POSTIMPRESSIONISTID- kunstnikud, kes tegelesid mõnda aega impressionismiga, kuid pettusid selles ja valisid uue suuna (iga kunstnik erineva), seetõttu on postimpressionismi raske pidada konkreetseks stiiliks või vooluks. Kasutatakse ainult prantsuse kunsti kohta. Vincent van Gogh Holl...
Postimpressionistid 1. Mis ühendas omavahel postimpressioniste? Nad olid impressionismiga kokku puutunud, kuid selles pettunud ja valisid sellest erineva suuna. 2. Kust on pärit Vincent van Gogh? Kus maalis ta oma parimad tööd? Vincent van Gogh on pärit Hollandist. Ta maalis oma parimad tööd Prantsus...
...älja impressionismist. Terminit "postimpressionism" kasutas esimesena briti kunstnik ja kriitik Roger Fry selleks, et kirjeldada prantsuse kunsti arengut pärast Édouard Manet'd. Fry kasutas seda terminit siis, kui ta 1910 organiseeris näituse "Manet ja postimpressionism". Postimpressionistid arendasid impressionismi: nad jätkasid eredate ja paksude värvide ning eristuvate pintslitõmmete kasutamist ning maalisid samamoodi realistlikke teemasid. Kuid postimpressionistid kaldusid rohkem geomeetrilisi vorme rõhutama, samuti väljendusliku mõju saavutamiseks vorme moonutama...
Kunstiajalugu I rida 1) Mis ühendas omavahel postimpressioniste? Kõik olid algul impressionismi tegijad ja oma elu ajal ei müünud ühtegi tööd, alles peale surma said kuulsaks. 2) Mida püüdis Gohgh värvidega väljendada? Värvidega püüdis väljendada tundeid, emotsioone...
... impressionismist. Terminit "postimpressionism" kasutas esimesena briti kunstnik ja kriitik Roger Fry selleks, et kirjeldada prantsuse kunsti arengut pärast Edouard Manet'd. Fry kasutas seda terminit siis, kui ta 1910 organiseeris näituse "Manet ja postimpressionism". Postimpressionistid arendasid impressionismi: nad jätkasid eredate ja paksude värvide ning eristuvate pintslitõmmete kasutamist ning maalisid samamoodi realistlikke teemasid. Kuid postimpressionistid kaldusid rohkem geomeetrilisi vorme rõhutama, samuti väljendusliku mõju saavutamiseks vo...
Postimpressionim Impressionismi ebamäärusele vastukaaluks hakati taas püüdlema suurema vormikindluse suunas. Tavaliselt loetakse postimpressionistide hulka nelja kunstnikku: 1. Vincent van Gogh ,,Päevalilled ,, 2. Paul Cézanne 3. Paul Gauguine 4. Henri de Toulouse-Lautree Kõik neli kunstnikku on väga erinevad, iskupärase loomingulise käekirjaga. Neid ühendab kindlam...
POSTIMPRESSIONISTID I Postimpressionistideks nimetatakse kunstnikke, kes olid kokku puutunud impressionismiga, enamasti selle põhimõtted mõneks ajaks omaks võtnud, kuid hiljem impressionismis pettunud ja valinud sellest erineva loomingusuuna. Valitud suund oli aga igal kunstnikul erinev ning seetõttu ei saa...
... Terminit "postimpressionism" kasutas esimesena briti kunstnik ja kriitik Roger Fry selleks, et kirjeldada prantsuse kunsti arengut pärast Édouard Manet'd. Fry kasutas seda terminit siis, kui ta 1910 organiseeris näituse "Manet ja postimpressionism". Postimpressionistid arendasid impressionismi: nad jätkasid eredate ja paksude värvide ning eristuvate pintslitõmmete kasutamist ning maalisid samamoodi realistlikke teemasid. Kuid postimpressionistid kaldusid rohkem geomeetrilisi vorme rõhutama, samuti väljendusliku mõju ...
...egu kogu sajandivahetuse Euroopa plastika. Teoseid: ,,Pronksiaja inimene e. ärkamine" (1876), ,,Igavene kevad" (1884), ,,Suudlus" (1886), ,,Calais` kodanikud" (1886-1895), Balzaci monument (1898), Hugo monument (1901), ,,Põrguväravad" (1880-1917), ,,Mõtleja" (1904). 8) NEO- JA POSTIMPRESSIONISTID + 2 INIMEST MÕLEMAST. V: *NEOIMPRESSIONISTID: Kunstnikud, kes kandsid värve lõuendile puhtana, segamata, kindlas suuruses korrapäraste punktitaoliste värvilaikudega - palju täppe üksteise kõrval lõid uue värvi, musta värvi ei kasutatud. Arvati, et nii saab kõige paremini loodust kujutada...
Jaan Kangilaski ,,Kunstikultuuri ajalugu" 5.Postimpressionistid II Mida tähendab sõnaosa ,,neo" sõnas ,,neoimpressionism"? uus Kuidas tõlgiksid vabalt eesti keelde sõna ,,püantilism"? punktilism Mis oli neoimpressionistide peamine eesmärk? Milliste vahenditega nad seda teostasid? Jäljendada võimalikult täpselt nähtava maailma värve; värvide segam...
...suhtusid impressionistid oma maalidel kujutatavasse lausa kiretult, püüdes vaid äärmise täpsusega edasi anda selle välist külge. Postimpressionism Postimpressionism ei ole impressionismi otsene järg, kuigi nimetusest võiks seda järeldada. On mõtlik, karm ja süngevõitu. Postimpressionistid tegutsesid samaaegselt ja veidi peale impressioniste. Nad ei moodustanud ühtset rühmitust. Postimpressionismi terminiga tähistati kuulsaid uue maalikunsti loojaid, kes end algul nimetasid impressionistideks. Nimetus "postimpressionism" tuli kasutusele hiljem. Postimpressionistid ol...
...d alles 19.saj.lõpus, 20.saj.alguses. Pärast impressionismi sai alguse postimpressionism, mille kunstnikud küll järgisid impressionismi, aga otsisid ka oma teed. Postimpressionistid arendasid impressionismi: nad jätkasid eredate ja paksude värvide ning eristuvate pintslitõmmete kasutamist ning maalisid samamoodi realistlikke teemasid. Kuid postimpressionistid kaldusid rohkem geomeetrilisi vorme rõhutama, samuti väljendusliku mõju saavutamiseks vorme moonutama...
...llest said 20. sajandi moodsa kunsti eelkäijad. Kuigi nad alustasid tegevust koos impressionistidega, lõid nad neist peagi lahku. Kolm suurt moodsa kunsti eelkäijat olid omavahel vägagi erinevad, ometi tavatsetakse neid ning mõnesid nende mõttekaaslasi ja kaasaegseid nimetada postimpressionistideks - nendeks, kes tulid pärast impressioniste (post = pärast). Postimpressionism oli puhtprantsuslik nähtus, kuid mõju avaldas ta hiljem kogu Euroopa kunstile. Traagilise saatusega hollandlane Vincent van Gogh (pr. vänsan fan gog) ( hollandi päraselt vinsent ...
Neoimpressionism • Neoimpressionism oli kunstivool 19. sajandi lõpul. • Uue maalitehnika alusepanijaks peetakse Georges-Pierre Seurat'd. Stiil levis teistesse maadesse alates 1887. aastast ja leidis publikut põhiliselt tänu Paul Signac'i aktiivsele tegevusele ja tema 1899. aastal ilmunud...
...ed.Lühikeste pintslitõmmetega kantakse lõuendile palju väikeseid värvilaike,mis eemalt vaadatuna liituvad ühtseks pildiks.Eesmärgiks on maailida seda,mida maalija näeb, mitte seda mis hetkel on. K: A.RENOIR;E.DEGAS(,,Baleriinid");linnavaadetemeister C.PICASSO. K postimpressionistid: V. Van GOGH-hollandlane,"päevalilled""viljapõld küpressidega", teoseid isel. Jõulise ja hoogsad pintslitõmbed,värvid ergsad.;PAUL GAUGUIN-vaimustunud looduslähedasest elust.Inspiratsiooni sai metsukust loodusest, Lõunamere saartelt." Kaks naist Tahitilt", ,,Autoportee paletiga". PAUL C...
12. klassi kunstiajaloo konspekt Impressionism Impressionismi 1. näitus oli 1874. aastal. Viimane, kaheksas näitus oli 1886.aastal. Sel ajal oli võimul Napoleon III. Impressionism sai alguse Pariisist ja ametlik kunstiinstitutsioon oli SALON (salong, kuhu pandi üles kuul...
Juugend:Kujundati:mööblit,tekstiili,riietust,klaasi,ajakirju jne.Arhitektuur:tähtsad esindajad Austrias ja Belgias(Victor Horta).Kõige fantaasiaküllasem ja äärmuslikum oli katalaan Antonio Gaudi looming Barseloonas ,kus arhitektuuris valitsevad orgaanilisele loodusele omased kõverjooned.Riias kaunist...
Neoimpressionism Neoimpressionism ehk puäntism on kunstivool, mis kasvas välja impressionismist. On lühiajaline kunstivool, kõrgaeg 1880.aastatel teisel poolel. Neoimpressionistide loomingu aluseks oli teaduslik värvusõpetus (et prisma abil saab lahutada valguse värvideks, kõrvuti pandi nn täiendvärvid: sinine-...
Impressionism Kunstikeskuseks oli Pariis. Ajendiks kunstivoolu tekkimiseks oli 1839. aastal fotograafia leiutamine ja Jaapani gravüürid. Nt. Claude Monet ,,Tõusev päike" Tegu oli esimeste kunstnikega, kes läksid õue maalima. Välditi musta värvi ja piirjooni. Impressioniste ei võetud algselt omaks, e...
pildid
Postimpressionismi kunstnikud Küsimus | Kunstnik Paul Cezanne Paul Gauguin Vincent van Gogh Henri de Toulouse-Lautrec 1. Etteheide Arusaamatu Iga asi pidi ...
...just saksa (ja sellega sarnase) väljenduskunsti kohta. Järjekindel impressionism polnud saksa kunstis kunagi läbi löönud. Sakslastele meeldis pildile juurdemõeldav tähendus ja sümboolika. Seetõttu olid sajandivahetuse noorte radikaalsete kunstnike eeskujudeks Edvard Munch, postimpressionistid, eriti van Gogh, keskaegne ja Kaug-Ida kunst. Saksa ekspressionism jätkas romantismi põhimõtteid ja vastandus nii naturalistlikule salongimaalile kui ka idealistlik-sümbolistlikule kallakule saksa maalikunstis. Ekspressionistid koondusid kahte rühmitusse: aastal 1905 Dresdenis asut...
Realism 19 saj keskel toimub muutus. Paljud sõltumatud kunstnikud hakkasid romantismist eemalduma. Pärast 1830. aastat hakati romantismi akadeemia poolt arvestama. Loobuti väljamõeldud kujundiest, fantaaisast, põnevatest motiividest ja hakati kujutama ainult seda, mida nad nägid enda ümber. Kõige tähtsamak...
...egelaste meeleoluseisundi edasiandmiseks kasutas ta valgusevarjundimängu, teravalt piiritletud detaile ja riietuse sügavat voldistikku. ,,Mõtleja", ,,Calaisi kodanikud". POSTIMPRESSIONISM Peamised erinevused impressionismiga: · impressionistid püüdsid tabada hetke, postimpressionistidele on olulised filosoofia, asjade ja nähtuste tõeline olemus; · eitasid kodanlikku elukorraldust. Paul Cezanne- püüdis edasi anda esemete struktuuri, rõhutas kontuure tumeda joonega, deformeerides teadlikult kujutatavat. Esemed tema natüürmortides sarnanaevad lihtsatele geomeetri...
Jaan Kangilaski ,,Kunstikultuuriajalugu" 4.Postimpressionistid I Mis ühendas omavahel postimpressioniste? Nad olid impressionismis pettunud ja valisid sellest erineva suuna Kust olid pärit Vincent van Gogh? Kus ta maalis oma parimad tööd? Holland; parimad tööd Prantsusmaal Mida püüdis van Gogh värvidega väljendada? Oma tundeid Millise kunstis...
...jälle õnnetu armastus ja asus tagasi maalima. Maalikunst: väga kontrastne koloriit, kasutades vastandvärve; kasutab tumedat kontuuri; pintslilöök nähtav; maalipind reljeefne(palju värve); geomeetriline jaotus, eriline rakurss; maalinud palju autoportreid, päevalilli, natüürmort. Postimpressionistid pidasid oluliseks näidata vaimset ja tunneslikku maailma, hingeelu. "Tähisöö"1889 "Saapad"1887 "Kirik Auvere'is"1890 PAUL GAUGUIN Töötas maaklerina, pangandues. Kunstnik, samu...
IMPRESSIONISM Sissejuhatus Impressionismi määratlemisest Impressiooni - mulje (aisting) Maali pind on vahend kujuteldava maailma edasiandmiseks Impressionism ja impressionistid 1874. a esitas Claude Monet maali "Impressioon. Tõusev päike" (sealt sai alguse impressionism ja paljude jaoks see maal sümbolise...
Kordamine kunstiajaloo kontrolltööks Realism & Impressionism ptk 32-34 · Realism Prantsusmaal · Pärast Prantsuse revolutsiooni leidis romantism üha rohkem tunnustust, mistõttu...
Claude Monet Ta huvitus eelkõige suurtest vabaõhustseenidest ja õppis hindama päikesevalgust. Selleks, et päikeselise päeva meeleolu ja valgust jäädvustada, pidi ta töötama kiiresti, mistõttu nägid tema teosed välja rutakad ja lõpetamata. Impressionism, mis muutis inimeste arusaamu kunsti kujutamise ...
Illuka Kool Impressionism (Claude Monet ja Vincent van Gogh) Referaat Koostaja: Mari-Liis Pihlapuu Juhendaja: Luule Nõmm Illuka 2011 Kust algas impressionism? Looduslähedas...
Postimpressionistid 1. Sõnasta lühidalt oma sõnadega eraldi iga postimpressionisti loomingu üldpõhimõte. 2. Proovi sõnastada ja kirjeldada postimpressionistide loomingu olulisimaid tunnusjooni. 3. Leia tunnusjooni, mille poolest iga postimressionist on ainulaadne. Leia enese jaoks märgid7märksõnad...
...ortreed, aktid on tugevalt lihtsustatud. Maalid on kaotanud ruumilisuse ja vormid võivad olla moonutatud. HENRI MATISSE - Foovide kuulsaim esindaja. Alustas akadeemilises laadis töödega ja oli edukas. Sellest hoolimata toimus loomingus pööre, sai mõjutusi postimpressionistidelt, eriti Cezanne'lt. ´´Madame Matisse (Roheline joon)`` - töö on jõuline. Värvid on tulised ja selged. Naise juuksed on sinised ja elavdatud väikeste punaste täppidega. Nägu on jagatud kollaseks ja roosaks, keskel roheline joon. Värvikontrastidega püüab luua optilist pinget. ´´Avatud ...
Jõgeva Gümnaasium IMPRESSIONISM MAALIKUNSTIS Referaat Koostaja:Karina Sula Juhendaja: Jaana Tiido Jõgeva 2010 1 Sisu Sisu.................................................................................................................................2...