kulutatud maapind või loodusressursid, milline on toote eluiga ja tootmisfilosoofia või kui palju tekib sellest jäätmeid. Säätlik eluviis eeldab järgijalt ka sisemist mõistmist, et ei tarbimine ega tootmine ole elu eesmärk. 24. Võrdle omavahel ökomärgiseid, ühele keskkonnaaspektile keskenduvaid märgiseid ja mahemärgiseid! Ökomärgis on vabatahtlik ja seda ei anta toidule ja jookidele. See märgis arvestab kogu olelusringi. viitab keskkonnasõbralikkusele. Toode peab vastama rangetele nõudmistele ja vastavust kontrollib kolmas osapool. Ühele aspektile keskenduvad keskkonnamärgised ei pruugi arvestada kogu toote olelusringi ja keskenduvad vaid ühele või mõnele peamisele aspektile. Mahemärgised erinevad ökomärgistusest sellega, et mahemärgise saamiseks tuleb täita mahemõllumajandusliku tootmise ja mahetöötlemise nõudeid, mitte ei lähtuta kogu elutsüklist.
Kultuuriturism on kahtlemata üks turismi kandvaid vooge, et mitte öelda lausa omaette kultus. Rääkimata sellest, et viimase mõne kümnendiga on turismist endast saanud omaette kultuurinähtus. Tõsi , kultuurituristide põhiliseks reisimotiiviks on tundma õppida võõrase maade kultuuri ning ajalugu. Selleks külastatakse muuseume, erinevaid vaatamisväärsusi, festivale ning muid rahvustele omaseid kultuurisümboleid. Vahepeal on teinud turism suure pöörde. Sihtkohta ei külastata enam niivõrd sooja päikese, vaatamisväärsuste vaid hoopis kultuurikogemuste pärast. Artiklis oli toodud näide, et põhjamaalaste jaoks on esimene kokkupuude araabia tänavakaubitsejaga tunduvalt ilmekam kultuurinäide kui vanalinna kitsikuses kõrguv mosee Kultuuriturismi all peetakse silmas olevikus eksisteeriva kogukonna eluviisi jälgimist ja tundmaõppimist. Ei ole vahet, kas turist külastab muuseumi, kultuuriüritust või rahvusparki,
turunduskanaleid, millele keskendub üha rohkem ettevõtteid ja brände ning kasvab vajadus seal turundamisele. (Pereira, de Fátima, Mateus 2014) Facebooki missioon on anda inimestele võimalus jagada ning muuta maailma avatumaks ja rohkem ühendatuks. Inimesed kasutavad seda kanalit igapäevaselt, et suhelda sõprade ja perekonnaga, olla kursis maailmas toimuvaga ning jagada ja väljendada enda jaoks olulist. 2016. aasta juunikuu seisuga on keskmine igapäevaselt Facebooki kasutavate inimest arv ligikaudu 1,13 billionit. (Facebook 2016) Facebooki kasutatatakse kahel eesmärgil: isiklike ning tööga seotud vajaduste rahuldamiseks. Nende kahe vajaduse saavutamine ja säilitamine võib aga keeruline olla. Kasutaja jaoks võib muutuda tõsiseks väljakutseks eristada erasõnumeid ja tööga seotud kontakte. Üks lahendus sellele probleemile on luua kaks erinevat kontot, mis täidavad