Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"medici" - 252 õppematerjali

thumbnail
8
pptx

Prantsuse kokad.

õpikuna kui ka kokaraamatuna. Koos sõbra César Ritziga pani aluse paljudele hotellidele, näiteks Savoy hotellile Londonis ning paljudele Ritzi hotellidele kogu Euroopas. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Caterina de Medici Caterina de Medicit (1519 1589, Prantsuse kuninga Henri II abikaasa) peetakse Prantsuse köögile kui sellisele alusepanijaks. Enne teda oli prantsuse kokakunst suuresti keskaegne: paksud lääged kastmed pidid varjama riknenud liha maitset, raskepärased toidud maitsesid magushapult ning teravamaitselisi vürtse peeti ülimateks delikatessideks. Kui Caterina Prantsusmaale tuli, tõi ta endaga kaasa mitu oma Firenze kokka, kes olid hästi kursis itaalia köögi

Toit → Toitumisõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Louis XIII referaat

Sissejuhatus Louis XIII oli Prantsusmaa kuningas 1610. aastast kuni oma surmani (1643). Ta oli Henri IV ja tema teise abikaasa Maria de' Medici poeg. Henri IV (1610. aasta 14. mail) mõrvati hetkel, kui ta tahtis vaenutegevust alustada. Aastani 1614 valitses regendina Louis XIII ema Maria de' Medici. Seejärel mõjutas Louis'i tema soosik hertsog C.de Luynes (1578-1621). Louis XIII hooldajavalitsus oli rangelt katoliiklik. Aadli separatismi tagajärjel nõrgenenud kuningavõim tugevnes uuesti, kui riigi tegelik valitseja oli esimene minister kardinal Richelieu. Louis XIII oli Päikesekuninga Louis XIV isa ja Austria Anna abikaasa. Louis XIII suri 1643 kui tema poeg Louis IV ei olnud veel viieaastanegi. Ma valisin selle teema kuna Louis XIII ei ole nii tuntud ja

Ajalugu → Ajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

ülikoolid keskajal ja tänapäeval, vanimad ülikoolid ja mõist

HispaaniasUppsala ülikool (1477) Laiendatud kava: 1) Katkuepideemia-Aastatel 541–542 tabas Itaaliat katkuepideemia, mis hävitas suure hulga elanikkonnast. 14. sajandil tappis katk umbes kolmandiku Euroopa elanikest. Katk jõudis Euroopasse 1347. aastal Krimmi ja Itaalia kaudu Aasiast. Katku levitavad närilised, eriti rotid ja ümisejad. Neil parasiitidena elavad kirbud nakatavad inimesi. 2) Itaalia linnade õitseng- 3) Medicid Firenzes. Medici oli Firenze pankuri- ja valitsejasuguvõsa, tuntud 13. sajandi algusest.Medicid pärinesid tõenäoliselt talupoegade seast, kuigi perekonnalegendi järgi oli nende esivanemaks Karl Suure kaaskonda kuulunud rüütel, kes tapnud Põhja- Itaalias hiiglase. Spekuleeritud on ka selle üle, et Medicite esivanemad olid arstid või apteekrid, kuid see versioon pole eriti suurt toetust leidnud.Medicid tegelesid pangandusega juba 13. sajandil, kuid esile tõusid nad alles 14

Ajalugu → Ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Medicid

teistest teguritest tingitud majanduslangus oli varasemad pangaperekonnad pankrotti ajanud. Nii tõusid nad linna mõjukaimate perekondade sekka, kuid eriti suurt poliitilist mõju nad kuni 15. sajandi teise veerandini ei omanud.Medicid valitsesid 1434­1737 vaheaegadega 1494­1512 ja 1527­1530. Nad säilitasid 1532. aastani vabariikliku valitsusvormi, seejärel omandasid Firenze hertsogi ja 1569 Toscana suurhertsogi tiitli. Medici suguvõsast pärinesid paavstid Leo X, Clemens VII ja Leo XI, samuti Prantsusmaa kuningannad Caterina de' Medici ning Marie de' Medici. o Medici · Itaalias esiletõusnud Medicite perekonna kaubakontorid paiknesid pea kõigis suuremates Euroopa sadamalinnades. Laenasid raha Inglise, Prantsuse kuningale. Kaks perekonna liiget jõudsid paavstitroonile. Vastutasuks said monopoolse õigus kaubelda maarjajääga.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

Itaalia vararenessansi tutvustus

Oli itaalia vararenesanssi skulptor ja maalikunstnik Oli realist, koguni naturalist, ta ei põrka tagasi ka inetuse kujutamise eest Jõulise realismiga ühendab ta võimsa stiilitahte ja monumentaalsuse tunnetuse Avaldas äärmiselt viljakat mõju kogu vararenessanssi plastika arengule. Herodese pidu. 1427. Gattamelata. 144750. Laulvad inglid. 1447 50. Taavet. u. 1430. Andrea della Verocchio (1435 ­1488) Oli Itaalia skulptor, kullassepp ja maalikunstnik, kes töötas Lorenzo de' Medici õukonnas Firenzes. Nagu Donatellogi valmistas ta võiduka Taaveti pronkskuju Kavandas Veneetsiasse teise sealse väepealiku Colleoni ratsamonumendi Verocchio teoseid Kristuse ristimine. 147275. Taavet. 147375. Kristus ja Uskmatu Toomas. 147683. Kondotjeer Colleoni monument Veneetsias. 1480ndad. Maalikunst Maalikunsti tõi renessansiajastu palju uut

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sandro Botticelli

kui seda said teised temaaegsed kunstnikud. Filippo Lippi töökojas veetis ta õpipoisina kolm aastat. Iseseisvaks kunstnikuks võib pidada teda juba aastast 1469, sest selle aasta katastriraamatus on isal kirjas, et poeg töötab kodus. 1470. aasta kevadel pärast isa surma avas Sandro oma töökoja. Suurema osa oma elust veetis ta Firenze rikaste perekondade jaoks töötades . Üheks tuntumaks neist oli Lorenzo di Medici õukond, kus ta maalis mitu kuulsat portreed, näiteks ,,Guiliano di Medici" (1475-1476) ja ,,Imeline madonna" (1476-1477). Lorenzo di Medici, kes tuli Firenzes 1469.aastal võimule, sai Botticelli peamiseks kliendiks. Kuna Medicid olid suured kunstiväärtustajad, siis tegi Sandro hulga töid just Medici ja tema sugulaste tellimisel. Näiteks 1477-1478 maalis ta Lorenzo vendade villasse Castellos ,,Primavera" (,,Kevade"), mis on üks tema tuntuim töö.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Medicid ja nende osa Euroopa kultuuris

Firenze ja Medicid Renesnsi sünnipaik oli Itaalias asuv Firenze. Selles linnas oli tähtsal positsioonil pangandusega rikastunud Medicite suguvõsa. Üle 300 a vaid paari lühiajalise vahega, olid nad linna tegelikeks valitsejateks. Sellest suguvõsast olid pärit kolm paavsti, kaks Prantsuse kuningannat ning alates 1532 a-st Firence hertsogid ja 1569-1737 Toscana suurhertsogid. Suguvõsa silmapaistvaim esindaja oli aga Lorenzo de' Medici e. Lorenzo Tore. Medicid Pärast Cosimo di Medici surma tõusis dünastia etteotsa Lorenzo isa Pietro di Medici kui Cosimo seaduslik järeltulija. Prantsuse kuningas Louis XI määras Pietro oma nõukogu liikmeks. Nii lootis Prantsusmaa kuningas oma rahalist seisu parandada, sest Medicid olid tolle aja suurimad pankurid. Pärast isa surma 1469 a asus Lorenzo Medicite dünastia etteotsa. Lorenzo osales ka poliililistes reformides.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanssi kunstnik Sandro Botticelli

puhuvad karbi ranna poole. Väljaõpetatuna ja kiindunud maalikunstis , otsustab pühenduda talle. Filipepide perekond on austatud linnas ,mis hiljem tagab Botticellile imposantsetele sidemetele. Esimesed iseseisvad kunstniku tööd valmivad 1469. aastal isa majas. Just sel aastal toimub ta elus järsk muutus. 1470. aastal saab oma esimese ametliku tellimuse. Samal ajal Soderini aga viib kokku Botticelli Medici perekonnaga. Sellest ajast tema looming saab tuntuks, selle pärast see õitsemis periood on tihedalt seotud Medici nimega. Botticelli maalis Medici olles õukonnas mitu tuntud portreed, näiteks ,,Giuliano de Medici" ja ,,Imeline Madonna" Botticelli elas peaaegu kogu oma elu Firenzes, mis oli 15. sajandil õitsev kunstikeskus. Linn oli rikas ja uhke, ja Botticelli oli siin üks kõige hõivatumaid kunstnikke, täites niihästi kirikute ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Sandro Botticelli

Üheks tuntumaks neist oli Lorenzo di Medici õukond, kus ta maalis mitu kuulsat portreed, näiteks ,,Guiliano di Medici" (1475- 1476) ja ,,Imeline madonna" (1476-1477). 1472. aastal astus Sandro Püha Luca gildi liikmeks ja täitis peamiselt Firenzest tulevaid tellimusi. 1474. aastal maalis ta Firenze vanima, Santa Maria Novella kiriku jaoks ühe oma kaunimatest töödest ,,Püha Sebastian". 1469. aastal tuli Firenzes võimule Lorenzo medici, kelle palee muutub Firenze kunstielu keskmeks. Lorenzost- suurest kunstnike ja poeetide patroonist- saab Botticelli peamine klient. Kunstnik teeb hulga töid Medici ja tema sugulaste tellimisel. 1477-1478 maalib ta Lorenzo Medici vendade villasse Castellos ,,Primavera" (,,Kevade"), ühe oma tuntuma töö. 1480. aastal kutsus paavst Sixtus IV Botticelli Rooma, kus ta kõrvuti rea tolle aja silmapaistvate meistritega (Ghirlandajo, Signorelli, Perugino jt) maalis kolm freskot

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Palazzod, alberti

Teine korrus oli kergema ilmega kui esimene. Kõige ülemine oli neist kõige kergem, kuna sellel ei olnud mingit kandvat ülesannet. Ka aknad muutusid alt üles suuremaks. Aja pikku muutus palazzo elamuks inimestele, kes just ei tahtnudki oma rikkust varjata. Pikapeale muutusid aknad suuremaks ja need nagu avanesid tänava poole ega püüdnud end enam maailmast eraldada. Palazzo Medici-Riccardi arhitekt oli Michelozzo di Bartolomeo. Ta ehitas selle palee Medici perekonnale aastatel 1445-1460. See palazzo on tuntud just oma seinade poolest mis olid rustikad poolest. Ka siin kasutati klassikalist palazzo ehitamisstiili. Hoone on kolmekorruseline, esimese korrus aknad tillukesed, järgnevatel korrustel suured ja kaunid aknad. Esimene korrus on massiivne ehituselt sellepärast, et sel korrusel on kandev ülesanne. See hoone peegeldab renessansi vaimu oma ratsionaalsuse ja korrapärasusega. See kaunis palazo asub Firenzes.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Peter Paul Rubens

PILDILEHED PETER PAUL RUBENS (1577-1640) Naise portree, 1608, õlimaalitehnika *asub Bukaresti Kunstimuuseumis Rumeenias *maal on süngetes tumedates toonides, peamiselt on kasutatud musta *pildi olulisimat, naist, on peaaegu võimatu taustast eristada, sest piirjooned sulanduvad tausta *silma torkavad taustal olev ümarkaare-kujuline avaus ning naisterahva moodne krae Püha Sebastian, 1618, õlimaalitehnika *asub Berliinis Gemaldegaleriis Saksamaal *kohe torkavad silma 5 noolt, mis mehe keha on läbinud *miimika on paigas ­ näha on, kuidas mees piinleb *inimene on taustast hästi eristatav *kasutatud on pastelseid toone *samuti torkab silma taustal olev rannajupp Portree Marie de' Medic...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli

Andmeid Sandro Botticelli, täisnimega Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi, elu kohta on vähe, kuid on teada, et temast sai õpilane siis, kui ta oli umbes 14 aastat vana. See näitab, et ta on saanud põhjalikuma hariduse kui teised renessanssi kunstnikud. Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. Ta oli Filippo Lippi õpilane. 1570 aastaks oli ta koos abilistega töökoja avanud. Ta töötas Firenze suuremate perekondade heaks, neist tuntuimaks oli Loerenzo de Medici õukond. Seal maalis ta kuulsad portreed ,, Giuliano de Medici" ja ,,Imeline Madonna". Botticellil tuli kõige paremini välja tahvelmaalide tegemine. Ta armastas ümarformaati. Tema parimad saavutused on ,,Maarja kroonimine" ja ,,Trooniv Madonna". Ümarformaafis piltidest on ilusaim ,,Manificat". 1480. aastal kutsus paavst Sixtus IV ta Rooma, kus ta koos teiste silmapaistvate meistritega teostas mõned freskod Vatikani lossi kabelis, ehk Sixtuse kabelis. Botticelli kirikupildid on hoopis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Prantsuse renessanss kokkuvõte

Charles VII favoriit), Charles VII portree (Ch. VII Võidukas, s. 1403, valitses 1423- 1461). JEAN CLOUET (1485-1541), Francois I õuemaalija - Fr. I portree. FRANCOIS CLOUET ( 1505- 72), Jeani poeg, portretist, "Suplev naine" (Diane), H II, C de M, Ch IX portreed PIERRE LESCOT (1510-78), arhitekt, Louvre (1546). JEAN GOUJON (1510-68), arhitekt, Louvre, Süütute kaev (5 reljeefi, Louvre`is), "Diana hirvega". GERMAIN PILON (1535-90), skulptor, Henri II ja Katariina di Medici hauamonument Saint-Denis` kirikus, Kolm graatsiat Henri II südamega. LOSSID: Loire`i oru lossid, Prantsuse kuningate jahilossid, Loire`i jõgi 1012 km. FONTAINEBLEAU. 60 km. Pariisist.Seal elati alates kapetingidest kuni Napoleon III-ni.Loss meeldis Napoleon Banaparte`ile. Valge hobuse õu e. Hüvastijätu õu - 20.04.1814 - Napoleon I jättis hüvasti oma kindralitega ja sõduritega enne Elba saarele minekut. Hobuseraua trepp. Keskaegset lossi hakati ümber ehitama Francois I ajal.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Vararenessansi arhitektuur

kaaristu. Pazzi perekonnakabel: antiiksed sambad ja kolmnurkne viil. · Brunelleschi. Leidlaste kodu Firenzes · Brunelleschi.Pazzide perekonna kabel Palazzod ­ Firenze aadlike kolmekorruselised, neljast tiivast koosnevad ehitised nelinurkse siseõuega. Kadunud on teravkaar, vertikaalsuse asemel valitses horisontaalsus. I korrus ehitati massiivsem, kandejõud!, seal kasutati rustikat ­ välismüüride kivid suured ja rohmakalt tahutud. Ntx. Palazzo Medici · Palazzo Medici Alberti ­ palazzode uus ajastu, iga korruse akende vahele paigutati pilastrid, see muutis ehitise pidulikumaks ning rõhutas mittekindluslikku iseloomu. Antiikeeskujud kirikuehituses. Sant` Andrea kirik Mantovas Itaalias: pilastrid . · Sant` Andrea kirik

Kultuur-Kunst → Kunst
6 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli - kevad

Sandro Botticelli. Kevad. Lorenzo de`Medici tellis Botticellilt maali, armastusjumalanna aeda kujutava meistritöö "Kevad" ("Primavera"). Teos pidi kaunistama pulmakambri kõrvaltuba Lorenzo de`Medici Firenze majas. Botticelli on igale detailile mõelnud ja sümbolite kaudu edasi andnud Medicite suursugusust ja pulmapäeva tähtsust. Ümmargused kuldsed viljad puudel viitavad kuldsetele ringidele Medicite perekonna vapil, Mercurius hoiab käes heeroldikeppi caduceust, mis on arstide sümbol. Nimi ise Medici tähendab arsti. Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust. Mirdipärga kannab peas armastusjumalanna. Venuse figuur domineerib pildi keskel. Tema parem käsi on õnnistamiseks üles tõstetud, vasak hoiab punast riidekangast. Botticelli maali "Primavera" tähelepanelikul jälgimisel võib tajuda, et pearõ...

Kultuur-Kunst → Kunst
36 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Nimetu

Pärtliöö veresaun (http://www.millikin.edu/history/civilconflict/photo4.html) Katoliiklsed korraldasid Pärtliöö Katariina di Medici ja Guise`ide algatusel. Algatasid nad selle seepärast,et hävitada oma poliitilisi vastaseid,ning et kuningas Charles IX vabastada hugenottide küüsist. Catarina de' Medici (http://et.wikipedia.org/wiki/Caterina_de%27_Medici) Teades fakti,et hugenottide ladvik oli seoses nende juhi Navarra Henri ja kuninga õe Marguerite de Valois´ pulmadega Pariisi kogunenud,hukati ligikaudselt 2000 hugenotti, sinna hulka ka kuninga mõjuka nõuniku Gaspard de Coligny. Henri IV (http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:Henri

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Renessanssi sünd Itaalias

pilastrid, simsid ja girlandid (kipskrohvist lillevanikud). Vararenessanss Itaalias 15. sajandil GAG, Marju Liidja, 2005 Filippo Brunelleschi (1377-1446). Leidlaste kodu Firenzes. Orbude kodu lähedalt vaates. Filippo Brunelleschi. Pazzi perekonna kabel Santa Croce kiriku juures Firenzes. Filippo Brunelleschi. Firenze toomkirik. Firenze toomkirik Palazzo Pitti Firenzes. Palazzo Pitti Palazzo Pitti siseõu. Palazzo Medici Riccardi, paremal fassaadi rustikaalsed kivid. Palazzo Medici Riccardi põhiplaan ja siseõu. Palazzo Strozzi Firenzes. VasakulPalazzo Piccolomini, paremal Palazzo Rucellai Firenzes. Firenze toomkiriku baptisteerium ja tema idauks. Lorenzo Ghiberti. Lorenzo Ghiberti. Paradiisi väravad. Üleval Joosepi elu, all Iisak saadab Eesavi jahile. Donatello. Taavet. Andrea del Verrocchio. Taavet. Donatello, Verrocchio (vararenessanss), Vasakult:

Kultuur-Kunst → Kunst
124 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Renessanss

pilastrid, simsid ja girlandid (kipskrohvist lillevanikud). Vararenessanss Itaalias 15. sajandil GAG, Marju Liidja, 2005 Filippo Brunelleschi (1377-1446). Leidlaste kodu Firenzes. Orbude kodu lähedalt vaates. Filippo Brunelleschi. Pazzi perekonna kabel Santa Croce kiriku juures Firenzes. Filippo Brunelleschi. Firenze toomkirik. Firenze toomkirik Palazzo Pitti Firenzes. Palazzo Pitti Palazzo Pitti siseõu. Palazzo Medici Riccardi, paremal fassaadi rustikaalsed kivid. Palazzo Medici Riccardi põhiplaan ja siseõu. Palazzo Strozzi Firenzes. VasakulPalazzo Piccolomini, paremal Palazzo Rucellai Firenzes. Firenze toomkiriku baptisteerium ja tema idauks. Lorenzo Ghiberti. Lorenzo Ghiberti. Paradiisi väravad. Üleval Joosepi elu, all Iisak saadab Eesavi jahile. Donatello. Taavet. Andrea del Verrocchio. Taavet. Donatello, Verrocchio (vararenessanss), Vasakult:

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Antiikjumalad renessanssi kunstis

umbes 1482. aastast On majutatud pilt Uffizis Firenzes. Maal avastati 1895 ühest ante-toast Palazzo Pittist. See on välja pakutud kui kaaslas tükina Primaverale ja tõlgendatud allegooriana rahule pärast Pazzi sõda. 1.1.3.Veenus ,,Veenuse sünd" on 1486. Aasta maal Sandro Botticelli poolt. Botticelli töö tellis Medici perekond Florencest, eriti tahtis seda tööd Lorenzo di Pierfrancesco. Di 'Medici keda mõjutas tema nõbu Lorenzo Di Medici, kes oli lähedane sõber Botticellile. See kujutab jumalanna Venust, kes kerkis merest kui täielikult kasvanud naine, jöudes mere äärde (mis on seotud Venus Anadyomene motiiviga).Maal on eksponeeritud Uffizi galeriis Firenzes, Itaalias. Keskne kuju Veenuse maalil on väga sarnane Praxiteles "skulptuuriga Aphrodite. Selles versioonis ta tõuseb merest juba täielikult kasvanud naisena. Alates antiikajast oli merekarp metafoor naise häbemele.

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Sandro Botticelli

geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchio 'lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda olulisimaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570. aastaks oli ta avanud koos abilistega töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades Firenze suuremate perekondade heaks. Üheks tuntumaks oli Lorenzo de' Medici õukond, maalides seal mitu tuntud portreed. Näiteks "Giuliano de' Medici " (1475-76), "Imeline Madonna " (1476-77).Aastatel 1481 - 1482 töötas ta Sixtuse kabelis.Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antiikmütoloogiast . SandroBotticelli. Madonna raamatuga. 1483. 1480. aastal kutsus paavst Sixtus IV Botticelli Rooma, kus ta kõrvuti rea teiste silmapaistvate tolle

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Peter Paul Rubens

põrgussetõukamine". Käsitlus on puhtmaaliline. Dramaatiliselt dünaamiline on maal ,,Simsoni vangistamine vilistide poolt". Lemmikvõtet ­ naise hele keha on eksponeeritud kõrvuti meeste jõuliste tumedaet, pruunide ja punakate kujudega. Viimased kirikumaalid on 1632. aastal valminud Ildefonso altaril Viinis. Maalid * "Kristuse ristilt mahavõtmine" (1612; Antwerpeni katedraal) * 21 kolossaalsest kompositsioonist koosnev seeria Henri IV abikaasa kuninganna Marie de' Medici ülesandel 1621­1625 ­ naise elu kujutavad pildid on barokk-kunsti suurimad meistriteosed. * "Jeesuslapse kummardamine" * "Viimane kohtupäev" * "Õlgkübar" (1626; Susanna Fourment) * Kolm graatsiat. 1639 * Maria Medici sabumine Marseille'sse * "Autoportree Isabella Brantiga" (1609) * ,,Kristus ristil" (1609-1612) * "Maa ja vee liit" (1615) * ,,Lõvijaht" (1615-1618) * ,,Amatsoonide võitlus" (1618-1620) * ,,Hukkamõistetute põrgussetõukamine" (u 1620)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Sandro Botticelli referatiivne uurimus

pingutatud traat. Tema ornamentikavaimustust: viimistletud materjalid, juuksed; vormi või värvi või mõlemat rõhutav rahvahulk. Ei tundnud huvi teadusliku perspektiivikasutuse vastu, selle asemel ühendas ta targalt vanad gooti dekoratiivsed stiilid uute, klassikaliste ja humanistlike ideaalidega. Sandro õppis ilmselt 1460. aastatel koos Filippo Lippiga. Umbes 1470. aastaks oli ta saavutanud omanäolise ja originaalse väljenduslaadi ning töötas Medici perekonna jaoks. Just Medicide tellimustööna maalis ta allegoorilised stseenid, mida tänapäeval peetakse tema suurimaks saavutuseks. Peamiselt lõi ta aga religioosse sisuga maale ning tema töökojas valminud Madonnad olid eriti populaarsed. Botticelli maalitud fresko ,,Korahi karistus" Sixtuse kabelis osutab tema töödesse lisandunud dramaatikale. ,,Korahi karistus" räägib sellest, kuidas Korah hakkas Moosese käsu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Sandro Botticelli

Botticelli oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antiikmütoliigiast. Ta taotles maalides kompositsiooni terviklikkust, kuigi Botticelli parim ala oli tahvelmaal. Botticelli maalidelt on selgesti välja loetav renessansiajastu naise iluideaal. Tema oli esimene, kelle madonnad pole enam ebamaised olendid, vaid tõelised Firenze naised. Üks kuulsamaid Botticelli maale on "Venuse sünd", mille Lorenzo de Medici kunstnikult oma maamaja tarvis tellis. "Venuse sünd" on sümboolne lugu sellest, kuidas taevalikust müsteeriumist ilmub maailma armastusjumalanna. Venuse sünnihetk on jäänud minevikku. Antiikmütoloogia legendi järgi haavas Kronos sirbiga oma magavat isa Uranost. Tükike jumalatesoo esiisa ihust, mille tagajärjel polnud enam võimalik Uranosel lapsi saada, kukkus Kythera saare juures merre. Sinna, kuhu see kukkus, tekkis vahulaik, mis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Armand Jean de Richelieu

suur kuninglik istung, kus samuti koondati kogu võim kuningriigis kuninga kätte. Kaheksa aastane lapskuningas ei olnud just kõige sümpaatsem ning teda ei tahetud eriti kuulata, aga just tema tahtmisel saigi tema emast Maria de Medicist tema regent. 1614. aastal 2. oktoobril kuulutati Louis XIII mõni päev enne oma kolmeteistkümnendat sünnipäeva täisealiseks. Henri IV noorim nõbu Soissons oli surnud 1612. Aastal ja 1611. Aasta lõpul oli nelja- aastasena surnud aga Maria de` Medici teine poeg, siis tõusis presumptiivseks troonipärijaks tema 1608. Aastal sündinud kolmas poeg Gaston. Seda aga senikaua, kuni Louis XIII saab endale meessoost järeltulija. Sellise olukorra püsimisel kuni tulevase kuninga Louis XIV sünnini 1638. aastal oli Richelieu karjäärile ja poliitikale otsustav mõju. Veebruaris 1614 tegi du Plessis esimese katse saavutada poliitilist mõjujõudu, saates Medici soosikule Concinile kirja, kus avaldab tollele kogu südamest toetust

Ajalugu → Ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Georg Friedrich Händel

Mõlemad soovisid saada organisti mantlipärijaks, kuid Buxtehude seatud tingimus, abielluda tema tütrega, oli noortele muusikutele vastuvõetamatu. Dietrich Buxtehude 3 tütar oli nende jaoks liiga vana. Samal põhjusel loobus Marienkirche organisti kohast kaks aastat hiljem ka Johann Sebastian Bach. Kui Händel oli Hamburgis, kohtas ta Toskaana suurhertsogi poega. Arvatavasti oli see prints Gian Gastone de Medici, kuigi Mainwaringi andmetel oli see Gian Gastone vend, troonipärija Ferdinando de Medici. Prints oli vaimustuses Händeli andekusest ning kutsus ta Itaaliasse ja ennekõike Firenzesse. Händel läks sinna sügisel 1706 ning reisi peamine eesmärk oli saada kogemusi, eelkõige kirjutades itaalia stiilis oopereid. Esimene teos selles zanris, "Rodrigo", esietendus järgmise aasta novembris. Händel naasis Firenzesse igal sügisel aastani 1709, tutvus seal printsi

Muusika → Muusikaajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sandro Botticelli - "Veenuse sünd"

inimesi targalt armastama. Platon on mõtisklenud, et füüsiline ilu lubas mõttetel paremini aru saada hingelisest ilust. Arvatakse et Boticelli esitas Jumalikku armastust alasti Veenuse vormis. Klassikalises antiigis oli merikarp metafooriks naise häbemele mis andis mõista sünnist. Botticelli maalis selle maali Lorenzo di Pierfrancesco de’Medici-le. Maal asub hetkel Uffizi Galeriis, Itaalias. Botticelli veenuse poos meenutab Medici’ Veenust, marmor skulptuuri klassikalisest antiigist Medici kollektsioonist, kust Botticellil oli võimalus õppida. Esiplaanil on Veenus kellest vasakul asuvad läänetuul Zephyros koos tema abikaasa Chlorisega ja paremal taimekasvu jumalanna Flora. Boticelli kunst ei kaldunud kunagi naturalismile seega oli Veenuse keha anatoomiliselt ebakorrektne, liiga pikka kaela ja torsoga. Veenuse asend oli võimatu, kuigi ta seisab klassikalises kontrapostses asendis on ta liiga tugevalt kallutatud vasakule jalale et seda poosi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Raffael'i referaat

hilisemaid generatsioone veel kaua. Mida paavst Roomas pidi konstateeris, oli see, et mehed praktiseerisid "sõnulseletamatut" sodoomiat. Kiriku seisukoht oli, et anaalseks on "looduse vastu", kuna selline akt ei tooda järglasi. Itaaliast oli saanud "Soodama Ema" ja Firenzest tema "poeg, järeltulija". Homoseksuaalsus oli Firenzes ühenduses meeste sotsiaalse suhtlemisega. On fakt, et sodoomial oli suur osa ka meeste sotsiaalses kultuuris. Renessansiaegset Firenze vabariiki valitses Medici perekond. Homode jaoks oli Medici valitsus valdavalt tolerantne ja isegi soosiv. Lorenzo Medici lähedane sõprusring koosneski enamuses homodest ja kogu tema õukond oli selles ringkonnas homoerootiline. Ka ajastu vaim nõudis kunstilt alasti mehi. Nagu Leonardo da Vinci ja Michelangelo, polnud ka Raffael kunagi abielus. Raffael töötas ja elas Firenzes 1504-1508 - samal ajal kui kaks teistki suurt gaykunstnikku (Botticelli ja Leonardo).

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Peter Paul Rubens

Peter Paul Rubens Jõhvi 2008 Sisukord 1. Sisukord 2. Sissejuhatus 3. Elukäik 1 4. Elukäik 2 5. Looming 6. Kokkuvõte 7. Kasutatud kirjandus Sissejuhatus Tema kuulsamad maalid on · "Kristuse ristilt mahavõtmine" (1612; Antwerpeni katedraal) · 21 kolossaalsest kompositsioonist koosnev seeria Henri IV abikaasa kuninganna Marie de' Medici ülesandel 1621­1625 ­ naise elu kujutavad pildid on barokk- kunsti suurimad meistriteosed. · "Jeesuslapse kummardamine" · "Viimane kohtupäev" · "Õlgkübar" (1626; Susanna Fourment) · Kolm graatsiat. 1639 · Maria Medici sabumine Marseille'sse · "Autoportree Isabella Brantiga" (1609) · ,,Kristus ristil" (1609-1612) · "Maa ja vee liit" (1615) · ,,Lõvijaht" (1615-1618) · ,,Amatsoonide võitlus" (1618-1620)

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ususõjad Prantsusmaal

juhtis perekond Guise. Mõlemad poliitilised rühmitused olid opositsioonis tugevneva kuningavõimuga, kuid omavahel veelgi teravamalt vaenujalal. 16. sajandi keskpaigaks oli hugenotte umbes 400 000. Usulistest erinevustest arenev vaen valmistas ette ususõdade puhkemist. 1559.a. lõppesid Itaalia sõjad ning Prantsusmaal koondus tähelepanu siseprobleemidele. 1560.a.sai Prantsuse kuningaks Chales IX, kes oli alaealine, seepärast asus regendina valitsema Katariina di Medici. Ususõjad said alguse 1562.a., mil hertsog de Guise tungis kallale Vassy alevis oma väesalgaga hugenottidele. Veresaun vallandas hugenottide ülestõusu. Toimus rohkesti kohalikke kokkupõrkeid, misjärel algasid juba sõjalised operatsioonid. Katoliiklasi toetas Hispaania kuningas Felipe II hugenotte Inglismaa. 1570.a. sõlmiti Saint-Germani rahu, millega kuulutati välja südametunnistuse vabadus. Hugenottidele anti kodanikuõigused. Nad

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Germain Pilon

põlvkondade jaoks. · Valentine Balbiani oli tema naine. TEMA TEOSED · Tema teosed, koos nende realismi ja teatrilise emotsiooniga, näitavad Fontainebleau kooli, Mikelangelo ja Itaalia Mannerismi mõju. · Germainil oli esialgu Itaalia mõju. · Paljudeks Piloni töödeks olid matusepaigad, eriti Valois Chapel, Saint Denis Basilica kirikus, disainitud Francesco Primaticcio poolt. Teos jäi lõpetamata. · Ta oli kuninganna Catherine de Medici lemmik skulptor. · 1555 pakkus ta Pariisi kullaseppadele mudeleid. · Ta oli ka andekas joonistaja. · Prantsuse revolutsiooni käigus hävitati Piloni hauad, mis olid mõeldud Birague perekonnale, kuid need, mis alles jäid (praegu Louvre'is) näitavad kui andekas ja kirglik skulptor ta G.PILONI KUULSAMAD TEOSED DIANA WITH A STAG LOUVRE 8 TÄIENDAVAT KUJU FRANCIS I HAUA JAOKS HENRY II JA CATHERINE DE' MEDICI HAUAKUJUD (1561­1573) SAINT DENIS BASILICA KIRIKUS

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
44
ppt

Michelangelo esitlus

o Michelangelo tutvus ühe kaasõpilasega, kes oli temast 6 aastat vanem ja õppis maalikunsti. Ta julgustas Michelangelot järgnema oma talenti ja tegema midagi muud. o Michelangelo isa oli tuttav suursuguse Medicite perekonnaga. Kui Michelangelo sai 13 aastaseks sokeeris ta oma isa sellega et oli nõustunud kaasa lööma töökojas, mis kuulus maalijale Domenico Ghrilandaio. Peale ühte aastat õppides freskot läks Michelangelo edasi õppima skulptuuri medici aedadesse ja lühikese aja jooksul kutsuti ta isiklikult Medici elamisse. Michelangelo esimene teadaolev töö on "Head of a faun" Ta tegi selle 13 aastaselt, praeguseni ei ole skulptuur säilinud. (Pildil järgitehtud koopia) Michelangelo esimene maal "The Torment of Saint Anthony", õli ja temperavärvidega. Anatoomia õpingud o Nendel aastatel, mis Michelangelo veetis San Marco aedades hakkas ta õppima

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
71 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Michelangelo Buonarroti

majanduslikult ja kultuuriliselt õitsev linn.Firenze linn oli tolal kunstnikule ideaalne koht kus loometegevust teha .Linn oli täis arhitektuuri,skulptuuri ja maalikunsti.See andis hea võimaluse tutvuda nende meistrite loominguga. Nooruspõlv Nooruspölves jättis ta kooli pooleli ja läks oma isa vastuolust hoolimata Domenico Ghirlandaio töökotta õppipoisiks .Seal oli ta kõigest aasta ning ta otsustas maalikunstist loobuda ja hakata skulptoriks.Oma õpinguid jätkas ta võimuka Medici suguvõsa aedades pühendudes sealsete antiikskulptuuride uurimisele.Lorenzo de Medici sai aimu Michelangelo andekusest ja võttis ta oma majja elama.16 sajandil kirjutas Michelangelo biograaf Giorgio Vasari temast ajastuomase luulelisusega kui Firenze kunsti hüvanguks sündinud ,,jumalikult inspireeritud" geeniusest. Michelangelo Buonarroti sündis 6 märtsil 1475 aastal Aiozzo lähedal asuvas Caprese nimelises külakeses Toscanas.Lodovico pidas Caprose linnapea ametit

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Sandro Botticelli

kunagi ja tal ei olnud lapsi. Simonetta Vespucci, keda ta väidetavalt oli armastanud, oli sel ajal teise mehe naine. Kevad Teos pidi kaunistama pulmakambri kõrvaltuba Lorenzo de`Medici Firenze majas. Botticelli on igale detailile mõelnud ja sümbolite kaudu edasi andnud Medicite suursugusust ja pulmapäeva tähtsust. Ümmargused kuldsed viljad puudel viitavad kuldsetele ringidele Medicide perekonna vapil, Mercurius hoiab käes heeroldikeppi caduceust, mis on arstide sümbol. Nimi ise - Medici - tähendab arsti. Mirt, läikivroheliste lehtede ja valgete, lõhnavate õitega põõsastaim on pühendatud Venusele ning sümboliseerib noorust, armastust ja süütust. Mirdipärga kannab peas armastusjumalanna. Venuse figuur domineerib pildi keskel. Tema parem käsi on õnnistamiseks üles tõstetud, vasak hoiab punast riidekangast. Maalil on ka Venuse kaaskond - kolm graatsiat, kel oli võime muresid eemale peletada. Graatsiate

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni

o Michelangelo tutvus ühe kaasõpilasega, kes oli temast 6 aastat vanem ja õppis maalikunsti. Ta julgustas Michelangelot järgnema oma talenti ja tegema midagi muud. o Michelangelo isa oli tuttav suursuguse Medicite perekonnaga. Kui Michelangelo sai 13 aastaseks sokeeris ta oma isa sellega et oli nõustunud kaasa lööma töökojas, mis kuulus maalijale Domenico Ghrilandaio. Peale ühte aastat õppides freskot läks Michelangelo edasi õppima skulptuuri medici aedadesse ja lühikese aja jooksul kutsuti ta isiklikult Medici elamisse. Michelangelo esimene teadaolev töö on "Head of a faun" Ta tegi selle 13 aastaselt, praeguseni ei ole skulptuur säilinud. (Pildil järgitehtud koopia) Michelangelo esimene maal "The Torment of Saint Anthony", õli ja temperavärvidega. "Madonna of the stairs" on Michelangelo reljeef, mille ta lõi Lorenzo de' Medici koolis Hetkel asub skulptuur Casa

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Michelangelo

His father had him brought up by a stone carver and his wife, because his own wife was too ill to take care of the child. While living with his step-parents, young Michelangelo learned the skills that would serve him throughout his life, but his father was displeased when his son told him he wanted to be an artist, and it took much convincing for Michelangelo to be permitted to further his apprenticeship. Michelangelo went on to study sculpture at Medici gardens, where Leonardo da Vinci had also been taught. Following his sojourn at Medici gardens, Michelangelo went to Bologna, then to Rome, where he saw the impressive marble statues, which he would later echo in his own works. Upon his return, he set out to create his first complete sculpture, as statue of Mary holding Jesus' lifeless body, known as La Pietà. His first large scale commissioned work was the statue of Bacchus for a sculpture garden. Shortly thereafter, he created

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Parfüümide ajalugu

Parfüümide ajalugu Sõna parfüüm, mida kasutatakse tänapäeval, tuleneb ladinakeelsest sõnast "per fumum", mis tähendab ,,suitsu kaudu". Parfümeeria algas muistses Mesopotaamias ja Egiptuses ning järgnevalt rafineerisid seda roomlased ja pärsialased. Kuigi parfüümid ja parfümeeriatooted olid olemas ka Indias. Lõhnaaineid destilleeriti välja lõhnavatest taimedest, puuviljadest, vaigust jms.Tänapäeval kasutatakse ka sünteetilisi lõhnaaineid. Teadmised parfümeerias jõudsid Euroopasse juba 14. Sajandil, osaliselt islami leviku tõttu. Aga need olid ungarlased, kes tõid lõplikult sisse esimese kaasaegse lõhnaõli. Valmistatud lõhnav õli oli segatud alkoholi lahus. Parfümeeria kunst arenes edukalt Renessanssi Itaalias ning 16. Sajandil võeti üle Itaalia täiendused Prantsusmaal Catherine de 'Medici isikliku lõhnastaja, Rene le Florentin poolt. Tema labor oli salajase läbikäiguga oma korteritega seotud, selle tõttu ei saanud valemeid keegi varast...

Majandus → Tööstuskaup
34 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

Donatello. Taavet Donatello. Gattamelata Donatello. Niccolo Uzano büst Verrocchio. Taavet Verrocchio. Kondotjeer Colleoni Verrocchio. Lorenzo de Medici Maalikunsti tõi renessansiajastu palju uut. Nüüd lähtusid maalijad loodusest, nad õppisid õiget ruumikujutust, varjutamist, loomulike pooside ja mitmekesiste tunnete edasiandmist ning palju muid oskusi. Nende uute teadmiste omandamise aeg oli just vararenessanss. Tolleaegsetelt maalidelt hoovab vastu erilist helget ja pühalikku meeleolu. Tihtipeale on maalide tagaplaan hele ja lagedavõitu ning seal kujutatud hooned või

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Alessandro Botticelli „Veenuse sünd“

tunnevad omi mõtteid lendamas jumalikule armastusele. Väline analüüs Botticelli maalis selle maali Lorenzo di Pierfrancesco de'Medici-le. Maal asub hetkel Uffizi Galeriis, Itaalias. Maali keskmes asuv eenus on väga sarnane Praxitelese Aphrodite skulptuurile. Tema sünni versioonis saabub Veenus maale täiskasvanud naisena. Klassikalises antiigis oli merikarp metafooriks naise häbemele. Botticelli veenuse poos meenutab Medici' Veenust, marmor skulptuuri klassikalisest antiigist Medici kollektsioonist, kust Botticellil oli võimalus õppida. Alessandro Botticelli ,,Veenuse sünd" Valik Valisin selle maali, kuna see maal on üks tuntumatest ja ma olen seda maali varem näinud. See maal kuulub minu lemmikute hulka. Kasutatud kirjandus · http://www.google.ee/imgres?imgurl=http://abm- enterprises.net/artgall2/botticelli_birth_venus.jpg&imgrefurl=http://www.abm- enterprises.net/venus.htm&h=955&w=1506&sz=275&tbnid=4uFBxRSFlnMg0M:&tb

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Renessanssi teoste iseloomustus

Botticelli maalidelt on selgesti välja loetav renessansiajastu naise iluideaal. Tema oli esimene, kelle madonnad pole enam ebamaised olendid, vaid tõelised Firenze naised, Jeesus ja Ristija Johannes aga tavalised noorukid. Tema enda olulisimaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570. aastaks oli ta avanud koos abilistega töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades Firenze suuremate perekondade heaks. Üheks tuntumaks oli Lorenzo de' Medici õukond, maalides seal mitu tuntud portreed. Näiteks "Giuliano de' Medici " (1475-76), "Imeline Madonna " (1476-77). Sandro Botticelli kuulsamad maalid on "Kevad" (1478) ja "Veenuse sünd" (1484). "Kevad" kujutab Veenust suurepärase parkmaastiku foonil; jumalannat ümbritsevad muud antiikmütoloogia figuurid. Paremalt sammub Kevad - õrnas, läbipaistvas lillelises kleidis habras naine; eriti ilus on selle ilmekas ja sügavalt hingestatud nägu. "Veenuse sünd" väärib

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Louis XIII

Richelieu asendas senised kõrgaadli hulgast pärit ametnikud uute, enamasti väikeaadlike ja linnakodanike hulgast väljavalitutega. Nemad täitsid palju meeldamini kuninga ja kardinali korraldusi. Pärast Louis XIII surma päris Prantsuse trooni tema viieaastane poeg XIV (1643-1715). Louis XIII [lu'ii kolmeteistkümnes] (27. september 1601 Fontainebleau ­ 14. mai 1643 Saint- Germain-en-Laye) oli Prantsusmaa kuningas 1610. aastast kuni surmani, Henri IV ja tema teise abikaasa Maria de' Medici poeg, Austria Anna abikaasa, Louis XIV isa. Aastani 1614 valitses regendina tema ema, seejärel mõjutas Louis'd tema soosik Charles d´Albert, hertsog de Luynes. Aadli separatismi tagajärjel nõrgenenud kuningavõim tugevnes uuesti, kui riigi tegelik valitseja oli esimene minister kardinal Richelieu. Louis XIII maaliga Abielu alg aastad 18. oktoobril 1615 laulatati 14-aastane Anna noore Prantsusmaa ja Navarra kuninga Louis XIII-ga, kes kuulus Bourbonide dünastiasse

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Prantsusmaa valitsejad

Valois Dynasty Philip VI, the Fortunate 1328-50 John II, the Good 1350-64 Charles V, the Wise 1364-80 Charles VI, the Well-Beloved 1380-1422 Charles VII, the Victorius 1422-61 Louis XI 1461-83 Charles VIII, the Affable 1483-98 Louis XII, the Father of His 1498-1515 People 1515-47 Francis I 1547-59 Henry II 1559-60 Francis II 1560-63 Catherine de Medici (Regent) 1560-74 John I Charles IX 1574-89 Henry III Bourbon Dynasty Henry IV, the Great 1589-1610 Marie de Medici (Regent) 1610-17 Louis XIII, the Well-Beloved 1610-43 Anne of Austria (Regent) 1643-51 Louis XIV, the Great 1643-1715 Philip of Orleans (Regent) 1715-23 Louis XV, the Well-Beloved 1715-74 Louis XVI, the Beloved 1774-1792 Louis XVII 1793-95 First Republic

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Michelangelo

ainult 6 aastane.Tema isa peagi märkas poisi intelligentsust ja otsustas ta panna kooli kuna poiss õppis hästi tähti siis pandi ta meister, Francesco Galeota ,Urbinost,kes sellel hetkel õpetas grammatikat. Senikaua kui ta õppis ladina keelt tutvus ta ühe kaasõpilaasega kes oli tast 6 aastat vanem ja kes õppis maalikunsti ninge kes julgustas Michelangelot järgnema oma talenti ja soovi teha midagi muud. Michelangelo isa oli suur Florentine ametnik ning ta oli tuttav suursuguse Medici perekonnaga,ta hoidis väga kiivalt seda mis oli järele jäänud Buonarotti nö.aaretest. Sellest rahast ja haldustest mid Ludovicol järele oli jäänud,lootis ta oma poega 6petada heaks ärimeheks sellega siis hoides Buonarotti perekonna staatust ühiskonnas.Kui Michelangelo sai 13 aastaseks shokeeris ta oma isa sellega et oli nõustunud kaasa lööma töökojas mis kuulus maalijale Domenico Ghrilandaio.Peale ühte aastat õppides fresko-t Michelangelo läks edasi õppima skulptuuri medici

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Prantsuse renessans

Renessanss Prantsusmaal · Losside nimesid kontrolltöös ei küsi. · Oluline arhitektuuri (losside) üldiseloomustus. · Skulptuuridele tähelepanu pöörata! jahiloss Chambord Chenonceaux´ loss Pierre Lescot´ (1510-1578) · Louvre´i loss Fontainebleau loss Ussé loss Pariisi raekoda Jean Goujon (u. 1510-1568) · Nümfid süütute kaevult Neli aastaaega Germain Pilon (u. 1535 ­ 1590) · Henri II ja kuninganna Caterina de`Medici hauamonument · Jean Clouet · Francois I Francois Clouet · Suplev naine

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Barrokiaja maalikunst

Perekonnaportreed ja kodused olmestseenid on need, mille puhul võib kindlam olla, et õpilased meistrit abistanud pole. Tema maalilaadi iseloomustavad lopsakate figuuridega jutustava sisuga suurkompositsioonid. Värvid on säravad, kujutatud tegelaste poosid dünaamilised. Eriti armastas Rubens kujutada täidlasi alasti naisfiguure. Tema maalid olid: "Kristuse ristilt mahavõtmine", 21 kolossaalsest kompositsioonist koosnev seeria Henri IV abikaasa kuninganna Marie de' Medici ülesandel 1621­1625 ­ naise elu kujutavad pildid on barokk-kunsti suurimad meistriteosed, "Jeesuslapse kummardamine", "Autoportree Isabella Brantiga", "Viimane kohtupäev", "Maa ja vee liit", "Õlgkübar", "Kolm graatsiat", "Maria Medici sabumine Marseille'sse" jne. Frans Hals Haarlemi kunstnike koolkonda kuulus Frans Hals (1581 - 1666), kelle elust on teada vähe.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Michelangelo Buonarroti

Viimane omandas ta hilisema karjäääri käigus määrava tähtsuse. Kokkuleppeliselt pidi ta seal olema kolm aastat, kuid lahkus juba aastapärast. Kaasaegsete sõnul hakkasid meistri joonistused ta õpilase kõrval kahvatuma. 1490 aastal võttis Medicite perekond ta enda eeskoste alla ning enda paleesse elama. Tänu sellele pääses ta tutvuma antiikskulptuuride koguga linnavalitseja Lorenzo de' Medici aias San Marco kloostri lähedal. Aia ülevaatajaks oli Bertoldo di Giovanni, kuulsa skulptori Donatello(1386-1466) kunagine abiline, kes juhendas noori kunstnikke raidkunsti tehnilistes küsimustes. See seltskond andis tõuke Michelangelo vaimsele arengule ja seal sündisid ta esimesed skulptuurid: ,,Madonna trepil" ja ,,Kentauride lahing" Madonna trepil (u 1489-92) Kentauride lahing (u 1492) 1494 lahkus Michelangelo kodulinnast Firenzest peale Lorenzo de' Medici surma

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Nimetu

munk REFERMATSIOONI ALGUS Piibli prantsuse keelde tõlkimine (1523-1528) Kuninga bibliotekaar ja printsi kavataja Pariisi Sorbonne`i ülikool HUGENOTID Hugenotid Usulised kalvinistid Poliitilised kalvinistid Sinod TEEL KODUSÕDADELE Katoliiklaste ja protestjate vahel tekkis konflikte Prantsusmaal koondus tähelepanu siseprobleemidele Prantsusmaad hakkas valitsema leskkuninganna Katariina di Medici USUSÕDADE ALGUS 1562 1570 Saint-Germaini Südametunnistuse vabadus PÄRTLIÖÖ Navarra kuninga Henri de Bourboni ja Marguerite de Valois` abiellumine Terrorit alustati ööl vastu pärtlipäeva, 24. augustit UUED KODUSÕJAD Konfödenatsioon Bourbonide dünastia NANTES`I EDIKT 1598 Henri IV usuvahetus kutsus esile vastakaid arvamusi 1598.aastal käskkiri ehk Nantes`i edikt Henri IV troonileasumine ja

Varia → Kategoriseerimata
8 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Michelangelo Buonarroti

.................................................................. 6 2.1 Francesco da Urbino.............................................................................................................. 6 2.2 Domenico Ghirlandaio........................................................................................................... 6 2.3 Bertoldo di Giovanni............................................................................................................... 7 3. LORENZO DE' MEDICI SURM................................................................................................... 8 3.1 Anatoomia õpingud................................................................................................................ 8 3.2 Firenzest põgenemine........................................................................................................... 8 4. BOLOGNA..........................................................................................................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ususõjad prantsusmaal

must kuub. Teel kodusõdadele ­ katoliiklaste ja protestantide vahel olid pidevad konfliktid. Katoliiklased levitasid hugenottide kohta juttu ja protestandid omalt poolt hävitasid kirikuid, pilte, kujusid ja tapsid katoliiklasi. 1559. aastal lõppesid Itaalia sõjad ja Prantsusmaal koondus tähelepanu siseprobleemidele. 1560 sai kuningaks Charles IX, kes oli siis alles kümneaastane. Seepärast hakkas tema asemel valitsema leskkuninganna Katariina di Medici. ( Charles'i , Francois II ja Henri III ema). Ususõdade algus ­ 1562 tungis hertsog Francois de kuise Vassey kallale jumalateenistust pidavatele hugenottidele. See põhjustas hugenottide ülestõusu, mida juhtisid prints Conde ja admiral Coligny. Algul olid kohalikud kokkupõrked, kuid siis juba sõjalised operatsioonid. Katoliiklasi toetas Hispaania ja hugenotte Inglismaa. Pärast kolmandat ususõda 1570. aastal

Ajalugu → Ajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Louis XVI

katoliiklastega. Henri IV kindlustas riigi majandust, toetas tööstust, soodustas põllumajandust, rajas esimese prantsuse koloonia Kanadas. Nagu saatuse pilkena suri Henri IV, kes oli usuküsimustes ükskõikne, kes suutis peaaegu lepitada siseriigis katoliiklased ja hugenotid, fanaatilise munga käe läbi. Tema poeg Louis XIII, kes valitsejana oli pehmeloomuline, tahtejõuetu, arg, tõusis troonile vaid 9-aastasena; tegelikuks valitsejaks sai tema ema Maria di Medici. Ta oli küll valitsemishimuline, kuid vähese oskuse ja tahtega riiki juhtida. Henri IV aegsed ministrid kõrvaldati ametist. Suure võimu omandasid Maria di Medici Itaalia sugulased, kes koos oma peredega kulutasid tohutul hulgal riigi raha. 1614. aastal tuli isegi kokku kutsuda generaalstaadid, et leida täiendavaid raha hankimise võimalusi. Louis XIII aegne generaalstaatide kokkukutsumine oli tegelikult viimane enne Prantsuse revolutsiooni puhkemist 1789. a. 1614

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Prantsuse renessansskunst

Poolsambad, pilastrid Arvukalt skulptuure ja reljeefe ­ Goujoni omad 3-korruseline ­ ülemine on poolkorrus ­ Atika korrus o Koosneb vanast ja uuest Louvre'ist · Prantsuse renessanss-skulptuur: O JEAN GOUJON NÜMFIDE RELJEEID "SÜÜTUTE KAEVUL" ­ praegu Louvre's o Germain PILON HENRI II JA KUNINGANNA CATERINA DE' MEDICI HAUAMONUMENT "DIANA HIRVEGA" ??AUTORLUS · Prantsuse renessanssmaal: o Pole eriti silmapaistev o Esindatud ainult portree O JEAN CLOUET FRANCOIS ­ Jean Clouet' poeg Mõlemad on portreteerinud kuningas Francois I'st · TUILERIES LOSS ­ hävis 1871 ­ asemele kuulus Tuileries aed · FRA maalikunstnik gootika ja renessansi vahepeal ­ Jean FOUQUET ­ Touers'i linnas ­ ,,Meluni diptühhon" (

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
59 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun