Facebook Like
Küsitlus


Suusatamise referaat (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON SUUSTAMINE JA SELLE MÕJU TERVISELE ?
 
Säutsu twitteris


SUUSATAMINE
Referaat




Tallinn 2010
Sisukord...........................................................................................................2
Mis on suustamine ja selle mõju tervisele?....................................................3
Haigena harjutada ei tohi, riietus on suusatamisel väga oluline ...............4
Vali õiged suusad ja suusata õigesti, suusatamise tehnika ja stiilid................................................................................................................5
Murdmaasuusatamine ....................................................................................... 6
Soovitused algajale , suusatamisel ka terviseriskid.....................................7
Kasutatud kirjandus........................................................................................8






2
Mis on suustamine ja selle mõju tervisele

Suusatamine on traditsiooniline viis liikumiseks lume või mõne teise libiseva kattega
pinnasel. Selleks tarvitatakse sidemete abil jalgade külge kinnitatud lamedapõhjalisi
abivahendeid, mida nimetatakse suuskadeks. Liikumise hõlbustamiseks ja tasakaalu hoidmiseks kasutatakse suusakeppe.
Suusatamine on parim vastupidavusala talvisel ajal. Suusatamine tugevdab meie südant ja vereringet, hingamist, ainevahetust. Vähe on spordialasid, kus üheaegselt koormatud ligi 90 % lihaseid. Kuigi liikumine on sarnane käimisele ja jooksmisele, on koormus liigestele, kõõlustele ja sidemetele märksa väiksem. Seetõttu on suusatamine sobiv spordiala ka ülekaalulistele. Suusatamine parandab koordinatsiooni, tugevdab rinna- ja õlavöötme lihaseid, parandab jalgade jõuvastupidavust ja suurendab organismi põhivastupidavust. Suusatamine on hea lisaspordiala ka teiste alade harrastajatele.
Suusatamise positiivsed mõjud tervisespordis
- suusatamine sobib igas vanuses
- suusatamine koormab vähe liigeseid ja on seetõttu sobiv ülekaalulistele
- suusatamine on justkui kogu keha treening , tugevdades nii ülajäsemeid, alajäsemeid, siseelundeid
- suusatamisel on tugev toime energiasüsteemidele, sõltuvalt tempost kulutatakse 400 - 1000 kcal tunnis
- suusatamine on sobiv ala perespordiks, ühisteks matkadeks ja reisideks
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Vasakule Paremale
Suusatamise referaat #1 Suusatamise referaat #2 Suusatamise referaat #3 Suusatamise referaat #4 Suusatamise referaat #5 Suusatamise referaat #6 Suusatamise referaat #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-10-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 41 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ulrikaelisabet Õppematerjali autor

Lisainfo

Referaat

Märksõnad


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

13
doc
Suusatamine referaat
27
doc
Suusatamine - keskkooli referaat
8
docx
Suusatamise referaat
3
docx
Suusatamise referaat
3
doc
Suusatamise referaat
5
doc
Suusatamise algtõed
5
docx
Suusatamine
6
docx
Suusatamine





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun