Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ettevõtluse alused kordamisküsimused (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

  • Mis on ettevõtluse ülesanne ühiskonnas? Klientidel on suurem valik turul, uute töökohtade loomine, pakkujate tegevuse uuendamine ja arendamine ning pakutavate hüviste omaduste ja kvaliteedi parendamine.
  • Nimeta ettevõtluse põhikategooriad ning kirjelda nende vahelised erinevused. Ettevõtja (isik, kes tegeleb ettevõtlusega. Ta pakub tasu eest enda teenust või toodet ja nende müük on talle püsivaks tegevuseks), ettevõte (majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb).
  • Nimeta ettevõtete liigid suurusekategooriate levinuimate piiride järgi ning too välja neile omased põhitunnused . Mikroettevõte – alla 10 töötaja , väikeettevõte– 10-49 töötajat, keskmise suurusega ettevõte– 50-249 töötajat ja suurettevõte– üle 250 töötaja .
  • Milliste peamiste tunnuste poolest erinevad ettevõtlusvormid teineteisest? Osanike vastutuse, suuruse ja osakaalu poolest; nõutava osakapitali ja sissemakse viisi poolest; igapäevaste tegevuste korraldamise lihtsuse poolest.
  • Mida tähendab piiratud vastutus ja kuidas on see seotud ettevõtte vastutuse määraga? Piiratud vastutus– osanik ei vastuta kogu oma isikliku varaga ettevõtte kohustuse eest. Seotud on see sellega, et ettevõte vastutab oma kohustuse täitmise eest äriühingu varaga.
  • Milline tunnus on olulisim põhjendus või motivaator klassikalise äriühingu loomiseks? Sissemakse võib olla nii rahaline kui ka mitterahaline ja ei pea vastutama oma isikliku varaga äriühingu kohustuste eest.
  • Millise väärtuse loomine on klassikalise äriettevõtte tegevuse eesmärgiks? Probleemi lahendamine, töökohtade loomine ja hüviste muutmine ning arendamine.
  • Mis on sotisaalettevõtlus? Ettevõte, mis läbi oma hüviste müügi, soovib lahendada mõnda ühiskonna kitsaskohta.
  • Milliste väärtuse loomine on sotsiaalettevõtluse tegevuse eesmärgiks? Sotsiaalne ja majanduslik väärtus.
  • Mis vahe on ettevõtjal ja palgatöötajal? Ettevõtja muretseb ise endale töövahendid, hoolitseb ise personali eest, katab ise puhkusetasu ja haigusepäeva kulud ning ei saa näiteks koondamistasu ega muid töötaja õigusi. Seevastu on palgatöötaja puhkus fikseeritud seadusega ning ei ole vaba oma otsustes.
  • Milliste tunnuste põhjal eristatakse erinevaid ettevõtjate tüüpe? Iseloomusta neid.
    • Sündiv ettevõtja – isik, kes kaalub esmakordselt uue ettevõtte rajamist ning on juba ka asunud kulutama oma aega ja ressursse ettevõtte rajamiseks.
    • Algaja ettevõtja – ettevõtja, kes on hiljuti ettevõtte rajanud, pärinud või ostnud, kuid kellel puudub varasem ettevõtluskogemus.
    • Harjumuslik ettevõtja – ettevõtja, kel on juba varasem ettevõtluskogemus olemas.

  • Nimeta ettevõte asutamise tasandid koos neid iseloomustava põhjendustega.
    Ühiskonna tasand- iseloomustab, millise konkreetse nõudmise täitmiseks on ettevõte loodud
    Piirkonna tasand- mida on ettevõte suuteline pakkuma piirkonnas, kus ta asub
    Ettevõtte tasand- milleks on ettevõte vajalik iseendale
  • Kuidas jaguneb ettevõtluskeskkond? Väliskeskkond ja sisekeskond. Väliskeskkond jaguneb omavahel omakorda makrokeskkonaks ja mikrokeskkonaks.
  • Millest koosneb organisatsiooni sisekeskkond? Iseloomusta neid tegureid.
    Sisekeskkond hõlmab elemente organisatsiooni sees. Näiteks töötingimused, firma juhtimisstiil , ressursid , organisatsioonikultuur, sündmused. Need mängivad rolli töötajate käitumises, ettevõtte tegevuses ning otsuste langetamisel.
  • Kuidas jaguneb organisatsiooni ümbritsev väliskeskkond? Millised on selle omavahelised seosed? Väliskeskkond koosneb kõikidest väljaspool organisatsiooni asuvatest institutsioonidest ja jõududest, millel on tegelik või potentsiaalne mõju organisatsioonile. Väliskeskkond jaguneb mikro - ja makrokeskkonnaks.
  • Millistest peamistest teguritest koosneb makrokeskkond ? Iseloomusta tegureid.
    • Poliitilised tegurid – mõjutab näiteks siis, kui seadused muutuvad, mis mõjutavad ettevõtjat või tekivad mingid nõuded, mida ettevõte peab täitma.
    • Majanduslikud tegurid – näiteks olukord tööturul ja keskmine palk või SKP muutumine.
    • Sotsiaal – kultuurilised tegurid – sündimus , suremus , elanike haridustase, tervis jne.
    • Tehnoloogilised tegurid – uued tehnoloogilised lahendused, mis aitaksid ettevõtte kasumit suurendada.
    • Õiguslik keskkond – erinevad seadused, mida ettevõte peab jälgima.
    • Ökoloogiline keskkond – looduskatastroofid , ilmastik, jäätmekäitlus jne.

  • Millistest peamistest teguritest koosneb mikrokeskkond ? Iseloomusta tegureid.
    • Konkurendid – turul konkureerivad eraisikud ja ettevõtted;
    • Kliendid – eraisikud ja ettevõtted, kes ostavad toodet või teenust;
    • Tarnijad – eraisikud ja ettevõtted, kes varustavad ettevõtet tooraine või intellektuaalse väärtusega;
    • Regulaatorid – ettevõtte tegevust mõjutavad organisatsioonid , nt. Valitsusasutused.

  • Mis on huvigrupid , sh sisemised- ja välised? Mis seos on ettevõtte ja tema huvigruppide vahel? Kuidas nad võivad olla ettevõttega seotud?
    Huvigrupid on inimesed või nende grupid, kes mõjutavad või keda mõjutab organisatsiooni eesmärkide saavutamine. Huvigrupid aitavad kirjeldada organisatsiooni.
    Sisemised huvigrupid on personal, juhid jne.
    Välimised huvigrupid on kliendid, tarnijad, konkurendid, koostööpartnerid (mittetulundusühingud või ükskõik milline teine huvitatud organisatsioon ka mõne teise huvigrupi esindaja), regulaatorid (näit. keskkonnakaitse - ja tervishoiuorganisatsioonid, roheliste ühendused jt.) ja kreeditorid (näit. pangad ,
  • Ettevõtluse alused kordamisküsimused #1 Ettevõtluse alused kordamisküsimused #2 Ettevõtluse alused kordamisküsimused #3 Ettevõtluse alused kordamisküsimused #4
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2019-06-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Ekarp Õppematerjali autor
    Vastused kordamisküsimustele.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    11
    docx

    Ettevõtluse alused: ETTEVÕTE. ETTEVÕTLUS. ETTEVÕTJA.

    ise vähesega. 6) Raha teeb raha. 7) Ettevõtja edu määrab suuresti õnn ­ ta oli kogemata õigel ajal õiges kohas. Teadmised ja oskused on seejuures vähe olulised. 8) Ettevõtja peamine motivaator on raha, ta tahab teenida suurt kasumit, et saaks seda kulutada. 9) Ettevõtja on tegutseja, mitte mõtleja. Ettevõtja võtab suuri riske. 10) Ettevõtte rajamise järel saab oma ärist kohe ära elada. Erinevad ettevõtluse (ja ettevõtja) käsitlused Lähenemisviis Tunnused ,,Suure isiksuse" Ettevõtjal on intuitiivne võime, kuues meel ja vajalikud kaasasündinud isikuomadused. koolkond Psühholoogiliste Ettevõtja tõukejõuks on ainulaadsed väärtused, suhtumised ja vajadused. tunnusjoonte koolkond Klassikaline koolkond Innovatsioon on ettevõtja tegevuse keskne tunnusjoon. Ettevõtja on loov ja leiab uusi võimalusi.

    Ettevõtlus alused
    thumbnail
    38
    odt

    Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

    • Elukohavahetus. • Isikliku elu muutused (abiellumine, lahutamine, teatud ikka jõudmine, laste suurekskasvamine jne). • Suured muutused piirkonna majanduselus. Soovi ettevõtjaks saada mõjutavad: • Rahvuslik kultuur ja kohalikud traditsioonid. • Perekond. • Läbitud õppeasutused. • Sõbrad ja tuttavad. • Eeskujud. Võimalust hakata ettevõtjaks mõjutavad • Üldine majandusolukord, majanduspoliitika ja ettevõtluse tugisüsteem. • Algkapitali (ja ka teiste vajalike ressursside) olemasolu või kättesaadavus. • Vajalike teadmiste, oskuste ja kogemuste olemasolu. • Turu tundmine ja varasem kokkupuude müügitegevusega. Tõmbejõud Sõltumatus Heaolu tõus Tunnustatus Areng Idee Otsustus Tegevus Tõukejõud Lahkhelid tööl Töötus Alternatiivide puudumine 8. Äriidee mõiste ja komponendid. Hea äriidee omadused.

    10. klassi majandus
    thumbnail
    20
    doc

    Ettevõtluse alused

    EL ­ ettevõtja karjääri kasuks 37%, Palgatöötaja kasuks 58% USA ­ Ettevõtja karjääri kasuks 51%, Palgatöötaja kasuks 46% Euroopa riigid tahavad olla pigem palgatöötajad, USA inimesed ettevõtjad. 11. Peamised motiivid ettevõtja või palgatöötaja karjääri eelistamiseks eelmise uuringu põhjal. · Palgatöö plussid - Regulaarne, fikseeritud sissetulek ,Tööhõive stabiilsus, Kindlad töötunnid, Sotsiaalne kindlustunne/kindlustatus · Ettevõtluse plussid - Sõltumatus/eneserealiseerimine/huvitavad ülesanded, Töötamise aja ja koha vaba valik, Paremad sissetulekuväljavaated, Ärivõimaluse realiseerimine, Et vältida hõivega seotud ebakindlust . 12. Millised isikuomadused on ettevõtjatele kõige vajalikumad? · Vaimne võimekus - loovus, intelligentsus, analüüsivõime, olulise eristamise oskus, keskendumisvõime jne. · Teotahe - valmisolek midagi ära teha koos sooviga ka vastutada

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    6
    docx

    Ettevõtluse konspekt

    Teostatavuse analüüs eelneb põhjaliku äriplaani koostamisele ning seda tehakse väljavaadete hindamise algfaasis. 31. Äriplaani olemus, sihtgrupid, kasulikkus, nõuded äriplaanile. Äriplaan on ettevõtte äriidee edasiarendus kajastades sõnades ja numbrites seda, milliseid võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärkide saavutamiseks ja milliseid ressursse ta selleks vajab. Sihtgruppideks on ettevõtja ise, kaasomanikud, asutajad, laenuandjad, ettevõtluse tugisüsteemid jne. Kasulikkus: idee konkretiseerub, tegevuskava parem ülevaade, fikseeritakse kontrollnäitajad, loob töötajate vahel ühise ettekujutuse firmast. Nõuded: lühike (152 lk), informatiivne, osa infot graafiliselt, arusaadavas keeles, eeldused olgu välja toodud, usaldusväärsus omanike seas, keskkonna analüüs, riskianalüüs, peamised protsessid. 32. Tegevusharu ja konkurentsi analüüsTegevusharu mõiste ja selle määratlemine tegevusharu on ettevõtte

    Ettevõtlus
    thumbnail
    16
    docx

    Ettevõtte kordamisküsimused

    9. Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele. D. McClellandi ettevõtjakäsitlus. Olulisemad motivaatorid ettevõtjana tegutsemisel McClellandi järgi. · üle 70% uutest töökohtadest tekib gasellides Ettevõtja roll McClellandi järgi. · kõrge riskiga ettevõtted Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele · Ettevõtluse arendamiseks oli oluline stimuleerida indiviide alustama oma 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus äriga ning kiirendada selle abil majandusarengut; tekkis ahvatlus selgitada ning järjekord ettevõtte rajamisel. välja isiksuse-omaduste profiili, mis seostuks ettevõtlus-alase eduga (või läbikukkumisega). 1

    Ettevõtlus
    thumbnail
    32
    doc

    Ettevõtluse alused eksam 2015

     Elukohavahetus  Isikliku elu muutused (abiellumine, lahutamine, teatud ikka jõudmine jne)  Suured muutused piirkonna majanduselus Soov saada ettevõtjaks mõjutavad:  Rahvuslik kultuur ja kohalikud traditsioonid  Perekond  Läbitud õppeasutused  Sõbrad ja tuttavad  Eeskujud Võimalus saada ettevõtjaks mõjutavad:  Üldine majandusolukord, majanduspoliitika ja ettevõtluse tugisüsteem  Algkapitali (teiste vajalike ressursside) olemasolu või kättesaadavus  Vajalike teadmiste, oskuste ja kogemuste olemasolu  Turu tundmine ja varasem kokkupuude müügitegevusega 13. Erinevatel arenguetappidel vajab ettevõte erinevate omadustega juhte või juhtimismeeskondi. Tunda nelja peamist rolli, mis ettevõtte rajamise ja laienemise käigus tuleb täita!  Leidur (disainer, kunstnik vms) – nõudlust omava toote/teenuse autor

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    28
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

    ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku

    Ettevõtlus
    thumbnail
    28
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

    ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs ­ Small and Medium Enterprises ­ 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike ­ Kesk- VKE-d Suur - Kokku

    Ettevõtluse alused




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun