Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Teenindus ja müük (1)

1 HALB
Punktid

Lõik failist

PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS
KOKK
Kaisa Kotter
Iseseisev töö I
Referaat

Juhendaja : Taisi Kasela
Pärnu 2010
SISUKORD

  • TABEL…………………………………………………………………………………….3
  • 4-KÄIGULINE LÕUNASÖÖGIMENÜÜ………………………………………………4
  • LAUAKATE …………………..…..……………………………………………………....5
  • TEENINDAMINE………………………………………………………………………..6
  • KASUTATUD KIRJANDUS……………………………………………………………7



    Tabel
    SÖÖGINÕU VÕI –RIISTA NIMETUS
    KASUTUSOTSTARVE
    Suur taldrik ehk praetaldrik
    Praed, eelroasalatid. Siia võid kirjutada ka konkreetseid roogi- näiteks praetud kanafilee sooja aedvilja ananassikastmega
    Keskmine taldrik ehk külmtoidutaldrik
    Salatid , külmad suupisted , köögiviljaroad, pudrud , munaroad , kalasuupisted, liharoad
    Väike taldrik ehk leivataldrik
    Leiva, salati , saiakeste, kookide ja tordi söömiseks ning joogikannude ja portsjonnõude alustaldrikuks, magustoidud , puuviljad , marjad, tikuvõileivad, juust
    Supitaldrik
    Supid , puljongid, püreesupid, piimasupp , külmad supid, köögiviljasupid- seene-püreesupp
    Desserttaldrik
    Piimasupp, pudrud, kohupiimatoidud, kompotid, kissellid , magusad supid,
    Suur nuga ja kahvel ehk praenuga ja -kahvel
    Pearoad, köögiviljaroad, liharoad, külmad suupisted
    Keskmine nuga ja kahvel ehk külmtoidunuga ja -kahvel
    Magustoidud, salatid, kalasuupisted, köögiviljaroad, munaroad, kalaroad, liharoad, külmad suupisted
    Väike nuga ja kahvel ehk järelroanuga ja -kahvel
    Kohupiimakotletid ja- pallid , juust
    Supilusikas
    Supid, pudrud, kohupiimatoidud, külmad suupisted,
    Dessertlusikas
    Pudrud, kohupiimapudingud, magustoidud, kissell
    Teelusikas
    Magustoidud, kisell , soojad suupisted

    4-Käiguline lõunasöögimenüü
  • Oa- kartulisalat
  • Redisepüreesupp
  • Lambakarbonaad tšilli ja mustade oliividega
  • Pähklitarretis šokolaadikastmega
  • Vesi
  • Mahl
  • Kukkel
  • Sai
  • Leib


    Lauakate
  • Toolid tõmmatakse laudadest eemale.
  • Lauad kaetakse linadega nii, et keskmine murdejoon jääb laua telgjoonele ja lina served ripuvad 25-30 cm üle laua ääre.
  • Suurte lauakaunistuste olemasolu asetatakse need lauale.
  • Toolid asetatakse õigetele kohtadele (määravad lauakatte asukoha).
  • Lauale asetatakse kohanäitamistaldrikud (katmistaldrikud), millele asetatakse esimese ja hiljem ka järgnevate toidukäikude nõud.
  • Lauale asetatakse söögiriistad.
  • Lauale asetatakse söömisriistad.
  • Lauale asetatakse klaasid.
  • Salvrätid pannakse kokku kaunilt, mugavalt ja hügieeniliselt.

    Teenindamine
  • Alkohoolsete ja karastusjookide serveerimine
  • Külmade ja soojade suupistete serveerimine
  • Kuumade jookide valmistamine ja serveerimine
  • Pearoogade serveerimine
  • Kasutatud nõude kogumine
  • Magustoitude serveerimine
  • Kuumade jookide valmistamine ja serveermine
  • Kasutatud nõude kogumine





    Kasutatud kirjandus:
    “Selvelauad” – S.Rekkor
    “Restoraniteenindus” – M.Kotkas ja A.Roosipõld
    Toitlustuse Alused” – S.Rekkor, A.Kersna, A.Roosipõld ja
  • Vasakule Paremale
    Teenindus ja müük #1 Teenindus ja müük #2 Teenindus ja müük #3 Teenindus ja müük #4 Teenindus ja müük #5 Teenindus ja müük #6 Teenindus ja müük #7
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-01-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 48 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kaisa Kotter Õppematerjali autor
    Iseseisev töö

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    5
    doc

    Restoraniteeinduse kokkuvõte

    1. Restorani liigitus- Ajaviiterestoran,vabaajarestoran,toidurestoran jne jne jne 2. Kelneri töö organiseerimisel kasutatavad teenindusviisid Individuaalne teenindusviis-kelner tegeleb oma laudades istuvate klientidega algusest lõpuni;võtab tellimuse ja täitab selle ja arveldab. Paarisviisiline teenindusviis-ühes töötsoonis 2 kelnerit;kelnerid kokkuleppel jagavad töökohustusi. Meeskondlik teenindusviis-vanemkelner juhib 3-4liikmeliste kelnerite meeskonda;vanemkelner organiseerib aktiivset tööd söögisaalis. 3. Restoraniteenindajate tüüpkohustused Kelner- · roogade ja jookide serveerimine ( kandikult: vasakus käes nii, et sõrmed välja sirutatud, õla kõrgusel , vaagnalt: tõstab toite taldrikule, enne serveerimist näitab seda ) · Klientidega suhtlemine · Puhaste nõude poleerimine · Kasutatud nõude koristamine · Tuhatoosi vahetamine · Laudade pühkimine

    Restoraniteenindus
    thumbnail
    15
    odt

    Toitlustuse konspekt

    Alusmaterjal · Laudlinade all kasutatakse lausmaterjali kuna: · Libedast materjalist lina püsib paremini paigal · Lauapind on siledam · Lauaplaatide vahed ei paista välja · Lauapind on paremini kaitstud · Nõud ei kolise · Selvelaua seelikut on kergem kinnitada Aluslinana võib kasutada viltjat materjali, paksemat kangast, kulunud laudlina, õhukest kulunud tekki. Linade kokkupanek ja liitmine · Laudlinu pannakse kokku W või M kujulist voldingut jälgides. · Sisse pressitud võib olla vaid keskjoon. · Laudlinu tuleks säilitada puul rippuvana · Linade liitmist kasutatakse pikkade laudade puhul. · Linutamist alustataske uksest kõige kaugemast otsast. · Iga eelmise lina serv kaetakse 20-30 cm ulatuses. Ajalugu · Euroopa toidukultuuris alates 17. sajandist. · Ülesandeks oli kaitsta suuri pitskraesid ja volange. · Salvrättide voltimine ja pidulik asetamine kujunes välja baroki ajastul. · Peamis

    Toitlustusettevõtte töö planeerimise ja korralduse...
    thumbnail
    36
    docx

    Laua katmine ja toidu serveerimine

    Laua katmine ja toidu serveerimine Õppematerjal Koostas: Marell Rõss 2016 Sissejuhatus 1. Lauakultuuri ajaloost.......................................................................................... 2 2. Laua katmine...................................................................................................... 7 2.3 Kohvi ja –teelaud........................................................................................... 8 2.4 Peolaud.......................................................................................................... 8 2.5 Laua katmise eripärad................................................................................. 12 Kõikidel maadel on oma kultuur ning sellest lähtuvalt erinevad ka laudade katmise traditsioonid. Toome välja inglispäraselt, prantsuspäraselt ja ameerikapäraselt kaetud lauad, et näidata kui erinevad võivad olla laua katmise viisid vastavalt asukohale...

    Toit ja toitumine
    thumbnail
    652
    pdf

    Asjaajamise alused

     Munatoidud 143  Kalatoidud 147  Lihatoidud 162  Köögiviljatoidud ja -lisandid 174  Magustoidud 185  Kuumad ja külmad joogid 196 8. Toitlustusteeninduse alused 203  Kliendikeskne teenindus toitlustuses 203  Teeninduse liigid 206  Toitlustusteenindajale esitatavad nõuded 208  Ettevalmistustööd teenindamiseks 211  Ruumide ja laudade kaunistamine 221  Roogade ja jookide serveerimise tehnika 223  Erinevate roogade serveerimine 230  Klientide teenindamise protsess 242

    Analüüsimeetodid äriuuringutes
    thumbnail
    193
    docx

    Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

    advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele ­ suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise asemele. Järjest suurenev uute toodete ja teenuste hulk ­ programmererimine, meelelahutusteenused jne. Tekkinud on ulatuslik nn ,,peidetud teenindussektor". Teenindusettevõtlus ja tootev tööstus on järjest rohkem omavahel seotud. 2. Kliendikeskne teenindus Teeninduses lähtutakse kliendist, mitte oma tootest/teenusest. Uuritakse välja kliendi soovid ja arvestatakse nendega oma toote teenuse välja töötamisel ning müümisel. Klient osaleb tootmisprotessis juba arendusest alates. Kliendikeskne käitumine on oskus rahuldada kliendi vajadusi nii, et mõlemad pooled oleksid rahul 3. Arukas teenindusajastu inimene Arukas teenindusajastu inimene ootab rohkem, tahab kvaliteeti.

    Turismiettevõtlus



    Meedia

    Kommentaarid (1)

    uklemmer profiilipilt
    uklemmer: Pealikirjast lähtuvalt ootasin enamat.
    11:10 12-12-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun