Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Muusikaajalugu küsimused 12. klass (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas kasutab Tormis oma loomingus rahvaviise?
  • Mis aastal ja kus sündis Arvo Pärt?
  • Kuidas jaguneb Arvo Pärdi looming?
  • Kuidas jõudis Arvo Pärt oma stiilini?
  • Millisena see muusika mõjub ?
  • Kes eesti heliloojatest hakkas esimesena viljelema elektronmuusikat?

Lõik failist

Kordamisküsimused 2
12. klass
  • Kirjelda rahvuskultuuri olukorda 1940.-1955. aastatel: millised kaotused ja muutused tabasid neil aastail muusikaelu Eestis?
    40ndatel lõpetati kõik omariikluse ajal tegutsenud organisatsioonid ja seltsid. Tallinna Konservatooriumi paljud õppejõud vallandati. 1944.a hävis Estonia Tallinna pommitamises. Massiline kodumaalt lahkumine ( Tubin , Juhan Aavik, A.Kasemets), terror . 1947.a laulupeol olid nõukogulikud laulud. 1948 nn puhastuslaine(arreteeriti ja vallandati, nt Saar ja Kreek ), kaotsi läks terve põlvkond muusikuid. Loomingu eesmärgiks „nõukogukiku elu kajastamine“, „vormilt rahvuslik, sisult sotsialistlik“
  • Gustav Ernesaks – millal elas, tegevusvaldkonnad; looming: loomingu iseloomustus, 3 näidet! 1908-1993 „Mu isamaa on minu arm“, „Meelespea“ , „ Helin
    Koorijuht , helilooja , pedagoog ,muusikakirjutaja.Loomingus üle 300 koorilaulu,soololaulu ja lastelaulu ,lisaks ka ooperid . Kõlapilt on romantilise ja rahvusliku alatooniga,meloodiad on lihtsad ning südamlikud
  • Iseloomusta Ester Mägi muusikat! Too 2 näidet!- Zanrite poolest mitmekesine ;rohkem kammermuusikat ja koorilaule,allikaks sageli rahvaviisid;lüüriline;stiili poolest vaoshoitud,kuid ilmekas;tundlik,kuid ilma suurte tundepuhanguteta. Klaveripala“Vana kannel“, „ Bukoolika “ (sümf. Teos)
  • Kirjelda Veljo Tormise loometeed: millised stiilid ja võtted on loomingus esindatud ? Suurem osa loomingust tugineb läänemeresoome keeli kõnelevate rahvaste folkloorile. Tõi eesti muusikasse modernse helikeele, dodekafoonia ,klastrid.
  • Veljo Tormis ja rahvalaul: kuidas on Tormise looming seotud rahvaviisidega; kuidas kasutab Tormis oma loomingus rahvaviise? Hakkas huvi rahvaviiside vastu tundma peale üht Kihnu pulma. Propageeris regilaulu kuni oma surmani. Tormis väitis, et rahvaviisid kasutavad hoopis teda.Püüdis rahvalaule vahendada rahvale
  • Nimeta Tormise rahvaviisidel põhinevaid laulutsükleid ! „Eesti kalendrilaulud”, „Unustatud rahvad
  • Mis aastal ja kus sündis Arvo Pärt? 1935.a Paides
  • Kuidas jaguneb Arvo Pärdi looming? Too mõlema perioodi kohta paar näidet!
    1)Teosed enne aastat 1976: kasutab kaasaegsele muusikale iseloomulikke tehnikaid(dodekafoonia,sonoristika, kollaaž), nt „Credo“, kollaaž teemal B-A-C-H
    2) Teosed pärast aastat 1976:otsingud viisid keskaja muusikani, leidis, et saladus peitub ühehäälsuses, tintinnabuli stiil „Aliinale“, „ Tabula rasa
  • Kuidas nimetatakse Arvo Pärdile maailmakuulsuse toonud stiili ja mida see tõlkes tähendab? Tintinnabul - lad.k kellukesed
  • Kuidas jõudis Arvo Pärt oma stiilini? Leidis, et saladus peitub ühehäälsuses. Inspireerus keskaegsest muusikast ja gregooriuse koraalist
  • Kirjelda tintinnabuli stiili, millisena see muusika mõjub ? See sulandab meloodia ja kolmkõla-hääle üheks tervikuks. Selle tulemusena on muusikas läbivalt kuuldav või tajutav üks põhikolmkõla. Helilooja kasutab vaikust ja järelkaja muusikaliste elementidena. Meenutab kellaheli
  • Nimeta Pärdi teoseid, mis on kirjutatud tintinnabuli stiilis! (min3) „Für Alina“ ,“Tabula rasa“ „ spiegel im spiegel“
  • Milline kollektiiv oli Arvo Pärdi tintinnabuli stiilis teoste esmaesitajaks 1976. aastal? Hortus musicus
  • Nimeta suurimad sümfoonikuid! Lisa mitu sümfooniat nad on kirjutanud. Eduard Tubin 10 ,Erkki-Sven Tüür 9, Lepo Sumera 6
  • Millised muutused ja uued väljakutsed said heliloojatele osaks 1980. aastatel, eriti kümnendi teisel poolel? 1) „Laulev revolutsioon “- kooriliikumise hoogustumine 2)Keeruline poliitiline situatsioon(enesemääramis-ja omariiklusideaalid,võõrvõim) 3)Pöördumine vaimuliku muusika poole
  • Kes eesti heliloojatest hakkas esimesena viljelema elektronmuusikat? Sven Grünberg
  • Nimeta Arvo Pärdi kõrval teine maailmakuulus eesti helilooja, kelle teoste tellijateks on peamiselt maailmakuulsad interpreedid! Erkki-Sven Tüür
  • Nimeta 3 1990. aastatel alustanud eesti heliloojat! Tõnu Kõrvits, Tõnis Kaumann, Toivo Tulev
  • Kes kirjutas:
    • Esimesed koorilaulud : Aleksander Kunileid,Aleksander Thomson
    • Esimese sümfoonilise teose: Rudolf TobiasJulius Caesar
    • Esimese ooperi: Evald Aav „Vikerlased“
    • Esimese balleti: Eduard Tubin“ Kratt
    • Esimese klaverikontserdi R.Tobias (nime pole)
    • Esimese keelpillikvarteti R.Tobias(nime pole)
    • Esimese oratooriumi R.Tobias „Joonase lähetamine“

  • Kes kirjutas:
    • Ooper „Wallenberg”- E.S Tüür
    • „Ingerimaa õhtud”- Veljo Tormis
    • „Credo”- A.Pärt
    • „Pala aastast 1981”- Lepo Sumera
    • Ooper “Cyrano de Bergerac”- Eino Tamberg
    • Muusika filmile „ Hukkunud alpinisti hotell ”- S.Grünberg
    • „Mu isamaa on minu arm”- G.Ernesaks
    • Kontsert kammerorkestrile nr. 1 – Jaan Rääts
    • Klaveripalade tsükkel „Tähistaevas”- Urmas Sisask
    • „Raua needmine ”- Veljo Tormis
    • „5 ärkamisaegset laulu” – Alo Mattiisen
    • „Ärkamise aeg”- Rene Eespere
    • Kodumaine viis”- Heino Eller
    • Muusika filmile „Kevade”- V.Tormis

    Lisaküsimus: Nimeta eesti interpreete! (orkestrid, dirigendid, koorid, ansamblid , solistid )
    Eri Klas , Georg Ots, Neeme Järvi, ERSO , Tallinna Kammerorkester, Hortus Musicus, Eesti Filharmoonia Kammerkoor
  • Muusikaajalugu küsimused 12-klass #1 Muusikaajalugu küsimused 12-klass #2 Muusikaajalugu küsimused 12-klass #3
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2018-04-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 17 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Josep123 Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    pdf

    Eesti muusika konspekt 12.klass

    8. Kuidas nimetatakse Arvo Pärdile maailmakuulsuse toonud stiili ja mida see tõlkes tähendab? Arvo Pärdile maailmakuulsuse toonud stiili on tintinnabuli, mis on tõlkes (ladina keeles) kellukesed 9. Kuidas jõudis Arvo Pärt oma stiilini? Arvo Pärt jõudis oma stiilini püüdes leida väljendusvahendit vaimse tasakaalu edasiandmiseks, mis oli olemas vanamuusikas, ning leidis, et saladus peitub ühehäälsuses. 10. Kirjelda tintinnabuli stiili, millisena see muusika mõjub? Tintinnabuli-muusikas on palju õhulist faktuuri, rohkelt pianissimot ja pause. Pärdi tintinnabuli-muusika on eriliselt sissepoole pööratud, enamasti aeglaselt kulgev, heli ja vaikuse piiri kuulatav, meditatiivne. 11. Nimeta Pärdi teoseid, mis on kirjutatud tintinnabuli stiilis! (min3) "Aliinale", "Tabula rasa", "Te Deum", “Fratus”, “Spiegel im Spiegel” 12. Milline kollektiiv oli Arvo Pärdi tintinnabuli stiilis teoste esmaesitajaks 1976. aastal?

    Eesti muusika
    thumbnail
    25
    doc

    Eesti heliloojad

    Võru Kesklinna Gümnaasium 20. ja 21. sajandi kuulsamad Eesti heliloojad Koostaja: Mehis Sokk Klass: 12.a Juhendaja: Signe Rõõmus Võru 2011 Sisukord Veljo Tormis............................................................................................................................... 3 Rein Rannap................................................................................................................................5 Arvo Pärt .............................................................................................

    Muusika
    thumbnail
    7
    doc

    Muusika kodune kontrolltöö

    Veljo Tormis (1930) - ,,Hamleti laulud'', ,,Maarjamaa ballaad'', ,,Kihnu pulmalaulud'', ,,Meestelaulud'', ,,Kümme haikut'' Eino Tamberg (1930) - ballett ,, Poiss ja liblikas'', ooper ,,Raudne kodu'', ,,Lendõõ Heino Jürisalu (1930-1991) - ,,Kolm eesti tantsu'', ,,Metsakontsert'', ,,Püha Susanna'' 3. Kuidas iseloomustada 1970-ndail oma muusikalise käekirja leidnud Tormise, Pärdi, Tambergi muusikat? Nende iseloomulikumad ja tunnustuse pälvinud teosed. Eino Tambergi muusika on kirglik, tunde ja intellekti koosmõju. Ta on kirjutanud teoseid peaaegu kõigis zanrites, kuid tähtsaim koht tema loomingus on sümfoonilisel muusikal.. 1965 aastal esietendus ooper ,,Raudne kodu". 1976 aastal jõudis lavale Tambergi menukaim ooper ,,Cyrano De Bergerac" - see oli Eesti esimene lavateos, tema muusikas ,,inimene või tema psüühika kõige olulisemad"mis jõudis suure rahvusvahelise auditooriumini. Olulisel kohal

    Muusika
    thumbnail
    5
    docx

    Referaat Arvo Pärt

    Haapsalu Wiedemanni Gümnaasium Timo Pällo 11M klass Arvo Pärt Referaat Juhendaja: Kadri Kelner HWG 2012 SISUKORD ARVO PÄRT JA ELUKÄIK Arvo Pärt on sündinud 1935. Aastal Paides. Ta on rahvusvaheliselt kõige tuntuim eesti helilooja kogu maailmas. Alustanud 1960. aastatel väga edukalt avangardistlikus helikeeles, jõudis ta 1970. aastatel talle ainuomaste

    Muusika
    thumbnail
    11
    docx

    Arvo Pärt ja Tintinnabuli stiil

    Tormise käe all. Aasta hiljem asus Pärt õppima Tallinna Riiklikus Konservatooriumis Heino Elleri kompositsiooniklassis. Need õpingud kestsid 6 aastat. On öeldud, et õpingute ajal Tallinna Riiklikus Konservatooriumis (praegune Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia) Heino Elleri kompositsiooniklassis paistis, et ,,ta raputab noote varrukast". Kaasaegses muusikas toimuvaga väljaspool Nõukogude Liitu oli sel ajal väga raske kursis püsida, kuid mingil määral hangiti siiski välismaise muusika salvestusi ja noote. 1958­1967 aastatel töötas Pärt Eesti Raadios helirezissöörina. Ta kirjutas ka muusikat teatri ja filmi jaoks ning konservatooriumi lõpetamise ajal 1963 võis teda pidada juba kogenud ja küpseks heliloojaks. Sama aasta sügisel käis Pärt esimese eesti heliloojana festivalil "Varssavi sügis", mis oli tollal üks olulisemaid uue muusika foorumeid. Pärt oli Eesti Heliloojate Liidu liige 1959­1979 ja taas 2005. aastast. 1980

    Muusika
    thumbnail
    9
    doc

    Ajastud-Hilisromantism-Po stmodernism

    rütmijoonistest.Vastureaktsioon serialismi üliorganiseeritusele. Oluline on kõla. Klastrid, kõlaväljad. Esindajad: Iannis Xenakis. Eestist: Kuldar Sink(`Kompositsioonid 2 klaverile'). Eksperimentaalmuusika(e xpressio=väljendus) ­ vastureaktsioon serialismile.Oluline on juhuslikkus(nt heliteose kõrgused ja vältused määrab müntide õhkuviskamine). Esindajad: John Cage(`4.33' ­teos,mille kujundavad juhuslikud helid). Happening ­ ühendati muusika ja teatraalsus.osavõtjad lepivad toimuva suhtes üldjoontes kokku, samas on lavalt nähtav tegevus omavahel seostamata, kooskõlastamata. Eestis esimene avalik happening 1965. Esindajad: John Cage.(Instrumentaalteater ­ happeningi Euroopa variant.Muusikat teatriliseeriti. Kuldar Sink). Aleatoorika ­ juhusemuusika.Heliteose loomine ja ettekandmine sõltub juhusest. Esindajad: John Cage, Pierre Boulez. Eestist: Jaan Koha(`Rondo'), Kuldar Sink, Mati Kuulberg(`Attacca').

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    12
    doc

    Eesti muusika

    Eesti muusika Aleksander Thomson (1845-1917).......................................................................................... 3 Mart Saar (1882-1963)............................................................................................................ 4 Cyrillus Kreek (1889-1962)...................................................................................................... 4 Heino Eller (1887-1970).......................................................................................

    Muusika
    thumbnail
    9
    doc

    Eesti rahvamuusika

    rahvapillid. Vanem rahvalaul eristub uuemast eelkõige teksti vormi, ent ka kujundite, mõtteviisi, kasutamise olukorra, viisi jm poolest. Vanemaid tekste iseloomustab algriim (sõna algushäälikute kordus) ja parallelism (sisu ja vormi poolest sarnaste värsside rühmad). Vanemaid rahvalaule on kolm alaliiki. -Varane vokaalmuusika kujutab endast vanimaid teadaolevaid laule (laulutaolisi häälitsusi), mille päritolu jääb aegade hämarusse, võib-olla muusika tekkimise piirimaile. Suuremalt jaolt taandus see laulude kihistus 19. sajandi lõpuks, kuid mõneti püsib siiani, näiteks lastelaulude ja -lugemistena (hüpitused, arstimissõnad vms lihtsad vormid). -Regivärsiline laul ehk regilaul moodustab keskse ja omapärase osa eesti rahvalaulust. Lisaks algriimile ja parallelismile on sellel eriline värsimõõt. Regilaul kui laulustiil on omane peaaegu kõigile läänemeresoome rahvastele ning tekkis arvatavasti u 2000 aastat tagasi Soome lahte

    Muusikaajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun