Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"Kütusekulu" - 250 õppematerjali

kütusekulu on 20 l. Kütuse ühikuhind on 10,90 EEK/l. Kütuse aastamaksumus arvutatakse valemiga [2, lk 99] n K ü = ∑ k üli ⋅ t i ⋅ 365 ⋅ H küi , (6.4) i =1 kus n – kütusetarbijate arv; kül – kütuse tunnikulu l/h; t – tööaeg ööpäevas h; Hkü – kütuse ühikuhind EEK.
thumbnail
3
doc

Keskkonnasõbralikud autod

Keskkonnasõbralikud autod Seoses viimase 20 aastaga aktuaalseks muutunud keskkonnaprobleemide lahenduseks on erinevad autotootjad ja insenerid teinud palju koostööd, muutmaks sõiduautosid keskkonnasõbralikumaks. Probleem: Kütusekulu Suur osa sõiduautodest tarbib kütuseks bensiini või diiselkütust, mille tooraineks on nafta. Iga aastaga suureneb nafta tootmine ja tarbimine. Kuna nafta on taastumatu energiaallikas, siis oleme silmitsi faktiga, et naftavarud lõpevad ca 50 a pärast. Mis edasi? 1950. aastate autorevolutsioon Ameerika Ühendriikides pani aluse suurtele, mugavatele, mahukatele ja võimsatele sõiduautodele. Autod võtsid meeletul hulgal kütust, ligi 45 l/100 km kohta (võrdluseks tänapäeva keskm

Geograafia → Geograafia
27 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

MOOTOR ja selle kasutamine

Antud materjal on koostatud, Veoautod, Enn Kullerkupp, õppematerjal, Tln, 2004 paberkandjal õppematerjali põhjal SISEPÕLEMISMOOTOR ja selle kasutamine Enamusel veoautodel on energiaallikaks diiselmootor. Diiselmootoris muundub soojusenergiast 30...42% kasulikuks tööks. See on eelis ottomootori ees, kus kasulikuks tööks muundub soojusenergiast 21...28%. Seega on diiselmootorite kütusekulu 25...35% väiksem, kui ottomootoritel. Diislikütus on võrreldes bensiiniga vähem tuleohtlik, kuid keskkonda saastab rohkem.. Diiselmootorite töötsükli iseärasuste tõttu esitatakse kõrgendatud nõuded mootori detailidele. Puudusteks diiselmootori juures toitesüsteemi seadmete keerukust ja suur töötlemistäpsus. Diiselmootori töötamisel kostev müra on reeglina tugevam kui ottomootoril ja käivitamine madalatel temperatuuridel on raskendatud.

Tehnoloogia → Tehnoloogia
24 allalaadimist
thumbnail
1
ppt

Spoilerid - plakat

2) Minimaliseerida õhu sattumist auto alla, mis põhjustab auto kerkimist. 250mph. Rongi nina on Vähesel kerkimisel väheneb kütusekulu, kuid liiga suurel kerkimisel väheneb spetsiaalselt kujundatud juhitavus oluliselt.

Materjaliteadus → Tehnomaterjalid
57 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Webasto auto eelsoojendus

kahjulike ainete emissiooni. Diiselsõiduk soekäivitusega: HC + NOx emissiooni vähenemine = umbes 18% CO emissiooni vähenemine = umbes 15% 2 Bensiinimootor soekäivituse korral: HC + NOx emissioon = umbes 53% CO emissiooni vähenemine = umbes 54% Hea uudis hinnateadlikule juhile Tunnustatud tehnikakeskuse uuringud tõestavad, et seisukütteseade suurendab kütusekulu minimaalselt. Eelsoojendatud mootori väiksem kulumine kompenseerib selle täielikult. ­ täiendav kütusekulu diiselmootoriga: umbes 0,1 l ühe soojendusfaasiga ­ täiendav kütusekulu bensiinimootoriga: umbes 0,17 l ühe soojendusfaasiga Arvutusnäide: Keskmise diislihinna korral (1,07 eurot/liiter) maksab seisukütteseadme kasutamine vaid 11 senti! Lõpp udustele akendele Kehv ilm? Vahet pole! Ka niisketel ja külmadel päevadel saate end tunda mugavalt juba autosse istudes

Auto → Auto õpetus
126 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Ökonoomne sõit

Ökonoomse sõidu võtted Juhendaja: Kuidas kütust kokku hoida? Kasuta kõrgemat käiku Osa auto mootori võimsusest läheb kaduma hõõrdumise tõttu ja hõõrdekaod kasvavad mootori pöörete suurenedes ehk maakeeli kiiruse kasvades. Madalate pööretega sõites saab aga hõõrdekadusid – ja ühtlasi kütusekulu – madalamal hoida. Mootori efektiivsus suureneb, kui koormus kasvab ja kõrgema käigu ning madalamate pööretega sõites rakendatakse mootorile kiirendades suuremat koormust. Suurem efektiivsus tähendab aga, et sama töö tehakse ära väiksema kütusekuluga. Kõige säästlikum viis kiirendamiseks on vahetada käik kõrgemaks, kui mootori pöörded on vahemikus 2000-2500. Loomulikult peaks vältima mootori ülekoormamist liiga

Auto → Autokool
6 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Ainetöö õppeaines „Tehnoloogia projekteerimise alused”

2. Sahtkuivati ja eelsäilituspunkrite tööparameetrid....................................................... 6 2. KASUTUSKULU MAJANDUSARVUTUS.....................................................................9 2.1. Seadmete tööajad.........................................................................................................9 2.2. Seadmete tarbitud energiahulk....................................................................................9 2.3. Kuivati ööpäevane kütusekulu.................................................................................. 10 2.4. Amortisatsioonikulud................................................................................................ 10 2.5. Hooldusremondikulud...............................................................................................11 2.6. Tarbitud elektrienergia maksumus............................................................................11 2.7. Kulutused kuivati kütusele........

Tehnoloogia → Tehnoloogia projekteerimise...
138 allalaadimist
thumbnail
5
doc

GPS kasutuspraktikad ja saadud kasud transpordiettevõttes

(import, eksport, auto, raudtee, meri, õhk) · konteinerveod FCL / LCL Balti sadamate kaudu · tavakaupade vedu · stividori teenused · õhutransport · tolli- ja kauba dokumenti vormistamine vabas tsoonis · kaupade lahtitollimine Baltikumis, Venemaal ja Ukrainas ­ Milliseid GPS funktsioone firma kasutab? Firma kasutab GPSi autode asukoha ja teekonna jälgimiseks (GPS- positsioneerimine), samuti plaanijärgse aja- ja kütusekulu mõõtmiseks (telemeetria) on firma tegevjuht kasutusele võtnud automaatse kaugjälgimisteenuse (telemaatika). Kõikide veokite külge on paigaldatud vastav seade (kontroller), millesse paigaldatud M2M SIM-kaart peab kontoriarvutitega sidet ning saadab teekonna-, sõiduaja- ja kütusekulu raporteid vastavalt vajadusele. Selle süsteemi abil saab firma olla kindel, et nii kauba, veomasinate kui ka töötajatega on piiri taga kõik kõige paremas korras.

Logistika → Logistika
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas säästa autoga sõites kütust

1. Sõida aeglasemalt! Sõida 90km/h õige kiirusega. 100 või 110 km/h sõites suureneb kütusekulu (olenevalt autost) märgatavalt. 2 2. Kontrolil rehvi rõhku! 10% liiga väike rehvirõhk põhjustab kütusekulu suurenemist ca 2%. 3 3. Kontrolli õhufiltrit! Must õhufilter takistab õhu pääsemist mootorisse, mis omakorda raskendab mootori tööd ja suurendab kütuse kulu. Kui käid auto regulaarselt hoolduses, siis ära filtri pärast muretse. Kui sul on aga vanem auto ja regulaarselt täishoolduses ei käi, siis tasub sellele tähelepanu pöörata.

Kategooriata → Vabaaeg
5 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Hübriidauto

Need gaasid on Carbon Dioksiid, Carbo Monoksiid, Nitro Oksiid ja Hüdrocarbon. Need gaasid, harilikult eelistatud kasvuhoone gaasidena on tegelikult suureks mureks, sest nende efekt maa kliimale, püüdes kuumust atmosfääri, mis muidu põrkuksid tagasi kosmosesse. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Sisepõlemismootor töötab moodsamatel hübriidautodel enamasti siis, kui kütusekulu saab hoida miinimumi lähedal. Loomulikult peab sisepõlemismootor töötama ka siis, kui akud on teatud piirini tühjenenud ja elektrimootor ei saa seetõttu enam piisavalt elektrit. Elektrimootorit kasutatakse eriti kiirendamisel, sõidu alustamisel ja aeglastel kiirustel, sest siis on sisepõlemismootoril suur kütusekulu ja heitgaaside hulk. Lisaks on elektrimootoril kõrgema kasuteguri tõttu sama võimsuse juures suurem kiirendus.

Ökoloogia → Ökoloogia
33 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Tehnika ja tehnoloogia

Turbomootorite kasutamise algus sportautodel, muu hulgas ka Vormel 1-l 70-ndatel aastatel tõi kaasa turbokompressorite populaarsuse tuntava kasvu. Täiend "turbo" muutus moekaks. Sel ajal peaaegu kõik autotootjad pakkusid välja vähemalt ühe turbobensiinimootoriga mudeli. Kuid mõne aasta pärast hakkas turbomootorite mood mööduma, sest selgus, et turbokompressor, ehkki võimaldab suurendada bensiinimootori võimsust, suurendab ka tuntavalt kütusekulu. Esimestel mudelitel oli turbokompressori viivitus tuntav, mis samuti oli tõsiseks argumendiks turbiinide bensiinimootoritele paigaldamise vastu. Põhjalikum murrang turbokompressorite arengus leidis aset 1978. aastal, kui tuli välja Mercedes - Benz 300 SD, esimene sõiduauto, mis oli varustatud turbodiiselmootoriga. 1981. a. järgnes Mercedes - Benz 300 SD-le VW Turbodiesel. Turbokompressori abil õnnestus tootjatel suurendada diiselmootori efektiivsust

Tehnika → Tehnikalugu
10 allalaadimist
thumbnail
8
xlsx

Andme-ja Tkestitöötluse Exceli 5 töölehte koos arvustustega

A6 530 000,00 519400 508800 503500 S6 620 000,00 607600 595200 589000 RS6 700 000,00 686000 672000 665000 S3 400 000,00 392000 384000 380000 A3 390 000,00 382200 374400 370500 A8 670 000,00 656600 643200 636500 S8 710 000,00 695800 681600 674500 Q7 750 000,00 735000 720000 712500 Mudel Kütusekulu L/100km( keskmine) Kütusepaagi maht A4 6,00 55 S4 7,00 55 A6 6,00 60 S6 7,00 60 RS6 10,00 60 S3 5,60 55 A3 5,00 55

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
304 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Omahinna arvutus

Remondile tehtavad kulutused: 1832 Rehvidele tehtavad kulutused: 6 x 350 = 2100 Rehvide läbisõiduks loeme 200000 km. RehH = 350 (rehvi tk hind) Rat = 6 (rataste arv) Lreh = 200000 km Reh = RehH x Rat x L / Lreh Reh = 350 x 6 x 46500 / 200000 = 488,25 aastas Korraline tehniline ülevaatus 60 ja seda teostatakse 1 kord aastas. Kohustuslik liikluskindlustus aastaks 400. Küttele kulub 22L/100km, kütteliiter maksab 1,2. Talveperioodil on kütusekulu norm 10 % suurem. Talve- ja suveperioodi pikkus on võetud võrdseteks. Aasta keskmine kütusekulu KK on: 23,1L/100km (küttekulu + talvine küttekulu / kahega) Sealhulgas määrdeainetele MA kulub 2,5% kütuse hinnast ehk 641,70 Kütte- ja määrdeainetele kulub kokku: 25668 + 641,70 = 26309,70 Töötasu aastas: 700 (bruto) x 12 = 8400 Sotsmaks ja töötuskindlustus moodustavad 33,5 % brutopalgale lisaks: 700 x 1,335 x (12 + 28 / 30) = 934,50 x 1,33 = 1242,89 Otsekulud kokku:

Auto → Õppimine
28 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Garantii

Garantii Audi RS 5 #### Sisukord Audi RS 5 · Tehnilised andmed · Garantiitingimused · Kasutatud kirjandus · Audi RS 5 Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tehnilised andmed Mootori tüüp (kütus) Kütusekulu linnas Käigukast Võimsus kw (l/100km) Vedavad rattad Tippkiirus km/h Kütusekulu maanteel Baashind alates Kiirendus 0-100km/h(s) (l/100km) Keskmine (l/100km) V8 4.2 bensiin 14,9 7-k automaat (S- tronic) 331kw 8,5 nelikvedu 250km/h 10,8 1 298 800 eek 4,6 Garantiitingimused

Auto → Auto õpetus
30 allalaadimist
thumbnail
8
docx

"Volga"

2 Volga GAZ-M21 "Volga" GAZ-21 oli aastatel 1956­1970 Gorki autotehases toodetud sõiduauto mudel. Tegu oli Nõukogude Liidu piires populaarse sõidukiga, sealjuures valmistati mitmete eri keretüüpide ja -ülesannetega Volgasid. Aastate jooksul toodeti Gorkis mitme erineva generatsiooni ulatuses: kolm generatsiooni GAZ-21, universaalkerega GAZ-22, mitmeid GAZ-21 põhjal loodud GAZ-24 "Volgasid" ning ka hilisem GAZ-3102 "Volga". Volga GAZ M-21 omas 70 HJ mootorit. Selle kütusekulu oli umbes 9 liitrit saja kilomeetri kohta, mis oli selle auto sündimise ajal suhteliselt vähe. 3 Volga GAZ-M20 GAZ-M20 "Pobeda" oli Nõukogude liidus 1946-1958. aastatel toodetud GAZ sõiduauto. GAZ-M20 toodeti ka Poolas. Hinnanguliselt toodeti Pobedasid Gorki autotehases ligikaudu 236 000 eksemplari. Tegu oli Nõukogude Liidu piires tänavapildis võrdlemisi tavalise pereautoga, kusjuures Pobeda oli tollaste Moskvitside kõrval suurema ehitusega. 3.1 Volga GAZ-M-72 ,,Pobeda"

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Transpordivahendid

ümbermineku, mis on eriti oluline, kuna ported haagisel puuduvad. Samuti peab lasti eest ja tagant tõkestama puuraamidega, takistamaks lasti libisemise ette ja tahapoole. Teljekoormused on lubatud normide piires (<10000kg), seoses lastipaigutamisega 6632 mm haagise tagumisest servast. 6.1. Kütuse säästmine 1) Kasutada uuema tehnoloogia autosid (Volvo FM MethaneDiesel) 2) Tuleks kasutada sobivaid rehve 3) Autoga korralises hoolduses käimine vähendab kütusekulu ning heitgaase 4) Ökonoomne sõit, igal autol on ette nähtud teatud sõidukiirus kindlatel pööretel, mis tagavad kõige ökonoomsema kütusekulu. 5) Suurem maantee transpordi osakaal, kuna tahest tahtmata kulutavad kõik sõidukid linnades ja asulates tunduvalt rohkem kütust. (Lühidalt, sõita kesklinna ainult suures hädas) 7. KASUTATUD ALLIKAD http://www.rac-export.de/fileadmin/user_upload/pdf/trailer/pm3e_brochure.pdf/ http://www.volvotrucks

Logistika → Logistika
32 allalaadimist
thumbnail
6
docx

KUIDAS SÄÄSTA VETT?

kogunenud masinatäis musti nõusid, eelnevalt pole nõusid vaja käsitsi loputada. Pesumasinate puhul on kõige olulisem nende vee ja elektrisäästlikkus. Võimalusel peske alati täis masinaga, sellisel juhul on vee- ja elektrikulu pesukilo kohta kõige väiksem. Pisemaid asju on otstarbekas käsitsi pesta. TRANSPORT säästab aega, raha ja linnakeskkonda. Kui kasutate oma auto, siis:  Eelistage väikese kütusekuluga odavamat autot.  Tehke kindlaks auto tegelik kütusekulu.  Ärge ostke tarbetult suurt või võimsat autot.  Ühtlane ja rahulik sõidustiil on kütusesäästlik.  Eemaldage üleliigne pagas, suusaboksid ja raskem koorem, sest need suurendavad kütusekulu.  Jagage oma autot teistega – viige mitme auto asemel samale üritusele sõitvad inimesed vähema autode hulgaga kohale. Liikuge õues jalgsi. Regulaarne õues liikumine karastab ja hoiab teid tervemana. Ühendage näiteks töölt koju

Loodus → Keskkonna ökonoomika
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Muutused tänapäeva autotööstuses

Muutused tänapäeva autotööstuses · Alternatiivkütustel töötavad moototrid o Vesinik o Vesi o Elekter o Päikeseenergia o Jpm · Väiksemad ja ökonoomsemad o Vajavad vähem ruumi o Vajavad vähem kütust o On tihtipeale ka odavamad seega laiem tarbijaskond · Uued tehnoloogiad ja ,,vidinad" o Vähesem kütusekulu o Mugavam o Erinevad kiirusehoidjad o Avariiennetussüsteemid o Turvavarustus o GPS jms o Jne · Erinevad uued kvaliteetsed materjalid o Kergemad o Vastupidavamad o Paremate iluomadustega o Odavam hind ja suurem saadavus o Kunstnahad · Tootmisviis o Masstoodang o Vähem inimtööjõudu o Automatiseerimine Margus Lind

Geograafia → Geograafia
47 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Toyota Rav4

Toyota Rav4 2013 SAAGUVALGUS! Keen Look esituled JA LED-päevasõidutuled! PUHAS MEISTRITÖÖ Toyotas on rohkem ruumi luksusele! · Mahukam pagasiruum SINU vajadustele . Tunneta kvaliteeti · Pehmed poltsterdused · Puhta ja sirge joonega viimistlused · Uued värvid Peen maitse Erksinine näidikute taustavalgus Arhitekti mõtlemine · Juhi asend on ülimalt ergonoomiline ja mugav · Tagades parema nähtavuse kõikjale ja kaasahaaravama sõidukogemuse JÕUALLIKAS VASTAVALT SOOVILE · 124-DIN HJ 2,0 LIITRINE D-4D DIISELMOOTOR · 151-DIN HJ 2,0 LIITRINE BENSIINIMOOTOR · 150-DIN HJ 2,0 LIITRINE D-4D VÕI D- CAT DIISELMOOTOR · saadaval nii manuaal-table automaatkastiga KOMBINEERITUD KÜTUSEKULU · 4,4-7,3L/100km

Auto → Auto õpetus
3 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Toorotsessi analuusi naidisulesanded

Mootor töötab raskekütusel kütteväärtusega Qa = 41 418 kJ/kg. Leida, kuidas muutuvad energeetilised ja ökonoomilised näitajad, kui mootorit ekspluateeritakse madalama kütteväärtusega kütusel Qa = 40 287 kJ/kg. Diiselmootori tööd saab hinnata järgmiste näitajate alusel: 1. Indikaatornäitajad - keskmine indikaatorrõhk - mootori indikaatorvõimsus - mootori indikaatorkasutegur 2. Efektiivnäitajad - keskmine efektiivrõhk - mootori efektiivvõimsus - mootori efektiivkasutegur 3. Kütusekulu - kütuse tunnikulu - kütuse indikaatorerikulu - kütuse efektiiverikulu. Saadud tulemuste puhul teha järeldused kuidas muutuvad: a) kütusekulu b) mootori pöörded c) heitgaaside temperatuur d) mootori termiline koormus. Energeetiliste näitajate võrdlemiseks leiame arvutuslikult keskmised indikaatorrõhud (pi) võrreldavate kütuste kasutamisel. Lahendus: Arvutusliku keskmise indikaatorrõhu võime leida kütteväärtust (Qa), mootori

Mehaanika → Abimehanismid
9 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OPTIMAALNE MASINAPARK 300-HEKTARILISELE TERAVILJAKASVATUSTAL

Müratase dB(A) Maksim. müratase 77,0 75,5 72,0 77,5 76,5 73,0 73,0 74,9 veol " " suurimal 76,5 76,0 74,0 77,0 77,5 77,5 73,0 75,9 kiirusel 2002 aastal oli vaatluse all 6 traktorifirma (Deutz-Fahr, Valtra, New Holland, Belarus, John Deere, Massey Ferguson) 16 traktorit, millede mootori võimsused olid vahemikus 100...260, keskmine 152 hj. Traktorite vanus oli 1...4 aastat, aasta koormus 1339 töötundi. Traktorite kütusekulu kõigub suurtes piirides, olles künnil 13...25, keskmiselt 16 l/h. Korras adra korral ei sõltu kütusekulu niivõrd küntava põllu seisundist (kõrrepõld, sööt), kuivõrd mulla lõimisest, eriti aga mulla niiskusest. Traktori hooldekulu oli keskmisena 37 kr/ h, mis kõikus piirides 5,6 kuni 50 kr/ h. 88 hj traktorile (Belarus) sobib 3-sahaline pöördader. Künni tootlikkuseks saadi 0,5 ha ja kütusekulu oli 22,1 l/ha. Teraviljakülvil oli tunnitootlikkus 1,9 ha ja kütusekulu 4,3 l/ha.

Põllumajandus → Põllumajandus
56 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Bussiliini tasuvusarvestused

Tallinn 2007 SISUKORD SISSEJUHATU 1. EKSPLUATATSIOONILISED ARVUTUSED 1.1 Vajalik autobusside arv 1.2 Nimestikuline bussipäevade arv. Bussipäevade arv ekspluatatsioonis. Kohtpäevade arv. Töötundide arv. 1.3 Busside tootlik läbisõit. Busside üldläbisõit. Sõitjate käive. 2. VEEREMI TEHNILISE HOOLDUSE JA REMONDI ARVUTUSED 2.1 Veeremi tehnohoolduste arv 2.2 Tehnilise hooldamise ja remondi maht 3. EKSPLUATATSIOONIMATERJALIDE KULU ARVESTUS 3.1 Kütusekulu arvutus 3.2 Määrdematerjalide kulu arvutus 4. TÖÖJÕU JA PALGA ARVUTUS 4.1 Efektiivse tööaja fond 4.2 Tööjõu arvutus 4.3 Palga arvutus 5. VEOKULUDE JA OMAHINNA ARVUTUS 5.1 Ekspluatatsioonimaterjalide omahinna arvutus 5.2 Veeremi hoolduse ja jooksva remondi kulud 5.3 Muutuvkulud kokku 5.4 Veeremi amortisatsioon 5.5 Bussijuhtide palk koos sotsiaalmaksuga 5.6 Lisakulud 5.7 Püsikulud kokku 5.8 Kogukulud 5.9 Vedude omahinna arvutus 6. FINANTSNÄITAJATE ARVUTUS 6

Logistika → Logistika
67 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Kuidas kontrollida rehvide kulumisastet

Laske rataste kokkujooksu Ühelt poolt kulunud Rataste kokkujooks on vale kontrollida sillastendis Ratas on tasakaalust väljas või Laske rattad tasakaalustada ning Ebaühtlasel kulunud rataste kokkujooks on vale kontrollige kokkujooksu sillastendis Liiga madala rehvirõhuga rehvid kuluvad kiiremini, põhjustavad suuremat kütusekulu ning raskendavad juhitavust. Liiga suure rehvirõhuga rehvid lähevad kergemini katki, kuluvad kiiremini ning teevad auto juhitavuse ebastabiilseks ning ebaturvaliseks. Rehvilekkeid saate lihtsalt kontrollida pritsides rehvile seebvett ja jälgides kas kuskil rehvi pinnal hakkavad tekkima õhumullid.

Mehaanika → Automehaanika
4 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Kaubavedude-alused

Samuti ei ületa autorong suurimaid lubatud mõõtmeid (max. lubatud pikkus 18,75m, kõrgus 4m ning laius 2,55m). Reis on ka kooskõlas kehtestatud normatiividega (MKM määrus nr 42). 7 6. Veo kestus ja hind Barcelona ja Narva vaheline kaugus on umbes 3500km ning ilma puhkeajata oleks sõidu aeg umbes 35h. Oletan, et autorongi keskmine kütusekulu on 35l 100km kohta. Selle oletuse põhjal on kogu kütusekulu 1225l. Kuna autojuht tangib Eestis ning liitrihinnaks on 1,2€, siis kütusele kuluv summa on 1470€ reisi kohta. Kuna tagasireisiks on haagisel uus veos, siis ei arvesta ma selle kulu telerite transpordikulu sisse. 5 reisiga kuluks kütusele 7350€. Kui autojuhi palgale kulub 1200€ ja päevarahade näol 800€ siis kokku kulub autojuhile 2000€. Kuludesse lähevad veel ka erinevad teemaksud, kokku suurusjärgus 250€

Auto → Autode tehnonõuded
14 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Saksa auto

·TT ·A3 ·A4 ·A5 ·A6 ·A8 MERCEDES- BENZ · Peatakse autode esivanemaks · 1885 aastal valmis esimene auto · Esinduslik, turvaline , kallis. Volkswagen · Euroopa suurim autotootja · Asutati 1937 aastal · Populaarseim mudel on Volkswagen Golf VW Golf´i ja Touran`i kütusekulu võrdlus auto VW Golf VW Touran 70 km/h 5 l/ 100 km 5,9 l/ 100 km maanteel 90 km/h 5,9 l/ 100km 6,5 l/ 100 km 110 km/h 7,4 l/ 100 km 7,3 l/ 100 km rapsiv sõidustiil 9,9 l/ 100 km 10 l/ 100 km linnas säästlik sõidustiil 6,4 l/ 100 km 7,1 l/ 100 km Carl Benz ja August Horch

Kategooriata → Uurimistöö
10 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Hübriidauto

Enamasti mõistetakse selle all elektriautot, millel on ka sisepõlemismootor. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest. Hübriidauto puhul laeb akusid elektrigeneraator, mille paneb pöörlema sisepõlemismootor. Hübriidauto eelised Hübriidauto saab olla elektriautost mahukam, sest ei ole vaja kanda palju raskeid akusid. Sisepõlemismootor võib olla hübriidautol palju väiksem kui tavalisel autol, võimaldades palju väiksemat kütusekulu. Pidurdamisel on võimalik kineetiline energia muuta uuesti elektrienergiaks. Hübriidauto on raha ja loodustsäästvam kui elektri- ja sisepõlemismootoriga autod. Fakte hübriidautodest Hübriidauto Toyota Prius toodab kuni 90% vähem kahjulikke gaase kui tavaline auto. Paljud riigid on teinud hinnaalandusi hübriidautode omanikele vabastades neid automaksudest. Hübriidautodel on kallid varuosad, kuid neil on palju pikem garantii. Praegused hübriidautod on võimelised sõitma 3

Bioloogia → Bioloogia
25 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Õhusaaste

Veekogudes muutub Fourth level Fifth level vesi happeliseks Mullad muutuvad happelisemaks Tervisehäired Võimalikud lahendused Energia kokkuhoid, sest enamik elektrist ja muudest energiatest saadakse fossiilsetest kütustest, mis eraldavad põlemisel õhusaastet Alternatiivne liiklemisviis auto asemel Õhukonditsioneeri mõõdukas kasutamine, sest see suurendab kütusekulu ja süsihappegaasi eraldumist umbes 5% võrra Aias prügi mittepõletamine ja võimalikult harv lõkke tegemine, sest lahtisest tulest pärit suits saastab õhku Kasutatud materjalid http://et.wikipedia.org/wiki/Õhusaastus http://www.nip.ee/page/346/12/213 http://uudised.err.ee/failid/238970_01.jpg 11. klassi geograafia materjal

Bioloogia → Bioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Transpordiliigid

Vajadus täiendava transpordiliigi järele Mägistel aladel on raske korraldada kaubavedu kõrged terminalikulud · MAANTEETRANSPORT: + ökonoomsem kui rongitransport Kauba saab vedada lähetajalt saajale ilma vahepealsete ümberlaadimisteta-uksest ukseni teenus marsruutide optimeerimise võimalus __ suhteliselt kõrged veotariifid ja väike veovõime . · VEETRANSPORT: + on ökonoomne suurte kauguste ja suuremahuliste saadetiste puhul väikese kütusekulu tõttu Väga suurte veomahtude puhul võib veetransport olla raudteetranspordist kolm korda odavam JKHK Regita Eesmaa LM31 __ aeglane ja lühike navigatsiooniaeg Sadamate ja muu infrastruktuuri vajadus teeb veetranspordi kalliks Karmid pakkimisnõuded võivad tuua kaasa ebamugavusi · ÕHUTRANSPORT: + eristub teistest transpordiliikidest suure kiiruse ja ajasäästuga manööverdamisvõimelisem kui raudteetransport

Logistika → Logistika
120 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Bentley Continental GT (Bentley motors)

Bentley Continental GT (Bentley motors) o Emafirma Volkswagen AG o Esitleti 2003. Aastal Iseloomustus o kuueliitrine W12 mootor, 6 liitrit o kütusekulu 26,5 l /100 km o maksimaalne kiirus 326 km/h o mootorile on lisatud kaks turbokompressorit o jõuallika võimsuseks 552 hj (412 kw) o keretüpp 2+2 kupee o pikkus 4804 mm o laius 1918 mm o kõrgus 1390 mm o tühimass 2385 kg o disainer Dirk van Braeckel o hind umbes 150 000 eurot Plussid o 8-käiguline käigukast o suur valik erinevate naha värvi ja puidu salongi jaoks o BOSE helisüsteem ja multimeedia Logic Pioneer o pidurisüsteem on varustatud Brake Assist tehnoloogiaga

Auto → Auto õpetus
3 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Wärtsilä-esitlus

1946 turbodiiselmootor laevadele 1972 gaasil töötav mootor laevadele 1998 esimene suur common rail sissepritsega mootor Wärtsilä mootor Wärtsilä mootor RTA96C parameetreid: ­ 2taktiline 14 silindriline ühisanumpritsega mootor ­ Silindri maht 1820 liitrit ­ Kaal 2300 tonni (sh. väntvõll 300 tonni) ­ 108920hj 102 pöörde juures ­ Väändemoment üle 7,5 miljoni Nm ­ Kütusekulu 6284 liitrit tunnis ­ Silindri diameeter on 38'' (u.1,0m) ­ Kolvikäik on 98'' (u. 2,5m) Wärtsilä mootor Wärtsilä mootor Wärtsilä mootor Wärtsilä mootor Mootori eripära Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level

Auto → Autoõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

John Deere 8R

haanilise esirattaveoga (MFWD) võimaldab nii põllul kui teem. Olgu siis põllul või sõiduteel, vähendab see roolikeera- guleerib nii rooliratta takistust kui pöörete arvu lukust lukuni sõiduteel maapinnale rohkem jõudu rakendada. mise vaeva, suurendades märkimisväärselt sõidu mugavust ja manöövritel. masina juhitavust. Ka kütusekulu on väiksem. 42 km/h AutoPowr käigukas- · Täiselektrooniline roolimiskontroll lihtsustab rajal püsimist tiga töötab mootor ainult 1434 pööret minutis. 50 km/h · Dünaamiline stabiilsuskontroll hoiab traktori vähima vae- ja vähendab masinajuhi vaeva, muutes sõitmise kõikjal mu- AutoPowr käigukastiga on vajalik üksnes 1713 pööret

Põllumajandus → Põllumajandus
11 allalaadimist
thumbnail
16
xlsx

Kekskonnakaitse ja säästev arengu töövihiku excel 6-13 üles

11 0,81 0,334 32818,5 26,6 3,1 1,48 0,429 9248,85 13,7 0,6 2,31 0,523 1790,1 4,1 0,1 4,79 0,403 298,35 1,4 1,5 4 0,421 4475,25 17,9 298350 709,0735 Hg 17,9 1,5 6,7 49,2 4,6 11,0 4,0 0,9 0,1 1,9 97,72961 Kütusekulu linnas 100000 Kütusekulu maanteel 100000 - + L M L M NO 1,3 2,2 0,5 0,7 CO 9 7 3 2 läbitud km läbitud km - + L 300 000 700 000 M 428 571 1 000 000

Loodus → Keskkonnakaitse ja säästev...
475 allalaadimist
thumbnail
25
xlsx

Mäemajandus ja projekt

Tabel 1 Tootmiseks vajalikud kulud Kulu liik FIM/m3 Kaptalikulud 0.86 ekspluatatsioonikulud 0.19 puurterad 0.16 kütus 0.06 tööjõud 0.14 Summa 1.41 * Puurtööde puhul arvestatakse eraldi kapitali- ja ekspluatatsioonikulusid, puurterade kulu, kütusekulu ja kulutusi tööjõule. Tamrocki teatmiku järgi on puurtööde hind 1m3 kohta 1,42 FIM/m3. *Lõhketööde puhul on 1 m3 väljatava materjali hind 1,34 FIM/m3, kusjuures lõhkeaine, süütesüsteemi ja tööjõu vahel jaotuvad järgmiselt: Kulu liik FIM/m3 lõhkeaine 1.2 süütesüsteem 0.1 tööjõud 0.04

Maateadus → Mäemajandus ja projekt
4 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Elektri tööriistad

Aukude tegemiseks kõvasse pinda Nr 2.höövel puidust asjade siledamaks ja õhemaks tegemiseks Nr 3. Profi keevitus Fimer TM260 Saab kasutada nt. Armatuuri ühendamisel ja metall elementide juures nende kinnitamiseks Nr 4. Makita ketassaag 1100 W, 3500 p/min Laudade lõikamiseks Nr 5. 230mm ketaslõikur. 2200w pööratav käepidemega Samuti hea lõikamiseks, pisemad metalli lõikusmised hea teha. Nr 6. Gaasi puhur Võimsus: 10kW Maksimum kütusekulu: 0,75kg/h Õhuvool: 300m3/h Toitepinge: 220v Süütamine: mehaaniline (puudub termostaadi võimalus) Tööruumi soendamiseks hea asi Nr 7. Elektrihaamer 1100w naelte sisse lõõmiseks Nr 8. Otslihvija DWT 6 mm (AEG) Pöörete arv 27000 minutis, kaal 1,65kg. 6mm otsaga(collet), millega saab nii metalli, kui ka puitu lihvida (freesida). Nr 9. mootorsaag Stiga Puidu saagimiseks Nr. 10 Kärcher A2004 vee ja tolmuimeja Objekti puhastamiseks Nr 11. Segumasin Segu segamiseks Nr 12

Ehitus → Ehitus
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Osoonikihi hõrenemine

lennukit. Selline tihe lennuliiklus on aga osoonikihi jaoks väga ohtlik. Et kahandada stratosfääri saastamist lennukikütuse põlemisjääkidega, peaasjalikult lämmastikoksiidide ja veeauruga, tuleks vähendada lennukite arvu või lennukõrgust. Lennuliinide ja reisijate arv aga kasvab järjekindlalt ning järgmise 12 aasta jooksul ilmselt kahekordistub. Ka on moodsad superülihelikiirusega lennukid konstrueeritud lendama just stratosfääris, kus õhk on hõredam ja kütusekulu on seetõttu väiksem. Saksa lennukompanii Lufthansa hinnangute kohaselt suureneb kütusekulu juhul kui lennukõrgus alandatakse troposfääri alakihtidesse, ligemale 1/10 võrra. Mõned teadlased on esitanud teooria, et osoonikihi hõrenemine polaaralade piirkonnas loomulik looduslik protsess. Osooni tekib atmosfääris kõige rohkem 20-30 km kõrgusel. Kuna osoon on atmosfääri teistest gaasidest u 50% raskem, siis hakkab Maa külgetõmbejõud teda maapinnale lähemale tõmbama

Geograafia → Geograafia
101 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Plastmasside kasutamismahust. Plastikute tootmine

 Jätkusuutlik  Tuleohutus TARBEKAUBAD 22%  Jalanõud  Riided  Spordivahendid  Muusikariistad  Meditsiin-voolikud,proteesid,ravimipurgid,kapslid. ELEKTROONIKA 6%  Kerge kaal  Tuleohutus  Vastupidavus-talub lööke,paindlik.  Ressursitõhusus AUTOTÖÖSTUS 8%  Plastdetailid kaaluvad 50 protsenti vähem kui sarnased komponendid, mis on valmistatud muudest materjalidest, mis tähendab 25 kuni 35% kütusekulu vähenemist.  Turvavöö,õhkpadi,turvahäll. PÕLLUMAJANDUS 4%  Kasvuhooned  Tunnelid  Silopallid  Niisutussüsteemid  Veemahutid  Väetistepakid TÄNAME KUULAMAST!

Geograafia → Geograafia
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Alternatiivenergiate kasutamine liikuritel

gaas. Kuid piiritus on agressiivne kemikaal ja bensiini jaoks mõeldud mootor ei töötaks kuigi kaua, üles ütleksid kõigepealt kummidetailid ja tihendid, siis aga ka metall. Korrosioonitekitajana on etanool bensiinist hoopis aktiivsem. Piirituse oktaanarv on kõrgem kui bensiinil, seega võib kütusesegu detonatsiooni kartmata tugevamini kokku suruda ja seda mahub silindreisse enam. Samas kaasneb sellega ka kolmandiku võrra suurem kütusekulu. Piiritusekütuse tootmise puhul on vajalik veel tehnoloogiat täiendada, et masstootmises saavutada bensiiniga võrdne hind tarbijale. Korrosiooni tekitavate kütuste puhul tuleb kasutada korrosioonikindlaid pinnakatteid või materjale. Alkoholid korrodeerivad tsingi- ja magneesiumisulameid, nende toimel punsuvad või lagunevad kummi ja mõnd liiki plastdetailid. Alkoholid pesevad silindri seinalt maha õlikile, mistõttu mootori kulumine intensiivistub. Kui nad

Auto → Autoõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Materjaliõpetus

puhastaja, silikoonõli, universaalõli, bensiinilisand, klaasipuhastusvaht, klaasipuhastusvedelik, üldmääre, jahutussüsteemi puhastaja, karburaatori puhastusvahend, mootori sisepesuvedelik jpm.11 Omadused Lukusula sulatab lahti ning õlitab kinnikülmunud lukusüdamikud, kaitseb lukuosasid korrosiooni eest.11 Diiselkütuse lisand parandab kütuse põlemisomadusi, tagab mootori ühtlase häireteta töö, pikendab mootori tööiga ning vähendab kütusekulu.11 Sissepritse puhastaja lahustab kütusepaagi põhja tekkinud sette, vähendab kütusekulu, parendab oktaanarvu, vähendab detonatsiooni ja mootori kloppimist ning kaitseb rooste ja korrosiooni eest.11 Silikoonõli on kaitse- ja määrdeõli metall-, plast-, kummi- ja puitpindadele, mis väldib sõidukite uksetihendite kinnikülmumist talvel ning kaitseb pragunemise eest suvel.11 Universaalõli kaitseb vee, niiskuse, hapniku, korrosiooni ja rooste eest, kergendab

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
8 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

poorne volditud paber, mida ümbritseb nailonvatt. Elemendist läheb läbi kogu mootorisse ja kompressorisse juhitav õhk. Osadel veoautodel on filtri õhuvõtturis lisaks tsentrifugaalne eelfilter, kus õhk saab püürisliikumise ja suuremad tolmu- ning mustuseosakesed langevad filtri põhja. Saastunud filterelement vähendab silindrite täidet, mistõttu mootor muutub jõuetuks, jõud hakkab kuluma ja kulub kiiremini. Loomulikult kaasneb sellega kütusekulu ja mootorist väljuv must suits. Kui alarõhu indikaator näitab punast või kui filterelement on olnud kasutuses üle 18 kuu, element vahetatakse. Osad: Sisselasketoru, Ühendusvoolik, Indikaator, Filterelement, Kaas ja Liblikmutter. Pump-Pihusti 1980-date lõpul, kui ilmnes, et seni diiselmootorites toitesüsteemides ainuvalitsenud kõrgrõhupump on oma võimalused praktiliselt ammendanud, hakati SCANIA arenduskeskustes otsima alternatiivseid toitesüsteemide lahendusi

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
1
odt

S-tronic

p/min juures. Seega on uut ülikiiret käigukasti võimalik kasutada ka suurema osa Audi sportlike mudelite jõuülekandena. S tronic käigukasti erinevus ja eelis manuaalse käiguvahetuse ning tiptronic automaatkasti ees on käiguvahetuse kiirus. Tänu kahele sidurile suudab S tronic käigukast vahetada käike kiiremini mistahes autojuhist, tehes seda sealjuures ilma veojõudu katkestamata. Lisaks paremale kiirendusele aitab uus S tronic käigukast tagada ka väiksema kütusekulu. Uus seitsmekäiguline S tronic käigukast pakub juhile võimaluse valida käiguvahetusdünaamikat kahes reziimis. Käigukastil on tavaprogramm ehk D (Drive) ning sportlik S (Sport) käiguvahetusreziim. Samuti saab juht soovi korral igal ajal käike ka käsitsi vahetada ning seda nii käigukangi kui roolisambal asuvate käiguvahetuslabade abil. Esimese kahe siduriga käigukasti valmistas Audi juba 1985. aastal - nelikveolise sportmudeli Audi

Auto → Auto õpetus
48 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mootor

Kihimaterjaliks on 25 ­ 30 % tina sisaldusega alumiinium . Diiselmootorites võidakse kasutada ka pliipronksi . Jahutussüsteem Mootori jahutamiseks on 2 võimalust : 1) õhuga 2) vedelikuga Kütuse põlemisel eralduvast soojusenergiast tuleb 25-35% jahutussüteemi kaudu juhtida välisõhku.Jahutusvedeliku temperatuur peab olema autos 90-95 C . Selline temperatuur kindlustab mootori parima töö. See tähendab et mootori kulumine on väikseim , kütusekulu väikseim , võimsus suurim . Mootori temperatuuri aitab hoida 90C juures termostaat. Mootor soojenemine toimub põhimõttel et jahutussüsteemist lülitatakse radiator välja . See tähendab et termostaat suleb oma klapiga jahutusvedeliku pääsu radiaatorisse . Suunates seda ringleb vaid mootori jahutussärgis . Vastavalt sellele kuidas temperatuur tõuseb hakkab termostaat juhtima jahutusvedelikku ka radiaatorisse .Radiaatori abil toimub soojuse edastamine välisõhku , seega

Auto → Mootor
13 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Keskpritse (Mootorielektroonika)

põlemiskambris. Viimast varianti nimetatakse otsesissepritse süsteemiks. Teised on siis vastavalt mono- e. punktsissepritse (üks pihusti kõigile silindritele) ja hargsissepritse (iga silindri kohta eraldi pihusti). Pritsesüsteemid, kus üks või kaks pihustit pihustasid kütuse gaasiklapi peale olid oma aja kohta head ja odavad. Nad olid karburaatoritest palju kiirema reageerimisega ja täpsema doseerimisega. Kütusekulu veelgi täpsemaks doseerimiseks oli vaja igale silindrile oma pihustit ja paigaldada see sisselaskeklapile võimalikult lähedale. Nüüd sai võimalikuks juhtida igasse silindrisse just sellele sobiv kütusekogus või siis mõni silinder välja lülitada. Täpsem kütuse doseerimine (väike kulu, suurem võimsus) Täpsem segu jaotus silindrite vahel Eeldused suuremaks võimsuseks (väiksem voolu takistus, õhu eelsoojendus, õigem surveaste)

Auto → Auto õpetus
127 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Väntmehhasismi rikked, tunnused ja põhjused

3.2- Õlirõhu langus. Rike4)Kolvisõrme ja puksi kulumine kepsu ülemises peas. Tunnused: 4.1- Terav kloppimine mootoriploki ülaosas.Milline kolvisõrm - Eemaldage kordamööda kõrgepinge juhe ­ küünlajuhe.Millisel silindril kadus kloppimine siis kui küünlajuhe oli eemaldatud seal ongi viga. Rike5)Kolvi ja põlemiskambri kattumine tahmaga. Tunnused: 5.1- Mootori ülekuumenemine ja mootor ei tööta korralikult. 5.2- Kütusekulu suurenemine. 5.3- Kaldumine detonatsioonile(detonatsioon: Põlemis kiirus silindris on ca. 20m/s ­ detonatsiooni korral 2000m/s). 5.4- Höögsüüte esinemine. Rike6)Kolvi purunemine. Tunnused: 6.1- Tugev müra, millele järgneb mootori kinni kiilumine, kuna töötas pikalt detonatsiooniga. Rike7)Praod silindri plokis või plokikaanes. Tunnused: 7.1- Jahutusvedeliku välja immitsemine. 7.2- Õli välja immitsemine. 7.3- Jahutusvedeliku sattumine õlisse, õli muutub halliks. 7

Auto → Auto õpetus
81 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Maanteetransport

Tavaliselt, kui on palju kaupa, veotariifid arvestatakse tonn-kilomeetridega (eur/t-km) või tonnidega (eur/t). Kui ei ole palju kaupa, siis veotariifid arvastatakse sellest, et kui kaugel on vaja vedada kaup. Siin arvestatakse kilomeetridega (eur/km). Veotariifide võrdlus teiste transpordiliikidega Raudteetranspordi veotariifid on madalad. Nad on odavad ainult pikkadel vahemaadel Veetransport on ökonoomne suurte kauguste ja suuremahuliste saadetiste puhul väikese kütusekulu tõttu. Väga suurte veomahtude puhul võib veetransport olla raudteetranspordist kolm korda odavam. Õhutransport on kõige kallim transpordiliik, ainuüksi lennuvälja rajamine ja korrashoidmine nõuab väga suuri kulutusi. Veetakse peamiselt kergeid ja kiiresti riknevaid kaupu, siis ka seda, mida on vaja kiiresti toimetafa kohale. Näide veotariifidest Kasutatud kirjandus http://et.wikipedia.org/wiki/ Transport#Maanteetransport http://www.logiproff.ee /index.php

Logistika → Baaslogistika
30 allalaadimist
thumbnail
1
ppt

Materjalitehnika kodutöö 2 plakat

raami ja mootori. Selle peamiseks eesmärgiks on muuta ratas voolujoonelisemaks ning vähendada õhutakistust suurtel kiirustel. Seetõttu väheneb kütusekulu ja on võimalik sõita suurematel kiirustel madalamate mootori pööretega, mis omakorda pikendab mootori eluiga. Lisaks kaitsevad külgpaneelid kukkumisel mootori komponente ning hoiavad sõitja tuulevarjus. https://www.ebay.co

Materjaliteadus → Materjalitehnika
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Töötus on ka riigi probleem

Töötus on ka riigi probleem Töötus on ka riigi probleem. Iga inimene vajab tööd, et ühiskonnas hakkama saada ja sellepärast on töö leidmine ja tööturul konkureerimine kahtlemata iga inimese jaoks väga oluline ja mööda pääsmatu etapp. Tänapäeval on eluga toimetulek välismaal lihtsam. Paljud noored on tööpuuduse tõttu Eestist välismaale tööle läinud. Parema meelega oleksid nad kindlasti kodumaal, kuid siinsete palkadega ei ole võimalik ära elada. (Tihtipeale pakub välismaal tööandja lisaks töökohale ka elukohta). Väikese palga ja kõrgete üürhindadega ei olegi mõtet Eestis töötada. Välismaal saab sama töö eest rohkem palka ja raha jääb ka üle. Lisaks on välismaal odavamad osad toidukaubad ning elektroonika. Tänu sellele, et noored lähevad Eestist minema, väheneb ka rahvaarv, mis on järgmine probleem meie riigis. Ja nii tekibki ühest probleemist järgmine. Töötus peaks olema riigi jaoks kõige suurem probleem. Kui töö...

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

James Watti, James Prescott Joulei ja Isaac Newtoni

James Watti, James Prescott Joulei ja Isaac Newtoni OSA TEADUSES ANTS JOOSEP VIRKUS 7A James Watt James Watt oli soti insener, kes leiutas uut tüüpi aurumasina, mis pani aluse tööstuslikule pöördele 18. Sajandil. Ta oli õppinud tööriistameister, kellele toodi parandada Thomas Newcomani valmistatud aurumasin. Watt uuris aurumasinat ja leidis, et aurujõu kasutamine oli hea idee, aga mitte kõige tõhusam - jõud oli väike, aga kütusekulu suur. Watt tegeles järgmised 10 aastat selle aurumasina täiustamisega ja valmistaski märksa effektiivsema aurumasina. Söekaevandustes ei pidanud inimesed enam sütt kottidega maa peale tassima, sest selle töö tegi nüüd Elas aastatst 1736 - 1819 ära ajam, mille pani käima Watti aurumasin. Tema auks on saanud nime võimsuse mõõtühik vatt. https://et.wikipedia.org/wiki/James_Watt Isaac Newton

Füüsika → Füüsika
2 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Keskkonnasõbralikud tehnoloogiad ja tooted

Värvides pole kasutatud keemilisi värvaineid, vaid on looduslikke lisanditega ja ei sisalda säilitusaineid. Praktiliselt lõhnatud Tervisele kahjutud Keskkonnasõbralikud Hübriidautod. Linnasõidul saab kasutada edasiliikumisel ka ainult elektrimootorite abi, mis teeb masina eriti vaikseks ja keskkonda säästvaks Heitgaaside hulk on väiksem Sisepõlemismootor võib olla palju väiksem kui tavalisel autol, võimaldades palju väiksemat kütusekulu. Loodussõbralikud värvid. Värvid on peaaegu lõhnatud, värvide koostisosad on hästi paigas, sellest ka sobiv kuivamisaeg ja hea kattevõime. Mingil määral eritavad nad mürgiseid kemikaale õhku, mis ei ole hea keskkonnale. Parandavad keskkonnaseisundit Hübriidautod. Keskkonna seisundit parandab vähenev fossiilsete kütuste hulk, hübriidautode kasutuselevõtmine vähendab bensiini nõudlust ühe auto kasutaja kohta.

Loodus → Keskkonnaökoloogia
115 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Zis 110 auto

Zis-110 ZIS-110 oli aastatel 1945­1959 Nõukogude Liidus Moskvas Stalini-nimelises autotehases ZIS toodetud limusiin.ZIS-110 oli parteiladviku esindussedaan, mis oli mõeldud asendama 1930. aastatel toodetud mudelit ZIS-101. Tavakodanikele autot ZIS-110 ei müüdud. Esimesed autod läksid erakätesse alles 1970. ja 1980. aastatel.ZIS-110 protüübiks oli 1938 toodetud Packard Super Eight mudel 180, mille kinkis USA president Franklin Roosevelt Jossif Stalinile 1942. Kuid ZIS-110 ei ole Packardi täpne koopia. Enamik varuosadest on valmistatud mitte toll-, vaid meetermõõdustikus ja tehases on valmistatud uued kerestantsid, mistõttu Packardi detailid ZIS-ile varuosadeks üldjuhul ei kõlba. Kuid väliselt on need autod omavahel siiski nii sarnased, et nende eristamiseks peab nende konstruktsiooni peensusteni tundma.ZIS-110 väljatöötamise eest anti autokonstruktoritele A. Ostrovtsevile, B. Fittermanile, L. Gussevile ...

Auto → Auto õpetus
5 allalaadimist
thumbnail
28
docx

LOGISTIKA eriala eksami küsimused-vastused

LOGISTIKA Kui tellimuspartiid suurendada siis, tellimiskulu tooteühiku kohta väheneb. Milliste kulude arvutamine on kõige töömahukam ja keerulisem? Puudumiskulude Tellimuspunkt on   toote laosaldo, milleni jõudmisel tehakse uus tellimus Mis on “tellimusvahe”? Ajavahemik, mis jääb ühe ja sama toote kahe järjestikuse tellimuse  vahele Mis on “tellimustsükli meetod”?Laoseisu täiendav tellimus tehakse kindlate ajavahemike  tagant Millist säästu on võimalik logistikas saada tellimustsükli meetodi rakendamisest? Tellimis­ ja  veokulude säästu Kuidas sõltub üldjuhul reservlao suurus nõudluse kõikumisest?  Mida suuremad on hälbed  nõudluses, seda suurem peab olema reservladu Mida tähendab „laovaru”? 365 / lao ringlemissagedus, mis annab ajavahemiku päevades, mil konkreetset toodet või laoväärtust peaks piisama tavapäraseks tarnimiseks Millist kulu nimetatakse veoauto läbitud kilomeetri omahinna arvestamisel püsivkuluks?  Amortisatsiooni...

Logistika → Logistika
165 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

DSG-käigukast

konkreetselt käigukasti tüübist. • Volkswagen kasutab kahte sama tööpõhimõtte, kuid natuke erineva ehitusega DSG-käigukasti (lisandumas on veel uusi). • Kuuekäigulisel DSG-versioonil tuleb vahetada iga 60 000 km järel õli- õlifiltrit. Seitsmekäiguline DSG hooldust ei vaja. DSG KÄIGUKAST • Et käiguvahetused on väga kiired, tagab DSG-käigukast parema kiirenduse ja väiksema kütusekulu kui manuaalkast (see oleneb küll konkreetsest autost- mootorist), käiguvahetused on aga mugavamad kui automaatkastil. • Volkswageni puhul on olemas reegel 50- 50st. Autot ei tohi pukseerida kaugemale kui 50 km ja mitte kiiremini kui 50 km/h. • Tootjad kes on kasutanud/kasutavad DSG-käigukaste: BMW, Audi, Volkswageni 7-käiguline DSG käigukast Volkswagen, Kia, Lamborghini, Ford, Honda, Hyundai, Mitsubishi

Mehaanika → Hüdraulika
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun