Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"pidurisüsteem" - 32 õppematerjali

thumbnail
4
docx

Aktiivsed ja passiivsed turvaseadmed

Turvaseadised 1.Aktiivsed ja passiivsed turvaseadmed 1.1 Aktiivsed turvaseadmed a) ABS pidurisüsteem b) Veojõukontroll c) Stabiilsuskontroll d) Pidurdusjõu jaotussüsteem e) Äkkpidurduse süsteem Lisaks nendele on olemas palju abistavaid aktiivseid turvasüsteeme. Mõned neist on: a) Elektrooniline diferentsiaali lukk b) Parkimisabi c) Püsikiiruse hoidja d) Adaptiivne püsikiiruse hoidja e) Allamäge liikumise abisüsteem (Downhill Assist)

Mehaanika → Abimehanismid
15 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Piduri süsteem

Juhtseadised Pidurisüsteem Sissejuhatus · Pidurisüsteemi ülesanne: aeglustada või hoida auto liikumatu · Pidurisüsteemi olemus: energiamuundur: muundab auto liikumise kineetilist energiat soojusenergiaks · Pidurispsteem jaguneb: piduriajamiks ja pidurimehhanismiks. · Ajamiteks: hüdro-, pneumo-, mehaaniline, kombineeritud ajam; · Pidurimehhanismideks: trummel- või ketaspidur. Hüdraulilise ajamiga pidurisüsteem · Ehitus: üldkomponendid. nende õldotstarve. · Hüdraulilise pidurisüsteemi olemus: Pascali seadus, pea- ja töösilindrite ristlõikepindalate erinevus, pedaal kui jõuõlg. Näidisarvutus. · Kahekontuurilised lahendused: X-skeem esiveolistel autodel, II- skeem tagaveolistel autodel.. · Piduriõlist: glükooli või silikoonõli baasil, keemistemp. sõltuvus niiskusest, hüdroskoopsus, DOT tähised, sobivus kummimaterjalidega, jälgida tootjapoolseid

Auto → Auto õpetus
334 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hooldusnõuanded : veoauto

- Puhastage liinigiltreid - Pidurikambri tõukurvarda ning pidurihoova ühenduslülitid peabad vabalt liikuma, vajaduse korral õlitage. - Kõrvaldage kõik torude voolikute ning ühenduste lekked - Kontrolli õhkpatjade korrasolekut ning asetust - Kontrolli rõhu olemasolu pidurikambris. Veoauto testimisnõuanded: Pidurisüsteemi leke kontrollimine 1) Paigalda rõhunäidik toitemagistraali ühenduspea (punane) külge 2) Täida pidurisüsteem suruõhukuga kuniks saavutad maksimaalne töörõhk. Lülitage mootor välja 3) Pidurisüsteemis ei esine leket, kui rõhu vähenemine on all 0,6Bar 30 minuti jooksul (I) 4) Sõidupiduri rakendades (käsipidur on peal) ei tohi esineda märgatavat rõhu langust 15min jooksul. Veoauto testimisnõuanded - Õhupaagi ning rõhunäidiku rõhu kontrollimine 1) Ühenda rõhunäidik õhupaagi külge

Auto → Autohooldus
5 allalaadimist
thumbnail
54
doc

LABORATÖÖRNE TÖÖ, ALUSVANKER

(mõlema pidurisilindri puhul x 2 = b2390 N) 11. Pidurdusmomendi arvutamine: M = 2390 x 0,1 = 239 Nxm 12. Rehvi ja teepinna kontaktis tekkiva pidurdusjõu arvutamine F = M/LL=239/0,28=854 N Vastus: Piduripedaalile avaldades survet- 50kg/N, siis rehvi ja teepinna kontaktis tekkiv pidurdusjõud on esisillas 8786N ja tagasillas 854N. 26 4. VIIDATUD ALLIKAD [1] Esimene pidurisüsteem, [Võrgumaterjal]. Available: http://repairguide.autozone.com/znetrgs/repair_guide_content/en_us/images/0900c152/80/06/f6/bd/l arge/0900c1528006f6bd.gif. [Kasutatud 26. Mai 2016]. [2] Tagumine pidurisüsteem, [Võrgumaterjal]. Available: http://www.toyotanation.com/forum/103- 3rd-4th-generation-1992-1996-1997-2001/230804-brake-line-diagram.html. [Kasutatud 26. Mai 2016]. [3] Pidurikontuuri skeem [Võrgumaterjal]. Available: http://www.toyotanation.com/forum/103-3rd-

Varia → Kategoriseerimata
28 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

ABS Pidurid

 Esimesed ABS-piduritega autod toodeti 1978. aastal.  Süsteemi oli hakatud arendama juba 1930ndatel. ABS mootorrattal  Kuna algaastatel olid ABS süsteemi osad väga suured, rasked ja kallid, ei olnud võimalik neid mootorratastel massiliselt kasutada.  Esimesena paigaldas ABS pidurisüsteemi mootorrattale 1988. aastal BMW oma mudelile K100.  Alastes 2000. aastast pakub BMW kõikidele oma mootorratastele ABS pidurisüsteemi.  Laialt hakkas ABS pidurisüsteem mootorratastel levima alles 21. sajandi alguses ning massiliselt hakati seda paigaldama alates aastast 2005. BMW K100 1988 ja HP4 2014 ABS-i turvalisus  Mitteblokeeruvad pidurid kujutavad endast viimase aja olulisemat edasiarendust ohutu liiklemise vallas.  Lisaks turvalisele pidurdamisele ohtlikes olukordades aitab ABS-süsteem autojuhil tunda end rooli taga tunduvalt kindlamana.  Otsused, mida autojuht peab langetama kriitilises

Auto → Auto õpetus
19 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Õhkpidurid

ning tagab ohutuma liikluse. Hiljem lisandus kohustusliku elemendina blokeerumisvastane süsteem ABS ning alates 1996.a. juurutati järkjärgult uutel mudelitel elektropneumaatiline pidurisüsteem EBS. Käesoleval ajal Veoki õhkpiduriseadme üldskeem ja tööpõhimõte Õhkpiduri skeemi võib esitada kahel viisil. Esimesel juhul kujutatakse süsteemi komponente kontuuriga proportsioone arvestamata, kuid näidates nende ligikaudset paiknemist sõidukil. Teine võimalus on kujutada piduriseadet pneumaatikaskeemina kasutades vastavaid standardseid tingmärke. Piduriseadmega esmasel tutvumisel on esimene variant lihtsam, seepärast kasutame seda ka alljärgnevaltSõiduasend

Auto → Autode hooldus
73 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Bentley Continental GT (Bentley motors)

Aastal Iseloomustus o kuueliitrine W12 mootor, 6 liitrit o kütusekulu 26,5 l /100 km o maksimaalne kiirus 326 km/h o mootorile on lisatud kaks turbokompressorit o jõuallika võimsuseks 552 hj (412 kw) o keretüpp 2+2 kupee o pikkus 4804 mm o laius 1918 mm o kõrgus 1390 mm o tühimass 2385 kg o disainer Dirk van Braeckel o hind umbes 150 000 eurot Plussid o 8-käiguline käigukast o suur valik erinevate naha värvi ja puidu salongi jaoks o BOSE helisüsteem ja multimeedia Logic Pioneer o pidurisüsteem on varustatud Brake Assist tehnoloogiaga o süsiniku keraamilised pidurikettad Üsna suur ja mugav auto. Soobib hästi suure perede jaoks. Kõrge hind, aga see auto vastab klientide nõudmistele. Kõik on mugavalt ja uute tehnoloogiate järgi varustatud. Soobib nendele, kellele meeldib adrenaliin, sest kiirus ülatub 326 km/h ja auto üsna kiiresti kihutab.

Auto → Auto õpetus
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT Hüdropidurid nr 1 -1AS

HÜDROPIDURID Nimi: Riho Rästas Kontrolltöö nr 1 ( AS ) Õppegrupp: AS13 Kuupäev: 15.05.2014 1.Kirjeldage, kuidas töötab klassikalise hüdropiduritega sõiduki pidurisüsteem piduripedaalile vajutamisel ja pedaali vabastamisel! Pedaalile vajutades surutakse pidurivedelik peasilindri abil töösilindrisse,mis suruvad piduriklotsid vastu trummlit. Pedaali vabastades liigub vedelik tagasi ja peasilinderi kolvid vabastavad väljalaske avad (lisakambrisse). 2.Milline otstarve on sõiduki seisupiduril? Takistab auto paigalt liikumist,seistes. 3.Kirjeldage nn. ,,mootorpiduri'' tööpõhimõtet!

Auto → Auto õpetus
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT Hüdropidurid nr 1 -1AS

HÜDROPIDURID Nimi: Riho Rästas Kontrolltöö nr 1 ( AS ) Õppegrupp: AS13 Kuupäev: 15.05.2014 1.Kirjeldage, kuidas töötab klassikalise hüdropiduritega sõiduki pidurisüsteem piduripedaalile vajutamisel ja pedaali vabastamisel! Pedaalile vajutades surutakse pidurivedelik peasilindri abil töösilindrisse,mis suruvad piduriklotsid vastu trummlit. Pedaali vabastades liigub vedelik tagasi ja peasilinderi kolvid vabastavad väljalaske avad (lisakambrisse). 2.Milline otstarve on sõiduki seisupiduril? Takistab auto paigalt liikumist,seistes. 3.Kirjeldage nn. ,,mootorpiduri'' tööpõhimõtet!

Auto → Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Veoauto Volvo FH16

veoautole, pikendades sassii tööiga. Tavapärane lehtvedrustus on sobivam ehitusrakendustes kasutatavate raskete veokite jaoks, kus on vajalik suur stabiilsus või kus on pidevalt suured teljekoormused. Lehtvedrustus on saadaval kas paraboolvedrustusena või traditsioonilise lehtvedrustusena. Paraboolvedrud on ökonoomsed ning mugavad käsitseda, lehtvedrud on aga õige valik, kui soovitakse vedada raskekaalulisi veoseid. Pidurisüsteem hõlmab elektroonselt juhitavaid EBS (elektroonse pidurdusjõu regulaatoriga pidurisüsteem) ketaspidureid koos ESP-ga (elektroonne stabiilsussüsteem) või alternatiivina järeleproovitud Z-cam pidureid. Nendele alternatiividele saab lisada eriti tõhusad lisapidurid, nagu VEB (Volvo mootorpidur) ja kestuspiduri. EBS on mitteblokeeruv ketaspidurisüsteem, mis elektroonselt reguleerib pidurdusvõimsust. Standardkujul hõlmab see

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
42 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ãœldehitus

Auto on mootorsõiduk, millel on 3, 4 või rohkem ratast ja mis on mõeldud sõitjate oma veoste veoks, haagiste veoks või eriotstarbeliste tööde tegemiseks. Kui auto liigub aeglasemalt kui 25 km/h, siis ei ole ta auto. Autoks loetakse ka elektrikontaktliidetega rööbasteta sõidukit. Üldehitus Mootor: Ülesanne on muuta vedelkütuse põlemisel tekkinud soojusenergia mehhaaniliseks energiaks. Mootori üldehitus: 2 mehhanismi: väntmehhanism ; gaasijaotusmehhanism. 4 süsteemi: jaotus; õlitus; toite; elektri. Shassii: on autole aluseks või baasiks, mille külge kinnituvad kõik autoosad. 1.Alusvanker e. veermik: kandekere; sillad; rattad; vedrud; amortisaatorid. 2.Jõuülekanne: ülesanne on kanda mehhaaniline energia ratastesse. Ehitus: Sidur; käigukast; kardaan; peaülekanne; diferentsiaal-võimaldab vedavatel ratastel pöörelda erineva kiirusega; veovõllid e. rattavõllid. 3.Juhtimismehhanismid: rool; pidurisüsteem(sõidupidur); käsipidur. Auto kere:...

Auto → Autoõpetus
50 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Distribution of weight

- Subsystem- allsüsteem - Fuel system ­ toitesüsteem - Exhaust system ­ väljalaskesüsteem - Lubrication system ­ määrde-õlitussüsteem - Cooling system ­ jahutussüsteem - Drive system ­ veosüsteem - Clutch- sidur - Differential ­ diferential - Drive shaft- rattavõll , veovõll - Suspension ­ vedrustus - Shock ­ absorber - amortisaator - Support system ­ tugiimissüsteem - Steering system ­ juhtimissüsteem - Brake system ­ pidurisüsteem - To direct ­ jutima - Even numbers ­ Paarisarvud - To arrange in line ­ Paigutama reas - Inline engine ­ reasmootor - Awkward ­ kohmakas - To split in two ­ jaotama kaheks - To arrange in a vee ­ Paigutama V-kujuliselt - V-engine ­ V-mootor - To lay flat ­ paigutama lamedalt - Flat engine ­ lamamootor - Boxer engine ­ boksermootor - Sophisticated ­ Keerukas - Piston ­ Kolb - Downward stroke ­ Allapoole laskuv takt

Keeled → Inglise keel
5 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ABS-pidurid

Kaia Kõrge, AT215 Turvaseadised ABS-pidurid Mitteblokeeruvad pidurid kujutavad endast viimase aja olulisemat edasiarendust ohutu liiklemise vallas. Lisaks turvalisele pidurdamisele ohtlikes olukordades aitab ABS-süsteem autojuhil tunda end rooli taga tunduvalt kindlamana. Otsused, mis autojuht peaks langetama kriitilises olukorras sekundi murdosa jooksul, teeb nüüd juhi asemel ABS-pidurisüsteem ja kindlasti mitte halvemini kui kogenuim lihtsurelik. ABS-pidurid (inglise keeles Anti-lock Braking System) on tänapäevastel sõidukitel kasutatav pidurdussüsteem, mis ei lase tugeval pidurdamisel piduritel blokeeruda, vaid hoiab elektrooniliselt juhitud hüdraulika abil pidurid selle piiril, tagades rehvide parema haardumise maapinnaga. Esimesed süsteemid töötas välja prantslane Gabriel Voisin 1929. aastal, et lühendada lennukite pidurdusmaad maandumisrajal. Algelised süsteemid olid täielikult mehaanilised ...

Auto → Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

blokeerumatutele piduritele seda pole vaja teha ja auto on pidurdamise ajal juhitav. Samal ajal tuleb aga nimetada, et pidurdusteekond praktiliselt ei muutu (nii näiteks veekiilu tekkimisel blokeerimisvastane süsteem mingit abi ei annagi). Rataste blokeerumist väldivad vastavad elektroonilised seadmed. Blokeerimisvataste seadmete rikke korral süttib ABS märgutuli ( nende seadmete rikete korral pidurisüsteem ise jääb reeglina tööle). Blokeerumisvastane süsteem lakkab töötamast auto väikestel kiirustel (alla 10 km/h). SEISUPIDUR AMORTISAATOR VEDRUSTUS Amortisaator peab kustutama vedrude järel- õõtsumise sõitmisel konarlikul teel, see parandab auto teelpüsivust ja muudab sõidu sujuvamaks. REHVID

Auto → Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

rooliratta liikumisele. Painduv torsioonvarras (andur) kannab momendi proportsionaalselt üle. Rihveldatud või faasiga reguleerimisavade servad avavad õlile läbipääsu. Jaoturid on tavaliselt valmistatud tsentraalselt avatud (open center) põhimõttel (kui jaotur pole rakendatud, voolab õli tagasi paaki Peab tagama rooli pöördekiiruse 1,5 p/s ka mootori tühikäigul; Õli temperatuur ei tohi ületada 100 0C. 82. Pidurisüsteem ja selle tüübid sõiduki kiiruse vähendamine(sõidupidur), sõiduki peatamine(sõidupidur), peatatud sõiduki paigalhoidmine(seisupidur). Juhi lihasjõul töötav pidurisüsteem · pidurdusjõud kutsutakse esile üksnes juhi lihasjõul Pidurivõimendiga pidurisüsteem · pidurdusjõud kutsutakse esile juhi lihasjõul ja ühe või mitme energiavarustusseadme energia abil Pealejooksu-pidurisüsteem

Auto → Autod-traktorid i
61 allalaadimist
thumbnail
5
doc

ABS pidurid

ABS-pidurid on oluline osa sõiduki turvalisusest Mitteblokeeruvad pidurid (ingl. k. Anti-Lock Brake System) kujutavad endast viimase aja olulisemat edasiarendust ohutu liiklemise vallas. Lisaks turvalisele pidurdamisele ohtlikes olukordades aitab ABS-süsteem autojuhil tunda end rooli taga tunduvalt kindlamana. Otsused, mis autojuht peaks langetama kriitilises olukorras sekundi murdosa jooksul, teeb nüüd juhi asemel ABS-pidurisüsteem ja kindlasti mitte halvemini kui kogenuim lihtsurelik. ABS pole kaitseingel Kriitilist olukorda märgates peab sõidukijuht vajutama piduripedaalile. Kuid seda ainult nii tugevalt, kui teeolud lubavad. Vastasel korral hakkab auto libisema ja kaotab juhitavuse. Selline eksimus tuleneb eelkõige sellest, et juht on lühikese aja jooksul koormatud liiga paljude ülesannetega. Juhtides ABS-piduritega varustatud sõidukit on juhi ainus ülesanne vajutada piduripedaali, kõik muu teeb tema eest ABS ja juhil on või...

Auto → Auto õpetus
231 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Audi

Tolleaegsest “NSU Motorenwerke”-st ja Auto Union-ist sai Audi AG, mis ajast saati on ettevõttel ja autodel sama nimi. (Kraas, 2017) Audi oli esimene autotootja kes hakkas tootma tõsise jõudlusega sportlikke luukpärasid. Audi 1995.a. RS 2 mudel, oli esimene tõsine sportlik luukpäraga auto, mis poleks sündinud ilma Porsche ekspertide abita. Porsche pigistas esimeselt RS 2 mudeli 2.2 liitriselt, 5-silindriliselt mootorilt välja 311 hobujõudu. Lisaks pärines Porschelt veel auto pidurisüsteem ja vedrustus. Tänu Quattro nelikveole ja Porsche timmitud mootorile, võis RS 2-ga Mclaren F1-le kuni 50km tunnikiiruseni kiirendusel ära teha. (Kraas, 2017) Audi esimene RS (RennSport või Rallisport) mudel oli RS2 Avant, mida toodeti 1994. kuni 1995. aastani koostöös Porschega. RS2 Avant ehitati Audi 80 B4 põhjale, kuid oli Audi 4 esimene võimsa mootoriga universaal. Seda sama mudelit peetakse paljude silmis Audi

Auto → Auto õpetus
14 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Liiklusohutus

· Pidurdusteekond on aeglususteekonna ja rakendusteekonna summa. · Peatumisteekond on pidurdusteekonna ja reageerimisteekonna summa LIIKLUSOHUTUS LIIKLEMISE ERIOLUKORRAD Pidurdamine Pidurdamise efektiivsus sõltub suurel määral haardetegurist ­ mida väiksem see on, seda pikemaks võib minna pidurdusteekond. Kui autol puudub blokeerumatu pidurisüsteem (ABS), siis tuleks pidurdamisel libedal teel kasutada mootoripidurdust ning jalgpiduripedaalile vajutada nõrgemalt ja katkendlikult (tippides). Sellisel juhul välditakse juhitavate rataste blokeerumist ja auto on ka pidurdamise ajal juhitav. Seda põhimõtet on jälgitud ka blokeerumatute pidurite (ABS) loomisel. Libedal teel tuleb alati pidurdamisega ettevaatlik olla (näiteks munakivisillutisega teel, algava vihmasaju korral).

Auto → Liiklusõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

Pidurisüsteemi ülesanne: võimaldada juhil auto kiirust vähendada ja vajadusel seisata. Pidurisüsteem muundab auto liikumise kineetilist energiat soojusenergiaks. Pidurisüsteemi moodustavad: pidurdusmehanism(tagab auto rataste pidurdamise), piduriajam(vähendab pidurdamiseks vajalikku jõudu). Pidurdussüsteemi põhiosad: piduripedaal, vaakumvõimendi, peasilinder, pidurdusjõu regulaator, piduriketas, piduritrummel. Peatumise teekond: reageerimise teekond+ pidurite rakendumise teekond + püsiva aeglustusega läbitud teekond. Pidurdusteekond: aeglustuse kasvu teekond + püsiva

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Engine

17. Control system ­ Juhtsüsteem 18. Subsystem ­ Allsüsteem 19. Fuel system ­ Toitesüsteem 20. Exhaust system ­ Väljalaskesüsteem 21. Lubrication system ­ Õlitussüsteem 22. Cooling system ­ Jahutussüsteem 23. Drive system ­ veosüsteem 24. Clutch ­ sidur 25. Differential ­ Diferentsiaal 26. Drive shaft ­ Veovõll 27. Suspension ­ vedrustus 28. Shock ­ absorber ­ Amortisaator 29. Support system ­ Tugisüsteem 30. Steering system ­ juhtimissüsteem 31. Brake system ­ pidurisüsteem 32. To direct ­ juhtima 33. Even numbers ­ Paarisarvud 34. To arrange in line ­ Paigutama reas 35. Inline engine ­ reasmootor 36. Awkward ­ kohmakas 37. To split in two ­ jaotama kaheks 38. To arrange in a vee ­ Paigutama V-kujuliselt 39. V-engine ­ V-mootor 40. To lay flat ­ paigutama lamedalt 41. Flat engine ­ lamamootor 42. Boxer engine ­ boksermootor 43. Sophisticated ­ Keerukas 44. Piston ­ Kolb 45. Downward stroke ­ Allapoole laskuv takt 46. To suck (in) ­ (sisse) imema 47

Keeled → Inglise keel
6 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Reklaami tajumine, mäletamine, tähelepanuprotsessid, õppimine, kujutlus, imago. Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia

REKLAAMI TAJUMINE Kontrast  Et olla märgatav, peab objekt olema: Teistest esile tõusev  Värvuskontrast ja kontrastisuhted (nt kollased ja oranzid toonid- suuremad pilgupüüdjad)  Hallikad/Pastelsed toonid – elegantsus(soliidsus  Vastand värvid – optilise taskaalu saamiseks  Kahemõttelisus (ehk pilt, või lause mida saab võtta kahemõtteliselt nii metafoorina kui ka otse) nt Put your tiger in the tank – bensiinijaamareklaam  Intensiivsus – Eredad objektid, valjud helid, tugevama valguse all olevad objektid. Kõne kompositsioon (pausid,täishäälikute pikem hääldamine)  Liikuvad elemendid liikumatute taustal (nt vaateaknad) Tajuorganisatsioon (gestaltfaktoritemõju)  FiGUUR + reklaamielemendid = TERVIK  Figuur – nim. Seda mis esile tungib ehk tähtsaim juhtiv üksus  Foon - nim. See mis tahaplaanile jääb  Figuuri tunnused: esileulatuvus, hea reaalne/nä...

Meedia → Reklaam
74 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Autode tehnonõuded

Milleks on tehnonõudeid vaja? · Liikluse ohutus ja korraldus (standardiseeritud massid, mõõtmed, laternad, märgistus jne) · Keskkonna kaitse (loodus- ja linnakeskkond) · Reisijate turvalisus (aktiivne ja passiivne) Esimesed nõuded autode varustusele 19.sajandi lõpp ­ 20. sajandi Algus Aktiivne turvalisus - Pidurisüsteem - Juhi vaateväli - Rehvid - Valgustusseadmed - Elektroonikaseadmete stabiilsus Passiivne turvalisus Emissioonid - Heitgaasid - Müra - Kütuseaurud - Elektromagnetkiirgus Ärandamiskindlus Registreerimismärgi, andmesildi jms paigutus Mootori võimsus Massid ja mõõtmed Mõisted · Sõiduk on teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev liiklusvahend, mis liigub mootori või muul jõul. · Mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk.

Auto → Autode tehnonõuded
119 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Hüdraulika kontroltöö vastused

Seda piiravad asjaolud? Vähendates piiramatult väiksema silindri pindala ja suurendades samal ajal piiramatult suurema silindri pindala võiksime saada väga suuri võimendusi. Kuid meil on tegemist lihtmehhanismiga st, võites jõus kaotame sama palju teepikkuses, seega: See eeldab väiksema kolvi mitmeid kordi suuremat käigupikkust võrreldes suurema silindri käiguga, mis on tehniliselt raskesti teostatav. See sobib vaid väikeste teepikkuste korral, näiteks auto pidurisüsteem. Töösilindri kolvi suurte käigupikkuste korral asendab väikest silindrit pump. 14. Vooluhulga mõiste. Vooluhulga seos voolukiiruse ja toru läbimõõduga. Mis piirab vedeliku voolukiirust torustikus? Vooluhulgaks nimetatakse ajaühikus voolu ristlõiget läbinud vedeliku kogust. Vedeliku voolu kiirus samas vedeliku voolus on pöördvõrdeline voolu ristlõike pindalaga. v1/v2 = A2/A1 15.Rõhulang voolamisel torustikes. Rõhulangu põhjustavad tegurid. Voolav vedelik

Mehaanika → Hüdraulika ja pneumaatika
355 allalaadimist
thumbnail
14
docx

LONWORKS

LonWorksile: · ANSI / CEA 709,1-B-2002. Kontroll võrgustike ja kodu kontroll (ANSI spetsifikatsioon KMH / CEA 709,1 kaudu kättesaadavaks Global Engineering dokumendid). · ANSI / ASHRAE 135-1995. MAC kihi Hoone automaatika ja juhtimissüsteem Networking standard · IEEE 1473-L. Intra-auto ja muu auto side raudteeveeremi (reisirongid) · AKI EAP. Ameerika Raudteede Assotsiatsiooni elektrooniliselt juhitav pneumaatiline pidurisüsteem · EN14908-1. Euroopa Liidu intelligentsed ehitised · GB / Z 20.177,1-2.006. Standardikomitee Administration Hiina kontrolli võrgustike · GB / T 20.299,4-2.006. Standardikomitee haldus Hiina Digital Tehnika kohaldamine Ehitus Residence ühenduse · SEMI E54.16. Semiconductor seadmete tootjad standard andur-ajam võrgud 3. TÖÖRIISTAD INTEGRATSIOONI JA ARENGU JAOKS 4.1 Integratsiooni tööriistad

Masinaehitus → Automaatika
16 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Tehnika uuendused iseseisevtöö

KOOL Auto- ja masinaremondi osakond EESNIMI PERENIMI Tehnika uuendused Õpimapp Juhendaja Õpetaja Tartu 2015 SISUKORD Sisukord.............................................................................................................................2 Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1Autode ajalugu.................................................................................................................4 2Autode liigitus.................................................................................................................6 2.1Sedaan.......................................................................................................................6 2.2Kupee.....................

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
8 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Hüdro- ja Pneumoseadmed

Järelikult peab esimese silindri kolvi käigupikkus s1 võrreldes teise silindri kolvi käigupikkusega s2 olema nii mitu korda suurem, kui on seadmelt saadav jõu võimendus ehk: s1A1 = s2A2 ehk s2 = s1 Sellest tuleneb väiksema kolvi mitmeid kordi suurem käigupikkus võrreldes suurema silindri käigupikkusega, mis on tehniliselt raskesti realiseeritav. Selel 12 näidatud skeem sobib vaid täituri väikeste käigupikkuste korral, näiteks auto pidurisüsteem. Töösilindri kolvi suurte käigupikkuste korral asendab väikest silindrit pump, mis annab oma samaaegselt töötavatest paljudest (suur summaarne käigupikkus!) väikestest tööruumidest (väike pindala! ning sellest tingituna suhteliselt väikesed vajalikud survejõud!) survestatud vedeliku (suur rõhk!) pideva vooluna töösilindrisse. 8. Töövedelike saastumise põhjused. Vedeliku saastumise mõju süsteemi tööle. Filtri, -arv. Saastumise põhjused:

Mehaanika → Hüdraulika ja pneumaatika
147 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

Ei, kui autojuhil on trammi suhtes eesõigus. Sõidad pikemat aega ühtlase suure kiirusega. Milliseid tagajärgi võib see endaga kaasa tuua? Õige kiiruse tunnetus väheneb. Keskendumisvõime väheneb. Õige kiiruse tunnetus paraneb, eriti kurvide läbimisel. Mida tuleb arvestada lastele lähenedes? Lapsed käituvad sageli ettearvamatult. Lapsed reageerivad alati kiiresti. Lapsed täidavad alati liiklusreegleid. Kas blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) kaitseb juhti ebapiisava pikivahega sõitmisel tekkiva ohu eest? Jah. Ei. Tee andmine tähendab, et ma ei liigu ega ei tee manöövreid mis sunniks teist liiklejat... ...muutma oma liikumise suunda. ...muutma oma liikumise kiirust. Mida peaks juht arvestama reguleerimata samaliigiliste teede ristmiku ületamisel? Sobiva sõidukiiruse valiku nõuet. Teeandmise nõuet. Ristmiku mõõtmeid. Kaherajalisel ringristmikul võib vasakpoolselt rajalt välja sõita... ..

Auto → Liiklus
683 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

1 Sisukord: Autode jõuülekanded 4 Üldandmed 4 Jõuülekannete otstarve ja tüübid 4 Ülekande tüübid: 5 Mehaanilised jõuülekanded 8 Sidur 11 Üldandmed 11 Mehaaniline ajam 13 Hüdrauliline ajam 13 Sidurite tüüpskeeme 15 Väändevõnkesummutid 17 Mehaanilise või hüdroajamiga lamellsidurid 18 Mehaanilise ajami ja pneumo- või hüdrovõimendiga sidurid 24 Käigukastid, jaotuskastid ja käiguaeglustid 26 Üldandme...

Auto → Jõuülekanne
51 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

õlile lisasurve suhteliselt väikese jõu rakendamisel pedaalile, mis saadakse välisjõu rõhult ja on ligikaudu 0,08 Mpa. Lisaseadmeteks on siin: vaakumpump ­ käivitatakse mootorilt, vaakumkamber, vaakumi torustik, vaakumkraan. 45. Pidurite hüdroajam: ajami põhiosad ja talitlus; hüdroajami efektiivsust suurendavad seadmed: vaakumvõimendi, pidurdusjõu regulaator, kahekontuuriline ajam Hüdraulilise ajamiga pidurisüsteem on sarnane mehhaanilise ajamiga piduritele, ainult et siin asendavad hoovastikku piduri peasilinder, piduritoru, töösilinder ja pidurivedelik, mis täidab süsteemi ja on töötavaks kehaks. 46. Pidurite pneumoajam: pneumoajami toiteharu ja selle seadmed (kompressor, rõhuregulaator, kaitseklapid jt.), pneumoajami põhiharude seadmed (otse- ja pöördtoimega järgivmehhanismid (pidurikraanid), pidurikambrid jt.) 47

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

Klassikalisel traktoritel ei paikne vedava ratta pidurdusseadised ratta juures, vaid ratta võllil enne lõppülekannet. Traktoritel tavaliselt esisilla rattaid ei pidurdata (liigendraamiga traktoritel pidurdatakse kõiki rattaid). Osadel traktoritel on sõidupidur ja seisupidur ühendatud, juhitakse vaid eraldi hoobadega. Seisupiduri hoob on fikseeritav. Sõidupiduripedaale on traktoril kaks: üks parempoolse teine vasakpoolse veoratta pidurdamiseks. Pidurisüsteem on sellepärast selline, et piduritega oleks võimalik traktorit pöörata ja seisata. Transporttöödel piduripedaalid ühendatakse ja pedaalidele vajutamisel pidurdatakse veorattaid üheaegselt. Põllutöödel ühendatakse pedaalid lahti ja pööretel pidurdatakse pöördesisest ratast. Peale traktori mootori seiskamist lülitatakse sisse seisupidur, sellega tagatakse traktori seismine kohapeal. Pidurid

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

Saabuva kiirabibrigaadi arst liigitab ta polütraumaga patsiendiks. Patsient viiakse järgnevaks raviks aju-koljutrauma, lülisamba nimmeosa vigastuse ja vaagnaluu murru kahtlusega kõrgema astme haigla erakorralise meditsiini osakonda. 33.1. Vigastuste põhjused 1) Liiklusõnnetused Vaatamata seaduslikult reguleeritud meetmetele, nagu kiivri kandmise ja turvavöö kasutamise kohustus, ja liiklusvahendite paremale kaitsesüsteemile (blokeerumisvastane pidurisüsteem, turvapadi jne), on liiklusõnnetused endiselt suurema osa vigastuste põhjustajateks liiklussageduse ja -tiheduse pidevalt suureneva tendentsi tõttu. Ilmastikuoludel, kellaajal ja teetingimustel on suur seos liiklusõnnetustega. Peamised tegurid Mootorsõidukitega toimuvad liiklusõnnetused võib jagada teatud kategooriatesse kaasnevate tüüpiliste vigastuse alusel. Võimalike vigastuste tekkemehhanismi põhikontseptsioon on

Meditsiin → Esmaabi
312 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Pidurisüsteemis kasutatakse rõhku 800 kPa, mistõttu on keelatud võtta pidurivoolikuid vagunite küljest lahti enne, kui ollakse veendunud, et süsteemis puudub rõhk. Voolikühenduse juures asub suruõhukraan, mis suletakse enne, kui voolik vaguni küljest lahti ühendatakse. Pidurisüsteem on ehitatud ohutuskaalutlustel nii, et kui võtta rongis lahti kas või üks vagu- nitevaheline voolikühendus, toob see kaasa rongi kõikide vagunite ja veduri pidurite automaatse ra- kendumise ning rongi seismajäämise. Kui mingil põhjusel on osa rongi koosseisus olevaist vaguneist

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun