Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

3. klassi I poolaasta matemaatika raudvara (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
Lastele - Kõige pisematele meeldivad vahvad luuleread väga, millega saab neid rahulikult unemaale saata

Lõik failist

ARVUDE NIMED LIITMISEL:
7 + 6 = 13
LIIDETAV LIIDETAV SUMMA
LIIDETAVAD on arvud, mida liidame.
SUMMA on liitmise tulemus.
ARVUDE NIMED LAHUTAMISEL:
14 - 6 = 8
VÄHENDATAV VÄHENDAJA VAHE
VÄHENDATAV on arv, millest lahutame.
VÄHENDAJA on arv, mida lahutame.
VAHE on lahutamise tulemus.
VÕRDUS
on kirjutis, milles esineb märk = .
N: 3=3, 7+5=12, a+5=9
VÕRRATUS
on kirjutis, milles esinevad märgid .
N: 50>30, 20+3038, 31>a>29
Lahutamine on liitmise PÖÖRDTEHE.
Ülesanne 73 + 2 = 75
Pöördülesanne 75 – 2 = 73
Ülesanne 99 – 3 = 96
Pöördülesanne 96 + 3 = 99
ARVU JÄRGUD:
SAJALISED
KÜMNELISED
ÜHELISED

136 = 1S + 3K + 6Ü
1
3
6
136 = 100 + 30 + 6
35 = 3 K + 5 Ü
35 = 30 + 5
3 K + 5 Ü = 35
Arvud, mida kirjutame ühe numbri abil, on ÜHEKOHALISED ARVUD. ( 1 – 9 )
Arvud, mida kirjutame kahe numbri abil, on KAHEKOHALISED ARVUD. ( 10 – 99)
Arvud, mida kirjutame kolme numbri abil, on KOLMEKOHALISED ARVUD. ( 100 – 999)
PAARISARVU lõpus on 0, 2, 4, 6 või 8.
N: 4, 56, 158
PAARITU ARVU lõpus on 1, 3, 5, 7 või 9.
N: 7, 45, 237
ARVUTAMINE:
8 + 5 Enne liidan nii palju,
8 + 2 = 10 et 10 täis saab,
10 + 3 = 13 siis liidan ülejäänud osa.
8 + 5 = 13
12 – 4 Enne lahutan nii palju,
12 – 2 = 10 kui on üle 10,
10 – 2 = 8 siis ülejäänud osa.
12 – 4 = 8
25 + 7 Enne liidan nii palju,
25 + 5 = 30 et uus kümme täis saab,
30 + 2 = 32 siis ülejäänud osa.
25 + 7 = 32
32 – 7 Enne lahutan nii palju,
32 – 2 = 30 kui on üle täiskümne,
30 – 5 = 25 siis ülejäänud osa.
32 – 7 = 25
43 + 28
43 + 20 = 63 Enne liidan kümnelised,
63 + 8 = 71 siis ühelised.
43 + 28 = 71
71 – 28
71 – 20 = 51 Enne lahutan kümnelised,
51 - 8 = 43 siis ühelised.
71 – 28 = 43
300 + 200 = 500 (sajalised sajalistega)
500 – 200 = 300
460 + 20 = 480 (kümnelised kümnelistega)
570 – 30 = 540
250 + 300 = 550 (sajalised sajalistega)
560 - 300 = 260
TÄHE ARVVÄÄRTUSE LEIDMINE:
Kui lahutan summast ühe liidetava, siis saan teise LIIDETAVA.
13 + a = 21 a + 44 = 67
a = 21 – 13 (kuidas leian) a = 67 - 44
a = 8 (tähe väärtus) a = 23
K: 13 + 8 = 21 (1. rea järgi) K: 23 + 44 = 67
LIIDETAV=SUMMA-LIIDETAV
Kui liidan vähendaja ja vahe, saan VÄHENDATAVA.
a – 9 = 17
a = 17 + 9 (kuidas leian)
a = 26 (tähe väärtus)
K: 26 – 9 = 17 (1. rea järgi)
VÄHENDATAV=VAHE+VÄHENDAJA
Kui lahutan vähendatavast vahe, saan VÄHENDAJA.
42 – a = 14
a = 42 - 14 (kuidas leian)
a = 28 (tähe väärtus)
K: 42 – 28 = 14 (1. rea järgi)
VÄHENDAJA=VÄHENDATAV-VAHE
AVALDIS
moodustatakse arvude, tehtemärkide, (sulgude) abil.
N: 50+40, 27-16, 60-(14+19)
50+40 = 90
avaldis avaldise väärtus
Kahest arvust ja plussmärgist koosnevat avaldist nimetatakse SUMMAKS.
N: 50+40
Loe: viiekümne ja neljakümne summa.
Kahest arvust ja miinusmärgist koosnevat avaldist nimetatakse VAHEKS .
N: 90-40
Loe: üheksakümne ja neljakümne vahe.
( ) SULUD
Kui avaldises on sulud, siis esimesena teen sulgudes oleva tehte.
33
N: 60 – (14 + 19) = 60 – 33 = 27
avaldis avaldise väärtus
Loe: lahutan arvust 60 arvude 14 ja 19 summa
ÜL: Leia avaldise 16 + a väärtus, kui a = 4.
Kui a = 4, siis 16 + 4 = 20
KIRJALIK LIITMINE:
Kirjalikul liitmisel paigutan liidetavad üksteise alla nii, et ühelised on üheliste all ja kümnelised kümneliste all.

