Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"arusaamine" - 1046 õppematerjali

thumbnail
64
doc

Poliitilisest maailmast arusaamine James N.Danziger

1 POLIITILISEST MAAILMAST ARUSAAMINE James N. Danziger Selle asja tegemisel olid abiks Nele, Käsper, Rait, Risto, Raigo, Triin, Reet, Gert, Raimo Kristiina, Andre, Marius, Ene ja mina ise ka. ESIMENE OSA POLIITILISE MAAILMA TUNDMISEST 1. PEATÜKK Poliitika ja teadmised POLIITIKA Poliitikateaduse teema on poliitika, kuid poliitika piire õppevormina defineerida ei ole sugugi lihtne, kuna ta hõlmab väga suurt ala. Poliitika kohta on välja öeldud järgmised definitsioonid: Poliitika on võimu teostamine/kasutamine

Politoloogia → Riigiteadused
19 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õppija teadmine, arusaamine, rakendamine, analüüs ja hindamine.

Õpilane peab jõudma selgusele, milles referaadi koostamine seisneb. Antud on konkreetne teema. Õpilane analüüsib ja tahab jõuda selgusele, mida ta täpselt peab tegema hakkama. Mõistmine/arusaamine. Õpilane läheneb probleemile, korraldab ajurünnaku. Paneb kirja ideed, lahendused, mõtted , otsustab, mis on olulisem ja tähtsam. Rakendamine. Kogub juurde mõtteid, informatsiooni, selgitab, mis on oma ajurünnakust sobilik ja mida juurde vaja. Faktide kogumine ja nendest arusaamine on referaadi juures väga vajalik. Analüüs. Õpilane kontrollib oma mõtteid, kas need on referaadi koostamiseks piisavad, õiged ja asjakohased. Siin veel õpilane analüüsib, mis võib olla ebaoluline referaadi kirjutamisel. Süntees. Õpilane mõtleb läbi oma väited ja mõtleb, kuidas neid põhjendada. Kaalub läbi oma seisukohad, jõuab oma arvamusele, mis aitab luua lahenduse ja järelduse. Hindamine. Kontrolltulemuste tõlgendamine

Pedagoogika → Areng ja õppimine
18 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mäeküla Piimamees tööleht/kokkuvõte Sten Kangilaski

Sten Kangilaski 12B Eduard Vilde ,,Mäeküla piimamees" Märkmeid, mõtteid ja häid tsitaate... - Sissejuhatus on pikk ja tundub igav - Tekst segane, raskusi loetu mõistmisega - Infot ja nüansse on palju, põhiideele pihta saamisega on raskusi - Saksad on ennasttäis ja pirtsakad, vihmaga ei julge väljagi minna, ei kõlba ! Ja siis vinguvad ka veel takkaotsa. - Kohutavad troopilised unenäod :D - Laused on kohati jube keerulised, väga palju infot, pikka kirjeldust on ühte lausesse topitud. - Väga pikad liitlaused. Tsitaate: - ,,Kremeri bismarklikud kulmupuhmad tõusid veidi" - ,,Kremer naeris sabatult" ­ Sabatu naermine ?!?! - ,,Selle mehe ninast hoiab nimelt nähtamatu käsi kinni ja lükkab seda korrapärases taktis üles ja alla, paremale ja...

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
49
pdf

Füüsika I kordamisküsimuste vastused

TIP: Loengute materjalide põhjal üksi on võimatu head hinnet saada (Näiteks 45. küsimuse puhul peaks teadma, et inertsjõud on kiirendusega vastupidise suunaga mõjuv jõud, kuigi seda võrrandis ei ole otse välja toodud). Käi loengutes kohal ja soovitavalt lindista neid. Võrrandid ja neist arusaamine on tähtsam, kui pika jutu kirjutamine. 1. Mida uurib klassikaline füüsika ja millistest osadest ta koosneb? Uurib aine ja välja kõige olulisemaid omadusi ja liikumise seadusi. Füüsikaline seos, katse, hüpotees, mudel 2. Mis on täiendusprintsiip? Ükski uus teooria ei saa tekkida täiesti tühjale kohale. Vana teooria on uue teooria piirjuhtum. Tihti ei lükka uus teooria vana ümber, vaid näitab, et vana on rakendatav kitsamates tingimustes. Kaasaegsed probleemid on

Füüsika → Füüsika
79 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Sissejuhatus semiootikasse

ülekantud tähendust, viad ütluse ümberadresseerimine. Metafoor adresseerib ütlust teisele objektile. ,,Johni auto on siga" ­ õgib palju bensiini. Auto siga Semiootiline hermeneutika Hermes ­ Kreeka jumal ­ kaupmeeste jumal ja käskjalg, tõi inimestele jumalate sõnumeid. Jumalad suhtlevad siis, kui nemad tahavad; jumalad räägivad teist keelt, poeesiakeelt. Hermeneutika ­ jumalate sõnumite tõlgendamine; see on filoloogia vanim ala. Läbi Delfi oraakli rääkis Apollo. Arusaamine seisneb tõlgendamises ja see ei ole vähem komplitseeritud kui rääkimine. Jumalate sõnumid ­ hermeneutilised ­ vajavad Hermese abi. Olid hermeetilised teadmised ­ salajased teadmised, mis vajavad interpreteerimist (astroloogia jm). Põhiaineks koolis ei olnud hermeneutilisi aineid. Filosoofilise hermeneutika rajajaks on F. Schleiermacher (1768-1834) ­ ta oli filosoof ja praktiseeriv pastor Saksamaal. 2 probleemi filosoofias:

Semiootika → Semiootika
452 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Peaaju, taju, närviraku talitlus, närviraku ehitus.

+1. Mis on psühholoogia? Psühholoogia on teadus, mis käsitleb psüühika olemust, avaldumisvorme, toimimise seaduspärasusi ning selle osa looduses ja ühiskonnas +2. Mis on psüühika? Psüühika on elusolendi närvisüsteemi tegevuse tulemus +3. Mis on teadvus? Teadvuseks nimetatakse tavaliselt vaimuseisundite, näiteks mõtete, emotsioonide, tajumuste ja mälestuste omamist ja tundmist. +4. Mis on eneseteadvus?on teadvuse üks vorm-teadlik olemine ja arusaamine iseendast. +9. Kirjelda peeglitesti.peab olema ettekujutus oma füüsilisest minast. +12. Mis on kultuur (Juri Lotmani järgi)?kultuur on kõik see,mida ühiskonnas ühest põlvkonnast teise mittepärilikul viisil edasi kantakse. Küsimused - TAJU +1. Mis on taju? Taju on objektiivse tegelikkuse peegeldamine tervikliku meelelise kujundina, mis tagab mõjurite äratundmise ja identifitseerimise. +2. Mis on tajukujund

Psühholoogia → Psühholoogia
22 allalaadimist
thumbnail
2
doc

CV Koostamise näide

Curriculum Vitae Nimi: Vanus: Sünniaeg Sugu: Perekonnaseis: Epost: Kontakt või mobiiltelefon: Emakeel: Haridustase: Töösuhe hetkel: CV uuendamise kuupäev: Lühitutvustus Keeleoskus Inglise Kõnes: hea Kirjas: hea Arusaamine: väga hea Vene Kõnes: vähene Kirjas: vähene Arusaamine: keskmine Saksa Kõnes: vähene Kirjas: napp Arusaamine: vähene Arvutioskus Nõudmised töökohale Esimene eelistus Soovitavad ametid (1): Sobiv tööaeg: Sobivate tööülesannete kirjeldus: Sobiva ettevõtte kirjeldus Asukoht: Tööle asumise lisainfo Põhipalk alates (neto): Muu info Lisainfo kandidaadi kohta:

Eesti keel → Eesti keel
61 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Curriculum Vitae

Inglise kirjandus Terviseõpetus 2008-2016 Laagna kool 2007-2008 Saku Gümnaasium TÖÖKOGEMUS 22.05.2016 - 11.08.2016 Koristaja 30.06.2014 - 19.07.2014 G4S Noortemalev (G4S rannavalve, Uuskasutuskeskus, Tallinna Diakooniahaigla) KEELTEOSKUS Eesti Emakeel Inglise Arusaamine väga hea, kõnes hea, kirjas hea Vene Arusaamine hea, kõnes rahuldav, kirjas rahuldav HUVIALAD Sport TÄIENDAV INFO Tugevad küljed- Koostöövalmis, kiire õppimisvõime, sõbralik Nõrgad küljed- Vähene töökogemus

Eesti keel → Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Curriculum Vitae

Olen Tallinna Tööstushariduskeskuse 3. kursuse õpilane, õpin sisekujundaja assistendiks. Sooviksin ennast arendada uute kogemustega ja olen valmis võtma vastu uusi väljakutseid. HARIDUSKÄIK 2014-... Tallinna Tööstushariduskeskus 2005-2014 Tallinna Kristiine Gümnaasium TÖÖKOGEMUS 2017 juuni-august Terranova- klienditeenindaja KEELTEOSKUS Eesti Emakeel Inglise Kõnes: hea, kirjas: rahuldav, arusaamine: hea Vene Kõnes: rahuldav, kirjas: hea, arusaamine: hea ARVUTIOSKUS Algtase MS Excel Keskmine tase MS Word Spetsialisti tase MS Power Point AUTOJUHILOAD Puudub LISAINFO Tugevad küljed Nutikas, positiivne ellusuhtumine, kiire õppimisvõime Nõrgad küljed Halb vene keele oskus Huvialad Sport(tennis, jooksmine)

Eesti keel → Eesti keel
1 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

korrektuurtest, metronoom) arusaamine (ebatäpsete lausete kritiseerimine, sünonüümide sarnasuse ja erinevuse hindamine) sisendatavus (tahtmatud liigutused, joonte pikkuste võrdlemine) esteetilised tunded (assotsiatsioonid värvilistele ruutudele) moraalsed tunded (reaktsioonid piltidele) lihastugevus ja tahe (dünamomeeter) motoorsed võimed (nõela paneme läbi peene augu, koputamine) tajuvõimed (hindamine, kui mitu korda üks joon mahub pikema joone sisse) Intelligentsus - mõistmine, arusaamine, taipamine, kohanemine, hea maitse Test mõõdab kõikide komponentide keskmist, mitte ühte üldist võimekust. Binet, A. L'Étude expérimentale de l'intélligence. Paris: Schleicher Frères & Cie, 1903. (30 testi) "mentaalne ortopeedia" 1904 - luua teaduslik viis arenguhäiretega laste väljaselgitamiseks. Binet, A. et Simon,T. (1905) Méthodes nouvelles pour le diagnostic du niveau intéllectuel des anormaux. L'Année Psyhologique, 11,191-244.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

korrektuurtest, metronoom) arusaamine (ebatäpsete lausete kritiseerimine, sünonüümide sarnasuse ja erinevuse hindamine) sisendatavus (tahtmatud liigutused, joonte pikkuste võrdlemine) esteetilised tunded (assotsiatsioonid värvilistele ruutudele) moraalsed tunded (reaktsioonid piltidele) lihastugevus ja tahe (dünamomeeter) motoorsed võimed (nõela paneme läbi peene augu, koputamine) tajuvõimed (hindamine, kui mitu korda üks joon mahub pikema joone sisse) Intelligentsus - mõistmine, arusaamine, taipamine, kohanemine, hea maitse Test mõõdab kõikide komponentide keskmist, mitte ühte üldist võimekust. Binet, A. L'Étude expérimentale de l'intélligence. Paris: Schleicher Frères & Cie, 1903. (30 testi) "mentaalne ortopeedia" 1904 - luua teaduslik viis arenguhäiretega laste väljaselgitamiseks. Binet, A. et Simon,T. (1905) Méthodes nouvelles pour le diagnostic du niveau intéllectuel des anormaux. L'Année Psyhologique, 11,191-244.

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Filmisemiootika

· Keeli on visuaalseid, helilisi ja naturaalseid (visuaalne+heliline) · Keel ei kujuta endast erinevate märkide mehhaanilist kogu: iga märgi sisu kui ka väljendus on struktuursete suhete organiseeritud süsteem. · Keelte mõistmiseks on vaja keelt õppida ­ keele valdamine on õppimise tulemus. · Filmidest arusaamine võib olla näiline nagu ka sugulaskeeltest arusaamine võib tunduda näiline ­ sõnad on sarnased ning seetõttu arvame mõistvat, kuid tegelikult on tähendused teised. · Märgid jagunevad kahte gruppi: leppemärkideks ja kujutavateks märkideks. Leppemärgid ­ väljenduse ja sisu seos ei ole sisemiselt motiveertud, vaid kokkuleppeline. Kujutav märk ­ väljendusel on ainus, loomuldasa temale omane tähendus. Nt. joonistus. · Kujutamine on suhteline, mitte absoluutne omadus.

Semiootika → Semiootika
29 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Vabadus - kas illusioon?

SIGNE KANGUR Vabadus ­ kas illusioon? Iseenda ja teiste käitumisest arusaamine pakub kindlasti kõigile huvi. Igaüks on väikestviisi psühholoog, muidugi ka filosoof, arst jne. Arusaamine teiste käitumisest võimaldab ette näha, mida nad tulevikus võiksid teha, arusaamine iseendast ehk iseenda tundmine võimaldab valida sobiva elutee, õiged sõbrad, õige keskkonna. See on igaühe jaoks eluliselt tähtis. Arusaamine eeldab, et käitumine on seletatav. Seletatavus näib aga eeldavat seaduspärasusi. Kuid kas pole nii, et mis on seletatav, seda oleks võinud piisava teadmise puhul ka ette näha? Nii näib tõesti, et vabadus ja determinism välistavad teineteist. Oletame, et kehtib kõikehõlmav determinism ning vabadus on illusioon. Vabaduse illusioon tekib

Filosoofia → Filosoofia
134 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

CV näidis

mai 2000 ­ Kellukese Toidukaubad OÜ, müüja mai 2002 Peamised tööülesanded: 26 töötajaga müügiosakonnas ostjate teenindamine kassas ja müügisaalis okt. 1997 ­ Tarbijate Ühistu Nurmenuku, müüja apr. 2000 Peamised tööülesanded: väikekaupluse töö juhtimine ja müügitöö Keeleoskus: eesti keel ­ emakeel inglise keel ­ arusaamine hea, kõnes hea, kirjas rahuldav vene keel ­ arusaamine hea, kõnes hea, kirjas rahuldav Arvutioskus: Windows 2000, XP (MS Word, Excel, PowerPoint, Postipoiss) Juhiluba: B-kategooria alates 1997. Isikliku sõiduauto kasutamise võimalus. Huvialad: aiandus, tervisesport Isikuomadused: optimistlik, hea kohanemisvõimega, sõbralik Muu informatsioon: Valmisolek välislähetusteks. Kooskõlastatud soovitajad: 1. Kalle Kukk, Viljandi Kaubahall OÜ,

Muu → Dokumendi- ja arhiivihaldus
355 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Noorte ja täiskasvanute suhted

Arvame, et lahendusi pole olemas, aga siiski on nad alati olemas. Mõnikord annab tüli üks osapooltest lihtsalt järgi, see võib olla kinni inimese iseloomuses. Nagu on olemas ütlus,et kaks kivi ei jahvata head jahu, nõnda on ka päriselus. Olukorda on vaja sekkuda kolmandal isikul, kes räägib ühega või teisega. Niimoodi saabki tüli lahendada ja kõigil on hea meel. Inimesed on erinevad ja ka nende tujud, meeleolud, käitumused ja arusaamine elust. Elusolendid mõistavad üksteise probleeme, õnnestumisi ja kaotusi. Iga inimese maailmapilt on erinev teise omast. Kui üks mõtleb nõnda, siis alati ei pruugi teise mõtlemine olla sama. See võib tulla lapsepõlves elatud kogemustest. Pereliikmetega on võib-olla lihtsam suhelda kui seda on vanaemadega või hoopis vanaisadega. Täiskasvanutest on vahel raske aru saada, sest nad on rohkem elukogenenud ja targemad kui nooremad inimesed

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Seksuaalne areng lapseeas

Lapse üks olulisemaid arengulisi ülesandeid on õppida teistega suhtlema ja sotsiaalsetes olukordades käituma. Need ei ole kaasasündinud oskused. Väikesed lapsed omandavad varakult sooidentiteedi (nad saavad aru, kas nad on poisid või tüdrukud) ja ümbritseva keskkonnasoorollid (nad õpivad poiste ja tüdrukute sotsiaalseid mustreid ühiskonnas). Lapseeas pannakse alus ka lähedaste suhete loomise ja hoidmise oskusele, ning hakkavad kujunema isiklikud väärtushinnanguid. Seksuaalne areng erinevatel eaperioodidel Imiku- ja väikelapseiga (0­2 eluaastat) Arenguülesanded on järgmised. Laps on võimeline oma hooldajaid usaldama, on võimeline tundma mõnu puudutustest, oskab eristada mehi ja naisi, hakkab ennast teadvustama kui teistest sõltumatut isikut, hakkab arendama esmaseid sotsiaalseid suhteid eakaaslastega. Tüüpiline käitumine on järgmine. Laps tunneb huvi oma keha, ka suguelundite vastu, kogeb spontaanset seksuaalset erutust...

Ühiskond → Perekonnaõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesmärkide seadmine lapse tegevusena

1. Töötada läbi slaidiesitlus ,,Mäng ja õppimine I", kirjutada lahti slaid 11 (lapse õppimine) (rmt ,,Esi- ja algõpetuse didaktika") - Slaid näitab seda, et asja tehes, kogedes ja mõeldes kasvab soov ja tahe veel teha, teada ning aru saada. Tegemine kasvab tehes- ehk kui midagi kordad ja harjutad ning selleläbi selgemaks saad, siis kasvabki tahe seda veel teha. Teadmine kasvab kogedes- ehk kui jälgida, kuulata, lugeda ja küsida, siis saab ka rohkem teada. Arusaamine kasvab mõeldes- see võib toimuda nii teadlikult kui ka alateadlikult. Kui teadlikult olukorra/ülesande peale mõelda, siis on võimalik, et tekib ka arusaamine. Kuid samas võib ka alateadlikult lahenduse välja mõelda. 2. Ülesanne. EESMÄRKIDE SEADMINE LAPSE TEGEVUSENA Märgi ristiga, kas eesmärk on sõnastatud õpetaja tegevusena, sisu või teema nimetusena, lapse tegevusena või arengutulemusena. Kui

Pedagoogika → Mäng
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kirjand "Minapilt"

Maailmas on palju inimesi. Kõigil neil on erinev minapilt. Minapilt pole sündides kaasa antud, see kujuneb elu jooksul ja ei püsi muutumatuna. Minapilti mõjutavad peale iseenda ka ümbritsevad inimesed, tegevused, ning hobid. Iseenda otsimine käib terve elu. Milline on minu minapilt? Minapilt on arusaamine iseenast. Selleks, et saaksin kirjeldada enda minapilti, tuleb mul vastata paljudel küsimustele, mis puudutavad minu igapäevategemisi ja arvamusi. Esimeseks tähtsaks küsimuseks on - „Mis on minu tugevused ja nõrkused?“ Minu arvates on mul hea ajataju. Suudan alati kõik vajalikud asjad valmis teha õigeaegselt. Samas on minu kõige suurem nõrkus laiskus, mis on probleemiks ka paljuda noorte hulgas. Arvan, et laiskusest ei ole võimalik lahti saada, kuid ennast tõsiselt kätte

Eesti keel → Eesti keel
9 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti mees on sama katki kui meie ühiskond

2. Miks on eesti mees vastutuskoorma all murdumas? Eesti mees on tänapäeval võtnud endale ühiskonna juhtpositsioonil olles suure koorma ja meie ühiskond pole talle õpetanud paindlikkust ning loobumine ja uuesti valimine tundub olevat neile nõrkus. 3. Mis juhtub, kui inimlikud tunded maha surutakse? Tunded, mida maha surutakse, muutuvad nii öelda kroonilisteks ning tekitavad depressiooni. 4. Mida tähendab artikli autori sõnutsi ,,keskeakriis"? Keskeakriis on arusaamine, et oleme katki ega taha enam teisi ega ennast petta. Väga suurt rolli mängib arusaamine, et väline kultuuri- ja hariduskontekst ei vasta enam meie sisemistele vajadustele. Väljast lahendusi otsides oleme sisemise hääle kuulamata jätnud ja materialistlikku maailma ära eksinud. 5. Mis on meie rahva suurim probleem? Meie rahva suurim probleem on oskamatud ja tahtmatus suhelda. Peaaegu kõikides koolides, kahjuks ei õpetata õpilastele kuidas luua, hoida ja lõpetada suhteid

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Jean-Jacques Rousseau - Slaidi töö

ja kunstide areng on soodustanud kommete paranemist või allakäiku?" Ta pälvis esikoha traktaadiga, milles väitis, et teaduste ja kunstide areng on soodustanud ainult inimeste allakäiku. Sai kuulsaks, kuid vastuoluline iseloom viis ta varsti tülli mitmete valgustusliikumise tegelastega, eeskätt ja iga. Rousseau'd süüdistati barbarismi edendamises ja igasuguse progressi vastasuses. Rousseau iseloom, väärtushinnangud ja arusaamine elust olid valgustusaja mõtteviisiga vastuolus. Suri Pariisi lähistel 1778.Aastal 1794, 16 aastat pärast surma viidi Rousseau põrm Pariisi Panthéoni. Intellektuaalne haridus Rousseau"Varases lapseeas on juba kasvatuse reegel: Lase loodusel tegutseda! Hoia eemale kultuuri kahjulik mõju! Järelikult: mitte midagi teha! Kuid mitte ehmuda arvatava ajakaotuse pärast! Hoolitsege selle eest, et midagi ei "tehta". See aeg, mis halvasti tarvitati,

Füüsika → Füüsika
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Lapse areng ja tundmaõppimine

Laps subjekti ja objekti rollis - nimetatud kasvatuspositsioonide tagajärjed (lapsest lähtumise olulisus) (läbi töötatud loengus) Laps enesekesksus, pöördumatus. Konkreetsete operatsioonide staadiumis (7 – 12a), suudetakse lahendada loendamise ja klassifitseerimise ülesandeid ning (subjekt)- vaatleb, uurib, tunnetab –maailma ; täiskasvanu (subjekt)- loob selleks tingimused saavad aru sõltuvusest. Lapsed vabanevad üha enam enesekesksusest ja näevad sündmuste põhjuseid väljaspool iseennast. Formaalsete operatsioonide Lapse arengu ealised iseärasused (vt.materjal+iseseisvad tööd)-1a- Laps sünnib tervikliku nägemisstruktuuriga. Vastsündinud on tundlikud staadiumis (üle 12a), vaimsete võimete lõppaste. LAT – lähima arengu tsoon, AAT – aktuaalsearengutsoon heleduse suhtes, nad näevad tervikobjekte üsna selgesti kui need on lähedal. Kuni 3....

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
5 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eesti ajalugu Maailmasõdade ajal

9. klass. Lähiajalugu, 70 tundi Teema ,,Maailm kahe maailmasõja vahel 1918­1939" läbimise järel õpilane: 1) näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi (Versailles´ süsteem); 2) toob esile rahvusvahelise olukorra teravnemise põhjusi 1930. aastail; 3) iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda; 4) iseloomustab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul; 5) iseloomustab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi; 6) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatia, diktatuur, autoritarism, totalitarism, ideoloogia, fasism, kommunism, natsionaalsotsialism, repressioon, Rahvaste Liit, Versailles` süsteem, vaikiv ajastu, parlamentarism, Tartu rahu; 7) teab, kes olid järgmised isikud ja iseloomustab nende tegevust: Jossif Stalin, Benito...

Ajalugu → Ajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Psühhomeetria kontrolltöö

Psühhomeetria alused Psühholoogiline test – süstemaatiline protseduur isiku käitumise vaatlemiseks ja kirjeldamiseks numbriliste skaalade ja fikseeritud kategooriate abil. (cronbach). Teste on võimalik interpreteerida psühhomeetriliselt või impressinistlikult. Peamised omadused: - Objektiivsus - Standardiseeritud - Väljavõte käitumisest Olulisimad eeldused mis on testide usaldusväärsuse kasutamise aluseks - Sõnastuse ühine arusaamine - Adekvaatne enesehinnang - Aus vastus - Suhteline püsivus aja lõikes - Testi adekvaatsus mõõdetavatele omadustele Mida testidega uuritakse? Erinevaid psühholoogilisi omadusi: kognitiivsed võimed, huvid/hoiakud/värtused, isiksus, psühhopatoloogia. Testimise eesmärk on klassifitseerimine/diferentseerimine, tulemuslikkus ehindamine, teadusuuringud ja enesest arusaamine. Testitüübid - Tegevustestid - Kiirustest vs tulemustest - Käitumis evaatlemine

Psühholoogia → Psühhomeetria
11 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Semiootika alused

Asja mõistmiseks peame me sellest eemalduma, muutma ta märgiks. Lausete tõlgendamisel on 4 viisi: - referentsiaalne - ütlust mõistetakse kui kirjeldust mingist asjade seisust - signifikatiivne - ütlust mõistetakse kui sõnumit tema enese sisu kohta - metafooriline - ütlust mõistetakse, arvates, et tegu on ülekantud tähendusega - orientatsioon alltekstile - ei saada aru, mis mõttes tuleks ütlust mõista A. Schleiermacher - Arusaamine on lõputu protsess. Ajalugu on ennekõike arusaamise protsess. Paul Ricoeur - arusaamine ei ole täiel määral teadlik protsess. Kui interpreteerija vaatevälja satub objekt või sündmus, leiab aset äratundmine. Tüübid: jälj, jäljend (looma jalajälg), sümptom, juhtlõngad, · Kultuurisemiootika Põhiküsimus - tähenduse tekke probleem Kultuutisemiootikast saab erinevate märgisüsteemide funktsionaalset suhestatust uuriv teadus

Semiootika → Semiootika
22 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Abiootilised, biootilised, antropogeensed tegurid

KT teemad: I Mõisted: 1)Abiootilised, biootilised, antropogeensed tegurid + näited 2)Alumine taluvuslävi, ülemine taluvuslävi, ökoloogiline amplituud, ökoloogilise teguri optimum 3)Sümbioos, konkurents, parasitism, kisklus, kommensalism, herbivooria + näited 4)Toiduahel, toiduvõrgustik + arusaamine 5)Produtsent, konsument, destruent + arusaamine 6)Biotsönoos, ökotoop 7)Populatsioon, populatsiooni lained 8)Areaal, bioom, biosfäär, ökosüsteem II Arutlus: 1)Ökoloogilise püramiidi reegel + arvutamine 2)Populatsiooni arvukuse muutused 1) Tähtsamad ökoloogilised tegurid liigiti: · Abiootilised (füüsikalised) on päikesevalgus temperatuur, niiskus, tuul, vee ja mulla pH, rõhk. · Biootilised (organismide vahelised suhted) on sümbioos, konkurents, parasitism,

Bioloogia → Bioloogia
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

MINA SUHTLEJANA

Sotsiaaltöö õppetool ST13 MINA SUHTLEJANA Essee Õppejõud: Kaja Altermann Mõdriku 2013 Suhtlemine on info edastamine ühelt inimeselt teisele ja sellest arusaamine. Suhtlemise eesmärgiks on: panna partner (vastuvõtja) aru saama edastatava teabe sisust. Mõiste "suhtlemine" on oma sisult märksa laiem kui lihtsalt informatsiooni liikumine, sest see haarab nii inimpsüühikat kui ka sotsioloogiat. Suhtlemine on inimestevaheline teabevahetuse protsess, mille käigus toimub vastastikune tajumine ja tundmaõppimine ning sotsiaalsete suhete jaluleseadmine. Meie elus on suhtlemisel väga oluline roll ja kuidas õigesti suhelda, valib igaüks ise. Elus me

Psühholoogia → Enesehindamine
60 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õppimine lühikokkuvõte

Vesteldes kellegagi, paneme tähele, millele ta meie jutus reageerib ning püüame edaspidi selliseid asju rohkem juttu põimida Kognitiivse õpiteooria järgi on õppimises keskne koht info sisemisel ümbertöötamisel, mille tulemusena omandab inimene info vastuvõtuks, lahtimõtestamiseks ja probleemide lahendamiseks tarvilikke sisemisi mudeleid. õppimisprotsessi esimesel astmel tuleb tagada informatsioon. See on seda lihtsam mida effektiivsemalt loetakse, tähtis on tekstist arusaamine ja selle läbi teema paremini meelde jätta. Teisel astmel töödeldakse õpitav ajule sobivalt, sest aju vajab salvestamiseks struktuuri. Mida rohkem informatisooni töödeldud, seda paremini on see õpitud. Kolmandal astmel informatsioon salvestatakse Õppimise teevad tunduvamalt lihtsamaks kordamine, toetumine varem teadaolevale, mõttega konspekteerimine(tähtis on vajaliku väljatoomine), keskendumine ning kindlasti pauside tegemine

Psühholoogia → Psühholoogia
74 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Jean Piaget

Oskavad luua juba toimingute ja tegude tagajärgi. Näiteks olles seltskonnas aastase lapsega ja kui laps tunneb, et temaga ei tegeleta hakkab äärmiselt tihti tualetti nõudma - nõuab tähelepanu ja seda ta ka saab. Operatsioonide eelne aste (1,5, 2 - 7 aastani) - omandatakse kiiresti uued kujutlused, lihtmõisted ning terminid. Operatsioonide eelset etappi iseloomustavad sellised märksõnad nagu sümbolid, märgid, sümboolse otstarbe kasutamine, otstarbest arusaamine, samasusest arusaamine, enesekesksus, pöördumatus. Lapsed ei ole suutelised kujundama saadud informatsiooni ümber ühel või teisel eesmärgil.Sellel arenguastmel olevatel lastel on raskusi klassifitseerimisega, tervikute moodustamisega. Näiteks 5 aastased arvavad, et liiter vett on peenemas kannus rohkem kui samapalju vett laiemas kannus Konkreetsete operatsioonide aste (7 - 12 aastani) - Kasutatakse sümboleid ja abstrktsioone,

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
30 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Cv kirjeldus

Eesnimi / Perekonnanimi: Eneli Vanin Sünniaeg: 24/03/1995 Aadress: Aia 10 . 93810 . Kuressaare linn ,Saaremaa Telefon: +372 56 33 5269 E-post: [email protected] Sugu: Naine Haridustase: põhiharidus omandamisel Hariduskäik: 2002 - ... Kuressaare Vanalinna Kool. 2003-2009 aastatel tantsisin tantsurühmas Gymnastica. Töökogemus 06/2008- 08/2008 ­ Kesklinnas jäätisemüüja. 06/2009-08/2009 -Pargis jäätisemüüja. Suveti maasikaid korjamas . Keeleoskus: emakeel- eesti , inglisekeel- arusaamine hea ,suhtlemises keskmine. Arvutioskus: Microsoft Office algtase , e-posti kasutamine,saan hästi hakkama. Lisad : Huvialad: Muusika, fotograafia. Meeldib sporti teha : jooksmine, kaugushüpe, kuulitõuge. Tantsimine vabal ajal. Käin Kodutütardes. Saavutused : Koolis:Taimeseadekonkurss 1.koht .Maakondlikult taimeseade konkursil Grand Prix. 2.veebruar 2011 (allkiri)

Muu → Kutsevalik
23 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

ISELOOMUSTUSKIRI

ISELOOMUSTUSKIRI Tartu, 26.11.2012 Katrin Murumets, Tartumaa, Annelinn, Anne 92-88, 56565656. Töötamist alustas antud ettevõttes 21.08.2011. Töötaja tööülesanded nägid igapäevaselt välja sellised: klientidega suhtlemine: nendest arusaamine, erinevate võõrkeelte tundmine, ettekandja töö: söögi lauda viimine, koristamine, administraatori töö: erinevate failide avamine, broneerimine, hinnapakkumiste tegemine. Katrin Murumets suhtus tööle väga hästi, kõik oli alati korrektselt tehtud ja mingeid probleeme meil Temaga ei esinenud. Katrin on väga kohusetundlik naisterahvas ja positiivse ellusuhtumisega. Katrin sain väga hästi hakkama tööülesannetega, alguses esinesid väiksed probleemid arvuti kasutamisega, kui see laabus peagi. Katrini positiivsed küljed: rõõmsameelne, hea suhtlemisoskusega, suurepärase keeleoskusega, annab alati endast maksimumi. Negatiiv...

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Fenomenoloogia õendushetk

Fenomenoloogia kodutöö 1. Rühm B variant 1) Fenomenoloogia on õendushetke mõistmisel abiks. See määrab selle, kui hästi mõistab patsiendi haiguse tagalugu ja maailma. Mõista, et kui inimene on haige, siis on haige ka tema terve maailm. Õendushetk on nn ,,arusaamise hetk", arusaamine, mida tunneb patsient või tema lähedane. 2) Õendushetke iseloomustab see, et õde on patsiendi juures nii vaimselt kui füüsiliselt. Inimeste abistamine ja toetamine, ilma, et reaalselt midagi teeks. Olles seal nende jaoks olemas. Õde peaks olema see, kes ebamugavustunnet ja valu vähendab, ka protseduuridel, mis võivad olla ebameeldivad. Patsient peaks tundma toetust ja tunnet, et õde on seal temaga.

Meditsiin → Õendus
26 allalaadimist
thumbnail
10
docx

ÕENDUSE ALUSED JA TÕENDUSPÕHINE ÕENDUS

Eriala kohustab inimesi olema tähtsaks lüliks ühiskonnasüsteemis, sest õe töökohaks võib olla nii tervishoiuasutus (haigla, tervisekeskus) kui ka kool, kodu ja töökoht (tehas, ettevõte jne). Seetõttu on paika pandud õe ülesanded, mida nad peavad tegema. Õed peavad aru saama, kuidas aidata inimesi ja selleks on olemas ka õenduse kesksed mõisted. Üldiselt on neli mõistet, millest peaks aru saama iga õde: inimene, tervis, keskkond ja õendus. Patsiendi isiksusest arusaamine hõlmab suurt osa õendusfilosoofiast, sest meditsiinilisest küljest õenduses on patsient kõige tähtsam. Kooskõlas Virginia A. Hendersoni kontseptsiooniga - inimene kui isik, on sõltumatu, aktiivselt tegutsev indiviid, kellel on teatud vajadused, mis on omakorda seotud tema sotsiaalse ja kultuurse osaga. Adaptatsiooniline Callista Roy mudel vaatleb patsienti kui inimest, kes on pidevas kontaktis teda ümbritsevaga ning on kohanemisvõimeline erinevate adaptatsioonimudelitega. Roy nagu

Meditsiin → Meditsiiniteadus
324 allalaadimist
thumbnail
19
rtf

NATO

Kuna Eesti on valinud tee ühinemisele Euroopa- Liiduga, on väga aktuaalseks saanud ka ühinemine NATOga. Sellel teemal üritasingi arutleda ja välja selgitada, kas NATOga liitumine muudaks midagi paremaks või halvemaks. Materjali uurimistöö tegemiseks sain brosüüridest, raamatutest, ajakirjadest ja internetist. Nendest allikatest saadud informatsiooni koondasin 1. peatükki. Ankeetide põhjal kirjutasin 2. peatüki. 1 Arusaamine uuest NATOst: tutvustamine partneritele. 2002, lk 3. 3 1.Mis on NATO? Põhja- Atlandi leping, millele kirjutati alla 4. aprillil 1949. NATO liikmesriike on 19 ja partnerriike 27. Esimene peakorter asus Londonis, 1950. ja 1960. aastatel asus Pariisis ja praegu asub Brüsselis. Peasekretäriks on Lord Robertson. NATO tuumikpõhimõtted on: 1

Ühiskond → Ühiskond
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Unit 14 sõnad

Aspect- külg, ilme, välimus Award- auhind, tasu, otsus Capture- kinni püüdma, vangistama, lööma ; saak, vangistamine Charity- heategevus, ligimesearmastus Commercial n - kaubandus-, äri-, kommerts- ; reklaam Debt- võlg Dragon-lohe, draakon Edition. väljaanne Educate- harima, haridust andma Endanger- ohtu seadma, ohustama Extinct- väljasurnud, kustunud Furthermore- veel enam, lisaks, pealegi Gossip- keelepeks, kuulujutt, klatsimoor ; keelt peksma Grip-haare, arusaamine, kohver ; haarama, kinni hoidma Incompetent- asjatundmatu Individual n- indiviid, üksikisik Informative- informatiivne Innocent-süütu Insult-solvang ; solvama Liver-maks Millionaire-miljonär Moving- liikuv, liigutav Nag- näägutama ; võidusõiduhobune Negotiations-läbirääkimised Ratings-hinnangud Sane-terve mõistusega Scene- stseen, tegevuspaik Shrub- põõsastik Slapstick-tegevuskomöödia, kõva laksu imiteerimine Subtract- lahutama (matemaatikas) Tribe-hõim, suguharu

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Revolutsioonide lahendus

Revolutsioonide lahendus Paradigmaga puutume kokku uurimistöö käsitlemisel, suudaksime mõista tekkivate küsimuste hädavajalikkust. Tehes uurimustööd tähendab see enda proovilepanekut, mia aitab paremini mõista erinevaid vaateid ja paradigmasid. Paradigmade arusaamine tähendab ümbritseva maailma tõdede mõistmist, mis võib alguses olla raske. Selleks uuritaksegi erinevaid paradigmasid, et neid paremini mõista. Uus paradigma näitab välja suuremat täpsust kui vanem. Aga selle arusaamiseks tuleb vahel teha põhjaliku uurimist vanaga. Revolutsioonide aja üheks osaks oligi vanade paradigmade uuendamine ja täiustamine. Sellega seoses leiti uusi lahendusi ja avastusi, millega tõusid teadlased esile nii ühiskonnas kui ka teaduses

Filosoofia → Filosoofia
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kool ja kasvatus Vana-Liivimaal

Kool ja kasvatus Vanal-Liivimaal Rahvaõpetuse ümberkorraldamise katsed Protestantismi kindlustumisega eestis jõudsid siia ka Lutheri ideed rahvaharidusest. Lutheri arvates pidi iga inimene oskama lugeda vaimulikke raamatuid, esmajoones piiblit. Iga koguduse liige pidi tundma uuendatud kiriku tähtsamaid õpetusi. Emakeeles pidi peast teadma 10 käsku, usutunnistust, meieisapalvet- oluline oli ka arusaamine. Kooli uut sisu nähti usuõpetuse omandamises. Laste teadmiste eest vastutasid vanemad. Usuõpetuse öaused tuli omandada kooli või koduõpetuse kaudu. Köstri ülesandeks oli laulu juhtimise kõrval ka laste õpetamine pastori juhiste järgi. Kogudusekoolide põhisisuks katekismus ka kirikulaul. Andekamad omandasid ka kirjutamis- ja arvutamisoskuse. Õppima pidid ka tüdrukud. Katkekismus kujunes loodavate koolide esimeseks lugemisraamatuks. Koolid asutati kirikute juurde

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
3
doc

NIKOMACHOSE EETIKA

TARTU ÜLIKOOL ÕIGUSTEADUSKOND VÕRDLEVA ÕIGUSTEADUSE ÕPPETOOL xxxxxx NIKOMACHOSE EETIKA I ja V raamat Lühiessee 2012 Kaks aastatuhat, mis lahutavad meid Aristotelese ajast, on väga vähe muutnud arusaamu ja hoiakuid, käsitlusi hüvedest, inimloomusest ja õiglusest. Nimetatud teemad on aktuaalsed ka tänasel päeval. Kohe peale Nikomachose eetika lugema hakkamist, tabas mind selline äratundmise tunne ja selge arusaamine ­ läbi nende peaaegu kahe aastatuhande, mis lahutavad meid ja Aristotelese poolt elatud aega, ei olegi väga palju muutunud. Inimesed ja nende juures hinnatavad põhiväärtused on endised, käitumisharjumused on sarnased, soovid oma tegevusega saavutada ülim eesmärk ­ olla õnnelik ­ on ka endine. Aeg on muutunud, kui inimeste olemus ja soovid mitte. Edasine raamatu lugemine tekitas minus ainult rohkem soovi võrrelda ja mõista, kuidas on Aristotelese käsitlus hüvedest,

Õigus → Õigus
28 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majanduse kordamisküsimused vastused

14. Milliseid tarbijate ostuotsustusprotsesside lühendusi e lihtsustatud/heuristilisi mudeleid Te teate nimetada? (Nimetage vähemalt 4 otsustusprotsessi lühendust ja tooge näiteid konkreetsete tootegrupi kohta, kus mingi lihtsustatud mudel võiks kirjeldada suure osa tarbijate ostukäitumisest). AIDA: tähelepanu ­ huvi ­ soov ­ tegevus; Efektide hierarhia: teadlikkus ­ teadmine ­ meeldivus ­ eelistus ­ veendumus ­ ost; Dagmar: teadlikkus ­ arusaamine ­ veendumus ­ tegevus; Infotöötlus: esitlus ­ tähelepanu ­ arusaamine ­ isikliku huvi teke ­ ,,salvestamine" ­ käitumine. 15. Situatsiooniliste mõjurite liigendus. · Füüsiline keskkond; · Sotsiaalne keskkond; · Ajalimiit; · Tähtpäevadega seotud ostutraditsioonid. 16. Kuidas grupp mõjutab üksiktarbijat? Millised tarbija omadused soodustab/võimaldavad grupi mõju? · Kuulumine gruppi/ühingusse/klubisse või kogukonda annab tunde, et ollakse

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Sotsiaalsete oskuste areng

Sotsiaalsed oskused ja alaoskused McGinnis&Goldsteini prosotsiaalsed oskused: Sotsiaalse käitumise baasoskused (kuulamise ja vestlemise oskus, kehtestav käitumine, tänamine, enesetunnustamine, abi küsimine, teene palumine) Kooliga seotud oskused (küsimuste esitamine, juhtnööride jälgimine, pingutamine raskuste puhul, vestlusesse sekkumine) 18 Sotsiaalsed oskused ja alaoskused Toimetulek tunnetega - (oma tunnetest arusaamine, tunnetega toimetulek, abi otsimine, teiste tunnetest arusaamine, positiivsete tunnete väljendamine) Alternatiivid agressivele käitumisele - (kiusamisega-, vihaga-, ebaõiglusega toimetulek, probleemide lahendamise oskus, vabandamine) Stressiga toimetulek - (rahunemine, ausus, abi otsimine, kaotusega toimetulek, "ei" ütlemine, keeldumise aksepteerimine, sobiva tegevuse valimine) 19 Nõrgalt arenenud sotsiaalsed oskused

Pedagoogika → Pedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Jungi psühholoogia

Jungi psühholoogia Jungi psühholoogia (tuntud ka kui analüütiline psühholoogia) on väga avatud ja sageli ka raskestimõistetav psühhodünaamiline suund. Selle arusaamine eeldab väga laialdasi teadmisi erinevatest valdkondadest. Selle suuna rajaja oli sveitsi psühhiaater Carl Gustav Jung, kes sündis 1875 Kesswilis. Ta oli Sigmund Freudi õpilane ja imetles teda väga. Temast sai Freudi lemmikõpilane, kuid üsna pea imlnesid nende vahelised maailmavaate erinevused. Sarnaselt Freudile uskus Jung, et väga suur tähtus on unenägudel. Need suudavad näidata alateadvuse ideid ja mõtteid, mida inimesed ise ei pruugi teadlikud olla

Teoloogia → Religioon
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Handi keel

Umbes 13 sajandil hakkasid handi ja mansi keeled hargnema. Hantide keeled jagunevad arvukateks murreteks. Lääne- ja idamurded on peamised murderühmad. Esimese murderühma moodustavad Obdorski, Obi- äärne ja Irtõsi-äärne murre, idarühma aga Surguti ja Vahhi- Vasjugani murre. Handi keeles on kokku 13 murret. Kõik need murded erinevad tunduvalt üksteisest foneetiliselt, morfoloogiliselt ja leksikaalselt. Need kolm peamist murrete gruppi ei saa üksteisest aru. Omavaheline arusaamine on raskendatud ja murdevahed on märgatavad. Handi keel on võtnud palju sõnalaenu sürjakomi, tatari, neneetsi ning vene keelest. Kirjakeel Juba 19 sajandil üritati luua handi kirjakeelt. Esimeseks trükiseks oli Matteuse evangeelium, mis ilmus välja 1868 aastal Londonis P.Vologodski handindudes. Püsiva handi kirjakeele loomiseni jõuti alles 1930 aastal. Ladina tähestiku alusel koostati handi alfabeet, lisades sellele märke erihäälikute tähistamiseks. Vene tähestikuga

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Bakker et al

Artikli „Why do we need permanent plots in the study of long-term vegetation dynamics?“ By Bakker, J.P., Olff, H., Willems, J.H., Zobel, M. Kokkuvõte Miks on vaja alalisi katselappe pikka aega kestvateks taimekasvu dünaamika uurimisteks? Pikaajaliste katselappide abil uuritakse taimekasvu dünaamikat, järgnevust ja erinevate tegurite mõju pika aja jooksul. Pikaajaliste katselappide pidamine nõuab küllaltki suurt pingutust. Groningeni kohtumise käigus jõuti kokkuleppele, et kümne aastane periood on minimaalne, et katselappi saaks lugeda pikaajaliseks/alaliseks. Probleemiks on see, et paljudes pikaajalistes katselappide uuringutes on sees lüngad. Põlvkondade vahetumise sisemiste ja välimiste põhjuste uurimine.Lisaks sellele mis juhtub põlvkondade vaheldumise käigus tuleb uurida ka miks ja kuidas see juhtub. Katselappide abil saab uurida taimestiku muutust väliste tegurite mõjul ja kuidas välised tegurid mõjutavad sageli sisemiste teguri...

Metsandus → Metsatakseerimine
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Uimastisõltuvus

Võrdlemine kanepisõltuvust opioidi- ja stimulandisõltuvusega Kanep Kanepisõltuvus ei kujune niisama kiiresti nagu heroiinisõltuvus, aga vabaneda on niisama raske. Inimesel, kes tarbib kanepi, tekkivad järgmised reaktsioonid: · unehäired · söögiisu vähenemine · kurbus · higistamine · keskendumisraskused ja rahutus · lihaste krambid · kõhulahtisus ja kõhukrambid Kehavaevused kestavad tavaliselt vaid mõne päeva, psüühikavaevused,ükskõiksus ja keskendumisraskused võivad kesta nädala ja rohkem aega. Opioid Tekkib kiiresti, eluagse sõltuvuse tekkimiseks võib piisata ühest või kahest veenisüstist. Emotsionaalne vajadus on väga suur. Organism kohaneb ainega väga kiiresti. Juba esimesel päeval: · Narkomaan muutub ükskõikseks, ei hooli oma välimusest. · Halvenenud maitse ja lõhnataju · ebaselge kõne · süljeerituse suurenemine · pulss ja hingamine on kiirenenud Mõne päeva pärast hakkavad sümpto...

Psühholoogia → Psühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Struktuuri harjutused

Strukturalism: Aigi Heero Strukturalism: Harjutamiseks Määratlege binaarsed ja ternaarsed opositsioonid, mis kujundavad järgnevate tekstide struktuuri (üleval ­ all, sees ­ väljas jne) I Pirita (by Tinas6dur) Lõpuks ometi on kätte jõudnud SUVI ning ära sulanud kristalne LUMI. Mulle tundub, et see on kõigest UNI, kuid see pole paraku NII. Soe vesi, rand, päike. Talv on selle kõrval väike. Puudu on ainult vihm ja äike, näha tahan ma veel kõike. Selleks kohaks on Pirita, mille ilu on piiritu. Tahan kuulda lainete kohinat, boonuseks tuulte mühinat. (Tsit.: http://www.lyrics.ee/est/poems/user_poems/show_poem/id-439) II Kodumets I Tean metsi sügavaid, tean suuri laani, Kun kuusesambad pilvi toetavad, Kuldkäbivihma alla poetavad Ja oksad kõrgelt ulatavad maani. Kun õitsvad sõnajalad ööl vaid Jaani, Kui haavalehed müha koetavad Ja mändi ladvul tuuled soetavad Kui sulakutsva vile jumal­Paani. Ja sääl on metsavaimu koduase, Sääl jaaniuss...

Kirjandus → Kirjandusteadus
11 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Meditatsioon

ning neutraalsele kanalile lülitumiseks, kus teadvus keskendub meie igapäevastest mõtetest ja muredest vabale sisemisele reaalusele ning olemusele. *Mis on meditatsioon? Meditatsioon annab meile rahutunde, vaigistab liigsed emotsioonid, teeb meid sensitiivsemaks, valvsamaks, intuitiivsemaks ning vaoshoitumaks. Järjepidev mediteerija kogeb sügavat sisemist rahu ja õnnetunnet. Meditatsiooni eesmärgiks võib olla rahunenud meelega millegi parem mõistmine või arusaamine, aga ka lihtsalt lõõgastumine, rahunemine, puhkus. Paljud pühendumust nõudvad tegevusalad (võitluskunstid, poeesia, maalikunst, teetseremoonia jt) eeldavad meditatsiooni abil saavutatavat teadvusseisundit. *Mida aitab mediteerimine? Meditatsiooni abil saavutatava teadvusseisundi (sanskriti k samadhi, paali k samatha) kohta on palju selgitusi ja kirjeldusi. Uuringute kohaselt (näiteks EEG võrdlustes) erineb see nii ärkvelolekuteadvusest kui ka

Psühholoogia → Psühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

-Alfa-

Tal on väga eriline maitse kunsti, muusika, kirjanduse, toitude ja inimeste suhtes. Ning kuna ta on muutunud tugevaks alfa emaseks, tõmbavad teda ainult mehed, kes on kõrgelt haritud, heade geenidega ja väga võimukad ehk alfa isased. Probleemid Teose põhiprobleemiks oli see, et erinevate religioonide ja rahvaste vahel valitseb suur vaen. Ning kuidas suhtub sellesse kõrvalseisja, keda on mõjutatud ühte või teist poolt uskuma. Suureks probleemiks oli ka Anna arusaamine ja asjade lahendamise viis, mis olid kergelt väärastunud. Hinnang teosele Mina ei nautinud selle teose lugemist kuna tundus, et raamatu eesmärgiks oli lugejale selgeks teha religioonide erinevused ning dialoogidest said loengud, kuidas üks inimene mõistab, et asi on nii, aga tegelikult on teisiti. Lõpuks kogunes seda religioonide teema arutamist ühte teosesse minu jaoks liiga palju. Samuti jättis raamatu lõpp segase tunde ja lahendus jäi veidi arusaamatuks.

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Sotsiaalsete oskuste areng

õpetajaga ja sellel on omad mõjud lapse sotsiaalsele arengule. Uurimused on näidanud, et lapsel kellel on oma õpetajaga positiivne suhe, suudavad paremini ära kasutada lasteaias olemas olevaid õppimisvõimalusi ja luua positiivseid suhteid eakaaslastega. Lasteaia õpetaja võimalused lapse sotsiaalse arngu soodustamiseks. Atmosfäär, mida õpetajad loovad ,moodustavad raamistiku sellele, kuidas lapsed hakkavad käituma üksteise suhtes ning kuidas areneb lapse arusaamine sellest, mis on lubatud ja mis mitte. Esimese asjana saab õpetaja toetada lapse kohanemist lasteaiaga, tehes tihedalt koostööd koduga. Usalduslik ja soe kontakt lapse ja tema vanemaga annab lapsele märku,et ta on teretunud. Lapse turvatunde suurendamiseks tuleb lapsega kokku leppida kindlates tegutsemisreeglites ja -ootustes. Piirid annavad lapsele kontrollitunde ning teeb keskkonna etteaimatavamaks.

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
52 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Tuglase Novellid: Toome helbed

Toome helbed Lühikokkuvõte. On hiliskevad, toomingaõied pudenevad, Leeni mängib nukkudega ja unistab. Ta näeb vanas õunaaias suudlevat paari ja temas tärkab arusaamine täiskasvanute maailma suurest saladusest ­ armastusest. Oja kaldal kohtab Leeni karjapoiss Vidrikut, kes püüab kala. Temas tärkab naiselik õrnus, ta tahab poisile kuidagi hea olla, toob talle kodust võileivagi, tahaks pea tema õlale toetada ja armunud olla ­ aga Vidrik on tähelepanematu ja jäme, teda huvitab ainult kala kinni püüdmine. Leeni tunneb valu ja pettumust, toomingatest pudenevad viimased õied, maa on muutunud valgeks nagu vaiksel talveõhtul. Peategelaste iseloomustus.

Kirjandus → Kirjandus
376 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Marie Under CV

Abielus Artur Adsoniga ( 1924 ) Lapsed: 2 Last Dagmar ja Hedda Hariduskäik 1893 ­ 1898 Cornelia Niclaseni Tütarlaste Eraalgkool 1887 ­ 1892 Väike-Roosikrantsi Väikelastekool Täiendkoolitus Lasteaednike Kursesed Teenistuskäik Viru tänava paberikaupade poe kassapreili Risti Mõisa lastepreili Võõrkeelteoskus Saksa Keel kõnes: hea kirjas: hea arusaamine: väga hea Lisainfo Tugevad küljed: Luuletamine, lastega tegelemine, püsivus, andekus, käsitöö, laulmine, kirjutamine Nõrgad küljed: vähene kooliõpe, Huvialad: Luuletuste kirjutamine, Looming · 1917 - SONETID. Luuletusi 1912-1917 · 1918 - EELÕITSENG. Luuletusi 1904-1913 · 1918 - SININE PURI. Luuletusi 1917-1918 · 1920 - VERIVALLA. Luuletusi 1919-1920 · 1923 - PÄRISOSA

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Manhattani-projekt

Nagasakis. R. Oppenheimer Tagajärjed • Hiroshima kohal lõhatud pomm, „Little Boy“ tappis koheselt ligi 80 000 inimest ja Nagasakis, „Fat Man“ tappis 40 000 inimest. • Hiljem surid kümned tuhanded radiatsiooni tagajärjel. • Manhattani projekti järgi leiti võimalus ahelreaktsiooni ära kasutada ja toota energiat. Lisaks kasutatakse radioaktiivseid materjale meditsiinis diagnoosis ja ravis. • Arenes meie arusaamine ja teadmised tuumafüüsikas ja tuumakeemias. Lisa: SciShow – The Manhattan Project https://www.youtube.com/watch?v=4IqKdf6In_k Täname kuulamast!

Füüsika → Tuumafüüsika-katastroofid
8 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun