Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Pal tänava poisid - sarnased materjalid

nemecsek, gereb, feri, igalühel, karakter, pugeja, lahinguväljal, ernö, julgust, ausust
thumbnail
4
doc

Pal-tänava poisid

kuulikesi ära millega nad mängisid. Punasärgid õppisid Jozsefvarosi reaalkoolis, aga Pal- tänava poisid gümnaasiumis. Kampadel olid omad krundid, punasärkide krunt asus botaanika aia juures, Pal- tänava poiste krunt asus saeveski juuresl. Pal- tänava poiste krunti oli kaks sisse pääsu, üks Maria tänavalt, teine Pal tänavalt. Punasärkide krunt asus saare peal, kuhu sai kas üle silla minnes või paadiga sõudes. Pal- tänava poistekampa kuulusid: Boka, Kolnay, Gereb, Nemecsek, Weiz, Csele, Barabas, Richter, Leszik, Csonakos. Punasärkide hulka kuulusid: Ferenc Ats, Wendauer, Pasztorid , Szebenics. Punasärgid tahtsid saada endale Pal- tänava poiste krunti, et seal saaks palli mängida. Pal- tänava poisid ei andnud mingi hinna eest oma krunti ära ja olid nõus selle eest sõdima, kuigi vastased olid vanemad ja tugevamad. Boka, Nemecsek ja Csonakos käisid vastaste krundil luurel. Seal selgus, et Gereb on äraandja

Kirjandus
285 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Sinuhe

rohkem naiivsemad oma ebausus ning vastupidi usus. Kuid kõik see petmine, valetamine, silmakirjalikkus, varastamine, joomine jne on ka tänapäeval ning oli ka minevikus. Samuti panin tähele, et ka kauges minevikus lahendasid inimesed oma probleeme alkoholiga. Lõpuks kaotas Sinuhe igasuguse usu inimestesse, jumalatesse, võimu...Ta sai aru kui kuri ja omakasupüüdlik ja manipuleeriv võib inimene olla. Raamatus oli väga palju kurbust ­ armastus, surm, praeguse eluga võrldemist ning ausust. Ma leidsin selles raamatus nii palju tänapäeva probleeme ning mind tegi kurvaks, et ka reaalsus võib nii karm ja tegelikult nii raske olla. Ma jäin selle raamatuga väga rahule juba ainult selle pärast, et see oli täis sügavmõttelisi teemasid ning ideid, mille üle saab veel pikalt mõelda ning arutleda.

Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
76
ppt

Õppimine

valdamine, "mina-", ja "meie-" arusaam, ühiskonna- ja kultuuriseos, refleksioonivõime, individuaalse minuti pikkus, adekvaatsus, tekstide mõtestatus, tegevuse edasi- ja tagasisidestatus... Mis tekitab koolihirmu (stressi) ja koolirõõmu (distressi)? · Esimesena tuleks pöörata tähelepanu TEABELE. (Vaadakem, mida lapsed ja vanemad peaksid kindlasti teadma ja kas on võimalik kõike vajalikku teada saada.) · Teisena analüüsime ÕIGLUST, AUSUST, TÄPSUST, KINDLUST, SÕNAPIDAMIST jt kõlbeliste printsiipide järgimist. · Kolmandana teeme endale selgeks SUHTLEMISE-KOHTLEMISE eeldused, ohud, kombed ja tavad. Kuidas tuleks õppes arvestada laste tervist, väsimust ja isiksuslikke iseärasusi? · Tervis on füüsilise, vaimse ja sotsiaalse heaolu ühtsus. Seega peab kooli omanik ja ped. personal teadma, millest koosneb, millest sõltub ja milline on õpilaste, nende vanemate ja kooli personali

Erinevad koolitused
79 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Väärtused ja eetika on sotsiaaltöö praktika süda

Pojman ütleb, et tema peab eetikana silmas moraali ja moraalifilosoofia valda tervikuna, kuna kahel viimasel on palju ühisjooni. Näiteks tegelevad mõlemad väärtuste, vooruste, prinitsiibide ja praktikatega, ehkki igaüks omal moel. Kahjuks on nii, et ka ükski sotsiaaltöötaja ei saa olla ilma väärtuste ja eetikata. Nagu on teada siis Aristoteles on eetika ristiisa. Maie Tuuliku teoses ,,Eetika ja moraal" on Aristotelesest oma peatükk ­ Aristoteles ­ Moraalne karakter. Ühes pisikeses lõigus on väga ilusti öeldud, et nii eetikas kui ka poliitikas on keskne koht praktilisel tegevusel. Me võime õppida eetika teooriaid, lugeda ja arutleda, ometi ei saa me voorusi õppida neile vaid mõeldes, isegi kui pühendaksime nende õppimisele terve oma elu. Nii on ka sotsiaaltöös. Me õpime oma valitud ainet siin koolis kolm aastat ja edasi ka veel, kuid me ei saa iial headeks sotsiaaltöötajateks ilma praktikata ja ka mitte oma teadmisteta.

Eetika
270 allalaadimist
thumbnail
9
docx

LAPSE KASVATAMINE JUHIKS.

Liikumine tõe poole. See on giidi roll, kes annab edasi olulist tõde ning suunab inimesi sihtpunkti poole. MIDA NAD PEAVAD TEADMA Juhi neli põhivärvi Iseloom+perspektiiv+julgus+soosing=terve ja tõhus juhtimine Iseloom. Kas ilma selleta saab olla hea juht - jah, aga ainult lühikest aega. Inimese iseloom elab kauem kui inimene ise. Hea iseloom ei ole meile või meie lastele antud. Me peame ise seda tükk tükki järel ehitama, kasutades mõtlemist, valikuvõimalusi julgust ja otsusekindlust. Töötage oma lapsega tema iseloomu kallal. Isiklik distsipliin Isiklik turvalisus ja idntiteet Isiklikud veendumused, väärtused ja eetika Sammud mida teie laps saab oma iseloomu arendamiseks astuda 1. Laske lapsel end distsiplineerida ning teha igal nädalal kaks asja, mida ta ei taha teha. 2. Aidake tal seada üks eesmärk ning keskenduge ühele kuni kolmele sammule, mida ta saab eesmärgi saavutamise suunas teha. 3

Enesejuhtimine
28 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

suudad panna mind naerma kui keegi teine seda ei suuda . # Mis teeb haiget sulle teeb haiget ka mulle! # Don't Drink And Drive, Take Drugs And Fly. # Parem olla kristall ja puruneda, kui et kogu elu telliskivina müüri sees lamada... # ma tahtsin sulle kirjutada midagi armast ja ülinunnut , aga postiljon ajas mu postkastist ära. # Tahaks nutta, aga pisaraid pole. Tahaks karjuda, aga häält ei tule. Tahaks surra, aga julgust ei ole. Tahaks elada, aga jõudu pole. Tahan sind, aga miks sind ei ole? # Mul pole silmad sinised, nagu taevas. Mul pole juuksed sädelevad, nagu merineitsil. Mu iseloom pole selline, nagu sooviksid. Ma pole viisakas, nagu võiks. Ja ma ei hakka ennast muutma, et olla keegi, keda ma pole ja meeldida kõigile. # Igal õhtul mõtlen ma sulle, igal õhtul valan ma pisaraid... Järgmine päev küsin ma endalt - MIKS???- sest armastan sind ja ei suuda leppida mõttega, et olen sust ilma!!!

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
24
doc

ARUTLUS INIMESTE EBAVÕRDSUSE PÄRITOLUST JA PÕHJUSTEST

Jean-Jacques Rousseau jõulisemad, vastupidavamad ja julgemad kui nende kodustatud suguvennad. Viimased kaotavad kodustamise tagajärjel poole neist eelistest ning näib, et kõik meie katsed koduloomi hästi toita ja ravida üksnes kahjustavad neid. Nii on ka inimese endaga: kui temast saab ühiskondlik olend ja ori, muutub ta nõrgaks, kartlikuks, roomavaks, tema pehme ja naiselik eluviis kahandab nii tema jõudu kui ka julgust. Lisagem, et kaks inimest, kellest üks elab metsikutes ja teine kodustes tingimustes, erinevad teineteisest veel rohkem kui metsloomad koduloomadest. Sest loodus kohtleb küll inimest ja looma võrdselt, aga kõik mugavused, mida inimene endale võimaldab (erinevalt loomadest, kelle ta on kodustanud), lasevad tal ühtlasi kergemini manduda. Niisiis ei olnud alastus ja eluaseme ning kõigi nende tühiste, kuigi meie meelest nii

Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mõtteteri sõprusest

Mõtteteri Sõprusest Sõber on sinu kõrval ka siis, kui ta tahaks olla kusagil mujal. Ilma sõpruseta pole elu midagi väärt. Parim, mis sõber teha võib, on sõbraks jääda, Tõelised sõbrad ei hooli su puudustest ja ei kadesta su edu. Sõbrad teevad õnne suuremaks ja kurbuse väiksemaks, korrutavad rõõmu ja jagavad mure pisemaks. Sõber kuuleb su südame laulu ja kui sa peaks selle unustama, siis laulb ta sulle seda ise. Üks sõber on suur asi, kaks on palju ja kolm peaaegu võimatu. Sõpruseta pole elu magus. Vana sõbra saamine nõuab aega. Õiged sõbrad teevad su õnnelikuks ja edukaks. Hea sõber on odavam kui arstiabi. Sõber on see, kes usub ja usaldab sind. Sõber on looduse ime. Sõprus on lõng, mis köidab südamed kokku. Tõeline sõber on õiglane, abivalmis, vapper, kannatlik, truu... ...ning igavene. Head sõbrad on kui maailma inglid. Sõbrad täidavad su elu rõõmuga, hinge päikesepaistega ja südame armastusega. Et omada sõpru, ole s�

Kirjandus
234 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Elu mõte

Elu mõte Inimesi ei tee õnnelikuks ei ihuramm ega raha, vaid õiglus ja mitmekülgne tarkus ning armastus. ,,Olla või mitte olla ­ selles on küsimus" ja Hamlet vastas: ,,Olla"... kas selles peitubki elu mõte- olemises? Igaüks meist on siia ellu määratud mingi mõtte ja kohustusega: kes peab ja tahab püüelda kõrgustesse, kes ihkab jalgpalli meistritiitlit. Kuid kas küsimus põhineb alailma millegi saamises, saavutamises või tahtmises... ehk midagi enamat? Sest ka need inimesed, kes ei ole meie silmis midagi saavutanud ega kuhugile jõudnud, suudavad olla õnnelikud. Toome näiteks asotsiaalid, kes elavad halvimates elutingimustes, kuhu meie fantaasia ulatub ja mida meie silm ise tõdeb. Kuid neid seob teiste inimestega nagu ka kõikide unistajatega üks asi - lootused, unistused, võimalused ja saavutused ­ õnn. Mis on õnn? Õnne võiks pidada meeleliseks heaoluks, mis too

Kirjandus
153 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Tsitaadid

Parem on olla halb kui halvaks peetud. W. Shakespeare Kui su ainuke tööriist on haamer, hakkab iga probleem sarnanema naelaga. A. H. Maslow Kõik,mida raha eest saab, on odavalt saadud. E.M.Remargue Tee rahast endale jumal ja ta hakkab sind kiusama nagu kurat. H.Fielding Siin ma seisan ja teisiti ei saa. Martin Luther Pea meeles, et sa oled inimene. Cicero Ainult lollikesed on positiivse ellusuhtumisega Moe Howard Ma ei ole taimetoitlane kuna armastan loomi,olen taimetoitlane kuna vihkan taimi. A.Whitney Brown Nostalgia ei ole enam see mis ta kunagi oli. Pet

Kirjandus
772 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Me peame rääkima Kevinist, Lioner Shiver

Laste aheline rivaalitsemine võttis raamatus traagilisemad toonid, kui enamikes peredes, aga jälje lapse hingeelusse jätab igasugune ebavõrdus. Arusaamatuks jäi see, miks loo lõpp nii sünge oli ja laps oma pereliikmetele liiga tegi, aga selle loos on palju küsimusi, mis õigeid vastuseid ehk kunagi ei leia. Isa armastus oleks võinud väljenduda ka õpetamises ja pisut karmimal toonil, kui selleks vajadus oli. Probleemide eitamine süvendas lapse julgust ja üleolekut, mis lõpuks vägivaldsel moel ta enda vastu pöördus. Olulist rolli selliste traagiliste pöördkäikude puhul mängib kindlasti ka meedia ja tänapäevased arvutimängud, mida ka raamatu antikangelane mängida armastas. Vägivald ja surve, mida lapsed pidevalt ekraanidelt jälgivad, jätavad oma jälje ning oma teole innustust leida ei ole sugugi keeruline. Arvutimängud aitavad unustada reaalsuse ja pakuvad võimaluse olla kangelased

Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Naispeategelased ja armastuse käsitlus Paulo Coelho teostes

Püüdke võimalikult ruttu teha seda, mida te tahate -- sest ei või ju teada, millal Elu teie jalge alt ära tõmmatakse. Kadri Kõusaar(http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?9559) 8 3.3 Maria enesetunnetus ja selle muutus teose jooksul Maria oli mustapäine kuumavereline Brasiilia iludus, kelle sirgudes arenes jõudlsalt ka tema tugev karakter. Ta teadis ilu võimu, kuid teadvustas ka teadmiste ja intelligentsuse olulisust. Sellepärast ei jätnud ta midagi saatuse hooleks. Kui ta võttis midagi ette, siis tegi kõik, et see saaks tehtud parimal viisil. Ta oli julge ning tegi otsuse, mis oli inimeste poolt põlastusväärseks tunnistatud, kuid ta teadis, et tal ei ole muud varianti. Olles võõral maal tundmatute inimeste keskel Sveitsis, oli tal valik, kas kaotada väärikus ja au kohas, millest

Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maailm on tore paik ja väärt seda, et tema eest võidelda

12 klass Maailm on tore paik ja väärt seda, et tema eest võidelda Siin maailmas on meil kõigil oma koht ja oma eesmärk ja oma elu ülesanne täita. Selleni on pikk ja vaevarikas tee, mis on täis võite ja kaotusi, rõõme ja muresid. Kõik see kokku moodustab inimese elutee ja see tee tuleb käia siin maailmas kuhu me sündinud oleme. See maailm on imeline ja üllatusterohke, kuid valikud siin maailmas on meie endi teha. Mida rohkem me oskame hinnata meid ümbritsevat maailma ja tema poolt pakutavat, seda enam võimalusi on meil elus edasi jõuda. Hoidkem siis seda maailma ja võidelgem selle eest. Raamatut ,,Vanamees ja meri" lugedes võib märgata juba üksikute lehekülgede lugemise järel, et vaatamata selle raamatu ülilihtsalt süzeele on loos vanamees Santiagost ja kalurielust nii mõndagi säärast, mida ei saa kuidagi võtta sõnasõnalt ja sell

Kirjandus
262 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kirjandus

,,Isa Goriot"-Balzac Tegelased: Proua Vauquer - pansioniomanikust leskproua. Ahne, kuid võttis inimesi oma katuse alla. Härra Vautrin - Kõigi poolt armastatud härrasmees, hakkas mõjutama Eugene'i->hakkas kasutama inetumaid võtteid oma eesmärkide täitmiseks. Üritas Eugen'i kasutades raha, tahtis et ta abielluks Victorine'iga. Libeda keelega, sujuva jutuga mees. Tegelikult oli ,,surmanarritaja" ja suli. Isa Goriot - vanake, kes on oma elu pühendanud oma kahele tütrele, kes temast enne tema surma põrmugi ei hooli ja ainult endale mõtlevad. Goriot surebki raamatu lõpus südamevalust ja ahastusest oma tütarde pärast, kes isegi tema matuste eest ei maksa, vaid saadavad ainult kaariku. Isa Goriot üritas oma laste armastust osta neile kõige jaoks raha andes-> ärahellitatud lapsed. Eugene de Rastignac ­ Vaene, tahtis paremat elu ja läks juurat õppima. Küsib perekonnalt toetust, et näha välja rikas ja piisavalt sulanduda kõrgklassi. Ta oli noor, meeldiv ja libeda ke

Kirjandus
75 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Enn vetemaa

Aga hämmingusse satub ka tegelane ise, kes täheldab, et ta ei suuda oma käitumist teadvuslikult fikseerida, vaid taipab oma võimalusi alles pärast teo sooritamist. Ta ei käitu ootuspäraselt, valmistades pettumuse eelkõige iseendale, sest ta teod ei vasta tema ettekujutusele enda kõlbelisest minast. Seega on Vetemaa tegelane oludes kujunev, iseend oma tegudes tundmaõppiv ning oma piiridest väljaastuv, nn. transtsendentne karakter. (Vetemaal on telenäidendis «Illuminatsioonides üheksale näitlejale (pauguga lõpus)» tegelane Eneseotsija, kes otsib puhast, tõelist mina. Tundub, et sellise tegelase abil on reflektiivsuse äärmuslike võimaluste ja psühhoanalüüsi mõnede aspektide parodeerimise kõrval naeruvääristatud ka isiksusekontseptsiooni, mis kehastub kindlalt defineeritava, iseendaga võrduva ja lõplikult valmi karakterina.) Teo ja tahte vahekordi

Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Aforismid (eesti keeles)

1. Nõnda oli see vanasti ja nõnda on see praegu: laidetakse vaikselt istujat, laidetakse valjuhäälelist ja laidetakse mõõdukalt rääkijat. Maailmas pole midagi, mida ei saaks laita. 2. Kohalolek on rohkem kui siinviibimine. Kui sinu puudumist ei märgata, siis pole vahet, on sind siin või mitte. 3. Kui teiste kahjustamine on rumala loomuomadus, siis on tema peale vihastamisel niisama vähe mõtet kui tule peale, mille omaduseks on põletamine. 4. Paljud tahavad, et tõde oleks nende poolel, kuid ei taha olla tõe poolel. 5. Ühestainsast küünlast võib süüdata tuhandeid, ja küünla eluiga ei lühene sellest mitte. 6. Ebaõnnestumine ei tähenda, et sa oled ebaõnnestuja... See tähendab, et sa pole veel edu saavutanud. 7. Täiuslikkus saavutatakse, mitte kui pole enam midagi lisada, vaid kui pole enam midagi ära võtta. 8. Naerata, ja see paneb inimesi huvi tundma, millest sa mõtled. 9. Kui kaks inimest teevad ühte ja sedasama, siis ei ole see üks j

Kirjandus
110 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kirjanduse koolieksamipiletid 2013

Ta läks Julia kõrvale ja võttis mürki, et surra. Just pärast seda, kui Romeo oli mürki võtnud ärkas Julia taas ellu, ja nägi oma kallima surma pealt. Nad jõudsid veel suudelda, ja Romeo oligi surnud. Julia võttis Romeo vöölt pistoda, ja tappis enda. Põhiteema on keelatud armastus. http://raamatublogi.blogspot.com/2011/08/romeo-ja- julia-william-shakespeare.html · *Andres- aktiivne tegutseja, plaanitseja, looja, nõudlik enese jt suhtes, püüab tegutseda ausust silmas pidades, elu sunnib oma ideaale jalge alla tallama, töö hindamine, kindel ja usaldatav mats * Pearu- kerglane uhkeldaja, praalija, vaimne alaealine, kellel pole tegevust tõeliste täiskasvanute maailmas. Sellest tulenev tembutamine, teiste kiusamine; hull, järeleandlik, puutumatu * Krõõt- hingelt tõeline perenaine, sellest tulenev enesekindlus, naiselikult õrn ja habras, füüsiliselt murdub rängas töös, tema vaimsus elab üle aegade

Kirjandus
46 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Eetika aluste kordamisküsimused ja vastused eksamiks

Kordamisküsimused Eetika aluste eksamiks! 1. Mis on moraal? Mis on eetika? Eetika objekt. Moraal osutab inimeste ja kultuuride teatud tavadele, reeglitele ja praktikatele, mis kajastavad väärtusi ja tõekspidamisi.(seda nim mõnikord positiivseks moraaliks ehk kirjeldavaks moraaliks). Moraalifilosoofia on filosoofiline ja teoreetiline mõtisklus moraali üle.süstemaatiline püüe mõista moraalimõisteid ning õigustada moraaliprintsiipe-ja teooriaid. Uurib nt millised väärtused ja voorused on olulised, et elada rahuldustpakkuvat elu ühiskonnas. Moraalifilosoofia ülesandeks on formuleerida ja kaitsta neid käitumisprintsiipe ja väärtusi, mis juhivad inimeste tegevust ja loovad häid karaktereid. uurida moraaliprintsiipide vahekorda. Moraaliprintsiibid võivad sattuda omavahel vastuollu (Pea oma lubadust! Aita hädasolijat!) Moraal aitab korras hoida ühiskondlikku masinavärki, sest inimene elab oma elu teiste inimeste seas ja moraal juhib vastastikuseid suhteid. "Mitte ming

Eetika alused
395 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Eetika alused

1. Mis on moraal? Mis on eetika? Eetika objekt? MORAAL Moraal on normide süsteem, mis osutab inimeste ja kultuuride teatud tavadele, reeglitele ja praktikale. Moraalifilosoofia on filosoofiline ja teoreetiline mõtisklus moraali üle. Sõna moraal tuleb ladina keelest: mores tähistab kombeid. Moraalinormid: 1) mitteformaalsed, nende täitmist ei tagata riiklike institutsioonidega. 2) Tagatakse nii väliste (teiste inimeste reaktsioonid, suhtumine) kui sisemiste sanktsioonidega (häbi) 3) Universaalsed ( ei ole piiratud riigipiiridega, grupi, religiooniga) 4) Moraalinormide kohustuslikkust ei põhjendata viitega autoriteedile ( jumal, diktaator) vaid inimeste mõistusele või kokkuleppele või kasulikkusele. EETIKA Eetika tähistab moraali ja moraalifilosoofia valdkonda tervikuna. Ta on filosoofia haru, mis uurib moraali ­ õpetus

Filosoofia
210 allalaadimist
thumbnail
38
docx

I Eduard Vilde. “Mäeküla piimamees”

I Eduard Vilde. “Mäeküla piimamees” 1. Kirjuta sidus 7-lauseline üldistus teose põhisündmustest ja olemusest. Üksik mõisahärra von Kremer kohtub ühel päeval Mariga, kes on talupoeg Tõnu naine. Mari ei ole otseslt just Tõnu naine, kuna Mari õde, kes paar aastat tagasi suri, oli Tõnuga abielus ning nüüd aitab Mari Tõnul lapsi kasvatada. See tõttu teeb von Kremer Tõnule ahvatleva pakkumise. Ta lubab anda Tõnule oma piimaäri kui Tõnu annab vastu oma naise. Tõnu, kes on vaene talupoeg jääb kohe selle ideega nõusse, kuid probleemiks osutub Mari nõusse rääkimine. Mari on tükk aega vasttu sellele ideele, kuid lõpuks jääb nõusse. Hiljem kui tehing tehutd, siis Tõnu ikkagi kahetseb, et andis Mari piimaäri vastu. 2. Sõnasta korrektselt sisutiheda väitlausena romaani a) põhiprobleem Kas Mari vahetamine piimaäri vastu oli õige tegu? b) 2-3 kõrvalprobleemi. Peale tehi

Kirjandus
92 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Kokkuvõte R.S Sharma raamatust

Inimsuhete rituaal Kaasinimeste vastu ükskõikne indiviid kohtab elus kõige rohkem raskusi ja teeb teistele kõige suuremat kahju. Selliste indiviidide hulgast tuleb otsida inimsoo kõigi äparduste põhjust. Alfred Adler Unistada on hea. ,,Mul on olnud nii unistusi kui kosmaare. Kosmaaridest sain üle tänu unistustele." Jonas Salk Kõik edukad äriinimesed, keda teadsin, olid unistajad. Nad olid avastanud oma emotsionaalselt haarava ürituse sügava sisevaatluse teel ja neil oli julgust lasta end sellel täielikult kaasa kiskuda. (Hakka kohe täide viima): Enamasti on ebatõhususe põhjus enamiku inimeste vähene ensedistsipliin, mistõttu ei tehta õigel ajal seda, mida peaks tegema.Oluliste asjade tegemine lükatakse edasi ja tehakse lihtsaid ja hädatarvilikke asju.Lõpuks, virgudes, saab vaid tõdeda, et aeg on möödas ja jääb vaid kahetsus.(101) Targad ütlevad: ,,Kui õpilane on valmis, ilmub ka õpetaja." Riskimine on väga võimas oskus edu saavutamiseks

Ühiskond
43 allalaadimist
thumbnail
5
docx

HAMLETI kokkuvõte, küsimuste, vastused

HAMLETI küsimused 1. Tragöödia ülesehitus. Tragöödia põhineb Saxo Grammaticuse kroonikas 12. Sajandil sisalduval lool. Hamlet on William Shakespeare "Hamleti" nimitegelane. Ta on õilis Taani prints, kes oma isa mõrvajale ja Taani kuningatrooni pärijale lell Claudiusele kätte maksmaks teeskleb hullumeelset. Tema tülgastus valelikkuse ja alatuse vastu ning elu mõte otsing, mis kasvavad kättemaksumotiivist üle, kajastavad renessansiideaalide kriisi. Hamleti keerukas isiksuses on nähtud eeskätte kõhklejat ja juurdlejat, ent on ka heroilisi ja muid selliseid tõlgendusi. Nimitegelane, kes kaitseb iga hinnaga oma põhimõtteid, on sunnitud seeläbi ise kannatama ja tihti teisi ohvriks tooma (sageli teadmatult), mis harilikult viib kangelase traagilise hukkumiseni. Kangelase eesmärgid on alati õilsad, tõe eest võideldes satub ta talle üle jõu käivasse vastuollu ühiskonna, selles valitseva moraali, eetika, ja religiooni, võimustruktuurideg

Kirjandus
65 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

Ainus põhjus, miks keegi sind vihkab, on see, et nad tahaksid olla nagu sina. Maailmas on vähemalt kaks inimest, kes sureksid sinu eest. Mõne jaoks olete kogu maailm. Keegi, kelle olemasolu sa isegi ei tea, armastab sind. Isegi kui sa teeksid tõesti suure vea, tuleneb sellest alati midagi head. Kui sul on tunne, et maailm on pööranud sulle selja, vaata edasi. Pea alati meeles tervitused, mis sa saad. Unusta vastulöök, märkused. Öeldakse, et HEADEL SÕPRADEL võib olla aegu, kui nad ei räägi omavahel. Siiski, sõprussuhe ei unune ealeski. Kohtudes on need sõbrad nagu oleks näinud viimati eile, hoolimata sellest, kui kaua pole näinud või kui kaugel nad teineteisest elavad. Kui oled nii õnnelik, et sul on vähemalt üks selline sõber, pane see oma seinale. Nad teavad keda mõtled. SADA MÕTET TEELE KAASA Võimatu on olla noor ja vanadega mitte vaielda. Üks ema võib saavutada rohkem kui sada õpetajat. Hari ennast ise ja püüa sellega ,mis sa oled ,tei

Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Enesekehtestamise võtted

Lähte Ühisgümnaasium ENESEKEHTESTAMISE VÕTTED Referaat SISUKORD 1. ÕIGUS MITTE ESITADA PÕHJENDUSI JA ÕIGUSTUSI, MIKS ÜHT- VÕI TEISTMOODI KÄITUTI............................................................................................. 4 2. ÕIGUS OTSUSTADA, KAS VÕTTA ENDALE KOHUSTUS LEIDA TEISTE INIMESTE PROBLEEMIDELE LAHENDUSI............................................................5 3. ÕIGUS MEELT MUUTA........................................................................................ 6 4. ÕIGUS TEHA VIGU JA NENDE EEST ISE VASTUTADA ...................................7 5. ÕIGUS ÖELDA: "MA EI TEA." .............................................................................8 6. EI PEA VALMISTAMA TEISTELE INIMESTELE HEAMEELT, ET NENDEGA LÄVIDA......................................................................................................................9 7. ÕIGUS OLLA OMA OTSUSTE TEGEMISEL EBALOOGILINE................

Psühholoogia
141 allalaadimist
thumbnail
31
doc

aforismid

· Armastada ühte inimest, on raske. Varjata, seda armastust teise eest veelgi raskem. · Kõik pole kuld mis hiilgab, kuid mis hiilgas olid sina. · Elu on nagu film, aga elus ei saa sassiläinud kaadreid uuesti võtta! · Ma olen isekas , kannatamatu ja veidi ebakindel . Ma teen vigu , ma väljun kontrolli alt ja aeg- ajalt on minuga raske toime tulla , aga kui sa mu halvimate külgedega hakkama ei saa , siis põrgupäralt sa ei vääri mu parimaid külgi ! · Ma olen väike liivatera sinu suures liiva karjääris, mille kadumist sa tähele ei pane.Aga kui ma lendasin teise liivakarjääri, Panid sa mind tähele ja palusid et ma tagasi tuleksin, seda ma tegin, ja nüüd jälle see vana jant edasi ka läheb. Liivaterad kaovad, ja inimesed kaovad. Hoia neid ,kes sul veel alles on. ja ära lase neil olla see liivatera, mida sul tegelikult oleks vaja et üks kena liivaloss ehitada:) · Eile õhtul pimedas jalutades tundus nagu oleksin näinud sind, ku

Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
29
pdf

Sarnased karakterid ja läbivad teemad J.Austeni romaanides “Uhkus ja eelarvamus” ning “Veenmine”

Uhkus on aristokraadi puhul loomulik omadus, kuid Darcyl on see tema suurim komistuskivi. Tal olid ülemkihti kuuluvana seisuste suhtes kitsad piirid, mis andis talle vaenuliku, ebasalliva hoiaku kõigi teiste suhtes. Elizabethist võlutud, hoiab ta temaga siiski distantsi tolle madala seisuse ja juhmi perekonna tõttu. Oma tunnetes selgusele jõudes ja Elizabethile ettepanekut tehes on ta solvav ja üleoleva hoiakuga, mis andis Elizabethile julgust kohe pakkumine tagasi 13 lükata. Neiul oli juba enne mehe suhtes pime eelarvamus, põhjustatud mehe käitumisest tema, tema õe ja Bingley lahutamise ning Wickhamile arvatavalt põhjustatud kannatuste eest. Elizabethi keeldumine alandas kõvasti Darcy uhkust ning pani teda tõsiselt kõige üle järele mõtlema. Darcy pärastised lahkusavaldused nii Elizabethi kui ta pere suhtes panevad ka neiu

Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Heino Lipp Raamatukirjeldus

Heino Lipp Autor Tiit Lääne 2007 Mina valisin selle raamatu just sellepärast, et mind meeletult huvitavad kunagised kergejõustikutähed Eestist ja tervest maailmas. Valisin ka seepärast, et ma ise olen 14 aastat tegelenud kergejõustikuga ja alates 2009 aastast olen Tartu Ülikooli Akadeemilise spordiklubi kergejõustiku treener. 2000-2013 kuulusin Viljandi kergejõustiku seltsi Sakala nimekirja. Põhiliselt keskendun heitealadele ja mitmevõistlusele. Heino Lipp oli just täpselt selline kuju, kes tegeles ise nende aladega, mis mind kõige rohkem köidavad. Selle pärast selline kindel valik pakutud raamatute nimekirjas. Ma proovisin selle raamatuga leida vastuse paarile küsimusele. Näiteks kuidas oli sporti teha ja millised võimalused olid I maailmasõja ajal. Heino Lipu näitel sain väga hea vastuse. ENSL oli sel ajal väga raske sporti teha, võimalused olid piiratud ja väljaspoole NSVL väga palj

Spordiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
65
rtf

Mõtteterad

Ja peitust me mängime maailmas, ma otsin, leian ja kaotan su taas . Calm before the storm set it off, and the sun burnt out tonight. Is it worth the pain, with no one to blame ? but no hhe never called . In a perfect world, a broken heart is fixed . Well baby I don't need you, you're fading in my rearview. You'll never close my eyesYou'll never close my eyes and watch me die. On olemas keegi kellest ma hoolin on olemas keegi keda ma ei nimeta on olemas keegi kellele ma mõtlen on olemas keegi kes teeb mu kurvaks on olemas keegi kes paneb mu naerma ja on keegi keda ma armastan Tõeline armastus! Armastus on nagu lill,mis areneb pisikesest seemnest taimeks,kasvatab õiepunga ja avaneb. Kui teda piisavalt kasta ja soojendada kasvab ta kirjeldamatult kauniks ja võrratult lõhnavaks õieks,mis iialgi ei närtsi. Nagu ka need lilled , mis kasvavad paradiisis,sest armastus on ju samuti pärit paradiisist kohastu ,kus kõik on igavene ning mitte miski ei närtsi eal

Eesti keel
433 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Õpimapp - Tammsaare ja Gailit

Algul nimetab kõrtsirahvas neid vägevateks, siis aga juba litsideks meesteks (lk 200). Just kõrtsis väljub naabrite konflikt dualistlikust suletusest ning taotleb kogukonna heakskiitu ja hukkamõistu. Aga kogukond paneb nood kaks ühte katlasse, ei mõista ei üht õigeks ega teist hukka. Kogukond mõistab neid mõlemaid kui ühe- ja sellesama mimeetilise iha jagajaid. Pearu jaoks osutub ta üleaedne kõvemaks kiviks, kui ta oleks iial arvanud. Tema oli ikka arvestanud Andrese ausust ja tõearmastust, viimaks leiab ta aga ka Andreses krutskid ülesse (lk 203). Andres teeb Pearule kõverust ning tõmbab teda avalikult alt, nii et Pearu häbisse jääb. Kes seega ehk enam kaotab on Andres, kes n.ö. vaenlase relva oma arsenali võtab. Andrese ja Mari teoloogia on välja toodud lk 305. Mari on allaheitlik, loodab vaid Jumalale ning annab talle kõiges, nii heas kui halvas, õiguse. Mari on fatalist. Andres loodab aga mõlemale, nii armule kui õigusele, lootes et küllap

Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Koolivägivald"

Tundub, et koolivägivald on kaasaegsele koolile omane ja sellest räägitakse, seda kardetakse ja ta pärsib koolirõõmu- see oligi ajendiks, miks ma valisin endale selle teema. Kiusamistest, tülitsemistest, solvamistest, jne. on oma kooliajast rääkinud meie vanemad ja vanavanemad ja sellest on räägitud ka ajakirjanduses, samuti räägitakse sellest ka raamatus ,,Kevade", kus meenuvad Tootsi tembud ja Tõnissoni ettevõtmised. Need tekitavad küsimuse: kas see oli vägivald või elavate poiste tegutsemislust? Ometi need asjad ei mõju vägivallana, vaid loomuliku koolielu osana, sest alati on klassis olemas lõbusamaid poisse ja tüdrukuid, tegutsevamaid ja tagasihoidlikumaid inimesi. Mulle tundub, et vägivalda koolis ikkagi varasemalt ei olnud või oli seda määravalt vähem kui praegu. Praegune kool on kaasaegne kool ja temaga käib kaasas ka vägivald. Süvenedes kaasaegse kooli ellu, julgen küll öelda, et koolis valitseb nii vaimne kui ka füüsiline vägivald. Vaims

Eesti keel
44 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Anton Hansen Tammsaare „Juudit“

edasi elada. 27. Leheküljel 127 (134) teeb jutustaja väikese märkuse teose karakterite kohta. Mida see märkus endast kujutab? Põhjenda seda väidet erinevate tegelaste näitel. Jutustaja teeb märkuse, et raamatus ei olegi otseselt karaktereid, kuna enamik inimesi on üsna haiged ja suurte jõudude mängukannid. Nagu jutustaja ütlebki, siis sõja iseloomulikuks tunnuseks ongi see, et sõda võtab inimeselt võimaluse olla karakter. Näiteks Billy on sõja käigus hulluks läinud ning ta ei tee fantaasial ja reaalsusel vahet. Enamus Billy sõpradest saavad sõja tõttu surma. 28. Lehekülg 128 (135) juhatab sisse Dresdeni pommitamise episoodi. Milline on jutustaja toon, kui ta mainib II maailmasõja suurima ohvrite arvuga pommirünnakut, milles Vonnegut ise imekombel ellu jäi? Minule jäi mulje, et jutustajal oli täiesti ükskõik sellest Dresdeni pommitamisest, sest jutustaja

Kirjandus
60 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Herbjørg Wassmo romaan „Dina raamat“

Kelly Sule 12.a Herbjørg Wassmo romaan „Dina raamat“ ÜLESANNE 1 Tegevus toimub 19. sajandi keskpaigas Põhja-Norras. Tegevus algab Dina isa, lensmani, talus. Dina on viieaastane. Tema ema Hjertrud võtab ta endaga pesukööki kaasa. Dina uudishimu on suur ning ta läheb katla juurde, kus keeb lehelis. Väike tüdruk kummutab katelt nii, et selle sisu äh- vardab teda ära põletada. Äkki keerab ema pea katla poole, märkab tüdrukut varitsevat ohtu ning sööstab teda päästma. Ta saab põletada ja sureb. Sellest hetkest alates ei salli isa tütart ega tema nut- tu. Ta saadab tütre kodust eemale, hiljem võtab talle koduõpetaja, Lorchi. Too õpetab Dinat tšellot ja klaverit mängima. Kui Dina oli 16, pidi ta isa soovil abielluma Jacobiga. Mees viis ta enda koju, Reinsnesile. Ülejää- nud tegevus toimub põhiliselt seal. Peale Jacobi surma, millele ka Dina

Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
14
doc

"Piisoni Lend" lühikokkuvõte

"Piisoni lend" James A. Belasco Ralph C. Stayer Kokkuvõte Sisukord Sissejuhatus- Kuidas "meist" sai "mina"................................................................... 3 I osa- Meie personaalse juhtimise teekond.................................................................3 Liidrirolli väljakutse: isiklike kannatuste rada....................................................... 3 Kas juhtpiisonist võib saada haneparve juht?.........................................................3 Ehmatus: mina olengi probleem.............................................................................3 Juhtimine tagurpidi pööratud maailmas................................................................. 4 II osa- Liidri roll intellektuaalses kapitalismis...........................................................4 Omanduse ülesanne ...............................................................................................5 Omanikutunde loomine.....

Juhtimine
321 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun