1. ÜLDOSA 1.1. Äriidee kirjeldus Pärnu linnas ja maakonnas elab 88 466 tuhat elanikku, kellel kas on juba lemmikloom või plaanitakse võimalust selle muretsemiseks. Sageli hakkab silma lemmikloomadega tegelemise kogenematus. Tööl käimise ja askelduste vahel juhtub sageli, et jääb aega väheks oma lemmikuga tegelemiseks. Sageli kerkib üles ka küsimus, kuhu panna oma lemmik, kui tekib vajadus minna reisile, kontserdile või komandeeringusse. Abistamaks lemmiklooma pidajaid nende tekkinud probleemides, pakume väga laia ulatusega teenust, kus alates sellest, et loomapidajad saavad meilt "lemmikloomapuhkust" näiteks puhkusereisi ajaks, komandeerindule sõites, lemmikute jalutamise teenust. Ettevõtte missiooniks on mõjutada ja teavitada loomapidajaid oluliselt lemmikloomade eest hoolitsemisel ja anda inimestele võimalust tuua oma lemmiks meie hoole alla olles ise pikad päevad tööl
elanikud on muidugi väga tundlikud hindade suhtes nagu väikestele kohtadele iseloomulik. Alguses on kindlasti raske, sest enamikul inimestest on välja kujunenud omad juuksurid, kelle juures nad käivad, aga tundes inimeste uudishimu siis nad kindlasti tahavad järgi proovida uute juuksurite tööoskusi ja seda hästi tehes ning reklaamides saavutame endale oma klinetuuri. Arvan, et meie juuksurisalong sobib sellesse piirkonda, kuna suudame klientidele pakkuda palju uut ja huvitavat. Valgas on salong nimega ,,Orhidee", kes seni ainukesena pakub juuksepikenduste paigaldamisteenust, mis on muidugi ka meie pakutavates teenuste nimekirjas olemas. Suur salong siin on veel ka A-Karuse ilusalong, kus on teenindus hea, aga võrreldes teiste salongidega hinnad tunduvalt kallimad, kuigi saad sama teeninduse. Ruumideks valisime peatänava ääres oleva maja teisel korrusel olevad ruumid, kus kunagi asus salong ,,Meliisa", aga paar kuud tagasi kolisid nad teise kohta. Äriplaani oli huvitav
Ilusaim klubi Kõik meie treenerid on kõrge kvalifikatsiooniga oma ala spetsialistid, kelle käe alt on läbi käinud sadu inimesi. Spordiklubis on võimalik tegeleda erinevate rühmatreeningutega ning treenida jõusaalis treeneri juhendusel. Korraldame ka kliendipäevasid korra kuus, kus klubiliikmetele on erisoodustused ning treeningkavades on spetsiaalsed muudatused nagu teema trennid. Ilusaim salong eelised on asukoht asume Harjumaal, Tallinna linnas, kesklinnast 12 km, mustamäelt 6 km ja lasnamäelt 17 km kaugusel. Lähikonnas on ka toidupood, paari kilomeetri kaugusel ka ujula ning kool. Meil on head sportimise ja lõõgastumise võimalused. Parim koht lõõgastuda, tegemist leidub nii väikestele kui suurtele. Lisaks on meil olemas ka tasuta parkimisvõimalus. Hinna püüame hoida konkurentsi võimelise. Püsiklientidele ja peredele, teeme hinnasoodustusi.
............................................................................................... 5 1.3 Äriidee ja ärilause ........................................................................................................ 5 2 PROJEKTI ISELOOMUSTUS JA EESMÄRK ........................................................... 5 2.1 Ettevõtte põhiväärtused ............................................................................................... 6 2.2 Missioon ja visioon...................................................................................................... 6 2.3 Äriidee iseloomustus ................................................................................................... 6 3 JUHTIMINE JA PERSONAL ........................................................................................ 7 3.1 Ettevõtte struktuur, organisatsioonimudel ................................................................... 9
ILUTEENUSTE OSUTAMINE 2014 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 1. Äriplaani kokkuvõte................................................................................................................3 2. Loodava ettevõtte üldandmed.................................................................................................4 3. Visioon, missioon ja eesmärgid...............................................................................................4 4. Ärikeskkond............................................................................................................................4 5. SWOT analüüs........................................................................................................................5 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus...........................................................
SWEDBANK AB TAASKASUTUSKESKUS BYGERILI Koostaja: Gerili Narusing, K17 KÕ Rakvere 2017 1 SISUKORD 1ÄRIIDEE KIRJELDUS............................................................................................................3 2ÄRIPLAANI EESMÄRK.........................................................................................................4 2.1Ettevõtte missioon ja visioon.............................................................................................4 3ÄRIKESKKONNA ANALÜÜS...............................................................................................5 4INFRASTRUKTUUR...............................................................................................................8 5SWOT-ANALÜÜS...................................................................................................................9
Millistel tingimustel? Kes korraldab ja tasub transpordi? Ruumid kus toimub tootmine / teenindus? Strateegiline ja geograafiline asukoht (kirjeldus)? Kellelt rendite? Kui pika tähtajaga on rendileping? Pinna suurus, rendi suurus kuus, kommunaalkulud, remondikulud? Tehnoloogia ja seadmed mis on olemas ja mida on vaja soetada? Välja tuua konkreetsete nimetuste kaupa ja koos maksumusega! Millistest allikatest finantseerite? Millise aja jooksul? 5. TURG NB! See on äriplaani üks kõige tähtsamaid peatükke, mis peab tõestama, et nõudlust teie teenuste / toodete järgi on piisavalt. NB! Väga oluline on siinkohal turu-uuringu tegemine, et selgitada milline võiks olla potentsiaalne nõudlus ehk kui paljudel inimestel või ettevõtetel on vajadus teie toote või teenuse järele? Kui paljud neist hakkavad seda ostma? ________________________________________________________________________________________________________ 3
Äriplaan Eesti Tel 372 589 253 22 Sisukord Omanik: Ott Teema......................................................... ........lehekülg 1.Kokkuvõtte............................................... ................1 2.Ettevõtte üldandmed...............................................2 3.Äriidee..................................................... .................3 4.Visioon, missioon, eesmärgid...................................5 5.Ärikeskkonna analüüs...............................................7 6.SWOT analüüs....................................................... ....8 7.Toode või teenus......................................................9 8.Tootmine või teenindamine....................................11 9.Turupotentsiaali hinne............................................12 10.Konkurents............................................. ...............15 11
Ettevõtluse alused VideoCV OÜ Äriplaan Õppejõud: Tallinn 2014 SISUKORD 1KOKKUVÕTE..............................................................................................................................3 2ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................4 3 ETTEVÕTTE KIRJELDUS. ÄRIIDEE, MISSIOON, VISIOON JA EESMÄRGID..................5 4 ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS..............................................................................7 5 TEENUSED..................................................................................................................................8 6 KLIENT, TURG, KONKURENTS............................................................................................11 7 RISKIANALÜÜS...............................................................
programmist muutub parool automaatselt. Lisavõimalus on, et ma ise käin kohal ja paigaldan vastava programmi. Püsiklientidele hakkab kehtima püsivaid soodustused. Ettevõttel on olemas eelnev praktiline kogemus kuna hobikorras tegelen arvutitega ja aitan enda tuttavaid just samal moel. Kuna vähesed pakuvad sellist kaugabi võimalust on minu positsioon hea. Tegevus hakkab pihta uuest kalendriaastast, sest siis on olemas vajalikud ressurssid firma normaalseks toimimiseks. 4. Visioon, missioon ja eesmärgid Tulevikus on kindlasti idee ettevõtet laiendada ja palgata enda alla töötama kvalifitseeritud tööjõudu, kes on oma ala spetsialistid. Koostööd sooviks teha riistavara parandusega tegeleva firmaga, sest peale diagnostikat saame kliendi sinna suunata. Samuti oleks soov laiendada teenuste nimekirja, et pakkuda klientidele mitmekesisust ja uudsust. Teenused peaksid olema kõrgel tasemel ja kiiresti kättesaadavad. Tulevase juhina näen antud ettevõtet
korraldust autoremonditöökojale sobivamaks. Sisustaksime kaasaegsete töövahenditega ja kasutaksime kvaliteetseid varuosi, õlisi ning muid erinevaid määrdeid. Ettevõtet juhime kahekesi ja töid teostavad erialase haridusega töölised, kuid vajadusel suudame ka ise töid teostada. Kuna nõudlus on suhteliselt suur ja konkurendid asuvad linnas, a'la 30km kaugusel meie tegevuskohast, leian, et siinsetest inimestest saaks kindel klientuur meie töökojale. 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID 4.1. Visioon Ettevõtte Automeedik OÜ visiooniks on olla edukas sõidukite hooldusega tegelev ettevõte. Esimese aasta eesmärkideks on tutvustada oma ettevõtet, saada kliente, töötada oma hea maine nimel ja soetada kõik vajalikud ja kaasaegsed tööriistad. Aastaks 2021 plaanime omada kindlaid püsikliente ja plaanime palgata juurde ka töötajaid. Plaanime olla aastaks 2021 tuntud ja usaldusväärne ettevõte. 4.2. Missioon
Püsiv Invest OÜ Äriplaan Püsiv Invest OÜ Rehvivahetus töökoda Tallinn 2012 Sisukord Sisukord.................................................................................................................. 2 Lühikokkuvõte........................................................................................................ 3 1. Äriidee, missioon, visioon ja eesmärgid..............................................................4 2. Ettevõtte iseloomustus....................................................................................... 5 3. Ärikeskkonna analüüs......................................................................................... 6 4. SWOT ja strateegia............................................................................................. 7 4.1. Konkurentsi- ja turundusstrateegia.....................
...................................................................................................................5 1.1 Ettevõtte taustaandmed ja kirjeldus.........................................................................5 1.2 Ettevõtluskeskkonna kirjeldus.................................................................................6 1.3 Teenused..................................................................................................................8 1.4 Klient, turg, konkurents...........................................................................................9 1.5 Turundusstrateegia ja hinnakujundus......................................................................9 2. Tegevusplaan...............................................................................................................12 2.1 Ettevõtte käivitamine.............................................................................................12 2.2 Riskianalüüs......
SISUKORD 1.ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................... 3 2. ÄRIIDEE, VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID.....................................................................4 2.1. Ettevõtte visioon........................................................................................................................4 2.2. Ettevõtte missioon..................................................................................................................... 4 2.3.Ettevõtte eesmärgid.................................................................................................................... 4 1.ÄRIKESKKONNA ANALÜÜS........................................................................................................5 3.1.Makrokeskkonna analüüs........................................................................
Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: · tiitelleht · sisukord · kokkuvõte · ettevõtte lühiülevaade · äriidee iseloomustus · projekti kirjeldus - tooted või teenused 5 Äriplaan - tootmine, - keskkond · turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine · ettevõtte juhtimine ja personal · projekti maksumus ja rahastamine · projekti riskifaktorid Tiitellehe ja sisukorra vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne"(vt äriplaani näidis). Sisukord koostage kõige viimasena, kasutades selleks arvutitarkvara võimalusi. ÜLESANNE Vormista oma äriplaanile tiitelleht
555656565 l.ee FIE Olga Välb Raamatupidamine Puu 4, Tallinn +372 [email protected] 555656555 Wirecast OÜ Tarkvara Leht 5, Tallinn +372 [email protected] 555659999 Vajadusel lisa ka need tarnijad, kellelt ostad toetusega soetatava vara 4. Visioon, missioon ja eesmärgid Visioon – Visiooniks on üle Eesti filmimis- ja striimimisteenuseid pakkuda, et inimesed kutsuksid just meid oma elu tähtsamaid sündmusi kõrgkvaliteedina jäädvustada. Missioon – Ettevõtte Sten Lippur missiooniks on pakkuda tööd kaasaegse tehnikaga firmas, pakkuda klientidele kõrgkvaliteetset videoteenust, et jäädvustada kõik tähtsamad elusündmused. Eesmärgid –
TALLINNA MAJANDUSKOOL Ärijuhtimise osakond AXBO ÄRATUSKELL turundusplaan Koostajad: Sisukord Tallinn 2010 Kokkuvõte............................................................................................................ 3 Ettevõtte üldandmed........................................................................................... 4 Äriideestik............................................................................................................ 4 Turu analüüs........................................................................................................5 Turusituatsioon ja arengutendentsid..................................................................................... 5 Turunduskeskkonna analüüs.............................................................................5 Makrokeskkond ehk kaugkeskkond .................
Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: tiitelleht sisukord kokkuvõte ettevõtte lühiülevaade 5 Äriplaan äriidee iseloomustus projekti kirjeldus - tooted või teenused - tootmine, - keskkond turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine ettevõtte juhtimine ja personal projekti maksumus ja rahastamine projekti riskifaktorid Tiitellehe ja sisukorra vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne"(vt äriplaani näidis). Sisukord koostage kõige viimasena, kasutades selleks arvutitarkvara võimalusi. 3. ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN 3.1 KOKKUVÕTE
......................... 15 5.1 Tegevusala ja (turu) piirkonna kirjeldus............................................................ 15 5.2 Kliendid..............................................................................................................15 5.3 Konkurendid.......................................................................................................16 6. ETTEVÕTTE EESMÄRGID JA STRATEEGIAD.................................................16 6.1 Ettevõtte missioon ja eesmärgid.........................................................................17 6.2 Ettevõtte strateegiad........................................................................................... 17 7. ETTEVÕTTE MARKETINGIPLAAN................................................................... 19 7.1 Marketingi korraldamine ettevõttes....................................................................19 7.2 Marketingi komponendid.............................................
kaasa võtta. Selle eesmärgiks oleks see, et kiirelt saab ka tervislikult süüa. Et kliendid oleksid alati rahul, siis oleks soov pakkuda alati keemiavaba ning vitamiinide ning mineraalainete rohkeid toite. Kohviku asukohaks on Kuressaare kesklinn, mis sobib nii kohalikele klientidele igapäevaseks lõunatamiseks ning ka turistidel ei jääks see koht märkamata. 7 1.1 Konkurentsieelis Loodava ettevõtte tegutsemise turg on Saaremaa ja Kuressaare. Turul on tegutsemas mitmeid erinevaid toitlustusettevõtteid, kuid loodava ettevõtte eeliseks on see, et hetkel teadaolevalt ükski neist toitlustusettevõtetest ei paku toortoitu ega mahetoitu nii nagu Mahedikus seda pakutakse. Kuna ettevõttesse on plaan paigutada lett, kust klient saab ise kiirelt kokku panna endale tervisliku salati, siis ka see on üheks eeliseks teiste toitlustusettevõtete ees. Omanikel on
. Kanasõnniku ostjaskonnaks on aiapidajad ja taimekasvatusega tegelevad ettevõtted. Sõnniku müügiga alustame 2014 aasta veebruarist. Selleks ajaks on seda tekkinud piisavas koguses. Linnusõnnik sisaldab kõige enam toiteelemente ja ka kuivaine sisaldus on teisete sõnnikute omast pea poole suurem. Alates 2014. aasta märtsist pakume müügiks ka tibusid. On plaan soetada endale ka inkubaator 500-le munale, et uuendada oma põhikarja. 4. Visioon, missioon ja eesmärgid Meie missiooniks on propageerida ja pakkuda tervislikku ja konservantide vabamat toitu ümberkaudsele elanikonnale. Meie visiooniks on saada suurimaks mahemunade tootjaks Järvamaal. Esimesel aastal on eesmärgiks alustada tegevusega, tutvustada oma tooteid ümbruskonna elanike seas, võita nende poolehoid. Aastatel 2014-2016 on plaanis soetada inkubaator (põhikarja uuendamine ja suurendamine)
...................................................................... 6 2. AJALUGU JA TAUST .............................................................................................................................. 8 3. TOOTE (TEENUSE) KIRJELDUS .............................................................................................................. 8 4. ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS ................................................................................................ 10 5. TURG .................................................................................................................................................. 11 6. KONKURENTS..................................................................................................................................... 12 7. KONKURENTSIEELISED ....................................................................................................................... 15 8. TÜÜPKLIENDI PROFIIL ..............................
reklaamida hooldekodu ja leida koostööpartnerid. Eelnevalt tegevuse alustamisele on ettevõte suutnud kokkuleppe saavutada Tartu Tervisehoiu Kõrgkooliga, kellele pakume praktikavõimalust oma hooldekodus. Lisaks Põlvas asuva perearstiga, kes külastab hooldekodu elanikke kord nädalas, et tagada nende tervislik heaolu ning vajadusel välja kirjutada retseptiravimeid ja pikendusi. Oleme teinud ka oma kodulehe ettevõtte tutvustamiseks ja reklaamimiseks. 6.VISIOON, MISSIOON, EESMÄRGID Visioon Saada üheks tuntumaks vanurite hooldeasutuseks Eestis. Missioon Luua vanuritele turvaline, kodune elukeskkond, kus hoolealused tunneksid end endiselt vajatuna ning ühiskonna osana. Slogan ,,Meie hoolime, meie hooldame!" Eesmärgid Pikaajaline eesmärk: Oma hoolealuste arvu kahekordistamine erihooldekodu rajamisega vaimsete puuetega inimestele 2020. aastal. Keskmise pikkusega eesmärk: Teha suvel 2015 värskendusremont oma hoonetes, et tagada oma hoolealustele korras
......................................................................... 3 1. KOKKUVÕTE ........................................................................................................................... 4 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED .................................................................................................. 4 3. ÄRIIDEE .................................................................................................................................... 4 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID ................................................................................. 4 4.1 Visioon ..................................................................................................................................... 4 4.2 Missioon ................................................................................................................................... 4 4.3 Slogan ................................................................................................
kasutame nii materjalide hankimisel kui ka tehnoloogilistes küsimustes juba enda kogemusi ja asjatundlikkust.Käesoleval hetkel on firmas kokku 3 töötajat. Järgmisel aastal planeerime suurendada oma meeskonda veel 3 töötaja võrra. Kust mida tellida, otsustame vastavalt tellimusele. Kuna pakume eritellimuse töid, siis võib tekkida vajadusi, mille puhul on oluline just kiirus või kvaliteet, aga mitte hind. 1.3. Missioon, visioon ja eesmärgid Meie ettevõtte trump on kliendikesksus, firmasisene operatiivsus ning ladusus, innovaatilisus ja kvaliteet. Põhieesmärkideks on arendada oma tegevust ja tegutseda kasumlikkuse printsiibil, olla konkurentsivõimeline, pakkuda parimat teenindust klientidele ning aidata sisustada interjööri arvestades klientide erisoove. Luua juurde kolme aasta jooksul vähemalt 5 töökohta ning saavutada klientidega kauaaegsed ja usalduslikud suhted.
mojutada voi olla ise mojutatud ettevotte strateegiast, saavutamaks organisatsiooni poolt pustitatud eesmarke (Freeman 1984). Mart Raudsaare loeng 22. sept 2011 29.09 Pereettevõtte loomine ja laiendamine Idee ja oskused, kapital, iseseisvus ja vastutus, tööaeg ja võimalused, personali värbamine, turg ja kliendid. Good Idea OÜ juhatuse esimees V. Palk Investeeringud ja oskused *ettevõtte registreerimine; *algkapitali vajadus; *vahendid; *teadmised ja kogemused; *oskused midagi toota või teenust osutada; *kust saada ideid. Pole plaani (eesmärki) pole arengut (tulemust), iga päev, iga nädal, iga kuu,iga aasta, 5 aasta pärast, 10 aasta pärast. Kulud · IT, riistvara, virtuaalvara, programmid; · reklaam (internet, ajalehed, raadio, kataloogid);
meelelahutusvõimaluste pakkumine televisiooniprogrammide loomise ja edastamise kaudu Eestis Kellele? Eestikeelne elanikkond 3 grupis: 1)15-49; 2) 50 a. ja vanemad, 3) - 15.a Mida? Rahulolu ja lõõgastus meelelahutuse kaudu Kuidas? Teleprogrammi kavandamine, saadete hankimine, tootmine, marketing, reklaamimüük. Konkurentidest eristumine toimub programmi baasstruktuuri kavandamise tasemel, tuumkompetentsuseks on meelelahutusootuste rahuldamine – so missioon 6 7 5. Ettevõtte missioon, visioon ja eesmärgid. Missioon ütleb, kes oleme ja mida teeme. Missioon peab olema sõnastatud ettevõtte püsiväärtustest ja kliendi vajadustest lähtuvalt, arvestama tehnoloogia üldist arengut jne. Missioon on : *ettevõtte üldine eesmärk ja olemus, mis sõnastab selle eksisteerimise põhjuse ehk ettevõtte olemasolu vajalikkuse
1) Tsvamajandus 2) Käsumajandus 3) Tavamajandus 4) Segamajandus Ülesanne 11. Leia alljärgnevatele väidetele sobiv majandussüsteem, valides vastuseks A,B või C variandi vahel. A turumajandus B käsumajandus C tavamajandus 1) enamiku tootmise ja jaotamisega seotud otsuseid teeb riik 2) üksikisikutel puudub eraomand 3) tootmine planeeritakse ühest kesksest asutusest 4) kõike püütakse teha nii nagu on tehtud põlvest põlve 5) valitseb vaba konkurents ja enamik ressurssidest on eraomandis 6) tootmisvahendid ja tehnoloogiad on algelised 7) majanduslikke otsuseid suunab nõudmise ja pakkumise vahekord 8) tulu jagatakse sageli perekonna liikmete vahel võrdselt 9) erinevad turud toimivad hästi ja tasakaalustavad üksteist 6 1.3 TURG Eesti keeles on sõnal turg mitu tähendust. Ühes, kitsamas mõistes on turg konkreetne müügikoht. Kõige
.........................................................................................8 Projekti tegevuskava ja ajakulu.................................................................................................8 Konsultandi kasutamisest .......................................................................................................11 TURUNDUSPLAANI KOOSTAMINE .........................................................................................12 Missioon ja visioon ..................................................................................................................12 Välis- ja sisekeskkonna analüüsi läbiviimine ..........................................................................14 Ettevõtte sisekeskkonna kirjeldamine ja analüüs...........................................................14 Ettevõtte profiil..................................................................................................
.....13 3. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA................................................................. 15 3.1 Imidz ja põhieesmärgid...................................................................................15 3.2 Tootearendus ja kvaliteet................................................................................16 3.3 Tootmisprotsessi kirjeldus..............................................................................16 3.4 Ettevõtte visioon ja missioon.......................................................................... 17 4. ETTEVÕTTE ANALÜÜS........................................................................................ 18 4.1 Ettevõtte mikrokeskkond................................................................................18 4.2 SWOT- analüüs............................................................................................... 19 5. TURUSITUATSIOON JA SELLE ARENGUVÄLJAVAATED.................
Ettevõtte ostmisel tuleb endale selgeks teha: 1. Ettevõtte senised kasumid ja muud olulisemad finantsnäitajad ja finantssuhtarvud. 2. Kas müügimaht kasvab, kahaneb või on stabiilne? 3. Kas kulutused ja kasum on läbimüügiga võrreldes tavapärased? 9 4. Miks omanik tahab ettevõtet müüa, millised on tema tulevikuplaanid? 5. Milline on konkurents? 6. Milline on ettevõtte maine klientide silmis? 7. Milline on konkurentide, hankijate ja pankurite suhtumine ettevõttesse? 8. Millised on ruumide renditingimused? 9. Kas praegune personal sobib ka edaspidi? 10. Kas kõik kohustused kajastuvad bilansis? 11. Milline on põhivarade seisund, kas nad on õigesti hinnatud? 12. Millised on võimalused tegevuse parandamiseks, kasumi tõstmiseks? 13
• vajalike teadmistega inimeste olemasolu; • realiseeritavus - võimalik on hankida vahendeid idee elluviimiseks (tööjõud, kapital, seadmed, materjalid jne). • mingil põhjusel raskesti kopeeritav. Suurimaks nõrkuseks konkurentsieelise puudumine – mõelda eristuvatele hüvedele. 9. Võimaluse aken – mõiste. Metafoor, mis kirjeldab ajaperioodi, mille jooksul ettevõttel on reaalne siseneda uuele turule: • Kui turg uuele tootele/teenusele on tekkinud, siis aken avaneb ja uued ettevõtted s isenevad tegevusharru. • Teatud hetkeks turg küpseb ja võimaluse aken (uute sisenejate jaoks) sulgub. Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) Leia ja lahenda probleem Täida lünk turul 10. 3 põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks. (Jälgi trende, ….). 1. Jälgi trende (poliitilisi, majanduslikke, sotsiaalseid, tehnoloogilisi) 2
5. MAJAPIDAMISTEOORIA: TARBIMISEELARVE JA KASULIKKUS 31 6. ASENDUSEFEKT JA SISSETULEKUEFEKT 38 7. INFORMATSIOONI ASÜMMEETRIA 39 8. FIRMATEOORIA 40 9. KONKURENTS 56 10. MONOPOLISTLIK KONKURENTS JA OLIGOPOL 77 1. Sissejuhatus majandusteooriasse 1.1. Ressursside piiratus Majandusteadus püüab vastata mitmetele meie igapäevaelu puudutavatele küsimustele. Need küsimused on seotud kaupade ja teenuste tootmise ja tarbimise, palkade ja kapitalitulude, tööpuuduse