Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Ökomärgistus Eestis - sarnased materjalid

öko, märgis, ökomärgis, ökomärki, organisatsioon, keskkonnasõbralik, pakendit, pakendite, organisatsioonid, hiiumaa, toodetel, toodetele, paberid, anta, taaskasutatav, krav, ettevõtja, kaubamärk, lilleke, kasutatava, väi, komisjon, klient, majapidamis, mahemärk, patareid, plastik, mittetulundusühing, ökomärgid, niisiis, omistamise, märke
thumbnail
15
doc

Ökomärgid

toote keskkonnamõjusid alates toorainete hankimisest kuni toote käibest kõrvaldamiseni, s.t. "hällist hauani". Märgi kasutamise lubamise nõue annabki tarbijale võimaluse valida kindlaid tooteid, kartmata, et tegelikult ei olegi seda toodet/teenust keskkonnasõbralikult toodetud. Üle maailma eksisteerib ligikaudu 20 erinevat keskkonnamärgi süsteemi. Enamikke süsteeme haldavad riikide valitsused või iseseisvad organisatsioonid, kuid märgi omistamise kriteeriumid on paika pandud koostöös huvirühmadega ning neid vaadatakse regulaarselt läbi, et kiirete muudatustega tehnoloogiates kaasas käia ja tagada märgi kättesaadavus vähestele, teistest "rohelisematele" toodetele või teenustele. Samas ei tohi latti liiga kõrgele tõsta: normid peavad jääma piirile, mida on võimalik reaalselt täita. Lisaks toote/teenuse märgistamisele tuntakse ka ökomärgiseid, mis peavad andma tarbijale

Ühiskonnaõpetus
59 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ökomärgised

toote keskkonnale kahjutuks muutmiseks.Märki saavad oma kauba ümbrisele (kilekottidele, pudelitele, plastpakenditele jne) taotleda ettevõtted. Ökomärgi kasutamise lubamise üle otsustab mittetulundusühing Duales System Deutschland GmbH, kellele vastav kaubamärk kuulub. Märgi kasutamise õiguse eest tuleb igal ettevõttel maksta. 4 Saadud raha eest on mittetulundusühing loonud spetsiaalse nende ökomärki kandvate pakendite kokkukorjamise ja töötlemise süsteemi (inimesed panevad kodudes seda ökomärki kandvad pakendid kollastesse kilekottidesse ning neid kogutakse muudest olmejäätmetest eraldi). Näiteks: 1996. aastal koguti nii igalt sakslaselt keskmiselt 70 kg pakkematerjale. 7. Roheline energia Roheline Energia on Eesti Energia poolt turustatava alternatiivenergia kaubamärk. Läbi Rohelise Energia projekti arendab, propageerib ning toetab Eesti Energia alternatiivenergia

Keskkonnaõpetus
71 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Referaat "Ökomärgid"

pigem on keskkonna hoidmise nimel tehtud midagi enamat 2. EESTI TOODETE/TEENUSTE ÖKOMÄRGID MAHEMÄRK Kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke väljaandvad riigiasutused võivad neid kaitsta kontroll- või garantiimärkidena. Märgis ei erista ühe ettevõtja toodet teise omast, sama märki võivad kasutada kõik ettevõtjad, kelle tooted vastavad kindlaksmääratud tingimustele. EHE Ökomärk EHE - "Ehtne ja huvitav Eesti" on - tootemärk ökoturismi põhimõtetele vastavate turismitoodete märgistamiseks. EHE on süsteem, millega turismiettevõtted võivad vabatahtlikult liituda. HIIUMAA ROHELINE MÄRK

Keskkonnaõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ökomärgid

Eesti toodete/teenuste ökomärgid Mahemärk Kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke väljaandvad riigiasutused võivad neid kaitsta kontroll- või garantiimärkidena. Märgis ei erista ühe ettevõtja toodet teise omast, sama märki võivad kasutada kõik ettevõtjad, kelle tooted vastavad kindlaksmääratud tingimustele. EHE Ökomärk EHE - "Ehtne ja huvitav Eesti" on - tootemärk ökoturismi põhimõtetele vastavate turismitoodete märgistamiseks. EHE on süsteem, millega turismiettevõtted võivad vabatahtlikult liituda. Hiiumaa Roheline Märk Hiiumaa Roheline Märk - loodussõbralik teenindus

Tööstuskaup
47 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Märgistused

Tallinna Tööstushariduskeskus Puhastusõpetus MÄRGISTUSED Christie Kitsing 306 MRA Tallinn 2011 Toidu ja öko märgistused. Rahvuslipu märk toote hinnasildil näitab, et see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades. Millised tooted saavad õiguse kanda lipumärki ? Tooted, mis kannavad kauplustes lipumärki, on toodetud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes. Eestis toodetud toiduainetes on kasutusel nii kodumaine kui importtooraine, ent suurim

Müügiõpetus ja...
43 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Märgistused

Esimesena kasutati Eurolillekest vett ja energiat säästvate pesuainete tähistamisel. 7 · EL-i ökomärgi saamiseks peab taotlev ettevõte tagama tema toodetud kauba keskkonnasõbralikkuse kogu selle eluea jooksul. Luomu · Luomu on Soome mahemärk, nn. päikesemärgis, mida võivad taotleda keskkonnasäästlikud tootjad, pakendajad ja käitlejad. Luomu märgis tagab, et vähemalt 95% toote põllumajanduslikust toorainest on toodetud keskkonnasõbralikult, jälgides mahepõllunduse põhimõtteid. Märgist annab välja Soome Taimetootmise Kontrollkeskus (Evira). Sinine ingel (Der Blaue Engel) · Blue Eco Angel (ametliku nimega Umweltzeichen) on Saksamaal kasutatav ökomärk. · Selle märgiga tähistatakse neid kaupu, mis on teiste samalaadsetega võrreldes keskkonnasõbralikumad

35 allalaadimist
thumbnail
24
odp

Ökomärgised

keskkonnasõbralikkust. Ökomärgis antakse tootele mis avaldab keskkonnale vähem negatiivset mõju. Eesmärk on propageerida keskonnasäästlikku tarbimist ja käitumist. Märgised paigaldatakse tootele,pakendile või teenusele. Tutvustus Ökomärgis tõestab tarbiale,et sinu toode on keskkonnasõbralikum kui teised samasse tooterühma kuuluvad tooted. Ökomärgised on usaldusväärsed,kuna selle annab välja sõltumatu organisatsioon,toetudes adekvaatsele teabele ja teadusuuringule. Ökomärgis teavitab tarbijat,et tootja hoolib keskkonnast ning tõstab ettevõtte mainet. Ökomärgis annab turueelise. Tarbija kasu Tõestab tarbijale,et toode on keskkonna ja tervisesõbralik. Annab kinnituse, et toode tarbib vähem ressursse ja on seega ka majanduslikult mõtekam. On usaldusväärne. Lihtsalt ja visuaalselt märgatav toode. Lihtsustab valiku tegemist. Tõstab enesetunnet

Müügitöö alused
33 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Toidukaupadele antavad tunnusmärgid

kasutusloa õiguse saamiseks tuleb pöörduda Põllumajandusministeeriumisse. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke väljaandvad riigiasutused võivad neid kaitsta kontroll- või garantiimärkidena tööstusomandi kaitse Pariisi konventsiooni alusel. Märgis ei erista ühe ettevõtja toodet teise omast, sama märki võivad kasutada kõik ettevõtjad, kelle tooted vastavad kindlaksmääratud tingimustele.1999. aastal sertifitseeriti riikliku märgi nõuete kohaselt 89 talu, 2 töötlemisettevõtet ja 1 toitlustusettevõte. Kokku oli 1999. aastal ligikaudu 4000 hektarit kontrollitud põllumajandusmaad, mis moodustas 0,4% tootmiseks kasutatavast põllumajandusmaast. 2000. aastal on taotlenud riiklikku märki

Kokandus
46 allalaadimist
thumbnail
22
doc

EESTI KAUBANDUSES LEIDUVAD MÄRGISED

Kriteeriumid põhinevad kogu elutsükli mõjuanalüüsil toorainest tootmiseni, kasutamiseni ja tekkivate jäätmeteni. Ökomärgistatud toodete vastavust kriteeriumitele kontrollib sõltumatu hindaja. ECO MÄRK Selle ökomärgiga tähistatakse mahepõllumajanduse tingimustes kasvatatud produkte. Näiteks: kartul, teraviljad, juust, jne. Märgiga tegeleb ülemaailmne sõltumatu organisatsioon SKAL. Tänaseks kannab EKO-märki üle 3500 erineva toote. ÖKOMÄRGIST tahetakse anda toodetele, mis tekitavad teiste samaotstarbeliste toodetega võrreldes kogu oma olelustsükli jooksul keskkonnale väikseimat kahju. Eesti ökomärgist ei anta toiduainetele ja ravimitele, kuid seda saab anda nende pakendile. EL LILL - EL ökomärgise määramise skeemi on rakendatud alates 1993

Klienditeenindus
23 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Toidumärgid

ja ei kahjustavad taimestikku ja loomastikku. Kahjuks ei ole loodussõbralike toodete pakendid alati kõige loodussõbralikumad (tavaline naftast valmistatud plast või kile). Idee, kujundus ja organisatoorne töö Eesti Roheline Liikumise poolt, kaupluste poolt on tähistamine poelettidel. Loodussõbraliku toote märgi kasutamise õiguse tagab Eesti Keskkonnaühenduste Koja komisjoni poolt heakskiidetud ökomärgi olemasolu tootel. Veel mõningad ökomärgid: 1. Mahemärk 2. Märk öko 3. Puhas keskkond 4. Bra Miljöval 5. Nordic Swan 6. Krav 7. EU Flower 8. Luomu 9. Blue Angel 10. Fair Trade 5 Tunnustatud Eesti maitse ja Tunnustatud maitse Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda alustas toiduainete kvaliteeti tähistava märgi väljatöötamist 1997.aastal, mil EPKK koostöös Saksa Põllumajandusühendusega (Deutsche

Kokandus
29 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Ökomärgised

samaväärne märgiseta toode või teenus. Üle maailma eksisteerib ligikaudu 20 erinevat keskkonnamärgi süsteemi. Lisaks toote/teenuse märgistamisele tuntakse ka ökomärgiseid, mis peavad andma tarbijale informatiivset teavet: toode on taaskasutatav, toodet võib põletada jne. Ka tuntakse märke, mis propageerivad näiteks puhtuse hoidmist. Kõigi selliste märgiste eesmärk on propageerida keskkonnasäästlikku käitumist ja tarbimist. Ökomärgid Põhjamaade märgis Põhjamaade Luik (Svanen) Üks edukamaid ökomärgisesüsteeme on Põhjamaade Luik, mille lõi 1989. aastal Põhjamaade Ministrite Nõukogu ­ ökomärgise väljaandja ja kriteeriumide uuendaja. Luigemärki saab taotleda üle 60 tooterühmas alates pesuvahenditest ja pehmepabertoodetest kuni mööbli ja majutusteenusteni. Saksamaa ökomärgis Sinine Ingel (Blauer Engel) Saksamaa rahvuslik ökomärgis on vanim keskkonnaga seotud märgis,

Klienditeenindus
11 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Pakendiaudit

taaskasutusorganisatsioon kohustuvad esitama pakendiregistrisse (PAKIS) andmed, mis on kontrollitud/kinnitatud audiitori poolt. Pakendiettevõtjale, kes laseb turule pakendatud kaupa ega ole kohustusi üle andnud taaskasutusorganisatsioonile, kohustub Pakendiseaduse kohaselt kalendriaasta kohta esitama pakendiregistrisse kandmiseks järgmised audiitori kontrollitud andmed pakendi ja pakendimaterjali liikide kaupa, sealhulgas eraldi pakendiaktsiisi seaduses sätestatud pakendite osas: 1) korduskasutuspakendi mass; 2) turule lastud kauba pakendi mass; 3) andmed pakendijäätmete taaskasutamise kohta 1.1.Pakendid Pakendid ja pakendimaterjalid on järgmised : 1. Pakendid 1.1. müügipakend ehk esmane pakend; 1.2. rühmapakend ehk teisene pakend; 1.3. veopakend ehk kolmandane pakend. 2. Sõltuvalt pakendi taaskasutuskordadest liigitatakse eelnevalt nimetatud pakendid veel alaliikideks : 2.1. korduskasutuspakend; 2.2. ühekorrapakend. 3. Pakendimaterjalid: 3

Pakendamine
17 allalaadimist
thumbnail
8
doc

5 tunnusmärki

PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS KOKK Kaisa Kotter 5 TUNNUSMÄRKI Uurimustöö Juhendaja: Elle Möller Pärnu 2010 SISUKORD 1. ,,TUNNUSTATUD EESTI MAITSE".................................................................3 2. ,,ÖKO MÄRK".............................................................................................4 3. ,,EESTIS KASVATATUD"..............................................................................5 4. ,,MAHEMÄRK"...........................................................................................6 5. ,,AUS KAUP"...............................................................................................7 ,,Tunnustatud Eesti Maitse" Tunnustatud Eesti Maitse päritolumärk antakse toodetele, mille põhitooraine on 100%-liselt eestimaise päritoluga ning mis on edukalt läbinud laboratoorse ja sensoorse hindamise. Märgi kasutamisõigust võivad ta

Toiduainete õpetus
10 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Valgendajad

SISUKORD SISUKORD...................................................................................................................................... 1 SISSEJUHATUS..............................................................................................................................2 1. VALGENDAJATE KOOSTISES OLEVAD LOODUSELE MITTESÕBRALIKUD AINED..3 2. OPTILISED VALGENDAJAD................................................................................................... 5 3. KEEMILISED VALGENDAJAD................................................................................................6 4. KESKKONNA MÄRGID............................................................................................................7 KOKKUVÕTE.................................................................................................................................9 SISSEJUHATUS Valgendajad sisaldavad erinevaid keemilisi aineid. Enamik inimesi ei tea, mis need seal pakendil tä

Puhastusteenindus
32 allalaadimist
thumbnail
56
ppt

Toodete märgistamine 2010 I osa

Sertifitseeritud Taimetoitlaste logo (Certifi ed Vegan Logo) haldab Taimetoitlaste Liikumine (Vegan Action). Antud logo esineb ka riietel, kosmeetikatoodetel kui ka muudel toodetel, mis on mitteloomset päritolu ning milledega ei ole läbi viidud loomkatseid. Sirje Mets 30 Kaitseb UV kiirguse eest Puhas loodus sertifikaat kosmeetikatoodetel Sirje Mets 31 Toode sisaldab looduslikke antioksüdante Seda niinimetatud ökomärki annab kõikvõimalike ettevõtete toodetele ülemaailmne keskkonnakaitseorganisatsioon WWF (Maailma Looduse Fond), kelle embleemiks panda on Märk annab infot, et toodet soovitab Astma ja allergia Ühing ning, et toodetes (seebid) ei sisalda lõhnaineid ja valgendavaid aineid. Teha poelettidel keskkonnasõbralikud tooted ( puhas loodus) paremini märgatavateks. Sirje Mets 32 Koristustarvikud Toote kvaliteedimärk

Ökoloogia
17 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mahetoit ja öko õpimapp

Õpimapp aines „Kaubaõpetus“ Juhendaja Kristel Ojavere Väimela 2014 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................... 2 Sissejuhatus........................................................................................................... 2 ÖKOMÄRGIS............................................................................................................ 4 Mis on ökomärgis?............................................................................................... 4 Milleks ökomärgis?................................................................................................. 6 Euroopa Ühenduse ökomärgis – lilleke...................................................................7 Teised ökomärgised................................................................................................ 9 Eestis kasutatavad toidumärgised....................

Kaubandus
16 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Keskkonna juhtimissüsteem

konnategevuste tõhustamise nimel ( tootmisprotsess, teenused ja tooted ). Keskkonnajuhtimissüsteem hõlmab ettevõtte organisatsioonilist struktuuri, planeeri- mist, kohustusi, vastutust, protseduure, ressursse, mis on vajalikud keskkonnaeesmär- kide ja - plaanide väljatöötamiseks, elluviimiseks, tulemuslikkuse hindamiseks ja juhtimisotsuste korrigeerimiseks. 1.1 Keskkonnajuhtimissüsteemi põhimõtted Organisatsioon peab järgima alltoodud põhimõtteid: 1. Organisatsioon peaks määratlema oma keskkonnapoliitika ja tagama võetud kohustused oma keskkonnajuhtimissüsteemiga. 2. Organisatsioon peaks oma keskkonnapoliitika teostamiseks koostama kava. 3. Organisatsioon peaks tagama võetud kohustuste täitmise. 4. Organisatsioon peaks mõõtma, jälgima ja hindama oma keskkonnategevuse tule- muslikkust. 5. Organisatsioon peaks oma keskkonnajuhtimissüsteemi üle vaatama ja jätkuvalt täiustama eesmärgiga saavutada oma keskkonnategevuse tulemuslikkuse üldine

Töökeskkond
13 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Tööstuskaupadel kasutatavate märkide kogumik, selgitustega.

Triikimine auruga või ilma keskmisel temperatuuril, kuni 150 oC Triikimine keelatud Triikimine auruga või ilma kõrgel temperatuuril, kuni 200 oC Keemiline puhastus Keemiline puhastus Keemiline puhastus keelatud Märk võib esineda koos lisatähtede või ­ joontega, mis sisaldab teavet keemilise puhastuse töökojale. - Ökotex -- spetsiifiline märgis tekstiiltoodetele (seab tingimused põhiliselt ohtlike ainete kasutamisele tootes). Kosmeetikatoodete märgistus Avatud kreemipurgi sümbol - periood, mille jooksul võib tarbija kosmeetikatoodet pärast tootepakendi avamist ohutult kasutada. Periood märgitakse kuudes ning kirjutatakse numbritega, mille järele märgitakse täht ,,M". Teabe asukohale viitav sümbol Tootega ei ole läbi viidud loomkatsetusi

Kaubandus ökonoomika
75 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kaupade märgistus

· toetada Eesti toiduainete kodumaist müüki ja eksporti · pakkuda eeliseid konkurentsis · motiveerida ettevõtteid kasutama tootmisel eestimaist toorainet · suurendada tarbija usaldust kodumaiste toodete kvaliteedi vastu. ROHELINE TOODE 1.Märk näitab, et toode on kasvatatud ilma mineraalväetisi, putukaja taimemürke kasutamata ning toodete valmistamiseks on kasutatud tavaliste toodetega võrreldes vähem loodusressursse. See märgis ei ole eraldi öko- ega mahemärgis, vaid ainult viitab nendega varustatud toodetele, tehes vastavate toodete leidmise riiulil lihtsamaks. ,,Rohelise toote" (varem ,,Loodussõbralik toode") kampaaniamärgistuse kleebised pannakse tootehinnasiltidele ja tooteid ning kleebiseid kontrollitakse kauplustes kogu aasta vältel. PARIM TOIDUAINE 1.Alates 1994. aastast on Eesti Toiduainetööstuse Liit korraldanud igal aastal konkurssi ,,Eesti parim toiduaine"

Toiduaineõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
60
docx

ÕPIMAPP

( http://www.salvest.ee/firmast) Keskkonnasõbralikkuse parandamiseks on tehtud mitmeid pingutusi: välja on vahetatud seadmed, ehitatud uus katlamaja ja renoveeritud kogu ettevõte. Katlamaja rekonstrueerimisega saavutati kogu tehase tootmisprotsessi kindel ja stabiilne varustatus soojusenergiaga, lisaks veel ökonoomsem maagaasikasutus energia tootmiseks. Autoklaavide jahutusvee korduvkasutussüsteem on vähendanud oluliselt meie puurkaevu vee tarbimist. Hästi on organiseeritud pakendite taaskasutus, selleks tehakse koostööd Eesti Taaskasutusorganisatsiooniga.(Ibid.) Ettevõttes toimib ISO 9001 kvaliteedijuhtimissüsteem, millele on omistatud 2002. aasta oktoobris vastav rahvusvaheline sertifikaat. AS Salvestis toimiv 9 enesekontrollisüsteem on Toidu-ja Veterinaarinspektsiooni regulaarse järelvalve all. See dokumentatsioon põhineb HACCP printsiipidel ja on üles ehitatud vastavalt

Toidukaubaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Vastuvõtutöö korraldus: Kodutöö

Turismiseadusest tulenevatele tingimustele ja kehtestatud nõuetele ning kes on kantud majandustegevuse registrisse majutusteenuse pakkujana. 3.2 Rohelise Võtme märgise taotlemiseks peab majutusettevõte:  kujundama ettevõtte keskkonnapoliitika  seadma keskkonnamõjude parendamiseks eesmärgid ja sellest lähtuvalt koostama tegevuskava  täitma RV kohustuslikud kriteeriumid  teavitama EASi turismiarenduskeskust soovist omistada ettevõttele RV märgis, saates sellekohase e-kirja koos avaldusega ning ettevõtte keskkonnapoliitika, -eesmärgid ning tegevuskava. Peale ettevalmistusperioodi viiakse ettevõttes läbi Rohelise Võtme ülevaatus (EASi turismiarenduskeskuse koordineerimisel), mille käigus kontrollitakse, kas ja kuidas ettevõte vastab RV kriteeriumitele. Rohelise Võtme diplom omistatakse ettevõttele korraga 12-ks kuuks, misjärel tuleb esitada

Turism
14 allalaadimist
thumbnail
69
docx

TÖÖSTUSKAUBAÕPETUS

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K11 KÕ Reelika Järv TÖÖSTUSKAUBAÕPETUS Õpimapp Juhendaja: Liina Maasik Mõdriku 2012 SISSEJUHATUS Abiks õppimiseks tööstuskauba õppetuses. Referaadi teemaks valisin ma tekstiilikiud sest igapäevaselt puutume kangaga kokku kandes riideid. Kasulik teda mis materjalist on kangas ja tema omapärat, kuidas käitleda pesemisel ja kuivatamisel. Õpimapp on abiks õpimiseks kaubamärke. 1. TEKSTIILIKIUD Kiudude liigitamine, looduslikud ja keemilised. 1.1 Taimsed kiud Kiudude liigitamine, looduslikud ja keemilised. Looduslikud: loomsed, taimsed.Keemilised- tehiskiud. sünteetilised. Tekstiilkiud ­ painduvad ja tugeva moodustised, pikkus ületab palju kordi läbimõõdu - vähemalt 1000 korda kasutatakse tekstiilitööstuses. Elementaarkiud - kiud, mis on

Ettevõtlus
106 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Keskkonnaprobleemid, säästev areng, pakendid

vabatahtlikud. "Kuid see, mis satub ookeani, jõuab peagi ka Ökomärgiste kriteeriumid töötavad välja ja märkide ookeanielanike seedeorganitesse ning sealt üsna kasutusõigust jagavad sõltumatud (tihti riiklikud) organisatsioonid. varsti meie taldrikutele isuärataval toidulaual. Looduses toimuv ringkäik on ju kiire, loogiline ja Ökomärgised aitavad keskkonnasäästlikul imelihtne," hoiatab teadlane. tarbijal kiiresti ostuotsuseid teha ja äratavad kahtlejates usaldusväärsust.

Keskkond
27 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Toidukaubaõpetuse õpimapp

26 kaubanduse märk, mis tagab, et arengumaade väiketalunikud saavad oma toote eest väärilist tasu, mis katab kulud ja võimaldab kestvat arengut. Lisaks annab märgistus tunnistust, et tootmisprotsessis ei kasutata orja- ega lapstööjõudu, istanduste ja tootmisühistute töölised saavad inimväärset palka ja töötavad inimlikes tingimustes. (Bioneer, 2013) UTZ märgis näitab, et Teie kakao ja kohvi teekonda on võimalik jälgida kasvatajast lõpptarbijani jõudva tooteni. Sertifitseerimise süsteem põhineb rangel käitumiskoodeksil – hõlmates sotsiaalseid ja majanduslikke kriteeriume vastutustundlikus põllumajanduses ja kasvatamistavades – koos tarneahela nõuete ja jälgimissüsteemiga, mis seob tooted sertifitseeritud kasvatajatega. (BM TRADA, 2012) KRAV märki kasutatakse mahepõllumajanduslikult toodetud toiduainete märgistamiseks

Toidukaubaõpetus
81 allalaadimist
thumbnail
27
doc

KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES TOIDUAINETE SENSOORSE HINDAMISE ALUSED

KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES TOIDUAINETE SENSOORSE HINDAMISE ALUSED (3.0 EAP) 1. Sensoorse analüüsi (hindamise) mõiste SENSOORNE ANALÜÜS on toodete organoleptiliste omaduste uurimine meeleorganite abil. SENSOORNE HINDAMINE on klassifitseerimismeetod, kus kasutatakse kategooriaid. Iga kategooria koostatakse järjestatud skaala abil ja skaala punktid näitavad järjestust. 2. Sensoorse analüüsi rakendamisvõimalused · toiduainete tööstuslik tootmine; · teaduslikud uuringud; · toiduainete kvaliteedi kontrollimine; · tootjate motiveerimine ja kvaliteetsete toiduainete väärtustamine. 3. Toiduainete kvaliteedinäitajate grupid Kõikide toiduainete puhul hinnatakse toote välimust, maitset, lõhna ja konsistentsi/tekstuuri. Toiduainete kvaliteedinäitajad: · toiteväärtus; · tehnoloogilised näitajad; · sanitaar-hügieenilised näitajad; · eetiline kvaliteet; · organoleptiline (

Toiduainete sensoorse hin.al.
139 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Riski ja ohutusõpetus keemias ja biotehnoloogias

Riski ja ohutusõpetuse kordamisküsimused 1. Kui suureks loetakse inimkeha takistus elektriohutusalastes arvutustes? 1000 oomi. 2. Millised on elektrilise ohu allikad (loetle ja kirjelda vähemalt 8 tükki)? Lahtised elektriseadmete osad, elektriõhuliinid, halva isolatsiooniga juhtmed, elektrisüsteemid ja tööriistad, mis ei ole maandatud või on topeltisolatsiooniga, ülekoormatud vooluahelad, vigastatud tööriistad ja seadmed, valede kaitsevahendite kasutamine, elektriseadmete ja liinide läheduses metallredelite ja platvormidega töötamine. Elektrilised ohud suurenevad oluliselt, kui töötaja, töökoht või seadmed on märjad. 3. Millised füsioloogilised nähud tekivad elektrilöögi puhul (alates nõrgemast elektrilöögist kuni tugeva sokini) ja millest on need tingitud? Torked ja värinad, nõrgad lihaste kokkutõmbed; põletused(elektrivoolu sisenemise ja väljumise kohtades); tahtmatud lihaste kokku

Keemia
187 allalaadimist
thumbnail
55
doc

Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik analüüs ning võrdlus.

tähist puudutavaid põllumajandustooteid ja toiduaineid. 3 Koppel.M.E. Intellektuaalse omandi liigid. http://www.aktiva.ee/26511y/z0zARTICLEy238840.htm 7 1.3 Rahvusvahelised tööstusomandi alased institutsioonid ja lepingud. Rahvusvaheliselt koordineerivad tööstusomandiga seotud küsimusi mitmed organisatsioonid: Ülemaailmne Intellektuaalse Omandi Organisatsioon (World Intellectual Property Organization edaspidi WIPO), Ülemaailmne Kaubandusorganisatsioon,(World Trade Organization edaspidi WTO) Euroopa tasandil Euroopa Patendiamet ( European Patent Office edaspidi EPO) , kes tuginevad oma tegevuses rahvusvahelistele lepetele ning Euroopa Ühenduse instants Siseturu Ühtlustamise Amet (kaubamärgid ja tööstusdisainilahendused) (Office for Harmonization in the

Sekretäritöö
16 allalaadimist
thumbnail
48
docx

Toidukaubaõpetuse õpimapp TOIDUKAUBAD

"", "kiire", samuti rikastatud teraviljad lastele alates 3 aastat nime all "Mine Big." Kõik tooted on valmistatud meie oma tehnoloogia ja osaliselt, välja arvatud täitmine omal eksklusiivne seadmed. Ettevõte on tegutsenud seitse aastat, mille jooksul ta suutis saavutada läbimurret Vene turul ja saada oma väljateenitud koha liidrite hulgas kodumaise toidutööstuse spetsialiseerunud kiirtoit. Toote kvaliteet ja pakendite disain "" vastavad maailma tasandil, ja seda kinnitab mitte ainult medalite saanud Vene ja rahvusvahelistel võistlustel, aga ka koostöö välisfirmadega, USA, Saksamaa ja Iisraeli. Aastal 2000 firma võitis pakkumise tootmiseks teravilja kotid keetmiseks teada firma "kiire". Leping algas vastastikku kasulikku koostööd. Aastal 2003 sõlmiti leping firmaga "Unilever" üleandmisel hernes jahu suppide «Knorr». 2003 aasta alguses tootmist ""

Toiduaineõpetus
85 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

 turunduskulusid,  kasumit,  brändi väärtust. 11 3. TURU SEGMENTIMINE JA TOOTE POSITSIOONIMINE 3.1 TURG, TURU SEGMENTIMINE Turg on toote või teenuse tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. - tarbeturg – isikud ja pered, kes ostavad tooteid isiklikuks tarbimiseks - organisatsiooniturg – isikud ja organisatsioonid, kes ostavad tooteid edasimüügiks, teiste toodete valmistamiseks või organisatsioonisiseseks tarbimiseks. Turu segmentimine on tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele ja ostukäitumisele. Turu segment on sarnaste vajadustega tarbijate rühm, kes reageerib sarnaselt teatud turundusmeetmestikule. Tootega turuleminekuks võib pakkuja kasutada erinevaid viise: - massturundus – kõigi ostjate rahuldamiseks kasutatakse ühte turundusmeetmestikku;

Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
96
doc

Toidukaubaõpetus

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Nimi ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Nimi, MA Mõdriku 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................................4 1 KAUBAMÄRGI MÕISTE, ARENG JA KAITSE...........................................................5 1.1 Kaubamärgi mõiste.....................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi liigid.......................................................................................................5 1.3 Kaubamärgi ajalugu maailmas...................................................................................6 1.4 Kaubamärgi ajalugu Eestis..................................................................................

Kaubandus
20 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Kaubamärkide referaat

kondiitritööstuse hulka (Leibur, ETK Leib, Fazer Pagarid, Pere Leib, Hallik, Kalev). Mis on Hagar? · Hagar on 15 aastat tegutsenud pagaritööstus. · Hagar on Eesti ettevõte. · Hagar on pereettevõte. · Hagari nimi on tuletatud perekonnanimest Hallik ja sõnast "pagar" ­ ühest esimene, teisest teine pool. · Aeg Hagari kaubamärgi loomiseks on küps ­ lisaks heale tootele ostab tarbija täna ka nägusat pakendit, head reklaami ja usaldusväärset kaubamärki. Seda kõike Hagar pakubki, säilitades väärtusliku vana ja luues huvitavat uut. Võrreldes suurte vabrikute masstoodanguga on Hagari toodetes jätkuvalt hulk käsitööd ja klassikalisi pagaritöö võtteid. Terad ja puisted on Hagari spetsialiteet. Hagari kondiitritooted põhinevad ainulaadsetel kodustel retseptidel. Hagari toodeteks on koogid, biskviidid, taignad, ciabattad, kooriktooted, magusad

Toidukaubandus
111 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Keskkonnakorraldus vastatud

Keskkonnamaks - maks , mille eesmärgiks on muuta tarbimistavasid keskkonnahoidlikumaks. Keskkonnaluba ­ keskkonnaasutuse luba reostust põhjustada võiva tegevuse jaoks. Keskkonnaaudit - Mis tahes ettevõtmise, projekti, saaduse, kemikaali või jäätmete vastavuse hindamine keskkonnakaitse nõuetele ,headele keskkonnatavadele ja säästva arengu põhimõtetele. Keskkonnasertifitseerimine ­ sõltumatu organi või isiku põhjendatud tõendus, et toode, organisatsioon või toiming vastab kehtestatud keskonnanõuetele. Keskkonnaökonoomika ­ majanduteaduse haru, käsitleb loodusvarade kasutamise ja selle keskonnamõju majanduslikke aspekte. Keskkonnatehnika - Tehnika ­ ja keskkonnateaduste rakendamine keskkonnakaitses ning elukvaliteedi parandamises. Keskkonnahoidlik tehnoloogia - tooret ja energiat säästev, keskkonda võimalikult vähe mõjustav tehnoloogia (puhtamad tehnoloogiad).

Keskkonnakorraldus
91 allalaadimist
thumbnail
71
docx

Reklaaamipsühholoogia konspekt

... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. L.Priimägi (2007). Reklaam & imagoloogia, mõistevara ... on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty). Reklaami olemuse ja koha mõistmiseks on tähtsad kõigis määratlustes korduvad mõisted: · identifitseeritud firma, organisatsioon, isik, tellija; · kaubad, teenused, ideed; · tasuline, kinni makstud; · informeerida, tutvustada, esile tõsta, veenda, mõjutada; · mitteisiklik kommunikatsioon, massimeedia; · mingi, väljavalitud auditoorium. Reklaamiobjektidena tulevad kõne alla: 5

Reklaamipsühholoogia
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun