Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Tartu ülikooli peahoone ja kunstimuuseum - sarnased materjalid

muuseum, peahoone, aula, akende, muuseumis, auditoorium, evad, kunstimuuseum, vaas, krause, joonistusi, kirjutuslaud, tmeline, kristall, igile, pompeji, eldud, ikidel, reastatud, simss, trepiastmed, tagak, milleni, ristk, abiline, lihtsate, aulakoosolek, avamine, kauneim, ppej, nimelised, koridori, joonia
thumbnail
2
docx

TARTU ÜLIKOOLI PEAHOONE

TARTU ÜLIKOOLI PEAHOONE Tartu Ülikooli peahoone asub Tartu kesklinnas ning see on üks silmapaistvamaid klassitsistliku arhitektuuri näiteid Eestis. Hoone ehitati 1804-1809 ülikooli arhitekti Johann Wilhelm Krause projekti järgi. Peahoone pidulik avaaktus toimus 31. juulil 1809. 1856-1859 lisati tiibhooned ja ülikooli kirik. Peahoone rajati endise Maarja kiriku varemete peale, ehitamise käigus tulid välja luustikud, mis maeti ümber. Tartu Ülikooli sümboliks on kuus valget sammast. (WIKIPEDIA, https://et.wikipedia.org/wiki/Tartu_%C3%9Clikooli_peahoone) Aula on ülikooli kauneim siseruum oma klassitsistlikus lihtsuses. Aula avati 1809. aastal ning sellest ajast peale on tähistatud ülikooli suursündmusi, peetud lõpuaktuseid ning korraldatud arvukalt kontserte just aulas

Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Tartu Ülikooli ajalugu

Esimene rektor Johan Skytte Vene-Rootsi sõda 1656-1665 ülikool Tallinnas Tartu Ülikooli avamise kõne tiitelleht Academia Gustavo-Carolina (1690-1710) 1690. aastast ülikool taas Tartus Näljahädade ja Rootsi-vastase koalitsiooni tõttu koliti ülikool Pärnusse Ülikool suleti 1710 Kaiserliche Universität zu Dorpat (1802- 1918) 1802 taasavati Tartu Ülikool 1802 saksakeelne Vene riigiülikool 1803 eesti keele lektori ametikoht 1804-1809 praeguse peahoone ehitamine (arhidekt Johann Wilhelm Krause) 1828-1838 koolitati professoreid Venemaa ülikoolidele 1838 Õpetatud Eesti Selts 1824-1855 olid korporatsioonid ametlikult keelatud 1870 Eesti Üliõpilaste Selts (EÜS) 1884 pühitseti EÜS lipp, sini-must-valge trikoloor 1895 kehtestati õppekeeleks vene keel Eesti Vabariigi Tartu Ülikool (1919-1940) 1. detsembril 1919 alustas tööd eestikeelsena Õppejõudude nappust aitasid leevendada õppejõud ja teadlased Soomest,

Ajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Tartu Ülikooli Ajaloo Muuseumi külastus

ANNERIIN TRUU IK 12 AÜ Tartu Ülikooli Ajaloo Muuseumi külastus Muuseumiseaduses antud määratluse järgi on muuseum asutus, mis kogub, uurib ja säilitab kultuuriväärtusega asju ning korraldab nende üldsusele vahendamist teaduslikel, hariduslikel ja meelelahutuslikel eesmärkidel. Muuseumide töö sarnaneb mõneski arhiivide tööga, kuid lisandub populariseerimistöö. Muuseum ei ole vanakraamiladu ega lihtviisiline väljanäitus, vaid koht, kus tutvustatakse teatud paikkonna, eluvaldkonna ning erinevate inimeste tegemisi. Toomemäel asub ohtralt arhitektuurilise väärtusega hooneid – endine Toomkirik on praegune TÜ ajaloo muuseum. Kosutaval jalutuskäigul kohtab erinevaid ausambaid ülikooliga seotud kuulsustest. Toomemägi ei ole oma kompositsioonilt vaadatuna tüüpiline mõisapark, kuna puudub esi- ja tagaväljak. Tartu Ülikooli muuseum on asutatud 1976

Kultuur
10 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Kunstiajaloo arvestuslik töö nr2 – kunstimuuseumid

Kunstiajaloo arvestuslik töö nr2 – kunstimuuseumid 1. Mida kogutakse kunstimuuseumidesse? Peamiselt maale ja skulptuure. Kuid on ka erandeid. Nt Briti muuseumis leidub nt ka marke, medaleid, münte, portselane, pitsateid, kellasid jne. Liigitub ta siiski kunstimuuesumide alla. 2. Millised muuseumid/filiaalid kuuluvad Eesti Kunstimuuesumi alla? 1) Kumu Kunstimuuseum – Eesti Kunstumuuseumi peahoone. Avati 17.veebruaril 2006.a. On Eesti esinduslikuim kunstimuuseum. 2008. aastal pälvis Euroopa aasta muuseumi tiitli. Kumu ambitsioon on pidevalt kaasa rääkida eesti kunstimaailmas – elada kaasa noore kunsti tekkimisele ja arenemisele. Kumu on elava kunsti muuseum, mis mitte ainult ei säilita, vaid ka loob ja toodab. Muuesumi taga on laiem teadustöö ja elav diskussioon selle üle, kuidas protsessid toimivad. Seega pole Kumu Kunstimuuseum pelgalt dekoratiivne näitustevahetamise masin.

Kunst
28 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Tartu linna ajalugu

Inglisild ­ Püssirohukeldri vaateplatvorm ­ Tähetorn ­ Vana Anatoomikum ja Faehlmanni ausammas ­ end. naistekliinik ­ Kuradisild ­ Riigikohus ­ Skyttele pühendatud mälestusmärk ­ Toomkirik ­ K.J. Petersoni ausammas ­ Villem Reimani ausammas - Musumägi ja selle ümbrus, ohvrikivi - Morgensterni ausammas ­ Baeri ausammas - mööda Professorite puiesteed e. Aeglast surma alla - ülikooli kunagine kirik ja Gustav II Adolfi ausammas - Tartu Ülikooli peahoone - J. Tõnissoni ausammas - Jaani kultuurikvartal: Tampere ja Uppsala majad ­ kunagine arestimaja ­ Lutsu tänav (Antoniuse õu ja Gild, mänguasjamuuseum) ­ Jaani kirik - Rüütli tänavat mööda tagasi Raekoja platsile. Nullpunkt 20. märtsil 2000 tähistati platsi keskel uuesti nõukogude aastatel eemaldatud geograafiline nullpunkt (uuendati 2005). Esimene, 1936. a. platsile pandud teede nullpunkti tähisplaat püsis seal 1950. aastate alguseni. Raekoja plats

Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Esiajalugu

Sündmused 1. jaanuarist 1918 on antud uue (Gregoriuse) kalendri järgi Esiajalugu U 13 000–11 Eesti ala vabanes jääst. Jääaegsed liustikud taandusid Kagu-Eestist järk-järgult loode 000 eKr poole ja kujundasid maastikku. U 9000 eKr Pärnu jõe paremal kaldal Pullis peatus mõnda aega rühm küttijaid ja kalastajaid. Mesoliitikum ehk keskmine kiviaeg. Kõik selle ajajärgu ligi sadakond asulakohta (sh 9000–5000 Pulli) kuulusid Kunda kultuuri, mida iseloomustavad rohked luu- ja sarvriistad ning eKr vähesed kvartsist ja tulekivist esemed. Kunda Lammasmäele, madalaveelises järves paiknevale saarekesele, rajati esimest U 8700 eKr korda hooajaline asula, mida kasutati ka edaspidi. Kesk-Eesti neisse piirkondadesse, kus leidus kohalikku looduslikku tulekivi, rajati U 9000–7000 mitu asulat. Omaaegsed eluasemed kerkisid Navesti jõe ääres Jäleveres ja Lepakosel, eKr Võr

Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kunstiajalugu - kokkuvõte

Sai alguse 19.saj alguses. Antiigi vaimustus, tagasipöördumine ehedasse, puhtasse antiiki. Suur Prantsuse Revolutsioon, Napoleon. Tekkis, kuna olid väljakaevamised Pompeis ja toimus revolutsioon. Prantsusmaal- Kreeka ehitiste matkimine-- Madeleini kirik (lk203), Triumfi kaar-ehitusmonument, kopeeritud (Pariisis) Brandenburgi väravad (Berliinis) Sakraalarhitektuur Kirikud-sambad, kuplid, sümmeetria, harmoonia. Nt. Pantheon Pariisis, Tartu Ülikooli peahoone, Valge maja Nelinurkse põhiplaaniga kauplused, nt. Peterburis Gostinõi Dvor Peterburis Admiraliteedihoone Linnadest oli näiteks Tartu kesklinn enne II maailmasõja purustusi klassitsistliku ilmega, mille ta oli saanud pärast 1775. aasta tulekahju ja ülikooli taasavamist 1802. aastal. Mõisaarhitektuur- Eesti parim näide Riisipere Skulptuuris pöördutakse tagasi antiiki. Antonio Canova(1757-1822)Töötas põhiliselt valge marmoriga."Amor ja

Kunstiajalugu
131 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassitsism, romantism

Tervikuna koos kolonnaadiga meenutab see Vatikani Püha Peetri katedraali, kuid tunda on ka Pariisis asuva Panthéoni eeskuju. Andrian Zahharov on vene klassitsismi suurima ja omapäraseima ehitise Peterburis oleva Admiraliteedihoone autor. Selle keskmisel osal on kõrge torn. Kahele poole jäävat ligi poole kilomeetri pikkust fassaadi on võrreldud vanavene kloostri müüriga. Carlo Rossi . Mihhailovskoje palee praegune Vene Muuseum, Aleksandra teater, Peastaabi kaarhoone, Sinodi hoone praegune ajalooarhiiv Pariisi Panteonist on inspireeritud ka vene klassitsismi viimane suurehitis aastail 18181858 ehitatud Iisaku katedraal. See teostati prantslase Auguste Ricard de Montferrand'i plaanide järgi. Küllalt tähtis koht Peterburi ehitustegevuses oli Vassili Stassovil. Ta ehitas sinna Narva ja Moskva võiduväravad. Eriti oluline oli tema osa aga Talvepalee taastamisel pärast 1837. a

Kunstiajalugu
94 allalaadimist
thumbnail
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

Töös kasutatud lühendite loetelu: EAA – Eesti Ajalooarhiiv EE – Eesti Entsüklopeedia EFA – Eesti Filmiarhiiv EKM – Eesti Kirjandusmuuseum EMBL – Eesti muusika biograafiline leksikon ENE – Eesti Nõukogude Entsüklopeedia ERA – Eesti Riigiarhiiv IASJ – International Association of Schools of Jazz PBLM – Punalipulise Balti Laevastiku Maja RR – Rahvusraamatukogu SMF – Saaremaa Muuseum/Arhiivraamatukogu TMM – Teatri- ja Muusikamuuseum TÜAM – Tartu Ülikooli Ajaloo Muuseum VM – Viljandi Muuseum Kuna käesolevas uurimuses on vaja sageli käsitleda orkestrite koosseise, on operatiivsuse ja ülevaatlikkuse huvides neil puhkudel üldjuhul kasutatud alljärgnevat lühendite süsteemi: Keelpillid: v – viiul, cel – tšello, kb – kontrabass, k – kitarr, bž – bändžo Puhkpillid: fl – flööt, cl – klarnet, s – saksofon (kasutatud mitmuse tähenduses, või juhul, kui ei teata täpselt, millist

Muusika ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Klassitsismi konspekt

*rippuv vanik George E. Haussmann Napoleon III energiline prefekt, viis lõpule Pariisi ümberkujundamise. Tähe võidukaar L`Arc de Triomphe de l`Étoile. Pariisi kuulsaim võidukaar Charles de Gaulle`i väljakul, kust algavad 12 Pariisi tähtsaimat avenüüd. Kaar on ehitatud Napoleoni võitude mälestuseks. Ehitati 1806-36 Chalgrini juhtimisel. 50m kõrge ja 45m lai. Kaare all on tundmatu sõduri haud (1920.a.) ja igavene tuli. Kaare sees on väike muuseum. Tähe võidukaart kaunistavad reljeefid, tuntuim kujutab marseljeesigruppi ja selle autor on Francois Rude (1784-1855). Marseljees (Prantsusmaa hümn) 24.aprillil 1792.a. korraldas Strasbourgi linnapea Frederic de Dietrich pidustused Reini armee vabatahtlikele. Armee vajas marsilaulu. Dietrich palus Rouget de Lisle`il luua midagi "laulmist väärt" ning järgmiseks hommikuks oli laul valmis. Varsti võttis laulu üle Marseille ning see sai tuntuks Marseljeesi nime all.

Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Klassitsismi iseloomustus, klassitsistlik arhitektuur.

· Püstitati võidukaari Venemaa: · Kunstide akadeemia hoone, Marmorpalee · GIACOMO QUARENGHI ­ Smolnõi Instituut · Börsihoone · Kaasani peakirik (VORONIHHIN) · Linnaehituslikud ansamblid · CARLO ROSSI Peastaabi kaarhoone, Mihhaili loss (praegune vene muuseum) Saksamaa: · Triumfikaared (Brandenburgi värav Berliinis) · KARL FRIEDRICH SCHINKEL ­ Berliini teater, muuseum ja peavahi hoone Eesti: · Mõisahooned (Saue, Rägavere, Saku) · Tartu on Eesti klassitsismikeskus. Tartu kesklinn oli enne II maailmasõda klassitsistliku ilmega, mille ta oli saanud pärast 1775. Aasta tulekahju ja ülikooli taasavamist 1802. Aastal · Tartu Ülikooli ajaloolistest hoonetest tähtsamate (peahoone, Vana Anatoomikum, Tähetorn) autoriks oli arhitekt JOHANN WILHELM KRAUSE . Peahoone kuue

Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

Palazzod olid enamuses 3-korruselised, nende alumise korruse välisseinad laoti tahumata kividest, ülemiste korruste seinad aga mõnevõrra peenemalt töödeldud kividest. Rustika ­ tahutud kiviplokid(jämedalt töödeldud kiviladu). Kasutusele võeti paljud antiiksed detailid: dooria, joonia, korintose sambad, seinast eenduvad poolsambad ja pilastrid, lõvipead, 3-nurksed viilud e. frontoonid, mis asusid katuseservades, uste ja akende kohal. Kirikuehituses oli tsentraalehitis. Vararenessanssi keskuseks sai Firenze. Suurimaks kunsti tellijaks oli Medicite perekond. Metseen, metseenus ­ rikas kirjanduse ja kunsti toetaja. Filippo Brunelleschi(1377-1446). Oli arhitekt ja skulptor. Leon Battista Alberti(1404 - 1472). Teostanud palazzosid, kirikuid. Palju kasutas antiikelemente. Donato Bramante(1444 - 1514). Planeerib Peetri kirikut Roomas. Nurgakivi pandi talle 1506. a. Töö katkeb ja seda jätkab 1547

Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Klassitsism

Marmorpalee k.kl. ­ Andrejan Zahharov ­ Admiraliteedihoone Andrei Voronihhin ­ Kaasani peakirik Carlo Rossi ­linnaehituslikud ansamblid, Peastaabi kaarhoone, Vene muuseum(Mihhaili loss) Saks. ­ Brandenburgi värav , Berliini teatri, muuseumi ja pea- vahi hoone Soome - Suurkirik ja Senatihoone Helsingis Eesti ­ mõisahooned, Johann Wilhelm Krause ­Tartu Ülikooli peahoone, Vana Anatoomikum, Tähetorn Skulptuur Tunnused: · Antiigi jäljendus motiivis kui ka vormis o Poos, näoilme, riietus · inimkeha kujutamine o alasti o hästiarenenuna o idealiseerituna Skulptorid: Antonio Canova (1757-1822) esialgu rokokoolikku pehmust o "Amor ja Psyche" o ,,Kolm graatsiat" Napoleon I õde kujutav

Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Klassitsistlik arhitektuur

o Tartu kesklinn oli enne II maailmasõja purustusi klassitsistliku ilmega, mille ta oli saanud pärast 1775. aasta tulekahju ja ülikooli taastamist 1802.aastal. Mõned suurepärased klassitsistliku arhitektuuri näited leiduvad Tartus õnneks ka praegu. o Tartu Ülikooli ajaloolistest hoonetest tähtsamate(peahoone, Vana Anatoomikum, Tähetorn) autoriks oli arhitekt Johann Wilhelm Krause(1757 1828). Peahoone kuue dooria stiilis sambaga portikus ja pidulik aula on Eestis üldtuntud. o Mõnda aega töötas Tallinnas linnaarhitektina sakslane Carl Ludwig Engel (17781840), kes kavandas linnaehituslikult silmapaistva hoone Kohtu tn. 8. Klassistsistlik arhitektuur Soomes o Klassitsistliku ansamblikujunduse ilusaks näiteks on ka Helsingi Suurkirik(lk 188 ülemine pilt) ja selle väljak o Soome sai 19.sajandi alguses omariikluse ja vajas uut

Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunstiajalugu keskkooli konspekt

8. Lucas Cranach vanem-tema piltidel on ümmarguse näo ja pilukil silmadega naisenäod. 9. Tallinnast on pärit portreede meister Michel Sittow (Niguliste Kirik). Ehitusmeister ja kujur Arent Passer asus Hollandist Tallinnasse (Mustpeade vennaskonna hoone fassaad, hauaplaadid Tallinna Toomkirikus). 10. Rahuläbirääkimiste ajal Venemaaga uppus koos mõisnik Brun Dückeriga Narva jõkke ja maeti Tallinna Toomkirikusse. 11. Michel Sittow- Maarja kroonimine Louvre`i muuseumis. Barokkstiil Itaalias ja mujal Euroopas. 1. Barokk-portugali keeles tähendas korrapäratut poolümmargust pärlit. Ebaloomulik, kummaline, liialdav. Dekoratiivne toredus, kaunistuste kuhjamine, lopsakus. 2. Baroki ilminguid esines juba Michelangeloviimastes töödes nt. ,,Viimne Kohtupäev". 3. Fresko-seinamaaliliik, maalitakse märjale krohvile lubjakindla värviga, ei saa parandada. 4. Barokk-kiriku fassaad-kahekorruseline, kroonis kolmnurkne viil ning katsid

Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
23
doc

ARHITEKTUUR referaat

Versaille, Prantsusmaa (17.saj) Peterhoffi lossi ja pargi kompleks, Venemaa Eesti arhitektuuris oli barokk levinud alates ca 1640-50ndatest aastatest kuni 18. sajandi lõpuni. 17. sajandi baroki eeskujuks oli Eestis küllaltki lihtsakoeline madalmaade barokk, mis levis siiamaile Rootsi vahendusel. Itaalia (ja osalt ka Saksamaa) üli-dekooririkas barokk ja selle lopsakaim vorm rokokoo Eesti arhitektuuris olulisel määral ei juurdunud. Kadrioru loss Laupa mõisa peahoone Palmse mõisa härraste maja Barokile eelnes arhitektuuris renessanss. 18. sajandi teisel poolel (alates ca 1760-70ndatest aastatest) segunes barokk tasapidi juba klassitsismi elementidega - selliseid sega-stiile nimetatakse kas hilisbarokiks või varaklassitsismiks. 19. sajandi teisel poolel valitsenud historitsismiajastul kasutati Eestis tihti baroki jäljendamist - seda nimetatakse neo- ehk pseudobarokiks. Tihtipeale esines neobarokk käsikäes alates 1890ndate lõpust levima

Arhdektuuri ajalugu
118 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassitsistlik arhitektuur

Kõrgklassitsismi esindavad Saku, Raikküla, erakrodselt suurejooneline Riisipere jt. Tartu kesklinn oli enne II maailmasõja purustusi klassitsistliku ilmega, mille ta oli saanud pärast 1775. aasta tulekahju ja ülikooli taasavamist 1802 aastal. Mõned suurepärased klassitsistlikku arhitektuuri näited leiduvad Tartus õnneks ka preagu. Tastu Ülikooli ajaloolistest hoonetest on kõige tähtsamate (peahoone, Vana Anatoomikum, Tähetorn) autoriks oli arhitekt Johann Wilhelm Krause (1757-1828). Peahoone kuue dooria stiilis sambaga töötas Tallinnas linnaarhitektina sakslane Carl Ludwig Engel (1778-1840), kes kavandas linnaehituslikult silmapaistva hoone Kohtu tn 8. Klassitsistlik arhitektuur Soomes. Klassitsistliku ansamblikujunduse ilusaks näiteks on ka Helsingi Suurkirik ja selle esine väljak. Soome sai 19. Sajandi alguses omariikluse (autonoomse suurvürtiriigina Vene impeeriumi koosseisus) ja vajas nüüd uut esinduslikku pealinna

Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Klassitsismi arhidektuur

(1730-1794) ehitatud on Register House Edinburgh'is, Kedleston Hall (1761-1765) Derby lähedal, Osterley Park House (1761-1780) Middlesexis, Sion House (1762-1769). Samuti hinnatakse neid linnade planeerimise ja väljaehitamise eest. Eriti tuntuks sai adamstiil aga sisekujunduses. XVIII sajandi kuulsamaid tegijad on ka Somerset House'i ehitaja W. Chambers. Inglaste klassitsistlikud hooned paistavad silma hea ruumijaotuse poolest. Kõik on otstarbekas alates ruumi kujust kuni akende paigutuse ja valgustuseni. See erineb tunduvalt prantslaste ebamäärasusest hoone sisemuses ja uhkeldamisest hoone fassaadiga. Inglaste poolt viljeldud klasitsismisuund mõjub prantsuse klassitsismi mõningase paatoslikkuse ja paraadlikkuse taustal mõõduka, vaoshoitu ja vormitäiuslikuna. SAKSAMAA Kaasmaalase Winckelmanni tegemistest innustusid ka SAKSA arhitektid. Varaklassitsismi ilming oli kerge ja graatsiline nn. Zopf-stiil. Edaspidi võtsid sakslased üha enam eeskuju prantslastest ja

Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Klassitsism 11. kl

· ning Kongressi hoone Kapitoolium Washingtonis. · Antiik-aegsete ehitiste matkimisel mindi isegi nii kaugele, et näiteks Pariisi Madeleine'i kirik kavandati päris kreeka templi koopiana - seejuures ka ilma akendeta. · Tähe võidukaar Pariisis. Võimsana kõrgub see keset avarat ümmargust väljakut, kust hargnevad kaksteist laia avenüüd. Briti Muuseum Zizzle 11 klass 2012 3. Maalikunst Prantsusmaal. Mida kujutati ja kuulsamad kunstnikud, ka nende teoseid. Maalikunstile antiikajast eeskujude leidmisega oli kunstnikel raskusi, sest neid peaaegu polnudki sälinud. Sellepärast hakati imiteerima antiikskulptuuri. Kõik piirjooned ja inimeste kehavormid maaliti hoolikalt välja, värvide iseseisvat osa ei rõhutatud,tavaliselt

Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Klassitsismi 11. klassi materjal

Antiikeeskujul hakati kasutama ümarkaart ja kuplit. Pariisi Pantheon tehti üks-ühele maha. Ehitati palju praktilise otstarbeta ehitisi ehkt triumfikaari. Kuulsaim nendest on tähe võidukaar, mis ehitati Napoleoni võitude auks. Venemaal: Mihhaili loss Peterburis, Puskini teater, Kaasani peakirik Peterburis. Ameerikas: Virginia ülikooli hoone, Valge Maja Washingtonis. Eestis: Toompea loss, Stenbocki maja, Tartu raekoda, Tartu ülikooli peahoone ( projekteeris Johann Wilhelm Krause), Riisipere mõis, Saku mõis, Roosna-Alliku mõis. Krause oli Tartu ülikoolis põllumajandustehnoloogia ja tsiviilehituse professor. Arhitektina oli iseõppija. Skulptuur Skulptuur võttis samuti eeskuju antiikkultuurist. Klassitsistliklikud skulptuurid on marmorist ja pinnad lihviti siledaks. Kujud olid paljad või riietatud antiikpäraselt. Kujud on tagasihoidlikud, kuna neis puudub liikumine

Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
106
docx

KUNSTI AJALUGU I töö

“Kunst. Maailmakuulsate maalide taustast” Andeka harrastuskunstniku Paul Kammi kuni 45 reprot. eluloo ja tööde raamat. Fotod ja reprod 10 ARHITEKTUUR ehituskunst on hoonete ja neid ümbritseva keskkonna kujundamine. Arhitektuuriliste rajatiste kavandajat nimetatakse arhitektiks. Arhitektuuri liigitatakse mitmeti Tartu Ülikooli peahoone 1804–1809 ülikooli arhitekti Johann Wilhelm Krause projekti järgi, endise Maarja kiriku varemetele.  sakraalarhitektuur (tempel, kirik, kabel); 11 Keila kirikuaia Vääna mõisa kabel, 19.saj. Pariisi Jumalaema kirik (Notre-Dame de Paris) Kiriku ehitamist alustati 1163. Tööd kestsid ligi 200 aastat. 12

Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
73
ppt

Klassitsismi põhjalik esitlus

Vendome´i sammas Pariisis. Klassitsistlik arhitektuur Venemaal. J.B. Vallin de la Mothe, A. Kokorinov. Peterburi Kunstiakadeemia (1764-1788). Andrejan Zahharov. Admiraliteedihoone Peterburis (1806-1823). Carlo Rossi. Paleeväljak koos Aleksandri samba ja Peastaabi kaarhoonega (1819-29). Carlo Rossi. Paleeväljak koos Peastaabihoonega. Carlo Rossi. Peastaabi kaarhoone. Carlo Rossi. Mihhaili loss Peterburis. (Nüüd Vene kunsti muuseum 1819-25). Carlo Rossi. Aleksandra (nüüd Puskini nim.) teater Peterburis. A. Voronihhin. Kaasani peakirik Peterburis. Klassitsistlikke hooneid Peterburist. Teaduste Akadeemia, Jussupovi ja Tavritski paleed. Klassitsistlik arhitektuur Ameerikas. John Hoban. USA presidendi asupaik, Valge Maja Washingtonis (1792-1800). W. Thornton. Kapitoolium Washingtonis (USA Kongressi hoone1793-1827). Thomas Jefferson. Virginia ülikooli hoone USA-s.

Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Antiigi pärand Euroopa kultuuritradistsioonis

Thorvaldsen, Ganymedes annab antiikrahvaste kotkas-Zeusile juua 8 Edgar Allen Poe A. Canova, Perseus Medusa peaga ,,To Helen": K. F. Schinkel, Altes Museum, Berlin On desperate seas long wont to roam, Brandenburgi värav, Berlin Thy hyacinth hair, thy classic face, J. W. Krause, peahoone Thy Naiad airs have brought me home ROMANTISM To the glory that was Greece, 18. saj lõpp ­ 19. saj. And the grandeur that was Rome ... Uus elutunnetus: emotsionaalsus, loomulikkus, avatus, improvisatsioon, Romantism: Venemaa, tungid, igatsused, fantaasiad, Prantsusmaa alateadvuslikud ja teadvustamata Venemaa: Aleksandr Puskin,

Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Inglise 17.-18.sajandi kunst

Berliini tuntuim ehitis suhteliselt väiksed Brandenburgi väravad(tolleaegsed linnapiirid). Praegu on sinna tehtud ka Holokausti Memoriaal, ning ehitis on asub kesklinnas. Tuntuim Berliini arhitekt Karl Friedrich Schinkel, kes projekteeris peavahihoone, mille peamiseks kaunistuseks suur portikus. Sõjaväe kasutuses olev akendeta hoone, mõjub karmilt ja ning erakordselt igavalt. Schinkel tegi hästi pikki portikuid. Samamoodi tehtud ka Vana muuseum ­ antiikkunsti muuseum. Hoone fassaadil pole samuti aknaid, kuid ehitisele see kasuks ei tule. Portikusel üle 20 korintose stiilis samba, laiad ja massiivsed. Vestibüüli laes Rooma Pantheoni kupli vähendatud koopia. Schinkel tegi ka väiksemaid kuningalossePotsdamis ning Nikolai kiriku, millel on Tempietto sarnane kuppel. Teatrihoone Dresdenis. Schinkel oli ka maalikunstnik, romantik, kujutas keskaegseid gooti katedraale ja kesköist tähistaevast. Müncheni arhitekt L. von Klenze

Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
41
docx

KUNSTIAJALOO KOOLIEKSAMI KONSPEKT

KUNSTIAJALOO KOOLIEKSAM EKSPRESSIONISM Sõnal ekspressionism on õieti 2 tähendust: 1) eriti kirglik ja väljendusrikas, suure sisemise pingega maalimine ehk rõhutatud eneseväljendus 2) vool Saksa maalikunstis 20. saj algul Tegutsesid kunstnike rüh mitused: Die Brücke (Sild) Dresdenis Der Blaue Reiter (Sinine ratsanik) Münchenis. Ekspressionistid kujutasid kaasaegset närvilist, kiiret, pahelist suurlinnaelu. Maaliti ka portreid, maastikke. Ekspressionistlik kunst oli sageli ühiskonnakriitiline. Ekspressionistid rõhutasid emotsionaalsust, dramaatilisust. Sageli valitsevad ekspressionistide kunstis masenduse ja pettumusmeeleolud. Ekspressionismile on iseloomulik: 1) hooletu, rahutu pintslikäsitlus 2) vor mide lihtsustamine, kohati m o onutamine 3) intensiivsed värvid; sageli ka toored, võikad, räiged, porikarva toonid. Palju harrastati graafikat, eriti puul õiget. Ekspressionis mile tegi lõpu Hitleri või muletulek 1933. aastal. Otto Dix �

Kunstiajalugu
123 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Kordamine kunstiajaloo eksamiks

Nõnda meenutas kiriku põhiplaan risti. Kiriku välisilme oli väga lihtne, tavaliselt olid kirikud ilma tornideta. Mõnikord seisis kiriku kõrval kellatorn (kampaniil). Suurtes basiilikates võis olla viis või enamgi löövi. Basiilika sisekujunduses andsid tooni sambad. Lagi oli lame 8vahel kassettlagi), mõnikord aga hoopis puudus. Sellise lihtsa ja tagasihoidliku hoone muutsid pidulikumaks seinamaalid ja eriti mosaiigid. Maalid paiknesid enamasti kakslöövis, akende all või vahel. Varakristliku mosaiigi lemmikmaterjaliks väikesed erksavärvilised klaasikuubikud. Valitsevad värvid on heleroheline ja kuld, samuti külm helesinine ja lillakas ooker. Mosaiikidel on kujutatud sümboolseid motiive, peale selle piiblilugusid illustreerivaid stseene ja juhtumusi pühakute elust. Pühakuid kujutati tardunud poosis, range ja pühaliku ilmega. Kõik figuurid on rikkalikult rõivastatud, nii et keha nende riiete all pole peaaegu üldse tunda

Kunstiajalugu
513 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti professionaalse kunsti sünd 19.sajandil

Seal valitses konservatiivne klassitsistlikele iluideaalidele toetuv õppemeetod. Tugeva kunstitehnilise baasi omandas seal nii Köler, Adamson kui ka ajutiselt Weitzenberg. Tartu Ülikool ja Tallinn olid peamised peamised baltisaksa kunstielu keskused. Tartus elavnes kunstinäituste korraldamine. Heategevuslikul otstarbel toimusid Tartus 1870ndal ja 1871.aastal samuti näitused ning neile järgnevatest näitustest võtsid osa ka vene kunstnikud. Tartu Ülikooli muuseum sai 1868.aastal avarad ruumid peahoone tiibhoones ning seal olev 300 skulptuurini ulatuv ekspositsioon oli avatud ka üldsusele. See ruum ehk varasemalt nimetatud Klassikalise Muinasteaduse Muuseum ning praegune Tartu Ülikooli Kunstimuuseum on Eesti vanim muuseum. 1864.aastal asutati Tallinnas Eestimaa Provintsiaalmuuseum (avati 3. detsembril 1911. Aastal), mis muutus peagi Tallinna kunstielu keskmeks. Hoones olid erinevad

Kunst
10 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Kunstiajalugu (kogu 10.klassi materjal)

kampaniil, enamasti ehitati see hiljem. Sageli on basiilikate läänefassaadi ees sammaskäikudega piiratud nelinurkne õu ­ aatrium. Suuremates basiilikates võis olla ka 5 löövi. Basiilika sisekujunduses andsid tooni sambad, mille vormid olid laenatud antiikarhitektuurist. Lage oli lame, vahel kassettlagi, mõnikord puidust. Pidulikuks muutsid selle seinamaalingud ja mosaiigid, mida leidub paljudes kirikutes.Maalid paiknevad enamasti kesklöövis, akende all või vahel. Varakristliku mosaiigi lemmikmaterjaliks olid erksad klaasikuubikud, mis peegeldasid valgust. Nendest moodustunud konarlik pildipind loob sädeleva ja intensiivse värvielamuse. Valitsevad värvid on heleroheline, kuld, helesinine ja lilla. Mosaiikidel kujutatakse sümboolseid motiive, millel on illustreerivad piiblilood. Figuurid on rikkalikult rõivastatud, keha nende all pole tunda, kõige rohkem oli kaunistatud altari ümbrus

Kunstiajalugu
81 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Eesti kunst

Kiiu ja Vao linnused- väiksemad, Põhja-Eestis Linnusetüüpide segamine: neemik + kastell ­ kastelli ümbritseb mööda mäekülge jooksev müür. Nt. Viljandi linnus (ehitati 14. saj alguses, oli üks Liivi Ordu tähtsamaid linnuseid, säilinud ainult varemed, sai kannatada Poola-Rootsi sõdades 16. saj. ) Kuressaare kastell-linnus hästi säilinud, kasutati Saare- Lääne piiskopi residentsina, praegu konvendihoone muuseum. Toompea linnus Tallinnas ­ ehitatud taanlaste poolt, täiendavad sakslased, keskaegne müüriosa säilinud mäenõlval, 3 külge ümber ehitatud, oli väike linnus. Hetkel parlament, aga kunagi vangla. Ülestõusnud eestlaste poolt põletatud. Kastell-linnus. Praegu restaureeritud mitmed kastell-linnused: Narva, Rakvere, Haapsalu Vastseliina- Lõuna-Eesti linnustest paremini säilinud (restaureeritud), ehitati vene piiri äärde 14. saj. keskpaigas, osa linnusest hävinenud.

Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
50
ppt

Eesti kultuurilugu 19. sajandil

valgustuslik suund / 1821 – 1865 TÜ juures tegutses Professorite Instituut – “tootis” õppejõude Venemaa kõrgkoolidele. 3). 1865 – 1889 konservatiivsem suund, töötas 1863.a. põhikirja alusel. Domineeris baltisaksa konservatism. Teaduse tase kõrge, kuid vähene osakaal vene teaduse üldarengule. 4). 1889 – 1918 venestamine, vene õppekeel, vene õppejõud, teadlased. Õppejõudude vahetusega tase ajutiselt langes. TARTU ÜLIKOOL (2)  Ülikooli ehitised: peahoone, tähetorn, anatoomikum, kliinik, raamatukogu.  Teaduskeskus  TÜ baltisaksa kultuurielu keskpunktiks.  Joonistuskool  Karl Morgensterni TÜ Kunstimuuseum (1803)  Täna Klassikalise Muinasteaduse Muuseum TARTU ÜLIKOOL (3)  eestlastest ülikooli õppejõud - eesti keele lektori kohtadel keeleteadlased  K. A. Hermann ja

Kultuuriajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
27
odt

Karismaatilised naised

Tekib plussmärk + . e) Hiireklahvi all hoides nihuta plussmärki eemale ja pilt läheb suuremaks (kui liigutad plussmärki tagasi, läheb pilt väiksemaks). Tee pilt nii suureks, et näeksid ka detaile. f) Algse suuruse saad sellele pildile, klikkides ühe korra ikoonil UNDO ehk ,,tagasi". HURRAA-AAA-AAAA! Jälle üks kogemus juures! Elagu elukestev õpe! NOFRETETE ­ VAARAO EHNATONI LEMMIKNAINE Nofretete. Ülevärvitud lubjakivi. Egiptuse muuseum. Berliin Nofretete (teistes keeltes Nefertiti) eluaastad saame ajalooallikate järgi umbkaudu määrata vahemikku 1370 ­ 1330 eKr. Ta oli üks vaarao Ehnatoni kuuest abikaasast, kuid ta ei olnud Ehnatoni poja, järgmise vaarao Tutanhamoni 2 ema. Noorelt surnud Tutanhamoni ema oli vaarao teisejärguline abikaasa. Nofretete nime võime tõlkida nii: kaunitar on tulnud või iludus on saabunud. Daami päritolust ei ole midagi teada. Kõik viitab sellele, et vaarao nais Nofretete küll

Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Referaat Klassitsism

t., Treffneri gümnaasiumi Jaani t. poolset osa, maja Rüütli t. No. 1. j. t. Elav ehitustegevus algas Tartus peale ülikooli asutamist. Silmapaistvam siin töötanud arkitektidest on keegi meister, kelle isikut seni korda pole läinud kindlaks teha. Selle meistri ehitatud on rida hooneid, kõik enam-vähem ühte laadi, Palladio fassaadi motiivi variatsioonid: fassaad jaotatud kolmeks osaks, keskel ioonia stiili pilastritega kaunistatud ja viiluga kroonitud eend, akende vahel suuremalt jaolt täidised. Nende ehitiste ühele meistrile kuuluvusest tunnistab kõige pealt täitsa ühesarnane kapiteeli käsitlus. Need ehitised on : majad Laial t. No. 33, Kalamehe 12, Uueturu l, Jaama 14, Narva 2, Aleksandri l, Küüni 5 (see viimane ehitis on rikutud kolmanda korra pealeehitusega), Auriku 2. Võib olla sama meistri, võib olla mõne teise töö on majad Käida t. No. l, Jaani 16, Laial 36. See grupp ehitisi sarnaneb väga eelmisele grupile,

Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Klasstisism, romantism, realism, impressionism

kuppelehitised, lihtsam ja rangem direktooriumistiil ja rikkalik ja raske ampiirstiil, Inglismaa ­ W. Kent ­ inglise pargistiili rajaja, Palladio stiilis Holkham Hall, Usa ­ T. Jefferson ­ Virginia Ülikool ja esinduskogu hooned, Valge Maja, Kapitooliumi hoone, Prantsusmaa ­ J.G. Soufflot ­ Pariisi Pantheon, J. A. Gabriel ­ Väike Trianoni loss, Madelaine´i kirik, Tähe võidukaar, Venemaa ­ A. Zahharov ­ Admiraliteedihoone, C. Rossi (linnaansamblid) ­ Peastaabi peahoone, Mihhaili loss, Kunstide Akadeemia, Gostinõi Dvor, Marmorpalee, Saksamaa ­ K. F. Schinkel ­ Berliini teater, muuseumi ja peavahi hoone, Brandenburgi värav, Eesti ­ J. W. Krause ­ Tartu Ülikooli peahoone Vana anatoomikum, Tähetorn, C. L. Engel ­ Tallinna linnaehitus, Kohtu tn nr 8, Saue, Saku, Raikküla mõisahooned, Tartu kesklinn, Soome ­ C. L. Engel ­ Senatihoone Helsingis, Helsingi Suurkirik; kujutav kunst ­

Kunstiajalugu
23 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun