LIIKUMISMÄNGUD Nurkade täitmine Mänguks vajalikud vahendid: 5 koonust - 4 nurkades ja 1 keskel. Mängu kirjeldus: Mängijad seisavad koonuste juures. Vile peale hakkavad nurkades olevad mängijad päripäeva järgmise koonuse poole jooksma. Keskel olev mängija püüab jõuda väljaku ühte nurka enne nurgast jooksvat mängijat. EPS Osalejate arv: vähemalt 3 Mängu kirjeldus: Valitakse osalejate seast üks isik, kes peab silmad kinni teised osalejad poolelt korvpalliväljakult ülesse leidma. Kõigepealt seisab ta väljaku keskel ja keerutab ennast silmad juba kinni ning loeb mõttes järjest tähti E,P,S,E,P,S jne. Lepitakse kokku, kes ütleb ühel hetkel "stopp" ning seejärel ütleb keerutaja tähe kõvasti välja. E tähendab Elus (võib vabalt piiride sees liikuda), P tähendab Poolsurnud (alakeha (alates puusadest) peab liikumatult olema, kuid ülejäänud keha võib liigutada), S surnud (peab täiesti liikumatult olema). Osalejate eesmärk on mitte lasta end ülesse leida
VUNKi kogemusseminar "Liikumist täis koolipäev" KES JAANUARIKUUS ON SÜNDINUD...... JUULI AUGUST OKTOOBER MÄRTS DETSEMBER TÄHTKUJUD JUUNI SEPTEMBER AASTAAJAD SÜNNIKUUP APRILL VEEBRUAR NOVEMBER DETSEMBER ÄEVAD MAI LIIKUMIST TÄIS ÕPPETUNNID EESTI KEEL VÕÕRKEEL MATEMAATIKA LOODUSÕPETU S KUNSTIÕPETUS TÖÖÕPETUS KEHALINE 1. MINA TEAN Mängu põhimõte on meelde tuletada/ kinnistada õpitud mõisteid Õpilased on ringis ja õpetaja on ringi keskel mängujuhiks. Õpetaja ütleb/ laseb lugeda üldmõiste, nt PUUVILJAD Seejärel viskab õpetaja palli ühele ringis olevale õpilasele, kelle ülesandeks on põrgatada palli 5 korda ja iga põrgatuse ajal nimetada puuvili. Näide: Õpetaja: PUUVILJAD (Õpetaja viskab palli ringis seisvale õpilasele) Õpilane: Mina tean õuna/ palli põrgatus, ploomi/ palli põrgatus, pirni/ palli põrgatus, aprikoosi/ palli põrgatus ja kreeki/ palli põrgatus
" · Tantsi lauldes ringi ja plaksuta sõna "jah" juures käsi. · Vali kolm riimuvat silpi ja laula uuesti.. VÄRVILISED SAMMUD · Moodusta põrandale papptaldrikutest teerada. · Kasuta kahte või kolme erivärvi taldrikuid. Võite taldrikud eelnevalt lapsega koos ise ära värvida või sinna kahte või kolme sorti mustreid joonistada. · Kõnni mööda taldrikuid ja laula mõnda toredat laulu. · Iga kord kui lõpetad laulmise, lõpeta ka liikumine. Kui laps tunneb värve, palu tal nimetada värv, millele seisma jäid. · Arenda lapse ruumilist mõtlemist. Selleks tee ettepanek: "Kõnnime mööda taldrikuid", "Astume üle taldrikute", "Kõnnime ümber taldrikute". · Kõndimise asemel võib ka hüpelda, hüpata, kikivarvul käia jne. SUURE KOERA KUTSIKAS · Märgista üks osa toast kui "koerakuut", kus kutsikad mängivad. · Mängige, et sina oled koeraema või -isa ja laps on sinu kutsikas.
TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendõppe osakond Merit Miljaste MÄNGUD LASTELE Portfoolio Juhendaja: Kaire Kollom, MA Tallinn 2009 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................................4 NÄPU- JA SÜLEMÄNGUD......................................................................................................5 EMA KEETIS PUTRU...........................................................................................................5 KIISUKÕDI............................................................................................................................5 SILE TEE................................................................................................................................6 TII-TII, TIHANE..............................................................
UURINGUTE ANDMETEL suudavad imikud juba looteperioodil inimhääli eristada. Uuringute põhjal võib väita, et kõrgehäälset kõnet kuuldes sagenevad imiku südamelöögid, mis viitab sellele, et imik elavneb ja rõõmustab. MÄHKMEVAHETAMISE MÄNG · Laps võiks mähkimise ajal jälgida huvitavaid esemeid. · Riputa lakke õhupall, mida saad liigutada, kuid mis jääb lapse haardeulatusest välja. · Mähkme vahetamise ajaks lükka pall liikuma. · Palli liikumine võlub last ning ta püüab peagi ise pallini ulatuda ja seda puudutada. · Kui mähe on vahetatud, võta laps sülle ja luba tal palli katsuda. · Lakke võib riputada ka mõne muu liikuva mänguasja. UURINGUTE ANDMETEL tingivad sünnijärgsed kogemused uute seoste tekkimise ajus. Mähkmevahetuslaud on sobiv koht lapse motoorsete võimete arendamiseks. 14 3. KUNI 6. ELUKUU: VAATA SIIA!
· aastaajad (suvemängud, talvemängud) · mängud vahenditega või ilma · laagrid. Mängude olemuse järgi: · muusikalised mängud muusika (audio või elavmuusika) saatel või heli-rütmis (plaksutuses, trumm jne) näiteks: "Hiirelõks", "Toolimäng" · laulumängud laulus olevate tegevuste imiteerimine või näitlikustamine koha peal: "Põdral maja ...", "Kes elab metsa sees ..." · lauluringmängud laulmine ja liikumine: "Kes aias", "Mul on üks vahva tädi ...", "Me lähme rukist lõikama..." · tantsumängud tants sisaldab mängulist elementi: "Ajalehetants", "Ümbrikutants" jne · intellektuaalsed (vaimsed) mängud paiksed: mälumängud, sõnamängud, nuputamismängud · atraktsioonid 1-3 mängijat, mõeldud pealtvaatajatele lustimiseks · situatsioonimängud etüüdid, vahetu ülesande täitmine ilma ettevalmistuseta, improvisatsioon
7. Võõrkeele õppimisele aitab kaasa laste loomulik huvi kõige ümbritseva vastu ja soov suhelda. Keeletegevus koosneb tavaliselt kolmest osast: · sissejuhatus ehk häälestamine, · õppimine ehk uue materjali esitamine ja harjutamine, · refleksioon ehk kinnistamine ja rakendamine. 3.1. Häälestamine Häälestavad tegevused võivad olla laste ja/või õpetaja tunni algust markeerivad korduvad tegevused, näiteks kogunemine ühte ruumi piirkonda, liikumine kindla skeemi alusel, ühe fraasi või salmi kordamine, õpetaja kindlakskujunenud tegevused (õpetaja avab koti mänguasjadega, kutsub lapsi samade fraasidega, tervitab kõiki lapsi kindlakskujunenud protseduuri järgi jne). 10 Õpetajaraamat Sissejuhatav tegevus lõpetab laste eelmised tegevused, fookustab laste tähelepanu, alustab keeleõppetegevuse rütmi ja kinnistab õpilase-õpetaja-keskkonna vahel kuju-
ning uinuda. Oode Enne oodet Võiks ühiselt selgeks õppida lastelaulu ,,Apelsinid veerevad''. See järel võiks ooteks ollagi üks kooritud apelsin. Õhtusöök Õhtusöögile minnes võiks küsida lastelt, milline toit on õhtusöögiks kõige tervislikum. Kui on õhtusöök söödud, siis võiks panna lastelaulud muusikakeskusest tööle seniks kuni lapsed vanematega koju on läinud. TEISIPÄEV Arutelu ringis Kuna teisipäevaseks peamiseks teemaks on tervislik liikumine, siis alustuseks võiks lastelt küsida küsimusi tervisliku spordi ja liikumise kohta. Näiteks, milliseid spordialasid nemad teavad, millist sporti nende vanemad teevad ja kas nemad ka mõnd sporti harrastavad. Seejärel arutleda spordialadest, mida küsimustest veel välja ei tulnud ja rääkida selle tervislikkusest. Näiteks tuleks kindlasti mainida, et sport ja liikumine hoiab saledana ja kui inimene on sale, siis ta on ka tervem. Tuleks ka mainida ka, et sportlikud inimesed jõuavad
Kõik kommentaarid