Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Mootorsaed - referaat (1)

4 HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Järvamaa Kutsehariduskeskus




Mootorsaed
Referaat



Koostas:
Juhendaja:


2011
Mootorsaagide hooldamine ja korrashoid
Filtri kontroll
Tuleb aegajalt filtrit kontrollida. Korras filter on valget värvi, kui filter on muutunud kollaseks siis peaksime muretsema endale tagavara filtri. Pruunikaks muutunud filter tuleb välja vahetada. Viltfiltreid saab puhastada ainult suruõhuga, kapronfiltreid puhastatakse pintsliga, suruõhuga ja aegajalt peaks nad läbi pesema , soovitavalt nõudepesuvahendiga.
Karburaatori reguleerimine
Kõige täpsema reguleerimise saame tahhomeetri kasutamisel . Normaalsed tühikäigu pöörded reguleeritakse 2400 -2800p/min. Töökäigu pöörded on 12000p/min. Reguleerimiseks on sael kolm kruvi:
L - väntvõlli väikeste pöörete reguleerimine.
H - väntvõlli suurte pöörete reguleerimine
T – tühikäigu reguleerimine (segusiibri tugikruvi)
Süüteküünla kontroll
Peame aegajalt kontrollima (kord nädalas) süüteküünla elektroodide seisu ja ja vajaduse korral reguleerima elektrootide vahe 0,5mm. Normaalne süüteküünla isolaatori ja elektrootide värv peaks olema hallikas-pruunikas. Elektroodid peaksid olema puhtad ja põlemata. Kui elektroodile on tekkinud tagikiht, tuleks see eemaldada kraapides (mitte kasutada terasharja). Kui küünlaelektroodid on põlenud ebaühtlaselt, isolaator tumepruun siis tuleb küünal vahetada uue vastu – võime rikkuda süüteseadme. Kui küünal on kaetud tahmaga – õhufilter on ummistinud ja/või liiga rikas küttesegu, töötamine pikka aega kas liiga madalatel või kõrgetel temperatuuridel. Kui isolaator on valgeks põlenud ja on ka „higipiisad“ – liiga madal temperatuur. Isolaator on põlenud hambuliseks, elektroodid ebaühtlaselt põlenud, isegi korrudeerunud – vale bensiin, küünal ei ole korralikult kinnitatud, süütemoment on vale, bensiinis on väga palju õli, küünal on vale. Elektroodid on märjad – küttesegus on palju õli või vale õli, liiga nõrk säde.
Igapäevase hoolduse käigus tuleks läbi käiviti kaane avade suruõhuga puhastada süüteseadme ümbrus.

Jahutus
Mootori normaalne jahutus tagatakse vahelduvatel pööretel töötamisel. Külmaga töötades võib tekkida ülejahutamine. Selle vältimiseks oleks mõistlik osa õhuvõtuavast sulgeda. Suvel võib aga saag üle kuumeneda, sellel perioodil tuleb vältida saega töötamist. Aegajalt tuleb silindri ribide vahelt puhastada, samuti vajab puhastamist käiviti kaas õhuvõtuavadega. Puhastamiseks on kõige mõistlikum kasutada suruõhku. Talvisel ajal kasutada talvist reziimi – st, et kaitsekattes, silindri ja õhufiltri vahelises seinas peab olema luuk avatud.
Õlitussüsteem
Mootorsae õlitamissüsteem koosneb mootori detailide õlitamisest ja saeketi õlitamisest. Õlitust tahavad raamlaagrid (alumine ja ülemine), silindri sisepind. Mootori õlitus tagatakse küttesegusse lisatud õli abil. Õli lisatakse vahekorras 1:50. Keti õlituse toimimist kontrollitakse töötava sae korral, kui maksimaalsete pööretega kett suunatakse otsaga lumele või värskelt lõigatud kännule. Sinna peab lekkima must õlikestustega triip . Piisava koguse hindamiseks peab õlikulu ühe töödatud paagi kütuse kohale ümber kolmveerand õlipaaki. Kui õlitus ei toimi või on puudulik on kõige tõenäolisem põhjus plaadi õlitusava ummistumine või õlitussoone ummistumine. Järgmisena peaksime kontrollima õlipaagis kas filter pole ummistunud. Seda tuleks pesta. Järgmisena peaksime kontrollima pumbavõlli hammasratta korrasolekut.
Siduri hooldus ja rikked
Siduri võimalikud rikked:
  • Kett jookseb kaasa – sidur ei lahuta . Viga – vedru katki.
  • Vedrude tõmbetugevus on vähenenud.
  • Siduri ümber on keerdunud rohukõrsi või nööri

Siduri laager vajab määrimist umbes kord nädalas. Suurematel saemarkidel toimub määrimine väntvõlli kanali kaudu spetsiaalse määrdepritsi abil kus määret lüüakse pritsiga mitte rohkem kui 2x. Ülemäärimine põhjustab siduri saastumise määrdega mis põhjustab siduri libisemise.

Igapäevane hooldus


·        Puhastada mootorsaag väljastpoolt
·        Puhastada õhufilter, vigastatud õhufilter vahetada.
·        Pöörata saeplaat nii, et selle alumine pool jääks ülemiseks.
·        Puhastada saeplaadi soon ja õlitusavad.
·        Puhastada starteri ja sidurikatte  alune ning ketipidur.
·        Puhastada silindri jahutusribid.
·        Teritada saekett ja kontrollida keti pingsust. NÜRI KETIGA SAAGIDA EI TOHI!
 

Iganädalane hooldus


·        Viilida maha saeketile tekkinud kidad.
·        Määrida siduri laagrit.
 

Igakuine hooldus


·        Pesta kütuse ja õlipaagid puhta bensiiniga.
·        Puhastada karburaator .
·        Puhastada süüteküünal.
Töötamisel soovitame kasutada pidevalt ja vaheldumisi kolme saeketti.

Saeketi ja –plaadi paigaldamine


 
1.      Enne saeketi ja –plaadi paigaldama asumist
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Mootorsaed - referaat #1 Mootorsaed - referaat #2 Mootorsaed - referaat #3 Mootorsaed - referaat #4 Mootorsaed - referaat #5 Mootorsaed - referaat #6 Mootorsaed - referaat #7 Mootorsaed - referaat #8 Mootorsaed - referaat #9 Mootorsaed - referaat #10 Mootorsaed - referaat #11 Mootorsaed - referaat #12 Mootorsaed - referaat #13 Mootorsaed - referaat #14 Mootorsaed - referaat #15 Mootorsaed - referaat #16 Mootorsaed - referaat #17
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-04-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 72 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 077 Õppematerjali autor

Lisainfo


Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

rolandkontkar profiilipilt
rolandkontkar: Jah kindlasti aitas :) tore, kui on olemas selliseid asju.
18:33 05-12-2012


Sarnased materjalid

22
docx
Rootsi referaat
14
odt
Rahvakalender - referaat
9
doc
Puitpõrandad - referaat
12
doc
Keemia - Referaat
8
odt
Nugade referaat
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
70
pdf
Saeõpetus
181
doc
A Palu mootorratta raamat





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun