Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Käibetõed (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida on eesti keeles õppida?

Lõik failist

Kirjandi hindamine on subjektiivne, sõltub lugejast .
Kirjandit hinnatakse punktisüsteemi alusel.
Sisu: 45 punkti – isikupärane, argumenteeritud kirjand . 35 punkti – isikupära puudub. 27 punkti – kohati sisu pealiskaudne. 18 punkti – teema pealiskaudselt analüüsitud. 9 punkti – pool jutustus, pool analüüs.
Ortograafia : 35 punkti – 0-2 viga. 28 punkti – 3-5 viga. 21 punkti – 6-8 viga. 14 punkti – 9-12 viga. 7 punkti – 13-16 viga. 0 punkti – 16 või rohkem viga.
Stiil: 15 punkti – korrektne kirjakeel , korrektne sõnastus. 12 punkti – 1-2 viga. 9 punkti – 6 stiiliviga. 6 punkti – sõnastus konarlik.
Ülesehitus: 5 punkti – kõik lõigud paigas. 4 punkti – üksikud vead. 3 punkti – teksti proportsioonid ei ole paigas. 2 punkti – tekstis on vastuolud.
Kirjandit loeb kaks inimest, eriarvamuste korral kolm.

Kirjandis ei tohi olla oma arvamust.
Kirjand ongi oma arvamus, aga esitatud väited peavad olema argumenteeritud faktidega.
Kirjandiks pole vaja õppida
Kirjand on lugemuse, kirjandusõpetuse, mõtlemise, arutlemise – kõige avaramas tähenduses kirjaoskuse – näitamise üks võimalusi. Ja selleks, et sa suudaksid neid teadmisi ka paberil edasi anda, on vaja lugeda raamatuid, õppida ortograafiat, grammatikat, ajalehti ludega, omandada teadmisi ajaloost, ühiskonnast, kultuurist ja poliitikast + silmaring . Õppimine on eduka kirjandi saladus .
Eesti keeles pole midagi õppida
Astmevaheldus , vältevaheldus, lisand , võõrverbid, koondlause , hõlmavad määrused, sama – ja eriliigilised täiendid ning määrused, rindlause ja otsekõne. Kas see pole mitte piisav loetelu sellest, mida on eesti keeles õppida?
ÕS- ist saab kontrollida vaid õigekirja
Vältevaheldust ja sõnade käänamist saab ka kontrollida. Peale eestikeelsete sõnade esitab ÕS ka üksikuid võõrkeelendeid koos eesti vaste või seletusega ja ÕS esitleb ka sõnade paralleelvorme.
ÕS- ist võib kasutada kõiki sõnu
Kasutades võõrsõnu, mis ei sobi sinu kirjandi konteksti, võivad tulla stiilivead. Loogsulgudes antud sõnad on vananenud ja neid ei tohi kasutada.
Raamatuid pole vaja, piisab kokkuvõttest
Kui süvenenud lugemist hakkab asendama sirvimine, kirjandusteoste lühendused, kokkuvõtted, temaatiliste aforismide kogumikud, niisiis teisene kirjanduslik materjal. Sellega kaasneb kirjandusõppe marginaliseerimine, kirjandusteosed ja autorid taanduvad. Lugedes raamatuid, laieneb sõnavara, areneb kirjutamisoskus ja mõtete organiseerimisoskus. Sa oled võimeline väiteid põhjalikult argumenteerima.
Reaalainete inimesed ei oskagi hästi kirjutada
Eesti keel on süsteemne keel ja reaalainete õppijatel on kergem mõista eesti keelt kui süsteemi. Postimene koostatud eksamitulemuste pingerea alusel on Tallinna Reaalgümnaasiumi õpilaste kirjandi tulemused ühed vabariigi parimatest.
Koolis kirjutamine on sama, mis kodus kirjutamine
Kodus on kirjutamistingimused teised – kauem aega, võimalus Internetti ja abimaterjale kasutada, vähem pinget.
Eksami kirjandis võib eksperimenteerida
Tegemist on eksamitöö, mitte vabaloominguga. Kirjandi ülesehitus peab vastama nõuetele: teema valik, sissejuhatus, probleemi püstitamine, teema arendus, väite tõestamine arutluse ja faktidega, väite eitus , järedlus ja kokkuvõte.
Kirjutan nii, nagu raadios/TV/Internetis räägitakse
Riigieksami aluseks on korrektne kirjakeel. Meedias kasutatakse sõnu valesti (enne-ennem, vahel-vahest, järgi-järele, enamus-enamik) ja kirjutatakse kirjavigadega (virvarr, modernne , tahes- tahtmata ).
Fakte pole vaja
Faktidega on vaja põhjendada oma seisukohad.
Pole vaja vahet teha refereeringul ja tsitaadil
Refereeging on oma sõnadega autori mõtte edastamine , aga tsitaat on täpne autori lause. Refereerimisel võib lause mõte muutuda ja refereeringut tuleks kasutada siis, kui tsitaat ei sobi sinu teksti konteksti.
Komad panen tunde järgi
Üte, kiil , lisand, täiend, liitlause, põimlause, lauselühend. Eesti keeles on palju reegleid ja ka erandeid , mida tunde järgi ei ole võimalik õigesti panna.
Ükskõik, mis aasta ÕS- i võib kasutada
Keeleseaduse järgi on “Eesti õigekeelsussõnaraamat ÕS 2006” normide järgimine Eesti Vabariigis ametlikes tekstides kohustuslik.
Ajalehti pole vaja lugeda
Kultuuriinfo, rahvusvahelised suhted, poliitika, arvamuslood, haridusteave. Info ja teadmised, mida kasutada oma suisukohtade põhjendamiseks.
Pealkirju ja nimesid pole vaja täpselt teada
Valesti kirjutatud nimed ja pealkirjad on ortograafiavead, mis loetakse täisveana.
Teemaga peab õnne olema
Kirjandi kirjutamisel on valida kümne teema vahel: Eesti ja eestlased; eetika , moraal ja religioon ; haridus ; inimene ja inimsuhted; inimene ja ühiskond; keskkond; kultuur; meedia; rahvusvahelised suhted; sport ja vaba aeg. Tuleb koguda materjali 3-4 teema kohta nii, et oleksid võimeline analüüsima valitud teemat, et teaksid fakte ja suudaksid oma väiteid argumenteerida.
Käibetõed #1 Käibetõed #2 Käibetõed #3 Käibetõed #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-09-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Merkaya Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Tsiteerimine ja refereerimine Kolm peamist ainestiku allikat on: 1.kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2.kirjalikud allikad (ilukirjandus, teaduskirjandus, teatmeteosed, ajakirjandus); 3.teiste inimeste mõtted, arvamused ja tähelepanekud. Iga kirjandi kirjutaja on alustades kogenud, et pea on tühi. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks. Mõtete püüdmine ja paberile kirjutamine on kirjutamise algus. Kes ei viitsi mõelda, neil jõuavad paberile ainult kulunud käibetõed. Kirjutamise eesmärk on pakkuda lugejale midagi uut ja kui seda ei ole, pole mõtet kirjutama hakatagi. Vajaliku ainestiku leidmiseks ja kirjapanemiseks on mitmesuguseid võtteid: *Loetelud ­ 3-5 minuti jooksul kirjutatakse mõttevooluna paberile kõik, mis teema või probleemi kohta meenub, kasutades märksõnu. Mustandi kirjutamisel tuginetakse huvitavamatele märksõnadele. *Heuristilised küsimused ­ kes?, mida?, kus?, millal?, kuidas?, miks? See meetod aitab

