Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Organisatsioonikäitumise artiklid (0)

1 Hindamata
Punktid
Organisatsioonikäitumise artiklid #1 Organisatsioonikäitumise artiklid #2 Organisatsioonikäitumise artiklid #3 Organisatsioonikäitumise artiklid #4 Organisatsioonikäitumise artiklid #5 Organisatsioonikäitumise artiklid #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 19 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Maritan Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

Organisatsioonikäitumise eksamikonspekt

5 10. Seleta lahti ootusteteooria olemus. Ootuste teooria järgi ei sõltu motivatsioon ainult vajadustest, vaid tähtsad on ka ootused, mis inimesel on seoses mingi tegevusega. Ootuste teooria väidab, et inimene tegutseb kindlal viisil, mis baseerub ootusel, et tegevusele järgneb antud tulemus ­ hüvitus, ja selle hüvituse atraktiivsusel inimese jaoks. Töötaja on motiveeritud, kui ta saab töö kaudu ka enda eesmärke täita, ehk töö vastab ootustele. On kolme tüüpi ootusi, mille koostoimel motivatsioon tekib: · Pingutus - tegevus. Millist pingutust tegevus nõuab? Kas ma olen selleks võimeline? · Tegevus - tasu. Kas tulemuse saavutamine on reaalne? · Olulisus (valents - kuivõrd oluliseks peetakse ülesande täitmise eest saadavat tasu). Millist tasu saan selle eest? Kui oluline on tasu tulemuse suhtes?

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
7
doc

Organisatsiooni käitumise eksam

Ootuste mudel - inimese tegutsemise aluseks on ootus, et teatud käitumine viib soovitud tulemuseni. Ootuste teooriast on välja arendatud töömotivatsiooniteooria. Motiveeritus käituda teatud viisil tuleneb inimese ootustest, et selline käitumine kutsub esile teatud tagajärje. Motivatsioon (M) = ootused (E) x valents (V)Porteti ja Laweri ootuste mudel - mudel viitab töötaja ja töösoorituse vahelisele deosele. töösooritus ei sõltu mitte ainult pingutustest, vaid ka töötaja võimetest ja isikuseomadustest ja tema rollitajust. Sisemised tasud on raskesti hoomatavad, nende alla kuuluvad näiteks saavutus- ja edutunne, tunnustamine ja kõrgenenud vastutustunne. Välised tasud on paremini mõistetavad, nende all mõeldakse palks ja töötingimusi. sisemised tasud on olulisemad motivaatorid kui palgatõus ja ametikõrgendus. 18. Vajaduste motivatsiooniteooriad Vajadused ja eneseteostus - vajadused on liigitatud vastavalt nende olulisusele.

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
28
docx

ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015

 motivatsioonifaktorid - võivad tekitada rahulolu. Motivatsioonifaktorid Herzbergi järgi on:  saavutusvajaduse rahuldamine;  vastutus töös;  enesearengut võimaldav töö;  tunnustus. Motivatsioonifaktorite abil saab tõsta rahulolu, hügieenifaktorite abil saab leevendada rahulolematust. Tööga rahulolu saab suurendada töötajate motivatsiooni suurendades. 10. Millised on võimalikud käitumised, kui töötaja tunneb ebaõiglust hüvitamisel ? (S. Adamsi õigluse teooria). Õigluse teooria J. Stacey Adamsi poolt arendatud õigluse teooria väidab, et töötajad tajuvad seda, mida nad saavad töösituatsioonist (väljundid) seoses sellega, mida nad selle jaoks andsid (sisendid) ja seejärel võrdlevad oma sisendit-väljundit teiste sisendi-väljundiga. Joonis. Õigluse teooria Sisenditeks on kõik tööalased panused: haridus, kvalifikatsioon, staaž, töökogemused,

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
3
doc

Organisatsiooni käitumine

33. Võimu autokraatlik käsitlus.Võimu demokraatlik käsitlus. 34. **Suhtlemisliigid, -viisid ja -suunad organisatsioonis. 35. Suhtlemistõkked. Keskkonnast tulenevad suhtlemistõkked. Personaalsed suhtlemistõkked. 36. Suhtlemissümbolid. 37. Privaatsuse olemus. Privaatsusesse sekkumise juhtumid. 38. Delikaatsed andmed inimese kohta. 39. Diskrimineerimine. 40. Distsipliin. Ennetav kord. 41. Põhimõtted, mida tööandja peab silmas pidama töötaja karistamisel. 42. **Konflikti olemus. Konfliktide allikad. 43. Konfliktide tagajärjed. 44. Konfliktide lahendamine. Konfliktide lahendamise strateegiad. 45. **Tööstress. Stressi allikad (põhjused) ja stressi liigid. 46. Stressilävi. Läbipõlemine.Stressi juhtimine. **OK uurib inimkäitumist organisatsiooni kontekstis, keskendudes üksikisikut ja rühma puudutavatele protsessidele ja tegevustele. Hõlmab organisatsiooni ja juhtimisprotsesside uurimist

Organisatsiooni käitumine
thumbnail
7
docx

Organisatsioonikäitumine

Organisatsioonikäitumine I KT 1. Millised on organisatsioonikäitumise uurimismeetodid? Vaatlused; juhtumite (situatsioonide) analüüsid; küsitlused; eriuurimused; eksperimentaalsed uurimused; laboratoorsed eksperimendid; intervjuud. 2. Mida väidab isiksusjoonte teooria? Inimestel on mõned kaasasündinud isiksuseomadused, mis kujundavad isiksuse ja seeläbi ka käitumise. 3. Kirjeldage erinevaid temperamenditüüpe. Melanhoolik ­ Tujukas, ärev, pessimistlik, tagasihoidlik, ebasotsiaalne, vaikne, rigiidne (neurootiline, introvertne) Koleerik ­ Agressiivne, tujukas, impulsiivne, optimistlik, aktiivne, paigalpüsimatu, muutlik (neurootiline, ekstravertne) Flegmaatik ­ Passiivne, ettevaatlik, mõtlik, rahulik, kontrollitud, usaldusväärne, stabiilne (introvertne, emotsionaalselt stabiilne) Sangviinik ­ Sotsiaalne, jutukas, muretu, liiderlik, outgoing, talkative, liv

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
10
docx

Organisatsioonikäitumise ARVESTUSTÖÖ 2

koordineerimise määr. 27. Spetsialiseeritus (specialization) ­ tähistab, mil määral on organ.-s erinevaid spetsialistirolle: mida rohkem asjatundja rolle, seda kõrgem on spetsialiseerimuse aste. Mõiste tähiatab ka, mil määral on sarnaseid tööülesandeid täitvaid töötajad kokku rühmitatud. Nähtust kutsutakse rutiinseks spetsialiseerumiseks ning see avaldub, kui tööülesanne jagatakse etappideks ning iga töötaja sooritab sellest oma osa. 28. Formaliseeritus (formalization) ­ on organisatsiooni kalduvus luua ja teha kohustuslikuks kirjalikke reeglistikke ja protseduure, mis määravad kindlaks, kuidas töö peab olema korraldatud. Siia kuuluvad ametijuhendid ja käsiraamatud töötajale detailse kirjeldusega erinevates olukordades toimimiseks. 29. Riviorganisatsioon (lineorganization)- kujutab endast ülesehituse osa, mis koosneb org-i eesmärke vahetult

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
8
docx

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

Organisatsioonikäitumine ­ mõiste ja olemus OK on teadus, mis uurib süsteemselt ja rakendab teadmisi indiviidide ja gruppide käitumisest organisatsioonis, kus nad töötavad. Organisatsioon on inimgruppi, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on loonud määratletava omavaheliste suhete struktuuri. Organisatsioonikäitumine on teadus sellest, mida inimesed teevad organisatsioonis ja kuidas nende käitumine mõjutab organisatsiooni saavutusi. Organisatsioonikäitumine uurib töötaja käitumise seletamise, mõistmise, ennustamise, loomise ja muutmise protsessi organisatsiooni kontekstis. 2. Organisatsioonikäitumise kui õpetuse eesmärgid eesmärgid: mõista ja ennetada inimeste käitumist tööl.indiviidide, gruppide ja struktuuride käitumise mõju organisatsioonile. 3. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid Vaatlus ja osalusvaatlusJuhtumite kirjeldus ja analüüsKüsitlusEksperiment ja laboratoorne eksperimentIntervjuuHindamiskeskus ja eksperthinnangud 4

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
4
docx

Organisatsiooniline käitumine Variant B

Psühholoogia (õpetus inimkäitumisest) Sotsioloogia (õpetus ühiskonnast, uurib inimest ühiskonna erinevates gruppides) 3. Kirjeldage organisatsiooni ülesande keskkonda Tööjõud, tarbijad, pakkujad, konkurendid 4. Organisatsiooni põhiväärtused ja selgitage väärtusjuhtimise põhimõtted Väärtusjuhtimise põhimõtted: · Organisatsiooni väärtuste sõnastamine · Organisatsioonisisese kokkuleppe saavutamine väärtuste osas · Iga töötaja juhindub oma tegevuses ja valikute langetamisel organisatsiooni väärtustest 5. Nimetage organisatsiooni olulisemad huvigrupid Investorid, Poliitilised grupid, Tarbijad, Ühiskond, Töötajad, Kaubandus organisatsioonid, Pakkujad, Valitsus 6. Nimetage organisatsioonikultuuri tasandid Tehiskeskkond ­ tehnoloogia, kunst, tajutavad käitumismudelid Väärtushinnangud- Määratlevad füüsilises keskkonnas, määratlevad ainult konsensuse puhul

Organisatsiooniline käitumine



Lisainfo

Organisatsioonikäitumise kolme inglisekeelse artikli kokkuvõttev tõlge: -Kramer,Bhave, Johnson, 2014-DiPietro, Virgilio, 2013-Mirabela, Madela, 2013

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun