ostumahud ja muu oluline (tingimused, makseaeg).Tarnijat teavitatakse tellimuse suurusest ja soovitud tarneajast. Ostmine (operatiivne ostmine, buying)- hanke läbiviimisega seotud tegevused nagu tellimine, transpordi korraldamine ja tasumine ostu eest. Ostmine (ostutegevus, purchasing)- ettevõtte väliste ressursside haldamine/juhtimine. Sisaldab kõiki tegevusi, mis vajalikud selleks et saada hankijalt vajalik toode ettevõttes õigesse kohta. Erineb hankimisest, sest hankimine sisaldab endas ka tarnijate ja tarnijate turgude haldamist. Hankimine/hanketegevus (procurement)- kõik tegevused, mille alusel võib ettevõte saada toote või teenuse ning arve selle eest tarnijalt. Laiem mõiste kui ostutegevus. Tarneahela juhtimise valdkonnas tehtav töö, mis tagab vajalike materjalide ja tooraine olemasolu, et saaks tagada põhitegevuse. Organisatsiooni väliste ressursside haldamine.
funktsiooni täita andmine lepingulisele tootjale või kolmanda osapoole teenusepakkujale, nii et varem ettevõtte-siseselt toodetud toodet või teenust ostetakse sisse väliselt tarnijalt. Abitegevuste sisseostmine a. Seonduvaid mõisteid: isetegemine, ülemaailmne väärtusahel- allhankimine- Põhitegevuste sisseostmine ettevõttelt, mis ei ole hankija kontserni osa äriprotsesside väljaviimine- Ettevõttes täidetava äriprotsessi osaline või terviklik ettevõttest väljaviimine nii, et seda hakkab täitma mõni teine ettevõte kodu- või välismaal tagasitoomine- Ettevõtte tegevus, kus ettevõte lõpetab varem välismaale väljaviidud äriprotsessi sisseostmise välismaalt ja täidab seda ise või ostab sisse kodumaalt 2. Logistikateenused 3. 1PL-st 5PL-ni ii. Klassikaline vs uus ostufilosoofia Klassikaline ostufilosoofia
Olulisteks funktsiooniülesteks valdkondadeks on: tootmislogistika; jaotuslogistika (laondus, varude juhtimine, klienditeenindus, veondus); kaubavedu koos lisateenustega (veokorraldus, ekspedeerimine); logistika klienditeenindus; logistika juhtimine (administreerimine); tarnete juhtimine; ostujuhtimine; tarneahela juhtimine; tagastuslogistika; humanitaarlogistika. 9. Kuidas on seotud ettevõttes omavahel turundus ja logistika? Ettevõtetes käsitletakse logistikat tihedas seoses turundusega. Õige transpordiliigi valik, õnnestunud koostöö vedaja ja/või ekspedeerija, optimaalsed veomarsuudid ja muud logistikute tehtud otsused võivad vähendada logistikakulusid jaotuses sedavõrd, et toodete turustamisel avanevad täiendavad võimalused paindlikuks hinnakujundamiseks. LK 17 - Logistikasüsteem 1. Mida kujutab endast logistikasüsteem?
Ärilogistika 150875CTF TARNIJA JUHITUD LAOVARUD Referaat Juhendaja: Tarvo Niine Tallinn 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS ...................................................................................................................... 3 1. VARUDE VÄHENDAMISE TÕDE .................................................................................. 5 2. TARNIJA JUHITUD KAUBAVARU (VMI) OLEMUS ................................................... 8 3. KAUPMEES KARDAB LAOVARUDE ÜLE OTSUSTAMIST TARNIJALE USALDADA ............................................................................................................................ 10 4. KUIDAS VMI TOIMIB ................................................................................................... 13 KOKKUVÕTE .........................................
Logistikakonspekt LOGISTIKA JA TRANSPORT/ÄRILOGISTIKA 1. Logistika mõiste, olemus ja üldkontseptsioon 1992. aastal Stockholmis peetud Euroopa Logistika Assotsiatsiooni (European Logistics Association) rahvusvahelisel sümpoosionil märgiti, et sõnal “logistika” puudub tänapäeval üheselt aktsepteeritav tähendus. Logistikat defineeritakse erinevalt. Euroopa Standardiseerimis Komitee (European Committee of Standardization) peab logistikaks inimeste ja/või kaupade vedamise ja ladustamise kavandamist, korraldamist, kontrollimist ning kaasabi eesmärgiga
Logistika strateegia, eesmärgid ja ülesanded lähtuvad ettevõtte ja selle turunduse eesmärkidest. Logistika peaks looma eeldused ja võimalused efektiivseks toot- miseks ning turunduseks. Kuna ärilogistika on tootmist ja kaubandust teenindav, paljudest omavahel seotud valdkon- dadest koosnev tegevusala, on seda logistikaspetsialistid määratlenud veidi erinevalt. Logistika arengu tõttu on saanud aja jooksul selgemaks logistika olemus, ärilised ülesanded ning eesmärgid, mistõttu määratlused on muutunud aja jooksul täpsemaks ja vastavad rohkem valdkonna sisule. Kuna logistika peamine eesmärk lähtub vajadusest teenindada turul tarbijat ja pakkuda talle vajalikke tooteid ning teenuseid, on logistika missiooni määratlemisel kesksel kohal tarbija. Üldjuhul defineeritakse logistika missiooni järgmiselt: „Logistika missiooniks on tagada tarbijaile
Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine Logistika olemus Logistikal ei ole kindlat definitsiooni. Logistika sisu määratlemine sõltub sellest, kas rõhk asetatakse tootmisele, äritegevusele, üksikfirmale, mingile majandusharule või globaalsele optimeerimisele. Logistika kui teadusharu hõlmab järgmisi tegevusvaldkondi: 1)laotegevus 2)laovarud 3)veondus 4)info, tellimisprotsess, administreerimine 5)pakkimine 6)tagastused Logistika on :
· jaotus · tellimuste töötlemine ja klienditeenindus 6 · kvaliteedisüsteemid ja standardid · infosüsteemid ja arvutustehnika · toimingute ja protsesside jälgimine ning mõõtmine · logistiliste süsteemide strateegiline planeerimine ning arendamine · rahvusvaheliste ning globaalsete tarneahelate juhtimine · logistika juhtimine ettevõttes · logistiliste teenuste ostmine ja allhanked · logistika ja keskkond. Hästi juhitud logistika eeldab tegelemist logistika kõikide või paljude valdkondadega. Seetõttu peab kaasaegse suurettevõtte logistikajuht olema kursis kõikide loetletud valdkondadega. Uued logistilised lahendused nõuavad igapäevaelus loovat suhtumist, tehnoloogia tundmist ja majanduslike realiteetide haldamist. Vaatamata sellele, et ettevõtte erinevate toimingute ja
Kõik kommentaarid