Eesti keel
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Kolm peamist ainestiku allikat on: 1. kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2. kirjalikud allikad (ilukirjandus, teaduskirjandus, teatmeteosed, ajakirjandus); 3. teiste inimeste mõtted, arvamused ja tähelepanekud. Iga kirjandi kirjutaja on alustades kogenud, et pea on tühi. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks. Mõtete püüdmine ja paberile kirjutamine on kirjutamise algus. Kes ei viitsi mõelda, neil jõuavad paberile ainult kulunud käibetõed. Kirjutamise eesmärk on pakkuda lugejale midagi uut ja kui seda ei ole, pole mõtet kirjutama hakatagi. Vajaliku ainestiku leidmiseks ja kirjapanemiseks on mitmesuguseid võtteid. * Loetelud ­ 3-5 minuti jooksul kirjutatakse mõttevooluna paberile kõik, mis teema või probleemi kohta meenub, kasutades märksõnu. Mustandi kirjutamisel tuginetakse huvitavamatele märksõnadele. * Heuristilised küsimused ­ kes?, mida?, kus?, millal?, kuidas?, miks? See meetod aitab

Kirjandus
thumbnail
12
pdf

arutlev kirjand

Kolm peamist ainestiku allikat on: 1. kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2. kirjalikud allikad (ilukirjandus, teaduskirjandus, teatmeteosed, ajakirjandus); 3. teiste inimeste mõtted, arvamused ja tähelepanekud. Iga kirjandi kirjutaja on alustades kogenud, et pea on tühi. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks. Mõtete püüdmine ja paberile kirjutamine on kirjutamise algus. Kes ei viitsi mõelda, neil jõuavad paberile ainult kulunud käibetõed. Kirjutamise eesmärk on pakkuda lugejale midagi uut ja kui seda ei ole, pole mõtet kirjutama hakatagi. Vajaliku ainestiku leidmiseks ja kirjapanemiseks on mitmesuguseid võtteid. * Loetelud – 3-5 minuti jooksul kirjutatakse mõttevooluna paberile kõik, mis teema või probleemi kohta meenub, kasutades märksõnu. Mustandi kirjutamisel tuginetakse huvitavamatele märksõnadele. * Heuristilised küsimused – kes?, mida?, kus?, millal?, kuidas?, miks? See meetod aitab

Eesti keel teise kelena
thumbnail
60
pdf

Eesti keel ja kirjandus

Eesti keel ja kirjandus 1. Üldalused 1.1. Keele- ja kirjanduspädevus Keele ja kirjanduse valdkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane keele- ja kirjanduspädevus, see tähendab suutlikkus mõista eakohaseid ilukirjandustekste ja nende osatähtsust Eesti ja maailma kultuuriloos ning tajuda keelt ja kirjandust kui rahvusliku ja iseenda identiteedi alust; keeleteadlikkus ja oskus end vastavalt suhtlussituatsioonile ja keelekasutuseesmärkidele nii suuliselt kui ka kirjalikult väljendada; arusaamine, et lugemine teeb vaimselt rikkamaks. Keele ja kirjanduse õpetamisega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane: 1) väärtustab keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit; 2) teadvustab keeleoskust õpioskuste alusena ning identiteedi osana; 3) omandab põhiteadmised keelest ja saavutab õigekirjaoskuse; 4) väljendab end selgelt ja asjakohaselt nii suuliseltkui ka kirjalikult, arvestades kultuuris välja kujune

Kirjandus
thumbnail
197
pdf

LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK

1 1. LOOGIKA PÕHIREEGLID. SEMANTILINE KOLMNURK Loogika määratlemisest Sõna loogika näib olevat kujunenud kreeka väljendist logik¾ tscnh, mis tähendab mõtlemise või arutlemise kunsti. Kui püüda mõista, mis on loogika, siis üks võimalus on lähtuda selle sõna kasutamisviisidest tavakeeles. Eesti keelt kõneldes saab sõna loogika Kasutada erinevates tähendustes: · sündmuste, asjade või süsteemide loogika, s.o sisemine korrapära, mis võimaldab sündmustest, asjadest või süsteemidest aru saada, selleks võib olla ka millegi tööpõhimõte; · mõtlemise loogika, s.o mõtlemises esinev korrapära, mis võimaldab teha järeldusi, sh selliseid, mida varem ei teata; · teksti või jutu loogika (loogilisus), see iseloomustab lisaks mõtlemise loogikale (mida kõne väljendab) ka seda, kui süsteemselt kõnelejal õnnestub oma m?

Matemaatika ja loogika
thumbnail
544
pdf

Mitmekeelne oskussuhtlus

ARVI TAVAST MARJU TAUKAR Mitmekeelne oskussuhtlus Tallinn 2013 Raamatu valmimist on finantseeritud riikliku programmi „Eesti keel ja kultuurimälu 2010” projektist EKKM09-134 „Eesti kirjakeel üld- ja erialasuhtluses” ja Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Kaane kujundanud Kersti Tormis Kõik õigused kaitstud Autoriõigus: Arvi Tavast, Marju Taukar, 2013 Trükitud raamatu ISBN 978-9985-68-287-6 E-raamatu ISBN 978-9949-33-510-7 (pdf) URL: tavast.ee/opik Trükitud trükikojas Pakett Sisukord 1 Sissejuhatus 8 1.1 Raamatu struktuur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 1.2 Sihtrühm ja eesmärk . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 I Eeldused

Inimeseõpetus
thumbnail
80
pdf

03Sisu481 560

Laanes, avaartikkel_Layout 1 29.06.12 12:32 Page 481 Keel ja 7/2012 Kirjandus LV aastakäik EEsti tEadustE akadEEmia ja EEsti kirjanikE Liidu ajakiri Vaba mees bornhöhe „Tasujas” Kultuurimälu, rändavad vormid ja rahvuse rajajooned EnEkEn LaanEs u urides rahvusliku liikumise aegse jutukirjanduse mõju kaasaegsetele ja hilisematele lugejatele, vahendab august Palm oma 1935. aastal ilmu- nud artiklis jaan roosi meenutuse Võnnu lahingus hukkunud mehest, kelle taskust olevat leitud „tasuja” (Palm 1935: 171). Lugu mehest, kes võitleb Landeswehri sõjas, taskus raamat jüriöö ülestõusust, illustreerib kultuurimälu uurija ann rigney väidet, e

Kategoriseerimata
thumbnail
575
docx

Nimetu

Sisukord Eessõna Hea õpilane! Microsofti arenduspartnerid ja kliendid otsivad pidevalt noori ja andekaid koodimeistreid, kes oskavad arendada tarkvara laialt levinud .NET platvormil. Kui Sulle meeldib programmeerida, siis usun, et saame Sulle pakkuda vajalikku ja huvitavat õppematerjali. Järgneva praktilise ja kasuliku õppematerjali on loonud tunnustatud professionaalid. Siit leid uusimat infot nii .NET aluste kohta kui ka juhiseid veebirakenduste loomiseks. Teadmiste paremaks omandamiseks on allpool palju praktilisi näiteid ja ülesandeid. Ühtlasi on sellest aastast kõigile kättesaadavad ka videojuhendid, mis teevad õppetöö palju põnevamaks. Oleme kogu õppe välja töötanud vabavaraliste Microsoft Visual Studio ja SQL Server Express versioonide baasil. Need tööriistad on mõeldud spetsiaalselt õpilastele ja asjaarmastajatele Microsofti platvormiga tutvumiseks. Kellel on huvi professionaalsete tööriistade proovimiseks, siis tasub lähemalt tutvuda õppuritele

Informaatika




Kommentaarid (1)

eneli11 profiilipilt
Eneli Ojaste: nii üldise tutvustuse järgi on raske materjali hinnata,minu jaoks osutus see täiesti kasutuks
16:55 27-08-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun