Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"velje" - 29 õppematerjali

thumbnail
0
rar

Solidworks velje joonis

docstxt/136203308616.txt

Arhitektuur → Tehniline joonestamine
30 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Autokeemia uurimustöö leotuspesust lõppviimistluseni

Kontsentreeritud tugevatoimeline happeline vahend kroomkattega ning magneesium- ja alumiiniumvelgede puhastamiseks ning läikima panemiseks. toodet on kerge kasutada, kuna ta puhastab ilma küürimiseta. Eemaldab tõhusalt kroomkattega ning magneesium ja alumiiniumvelgedelt kõiksugu mustuse (rasva, teetolmu, piduritolmu jne.) segamine: Kroomkattega veljed (lahjenda vahekorras 1:1), Magneesiumveljed (lahjenda 1:5), Alumiiniumveljed (lahjenda 1:15) Tee auto kere värvitud osa velje ümbruses kergelt jaheda veega märjaks, et happeline puhastusvahend värvi ei kahjusta. Pihusta toodet otse veljele ning lase mõnda aega mõjuda kuid mitte kauem kui minut. Tugeva piduritolmu kihi puhul hõõru kodara harjaga. Loputa põhjalikult veesurvega. Tee seda erinevate nurkade alt, et iga külg saaks korralikult loputatud. Puhastamise ajal kanna alati kaitseprille, kindaid ja põlle sest toode on happeline. 7. salongi plastiku ja kummi läigestaja ­ plastikuläige (PROTECT-ALL)

Auto → Auto õpetus
24 allalaadimist
thumbnail
38
rtf

Rehv ja velg

Auto on liiklusvahend, paljudele tööriist, mõnele hobi või lõbusõiduk. Meie ühiskonnas ka tihti imago tõstmise vahend. Ilmselt seetõttu on ta muutunud tihti ka omaniku mänguasjaks, mida ehitatakse, nühitakse ja ümber ehitatakse - tuunitakse. Auto välimust mõjutavad märkimisväärselt tema rattad. Auto ratas ei ole nii lihtne ja iseenesest mõistetav, nagu ta pealtnäha võib paista. Kui me tahame teada, kas velg sobib teatud autole, peame teadma velje läbimõõtu, laiust, nihutust (offset), poldiringi läbimõõtu, tsentriava läbimõõtu ja kinnituspoltide arvu. Poldiringi läbimõõdu mõõtmine. Vasakul nelja, kuue ja kaheksa poldiga, paremal viie poldiga velje puhul. Nihutus (offset) on velje keskjoone ja kinnitustasandi vaheline kaugus. Tavaliselt on kinnitustasand velje välisservale lähemal - sel juhul on tegu sissenihutusega (inset); kui aga kinnitustasand on velje välisservast kaugemal, on tegu väljanihutusega (outset)

Auto → Auto õpetus
84 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Kordamisküsimused veermikust

B. Rehvi valmistamise aastat ja nädala numbrit C. Tehase tootekoodi D. Rehvi kvaliteeti 15. Milleks on mõne rehvitüübi mustri soones pildil näidatud nukid? A. See on rehvi kulumismärgis B. Neid nukke on vaja vee paremaks ärajuhtimiseks rehvi pinnalt C. Need nukid annavad rehvile parema haardumise D. Need nukid on müra summutamiseks rehvi veeremise ajal 16. Millisest kohast ratta veljel tuleks otsida velje tähistust? A. 1 B. 2 C. 3 D. 4 17. Velje tähistus on 6 J 15 CH 4.28. Mitme kinnitusavaga see velg on? A. 3 B. 4 C. 5 D. 6 18. Velje tähistus on 6 J 15 CH 4.28. Mida tähistab esimene number ­ 6 ? A. Kinnitusavade arvu B. Velje siseläbimõõtu tollides C. Velje laiust tollides D. See tähistab velje profiili

Auto → Auto õpetus
54 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Rehvivahetus

MUGAV VELG ÄRA TÕSTA, ET MITTE ENDA SELJALE LIIGA TEHA. Võtad rehvi maha Algul eemaldad rehvi ilma velge vigastamata montaažipingi küljel oleva abitööriistaga. Vahetad ventiili ära  Paned uue ventiili, sest kunagi ei tea kui vana võib vana ventiil olla, seega et kindel olla et rehv ikka õhku pidama jääb tuleb uus ventiil panna Siis asetad uue rehvi veljele Tuleb määrida „rehvi seepi“ rehvi äärtele, et see läheks sujuvalt velje peale ning et vältida rehvi purunemist. Lased rehvidele õhu sisse. Seda kui palju õhku või kui suur rehvi rõhk olema peab, saab teada autodatast, kuna igal autol on erinev. Nii kaua pumpad, kuni käib tavaliselt 1-2 tugevat pauku mis on märk sellest, et rehv läks paika. Tasakaalustad veljed ära  Tasakaalustad velje ära tasakaalupingis. Ja veljed näevadki välja nagu uued, sest et rehvid on uued.

Auto → Auto õpetus
8 allalaadimist
thumbnail
1
ppt

Süsinikust veljed

Vorm pannakse ahju ja hoitakse seal, kuskil 2000 C juures peale seda võetakse velg vormist välja. (http://www.youtube.com/watch?v=IAdVO8Rkv6c&NR=1) · Eelised võrreldes alumiinumsulam velgedega või teras velgedega: Kergemad(19 tolliste velgeda on võimalik saada kaalusäästu umbes 20 kg Süsnikiust leht (http://glassespoint.files.wordpress.com/2009/06/carbon_fibre.jpg) 4 velje kohta) Väiksem inetrsus Tugevamad ehk ei deformeeru ja säilitavad kuju Võimalik teha erineva kujuga ja seest õõnsaid detaile · Miinused: · Kallis · Habras( ei paindu plastselt, vaid puruneb) · Siit ka järeldus: kahjuks ei taga kergus ja tugevus head veljematerjali, vaid on vaja ka plastsust

Materjaliteadus → Tehnomaterjalid
37 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kere ja alusvanker

AINETÖÖ Õppeaines: KERE JA ALUSVANKER Transporditeaduskond Õpperühm: II KAT Üliõpilane: Erko Õppejõud: Janek Luppin Tallinn, 2006 1. Näidisauto üldandmed TOYOTA COROLLA 2006 BENSIIN 1,6 VVT-i Tühimass 1175 ­ 1385 kg Täismass 1695 ­ 1780 kg 2. Veoskeem ESIVEDU MOOTORI PAIGUTUS PÕIKIASENDIS 3. Vedrustuse tüüp Esisild: MacPersoni vedrustus Vedrustuse käigu pikkus 95 mm Vedrustus sõltumatu Keerdvedrud lineaarse jäikuskarakteristikuga Stabilisaatori varras Elastseks lüliks on kummi puksid Tagasild: Pingetala Vedrustus sõltuv Keerdvedrud lineaarse jäikuskarakteristikuga Elastseks lüliks on kummi puksid 4. Rehvide ja velgede markeering: Rehvi tootja ja toote nimetus: DAYTON Rehvimõõt: 185/65 R15 Kiirusindeks ja max lubatud sõidukiirus km/h: T ( 190 km/h ) Koormusind...

Auto → Autode hooldus
153 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

ulatub 125 millimeetrist (nt 125/80 R 12) kuni u 335 millimeetrini (nt 335/30 R 19). Seejuures suureneb rehvide laius 10 mm haaval. Uuematel ratta- ja rehvikomplektidel (nt Dunlopi TD- rehvid või Michelini TRX- või TDX-rehvid) on teine laius: see ulatub 160 millimeetrist kuni 240 millimeetrini. Enamasti kaldub rehvide tegelik laius ettekirjutatust vähesel määral kõrvale (valmistamistolerants) ja varieerub eri tootjate puhul mõne millimeetri võrra. Lisaks sellele sõltub rehvi laius velje laiusest, millele rehv on monteeritud. Tänu rehvide normimisele saab enamikku neist monteerida erineva laiusega velgedele. Siiski tohib teatud sõidukitele ainult kindlat marki rehve monteerida või kombineerides neid kindlat tüüpi velgedega. Ainult nii on rehvid kõigis liiklusolukordades töökindlad. Samuti tuleb lumekette kasutades mõnikord arvestada kindlat marki rehvide ja veljelaiustega. Vastavad juhised on ära toodud autodokumentides ja kasutamisjuhendis.

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Keemia minu argielus

Keemia minu argielus Autohooldusvahendid on kasulikud või kahjulikud? Autohooldusvahendeid on mitmesuguseid, shampoonid, poleerimisvahad, putukaeemaldusvahendid, velje- puhastusvahendid, klaasi-pesuvahendid jne. Iga auto omanik kasutab mõnda neist või isegi kõiki, mõni rohkem ning mõni vähem. Autot pestes kasutatakse shampooni,. Kui see auto pealt maha pestakse imbub see maa sisse, lõpetades põhjavees. See reostab oluliselt põhjavett. Sageli pestakse autot ka jõgede või järvede juures, sest sealt on hea vett võtta, kuid kõik see shampoonivesi voolab vette reostades veekogusid. Näiteks olen tihti näinud, kui inimesed pesevad oma autot Amme jõe ääres nin kõik see shampoonivesi voolab vette. Autohooldusvahendid on ka kasulikud. Kui sõidetakse kruusateel või läbi pori, siis saab auto mustaks. Sama moodi sõites suurel kiirusel lendavad ees olevad putukad vastu autot ja jäävad auto külge kinni. Tihti on ka nii, et pika aja möödudes, kui on ...

Keemia → Keemia
20 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vedelikamortisaator

suhtes risti (nö pikiraadiust). Radiaalrehvid veerevad kergeminii ja pehmemalt ning on ligi poolteist korda kulumiskindlamad. Nende puuduseks on õhukesed küljed, mis kardavad vigastusi nii ettevaatamatul sõidul kui ka veljelt mahavõtul ja veljele panekul. 2) Hmeetilisuse järgi: 3) *lohviga (TUBE TYPE) 4) 1-lohv 5) 2-ventiil 6) 3-pöiavöö 7) 8) 9) *Tihtrehv (TUBELESS), mille ventiil kinnitub velje kluge. 10) 1-rehvi kummeeritud sisepind 11) 2-ventiil 12) 13) 3)turvise mustritüübi järgi: 14) *maanteemustriga, süiduautodel 15) *maanteemustriga; bussidel ja veoautodel 16) *keskläbivusmustriga (S+G, für Strae und Gelände) 17) *suundustriga, suure läbivusega autodele 18) *talvemustriga, sõiduautodel 19)

Auto → Auto õpetus
34 allalaadimist
thumbnail
94
ppt

Autode hooldus- ja remondisüsteem

Garaazitõstukid Kirjeldus3,0T põrand vaba, lai versioonAlamkategoo riaKahesambalised tõstukid Käärtõstukid Käärtõtukid Neljasamba tõstuk Üheposti tõstuk Tõstukite paigutus Telfrid Talid Montaazipingid Robot Balanseerimine KirjeldusTFT monitor, eestikeelne menüü, kiirkinnitus, VPM, 3D SAPE, KPS, HSP, PAX, ASS, GEODATAMärkusedVPM - virtuaalne toesüsteem 3D SAPE - velje kauguse, läbimõõdu ja laiuse automaatne sisestamine KPS - kleepvihtide paigalduskäpp HSP- kodarataguse kaalupaigalduse funktsioon PAX - eritehnoloogia (kuulikindlate) rehvide tasakaalustusprogramm GEODATA- kaalupaigaldus koordinaatsüsteemis ASS - automaatne paigalduskäpa lukustus Balanseerimine Kirjeldus14'' värvimonitor, eestikeelne menüü, VPM, 3D SAPE, KPS, HSP, PAX, VPM -

Auto → Auto õpetus
206 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Iseseisevtöö: Auto hooldamine

 https://www.youtube.com/watch? feature=player_embedded&v=LagQW0lMzrQku ni tulemus on käes. Mootoripesu NB! Kõige tähtsam on elektrooniliste osade kinnikatmina (generaator, kaitsmekarp jne)  mootoriruumi ja kapotikaane leotamine pigileotusainega;  survepesu;  mootoriruumi ja kapotikaane leotamine pigileotusainega;  harja ja svammiga määrdunud kohtade hõõrumine (sobib ka velje pesuhari)  survepesu;  leotamine leotusainega ja svammipesu;  survepesu;  kuivatus suruõhu ja seemislapiga. Auto vahatamine  Vahatamine kaitseb auto värvikihti ja muudab selle läikivaks. Autovaha moodustab värvipinnale õhukese läbipaistva kihi, kattes kergemad kriimustused, kivitäkked ja muud värvipinna kahjustused.  Vahatamiseks on vaja head autovaha, pehmet lappi või svammi.

Auto → Autode hooldus
17 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

9) roolivõimendi õliradiaator ei tohi lekkida. Kontrollimine: 1) TÜ ­ vaatluse, manomeetri ja dünamomeetriga; 2) TK ja TJV katsetustel vastavalt Ereegli nr 79/01 või direktiivi 70/311/EMÜ (paranduste direktiivid 92/62/EMÜ ja 1999/7/EÜ) metoodikale. Kood 311. Ratta lõtk Nõue: lõtkud ei tohi olla suuremad kui seda on ette näinud valmistaja või, andmete puudumisel, ei tohi olla suuremad kui: · kuni 17" nimiläbimõõduga velje korral ­ 5,0 mm; · 17...20" nimiläbimõõduga velje korral ­ 7,0 mm; · üle 20" nimiläbimõõduga velje korral ­ 9,0 mm. Ratta lõtku A (vt joonis 27) mõõdetakse rehvi mustri servalt. Joonis 27. Ratta lõtku mõõtmine. Kontrollimine: vaatluse, lõtkutestri, rismuse ja nihiku või indikaatorkellaga. Kood 312. Käänmik (käändtelg), rooli ja pendelhoob ning nende liigendid

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Soome keel

VOKAALHARMOONIA Eesti keeles vokaalharmooniat ei ole, kuid soome keeles esineb käände- ja pöör- delõppudes tagavokaalsetes sõnades –a ja eesvokaalsetes sõnades –ä. Tähtis on meelde jätta lihtne reegel: kui sõna tüves esineb kas või üksainus A, O või U, on käände-ja pöördelõppudeski A. Kui aga A, O, U puuduvad, siis Ä. Liitsõna puhul tuleb lähtuda viimasest sõnast. Näiteks: englanti → sõnas on A → (puhun englantia), venäjä → A, O, U puuduvad → puhun venäjää. Harjutus 1. Lisage kohanimedele õige käändelõpp (–sta/stä või –lta/ltä). Olemme kotoisin Sindi………., Kärdla……, Paide………, Kohtla-Järve………, Türi……., Helsingi….., Pärnu……, Mikkeli……., Jyväskylä……, Vaasa……., Pärnu…., Sysmä……., Pädaste…… Harjutus 2. Lisage vastavalt vokaalharmoonia reeglitele kas –a või –ä. Miehell… on tumma puku. Leirintäalueell…. on monta asuntoautoa. Sanomaleh- dess… oli hyvä sarjakuva. Huoneess… on iso parisänky. He esittelev…t uutta reittiä. Lehdess…. oli hyvä ...

Keeled → Soome keel
30 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimisseadmed ja veermik

õli väljavoolu ärahoidmiseks. Tihendi allosaks on painduv rõngakujuline riba, mis toimib ka tagasilöögiklapina. Ribade paindlikkus võimaldab õlil voolata tagasi reservuaari ja hoiab gaasisurve vaid reservuaaris oleval õlil. Sellised amortisaatorid tagavad väga mugava sõidu ja rooli täpse töö. · Rehvitähistused Rehvile on peale märgitud tootja (firma), profiili tähis ehk tüüp, rehvi laius millimeetrites, rehvi kõrguse ja laiuse suhe protsentides, velje läbimõõt tollides, Kandevõime tähistus, kiirusindeks, sisekummita ehk tubeless, kulumisastme näitaja, valmimise nädal ja aasta. Kiirusindeksid *B 50 *G 90 *N 140 *T 190 *C 60 *J 100 *P 150 *U 200 *D 65 *K 110 *Q 160 *H 210 *E 70 *L 120 *R 170 *V 240 *F 80 *M 130 *S 180 *Z 240+ Koormusindeksid

Auto → Auto õpetus
76 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Solid Edge

o Lõigata loodud ,,Kodarasse" avad läbimõõduga 1 mm ja 2 mm. [joonis 5-36;a] o Ümardada (Round) lõigatud avade esiservad raadiusega R 0,3 mm [joonis 5-36;b] o Ümardada kodara serv R 0,5 mm [joonis 5-36;c] ja alumine serv R 3 mm a b c joonis 5-36 53 3d modelleerimine o Velje kodarate paljundamiseks tuleb luua muster (Pattern) [joonis 5-37;a] o Märgistada ,,Kodar", kodarasse lõigatud avad ja avade ümardatud osad ning kodara alumise ja ülemise serva ümardused ( klahvi all hoides) ja valida Pattern. Võib alustada ka sellest et valida Pattern, ning seejärel märgistada elemendid, mida soovitakse mustri loomisel kasutada. [joonis 5-37;b] o Valida kasutatavaks mustri tüübiks Smart

Informaatika → Informaatika
35 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

2) Radiaalrehvid ­ Märgis R ja/või RADIAL. Kordiniidid paiknevad ratta veerepinna suhtes risti (nö piki raadiust). Radiaalrehvid veerevad kergemini ja pehmemalt ning on ligi poolteist korda kulumiskindlamad. Nende puuduseks on õhukesed küljed, mis kardavad vigastusi nii ettevaatlikult sõites kui ka veljelt mahavõtul ja veljele panekul. Hermeetilisuse järgi 1) Lohviga (TUBE TYPE) 2) Tihtrehv (TUBELESS) ­ ventiil kinnitub velje külge. Turvise mustritüübi järgi 1) Maantemustriga ­ sõiduautodele 2) Maanteemustriga ­ väikebussile ja veoautole 3) Keskläbivusmustriga (S+G, für Stabe und Gelände) ­ tänaval ja maastikul 4) Suundmustriga ­ suure läbivusega masinatele 5) Talvemustriga ­ sõiduautodele Rehvide tähistus Rehve iseloomustavad järgmised mõõtmed: profiili laius, profiili kõrguse suhe laiusesse %-des, velje mõõt

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Auto Hooldamine

Samas erinevad standardist kohati ka uued värvkatted. Võttes aluseks originaal värviretsepti võib toonimise ja proovivärvimiste abil jõuda autol olevale toonile küllalt lähedale, kuid see eeldab suurt töömahtu ja lisakulutusi. Seetõttu on palju ratsionaalsem ja kiirem kasutada värvitooni sobitamiseks hajutus tehnoloogiat st. silmale märkamatut üleminekut vanalt värvitoonilt uuele. Autole esitatavad põhilised tehnonõuded rehvide ja amortisaatorite osas Rehvi ja velje kasutamine vastavalt tehniliselt vastavatele nõuetele rehvi markeeringule ja aastaajale. Suverehvid Talverehvid Naastrehvid Veljed Sõiduauto rehvide levinumad kiiruseindeksid on : Q(160), S(180), T(190), U(200), H(210) Punane täpp rehvil ­ See on kergeima koha märk. Punane täpp tuleks sättida ventiili kohale. Rehvid jaotatakse kolme kvaliteediklassi: Kvaliteed rehvid ­ neil on nõuetekohane märgistus ja neid müüakse täieliku valmistajapoolse garantiiga.

Auto → Auto õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
40
txt

Valik maakeelseid nimesid

Udu Udras -e Udres -e Uhke Uibu Uljas Ulja Uku Undse Undse III v. � LE �udu� Unip�iv -a Urb Urve Urm -e Usk Usu Usklik -u Ustav -a Uure Uurde Vagu Vao Vagur -a Vaha Vahe -da Vaher Vahtra Vahr -u � LE �v�ru� Vai -a Vaige III v. Valas -e � �vaal� Vald Valla Valev -a Valge Vandemeel -e Vanne Vande Vapper Vapra Vares -e Vari Varju Varjelemb -e Varmas Varma III v. Vasar -a Vask Vase Velbas Velpa III v. � L�E �kaval�, �kelm� Veli Velje Vello Vend Venna Verev -a Vesse Videv -a Vihatsu Vihavald -valla Viher -a � �roheline�, �lopsakas� Vihk Vihu Vihur -i Viidik -a Viiger Viigri Viires Viire III v. � lind Chlidonias Viirg Viiru Viis -i Viit Viida Vili Vilja Vililemb -e Vilimeel -e Vilip�ev -a Vilit�iv -u Vilivald -valla Virb Virva � �noor, roheline oks� Virge III v. Virmaline Virmalise Virve Viu Voog Voo Voor -e V�im -u V�rk V�rgu

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimisseadmed ja vedrustus

Kõige tõhusamalt juhib vett ära rehvi ümbritsev pikikanal. Tegemist on lühima vahemaaga rehvi esiosa ja rehvi tagaosa vahel. Samas aitavad külgsooned suurel kiirusel rehvi ette moodustunud veekiilu lõhkuda. See on vajalik vesiliu tekke vältimiseks ning rehvi ja tee vahelise kokkupuutepinna suurendamiseks. 4.1.2 Rehvi tähised 195/65 R15 90H 195 - rehvi laius millimeetrites 65 - rehvi kõrgus (profiil) väljendatuna protsentuaalselt laiusest R - radiaalrehv 15 - velje diameeter tollides 90 - koormusindeks ehk lubatud koormus sõiduki ühe ratta kohta H - kiirusindeks ehk rehvile lubatud suurim kiirus Koormusindeksid Tähis Kg Tähis Kg 76 400 93 650 77 412 94 670 78 425 95 690 79 437 96 710 80 450 97 730 81 462 98 750 82 475 99 775 83 487 100 800 84 500 101 825 85 515 102 850 86 530 103 875 87 545 104 900

Auto → Auto õpetus
207 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Auto hoolduse põhitõed

kinni, see muudab poleerimise raskeks. Liiga külm õhk ­ alla kümne kraadi aeglustab vaha kuivamist ja töötulemus on halb. Eestis kasutatakse suhteliselt palju teflonvaha. Vahatamist peaks tegema korraga väikesel pinnal. · Kanna vaha alati ühele pinnale korraga ­ näiteks uksele, kapotile jne, seejärel poleeri. · Ära vahata värsket värvipinda, kuigi uusi autosid võib vahatada kohe. Tehnonõuded auto rehvide ja amortisaatorite osas. Rehvi ja velje valik ning kasutamine vastavalt tehnilistele nõuetele, rehvimarkeeringule ja aastaajale. Suverehvid, talverehvid, naastrehvid. TUBELESS ­ tähtrehv REINFORCED ­ Tugevdatud RETREAD ­ Taastatud M+S, MS, M.S, M&S ­ on ette nähtud sõitmiseks talvel või mudas TREADWEAR ­ kulumiskindlus on sellel rehvil 60% parem Rehvid jaotatakse kolme kvaliteediklassi: 1. Nõuetekohane märgistus ja neid müüakse täieliku valmistajapoolse garantiiga. 2

Auto → Autode hooldus
100 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Velje tähistuses, näiteks 5J-13, näitab esimene number pöia laiust tollides. Numbrile järgnev täht seostub serva kuju ja kõrgusega. Mõttekriipsule järgnev number näitab pöia läbimõõtu. Rehv koosneb mantlist (väliskumm) ja ventiiliga lohvist (sisekumm). Õhkupidava sisekihiga mantlid lohvi ei vaja, neid nimetatakse tihtrehvideks. Ventiili südamik on sulgur, mida saab välja keerata. Tihtrehvi ventiil kinnitatakse velje külge. Rehvid Ratta kandevõime, veeremissuuna täpsuse ning veo- ja pidurdusjõu edasiandmine sõltub mantli ehitusest. Mantli mustrilist pealispinda nimetatakse protektoriks ehk turviseks. Selle all paikneb venimatu vahevöö. Nii vöö kui ka sarrus koosnevad mitmest koordikihist, mis ei lase kummil välja venida ega katkeda. Et mantel veljelt maha ei tuleks, on tema mõlemas äärises terastraatidest vits. Sõltuvalt koordiniitide suunast jagunevad rehvid radiaal- ja diagonaalrehvideks

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Auto hooldamine iseseisevtöö

Rehvivahetus on suhteliselt tulutoov nii töökojale kui töömehele. Kõige olulisem on, et tehnik oleks teadlik kõikidest tema kasutuses oleva rehvivahetuspingi võimalustest. Sellisel juhul ei ole rehvivahetus üldse raske töö ja ei saa kliendi velge või rehvi ära rikkuda. Kõige tähtsam ongi algajal rehvitehnikul endale tööpingid selgeks teha. Kiirus tuleb ajapikku töötades! Enne rehvide montaazi võiks velje või rattad survepesuriga puhtaks lasta. Esiteks aitab see säilitada rehvipinke puhtamana ja teiseks tuleb tasakaalustamine täpsemalt välja. https://www.youtube.com/watch?v=gT4oltYbQN0 (Saab ka nii )  Rataste tasakaalustamisstend Rataste tasakaalustamine on tänapevasel autol iseenesest mõistetav tegevus. Ametlikult tuleks seda teha iga 10 000 km järel. Õigeaegne tasakaalustamine annab mitte ainult mugavuse

Auto → Autode hooldus
39 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Autoteenindus

3. Rehvivahetus (4 rehvi): Plekkvelg Valuvelg 13"-15" 20 Maastur 23 13"-15" 23 Maastur 28 16"-17" 22 Maastur 28 16"-17" 25 Maastur 30 18"-19" 24 Maastur 30 18"-19" 30 Maastur 35 Ühe rehvi vahetuse hind oleneb veljest ja mõõtmetest. NB! Hind sisaldab kuni 60g raskusi ühe velje kohta. Üle selle: löödav raskus 0,4/tk Liimitav raskus 0,7/tk 4. Mootori õlivahetus kliendi õli ja filtriga ­ 20,4 5. Mootori õlivahetus meilt ostetud õli ja filtriga ­ 13,2 + filter ja õli 6. Konditsioneeride täitmine ­ 35 7. Auto hoiulevõtt ­ 5/24h 8. Remonditööd ­ 22/h 9. Käigukasti õlivahetus: automaatkast koos dünaamilise läbipesuga 100 (lisaks õli ja filter); manuaalkast 50 (lisaks õli ja filter) 10. Auto diagnostika - 20/h

Muu → Uurimustöö
29 allalaadimist
thumbnail
22
doc

AUTOHOOLDUSVAHENDID, TÖÖSTUSKAUBA REFERAAT

1.5.5 SONAX Rubber protectant Puhastab auto määrdunud ning ilmastikutingimuste poolt pleekinud rehvid ning taastab nende esialgse värvi ja läike. Hooldab kummi, säilitab selle painduvuse ja kaitseb pragunemise eest. Sonax Veljepesuvahend Sonax veljepesu eemaldab ka kõige raskema mustuse- piduritolmu, õli ja kummi kõikidelt veljetüüpidelt. Vaht toimib pikka aega maha voolamata ja lahustab efektiivselt mustust. Ei sisalda hapet ega söövita velje pinda, kruvisid ega mutreid. 19 1.6 Kätepuhastusvahendid Autohooldamise käigus tuleb kemikaalide kasutamisel kasutada kaitsevahendeid, kindaid ja kaitseriideid. Turul on saadaval ka palju puhastusvahendeid mis on mõeldud konkeetselt kemikaalide maha pesemiseks. 1.6.1 Kätepuhastusvahend nr. 1 Vahend sisaldab naturaalset tsitruse õli ja on pimsisisalduse ning sügavpuhastava toimega. Kaitseb nahka lõhenemise ja kuivamise eest

Majandus → Kaubandus ökonoomika
40 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf) 47. Loetle vähemalt kümme olulisemat eriti ohtlikku viga M1 kategooria sõidukil. 1. VIN-kood, andmesildid ja dokumentatsioonon võltstunnustega, ei ole sõiduki valmistaja või MA tehtud. 2. Turvavööde kinnitus ei ole nõuetele kohane või on kahjustatud või on kulutatud. 3. Rooliratas on kinnitusest lahti või loksub. 4. Roolimehhanism on lahti või purunenud. 5. Sõidupidur ei võimalda sõidukit peatada. 6. Velg on purunenud, pragunenud. 7. Velje kinnitusavad on kulunud. 8. Sõiduki ei ole komplektne. 9. Kere/kabiini uksed võivad ise avaneda. 10. Kütusepaak on katki, lekib. (http://www.mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf) 48. Järelvalve teostaja tegevus, kui sõiduki tehnoseisundi kontrollimisel avastati (ohtlik viga, eriti ohtlik viga). 1) Politseiametnik võib anda mootorsõidukijuhile võimaluse kontrollimisel avastatud rikke või puuduse kõrvaldamiseks kohapeal, kui seda riket või puudust on võimalik kohapeal

Muu → Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Kasutatud rehvide taaskasutamisvõimalused Eestis

on kvaliteetsemad kui Eestis kasutusel olnud vanarehvid. AS Masteri aastatoodang on 80 000 rehvi, millest 2% läheb praaki. Sellega tegeleb edasi Rehviliit. Ülejäänud kummipuru saadetakse Saksamaale taaskasutamiseks [30]. Rehvide protekteerimisel tuleb läbida mitmed protsessid. Esiteks tuleb vanarehvid kolmeks päevaks kuivatisse panna, kus need seisavad 80°C juures. Pärast kolmandat päeva kontrollitakse rehvid üle, et ei oleks liiga kuivanud, velje ääred peavad olema terved jne. Seejärel võetakse vana muster maha, pannakse kumm mõõtu ning liim peale. Edasi pannakse peale uus toorkumm ja küljelint, siis on vaja uuesti kontollida ja kumm tasakaalu saada. Lõpuks lähevad rehvid ahjudesse ehk pressidesse, kus need peavad olema umbes 30-40 minutit. Viimaseks teostatakse uuesti rehvi kontrollimine ning vastavalt vajadusele ka naelutamine [30]. 24

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
78 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

Vedavale võllile kantava pöördemomendi korrutan konstantse väärtusega 0.985 ja ülekande arvuga i. Saan uue pöördemomendi ja seda kasutan järgmises korrutises jne. 130. Defineeri ratta osad ja kirjelda rehvi ehitust 131. Selgita rehvil olevaid kirjeid 132. Defineeri rehvil 165/70R13 79T olevaid kirjeid ja arvuta ratta diameeter 165- rehvi laius mm ; 70- näitab mitu protsenti on rehvi kõrgus laiusest(profiiliindeks mm); 13 näitab velje diameetrit tollides(siseläbimõõt tollides); 79-on koormusindeks ja T on kiirusindeks 133. Kirjelda MacPhersoni küünalvedrustusega esisilla ehitust McPhersoni küünalvedrustus-tüüpi esivedrustus kombineerituna lisahoovaga vedrustuses ees. Selline sõltumatu ,,vedrustuse vorm" pakub väljapaistvat stabiilsust ja juhitavust koos kindlama teelpüsivusega kõikides sõidusituatsioonides. Samal ajal

Auto → Autod-traktorid i
61 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Veapunktisüsteemi mudeli rakendamine ja rehabilitatsioonisüsteemi väljatöötamine (jätku-uuring)

võimalik kinnitada sõidukile tagant nähtavale kohale ohukolmnurka; 3) juhtrataste pööramine on takistatud või juhtimisseade kiilub kinni; 4) juhtimisseadmed on kõverdunud või remonditud keevitamisega; 5) juhtimisseadmed on purunenud; 6) sõidupiduriga ei ole võimalik sõidukit peatada; 7) rehvil esineb koordi läbivaid vigastusi või turvise eraldumist koordist; 8) velg on purunenud, pragudega või kinnitusavad on ohtlikult kulunud; 9) velje kinnituspolt või ­mutter on lahti või puudub; 10) toitesüsteemi või kütusepaakide ehitust on omavoliliselt muudetud; 11) puudub nõutav turvavöö; 12) puudub nõutav amortisaator; 13) sõidukil kasutatakse mitte ettenähtud alarmsõiduki värviskeemi, vilkurit või vahelduva tonaalsusega helisignaali; 14) sassii, raam või selle kinnitused on ohtlikult murdunud või deformeerunud; 15) haakeseade on deformeerunud või on haakeseadmes lubatust suurem lõtk;

Auto → Auto õpetus
15 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun