3 III. ÄRIPLAAN .............................................................................................................4 1. Teenus........................................................................................................................4 1.1. Üldine kirjeldus................................................................................................4 1.2. Võrdlus konkureerivate teenustega.................................................................. 4 2. Turg ja tarbijad...........................................................................................................4 2.1 Turu jaotus.........................................................................................................4 2.2 Tarbijad..............................................................................................................4 2.3 Ettevõte tulevikus.............................................................................................
..................................................................................................................3 1. Teenus..............................................................................................................................3 1.1 Üldine kirjeldus..................................................................................................4 1.2 Võrdlus konkureerivate teenustega....................................................................4 2. Turg ja tarbijad.................................................................................................................4 2.1 Turu jaotus.........................................................................................................4 2.2 Tarbijad..............................................................................................................4 2
..................................................................................................................3 1. Teenus..............................................................................................................................3 1.1 Üldine kirjeldus..................................................................................................4 1.2 Võrdlus konkureerivate teenustega....................................................................4 2. Turg ja tarbijad.................................................................................................................4 2.1 Turu jaotus.........................................................................................................4 2.2 Tarbijad..............................................................................................................4 2.3 Ettevõte tulevikus.................................................................................
.................. 4 1.4. Võrdlus konkureerivate teenustega.................................................................. 4 IV. TOOTMINE/TEENINDAMINE............................................................................. 4 4.1 Turustamine.......................................................................................................4 4.2 Transport............................................................................................................5 4.3 Reklaam.............................................................................................................5 4.4 Ruumid..............................................................................................................5 4.5 Seadmed ja vahendid.........................................................................................5 V. PERSONAL.............................................................................................................. 6 5.1 Tööjõud.
Meie ülesandeks on anda grupitunde õpilastele, neile vajalikes ainetes ning neile sobivas kohas. Meie tugevusteks on soodne tunnihind ja noored õpetajad, kes mõistavad õpilasi paremini. Meie nõrkuseks võib olla vähene klientuur äri alguses, mille tõttu ei pruugi me teenida kohe oodatavat tulu. Meie poolt pakutav teenus on turul olemas, kuid nõudlus selle järgi on kasvav ning Rakveres pakutakse õpiabiteenust vähe. Teenuse hinna määrab konkurents, oleme konkurentidest odavamad. Meie ühe grupitunni hind on 6 eurot. Konkurentidel on ühe eratunni hind minimaalselt 10 eurot. Maksmine toimub ainult sularahas, korraga makstakse ära terve nädala tunnid, kokkuleppel võib ka teisiti. Omalt poolt pakume me ruumi, kus on vajalikud tarbed õpetamiseks ja õppimiseks. Õpilaste soovi korral õpetame ka nende valitud kohas. Pakume lisaks õpiabiteenusele ka kosutavat suupistet kohviga. 2.1 ETTEVÕTTE ÜLDANDMED
...................................................................................................3 2. Turusituatsioon ja selle arenguväljavaated............................................................................. 4 2.1. Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus..................................................................................4 2.2. Kliendid................................................................................................................................4 2.3. Konkurents ..........................................................................................................................7 3.1.1. Marketing................................................................................................................10 3.1.2. Teenuse arendamine................................................................................................10 3.1.3. Teenus/tegevus..................................................................................
Poksi põhikool Anti Tiib Tervislik kiirtoidukoht äriplaan Juhendaja: Kusti Potti Tartu 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................... 2 1.ÜLDANDMED............................................................................................................ 3 2.LÜHIKOKKUVÕTE...................................................................................................... 3 3.PROJEKTI KIRJELDUS...................
............................ 5 3. Ärikeskkonna analüüs......................................................................................... 6 4. SWOT ja strateegia............................................................................................. 7 4.1. Konkurentsi- ja turundusstrateegia..............................................................7 4.2. SWOT-analüüs............................................................................................. 8 5. Teenus, turg ja konkurents.................................................................................. 8 5.1. Teenusest..................................................................................................... 8 5.2. Turg.............................................................................................................. 9 5.3. Konkurendid................................................................................................. 9 6. Juhtimine ja personal.............
3.1 Teenus Isiklik Spaa pakub kosmeetikuteenuseid. 3.2 Üldine kirjeldus Pakutavad teenused: Maniküür; Pediküür; Massaaz; Näohooldus; Kehahooldus Käte ja jalgade hooldus Depilatsioon; Jumestus Inimene saab tellida kõikide meie teenuste seast endale sobiva, vajadusel ka kõik teenused. Meie firma saadab omalt poolt kosmeetiku kliendi poolt valitud kohta, tema valitud ajal ning paneb püsti tooli, kus peal saab kõiki neid teenuseid pakkuda. 4 TURG JA TARBIJAD 4.1 Turu jaotus Meie teenus on esialgu kättesaadav ainult Tallinnas. Järgneva kahe-kolme kuu jooksul plaanis laiendada firmat ka teistesse suurematesse linnadesse ja tänu sellele hõlmata enda alla kogu Eesti. 4.2 Tarbijad Kuna meie firma teenus on pigem luksusteenus, siis eeldame, et meie sihtrühmaks on ka keskmisest jõukamad inimesed, see ei välistaks, aga seda, et meie poole ei saaks ka teised sihtrühmad pöörduda
................................................................................................. 3 1.3 Ettevõtlusvorm...........................................................................................................3 1.5 Töötajad..................................................................................................................... 3 1.6 Taustaandmed............................................................................................................ 4 2. Turg..................................................................................................................................5 2.1. Tegevuse kirjeldus.................................................................................................... 5 2. 2 Kliendid.....................................................................................................................5 2.3 Konkurendid.......................................................................................
...................................................................................................3 2. Turusituatsioon ja selle arenguväljavaated............................................................................. 3 2.1. Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus..................................................................................3 2.2. Kliendid................................................................................................................................4 2.3. Konkurents ..........................................................................................................................4 3.1.1. Marketing..................................................................................................................5 4. Missioon ja Visioon 4.1. Missioon...............................................................................................................................5 4.2. Visioon.............................................................
Tartu Kommertsgümnaasium Oliver Lopato Autotöökoda äriplaan Juhendaja: Ülle Tõnutare Tartu 2012 SISUKORD 1. ÜLDANDMED.....................................................................................................................................3 2. LÜHIKOKKUVÕTE............................................................................................................................3 3. PROJEKTI KIRJELDUS.................................................................................................
1. ETTEVÕTTE MISSION JA ÄRIIDEE 2.2. UUS ETTEVÕTE 4 2.3. TEGUTSEV ETTEVÕTE 4 3. TOOTMISHARU JA ETTEVÕTLUSKESKKOND 3.1. TOOTMISHARU ARENGUSUUNAD 5 3.2. MUUTUSED ETTEVÕTLUSKESKKONNAS 5 4. ÄRIPROJEKT 4.1. TOODE/TEENUS 6 4.2. TURG 6 4.2.1. Turu kirjeldus 6 4.2.2. Tarbijaskonna määratlus 6 4.2.3. Turu-uuringute läbiviimine 6 4.2.4. Toote/teenuse nõudlust mõjutavad tegurid 6 4.2.5. Turu võimalikud muutused 7 4.2.6. Konkurents
küsimustele. Õpilasel on võimalik nutitelefoni või arvuti kaudu kas tekstina või pildifailina esitada ülesanne, millele ettevõtte töötaja koheselt saadab vastuse. Vastuse maksumus sõltub lahenduse pikkusest üheks ühikuks on 50 sõna, lahendus, mis on pikem kui 50 sõna maksab 2 ühikut, pikem kui 100 sõna 3 ühikut jne. Eesti turul praegu analoogne toode puudub, kuid klientide uuringu põhjal võib öelda, et huvi teenuse vastu on suur. 4.2. TURG 4.2.1. Turu kirjeldus (sh koguturu suurus, turuosa määratlus) Hetkel on plaanis pakkuda teenust ainult Eestis. Eesti turul samalaadne toode puudub, seega oleks ettevõtte turuosaks 100%. Potentsiaalseteks klientideks on üldhariduskoolide või põhikooli baasil kutsekoolide õpilased Eestis. 5 4.2.2. Turu-uuringute läbiviimine, tarbijaskonna määratlus (informatsiooni allikad / keda küsitleti
...................................................................................................3 2. Turusituatsioon ja selle arenguväljavaated............................................................................. 4 2.1. Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus..................................................................................4 2.2. Kliendid................................................................................................................................4 2.3. Konkurents ..........................................................................................................................4 3.1.1. Teenuse arendamine..................................................................................................5 3.1.2. Personal.....................................................................................................................5 3.1.3. Majandusolukord.......................................................................
SISUKORD 1. KOKKUVÕTE 3 2 1.1. PROJEKTI MAKSUMUS 3 1.2. LAENUTAOTLUS 3 2. ETTEVÕTTE ÜLDINE ISELOOMUSTUS 2.1. ETTEVÕTTE MISSION JA ÄRIIDEE 2.2. UUS ETTEVÕTE 4 2.3. TEGUTSEV ETTEVÕTE 5 3. TOOTMISHARU JA ETTEVÕTLUSKESKKOND 3.1. TOOTMISHARU ARENGUSUUNAD 5 3.2. MUUTUSED ETTEVÕTLUSKESKKONNAS 5 4. ÄRIPROJEKT 4.1. TOODE/TEENUS 6 4.2. TURG 6 4.2.1. Turu kirjeldus 6 4.2.2. Tarbijaskonna määratlus 6 4.2.3. Turu-uuringute läbiviimine 6 4.2.4. Turu võimalikud muutused 6 4.2.5. Konkurents 6 4.3. TURUSTAMINE 7 4.3.1
..........................................................3 2.Turusituatsioon ja selle arengu väljavaated.......................................................................................4 2.1 Tegevusala..................................................................................................................................4 2.3 Kliendid.....................................................................................................................................4 2.3 Konkurents.................................................................................................................................4 ..............................................................................................................................................................4 3. SWOT...............................................................................................................................................5 3.1 Marketing.......................................
- kuidas ta oma eesmärgid saavutab? - kuidas vähendada ebakindlust, juhtida riske ja kasutada ära võimalusi? Äriplaani koostamiseks on mitmeid võimalusi: 1. ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 1 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investoritele, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;
............................................................................................... 6 7. TOODE/TEENUS ...................................................................................................................... 8 8. TOOTMINE/TEENINDAMINE ................................................................................................ 8 9. TURU ANALÜÜS ..................................................................................................................... 9 10. KONKURENTS ..................................................................................................................... 10 11. TURUNDUSPLAAN ............................................................................................................. 12 12. PERSONAL JA JUHTIMINE ................................................................................................ 13 13. FINANTSPLANEERIMINE .................................................................................................
minu korteris, mis on ära sisustatud mulle endale. Kollektiivi suurenedes hakkame mingit suuremat kohta rentima. Teenindamine hakkab välja nägema nii. Klient helistab või võtab meilitsi ühendust. Täidame tellimus paberid ära ja kirjutame üles kliendisoovid. Samuti on tal võimalik kasutajaliiidese kaudu kodulehel ise täita tellimusvorm. Loomisfaasis pakkume madalaid hindu. Minu koht on turul järjest arenev, sest paljudel puudub teeninduses selline kaugabi võimalus. Reklaam toimub nüüdisühiskonna kõige populaarsemas keskkonnas facebookis, sest see on tasuta ja jõuab iga inimeseni. Samuti suur osa reklaamist käib inimeselt inimesele soovituse tulemusena. Kui firma on tööd teinud hästi jääb klient rahule ning soovitab enda tuttavatele ja sõpradele. Minu pakun enda poolt head töö tulemust ja suurt pühendumust. 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi FIE Steven Parm arvutiabi
.................................................................................................. 4 2. Turusituatsioon ja selle arengu väljavaated............................................................................ 5 2.1 Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus...............................................................................5 2.2 Kliendid.............................................................................................................................5 2.3 Konkurents........................................................................................................................5 3. Ettevõtte analüüs .................................................................................................................... 7 3.1 Ettevõtte SWOT analüüs...................................................................................................7 3.1.1. Marketing....................................................................................
Alje Nohrin “Ettevõtluse alused” 5. ÄRIIDEE JA ÄRIPLAAN 5.1. Äriidee Ettevõtluse võtmeküsimuseks on eduka strateegia kujundamine, mis saab alguse äriideest. Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasu. Äriidees antakse vastus küsimustele, kellele toodetakse, mida toodetakse, kuidas tegutsetakse ja milline kujutlus ostjaskonnas ettevõttest tekib. Mõnikord võib äriidee leidmine olla lausa juhuslik, kuid mõeldav on ka süstemaatiline tegevus perspektiivse idee leidmise nimel. Äriidee valikuprotsess: 1. äriidee otsingud ettevõtte eesmärkide saavutamiseks: 2. ideede väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegelda; 3. väljavalitud ideede põhjalik majandusanalüüs; 4. idee realiseerimine, materialiseerimine (võib järgneda testimine, kaubanduslike eksperimentide korraldamine enne tootmise alustamist).
2.2. UUS ETTEVÕTE 4 2.3.. TEGUTSEV ETTEVÕTE 4 3. TOOTMISHARU JA ETTEVÕTLUSKESKKOND 3.1. TOOTMISHARU ARENGUSUUNAD 5 3.2. MUUTUSED ETTEVÕTLUSKESKKONNAS 5 4. ÄRIPROJEKT 4.1. TOODE/TEENUS 6 4.2. TURG 6 4.2.1. Turu kirjeldus 6 4.2.2. Tarbijaskonna määratlus 6 4.2.3. Turu-uuringute läbiviimine 6 4.2.4. Toote/teenuse nõudlust mõjutavad tegurid 6 4.2.5. Turu võimalikud muutused 7 4.2.6. Konkurents
........................................................ 5 3.2.Mikrokeskkonna analüüs............................................................................................................5 3.3 Tarnijad/koostööpartnerid:..........................................................................................................5 4. SWOT-ANALÜÜS...........................................................................................................................6 1.TOODE/TEENUS, TURG JA KONKURENTS............................................................................... 7 5.1.Toode/teenus...............................................................................................................................7 5.2.Turusituatsioon ja arengutrendid................................................................................................ 7 5.3.Turu analüüs..................................................................................................
Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale osavõtjale materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. 1. koolituspäev Ülesanne nr.1. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.
.........................................................5 Tootmine..................................................................................................................................6 Keskkond................................................................................................................................. 7 TURUSTAMINE.........................................................................................................................7 Konkurendid ja konkurents......................................................................................................8 ETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONAL...........................................................................11 PROJEKTI MAKSUMUS JA RAHASTAMINE..................................................................... 12 PROJEKTI RISKIFAKTORID................................................................................................. 13 SWOT analüüs.........................................
..................................................................................................4 2. Turusituatsioon ja selle arenguväljavaated..............................................................................5 2.1 Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus............................................................................... 5 2.2 Kliendid.............................................................................................................................5 2.3 Konkurents........................................................................................................................5 2.4 Ettevõtte konkurentsi eelis............................................................................................... 6 3. Ettevõtte SWOT-analüüs.........................................................................................................7 3.1.1 Marketing ...........................................................................................
ENDA SWOT ANALÜÜS · Tugevused-oskused, teadmised, visadus, enesekindlus, planeerimisoskus, finantsiline stabiilsus. · Nõrkused-aja ja pere toetuse puudumine, kogemuste ja juhuomaduste puudumine, soovimatus töötada inimestega, suhelda avalikkusega. · võimalused- · ohud- TUGEVUSED- NÕRKUSED- ALUSTAMINE ETTEVÕTLUSEGA -MILLISES JÄRJEKORRAS SEDA TEHA? · Eneseanalüüs · veendu, millisel alal tahad tegutsed, kogu infot · millised on sinu äriidee tugevused ja nõrkused(hinda subjektiivselt) · uuri potensiaalseid kliente, tegevusvaldkonda, selle arengusuunda, konkurente. KOOSTA PÕHJALIK ÄRIPLAAN · Milline on vajalik kapital ? · Vali juriidiline vorm. Litsentsid, tegevusluba. · Pangaarve avamine · Sisseseadmete ostmine · Töötajate värbamine, töökirjelduste koostamine, koolitamine. · Viisiitkaardid, kirjablanketid, webi lehekülg jne. TEGURID, MIS MÕJUTAVAD ÄRIIDEE EDUKAT ELLUVIIMIST
muuta. Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;
Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale üliõpilasele materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.
IV. Töötajad Ettevõttes töötab kolm õpetajat. Töötajatel on olemas vastavad dokumendid ja sertifikaadid, mis tõendavad nende erialaseid oskusi. Õppejõududele makstakse igakuiselt palka tähtajalises töölepingus märgitud kuupäevaks. Õhtune tööaeg on heaks lisateenimise võimaluseks elukutseliste õpetajate jaoks, kes töötavad päevasel ajal koolis. 4 Tabel 1 töötajate palgad Amet Keskmine Brutopalk Sotsiaalmaks Töötukindlustus Palgakulu akadeemiliste (seadusandlusega 33% (ühe tundide arv määratud kursuse (kursuse töötundide arvu eest) maht) järgi kuus)
........................................2 SISSEJUHATUS..............................................................................................................5 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED..............................6 1.1 Äriplaan kui dokument.....................................................................................6 1.2 Äriplaani koostamise põhjused........................................................................ 6 1.3 Mis on äriplaan?................................................................................................7 1.4 Äriplaaniga ettevõtja.........................................................................................7 1.5 Üldisi näpunäiteid äriplaani kirjutamiseks.................................................... 8 1.6 Äriplaani koostamine ja komponendid...........................................................9 2. ÜLDANDMED...........................................
Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;