  • Liidan ühelised ja summa kirjutan üheliste alla.
  • Liidan kümnelised ja summa kirjutan kümneliste alla.
  • 6 + 7 = 13. 3 ühelist kirjutan vastusesse üheliste alla, 1 kümnelise kirjutan kaarekesele kümneliste kohale
  • Liidan 1 + 3 + 2 kümnelist, saadud 6 kirjutan kümneliste alla.
    KIRJALIK LAHUTAMINE:
    Kirjalikul lahutamisel paigutan vähendaja vähendatava alla nii, et ühelised on üheliste all ja kümnelised kümneliste all.
  • Lahutan ühelised ja vahe kirjutan üheliste alla.
  • Lahutan kümnelised ja vahe kirjutan kümneliste alla.
  • Nullist ei saa 4 lahutada. Laenan 8-st kümnelisest ühe kümnelise (kirjutan kümneliste kohale punkti)
  • Kuna laenatud 1 kümnelises on 10 ühelist, kirjutan üheliste kohale kaarekesele 10.
  • Nüüd lahutan 10 ühelisest 4 ühelist, saan 6, mille kirjutan vastusesse üheliste alla.
  • Kuna võtsin 8-st kümnelisest 1 kümnelise ära, jäi alles 7 kümnelist. 7 – 3 = 4, mille kirjutan kümneliste alla.
  • 3-st ühelisest ei saa lahutada 5 ühelist. Laenan 7-st kümnelisest ühe kümnelise (kirjutan 7 kohale punkti).
  • 1 kümneline ja 3 ühelist on kokku 13 ühelist. 13 – 5 = 8, kirjutan üheliste alla.
  • Kuna võtsin 7-st kümnelisest 1 kümnelise ära, on mul 6 kümnelist. 6 – 2 = 4, kirjutan kümneliste alla.
    KORRUTAMINE
    on võrdsete liidetavate liitmine.
    4 + 4 + 4 = 3 4
    3 liidetavat
    Esimene arv näitab, mitu korda tuleb teist arvu liidetavana võtta.
    ARVUDE NIMED KORRUTAMISEL:
    korrutis
    3 6 = 18
    tegur tegur korrutis
    Arvud, mida korrutame on tegurid.
    Korrutamise tulemus on korrutis.
    Kahest arvust ja korrutusmärgist koosnevat avaldist nimetatakse KORRUTISEKS.
    N: 9 2, 5 3
    Korrutis ei muutu, kui muudan tegurite järjekorda.
    2 3 = 3 2
    Kui kahe arvu korrutamisel on üks tegur võrdne 1-ga, siis korrutis on võrdne teise teguriga.
    N: 1 4 = 4, 6 1 = 6
    Kui üks tegur on võrdne nulliga, siis on ka korrutis võrdne nulliga.
    N: 0 3 = 0, 7 0 = 0
    JAGAMINE
    ARVUDE NIMED JAGAMISEL:
    jagatis
    12 : 4 = 3
    jagatav jagaja jagatis
    Arv, mida jagame , on jagatav.
    Arv, millega jagame, on jagaja.
    Jagamise tulemuseks on jagatis.
    Kahest arvust ja jagamismärgist koosnevat avaldist nimetatakse JAGATISEKS.
    N: 6 : 2, 10 : 5
    Jagamine on korrutamise pöördtehe.
    6 : 3 = 2, sest 2 3 = 6
    Arvu jagamisel selle sama arvuga saame jagatiseks 1.
    N: 7 : 7 = 1
    Arvu jagamisel 1-ga saame jagatiseks sama arvu, mida jagasime.
    N: 7 : 1 = 7
    ÜL: jaga, põhjenda korrutamisega.
    4 : 1 = 4, sest 4 1 = 4
    Et suurendada arvu kahe võrra, liidan sellele arvule 2.
    Et suurendada arvu kaks korda, korrutan selle arvu 2-ga.
    Et vähendada arvu kahe võrra, lahutan sellest arvust 2.
    Et vähendada arvu kaks korda, jagan selle arvu 2-ga.
    Neli võrdust kasutades arve 2, 5 ja 10:
  • 5 = 10
  • 2 = 10
    10 : 5 = 2
    10 : 2 = 5
    Kui avaldises on ainult liitmis- ja lahutamistehted, siis teen need selles järjekorras, nagu on kirjutatud.
    Kui avaldises on ainult korrutamis- ja jagamistehted, siis teen need selles järjekorras, nagu on kirjutatud.
    Enne korrutan ja jagan, alles siis liidan ja lahutan.
    Kui avaldises on sulud, siis kõigepealt teen sulgudes oleva tehte.
    1
    2 üks kahendik pool
    Ülemine arv näitab, mitu võrdset osa on võetud.
    1 Murrujoon
    2 Alumine arv näitab, mitmeks võrdseks osaks on tervik jaotatud.
    Kui tervik on jaotatud kaheks võrdseks osaks,
    1
    siis üks osa on 2 .
    Et leida arvust pool, jagame selle arvu kahega.
    1
    3 üks kolmandik
    1
    Et leida arvust 3, jagame selle arvu 3-ga.
    1
    4 üks neljandik veerand
    1
    Et leida arvust 4, jagame selle arvu 4-ga.
    1
    5 üks viiendik
    1
    Et leida arvust 5, jagame selle arvu 5-ga.
    Kui jagan korrutise ühe teguriga, siis saan teise TEGURI.
    3 a = 12 b 4 = 8
    a = 12 : 3 (kuidas leian) b = 8 : 4
    a = 4 (tähe väärtus) b = 2
    K: 3 4 = 12 (1. rea järgi) K: 2 4 = 12
    TEGUR = KORRUTIS : TEGUR
    Kui korrutan jagaja jagatisega, siis saan JAGATAVA.
    a : 5 = 3
    a = 5 3
    a = 15
    K: 15 : 5 = 3
    JAGATAV = JAGAJA JAGATIS
    Kui jagan jagatava jagatisega, siis saan JAGAJA.
    20 : a = 4
    a = 20 : 4
    a = 5
    K: 20 : 5 = 4
    JAGATAV = JAGAJA JAGATIS
    Summa korrutamiseks arvuga võin selle arvuga korrutada liidetavad eraldi ja saadud korrutised liita.
    Summa jagamiseks arvuga võin jagada mõlemad liidetavad selle arvuga ja saadud tulemused liita.
    ARVUDE NIMED LIITMISEL:
    7 + 6 = 13
    LIIDETAV LIIDETAV SUMMA
    LIIDETAVAD on arvud, mida liidame.
    SUMMA on liitmise tulemus.
    ARVUDE NIMED LAHUTAMISEL:
    14 - 6 = 8
    VÄHENDATAV VÄHENDAJA VAHE
    VÄHENDATAV on arv, millest lahutame.
    VÄHENDAJA on arv, mida lahutame.
    VAHE on lahutamise tulemus.
    VÕRDUS
    on kirjutis, milles esineb märk = .
    N: 3=3, 7+5=12, a+5=9
    VÕRRATUS
    on kirjutis, milles esinevad märgid .
    N: 50>30, 20+3038, 31>a>29
    Lahutamine on liitmise PÖÖRDTEHE.
    Ülesanne 73 + 2 = 75
    Pöördülesanne 75 – 2 = 73
    Ülesanne 99 – 3 = 96
    Pöördülesanne 96 + 3 = 99
    ARVU JÄRGUD:
    SAJALISED
    KÜMNELISED
    ÜHELISED

    136 = 1S + 3K + 6Ü
    1
    3
    6
    136 = 100 + 30 + 6
    35 = 3 K + 5 Ü
    35 = 30 + 5
    3 K + 5 Ü = 35
    Arvud, mida kirjutame ühe numbri abil, on ÜHEKOHALISED ARVUD. ( 1 – 9 )
    Arvud, mida kirjutame kahe numbri abil, on KAHEKOHALISED ARVUD. ( 10 – 99)
    Arvud, mida kirjutame kolme numbri abil, on KOLMEKOHALISED ARVUD. ( 100 – 999)
    PAARISARVU lõpus on 0, 2, 4, 6 või 8.
    N: 4, 56, 158
    PAARITU ARVU lõpus on 1, 3, 5, 7 või 9.
    N: 7, 45, 237
    ARVUTAMINE:
    8 + 5 Enne liidan nii palju,
    8 + 2 = 10 et 10 täis saab,
    10 + 3 = 13 siis liidan ülejäänud osa.
    8 + 5 = 13
    12 – 4 Enne lahutan nii palju,
    12 – 2 = 10 kui on üle 10,
    10 – 2 = 8 siis ülejäänud osa.
    12 – 4 = 8
    25 + 7 Enne liidan nii palju,
    25 + 5 = 30 et uus kümme täis saab,
    30 + 2 = 32 siis ülejäänud osa.
    25 + 7 = 32
    32 – 7 Enne lahutan nii palju,
    32 – 2 = 30 kui on üle täiskümne,
    30 – 5 = 25 siis ülejäänud osa.
    32 – 7 = 25
    43 + 28
    43 + 20 = 63 Enne liidan kümnelised,
    63 + 8 = 71 siis ühelised.
    43 + 28 = 71
    71 – 28
    71 – 20 = 51 Enne lahutan kümnelised,
    51 - 8 = 43 siis ühelised.
    71 – 28 = 43
    300 + 200 = 500 (sajalised sajalistega)
    500 – 200 = 300
    460 + 20 = 480 (kümnelised kümnelistega)
    570 – 30 = 540
    250 + 300 = 550 (sajalised sajalistega)
    560 - 300 = 260
    TÄHE ARVVÄÄRTUSE LEIDMINE:
    Kui lahutan summast ühe liidetava, siis saan teise LIIDETAVA.
    13 + a = 21 a + 44 = 67
    a = 21 – 13 (kuidas leian) a = 67 - 44
    a = 8 (tähe väärtus) a = 23
    K: 13 + 8 = 21 (1. rea järgi) K: 23 + 44 = 67
    LIIDETAV=SUMMA-LIIDETAV
    Kui liidan vähendaja ja vahe, saan VÄHENDATAVA.
    a – 9 = 17
    a = 17 + 9 (kuidas leian)
    a = 26 (tähe väärtus)
    K: 26 – 9 = 17 (1. rea järgi)
    VÄHENDATAV=VAHE+VÄHENDAJA
    Kui lahutan vähendatavast vahe, saan VÄHENDAJA.
    42 – a = 14
    a = 42 - 14 (kuidas leian)
    a = 28 (tähe väärtus)
    K: 42 – 28 = 14 (1. rea järgi)
    VÄHENDAJA=VÄHENDATAV-VAHE
    AVALDIS
    moodustatakse arvude, tehtemärkide, (sulgude) abil.
    N: 50+40, 27-16, 60-(14+19)
    50+40 = 90
    avaldis avaldise väärtus
    Kahest arvust ja plussmärgist koosnevat avaldist nimetatakse SUMMAKS.
    N: 50+40
    Loe: viiekümne ja neljakümne summa.
    Kahest arvust ja miinusmärgist koosnevat avaldist nimetatakse VAHEKS.
    N: 90-40
    Loe: üheksakümne ja neljakümne vahe.
    ( ) SULUD
    Kui avaldises on sulud, siis esimesena teen sulgudes oleva tehte.
    33
    N: 60 – (14 + 19) = 60 – 33 = 27
    avaldis avaldise väärtus
    Loe: lahutan arvust 60 arvude 14 ja 19 summa
    ÜL: Leia avaldise 16 + a väärtus, kui a = 4.
    Kui a = 4, siis 16 + 4 = 20
    KIRJALIK LIITMINE:
    Kirjalikul liitmisel paigutan liidetavad üksteise alla nii, et ühelised on üheliste all ja kümnelised kümneliste all.
  • Liidan ühelised ja summa kirjutan üheliste alla.
  • Liidan kümnelised ja summa kirjutan kümneliste alla.
  • 6 + 7 = 13. 3 ühelist kirjutan vastusesse üheliste alla, 1 kümnelise kirjutan kaarekesele kümneliste kohale
  • Liidan 1 + 3 + 2 kümnelist, saadud 6 kirjutan kümneliste alla.
    KIRJALIK LAHUTAMINE:
    Kirjalikul lahutamisel paigutan vähendaja vähendatava alla nii, et ühelised on üheliste all ja kümnelised kümneliste all.
  • Lahutan ühelised ja vahe kirjutan üheliste alla.
  • Lahutan kümnelised ja vahe kirjutan kümneliste alla.
  • Nullist ei saa 4 lahutada. Laenan 8-st kümnelisest ühe kümnelise (kirjutan kümneliste kohale punkti)
  • Kuna laenatud 1 kümnelises on 10 ühelist, kirjutan üheliste kohale kaarekesele 10.
  • Nüüd lahutan 10 ühelisest 4 ühelist, saan 6, mille kirjutan vastusesse üheliste alla.
  • Kuna võtsin 8-st kümnelisest 1 kümnelise ära, jäi alles 7 kümnelist. 7 – 3 = 4, mille kirjutan kümneliste alla.
  • 3-st ühelisest ei saa lahutada 5 ühelist. Laenan 7-st kümnelisest ühe kümnelise (kirjutan 7 kohale punkti).
  • 1 kümneline ja 3 ühelist on kokku 13 ühelist. 13 – 5 = 8, kirjutan üheliste alla.
  • Kuna võtsin 7-st kümnelisest 1 kümnelise ära, on mul 6 kümnelist. 6 – 2 = 4, kirjutan kümneliste alla.
    KORRUTAMINE
    on võrdsete liidetavate liitmine.
    4 + 4 + 4 = 3 4
    3 liidetavat
    Esimene arv näitab, mitu korda tuleb teist arvu liidetavana võtta.
    ARVUDE NIMED KORRUTAMISEL:
    korrutis
    3 6 = 18
    tegur tegur korrutis
    Arvud, mida korrutame on tegurid.
    Korrutamise tulemus on korrutis.
    Kahest arvust ja korrutusmärgist koosnevat avaldist nimetatakse KORRUTISEKS.
    N: 9 2, 5 3
    Korrutis ei muutu, kui muudan tegurite järjekorda.
    2 3 = 3 2
    Kui kahe arvu korrutamisel on üks tegur võrdne 1-ga, siis korrutis on võrdne teise teguriga.
    N: 1 4 = 4, 6 1 = 6
    Kui üks tegur on võrdne nulliga, siis on ka korrutis võrdne nulliga.
    N: 0 3 = 0, 7 0 = 0
    JAGAMINE
    ARVUDE NIMED JAGAMISEL:
    jagatis
    12 : 4 = 3
    jagatav jagaja jagatis
    Arv, mida jagame, on jagatav.
    Arv, millega jagame, on jagaja.
    Jagamise tulemuseks on jagatis.
    Kahest arvust ja jagamismärgist koosnevat avaldist nimetatakse JAGATISEKS.
    N: 6 : 2, 10 : 5
    Jagamine on korrutamise pöördtehe.
    6 : 3 = 2, sest 2 3 = 6
    Arvu jagamisel selle sama arvuga saame jagatiseks 1.
    N: 7 : 7 = 1
    Arvu jagamisel 1-ga saame jagatiseks sama arvu, mida jagasime.
    N: 7 : 1 = 7

  • 3-klassi I poolaasta matemaatika raudvara #1 3-klassi I poolaasta matemaatika raudvara #2
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-12-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 130 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor KaseJani Õppematerjali autor
    Koostasin selle materjali oma klassi lastele matemaatika raudvara vihiku jaoks. Nii ei kulu palju aega kirjutamisele. Kleebime vastava lõigu vihikusse, analüüsime, vajadusel tõmbame nooled, kkirjutame värviliselt pealkirja, joonime, paneme ette tärnid. Kirjutame juurde näitülesannete lahendused. Vihiku leheküljed on nummerdatud, sisekaanel on paljundus sisukorrast, kuhu kirjutame iga teema leheküljenumbri. Iga uus teema algab vihikus uuelt leheküljelt. Vihik on kasutamiseks mitmel aastal.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    53
    ppt

    Reaalarvud ( slaidid )

    Julia Lissovskaja matemaatika õpetaja Tartu Kutsehariduskeskus 2010 Arvuhulgad Naturaalarvude hulk Täisarvude hulk Ratsionaalarvude hulk Reaalarvude hulk Naturaalarvude hulk Naturaalarvud on arvud 0, 1, 2, 3, 4, 5,..., n-1, n, n+1,... Naturaalarvude hulka tähistatakse tähega N Naturaalarvude hulga omadused Naturaalarve saab kujutada punktidena arvkiirel Naturaalarve saab järjestada 0 1 2 3 4 1. a = b; 2. a > b; 3. a < b Naturaalarvude hulk on lõpmatu Naturaalarvude hulk on kinnine liitmise ja korrutamise tehete suhtes Naturaalarvude hulk ei ole lahutamise ega jagamise tehete suhtes kinnine Naturaalarvud Paaris- ja paaritu arvud ­ arvuga 2 jaguvuse alusel Algarvud ja kordarvud - arvude jaguvuse alusel Algarv ­ ühest suuremat naturaalarvu, mis jagub

    Matemaatika
    thumbnail
    10
    doc

    Arvusüsteemid

    Ajalooline ülevaade Ürgaja inimene eraldas üksteisest ainult kahte- kolme eset. Oli esemeid rohkem, siis kandis see kogus nimetust "palju". Inimühiskonna arenguga tuli juurde arve, koos arvuhulga suurenemisega tekkis vajadus neid kuidagi üles märkida. Algul märgiti arve sisselõigetena kepikestesse või koguti kivikesi ja pulgakesi, kuid suuremate arvude puhul polnud selline märkimisviis enam otstarbekas. See asjaolu põhjustaski arvudele vastavate märkide- numbrite kasutuselevõtu. Egiptus Babüloonia Kreeka Vana Rooma I V X L C D M Arvude tähistamise mistahes süsteemi nimetatakse arvusüsteemiks. Nii kujutavad kõik eespool toodud näited arvusüsteeme. Neid arvusüsteeme nimetatakse mittepositsioonilisteks arvusüsteemideks, sest nendes ei sõltu vastava märgi (numbri) väärtus tema asukohast arvus. 1 Arvus

    Matemaatika
    thumbnail
    8
    docx

    Reaalarvud

    Reaalarvud NATURAALARVUD Naturaalarvudena mõistame arve 1, 2, 3, .... . On ka käsitlusi, kus ka 0 loetakse naturaalarvuks. Naturaalarvude hulka tähistatakse sümboliga N. Naturaalarvude hulga saame esitada kujul: N = {1;2;3;...;n-1;n;n+1;...} . 0 1 2 3 4 Naturaalarvude hulga omadusi. · Naturaalarvude hulk N on järjestatud lõpmatu hulk, milles on vähim, kuid pole suurim arvu. · Naturaalarvude hulk N on hulk, milles arvud järgnevad vahetult üksteisele ega kata kogu arvtelge. · Naturaalarvude hulk on kinnine liitmise ja korrutamise suhtes. (Kui kaks naturaalarvu liita või korrutada on tulemuseks alati naturaalarv.) · Naturaalarvude hulk ei ole kinnine lahutamise või jagamise suhtes. Naturaalarve, mis jaguvad 2-ga, nimetatakse paarisarvudeks, ülejäänuid paarituteks arvudeks. Ühest suuremat naturaalarvu , mis jagub vaid ühe ja iseendaga nimetatakse algarvuks, kõiki ülejäänud ühes

    Matemaatika
    thumbnail
    15
    doc

    Mõisted matemaatikas

    Ülesanne 1 Aksioom (kreeka keeles axima 'see, mis on vääriline') tähendab üldkeeles väidet, mille tõesuses pole kahtlust. Algarvuks nimetatakse ühest suuremat naturaalarvu, mis jagub vaid arvuga 1 ja iseendaga. Algarvude hulk on lõpmatu. Sajast väiksemad algarvud ((100) = 25) on 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71, 73, 79, 83, 89 ja 97. Kaksikuteks nimetatakse selliseid algarve, mille vahe on 2, näiteks 101 ja 103 või 1 000 000 007 ja 1 000 000 009. Ei ole teada, kas kaksikuid on lõpmata palju. Aritmeetiliseks keskmiseks nimetatakse arvu, mis saadakse antud arvude summa jagamisel liidetavate arvuga. Näide 1. On antud arvud 3, 4, 5 ja 6. Leiame nende arvude aritmeetilise keskmise. 1) Leiame summa: 3 + 4 + 5 + 6 = 18. 2) Jagame summa liidetavate arvuga 18 : 4 = 4,5. Seega nende arvude aritmeetiline keskmine on 4,5. Lahendamiseks sobib ka avaldis (3 + 4 + 5 + 6) : 4. Arvkiir on kiir, mille alguspunktis on märgitud arv 0. Edasi on vaba

    Matemaatika
    thumbnail
    77
    xls

    Valemid lahendatud

    Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Tõõ Andmed ja valemid Üliõpilane Õppemärkmik Õppejõud J. Vilipõld Õpperühm Palun täitke tühjad lahtrid MASB11 Harjutused Andmete tüübid Excelis Valemid ja avaldised Funktsioonid Arvandmed, -avaldised ja -funktsioonid Aadressite ja nimede kasutamine valemites Arvavaldised - tehete prioriteedid, funktsioonid Minirakendus "Detailike" - ülesande püstitus Minirakendus "Detailike" - aadresside kasutamine Minirakendus "Detailike" - nimede kasutamine Pildi hind Loogikaandmed, -avaldised ja funktsioonid Võrdlused ja loogikatehted IF-funktsioon Funktsioonid Palk & Kauba hind Viktoriin_1 Tekstandmed, -avaldised ja funktsioonid Ajaandmed, -avaldised ja -funktsioonid Ülesanded Kolmnurga karakteristikud Prisma silinder Arvvalemid Ruutvõrrand Intressi arvutamine Pall Ideaalne inimene Viktor

    Informaatika
    thumbnail
    80
    pdf

    Matemaatika õpetajaraamat 1. klassile I osa

    Matemaatika 1. klassile ÕPETAJARAAMAT I osa Kaja Belials Matemaatika 1. klassile ÕPETAJARAAMAT I osa Retsenseerinud Kalju Kaasik Toimetanud Esta Erit Keeletoimetaja Kaire Luide Kujundanud Anne Linnamägi ISBN 9985-2-0849-8 © AS BIT, 2003 Müügiesindused: TALLINN 10133, Pikk 68 tel 6 275 401, faks 6 411 340 TARTU 51003, Tiigi 6 tel/faks (07) 420 637, tel (07) 427 156 PÄRNU 80011, Kuninga 18 tel/faks (044) 42 278 JÕHVI 41532, Rakvere 30

    Matemaatika
    thumbnail
    12
    pdf

    Matemaatika eksami teooria 10. klass

    Matemaatika eksami teooria Reaalarvud 1.1. Naturaal-, täis- ja ratsionaalarvud · Naturaalarvude hulk N (ainult positiivsed täisarvud) · Naturaalarvu n vastandarv -n defineeritakse selliselt, et n+(-n)=0 · Naturaalarvud koos oma vastandarvudega moodustavad täisarvude hulga Z (jaguneb pos ja neg) · Iga kahe täisarvu vahe on alati täisarv · Kui arv a ei jagu arv b-ga, siis on tegemist murdarvuga. Kõik täisarvud ja positiivsed ning negatiivsed murdarvud moodustavad kokku ratsionaalarvude hulga Q. Ratsionaalarv on arv, mis avaldub jagatisena a/b, kus a Z, b Z ja b 0. · Iga ratsionaalarv avaldub lõpmatu perioodilise kümnendmurruna. 1.2 Irratsionaal- ja reaalarvud · Arv, mis avaldub lõpmatu mitteperioodilise kümnendmurruna, on irratsionaalarv. · Arvutamisel piirdutakse ligikaudsete väärtustega e lähenditega, nt pii=3,14 · Kuna iga ratsionaalarv avaldub lõpmatu perioo

    Matemaatika
    thumbnail
    69
    doc

    Matemaatika õpe erivajadustega lastele

    HTEP.01.047. MATEMAATIKA ÕPE ERIVAJADUSTEGA LASTELE I (Küsimused kehtivad alates 2013. a. kevadest) 1. Matemaatika elementaaroskuste omandamisraskuste uurimise neuroloogiline suund. Neuropsühholoogia kujunemise algusetapil püüti iga füsioloogilise ja/või psühholoogilise funktsiooni juhtimine siduda mingi lokaliseeritud keskusega ajus. Henseheni arvates paiknevad peamised aritmeetikakeskused vasakus kuklasagaras. Alluvad keskused võivad paikneda teistes ajuosades, näiteks kiiru- või oimusagaras või tsentraalkäärus, juhtides arvude lugemist ja kirjutamist ning võimeid

    Eripedagoogika




    Kommentaarid (1)

    pirtzzz profiilipilt
    pirtzzz: Väga hea materjal, tänan :)
    14:38 28-10-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun