Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO
EKSAM 2017 JAANUAR

  • Postimpressionism (Van Gogh, Gauguin , Cézanne, Toulouse-Lautrec, nabiid, neoimpressionism: Seurat)
    Vaevalt olid impressionistid leidnud oma stiili, vaevalt oli impressionistlik vormikõne
    lõplikult välja kujunenud, kui
    kunstis hakati otsima uusi väljendusvõimalusi. 19. sajandi
    lõpul tekkinud uutele suundadele
    on iseloomulik ennekõike vastutöötamine
    impressionismi rafineeritud
    nüansirikkusele, ebamäärasusele ja pehmusele, püüd suurema
    vormikindluse
    ja ilmekuse poole. Seda taotlesid osalt juba neoimpressionistid, kuid
    järjekindlalt kehastuvad uued
    tendentsid CÉZANNE´i, GAUGUIN`i ja VAN GOGH´i
    loomingus. Nende kolme meistri
    kunsti nimetatakse POSTIMPRESSIONISMIKS.
    KUNSTNIKUD
    ● PAUL CÉZANNE (1839 -1906)
    Paul Cézanne
    alustas romantiliste tumedate pastoossete piltidega, millel oli tihti
    kujutatud
    vägivaldseid sündmusi.
    1870-ndate aastate alguses lähenes ta impressionistidele ja esines
    nende esimesel näitusel 1874.
    Sellega seoses sai Cézanne kriitikute käest veel rohkem
    mõnitada kui tema
    rühmakaaslased, sest tema piltide joonistuses näis olevat rohkem
    moonutusi ja ruumikujutus tundus kohmakas . Kibestununa tõmbus Cézanne nüüd tagasi
    oma sünnilinna Aixi, kuhu jäi
    oma elu lõpuni, külastades ainult harva Pariisi. Jõuka isa
    ainsa pojana oli ta elatisrahaga
    kindlustatud. Oma töid õnnestus tal ainult harva
    eksponeerida. Siin provintsi
    üksinduses, elades üldsusele tundmatu veidra erakuna,
    kujundab ta umbes alates aastast
    1880 välja täiesti iseseisva kunstilaadi.
    Cézanne eemaldus
    impressionismist, kuid jäi tunnustama selle mitmeid saavutusi, eriti
    värvide ilu. Ta tahtis ühendada
    impressionistlikud värvid klassikalisele kunstile omase
    värvikindlusega. Cézanne´i
    peamine erinevus impressionistidest on selles, et kui
    impressionistid keskendusid oma
    loomingus looduse analüüsile, valguse ja õhu nüansside
    tabamisele, siis Cézanne taotleb
    SÜNTEESI. Impressionistid olid valguse kujutamisele
    ohvriks toonud kehad, nende
    volüümid ja vormid, samuti ruumi. Cézanne`i
    peaülesandeks saab jälle KEHADE
    KUJUTAMINE RUUMIS. Ta loobub täielikult
    impressionistide voogavast,
    virvendavast ja ähmasest ebamäärasusest; ta püüab luua
    kindlaid, rütmiliselt
  • Vasakule Paremale
    20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #1 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #2 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #3 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #4 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #5 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #6 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #7 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #8 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #9 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #10 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #11 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #12 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #13 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #14 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #15 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #16 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #17 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #18 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #19 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #20 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #21 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #22 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #23 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #24 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #25 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #26 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #27 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #28 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #29 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #30 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #31 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #32 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #33 20-SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR #34
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 34 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-01-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor raelpael Õppematerjali autor
    Eksamiküsimuste vastused

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    119
    doc

    20 SAJANDI KUNST

    20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    42
    docx

    Moodsa kunsti voolud 20 saj.

    Moodsa kunsti voolud 20 sajandil Sisukord: 1. Sissejuhatus 2. Fovism 3. Kubism 4. Futurism 5. Ekspressionism ja ,,Die Brücke'' 6. Dadaism 7. Sürrealism 8. Konseptualism 9. Abstraktsionism 10. Minimaalkunst 11. Suprematism 12. Postpop ja Hüperrealism 13. Op-kunst ja Kineetiline kunst 14. Kasutatud materjalid Sissejuhatus 20. sajandi vaieldamatuks pealinnaks oli Pariis. Seal oli palju vana kunsti. Väga paljudest riikidest saabus sinna palju noori kuntsnikke, et õppida, ennast täiendada või elada kunstist küllastunud keskkonnas ja osa võtta kunsti uuendustest. Paljud välismaalased jäidki Pariisi elama, ka paljudele eesti kunstnikele kujunes Pariis teiseks koduks. Laialt levinud arvamuse kohaselt koosnevad kunst ja selle ajalugu üksikteostest.Mitte ainult kunstnikud, vaid ka iga teos on unikaalne, kordumatu. Mida põhjalikumalt aga iseloomustada

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    103
    doc

    Kunstiajaloo kokkuvõte

    20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST ­ arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ­ ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    11
    rtf

    Erinevad kunstiliigid

    toorelt kokkusobitatud värve. Vlamincki suureks eeskujuks oli van Goghi looming. · André Derain (1880­1954) kasutas kriiskavaid ja puhuti toorelt kokkusobitatud värve. Derain sattus hiljem kubismi mõjude alla. · Georges Braque (1867­1956) ­ kuulus fooled hulka kaks aastat. 1907. aastal jõudis ta koos Picassoga kubismini. EKSPRESSIONISM (19051920) Ekspressionismi nimetus pärineb prantsuse keelest, mis tähendab väljendust, on 20. sajandi algul sündinud vool. Terminit "ekspressionism" hakati laiemalt kasutama 1910. aastal Berliinis asutatud ajakirja "Der Strum" ja 1912. aastal asutatud samanimelise galerii ümber koondunud kunstnike ringkonnas. Ekspressionismi eelkäijateks võib pidada foove ning Edward Munchi ja Vincent van Goghi loomingut. Ekspressionismi "esimese laine" (1905-- 1914) algatajateks said 1905. aastal Dresdenis rajatud rühmitus Die Brücke(sild), Ernst Ludwig Kirchner ning Müncheni grupi Der Blaue

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    17
    odt

    Kunstiajalugu III kursus ehk 12. klass

    Erinevalt impressionistidest, kelle käsitluslaad oli spontaanne, kandsid neoimpressionistid värvid lõuendile korrapäraste punktide ja laikudena, puhtalt (segamata), lähtudes spektri analüüsil põhinevast värviõpetusest. Värvused pidid segunema nägemistajus. Eesmärk oli valguse tõepärane kujutamine ja esteetilise harmoonia saavutamine. Vincent van Gogh, Paul Gauguin ja Paul Cezanne. 2) Vincent van Gogh ­ elu ja looming (§ 4) Jõudis kunsti juurde alles keskeas. Oma tõelise väljendusvahendi - heledad, lausa taltsutamatult kirkad värvid - leidis ta pärast Prantsusmaale asumist. Seal, väikeses Lõuna- Prantsusmaa linnas Arles'is elas ta üle lühikese, vaid paar aastat kestnud loomingu tõusu. Kuid seal lõi välja ka ta ammu peidus olnud närvihaigus. Edasi järgnesid käigud ühest haiglast teise, nädalatepikkused haigushood, mille vahel selgetel hetkedel on maalitud van

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    13
    doc

    Kunstiajalugu 3. kursus

    Maalides valitseb harmooniline kompositsioon ning taotletud on mitmesuguste sümbolite eksistentsi, mis eriti tugevalt avalduvad tema hilises loomingus; mitmed kriitikud on teda isegi sümbolistiks tembeldanud 4) Paul Cézanne ­ elu ja looming (§ 4) Paul Cézanne oli prantsuse postimpressionistlik kunstnik, kelle loomingut peetakse sillaks impressionismi ja kubismi vahel. Ta lõi maastikke, natüürmorte, portreesid. Seejuures tahtis ta luua "õigemat" kunsti kui impressionistid. Esemete muutliku pealispinna alt tahtis ta tabada nende muutumatuna püsivat ehitust. Looduses nähtavad esemed meenutasid talle geomeetrilisi kujundeid (kera, silindrit, koonust jne.) 3 5) Henri de Toulouse-Lautrec ­ elu ja looming (§ 5) Postimpressionis, kes kujutas ilmekalt elu 19. sajandi lõpu Pariisis, inimesi teatritest ja

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    12
    doc

    Kunsti liigid ja kunstnikud

    FOVISM 1905. aasta Sügissalongis (suur ülevaatenäitus) esines oma maalidega rühm noori kunstnike, kelle metsikute värvide ja tingliku joonistusega maalid peaaegu skandaali tekitasid. Kunstikriitikud ristisid rühmituse kohe "metsloomadeks" (prantsuse keeles les fauves, hääldub 'lö foov'). Foovid hülgasid pea täielikult senise kunsti põhitõed: valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest. Foovid moodustasid üsna kindlapiirilise rühmituse, kes pidevalt omavahel suhtles ja kunstiprobleeme arutas. Sellest peale said ühesuguste veendumuste ja kujutamislaadiga kunstnike seltskonnad 20

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    34
    pdf

    Üldine kunstiajalugu

    Tartu Kunstikool 2018.a Kunstiajalugu Sandra Pääsik 2 stil PHB Eugene Delacroix (1798-1863) Oli 19. sajandi esimese poole prantsuse kõige tuntum romantistlik maalikunstnik[1] ja graafik. Tema stiili iseloomustab dünaamika, värvide emotsionaalne ja kontrastne kasutusviis, joone relatiivne subordinatsioon, dramaatiline kompositsioon ning [1] viimistletud tehnika. Tema kunstitöödes kajastub sageli vägivald, ahastus ja valu. Mitmed kriitikud arvasid nägevat kunstniku töödes ,,ebakindlusi" ja ,,teatud nõrkusi". Vaadates Delacroix' loomingut hindavalt, tuleb

    Eesti kunstiajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun