Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"litograafia" - 72 õppematerjali

litograafia - kivitrükk, puugravüür- puule trükitud, vasegravüür-vasele, metsotinto- metallplaadile trükitud jne. 5.Tarbekunst (jaguneb materjalide järgi): Keraamika (savist esemed), Metallehistöö (metallist ehted), Klaasikunst, Nahkehistöö, Tekstiil, Puitehistöö.
thumbnail
3
doc

Litograafia

vastuvõtlikuks vee toimele). Pärast seda kaetakse plaat kummiaraabikuga, et kaitsta sinna peale tehtud kujutist.Trükkimiseks kantakse trükivärv niisutatud kivile. Värv jääb püsima joonistusele, kuna joonistuseta pinnad ei võta vee tõttu värvi vastu. Seejärel trükitakse litopressi abil soovitud arv kujutisi (kivilt on võimalik saada piiramatul hulgal tõmmiseid). Varasemate graafikatehnikatega võrreldes oli litograafia eeliseks lihtsam ja kiirem tulemuse saavutamine, lisaks piiramatu tõmmiste arv. 18. sajandi lõpus leiutas Alois Senefelder (1771­1834) kiviplaadilt tõmmiste trükkimise menetluse - kivitrüki ehk litograafia. Litograafia sünniaastateks olid arvatavasti 1796­98. Alois Senefelder ei olnud tegelikult graafik, vaid näitleja, muusik ja luuletaja aga ta otsis lihtsamat vahendit reprodutseerimiseks (valdavalt noodikirjade paljundamiseks), kui olid olnud senised. 1796

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat: Graafika (lametrükk-litograafia)

Häädemeeste Keskkool Lametrükk - litograafia Koostaja: Tiiu Hanson Juhendaja: Marika Ristmäe Häädemeeste 2009 Sisukord Sissejuhatus.......................................................................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Trükitehnoloogia areng - referaat

Suurim hüpe toimus 15. ja 16. saj. vahel. 15. sajandil sai puuplaadi kõrval tähtsaks trükiplaadi vormiks ka terasplaat (teras,vask,messing), millesse saab valikuliselt, vahaga eraldades, happega peeneid tekstuure söövitada. See on ka väga vastupidav trükivorm ning sellest ajast on säilinud nt. osa Danieli trükiplaate. Peale süüvitamistehnikat arenes 1796-ks aastaks polügraafiast edasi litograafia, mis on tänapäevase ofsetplaadi eelkäija. Sammudena lahtiseletatult kantakse eelnevalt lihvitud litokivile pilt rasvase tušši ja/või värviga. Järgnevalt kasutatakse nõrka lämmastikhappe lahust. Pind, millel hape ja tušš ühinevad, jääb süvistatuks ja sellele osale haakub hiljem värv. Ülejäänud osas, millel süviseid ehk joonistust pole, avanevad poorid. Poorid on olulised kui hakatakse värvi peale kandma.

Tehnoloogia → Trükitehnoloogia
16 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kunstiliigid

Erinevad alaliigid: Monotüüpia- võimalik teha ainult üks trükis või tõmmis. Sügavtrükk ­ kujutis on plaadi sisse kriibitud või söövitatud. Vaod täidetakse värviga ning siis kantakse kujutis paberile (vasegravüür, ofort, akvatinta). Kõrgtrükk- kujutis on kraabitud või kleebitud, värv kantakse peale (mitte vagudesse) ja kujutis kantakse paberile üle (puugravüür, linoollõige). Lametrükk- kasutatakse rasvast plaati või kivi, üks lihtsamaid tehnikaid (litograafia). Litograafia on ka kõige vanem lametrüki tehnika. Skulptuuri ja maalikunsti võetakse kokku kaunite kunstide mõiste all. Graafika loetakse selle vastandiks. Skulptuur e. plastika. Kujutavatest kunstidest kõige arusaadavam. Jaguneb kaheks: Reljeef- kahemõõtmeline, välja tahutud ainult pinna pealt. Jaotatakse pinnast väljaulatuva kujundi kõrguse järgi kõrgreljeefiks, madalreljeefiks ja süvendiks. Ümarskulptuur- kolmemõõtmeline kuju

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Ekspressionism,graafika

Brücke-maalijate loomingut iseloomustavad moonutatud kehad, killustatud ja perspektiivitu ruum Värvidest kasutati teravaid, isegi tooreid värvikontraste (nt. sinine-oranz), või jällegi meelega tuhmiks ja poriseks muudetud koloriiti Erinevad värvilaigud, mis kanti lõendile laia pintsliga, olid sageli ümbritsetud tugeva piirjoonega. Väga palju kasutati punase-musta kombinatsiooni. Die Brücke rühma kunstnikud tegelesid innukalt ka graafikaga, lemmiktehnikaks olid litograafia ja puulõige Graafika peamised väljendusvahendid on joon ja (peamiselt mustvalge) pind. Levinud on ka värvigraafika. Litograafia e.kivitrükk on lametrükitehnika,mis põhineb rasva ja vee vastastikuse tõukumise printsiibil ja mille puhul kasutatakse trükkimiseks kiviplaati. Puulõige on vanim graafikatehnika. Tegemist on kõrgtrükiga ja trükkimisel kasutatakse puuplaati. Fritz Bleyl (18801966) oli saksa maalikunstnik Fritz Bleyl oli üks neljast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Referaat "Henri Marie Raymond de Toulouse-Lautrec-Monfa"

metallvõrgu abil. See meetod aitab esile tuua varje ning pehmeid üleminekuid erinevate värvide vahel. 17 Edu kõrgpunkt 1892-1894 Pärast seda, kui Moulin Rogue'I plakat oli ta üleöö kuulsaks teinud, töötas Toulouse-Lautrec pingeliselt uute kavandite ja piltide kallal. Marcelle Lender ning mitmed teised uued tuttavad inspireerisid kunstnikku looma pilte, mis tõstsid tema looming kõrgemale kunstilisele tasemele. Toulouse-Lautreci huvi sel ajal vähe hinnatud meediumide fotograafia ja litograafia vastu tegi temast avangardistliku kunstniku, kes ei lasknud traditsioonilistel arvutustel ega töömeetoditel ennast piirata. Väliselt avaldus Toulouse-Lautreci edu 1893. Aastal esimesel isiknäitusel mainekas Galerie Goupil's. Näituse korraldas tema koolikaaslane Maurice Joyant. Pärast sõbra doktor Bourges'I abiellumist elas Toulouse-Lautrec esimest korda üksinda. Üha enam ilmnesid märgid sellest, kuidas kunstnik oli kaotamas kontrolli oma elu üle ning langes aegamööda

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maalikunst ja graafika

Arvutigraafika, Gutenberg, originaal teoseid rohkem kui üks. Mõisted: Originaal ­ Kunstniku ainuteos Reproduktsioon ­ trükitõmmis, plakat, poster. Koopia ­ Järele tehtud originaal Trükigraafika tehnikad: Kõrgtrükk ­ Linoollõige, papitrükk. Trükitavad osad asetsevad trükialusel kõrgemal. Sügavtrükk ­ Trükitavad osad asetsevad trükivormi süvistatult. Lametrükk ­ Trükitavad ja mittetrükitavad osad astesevad õhel ja samal tasandil. Litograafia, valgustrükk. Kõrgtrükk Sügavtrükk Stiil ­ ühised kindlad tunnudsed Arvutigraafika ­ Pixeldamine 3D Modelling

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Henri de Toulouse-Lautreci referaat

....................................................................7 Degas ­ kunstiline eeskuju...............................................................................................................8 Üleöö kuulsaks 1891-1892.............................................................................................................. 8 Moulin Rogue.............................................................................................................................. 8 Litograafia tehnika.......................................................................................................................9 Edu kõrgpunkt 1892-1894............................................................................................................... 9 Loozis ­ teatriaeg.........................................................................................................................9 Belle époque 1894-1895...............................................................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Juugend ja sümbolism

Kristjan Raud Allilmast tagasipöördumine (1865-1943) 1935 rahvusromantism ehk sümbolism Nikolai Triik (rahvusromantism ehk sümbolism) (1884-1940) Lennuk 1910 tempera, kriit, paber Aubrey Beardsley (1872-1898) Paoni seelik. Illustratsioon O.Wilde`i "Salomé"-le 1892 juugendstiil Aubrey Beardsley (1872-1898) Isolde litograafia 1895 juugendstiil Pannoo fajanss 1876 William Morris Musée d`Orsay juugendstiil Alphons Mucha (juugendstiil) (1860-1939) Victor Horta (juugendstiil) (1861-1947) Hotell Solvay 1900 sissepääs Ammende villa Pärnus F. Mieritz ja I. Gerassimov 1905 juugendstiil

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Karje"

,,Karje" on üks tähtsamaid Norra kusntiaardeid. Selles on saanud rahvusvaheliselt tuntud sümbol, mida kasutatakse sageli originaal- või muudetud kujul reklaamides. Munch lõi sarnaseid maale mitu versiooni eri tehnikates. Oslos asuvas Munchi muuseumis on hoiul 1910 valminud temperamaal ja üks pastellimaal. Norra rahvusgaleriis asub veel üks õli- ja temperamaal 1893. aastast. Neljas versioon, pastellimaal, on miljardär Petter Olseni kogus. Munch lõi 1895 ka litograafia samal teemal. ,,Karje" on sageli varguste ohvriks langenud. 1994 varastati Norra rahvusgalerii maal, kuid see leiti mõned kuud hiljem. 2004. aastal varastati Munchi muuseumist ,,Karje" ja ,,Madonna". Mõlemad maalid leiti 2006. aastal. Nad olid saanud kannatada. Pärast restaureerimist pandi nad uuesti välja 2008. aasta mais. Munch andis maalile alguses saksakeelse nime ,,Der Schrei der Natur" (,,Looduse karje").

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Toulouse-Lautrec

Toulouse-Lautrec 1864-1901 Fakte Toulouse-Lautrec'i elust ja loometööst · Henri de Toulouse-Lautrec sündis Prantsusmaal Lõuna-Püreneede piirkonnas Tarni departemangus Albi linnas. · Ta oli 151cm pikk. · Ta pärines vanast aadlisuguvõsast, mis oli oma prestiizi suurelt jaolt kaotanud. · Ta sai kuulsaks Moulin Rouge'i reklaamplakatiga. · Ta äratas uuesti ellu peaaegu unustatud litograafia. · Ta elas Montmartre'il ja teda kutsuti Montmartre'i hingeks · 1888 hakkas Toulouse-Lautrec valima motiive, millega ta on tänini tuntud: inimesed tsirkusest, lõbustuskohtadest ja poolilma miljööst. · Teda mõjutasid Degas, Paul Gauguin ja jaapani puulõige. · Toulouse-Lautreci sõprade hulgas olid kirjanik Oscar Wilde ja anarhist Félix Fénéon. Tal oli kokkupuuteid ka Vincent van Goghiga. · Henri de Toulouse-Lautrec suri alkoholist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Popkunst Eestis

Popkust Eestis Eestis tekkis popkunst 1960. aastatel Eesti oli suletud riik ning seetõttu ei otseselt kõrvutada USA või briti popkunsti põhjuseid ja väljendusviise sellega, mis toimus kohalikul kunstimaastikul. Eesti popkunsti sõnum oli mäss valitseva kunstilaadi suhtes. Rühmitus "ANK" loodi 1964. aastal. Nende kunstiotsingud olid seotud noortekultuuriga ja vabameelse jazziga. "SOUP 69" tõeline popkunsti rühmitus, kasutas puhtaid popkujundeid. Ta tõi endaga kaasa veidi hilinenud popkunsti vaimustuse. Eesti popkunstnikud lõid nõukogude "madalast" massikultuurist elitaarset ja vaimukat "liit-poppi". Eesti popkunst Kohalik keskkond Kohalik materjal Kohalik narratiiv Kujutati absurdi ja unelmaid Teemad ja kujutusviis erinevad tugevalt Inglismaa ja USA popkunstist Click to edit Master text styles Second level Jüri Arrak Third level ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kadrioru loss ja Kumu kunstimuuseum

Kadrioru loss 1. Arhitekt Niccolo´ Michetti 2. Barokkarhitektuur 3. Kadrioru lossi rajas Vene tsaar Peeter esimene 1718. aastal. 4. Skulptuur: · Talveaed- Venus Kallipygos. 3.saj. e. Kr. 19.saj. koopia. Marmor · Talveaed- Christophe Gabriel Allegrain (1710-1795) / Prantsuse Supleja. 1767 19.saj. koopia. Pronks 5. Maalikunst: · Peasaali laemaal (Keskne plafoon lähtub Ovidiuse ''Metamorfooside'' jahijumalanna Diana ning jahimees Actaeoni loost. Seda süzeed kasutati Vene õukonnaga seotud kunstis allegoorilise pilkena Rootsi kuninga Karl XII lüüasaamisest Põhjasõjas.) Freskotehnika · Hollandi kunst XVII sajandil- Jacob Gerritsz. Cuyp. Tüdruk kukega. Tehnika- õli puul. 6. Tarbekunst: · Saksa kunst XVI-XVIII sajandil- Saksa meister. Sekretär. 1750.-1760. aastad. Materjal Pähkel, intarsia, kullatud pronks....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Ekspressionism

nähtava maailma värve ja vorme selleks, et väljendada oma meeleolusid, hoiakuid ja mõtteid. Kõike kujutati dramaatilises valguses. Oma suhtumist ümbritsevasse püüti väljendada inimese ja eseme deformeerimise teel. Inimesed on sageli jõhkra ja inetu välimusega. Sellega taheti iseloomustada inimeste hingeelu ja ühiskonna seisundit. Die Brücke rühma kunstnikud tegelesid innukalt ka graafikaga, lemmiktehnikaks olid litograafia ja puulõige. Ekspressionismile Saksamaal tegi lõpu 1933. aastal võimule tulnud Hitler, kes keelustas kogu moodsa kunsti. Paljud kunstnikud emigreerusid USAsse. Ekspressionistid kasutasid tihti räigeid värvikontraste või meelega 'poriseid' värve. Ekspressionismi teine laine 1933 aastal oli erinev selle poolest, et oldi veelgi ühiskonnakriitilisemad. Maalid olid sünged, grotesksed. Kunstnikud väljendasid ängistust ja

Kultuur-Kunst → Kunst
45 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Graafika

Peamised graafilised kõrgtrükitehnikad on puulõige, puugravüür ja linoollõige, mille puhul töödeldavaks materjaliks on vastavalt laudpuu (lõigatud piki süüd), otspuu (risti süüd) ja linoleum. Sügavtrükis kasutatakse peamiselt tsink- või vaskplaate. Kuivnõela, metsotinto ja vasegravüüri korral uurendab kunstnik plaati mingi riistaga, akvatinta, ofordi ja pehmelaki puhul kasutatakse plaadi töötlemiseks hapet. Lametrükitehnika on litograafia ehk kivitrükk. Rakendusgraafikas on palju harusid, kõige rohkem viljeldakse tarbegraafikat (pakendite ja kaubamärkide loomist jms.), raamatuillustratsiooni ja plakatikunsti. Graafika suurmeistrid on saksa kunstnik A. Dürer, hollandi kunstnik Rembrandt, hispaania kunstnik F. Goya ja jaapani kunstnik K. Hokusai. Eesti kunstis asetseb graafika tähelepandaval kohal, kuulsaimad vabagraafika viljelejad on olnud K. Raud ja E. Viiralt

Kultuur-Kunst → Kunst
35 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Trükitehnoloogia eksami küsimused ja vastused.

Trükitehnoloogia eksami küsimused ja vastused (Eksam on 11.01) 1. Trükitehnoloogia arengu ajalugu ( Gutenberg/Senefelder ) Gutenberg ­ 1397 ­ 1468. Peetakse esimese liikuva trükimasina leiutajaks. Suurtööks peetakse 1445. aastal 200 saksakeelse Piibli eksemplari trükkimist. Senefelder ­ 1771 ­ 1834. Litograafia ja sellega koos ka lametrüki leiutaja ( aastal 1796). Litograafia- kivitrükk. Leiutas litoraafia pmst kogemata kukutades tindi niisutatud paberile. Peale mida hakkas ta katsetama kiviga, mis tulemina andis talle võimaluse teha nii palju koopiaid kui kulus, ainult kivi niisutades. 2. Erinevate trükiliikide põhimõtted ( Ofsett/Lito; süvatrükk; kõrgtrükk; siiditrükk ) Offsetti teavad kõiki ja litot ka.

Tehnika → Trükitehnoloogia
55 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Skulptuuripõhivormid ja modeleeriminine mõisted

mida luuakse trükkimise abil kasutades erinevaid trükitehnikaid. Graafika põhiliigid 1)kõrgtrükk-värvid annavad paberile trükkivormi kõrgemad osad nt puulõige,linool 2)sügavtrükk-värvid annavad paberile trükkivormi süvendatud osad ntvask,hape 3)lametrükk-trükkivad ja mitte trükkivad osad on samal tasandil.värvi kinnitamiseks kasutatakse keemilisi võtteid.nt litograafia,monotüüpia 4)serigraafia-värv kandub trükkitavale materjalile läbi rramile pingutatud sõela,algselt kasutati kandatrükkiks hiinas ja jaapanis Maalikunst-värvidega loodud kahemõõtmeline kujund tasapinnal.Selle vahend on värc esiplaaniks Liigid 1)tehnikate järgi 2)ainestiku järgi 3)Loome meetodid 4)Funktsiooni järgi Loome meetodid-ateljee,vabaõhu, Funktsiooni liigitused-1)Talvel maal-vabalt ümber paigultataval alusel,enne 15s õlivõrve ei tuntud kasutati temperavärve

Varia → Kategoriseerimata
79 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ekspressionism

hingeelu ja ühiskonna seisundit. Ekspressionistid kasutasid tihti räigeid värvikontraste või "poriseid" värve. Ekspressionismi "teine laine" (alates Esimesest maailmasõjast kuni 1933. aastani) oli veelgi ühiskonnakriitilisem. Maalid olid sünged, grotesksed. Kunstnikud väljendasid ängistust, leina ja põlgust ühiskonna vastu. Maalidel kujutati maailmasõja koledusi ja vaesunud rahvast. Die Brücke kunstnikud tegelesid innukalt graafikaga, lemmiktehnikaks olid litograafia ja puulõige. Ekspressionismile Saksamaal tegi lõpu 1933. aastal võimule tulnud Hitler, kes keelustas kogu moodsa kunsti. Paljud kunstnikud emigreerusid USA-sse. Kunstnikke: Otto Dix, Max Beckmann, Ernst Ludwig Kirchner, Käthe Kollwitz, Franz Marc, Emil Nolde, Max Pechstein, Karl Schmidt- Rottluff, Egon Schiele. Heliloojaid: Alban Berg, Arnold Schönberg, Anton Webern.

Kirjandus → Kirjandus
47 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunstiliigid ja varane kunst

tagasi Fresko ­ märjale krohvile looduslike temperavärvidega Seko ­ võib kasutada ka õlivärve o Tahvelmaal 6. ­ 5. saj. eKr. ­ maalitakse alusele (lõuend) Pannoo ­ puittahvel seina sees o Miniatuurmaal (keskaeg) ­ e. raamatumaal o Mosaiikmaal ­ värve ei kasutata, kivikesed jms tükid o Vitraaz ­ värve ei kasutata, värviline klaas GRAAFIKA (kujutav e. vaba) o Söe- ja grafiitjoonistus o Litograafia ­ kivitrükk, rasva ja vee vastastikkune tõukumine o Trükigraafika (15.saj) kõrgtrükk ­ puugravüür sügavtrükk ­ kraabitud sisse (vasegravüür) lametrükk ­ rasvane kriit kiviplaadil (18.saj ­ litograafia) o Pastellgraafika TARBEKUNST o Disain ­ masinatega tehtud massikunst. Tekib 20. saj. alguses. (autodisain, elektroonika) o Keraamika ­ päris Jaapanist, laiemalt hakkab levima 8-7. at. eKr

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Futurism 1909-1915

 Nähtava maailma geomeetrilisteks kildudeks tükeldamine ja uutmoodi kokkupanemine (kubistide eeskuju)  Lõikuvad pinnad, joontega dünaamilie kompositsioon, piirjooni hägustades nii, et kujutatav näib hajuvat ümbritsevasse ruumi, erksate värvide kasutus  SündinudBalla Ciaciamo Torino, Itaalia [1871.07.18- 1958.03.01]  Tegeles fotograafia ja muusikaga, peale isa surma hakkas tööle litograafia trükikojas  Huvi kunsti vastu hakkas tundma alles 20 aastaselt, õppis Itaalias kohalikus Akadeemias  Peale ülikooli kolis Rooma, abiellus, lõi oma ateljee Ciacomo Balla kunsti stiilid  Rõhutatud joon  Dünaamiline valgus  Paljusus  Rõhutatud liikumine ja kiirus  Müra  Vormide korduv jada  Värvid, lõikuvad pinnad, dünaamilisus  Geomeetrilisus-kujundid, tükeldamine  Numbrilisus Ciacomo Ballo kunsti teosed

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

HENRI DE TOULOUSE-LAUTREC (1864-1901)

HENRI DE TOULOUSE-LAUTREC (1864-1901) Henri-Marie-Raymond de Toulouse-Lautrec-Monfa nägi ilmavalgust Albis oma tädi majas 24. novembril 1864.a tugeva äikese ja rajuilma ajal.Tema vanemad olid lähisugulased- nõod ja pärinesid vanast krahvi suguvõsast. Lapsest saadik võitles Henri tõbedega. Ta põdes haigust, mida ei suudetud kunagi diagnoosida, kuid , mis tulenes vanemate veresugulusest. Henri noorema venna surm ühe aasta vanuselt andis vanematele tõuke kooselu lõpetamiseks. Isa ei leppinud kunagi poja nigela tervisega ja ema hellitas poja ära. Esmalt tegeles Henriga koduõpetaja. Varakult ilmnes poisi kirg joonistamise vastu. Seda ajendas ka asjaolu, et perekonnas oli kunstiharrastus traditsiooniks (Henri vanaisa, isa ja onu olid head joonistajad).Ema kiitis Henri püüdlused kunsti vallas heaks ning püüdis igati nooruki võimeid arendada. Kõik laabunuks hästi, olnuks poisi tervis veidi tugevam. Henri murdis parketil libastudes jalaluu, mis...

Kultuur-Kunst → Kunst
5 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Henri de Toulouse-Lautrec.

sajandi boheemlaste elu. Ta elas Montmartre´il ja teda kutsuti Montmartre hingeks. 1885 avas Aristide Bruant kabaree Le Mirliton ning Toulouse- Lautrec kavandas lugematuid plakateid, millel torkab silma eelkõige punase salliga Bruant. Tema maalid kujutavad elu Montmartre´i ja teistes Pariisi kabareedes ja teatrites ning bordellides, mida ta sageli külastas. Tema maalidel on muuhulgas kujutatud kankaani looja, tantsija Louise Weber. Ta äratas uuesti ellu peaaegu unustatud litograafia. Teda mõjutasid Degas, Paul Gauguin ja Jaapani puulõige. 1890 kavandas ta vastavatud kabaree Moulin Rouge afisi, mis tegi ta hoobilt kuulsaks, et ta hakkas saama palju tellimusi. Üks tema modellidest oli kunstnik Suzanne Valadon, kellele õpetas ta maalimist ja kelle kunstnikupüüdlusi ta julgustas. Armusuhte temaga lõpetas järsult Suzanne´i enesetapukatse. Henri langes sügavasse depressiooni. Ta pöördus alkoholi poole, mis viis ta 1898 esimest korda delirium tremens´ini

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kalli Kalde elulugu ja tehtud tööd

joonestamise ja käsitöö õpetajana. Näitustel esineb ta oma töödega alates 1988. aastast. Praegusel hetkel on ta Tartu Kunstnike Liidu ja Eesti Vabagraafikute Ühenduse liige. Kalli Kalde töötab joonistamise ja graafika õpetajana Tartu Kunstikoolis. Kalli Kalde näitus ,,Üle vee" oli nähtav sel kevadel ka Saaremaa Kunstistuudios. Ise ta rääkis sellest näitusest järgmiselt: "Igas pildis on peidus väike muinaslugu, igatsus sõita üle vee seikluste poole. Enamus käesoleva näituse litograafia tehnikas töid on trükitud Dresdeni Graafikaateljees. Troopiline kuumus augustikuises Dresdenis inspireeris mind joonistama Aafrika-ainelisi pilte. Õhtused rattasõidud Elbe kallastel inspireerisid veepilte. Mind võlub metsik loodus, eksootilised loomad-linnud. Kuigi ma pole kunagi Aafrikas käinud, on Aafrika loomad minu tööde sagedased tegelased. Seni olen kaelkirjakuid, sebrasid ja gepardeid imetlenud vaid loomaias.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mis on kunst

- natüürmort - ajaloomaal - antiikmütoloogiline maal - sakraalne maal - olustikumaal Graafika Alaliigid: - joonistusgraafika - trükigraafika Tehnikad: - kõrgtrükk- trükivad kõrgemad pinnad NT linoollõige - sügavtrükk- on trükitehnika, mille puhul kujutis kantakse trükiplaadilt paberile trükipressi abil. NT ofort, kuivnõel - lametrükk- on trükitehnika, mille puhul trükiplaadi pind on täiesti tasane, nt Litograafia ehk kivitrükk Arhitektuur Alaliigid: - sakraal - profaan - maastik Skulptuur Alaliigid: - ümarplastika – vabalt seisvad ja igast küljest vaadeldavad skulptuurid - reljeefplastika – pinnaga seotud ja ning vaadeldavad vaid ühest suunast Materjalid: - kivid nt lubjakivi, liivakivi, - puit marmor - plast - savi - jää

Varia → Kategoriseerimata
0 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Looming pluss mõned maalid

litograafiakunstnik, kes jäädvustas 19. sajandi lõpu Pariisi boheemlaste elu1888 hakkas Toulouse-Lautrec valima motiive, millega ta on tänini tuntud: inimesed tsirkusest, lõbustuskohtadest ja poolilma miljööst. Tema maalid kujutavad elu Montmartre'i ja teistes Pariisi kabareedes ja teatrites ning bordellides, mida ta sageli külastas. Tema maalidel on muuhulgas kujutatud kankaani looja tantsija Louise Weber.i ellu peaaegu unustatud litograafia. Tuntumaid maale · 1892 "Ambassadeurs: Aristide Bruant" · 1892 "Moulin Rouge'i promenoir 'is" · 1892 "Moulin Rouge'is: kaks valssi tantsivat naist" · 1892 "Jane Avril tantsimas" · 1894 "Rue des Moulins'i salongis"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kreeka kunst, liigid, zhanrid

http://www.abiks.pri.ee Kunstiliigid 1. Kujutav kunst 1.1 Maal ­ monumentaal maal (seina, lae maal), dekoratiiv maal (maal esemetel), tahvelmaal (maal lõuendil), miniatuurmaal (raamatu illustratsioonid) 1.2 Skulptuur ­ ümarplastika (3D), reljeef [seinal (kõrgreljeef, madalreljeef, süvendreljeef)] 1.3 Graafika ­ kujutava kunsti põhilisi liike, mille väljendusvahendid on joon ja mustvalge pind >> sügavtrükk ­ kujutis saadakse uurendatult plaadilt ja jäljendi jätavad süvendid, kus on trükivärv pressitud [mehaanilised ­ vaselõige, kuivnõel, metsotinto, gravüür; keemiliselt töödeldavad ­ ahvatinta (raud+hape), ofort (raud+nõel+hape), pehmelakk (raud+lakk+hape)] lametrükk [litograafia (keemiliselt töödeldud litokivil) ofsettrükk (elastse kattega trükisilinder)] kõrgtrükk (puulõige ja puugravüür, linoollõige???, tinalõi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eduard Wiiralti eluloo referaat

Tallinna Kivimäe Põhikool Referaat Eduard Wiiralt Karl Stamm 2010 Eduard Wiiralt sündis 20.märtsil 1898 a. Peterburi kubermangus Robidetsi mõisas, mõisateenijate pojana. Aastal 1909 siirdus perekond Eestisse, kus isa sai tööd Varangu mõisas koeru vallas Järvamaal. Maajalmasõja puhkedes asusid nad elama Tallinna ning kunstikalduvustega noormees, kellele vanemad oleksid soovinud kantseleiametniku elukutset, valis edasiõppimiseks Tallinna Kunsttööstuskooli. Pärast Tallinna Kunsttööstuskooli lõpetamist jätkas Wiiralt 1919. aasta oktoobrist oma õpinguid Tartus Pallases, Anton Starkopfi skulptuuriateljees. 1922­1923 jätkas Wiiralt Pallase stipendiaadina õpinguid Dresdeni Kujutava Kunsti Akadeemias professor Selmar Werneri juhatusel. 1923. aasta sügisel sõitis Wiiralt tagasi Tartusse. Noor paljutõotav kunstnik alustas oma õpinguid skulptuuri ja trükkimisega. Hi...

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsism, realism, impressionism

vaikus,"Viljapeade korjajad" Gustave Courbet ­ barbisoonlaste juht, ,,Matus Ornans'is", impressionistid kogunesid tema seltskonda, 1855 Pariisis maailmanäitus, kuid tema töid ei võeta vastu, tekitab siis ise oma näituse sinna lähedale keldrisse ja saab tohutut tuntust, ,,Kivilõhkujad", ,,Tere, härra Courbet" Honore Daumier ­ Iseõppija, poliitilise sisuga pilkepildid, palju karikatuure, kritiseerib sotsiaalseid pahesid, litograafia e kivitrükk on lemmiktehnika, kaastööd ajakirjadele, ,,Crispin ja Scapin", ühe rahandustegelase karikatuur ,,Pesunaine" Eduard Manet ­ vanim impressionist, ka realistlikud tööd, vulgariseerib, ,,Olympia" *Eesti August Weisenberg ­ esimene eesti soost skulptor, eeskuju klassitsismist, hiljem realistlikud tööd, ,,Hämarik", ,,Linda", ,,Ema portree", ,,Koit", lemmikmaterjal on marmor

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kujutav kunst

Maalikunsti zanrid on figuraalkompositsioon (peamiseks aineks on inimene või inimeste rühmad; religioossed, mütoloogilised, allegoorilised, ajaloomaal, olustikumaal), portree ja aktimaal (huvi näo ja alasti inimkeha vastu), maastikumaal e. peisaaz (loomamaalijaid nimetatakse animistideks, meremaalijaid nimetatakse marinistideks) ning siseruumid ja esemed (vaikelu, natüürmort, mis hakkas levima renessansiaegses Itaalias 14 sajandi alguses, iseseisvaks maalikunstiks kujunes 17. sajandil. Akrüülvärvid on sünteetilised emulsioonvärvid, värskena vees lahustuvad, hiljem kuivades ei lahustu. Kasutusele võeti pärast II maailmasõda. Sideaineks kasutatakse vaiku mis kuivamisel jätab sileda läikiva pinna. Akvarellvärvid on vees lahustuvad guassvärvid. Temperavärve kasutati keskajal tahvelmaalikunstis, nad on vees lahustuvad, kuid liimaineks on munakollane, vaha või vaik. Õlivärvid ei lahustu vees, sideaineks on õli, kuivavad aeglaselt, tulemus on ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
2
doc

EKSPRESSIONISM

Tegelased asetati esiplaanile, kompositsioon oli sageli tasakaalust väljas. Üldistav kujutamine sisendab dramaatikat tänu mõnede anatoomiliste detailide moonutamisele või suurendamisele (nt. Schiele tegelaste käed ja pead). Inimest ümbritsev loodus on tõlgitsetud äreva ja pingestatuna. Ekspressioniste ei huvitanud eriti harmoonia, dekoratiivsed väärtused ning maaliline ilu. ,,Brücke"-rühma kunstnikud tegelesid innukalt graafikaga. Nende lemmiktehnikaks olid litograafia ja puulõige (arhailine efekt), millele nad andsid ilmeka ja üldistatud joone. Ka graafikat iseloomustab dramaatiline elamuslikkus. EKSPRESSIONISMI KUNSTIESINDAJAD ERNST LUDWIG KIRCHNER (1880-1938) Kirchner jättis Die Brücke loomingusse olulise jälje. Tema pildimaailm on seotud inimese ja tema emotsioonidega. Inimene kuulub kokku loodusega ning loodus omandab tihti ohtliku ja vaenuliku värvingu. Väljenduslaadilt on ta väga sarnane foovidega, olles siiski tunduvalt kirglikum

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Trükitehnoloogia üldõpingud (trükkalid ja trükiettevalmistajad)

Fleksotrükki kasutades on võimalik trükkida väga erinevatele materjalidele (ka värvi mitte imavatele ja venivatele nt. polüetüleen, foolium jt.). Põhiliseks kasutusalaks on pakenditööstus. 12. Kesksilindriga fleksotrükimasina skemaatiline joonis 13. Kuidas kompenseeritakse materjali võimalikku venimist ofsettehnoloogias, kuidas fleksotehnoloogias  ofsetis: elastne katmik  fleksos: elastne trükiplaat ja alus teip 14. Mida kujutab endast litograafia, milline kaasaegne trükitehnoloogia on selle Edasiarendus  litograafia Trükimatriitsiks kaśutatakse siin kivi . Matriits valmistatakse keemilise protsessi tulemusena. Trükkimise protsess on totaalselt erinev võrreldes seniste tehnoloogiatega. Matriitsi trükitavad osad on vett hülgavad ja mittetrükkivad osad vett siduvad. Seega on litograafia praeguse ofsetplaadi eelkäija.  Litograafia tuleb iseenesest kreekakeelsest sõnast LITHOS - kivi.

Tehnoloogia → Trükitehnoloogia
20 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Füüsikalised materjalitehnoloogiad eksami küsimuste vastused 2015

Keemilise aurufaasi sadestus (CVD) Kasvatusalused asuvad reaktoris, kuhu lastakse termiliselt ebastabiilset ja kasvatavat komponenti sisaldavat gaasi. Reaktori temperatuuri tõstetakse kuni gaas laguneb ning eraldunud tahke osa sadestub kilena alustele ja jääkgaas imetakse reaktorist välja. Tööstuses levinuim õhukeste kilede sünteesimisviis. Metall-orgaaniline aurofaasi epitaksia Lähetaineteks on metallorgaanilised ühendid. Protsess ise on väga keeruline. 44. Nimetage kolm optilise litograafia liiki. Kirjeldage ja iseloomustage neid. 1. Kontaktlitograafia korral pressitakse mask vahetult vastu alust. Meetodi eeliseks on hea ruumiline lahutus, puuduseks maski suhteliselt kiire mehaaniline kulumine (mask on kallis asi!) 2. Lähilitograafia korral asetatakse mask 20-50m kaugusele alusest. See vähendab maski kulumist, kuid samas valguse difraktsiooni tõttu ka ruumilist lahutust. 3

Füüsika → Füüsika
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Henri de Toulouse-Lautrec

Montmarte hingeks. 1885.aastal kavandas Toulouse-Lautrec lugematuid plakateid Artistide Bruandi avatud kabareele Le Mirliton. 1888.aastast alates hakkas Henri valima motiive, millega ta on tänaseni tuntud: inimesed lõbustuskohtadest, tsirkusest ja poolilma miljööst. Tema maalid kujutasid elu Montmarte'i ja teiste Pariisi bordellide, kabaeede ja teatrite elu, mida at ise tihti külastas. Tema maalidel on kujutatud isegi kankaani looja Louise Weber. Henri de Toluouse-Lautrec äratas taas ellu litograafia. Suuresti mõjutasid teda Degas, jaapani puulõige ja Paul Gauguin. 1890.aastal sai alguse Toulouse-Lautrec'i kuulsaim age, kui ta kavandas Moulin Rogue afisi. Tänu sellele hakkas at saama palju tellimusi. Touluse-Lautrec sõbrustas kuulsustega nagu näiteks kirjanik Oscar Wilde ja anarhist Felix Feneon. Henri aitas teha anarhistlikke lavakujundusi ja tal oli ka kokkupuuteid Vicent van Goghiga. Henri de Toulouse-Lautrecil oli armusuhe ühe tema modelli Suzanne Valadoniga, kellele

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Kunsti mõisted

assotsieeruma: seostuma, assotsiatsioone (seoseid) looma; liituma atribuut: tunnusese, mille järgi, kui sümboolikat tunda, saab kujutatud figuuri kindlaks määrata bareljeef e. anaglüüf: madal reljeef, lame reljeef butafooria: vaid näitamiseks, reklaamiks või teatrisfilmis tegelikkuse mulje loomiseks kasutatavad ebaehtsad esemed, võltstoredus defineerima: mõistet määratlema dekoratiivne: tähelepanu tõmbavalt kaunistav diptühhon: kaheosaline kunstiteos domineeriv, dominantne: valitsev, ülekaalus olev dünaamiline: liikuv, liikumisest tingitud; tulvil sisemist edasiviivat jõudu, hoogne ekspressiivne: väljendusrikas, ilmekas; (sisemist) jõuliselt väljendav element: (ld. elementum ürgaine) alge, algmõiste, algosis ehk lihtsalt osa enkaustika: maalitehnika, mis kasutab vahast ja vaigust tehtud värvi ning kuumtöötlust selle pinnale kinnitamiseks esteetiline: kunstiliselt mõjuv; ilus, kaunis, maitsekas formaalne: vormiline, vormist l...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
2
doc

19.-20. saj kunst kokkuvõte

esemed kummaliselt tardunud. HENRI de TOULOUSE-LAUTREC (Naiskloun La Goulue ,,Moulin Rouge'is") kasvas kääbuseks lapsepõlve luumurru tõttu. Sukeldus Montmarte'il toimuvasse, trotsides oma invaliidsust. Elades viletsuse piiril, säilitas ta aristokraatliku vabadusetunde ja üleoleku. Ta jälgis ümbritsevat. Loomingut mõjutasid impressionistid (Edgar Degas), art nouveau, jaapani värvilised puulõiked ja Paul Gauguin. Sai kuulsaks plakatitega ­ värviline litograafia. Nabiid (Les Nabis = Prohvetid) võtsin eeskujuks Gauguin'i. MAURICE DENIS ütles, et nabiide arusaam maalikunstist: eelkõige tasapind, millel paiknevad kindlas korras värvid. See, mida pilt kujutab on teisejärguline.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

2. KONTROLLTÖÖ ARHITEKTUUR – PABER ja RAAMAT

Mis on pisigraafika ? on postmargid, kutsekaardid, ex librised. 37. Kõrgtrüki tehnikad (4) ? 1)puulõige,2) puugravüür,3) linoollõige 4) plastiklõige. 38. Sügavtrükis eristatakse tehnikaid (2) ? 1)mehhaanilisi tehnikaid.2)söövitatud tehnikaid 39. Sügavtrüki mehhaanilised tehnikad (4) ? : 1)vasegravüür, 2)külm- e kuivnõel,3) metsotinto, 4)kartongitrükk 40. Sügavtrüki söövitatud tehnikad (4) ? : 1)ofort, 2)akvatinta,3)pehmelakk, 4)reservaaz. 41. Lametrüki tehnikad (3) ? 1) litograafia e kivitrükk, 2)võrk- e siiditrükk e serigraafia,3) monotüüpia. 42. Mis on vanad paberi liigid (2) ? 1)papüürus 2)pärgament 43. Mis on pärgament ? kirjutamis- ja köitmismaterjal, mida vanasti valmistati noorloomade (vasika-, lambaIvõi kitsetalle) parkimata, kuid puhtaks kaabitud ja pimsskiviga lihvitud nahast. 44. Mis on vesimärk ? ­ paberi valmistajat, valmistamisekohta ja aega tähistav tunnuslik

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Graafikakunst Saksamaal

Graafikakunst Saksamaal Suure arengu ja uuenduste tulemusel eksisteerivad tänapäeval mitmed ja mitmed sajad kui mitte tuhanded kunstiliigid ning nende esitlemise tehnoloogiad. Töökodadest ja muuseumidest on suured kunstiteosed kolinud nüüd suures osas tänavatele ning muudkui arenevad edasi. Graafikakunst on üks sellistest kunstiliikidest, mis on üüratu oma fantaasia poolest ning aina kogub pöördeid oma populaarsuses. Graafika (kreeka sõnast graphikē) on üks kujutava kunsti põhiliike, millesse kuuluvad joonistus-, joonestus- ja kirjakunst, joonistus- ja paljundustehnikad. Graafika peamised väljendusvahendid on joon ja (peamiselt mustvalge) pind. (Vikipeedia, 2014) Graafika on artefakt, mis reprodutseerib mingi subjektiga (tavaliselt füüsiline objekt, isik) sarnase pildi. (Rinde, 2012) Graafika kitsamas tähenduses on kasutusel trükigraafika sünonüümina, s.o kõigi trükimenetluste teel saad...

Kultuur-Kunst → Informatsiooninduse areng ja...
5 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Toulouse-lautrec

16 poole, näidates pooleldi tagantvaates naisefiguuri bistroolaua taga. Üksildased napsitajad bistroolaua taga oli moodsa elu maalijate hulgas hästituntud teema, kuid Henri läks sammukese edasi. Nimi seob pildi Bruant'i lauluga ja näitab selgelt, et meie ees on inimene kelle elu on hukutanud tema amet, mida ta oli sunnitud pidama, ning et nüüd on ta liiga vana, et seda jätkata. Litograafia levik, mis oli üks osa massikultuuri revolutsioonist, andis uusi võimalusi ka Henrile. Illustreerides neid laulusõnu lootis Henri, et Bruant teeb talle ettepaneku joonistada nende põhjal Bruanti loodud ülimenuka ajakirja "Mirliton" jaoks pilte. Bruant sellest söödast aga ei hoolinud. Henri esimene graafiline töö, lihtne skets napsitajatest ja kahest baarileti taga jooke segavast kelnerist, ilmus hoopis pisut vanemas võistlevas ajakirjas "Le Courrier Francais"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eesti kunsti püsiväljapanek

Lähemale astudes märkasin, et terve pilt oli tehtud pintsliga lihtsalt täpitades, mis selle maali nii huvitavaks arvatavasti tegigi. Nimesilti vaadates märkasin, et see on õlimaal ,,Vilsandi Motiiv", mille oli maalinud Konrad Mägi 1913-1914 aastal ja millel oligi kujutatud tuletorni, täpselt nagu ma pealevaadates olin arvanud. Järgmisesse ruumi sisenedes hakkas esmalt silma Eduard Wiiralti ,,Püha söömaaeg", mis oli stiililt litograafia. Jeesuse kõrval olevad inimesed tundusid väga uudishimulikud, sest nad olid kõik pööranud pea Jeesuse poole, just nagu üritades Temast viimast võtta. Kaugemal olevad inimesed aga olid üpriski ärevad, arvatavasti seetõttu, et nad olid patused ning kartsid karistust. Maal oli maalitud 1925. aastal. Selles samas ruumis leidus veel kaks väga omapärast pilti. Esimene neist oli mulle juba tuttav, sest seda olin ma enne näinud kirjanduse õpikus. Maalil oli kujutatud ühte

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Art nouveau(ehk juugendstiil). Mucha

Teos meeldis näitlejale niivõrd, et ta tegi Muchaga kuueaastase koostöölepingu. Selle aja jooksul tegi kunstnik Bernhardtile veel kuus suurt plakatid, aga ka muljetavaldavaid teatridekoratsioone, ehteid ja kostüüme. Olles kuulsust kogunud, sai ta nüüd mitmeid uusi tööpakkumisi. Näiteks tegi ta postereid reklaamifirmadele nagu Job ja Moët et Chandon. Ta disainis ka hulgaliselt marke, vinjette, kalendreid, illustratsioone ja "illustratiivseid paneele" (Mucha välja arendatud litograafia tüüp). Nagu tema kaasaegsedki, soovis Mucha teha kunsti populaarseks ja aktsepteerituks kõigi poolt. Seetõttu asutas ta koos Eugène-Samuel Grasset, René Lalique`i, Gallé`i ja Horta`ga Société Internationale de l'Art Populaire`i ning 1898. aastal koos James McNeill Whistler`iga Carmeni Akadeemia. Mucha viljakaim periood oli aastatel 1895-1900. Esikohal olid tema plakatid, aga ta jätkas ka raamatute illustreerimisega ja avaldas mitu seeriat dekoratiivseid paneele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pop kunst

Siia kuuluvad mh puulõige, linoollõige, tsinksöövitus; 10 Sügavtrükk ­ trükitehnika, mille puhul trükkivad osad on trükivormi süvistatud nt ofort, vasegravüür; 11 Lametrükk ­ üldmõiste trükitehnika kohta, mille puhul trükkivad ja mittetrükkivad osad asetsevad trükiplaadil ühel ja samal tasandil. Trükivärvi jagunemine toimub rasva ja vee vastastikuse tõukamise printsiibil. Lametrükimenetlused on litograafia, ofsetttrükk, valgustrükk. Teine ulatuslik teema tema loomingus oli surma- ja katastroofipildid, milles ta süvenes mh Surma kujutamisse meedias. Mitmed Warholi tööd teostati tema New Yorgi ateljees «Factory» kollektiivselt. Seal sündisid alates 1963. a-st ka filmid nt «Kiss», «Eat».(16.) 1965 ­ hakkas produtseerima ansamblit «The Velvet Underground» ja nende solisti Nicot. 1967 ­ ilmus nende esimene album. 1968, 3

Ajalugu → Ajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Edvard Munch

Teoses kajastub jällegi õe Sophie surm (maalil on näha ka Edvard ja ülejäänud perekond). 1895. aastal suri ta vend Andreas, kunstnikule oli see järjekordne saatusehoop, mis leidis kajastamist ka tema loomingus. 1896. aasta kevadel lahkus Munch Berliinist ja sõitis Pariisi. Siin keskendus ta maalimise asemel graafikale ja litograafiale. Ta tegutses selle ala ühe kuulsaima kunstniku Auguste Clot’i käe all. Tänapäeval loetakse Munchi, just tänu tema originaalsele stiilile, üheks litograafia klassikuks. Pariisis võttis ta vastu tellimuse Baudelaire luulekogu „Kurja lilled“ illustratsioonide valmistamiseks, kuid kunstnik ei lõpetanud seda tööd. Järgnevatel aastatel valmis hulgaliselt maale: „Metabolism“, „Aadam ja Eeva“, „Tüdrukud sillal“, „Elutants“, „Melanhoolia“ jpt. Tema maal „Elutants” väljendab selliseid igaühele arusaadavaid asju nagu noorus ja vanadus, lootused ja pettumused

Kultuur-Kunst → Kunst
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

„Ekspressionism“ ja „Edvard Munch“

perekond. Samal aastal oli lõplikult valmis saanud tema üks kuulsamaid maale ,,Karje." Mõni aasta hiljem suri tema vend Andreas, see oli järjekordne saatusehoop kunstnikule, mis leidis kajastamist ka tema loomingus. Aasta hiljem lahkus Munch Berliinist ja sõitis Pariisi. Siin keskendus ta maalimise asemel graafikale ja litograafiale. Ta tegutses selle ala ühe kuulsaima kunstniku Auguste Cloti käe all. Tänapäeval loetakse Edvardit isegi üheks litograafia klassikuks. Järgnevatel aastatel valmis veel palju maale ,,Metabolism", ,,Aadam" ja paljud teised. Maalil ,,Melanhoonia" kujutas ta tuba, mis nagu lõõmaks õhtupäikeses, kuid ometi on aknast paistev maastik rahulik ja jahe. Seega võib arvata, et värvimäng toas peab väljendama kunstniku vaimuhaige õe Laura haavatud hinge rahutust. Uus sajand oli kunstniku karjääris tormilise arengu aeg. Paljud hakkasid huvituma ta töödest ning teda saatis kunstnikuna suur menu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
387
pptx

Kunsti eksami esitlus

Tee küpresside ja tähtedega Mai 1890 92x73 Õli lõuendil Rijks-museum Kröller- Müller, Otterlo Click to edit Master text styles Second level HENRI de Third level Fourth level Fifth level TOULOUSE LOUTREC Moulin-Rouge 1891 191/117 Värviline litograafia (plakat) Musée Toulouse-Lautrec, Albi Click to edit Master text styles Second level TOULOUSE Third level Fourth level LAUTREC Fifth level La Goulue arriving at the Moulin Rouge 1892 79,4 × 59 cm Õli kartongil Museum of Modern Art, NY Click to edit Master text styles

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Multimeedia arvuti

USB 2.0 liideses: 8 USB 3.0 liidesed: 8 RAID süsteem: 6xSATA SATA seadmete maksimaalne arv: 8 Formaat (standard): ATX · Hind 130,24 (,,Arvutitark") 4 Protsessor Intel® CoreTM i7-4770K Processor (8M B Cache, up to 3.90 GHz) Protsessori perekond: Intel Core i7-4xxx Protsessori sagedus: 3,5 GHz Protsessorituumad: 4 Protsessori pesa: Socket H3 (LGA 1150) Protsessori litograafia: 22 nm Protsessori harud: 8 Protsessori tööreziim: 64-bit Protsessori vahemälu tüüp: Smart Cache, L3 Vahemälu: 8 MB Jahutusvõimsus (TDP): 84 W · Hind 363,79 (,,Fauni Kaubanduse OÜ") 5 Protsessori ventilaator Corsair CPU Cooler Hydro H115i Extreme Radiaatori mõõdud: 140mm x 312mm x 26mm Ventilaatori mõõdud: 140mm x 25mm Ventilaatori kiirus: 2000 +/- 10% RPM

Informaatika → Arvuti õpetus
1 allalaadimist
thumbnail
3
doc

ARHITEKTUUR E. EHITUSKUNST

Kartuli-, linool- , vaselõige, puulõige 2. SÜGAVTRÜKK- Värvikandjaks on trükiplaadi süvendatud osad. Need saadakse kas mehaaniliselt või keemiliselt. Kasutatakse spets paberit, mis enne leotatakse ja sügavtrükivärvi ja ­pressi. Kuivnõel, ofort, vasegravüür, akvatinta, pehmelakk, metsotinto, puugravüür 3. LAMETRÜKK- Trükivormi pind on tasane ja värvi kinnistamiseks kasutatakse keemilisi ja fotokeemilisi võtteid. Litograafia, siiditrükk, arvutitrükk 4. MONOTÜÜPIA- Lametrükk, kus saadakse ainult üks tõmmis 5. DIATÜÜPIA- Klaasile või plastikplaadile kantakse trükivärvi ja paber pannakse peale, joonistades paberile tuleb värv peegelpildis paberi külge 6. GRAFIIT- joonistamise vahend. Tänapäeval on pliiatsi sees enamasti grafiit ja kuna grafiit on see, mis paberile jälje jätab, siis räägimegi siinkohal mitte niivõrd palju pliiatsist kui grafiidist.

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
6
doc

90´ne Mõiste seletused Kunsti ajaloost

kasuta uusaegse Euroopa realismi võtteid, näiteks tsentraalperspektiivi, õhuperspektiivi või anatoomia reegleid. 46. Koloriit värving, värvitoonistik, värvikäsitlus 47. Kubism 20. saj alguses Pariisis kujunenud kunstivool, kõrgaeg kuni 1915. Esialgu lähendati kujutatav objekt geomeetrilistele põhivormidele, loobuti tsentraalperspektiivist ja ühendati ühte pilti objekti erinevad vaated. Alates 1912.a'st hakati kasutama ka kollaazitehnikat. 48. litograafia (lito) kivitrükk, litograafiakivile kriidiga joonist paljundatav kujutis. 49. Natüürmort elutuid esemeid kunstipärases aretuses kujutav maal/ ehk vaikelu. 50. Opkunts 1964.a loodud mõiste optilisi efekte sisaldavate kunstiteoste tähistamiseks. 51. Perfomance etenduskunst, kunstniku juhatusel ja publiku osalusel luuakse improvisatsiooniline etendus/ happening´ist 1970.a välja kasvanud kunstisündmus, ühe kunstniku etendus, milles publik ei osale

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
128 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

KORDAMISKÜSIMUSED J. Kangilaski „Kunstikultuuri ajalugu” 10. klassile lk.7- 89.

KORDAMISKÜSIMUSED J. Kangilaski ,,Kunstikultuuri ajalugu" 10. klassile lk.7- 89. 1.Kunsti liigid: 1.Arhitektuur e ehituskunst: Sakraalarhitektuur (usuga seotud ehitised: kirikud, kabelid, kloostrid, hauakambrid jne.) Profaanarhitektuur (ilmalik: lossid, paleed, linnused, raekojad, elamud, poed jne.) 2.Skulptuur ( kõvast materjalist valmistatud mahulised vormid või kujundid) e. voolimiskunst, raidkunst: Reljeefid: -süvendreljeef (kujundid uuristatud pinda), - kõrg-, madalreljeef (kujundid eenduvad pinnast, millega seotud) Ümarplastika- kõigist külgedest vaadeldav, jaguneb:1. Vabaplastika (pole seotud kindla ruumiga)2. Monumentaalplastika (aluse peal) 3. Ehitusplastika 3.Maalikunst: 1. Seinamaal: fresko- märjale krohvipinnale kujundatud maal, sakko- kuivale krohvipinnale kujundatud maal, sgrafiito- värvikihtide üksteise peale panemine ja maha kraapimine 2. Tahvelmaal- (15. saj Madalmaad ja Itaalia) Õlimaal, Pastellmaal, Akvarellmaal/ gua...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
174
pdf

Kunstiajalugu

Paul Cauguin ( 1848-1903) - Suured ühevärvilised värvipinnad - Must kontuur - Jõulised värvid “Millal sa abiellud?” (1892) Paul Cezanne (1839-1906) - Nägi looduses geomeetriat - Abstrahheeris e. lihtsustas vorme - Konstrueeris pildi erinevatest vaadetest - Kubismi eelkäija “Moodne Olympia” (1973) H. de Toulouse-Lautrec (1864-1901) - Väga hea joonistaja - Pani aluse plakatikunstile - Äratas uuesti ellu litograafia “Moulin Rouge’i promenoir’is” Neoimpressionis m e. divisionism e. püantilism ● Paul Signac - prantsuse kunstnik, neoimpressionismi esindaja ● Georges Seurat - prantsuse kunstnik, neoimpressionist Lahustasid nähtava värvuse põhivärvusteks Maalisid värvipunktidega G. Seurat “Pühapäeva pärastlõuna Grand-Jatte saarel” P. Signac “Place des Lices” Historitsism Ajalooliste ehitusstiilide uuestikasutamine ● Neogootika, neorenesanss, neovene jne

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
23
odt

Pilt

Picasso selleaegsed pildid on poliitilise sisuga, kuigi tema loomingus on otseselt poliitiliste tööde osakaal väga väike. Kunstnik tõmbus järk järgult Pariisi elust tagasi. Eksperimenteeris ohtrasti uute kunstitehnikatega, eelkõige keraamikaga, mis paelus teda intensiivselt mitu aastat ning milles jõudis ta tugevalt isikupärase laadini. Seadis sisse enda keraamikaateljee, kus lõi lugematul hulgal taldrikuid, tasse ja vaase. Väga tähtsale kohale tõusis litograafia, milles lõi ta naispeade seeria. 1950.aastatel loodud skulptuurid on inspireeritud laste mänguasjadest. Sõjajärgseid töid: "Sõda" (1952), "Korea veresaun" (1951), "Francoise lillena" (1946), "Jõuluvana" (1953), "Claude joonistamas, Francoise ja Paloma" (1954). Hiline looming 1954-1973. Elu lõpupoole tabas Picassot loomepalang. Ta püüdis kinnitada, et ta võimed pole langenud , töötades üheaegselt mitme teose kallal, maalides päevas kuni viis pilti.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
33 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun