Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Edukas juht tänases Eestis (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on kompetents?
  • Miks uuriti just kompetentse?

Lõik failist

Tallinna
Tehnikaülikool
Majandusdteaduskond
Edukas
juht tänases Eestis

Referaat
Lektor: Hannes Veskimäe
Tallinn
2007


Milline võiks olla edukas
juht tänases Eestis?


 
Kevadest
sügiseni viis konsultatsioonifirma Fontes koostöös Pärnu
Konverentsidega läbi Eesti edukate juhtide uuringu. Hinnati 19 palgatud juhti, kel vähemalt kaks edukat kogemust tippjuhina ning
kelle juhtimise all oli kasvanud juhitava eraettevõtte väärtus,
turuosa või kasum.
 
Uuringu
eesmärgiks oli välja selgitada, millele juhid oma töös peamiselt keskenduvad. Seda eelkõige läbi nende käitumise, mitte niivõrd
läbi nende ees seisvate ülesannete ja lahendamist vajavate
probleemide.
Erinevate
hindamismeetoditega püüdti selgusele jõuda selles, milliseid
kompetentse kasutavad juhid oma töös kõige enam, mis nende tegutsemist kõige enam iseloomustab.
 
Mis
on kompetents ?
Lihtsustatult:
käitumisviis, millega kaasnevad teatud mõtted ning hoiakud ning
mida tingib teatud omaduste kompleks (isiksuse omadused, mina-pilt,
motiivid, teadmised, oskused). Näiteks pole inimesel
saavutusorientatsiooni kompetentsi , kui ta ainult mõtleb igal hommikul , et temast peab saama suurpanga direktor , kuid ei võta
Vasakule Paremale
Edukas juht tänases Eestis #1 Edukas juht tänases Eestis #2 Edukas juht tänases Eestis #3 Edukas juht tänases Eestis #4 Edukas juht tänases Eestis #5 Edukas juht tänases Eestis #6 Edukas juht tänases Eestis #7 Edukas juht tänases Eestis #8 Edukas juht tänases Eestis #9
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-05-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 408 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor real20 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
pdf

Kas lennukad ideed kujundavad liidri - Richard Branson

RESÜMEE Kas lennukad ideed kujundavad liidri? Richard Branson ­ valisin selle teema, kuna tahtsin teada, kas head ideed on alati liidripositsiooni tagajaks. See teema on kindlasti aktuaalne mitmete juhtide hulgas, kes mõtlevad, kuidas jõuda liidri tasemele. Seda sellepärast, et juhi positsioonil olemine ei ole veel sama, mis on liidriks olemine. Juhil on kohustatud alluvad, kuid liidril on vabatahtlikud järgijad. Töö eesmärgiks oli endale selgeks teha, kas juht on sama mis liider ning kuidas oleks võimalik tõhusalt liidriks saada. Referaadi materjaliga töötades sain teada, et headest ideedest ainuüksi ei piisa selleks, et saada liidriks. Samuti selgub Richard Bransoni näitena see, et ka ilma kõrge hariduseta on võimalik tulusat ja head äri teha. SISUKORD RESÜMEE SISSEJUHATUS........................................................................................................................4 1. RICHARD BRANSON..............................

Arendustegevus
thumbnail
10
doc

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid. Juhtimine on inimeste ja kollektiivi püüdluste teadlik suunamine ja kooskõlastamine, et tagada organisatsiooni või selle osa käsutuses olevate ressursside otstarbekat ühendamist eelnevalt kavandatud eesmärkide saavutamisel, arvestades nii sisemisi, kui ka väliseid mõjureid. Üks tähtsaim mõjur on ettevõtte juht ise. Juhtimise edukus sõltub palju juhi kompetentsusest millest tähtsamad on eelkõige meeskonna juhtimise oskus ja mõjutamisvõime. Pole vähem olulised ka juhi intellektuaalsed omadused näiteks nagu loogiline mõtlemine, teooria tundmine ja selle praktikasse rakendamis oskus. Juhi edukus on seotud paljude erinevate aspektidega. Edukusega on seostatud inimese üldvõimekust kui ka isikuomadusi, kuid kindlat seost nende vahel ei ole suudetud leida.

Majandus
thumbnail
19
doc

ORGANISATSIOONI-, JUHTIMIS- JA SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ALUSED

Ainetöö Juhendaja: Mare Kurvits, Aud. Rakvere 2008 SISUKORD Sissejuhatus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....3 1. Juhtimine ja tegevus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....5 1.1 Mida teeb juht oma töös ja kuidas on see seotud psühholoogiaga . . . . . . . . . ....5 1.2 Juhi rollide analüüs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....5 1.3 Eesmärgitee mudel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...6 2. Juhtide vajalikud oskused ja omadused . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...6 3

Juhtimise alused
thumbnail
13
doc

Inimeste juhtimine organisatsioonis

autoritaarne- kollektiivne, orienteeritus kasumile- kliendile, motivatsioon enesetähtsustamine- altruism, e/v struktuur iseseisvad üksused- omavahel seotud, turg kohalik- globaalne, peamine ressurss kapital- uus informatsioon , konkurentsieelis hind- aeg, töötajaskond homogeenne- mitmekesine, töötajate ootused, kindlustunne- isiklik areng, töö individuaalne- meeskondlik, kvaliteet kohustuslik- isiklik 3. Juhi kaksikroll ­ juht ja liider Juhil on õigused ja kohustused organ. tegevuste ja eesmärkide täitmisel. Liidri eesmärgid on pikaajalised, uudsed ja muutustele orienteeritud. Juhid on alluvad, liidrid on järgijad. Liidrid kujundavad organisatsiooni kultuuri Juhi roll: administratiivne ja kontrolliv Liidri roll: mõjutada (kujundada) kaastöötajate tegevust (käitumist) ressursside hankimine ja jaotamine visiooni loomine,

Juhtimispsühholoogia
thumbnail
12
doc

Kuidas saada liidriks?

pigem koostööst kui iga üksiku lüli tublist tegutsemisest.(Elenurm, 2001) 1 LIIDRI MÕISTE JA OMADUSED Liidrit kui isikut on defineeritud väga erinevalt. Ei saaks öelda, et oleks leitud täpne ja ühtne tähendus, sest erinevates eluaspektides võidakse liidrit erinevalt mõista. Samas läbib erinevate eluvaldkondade liidritel siiski ühine joon ­ eestvedamine. Liider on see, kes juhib. Liidrit aetakse segi tihtipeale juhiga. Liider on alati juht, kuid juht ei pruugi olla alati liider. Et saada liidriks, tuleb kõigepealt saada juhiks. 1.1 Liidri primaarsed omadused · Isikliku tahtejõu kõrge tase (energilisus, otsusekindlus, tahtejõud, visadus) · Soov olla liider (motivatsioon teisi mõjutada) · Isiklik ausameelsus (eetikatunnetus, ausus ja usaldatavus) · Enesekindlus (optimism ja usk endasse kui efektiivsesse liidrisse) 1.2 Liidri sekundaarsed omadused · Analüüsivõime

Juhtimise alused
thumbnail
28
pdf

PROJEKTIJUHI OSKUS MEESKONDA JUHTIDA

EP2 PROJEKTIJUHI OSKUS MEESKONDA JUHTIDA Referaat Juhendaja: dotsent Arvi Kuura Pärnu 2016 SISUKORD Sissejuhatus ....................................................................................................................... 3 1. Projektijuhi omadused ................................................................................................... 4 1.1. Kuidas olla hea juht ................................................................................................ 4 1.2. Juhi roll meeskonnas .............................................................................................. 7 2.1. Koostöö meeskonnas .............................................................................................. 9 2.2. Meeskonna efektiivsus ......................................................................................... 10 Kokkuvõte ...........

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
29
docx

Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele

mõista elu Põnev ja erutav elu Sotsiaalne tunnustus Võrdsed võimalused kõigile) . 49.Instrumentaalsed ehk abistavad väärtused, näit. töössesuhtumine, suhtlemisviisid - v ahendid eesmärkide saavutamiseks. 50. 51. Teema 3 1. Mis on suhtlemise põhisisu? 52.kahe või enama inimese vahel sõnalise või sõnatu keele vahendusel loodav kommunikatsioon. 53. 2. Millistest komponentidest koosneb edukas sõnum? 54.koosneb 4 komponendist: 55.SISU tahku väljendatakse tavaliselt verbaalselt, sõnadega; 56.MINA tahk tähendab teavet sõnumi edastajast. Kuulaja võtab selle info vastu visuaalselt; 57.SUHTE tahk väljendub tunnetes, mida tuntakse teise poole suhtes; 58.ÜLESKUTSE ehk MÕJU tahk väljendab rääkija soovi või eesmärki, milleni rääkija soovib jõuda, aga ka seda, kuivõrd on ta veendunud oma sõnades. 3. Kirjeldage suhtlemisstiile. 59.kirjeldatakse kahe tunnuse abil:

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
46
doc

LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

.................................................................................32 2.3.3 Töötajate teadvustatus nende tööpanustest ja firma eesmärkidest.............34 2.3.4Töötajate rahulolu ettevõtte juhtimisega..................................................... 34 2.3.5Töötajate iseseisvus, vastutus ja probleemide lahendamine........................36 2.3.6Töötajate kaasamine muudatuste tegemisse ja otsuste langetamisse..........37 2.3.7Ettevõtte juht kui liider.................................................................................39 2.4 ETTEPANEKUD.................................................................................................... 41 KOKKUVÕTE........................................................................................................... 43 KASUTATUD KIRJANDUS.....................................................................................45 LISAD.................................................

Juhtimine




Kommentaarid (3)

buritaan profiilipilt
K E: Aitas mind ja meeldis
00:34 17-12-2010
b4ss profiilipilt
b4ss: materjal oli abiks.
16:15 26-01-2012
dechantee profiilipilt
dechantee: Oli abiks.
17:18 08-11-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun