EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAANI VORM TAOTLEJA NIMI Tallinn 2009 1. Äriplaani kokkuvõte 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi Ettevõtte juriidiline vorm Aadress Telefonid Faks E-mail Juhatuse liikmed Omakapital Omanikud, nende osa kapitalist Kontaktisik, tema telefon Ettevõtte tegevusala Ettevõtte tegevuspiirkond 3. Äriidee kirjeldus 4. Visioon, missioon ja eesmärgid 5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs. Täpsusta millised tegurid, faktorid, majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas). Täpsusta, kes on sinu ettevõtte hankijad ehk tarnijad. Ettevõte tarnija Tooraine/materjal Aadress Telefon Meiliaadress 6. SWOT analüüs. Kirjelda oma ettevõtte tugevusi, nõrkuseid, samuti väliskeskkonnast tulenevaid võimalusi ja ohtusid. Tugevused Nõrkused - - -
Järvamaa kutsehariduskeskuses põllumajandus PM41 Äriplaan Juhhu Karli OÜ Urmo Reinhold Särevere 2016 1. Äriplaani kokkuvõte Minu ettevõte – Juhhu Karli OÜ- on loodud 2016.a. aprillis. Omandivorm on osaühing, omanik olen 100% mina ise. Esimese aasta lõpuks on omakapitali kokku 395873€. Mul on olemas vastav haridus ja ka praktilised kogemused. Minu ettevõte tegeleb maheteravilja kasvatamisega. Ettevõttel on olemas 60 ha põllumaad. Viie aasta pärast on mul põllumaad 100 -1000 hektarit ja tahan ehitada suurema kuivati ja lao. Siis saan ka palgata tööjõudu. Esimesed neli aastat müün oma toodangu lepingu alusel Tartu Mill-le ja plaan on tulevikus läbi Kevili turustada välismaale. Projekti maksumus on 300000€, suur osa sellest on mul masinate, seadmete ja hoonete näol olemas. Tootmise alustamiseks vajalike ressursside (diiselkütus, teraviljaseeme, tootmiskulud) soetamiseks võtan 2016.a. aprillis pa
Kuid see saab toimuda alles peale kolmandat tegevusaastat, kui oleme üle läinud 100% mahetootmisele. Esimesel aastal avame müügipunkti ettevõtte territooriumil. Suuremate koguste korral (al. 200 muna ) viime ka kauba kliendile kätte Järvamaa piires. Põhilise turuna näeme eraisikuid,kellele meeldib puhas ja konservantidevaba toit. Samuti ka näeme meie klientidena üksikuid kauplusi, kohvikuid, restorane ja väiksemaid pagaritööstusi. Meie eeliseks on asukoht. Asume Kesk- Eestis, kust nii Tallinnasse, Tartusse kui ka Pärnusse on enamvähem sama pikk teekond (Paide-Tallinn 95,3 km. Paide-Tartu 105 km. Paide-Pärnu 94,1 km.). Samuti on meie vahetus läheduses Paide ja Türi linnad, kus vesteldes meie tulevaste klientidega, on nõudlus vabapidamisel kana munade järgi suur.. Kanasõnniku ostjaskonnaks on aiapidajad ja taimekasvatusega tegelevad ettevõtted. Sõnniku müügiga alustame 2014 aasta veebruarist
pidamist. Samuti maksu- ja finantsaruandlust, palga- ja põhivara arvestust, majandusaasta aruannete ja vahearuannete koostamist. Vajadusel esindame ettevõtet Maksu- ja Tolliametis ning pakume finantsnõustamist. Oma teenust kavatsetakse pakkuda alustavatele ja juba eksisteerivatele väikestele äriühingutele, FIE-dele, korteriühistutele ja mittetulundusühingutele. Ettevõtte põhiliseks finantseerimisallikaks on 32500 eurot, mis omanikud on saanud päranduseks. Projekti maksumusse lähevad ruumi rent, kontorimööbel, programm Merit Aktiva, reklaam ning kommunaalmaksed. Ettevõtte visiooniks on hakata pakkuma üle-Eestilist raamatupidamist. Ettevõtte missiooniks on pakkuda kvaliteetset ja seadusandlusele vastavaid teenuseid, lähtudes iga kliendi konkreetsetest vajadustest. Eesmärgiks on esimese aasta lõpuks teenida tagasi kahekordne osakapitali summa. Samuti kavatsetakse kasvada üheks kiiremini arenevaks
tegevusvaldkonnas ning on orienteeritud samale sihtgrupile, kui ta ei ole avatud öösiti ja toidud valmivad pikema ajaga. Uustulnukatena on meil esialgu raske turule siseneda, kuna peame võitma kliente. Samas on kohalikud, turistid ja noored samuti valmis külastama ja proovima uut kohta ja teenust "MUNKU " näol. Turistidele suunatud toitlustuskoht konkureerib reeglina sama piirkonna teiste toitlustusasutustega. Ettevõtte eeliseks on piirkond, kus lisaks elanikele on ka palju vaatamisväärsusi ja meeletu melu . Selleks, et tihedas konkurentsis oma klientuur leida, tuleb pakkuda midagi enamat kui toitu. Inimesed otsivad välja sööma minnes lisaks toidule ka elamust olgu selleks siis omapärane menüü, muusika või interjöör. Täpsusta, kes on sinu ettevõtte hankijad ehk tarnijad. Ettevõte tarnija Tooraine/materjal Aadress Telefon Meiliaadress
telesaadetega seotud tegevusalad Ettevõtte tegevuspiirkond Eesti 3. Äriidee kirjeldus Ettevõte on meelelahutusäri, mille eesmärk on pakkuda inimestele ja ettevõtetele filmimisteenust (sh ka striimingut ehk otseülekannet) üle eesti, kliendile sobivasse kohta ja ajal. Idee mis pakub filmimis- ja striiminguteenuseid kõigile inimestele, ettevõtetele ja üritustele. Klient peab vaid oma soovi avaldama ja meie tuleme kohale ning teeme asja kõrgkvaliteetselt valmis turu parima hinnaga. Filmimine käib sõltuvalt vajadusest lihtsamate ja väiksemate kaameratega kuni profikaamerate, kaamerakraanade ja rööbasteni välja. Viimased võimaldavad saada eriti huvitavad kaadreid ja võttenurki. Tavaliselt eelneb filmimisele mingilgi määral ettevalmistus – see eeldab tellija poolset koostööd: keda või mida on vaja filmida? Kui kaua
Meie eesmärk on luua vähe tähelepanu pööratavale sihtgrupile taskukohase hinnaga ning elulihtsustav äpp, mis töötab kõigil põhilistel operatsioonisüsteemidel. Veganid ning vegantoitumisest huvitatud inimesed on aina kasvav turg (umbkaudselt on Eestis veganeid 40 000), kelle vajadustele ei pöörata hetkel veel piisavalt tähelepanu ning meie soovime seda muuta. Tahame luua äpp-i, mis tuvastab vegan tooteid/toiduaineid. Esimesel aastal saab olema äpp väga algeline - klient saab infot, kas toode on vegan, taimetoitlastele sobilik või ei kumbagi. Esimese aasta lõpuks soovime jõuda punkti, kus kliendile kuvatakse skanneerimis- järgselt ka toiteväärtus, e-ainete sisaldus ning toote ökoloogilisus. Niisiis kasvab meie sihtgrupp suuremaks, kaasates ka kliente, keda huvitab tervislik ja loodussõbralik toitumine. Lisaks loome äpi-sisese blogi, kus saab lugeda postitusi tervise ja spordi teemadel, huvitavaid fakte ja uudiseid vegan maailmast
ÄRIPLAAN Janek Jõgiste Võru 2011 Sisukord: 1. ÄRIPLAANI KOKKUVÕTE............................................................................................................................. 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED............................................................................................................................ 3. ÄRIIDEE KIRJELDUS....................................................................................................................................... 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID......................................................................................................... 5. ÄRIKESKKONNA ANALÜÜS........................................................................................................................... 6. SWOT ANALÜÜS................................................................................................................................................ 7. TOODE/TEENUS...............
4. Toote/teenuse olemus ja peamised tunnused: *spetsiifiline; toode/teenus; * laiatarbekaup. 5. Füüsiline koostis - tooraine, pooltooted, valmistoode. 6. Turukõlblikkus ja konkurents: kas on tegemist uudistootega või on toode juba müügil? millised on olemasolevate toodete puudused? kas vaadeldavas tootes on olemasolevate toodete puudused kõrvaldatud? kui ei, siis kuidas seda puudust korvata? millist kasu saab klient vaadeldava toote omandamisest? 7. Eelised, mis teevad teie toote eriliseks ja konkurentide omast erinevaks? 8. Põhitoodetele/teenustele pakutavad lisanduvad tooted/teenused (hooldus, remont). 9. Tootearendus: kas teil on plaanis toote sortimenti laiendada (kui, siis mida ja millal)? 10. Kui suur on tõenäosus, et teie toodet hakatakse kopeerima; kas on vaja patenteerida; toodet teenust puudutavad seadused ja määrused. 11. Kuidas on tagatud toote kvaliteet? 12
OÜ MINIBOAT asutatakse 2004. aasta kevadel. Plaanis on luua väikeettevõte, mis tegeleb väikepaatide valmistamisega. Kasutatakse palgatööjõudu, ettevõttes on töötajaid kokku 13. Kontoriks kasutatakse ühismajas olevat 3-toalist korterit, mis on töö jaoks korralikult sisustatud. Idee autor on planeerinud kasutada kõige paremaid arvuteid ning muid töövahendeid. Tootmishoone on ehitatud eraldi see asub Tartumaal Käreveres, emajõe kaldal asukoht on väga oluline, sest seal saab klient näha valmis paate ning samuti vajadusel kohapeal katsetada. Tootmisel kasutatakse tipptehnoloogiat, parimaid masinaid ning seadmeid. Loodud on ka töölistele kõik tingimused mugavaks töötamiseks, et tööd saaks teha täpselt ja korralikult. Töölised valitakse kindlatele reeglitele vastavalt, igaüks peab olema vastava ala spetsialist. Töö eesmärgi täitmiseks on planeeritud täita järgmised ülesanded: 1. Uurida lühidalt äriplaani teoreetiliselt olemust 2
suudame klientidele pakkuda kõike kõige paremat. Saame anda töötajatele vastava väljaõppe, et klientidel oleks hea. 5.2.2. Personalirisk Antud piirkonnas leidub koolitatud/õppinud töötajaid, kes vajavad vähesel määral lisakoolitusi. Kuid rahvastikku on sellevõrra vähe, et head töötajad võivad olla juba leidnud endale vallast või maakonnast väljaspool tööd. 5.2.3. Kliendirisk Kui pole kvaliteetsed tööd, head hinna ja kvaliteedi suhet, siis võib klient väge kergelt leida teise töökoja, kes tegeleb tema sõiduki probleemidega. . 6. TÄPSUSTA, KES ON SINU ETTEVÕTTE HANKIJAD EHK TARNIJAD. Ettevõte Tooraine/ Aadress Telefon Meiliaadress tarnija materjal Autokaubad Varuosad Ädala tn.1a, Tel. 6587018 [email protected] 24 OÜ Tallinn 10614 Helly Tööriided ja Mustamäe tee Tel: +372 [email protected] Hansen kindad 29, Talinn 682 5143
aga piisavalt lühike, et säilitada huvi. Mõned mahukamate ja keerukamate projektidega seotud äriplaanid võivad olla üle 50 lk pikad. Enamus projekte peaks ära mahtuma 10-20 leheküljele. Järgnevalt väljapakutav äriplaani vorm on mõeldud uue rajatava ettevõtte äriplaani koostamiseks. Tiitelleht – ettevõtte nimetus, äriplaani autorid. Sisukord 1. Üldosa 1.1. Äriidee kirjeldus (ülevaade, lühikokkuvõte) – äriidee lühitutvustus, ettevõtte nimi, äriühingu vorm, aadress, omanikud, osalus põhikapitalis, vajaliku finantseerimise suurus (koostatakse kõige viimasena), toote/teenuse kirjeldus, toimimise põhimõte, eripära; miks on äriidee edukas; asukoht, kättesaadavus; töötajad, teenindusstandard; kliendid, sihtgrupp, turud; varustajad, vahendajad; edasimüüjad, turustuskanalid; hinnakujunduse põhimõtted; turundustegevus, reklaamid; eesmärgid, ülevaade kogu äriplaanist. 1.2. Asukoht Reaalne aadress (olemasoleval vabal äripinnal)
ÄRIPLAANI KOOSTAMINE Õppematerjal Äriplaan SISUKORD SISUKORD............................................................................................................... 2 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED..................................3 2. ÄRIPLAANI KOOSTAMINE JA KOMPONENDID................................................ 5 3. ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN......................................................................................6 3.1 KOKKUVÕTE.................................................................................................. 6 3.2 ETTEVÕTTE LÜHIÜLEVAADE ......................................................................8 3.3 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS.......................................................................... 10 ................................................................................
3.1. Ajalugu ja taust 3.2. Põhiväärtused, missioon ja visioon 3.3. Konkreetsed taktikalised eesmärgid missiooni ja visiooni täitmiseks 3.4. Juhtkond ja personal, meeskond 4. Ettevõtluskeskkonna kirjeldus 5. Tooted ja teenused 5.1. Toodete/teenuste kirjeldus 5.2. Tootmisprotsess 6. Klient, turg ja konkurents 6.1. Tüüpkliendi profiil 6.2. Turg 6.3. Turundus- ja jaotuskanalid 6.4. Konkurents 6.5. Konkurentsieelised 6.6. Hinnapoliitika 6.7. SWOT-analüüs 6.8. Turundus 7. Tegevusplaan 8. Riskianalüüs 9. Finantsplaan 9.1. Stardikapital, investeeringud ja rahastamine 9.2. Müügitulu ja müügikulu
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Logistika ja kinnisvara õppetool ISESEISEV TÖÖ ÕPPEAINES "ETTEVÕTTE MAJANDUSÕPETUS" ÄRIPLAAN OÜ Klaasimaailm Äridefinitsioon: Koostajad: Juhendaja: Signe Liiv Esitatud: Kaitstud: Hinne: TALLINN 2008 2 SISUKORD 1. KOKKUVÕTE 3 1.1. PROJEKTI MAKSUMUS 3 1.2. LAENUTAOTLUS 3 2. ETTEVÕTTE ÜLDINE ISELOOMUSTUS 2.1. ETTEVÕTTE MISSIOON JA ÄRIIDEE
Hinnates ennast kui ettevõtja loojat, võib öelda, et olen valmis algusjärgus andma oma panuse töösse. Enesehinnangut tehes võib öelda, et niiöelda ,,käte määrimine" pole siinkirjutajale probleemiks. Alguses oleks vaja teostada pisemaid töid ostetud korterites, mis ei vaja eriliselt spetsialiseeritud tööjõudu ega allhanget. Plaanitava ettevõtte nimi on : ,,Siimax OÜ" Omandivormiks on osaühing. Kavandatava ettevõtte omanikud: Katre Niinemägi ja Nipitiri Ettevõtte asukoht: Tallinn, Eesti Vabariik 2.Turundus 2.1.Müük OÜ Siimax müügiühikuks on keskmine müügihind, mis jääb ligikaudu 1400 eur peale ruutmeetri eest. (ostuhind ligikaudu 1000 eur . ruutmeeter, renoveerimishind 200 400 eur. ruutmeeter) Kolmeaastase müügiplaani korral on kavas müüa vähemalt 6 korterit, ühele objektile plaanitav kulutatav aeg on kuus kuud. Selle sisse on plaanitud
Kvaliteedistandardi Tagab nõude täitmist Sertifikaadi olemasolu 5 kood Ohutusnõuded? Tabel. Tootmisvõimsus. Toode Maksimaalne Toodetavate Toodangu tootmisvõimsus (ühikute seadmete arv rahaline väärtus arv kuus) VI Klient, turg ja konkurents. Koostage oma keskmise kliendi profiil. Äriidee elluviimisel on kõige tähtsamaks teguriks teadmine, kes ostavad Teie poolt pakutavat teenust või toodet. Oma klientide põhjalik tundmine võimaldab ettevõttel olla kindel, et toode vastab kõige paremini nende vajadustele. Püüdke kirjeldada kliendigruppe üldiselt ja määratleda ka arvuliselt potentsiaalsete klientide arvu ja nende jaotust erinevates gruppides. Selle alusel on võimalik hinnata, kas Teie kaubal on
ÄRIPLAANI KOOSTAMINE Õppematerjal Äriplaan SISUKORD SISUKORD...............................................................................................................2 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED...................................3 2. ÄRIPLAANI KOOSTAMINE JA KOMPONENDID.................................................5 3. ETTEVÕTTE ÄRIPLAAN......................................................................................6 3.1 KOKKUVÕTE..................................................................................................6 3.2 ETTEVÕTTE LÜHIÜLEVAADE.......................................................................8 3.3 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS............................................................................9 3.4 PROJEKTI KIRJELDUS....................................................................
ILUTEENUSTE OSUTAMINE 2014 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 1. Äriplaani kokkuvõte................................................................................................................3 2. Loodava ettevõtte üldandmed.................................................................................................4 3. Visioon, missioon ja eesmärgid...............................................................................................4 4. Ärikeskkond............................................................................................................................4 5. SWOT analüüs........................................................................................................................5 6. Toode/teenus, põhiprotsessid, omahinna arvestus...................................................................5 6.
nimetus seisukord Tabel. Kvaliteedistandardid ja -nõuded. Kvaliteedistandardi Tagab nõude täitmist Sertifikaadi olemasolu kood Ohutusnõuded? Tabel. Tootmisvõimsus. Toode Maksimaalne Toodetavate Toodangu tootmisvõimsus (ühikute seadmete arv rahaline väärtus arv kuus) 3.koolituspäev VI Klient, turg ja konkurents. Ülesanne nr.7. Koostage oma keskmise kliendi profiil. Äriidee elluviimisel on kõige tähtsamaks teguriks teadmine, kes ostavad Teie poolt pakutavat teenust või toodet. Oma klientide põhjalik tundmine võimaldab ettevõttel olla kindel, et toode vastab kõige paremini nende vajadustele. Püüdke kirjeldada kliendigruppe üldiselt ja määratleda ka arvuliselt potentsiaalsete klientide arvu ja nende jaotust erinevates gruppides
Lisaks rahalisele ressursile vajatakse ka inimressursi, seda siiski algul vähesel määral ja vaid abipersonali näol. Ettevõttele vajalikke töötajaid on võimalik piirkonnast leida. 2.4 Konkurendid Peamiseks konkurendiks pean Mulgi kõrtsi, kes pakub majutust ja on hinnaklassilt kõrgem. Arvestavaks konkurendiks tuleb pidada ka Abja Õpilaskodu. Abja Õpilaskodu majutusteenus on minimalistlikum ja odavama hinnaga, kuid klient peab arvestama maja kindla kodukorraga. Lisaks asub Õpilaskodu kortermajade elamurajooni keskel ning privaatsus on häiritud. Majutuskohti on Õpilaskodus 60, kuid õppeperioodil vastavalt vabade kohtade arvule. Õpilaskodus ööbijal tuleb arvestada õppeperioodil ka õpilaste igapäevategevustega. 15
olemasolu. soodne. Transporditingimused Liiklustihedus, juurdepääs Kaugus toodangu turust ja hoonele. toorainest. Tegurid sõltuvad Energia, vee, oskustööliste jt teenindusprotsessist – nt kas ressursside kättesaadavus ja klient külastab ettevõtet või maksumus. vastupidi. Finantseerimisvõimalused Märkus: sageli on olulised samad tegurid, mis jaekaubanduses. Täpsema asupaiga juures arvestada järgmiste teguritega: Liiklustihedus, ühistranspordi korraldus Parklad, parkimise tasulisus;
Ülikool CARGOHUNTERS AS Finantsanalüüs Õppejõud: Tallinn 2016 SISUKORD 1ETTEVÕTTE INFO.................................................................................................................3 1.1.1 Andmete vastavus......................................................................................................3 2VERTIKAAL- JA HORISONTAALANALÜÜS.....................................................................5 3SUHTARVUDE ANALÜÜSID..............................................................................................13 4PANKROTIOHU ANALÜÜS................................................................................................24 5MAJANDUSPROGNOOS AASTATEKS 2016-2018............................................................27 2 1 ETTEVÕTTE INFO Ettevõte Cargohunters AS on asutatud 2002 aasta detsembris, mille juri
hulka arvatakse aruandeperioodil tekkinud tulu kaupade ja teenuste aruandeperioodil tekkinud tulu kaupade müügist, eeldusel, et nende kaupade ja teenuste müük on ettevõtte 14 Tehnikagümnaasium põhitegevuseks ( näiteks: arvutilaudade tootmine on põhitegevus, siis vananenud tööpingi müük ei ole ettevõtte põhitegevuseks). Realiseerimise netokäibesse lülitatakse kõik müügitulud, millest on mahaarvatud hinnaalandused ja tagastatud toodete maksumus. Realiseerimise netokäive on arvestatud ilma maksudeta (käibemaks, aktsiisimaks jne). Järgmine kirjete grupp on kulud. Kulud kasumiaruandes on esitatud lähtudes tehnoloogilisest järgnevusest, vastavalt kulude funktsioonile. Siin on tähtis kulude tekkimise koht ja
hulka arvatakse aruandeperioodil tekkinud tulu kaupade ja teenuste aruandeperioodil tekkinud tulu kaupade müügist, eeldusel, et nende kaupade ja teenuste müük on ettevõtte 14 Tehnikagümnaasium põhitegevuseks ( näiteks: arvutilaudade tootmine on põhitegevus, siis vananenud tööpingi müük ei ole ettevõtte põhitegevuseks). Realiseerimise netokäibesse lülitatakse kõik müügitulud, millest on mahaarvatud hinnaalandused ja tagastatud toodete maksumus. Realiseerimise netokäive on arvestatud ilma maksudeta (käibemaks, aktsiisimaks jne). Järgmine kirjete grupp on kulud. Kulud kasumiaruandes on esitatud lähtudes tehnoloogilisest järgnevusest, vastavalt kulude funktsioonile. Siin on tähtis kulude tekkimise koht ja
hulka arvatakse aruandeperioodil tekkinud tulu kaupade ja teenuste aruandeperioodil tekkinud tulu kaupade müügist, eeldusel, et nende kaupade ja teenuste müük on ettevõtte 14 Tehnikagümnaasium põhitegevuseks ( näiteks: arvutilaudade tootmine on põhitegevus, siis vananenud tööpingi müük ei ole ettevõtte põhitegevuseks). Realiseerimise netokäibesse lülitatakse kõik müügitulud, millest on mahaarvatud hinnaalandused ja tagastatud toodete maksumus. Realiseerimise netokäive on arvestatud ilma maksudeta (käibemaks, aktsiisimaks jne). Järgmine kirjete grupp on kulud. Kulud kasumiaruandes on esitatud lähtudes tehnoloogilisest järgnevusest, vastavalt kulude funktsioonile. Siin on tähtis kulude tekkimise koht ja
Hankijad asuvad Eestis, vajaliku tooraine hankimiseks võib vajalikuks osutuda ka välismaise hankija leidmine. Hankijad ja alltöövõtja on tuntud oma usaldusväärsuse ning esitatud kvaliteedinõuetele vastavuse poolest. 5.1.4 Kulutused tarnetele (transport, laokulud, maksetingimused) Reaalne tarnete vajadus väike, ettevõtja soetab kantseleikaubad vastavalt vajadusele jaemüügist. Konsultandi töös vajalikud tarned ja kulud tasub klient. 5.1.6 Hankijate eelised ja puudused. Hankijate osas on eeliseks, et vajalik kaup oleks Eestis kättesaadav ja tarnimine kiire. Alternatiivina vajadusel välismaalt tellitavad spetsiifilised kaubad toitlustusasutusele konsultatsiooniteenuse osutamisel, kus ajakulu oluliselt pikem. 10 5.2 Tootmistegevus 5.2.1 Teenuse kirjeldus ja korraldatus Tutvutakse teenust telliva ettevõttega, lepitakse kokku teenuse ulatus, tähtajad ja hind,
Finantsraamatupidamine SISUKORD I RAHVUSVAHELISEST RAAMATUPIDAMISEST.............................................................3 1. Rahvusvahelised arvestusmudelid...................................................................................... 3 2. Raamatupidamisarvestuse rahvusvaheline harmoniseerimine ja standardiseerimine.........4 II RAAMATUPIDAMISES KASUTATAVAD ARVESTUSMEETODID..............................8 3. Ostjatelt laekumata arvete hindamise meetodid..................................................................8 4.Varude arvestuse meetodid ......................................................................................... 11 5. Materiaaalse põhivara soetusmaksumuse mahaarvestuse e. amortisatsiooni arvestuse põhimõtted ja meetodid.........................................................................................................15 III MAJANDUSAASTA ARUANDE KOOSTIS JA KOOSTAMISE KÄIK.........................19
Kordamisküsimused aines Ettevõtlus TMJ0310 2016 aastal: 1. EL ettevõtluse "suur pilt" eri suurusega ettevõtete osakaal. Ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) 1. loengu põhjal. Ettevõtete osakaal: 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat), 7% väikeettevõtted (10-49 töötajat), 1% keskettevõtted (50- 249 töötajat), 0.2% suurettevõtted (250+), 99.8% SMEd (0-249 töötajat). Ettevõtjate põhimotiivid: GEM (Global Entrepreneurship Monitor) uuring jagab ettevõtjad kahte gruppi vastavalt peamisele ettevõtlusega alustamise motiivile: Ärivõimaluste kasutamisele orienteeritud ettevõtjad, kes soovivad ära kasutada tajutud ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs) Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs) 2. Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited (,,bite and hook", ,,bricks and clicks
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL ETTEVÕTTE KOONDPLAAN Ainetöö Juhendaja: Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1.ETTEVÕTTE KOONDPLAAN JA SELLE ELEMENDID...................................................4 2.KOONDPLAANI KOOSTAMISE ETAPID...........................................................................5 2.1 Põhitegevuse eelarved........................................................................................................5 2.1.1. Müügiplaan.................................................................................................................6 2.1.2. Tootmise eelarve.........................................................................................................8 2.1.3. Ühikuline tootmise eelarve................................................................
Energia, vee, oskustööliste jt ressursside kättesaadavus ja maksumus. 11 6. Finantseerimisvõimalused Asukoha valikut mõjutavad tegurid teenindusettevõtetel: 1. Lähedus kaubanduskeskustele (või neis paiknemine) on sageli soodne. 2. Liiklustihedus, juurdepääs hoonele. 3. Tegurid sõltuvad teenindusprotsessist nt kas klient külastab ettevõtet või vastupidi. Märkus: sageli on olulised samad tegurid, mis jaekaubanduses. Olulised võivad olla veel: tööjõu maksumus, tootlikkus, töössesuhtumine. kliima, maksud, looduskaitsealased nõuded, piirangud ehitustele kohalike omavalitsuste poliitika, kes sageli on huvitatud ettevõtete ligimeelitamisest (töökohad, maksud) vaba aja veetmise- ja ostuvõimalused; lähedus õppeasutustele;
Energia, vee, oskustööliste jt ressursside kättesaadavus ja maksumus. 11 6. Finantseerimisvõimalused Asukoha valikut mõjutavad tegurid teenindusettevõtetel: 1. Lähedus kaubanduskeskustele (või neis paiknemine) on sageli soodne. 2. Liiklustihedus, juurdepääs hoonele. 3. Tegurid sõltuvad teenindusprotsessist nt kas klient külastab ettevõtet või vastupidi. Märkus: sageli on olulised samad tegurid, mis jaekaubanduses. Olulised võivad olla veel: tööjõu maksumus, tootlikkus, töössesuhtumine. kliima, maksud, looduskaitsealased nõuded, piirangud ehitustele kohalike omavalitsuste poliitika, kes sageli on huvitatud ettevõtete ligimeelitamisest (töökohad, maksud) vaba aja veetmise- ja ostuvõimalused; lähedus õppeasutustele;
TALLINNA MAJANDUSKOOL Majandusarvestuse ja maksunduse osakond Raamatupidamise bilanss. Ainetöö Juhendaja: Tallinn 2009 2 Sisukord. 1. Raamatupidamise bilanss........................................................................................................6 1.1. Raamatupidamise bilansi mõiste. ....................................................................................6 1.2. Seadusandlik reguleerimisbaas. ......................................................................................8 1.3. Majanduslik tähtsus........................................................................................................10 2.Bilansi kostiosad....................................................................................................................12 2.1. Bilansi struktuur. ..........................................................................................