JAAN
RANNAP
``AGU SIHVKA ANNAB ARU.``
„Et
kõik ausalt ära rääkida,nagu oli pean ma alustama sellest...“
Nende
sõnadega algavad pea kõik selle raamatu peatükid.Need kujutavad
endast kirju kirjasõbrale,koolikirjandeid kuid peaasjalikult siiski
seletuskirju nii kooli direktorile,õppealajuhatajale kui ka
õpetajatele.Kirjutajaks on VI klassi pioneer Agu Sihvka.Veel on
raamatu peategelasteks tema klassi-ja
koolikaaslased( Kiilike , Kaur , Topp , Obukakk ).Kuna raamatus on palju
peatükke,mis igaüks räägib konkreetsest juhtumist on väga raske
koostada ühist kokkuvõtet.Seega peatükid:
1.)KOOLI
AUTO KÄIVITAMINE:Kiilike ja Sihvka visati tunnist välja.Õues nägid
kasutama. Kaur ütles seda kui Kiilikese südametunnistus hakkas karjuma. · Mis juhtus magnetofonilindiga? Magnet (mis oli agu käes) tõmbas sõnad ära · Miks ma hommikuti kooli hilinen · Miks ja kuidas otsustasid poisid leiutaja Valdemar Karu aidata? Nad tahtsid õpetada lehmad pumpa kasutama. · Mida õpetasid poisid mullikatele platvormile mineku asemel? Miks hilineb pärast seda Agu Sihvka pidevalt kooli ning Kiilike käib koplist mööda venna pikas palitus? Üle traataia hüppamist ja naeri ja enda järel jooksmist.Sest mullikad tahtsid kooli kaasa tulla ja selle et teda ära ei tuntaks. · Kuidas me dresseerisime meremadu · Millist Mart Obukaku lauset kuuldes oli Kiilike nõus oma mütsi ära sööma? Kas ta sõi.? ,,Peaks pärast tunde siia ujuma tulema" · Kes oli Anette?Anette oli kunstmeremadu.
Agu Sihvka annab aru Jaan Rannap Põhitegelased: Agu Sihvka kiilike Topp Obukakk Kokkuvõtte: Palju erinevaid lugusid, mis lõppevad kõik seletuskirjadega õpetajale ja direktorile. Tavaliselt saavad Kiilike ja Agu Sihvka millegagi hakkama, vahest kaasavad ka nad oma tegemistesse teised õpilased. Nad on korraldanud öiseid häireid, dresseerinud mesilasi ja nurja ajanud aastapäeva kontserdi. Ja veel palju muudki. Alguses on neil muidugi alati head plaanid, aga lõpuks kujunesid need kõik alati halvad välja. Mõni asi lõpeb neil ka väga hästi, näiteks mesilaste dresseerimine. Sellega olid rahul ka mesilaste omanikud kuna nad said rohkem mett kokku , kui enne.
"Agu Sihvka Annab Aru" Jaan Rannap Kuidas Me Korraldasime Öise Häire Et kõik ausalt ära rääkida, nagu oli, pean ma alustama selest lõkkeõhtust, kus meil oli külas kirjanik. Ta küsis: "Kuidas saab pioneerielu muuta huvitavamaks?" Ning vastas ise: "Igaüks peab igavuse vastu välja astuma." Kui järgmisel õhtul määrati mind ja Kiilikest laagri öövalvesse, tuli Kiilikesel see meelde
Ema oli poolt. . Isa sõna jäi peale. · Jaak läks Pukspuude juurde. Virve mängis flööti ja Juhan ja Laasik kuulasid. Jaak nägi, et Virve oli Laasikuga ka sina peal. · Jaak lahkus Riksi(Laasiku) juurde, et talt eesti keele eksami jaoks raamatut võtta. Laasikut polnud kuuris, kuhu poisi ema Jaagu juhatanud oli. Jaak vaatas raamatuid ja nägi flöödiõpikut, mida ta paar päeva tagasi sirvinud oli. Jaak sai aru, et tal on võitluses rivaal tekkinud. · Wikman oli Viini arsti juurde sõitnud. Kooli raamatukogus küsis Jaak doktor Saare käest kas Wikmanil on võimalust paraneda. Saar vastas, et õhkõrn. · Poiste suveplaanid : Penn pidi isa klaverivabrikus töötama, Laasik pidi harju tegema ja Juhanit õpetama, Jaagul polnud plaane. · Jaak kuulis Laasiku käest, et Virve sõidab tädiga Kanaaridele. Ta oli kade Laasiku peale, sest too juba teadis. · Jaak ja Virve said kokku
See tegi Virvele väga nalja. Korraga oli lauast kadunud Riks ning ka Juhan sättis end teise tuppa. Jaak kutsus Virvet etendust vaatama, kuid Virve keeldus ning lubas pärast eksameid seda vaatama minna. Jaak lahkus Riksi juurde, et temalt eesti keele eksami jaoks raamatut võtta. Klassivenna juurde jõudes polnud teda kuuris, kuhu ema Jaagu juhatanud oli. Jaak silmitses siis raamatuid leidis sealt ka flöödiõpiku, mida ise paar päeva tagasi põgusalt sirvinud oli. Jaak sai aru, et tal on võitluses (nimega Virve) rivaal tekkinud. Ta ei mõistnud, mida tegema peab kõige targem olevat seda asjaolu ignoreerida ning lihtsalt oma rida ajada. Neljateiskümnes peatükk Kogu kooli õpilasi teavitati faktist, et direktor sõitis Viini arstide juurde. Jaak mõtles pidevalt Wikmani saatuse üle . Kooli raamatukogus küsis ta kooliarst doktor Saare käest, kas direktoril oli lootust paraneda ning Saar vastas, et õhkõrn (,,Viinis ei juhtu imesid sagedamini kui
ju veerandi eelviimaseks tunniks õppinud. Penn leidis, et peab midagi tegema. Ta konsulteeris Varega, kes otsis pimedas klassiruumis vajalikud tööriistad ning läks veekraani juurde kraani ära krudima. See õnnestus tal. Mõne aja pärast tõmbas ta lahtise kraani otsast ning kogu klass purskas vett täis. Jaak saadeti kojamehe juurde ning osa poisse hakkasid „parandama“. Kojamees sai kohe aru, et poisid olid ise kraani kallal käinud, ent ei teinud sellest numbrit – ta oli harjunud, et vempe visati. Kui Jaak ja kojamees klassiukse taha jõudsid, küsis kojamees, kas peab kähku tegema või on aega. Jaak ütles, et võib aeglasemalt ka teha, et kindlasti vältida võimalust, et tunni lõpus ei tehtaks kontrolltööd. Klassi minnes nägi Jaak, et kogu poistekamp oli veekõrvaldamisega ametis – kellel ämbrid, kellel lapid, Penn juhatas kogu tööd. Lõpuks keeras kojamees vee kinni
Poisid aga teadsid, et keegi nende seast ei oleks kontrolltööd hästi ära teinud, sest keegi polnud ju veerandi eelviimaseks tunniks õppinud. Penn leidis, et peab midagi tegema. Ta konsulteeris Varega, kes otsis pimedas klassiruumis vajalikud tööriistad ning läks veekraani juurde kraani ära krudima. See õnnestus tal. Mõne aja pärast tõmbas ta lahtise kraani otsast ning kogu klass purskas vett täis. Jaak saadeti kojamehe juurde ning osa poisse hakkasid ,,parandama". Kojamees sai kohe aru, et poisid olid ise kraani kallal käinud, ent ei teinud sellest numbrit ta oli harjunud, et vempe visati. Kui Jaak ja kojamees klassiukse taha jõudsid, küsis kojamees, kas peab kähku tegema või on aega. Jaak ütles, et võib aeglasemalt ka teha, et kindlasti vältida võimalust, et tunni lõpus ei tehtaks kontrolltööd. Klassi minnes nägi Jaak, et kogu poistekamp oli veekõrvaldamisega ametis kellel ämbrid, kellel lapid, Penn juhatas kogu tööd. Lõpuks keeras kojamees vee kinni.
Poisid aga teadsid, et keegi nende seast ei oleks kontrolltööd hästi ära teinud, sest keegi polnud ju veerandi eelviimaseks tunniks õppinud. Penn leidis, et peab midagi tegema. Ta konsulteeris Varega, kes otsis pimedas klassiruumis vajalikud tööriistad ning läks veekraani juurde kraani ära krudima. See õnnestus tal. Mõne aja pärast tõmbas ta lahtise kraani otsast ning kogu klass purskas vett täis. Jaak saadeti kojamehe juurde ning osa poisse hakkasid ,,parandama". Kojamees sai kohe aru, et poisid olid ise kraani kallal käinud, ent ei teinud sellest numbrit ta oli harjunud, et vempe visati. Kui Jaak ja kojamees klassiukse taha jõudsid, küsis kojamees, kas peab kähku tegema või on aega. Jaak ütles, et võib aeglasemalt ka teha, et kindlasti vältida võimalust, et tunni lõpus ei tehtaks kontrolltööd. Klassi minnes nägi Jaak, et kogu poistekamp oli veekõrvaldamisega ametis kellel ämbrid, kellel lapid, Penn juhatas kogu tööd. Lõpuks keeras kojamees vee kinni.
Kõik kommentaarid