Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist mõju avaldas Kreeka loodus inimeste eluolule?
  • Millal toimunud ja millisest sündmusest arvestasid kreeklased aega?
  • Millal ja millise sündmuse tulemusena kaotasid kreeklased iseseisvuse?
  • Millist mõju avaldasid geograafilised olud Rooma ühiskonnale?
  • Millal toimunud ja millisest sündmusest arvestasid roomlased aega?
  • Mis on Rooma õigus millised on olulisemad põhimõtted?
  • Millised tegurid aitasid kaasa kristluse levikule Rooma riigis?
  • Millal toimunud ja millist sündmust loetakse keskaja alguseks ja lõpuks?
  • Millised on Lääne-Rooma riigi languse põhjused?
  • Miks kujunes välja pärisorjus ja sunnismaisus?
  • Millest kujunesid katoliku kiriku rikkused?
  • Millised olid ristisõdade põhjused millised tagajärjed?
  • Miks kujunesid keskajal linnad?
  • Mille poolest erines keskaja linn külast?
  • Millised on araablaste olulisemad kultuurisaavutused?
  • Miks kujunes humanism?
  • Kuidas mõjutas renessanss kultuuri?
  • Millised olid suurte maadeavastuste eeldused põhjused tagajärjed?
  • Millised olid reformatsiooni põhjused ja tagajärjed?
  • Millised olid Suure Prantsuse revolutsiooni põhjused?
  • Millised olid Prantsuse revolutsiooni positiivsed ja negatiivsed tagajärjed?
  • Millised olid rahvusluse tõusu positiivsed ja negatiivsed tagajärjed?
  • Millised on industriaalühiskonna tunnused?

Lõik failist

  • KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS.
    VANAAEG.
    I. Vana-Kreeka.
  • Mõisted: polis, kodanik, poliitika, agoraa, akropol, aristokraatia , demokraatia, faalanks , hellen, barbar , hellenism , Museion
  • Kes oli, mida tegi: Homeros , Herodotos, Sokrates , Aristoteles , Platon , Aleksander Suur
  • Millist mõju avaldas Kreeka loodus inimeste eluolule?
  • Võrrelge Sparta ja Ateena ühiskonda ja riigikorraldust, leidke sarnasused ja erisused .
  • Millal toimunud ja millisest sündmusest arvestasid kreeklased aega?
  • Millal ja millise sündmuse tulemusena kaotasid kreeklased iseseisvuse?
  • Millised on Teie arvates 5 suurimat Vana-Kreeka kultuurisaavutust, põhjendage oma valikut!
  • Nimetage kreeklaste kultuurilisi saavutusi järgmistes valdkondades, tooge näiteid:
    1) teater
    2) sport
    3) filosoofia
    4) matemaatika
    5) ajalookirjutus
    6) arhitektuur
    II. Vana- Rooma .
  • Mõisted: Kapitoolium , foorum, senat , konsul, vabariik, keisririik, patriits , plebei, rahvatribuun , veto, Piibel , Vana- Testament , Uus-Testament, Rooma õigus, leegion, triumf , gladiaator, term
  • Kes oli, mida tegi: Romulus , Hannibal, Caesar , Kleopatra, Augustus, Constantinus Suur, Jeesus , Peetrus , Paulus
  • Millist mõju avaldasid geograafilised olud Rooma ühiskonnale?
  • Selgitage ütlused:
  • Haned päästsid Rooma
  • Pyrrhose võit
  • Liisk on langenud
  • Tulin, nägin, võitsin
  • Ka sina, Brutus
  • Jaga ja valitse
  • Millal toimunud ja millisest sündmusest arvestasid roomlased aega?
  • Võrrelge Rooma riigi ida ja lääneprovintse ning leidke 3 olulisemat erisust!
  • Mis on Rooma õigus, millised on olulisemad põhimõtted?
  • Milline otstarve oli järgmistel Rooma ehitistel ja mille poolest olid nad erilised: (4õ)
  • Panteon
  • Colosseum
  • akvedukt
  • Millistes kultuurivaldkondades, tooge väidete kinnitamiseks näiteid:
  • jäid roomlased kreeklastele alla
  • ületasid kreeklasi
  • Millised tegurid aitasid kaasa kristluse levikule Rooma riigis?
    KESKAEG.
  • Mõisted: naturaalmajandus, parlament , tsentraliseeritud monarhia , senjöör, feood , vasall, pärisori, kirik , klooster , vaimulik ordu, ketser, inkvisitsioon , skolastika, raad , tsunft, gild , Hansa Liit, islam, koraan , kalifaat
  • Kes oli, mida tegi: Chlodovech , Karl Suur, Innocentius III, Muhamed
  • Millal toimunud ja millist sündmust loetakse keskaja alguseks ja lõpuks?
  • Millised on Lääne-Rooma riigi languse põhjused?
  • Iseloomustage feodaaltsivilisatsiooni tunnuseid.
  • Miks kujunes välja pärisorjus ja sunnismaisus ?
  • Millest kujunesid katoliku kiriku rikkused?
  • Millised olid ristisõdade põhjused, millised tagajärjed?
  • Miks kujunesid keskajal linnad?
  • Mille poolest erines keskaja linn külast?
  • Millised on araablaste olulisemad kultuurisaavutused ?
    UUSAEG.
  • Mõisted: humanism , renessanss , reformatsioon, vastureformatsioon , absoluutne monarhia, konstitutsiooniline monarhia, jakobiinid, valgustus , revolutsioon , reform , kapitalism, kolonialism , monopol, urbaniseerumine , sotsialism
  • Kes oli, mida tegi: Leonardo da Vinci, C. Kolumbus, Vasco da Gama , F.Magalhaes, Martin Luther, Louis XIV, G.Washington, Voltaire, Montesquieu , Robespierre, Otto von Bismarck , Napoleon , K. Marx
  • Millal: reformatsiooni algus, Kolumbuse 1.reis, USA väljakuulutamine, Suure Prantsuse revolutsiooni algus, Saksa keisririigi väljakuulutamine
  • Miks kujunes humanism?
  • Kuidas mõjutas renessanss kultuuri?
  • Millised olid suurte maadeavastuste eeldused, põhjused, tagajärjed?
  • Millised olid reformatsiooni põhjused ja tagajärjed?
  • Millised olid Suure Prantsuse revolutsiooni põhjused?
  • Millised olid Prantsuse revolutsiooni positiivsed ja negatiivsed tagajärjed?
  • Millised olid rahvusluse tõusu positiivsed ja negatiivsed tagajärjed?
  • Millised on industriaalühiskonna tunnused?
  • KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS #1 KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS #2
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-10-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 28 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor KarelV96 Õppematerjali autor
    Konspekt lühikrsusest Maailma ajaloos, koos küsimustega.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    5
    docx

    Üldajalugu kordamisküsimused

    KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS. VANAAEG. I. Vana-Kreeka. 1. Mõisted: polis ­ Kreeka linnriik Kodanik ­ riigi täieõiguslik elanik, kes sai osaleda riigivalitsemises ja riigikaitses poliitika ­ linnriigi asjadega tegelemine agoraa ­ linna keskväljak, kasutati kogunemispaiga ja turuplatsina akropol ­ kindlus kõrgemal künkal aristokraatia ­ võim on koondunud rikaste ja suursuguste inimeste kätte (Sparta) demokraatia ­ võim on koondunud rahva kätte (Ateena) (Demos-lihtrahvas;Kratos- võim) faalanks ­ lahingurivi, kus mehed pikkades rivides üksteise seljataga hellen ­ kõigi kreeklaste üldnimetus (emamaal, kolooniates) barbar - mittekreeklane hellenism ­ ajajärk Aleksander Suure vallutustest Rooma võimu kehtestamiseni, idamaades levis kreeka keel ja kultuur Museion ­ muusade tempel, kultuuri- ja teaduskeskus 2. Kes oli, mida tegi: Homeros ­ Pime laulik, ,,Ilias"

    Ajalugu
    thumbnail
    13
    docx

    KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS.

    KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS. VANAAEG. I. Vana-Kreeka. 1. Mõisted: Polis- tüüpiline Vana-Kreeka linnriik Kodanik- riigi täieõiguslik elanik, kes sai osaleda riigi valimises ja riigikaitses Poliitika- linnriigi asjadega tegelemine Agoraa- linna keskväljak mida kasutati nii kogunemispaiga kui ka turuplatsina Akropol- kindlus kõrgemal künkal Aristokraatia- võim on koondunud rikaste ja suursuguste inimeste kätte, nt Sparta Demokraatia- võim on koondunud rahva kätte, nt Ateena Faalanks- lahingurivi, kus mehed pikkades ridades üksteise selja taga Hellen- kõigi kreeklaste üldnimetus, elasid emamaal ja kolooniates Barbar- mittekreeklane Hellenism- periood, kus idamaades olid valdavaks kreeka keel, elulaad ja kultuur Museion- muusade tempel, sisuliselt kultuuri ja teaduskeskus 2. Kes oli, mida tegi: Homeros- pime laulik, ,,Iliase" ja ,,Odüsseia" autor. Kreeklaste arust nende parim ja

    Ajalugu
    thumbnail
    24
    docx

    KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS.

    1. KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS. VANAAEG. I. Vana-Kreeka. 1. Mõisted: Polis- Kreeka linnriik Kodanik- riigi täieõiguslik elanik, kes sai osaleda riigivalitsemises ja riigikaitses, nt täiskasvanud vaba mees Poliitika- polise asjadega tegelemine Agoraa- linna keskväljak, mida kasutati turuplatsina ja kogunemis paigana Akropol- linnriigi keskele kaljukünkale ehitatud kindlus Aristokraatia- rikkad ja suursugused kodanik Demokraatia- võim kogunenud rahva kätte, kreeka keeles deemos- lihtrahvas ja kratos- võim Faalanks- lahingurivi, kus mehed pikkades rivides üksteise taga Hellen- kreeklane, kes elas emamaal või koloonias Barbar- mittekreeklane Hellenism- ajajärk Aleksander Suure vallutustustest Rooma võimu kehtestamiseni, kus idamaades levis kreeka keel ja kultuur Museoin- muusade tempel, sisuliselt kultuuri ja teaduskeskus muusad- Apollonit saatvad ja kaitsvad haldjad 2. Kes oli,

    Ajalugu
    thumbnail
    23
    docx

    Üldajaloo konspekt. Vanaaeg, keskkaeg

    KORDAMINE ÜLDAJALOO ARVESTUSTÖÖKS. VANAAEG. I. Vana-Kreeka 1. Selgitage mõisted ● Polis- Kreeka linnriik. ● Kodanik- riigi täieõiguslik elanik, kes sai osaleda riigivalitsemises ja riigikaitses, nt täiskasvanud vaba mees. ● Poliitika- polise asjadega tegelemine. ● Agoraa- linna keskväljak, mida kasutati turuplatsina ja kogunemise paigana. ● Akropol- linnriigi keskele kaljukünkale ehitatud kindlus. ● Aristokraatia - rikaste ja suursuguste kodanike kätte kogunenud võim. ● Demokraatia- võim kogunenud rahva kätte (demos - lihtrahvas ja kratos - võim). ● Faalanks- lahingurivi, kus mehed on pikkades rivides üksteise taga. ● Hellen- kreeklane , kes elas emamaal või koloonias (Musta mere ja Vahemere rannikul). ● Barbar- mittekreeklane. ● Hellenism- ajajärk Aleksander Suure vallutustest Rooma võimu kehtestamiseni, kus idamaades levis kreeka keel ja kultuur. 338 eKr- 30 eKr. ● Museion- muusade tempel, sisuliselt kultu

    11.klassi ajalugu
    thumbnail
    17
    docx

    Vanaaeg, keskaeg, uusaeg konspekt

    Ajaloo arvestuse kordamisküsimuste vastused 1. VANAAEG 1.1. Vana-Kreeka polis ­ Kreeka linnriik demokraatia ­ riigikord, kus võim on kodanik ­ riigi täieõiguslik elanik, kes koondunud rahva kätte. (Ateena) sai faalanks ­ lahingurivi, kus inimesed osaleda riigi valitsemises ja riigikaitses. (15- seisavad üksteise taga, neil on kilbid ja odad 20% linna rahvast) kaitseks ees. agoraa ­ linna keskväljak, mida kasutati nii hellen ­ kõigi kreeklaste üldnimetus, kes kogunemispaigana kui turuplatsina. elasid emamaal ja kolooniates akropol ­ kindlus kõrgemal künkal (hästi barbar ­ mittekreeklased (võõraste ja säilinud Ateenas) madalamate

    Ajalugu
    thumbnail
    3
    doc

    Vana-Rooma

    Vana-Rooma 1. Iseloomustage Itaalia geograafilisi olusid ja võrrelge neid Kreekaga. Kaart! · Itaalia oli vähem mägine · Tegeldi rohkem põlluharimisega · Rannajoon pole niivõrd liigendatud · Sõitsid rohkem mööda maismaad · Itaalia polnud etniliselt ühtne ­ itaalikud, -latiinikud. +KAART 2. Kes olid etruskid? Milline oli nende tähtsus Rooma ajaloos? Etruskid elasid Itaalia põhjaosas, asustatud piirkond Etruuria. Päritolu tundmatu. Hauakambrid, usk hauatagusesse ellu, ennustuskunst, linnade planeerimise kunst. On olnud ka kõige mõjuvõimsam rahvus Itaalias. Kunst ja teise eluvaldkonnad on etruskidega väga tihedalt seotud. 3. Legendid ja lendlaused. Mida tähendasid, kuidas tekkisid? a) "Haned päästsid Rooma" ­ tähendab seda, kui miski päästab sind päästmatust olukorrast, antud juhul äratasid haned oma kisaga gallialaste sissetu

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    3
    doc

    Vana-Rooma kokkuvõtlikud küsimused

    Vana-Rooma 1. Iseloomustage Itaalia geograafilisi olusid ja võrrelge neid Kreekaga. Kaart! Itaalia oli Kreekaga võrreldes vähem mägine ja tasandikke oli rohkem, rannajoon polnud nii liigendatud, liikusid pigem maismaad mööda ja tegelesid peamiselt põlluharimisega. 2. Kes olid etruskid? Milline oli nende tähtsus Rooma ajaloos? Etruskid elasid Etruurias. Võtsid üle Kreeka tähestiku. Päritolu tundmatu. Said läbi kreeklaste ja foiniiklastega. Head meresõitjad ja kaupmehed. Tähtis ennustuskunst ja usk surmajärgsesse ellu. Edendasid linnaelu ja kaubandust. 3. Legendid ja lendlaused. Mida tähendasid, kuidas tekkisid? a) "Haned päästsid Rooma" - b) Legend Romulusest ja Remusest ­ kaksikvennad visati emahundi hoole alla, kasvasid suureks, Romulus hakkas vennaga ehitama linna, siis aga tappis Remuse ja tema järgi pandi nimi Rooma. c) "Pyrrhose võit" ­ edu saavutamine ränga hinnaga. d) "Ka

    Ajalugu
    thumbnail
    8
    doc

    Kordamine 10. klassi ajalooeksamiks 2015.

    Kordamine 10. klassi ajalooeksamiks 2015. Eesti ajalugu 1. Eesti ajaloo allikad ja periodiseering: kirjalikud ja arheoloogilised allikad; perioodid: muinasaeg, muistne vabadusvõitlus, keskaeg (Vana- Liivimaa ajastu), Liivi sõda, Rootsi aeg, Põhjasõda, Vene aeg, iseseisvumine ja Vabadussõda (algus ja lõpp). Õp. I osast lk 7-11. 2. Muinasaeg - lühiülevaade. Õp. I osa lk 12-29, kaart lk 32. (mõisted: kiviaeg, mesoliitikum, paleoliitikum, neoliitikum, pronksi- ja rauaaeg; kivi-, pronksi- ja rauaaja algus ja lõpp; kivi-, pronksi- ja rauaaja iseloomulikud jooned) 3. Eestlased muinasaja lõpul. Õp. I osa lk 30-41. (muinasmaakonnad, suhted naabritega 7.-11. saj., linnused, muinasasulad, rehielamu, tegevusalad, vanemad (rahvas ja ülikud), malev, usund: vägi, animism, Tarapita, hing, hiis, ohvripaigad, maagia, nõidumine) 4. Muistne vabadusvõitlus. Õp. I osa lk 44-50

    Ajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun