Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Nimetu (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas anaeroobset läve pulsomeetri abil treenida ?
 
Säutsu twitteris
Treening südamelöögisagedus(HR) järgi.
Jack ei saa aru – ta on sama vana kui ta treeningukaaslane Joe. Mõlemad kasutavad tavalist 220 miinus vanus valemit oma maksimum HR leidmiseks. Nende arvutatud puhke , aeroobne ja anaeroobne treeningtsoon on identsed. Jack ja Joe isegi kasutavad sama firma pulsomeetrit ja alati treenivad koos sama intensiivsusega. Selle tempo juures Joe kannatab samal ajal kui Jack vaevalt higistab. Jack on selgelt parem sportlane – va. võistlustel.
Nad mõlemad treenivad valesti.
Joe on õnneseen. Mõlemad 35 aastased sport klassi võistlejad on eksinud oma treeningtsoonide määramisel, arvutades need maksimum HR järgi. Isegi kui nad oleksid oma maksimum HR teinud kindlaks kallis stressitestis. Lõpuks oleks ikka Joe kiirem kui Jack.
Treening AT järgi
Pole vahet, kuidas maksimum HR on leitud – see on vale number oma treeningtsoonide leidmiseks. Joe läheb võistlustel paremini, sellepärast, et ta teeb päris trenni samal ajal kui Jack seda ei tee. Treenides oma 90% maksimumist tsoonis, Jack ei ületa kunagi oma anaeroobset läve! Tegelikult saavutab Jack oma anaeroobse läve, kui ta ületab 95% oma maksimum HRist. V6istlustel stardib Jack nagu banshee ainult selleks, et jääda maha, kui piimhape tekkib kiiremini, kui keha suudab seda eemaldada. Jack ei suuda valu kannatada, sest ta ei treeni kunagi valulävel. Joe saab Jacki kätte ja möödub temast, sest ta treenib oma anaeroobsel lävel ja on oma keha harjutanud taluma piimhappe poolt tekitatud valu.
Miks “AT” on parem kui maksimum
Aeroobne lävi on punkt, mil hakkab piimhape hakkab kiiresti verre kogunema. Maastikurattaga tuntakse LT kui punkti, mil hingamine muutub hingeldamiseks ja jalad tahavad krampi minna. Kõik rasked liigutused maastikurattal – nagu start, mäkke tõusmine ja kitsaskohtade sulgemine – on sooritatud anaeroobselt (kõrgemal anaeroobsest piirist). Seetõttu on maastikujalgratturile üheks suuremaks piiravaks teguriks võimetus tegeleda piimhappest põhjustatust valuga. Isegi kui rattur on geneetiliselt õnnistatud tavalisest kõrgema aeroobse võimega(VO2 max), võidab teda rattur madalama VO2 max’iga, kes on harjutanud oma keha toime tulema anaeroobses piirkonnaga.
Oma anaeroobset läve on kasulik teada, kuna see on kõige treenitavam aspekt hapniku/südame süsteemis. Sõites anaeroobses või üle anaeroobse tsooni õpetad oma keha piimhapet oma kehast puhastama kiiremini, nii et süda ja teised lihased saavad seda tagasi energiaks muuta.
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Nimetu #1 Nimetu #2 Nimetu #3 Nimetu #4 Nimetu #5
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-07-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Pantehr222 Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (1)

Pantehr222 profiilipilt
Pantehr222: hea
23:13 02-12-2008


Sarnased materjalid

106
pdf
Murdmaasuusataja treeningprotsess ja sauna kasutamine taastumisvahendina
139
pdf
Spordi üldained 1 tase
21
doc
Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
20
docx
SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED
14
doc
Kehalise töövõime hindamine konspekt eksamiks
248
pdf
Akadeemilise sõudmise üldised alused
19
odt
Tervisesportlase treening



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun