Pärnumaa Kutsehariduskeskus
Kokk
Lenne Lõiv
Toidukaupadele antavad
tunnusmärgid
Referaat
Juhendaja : Elle Möller
Pärnu 2009
Sisukord:
1)Tunnustatud Eesti Maitse
2)Ökomärk
3)Eestis Kasvatatud
4)Aus Kaup
5)Mahe Märk
Tunnustatud Eesti Maitse
Toiduainete erimärgistus on
Eestis kasutusel juba mitu aastat. Selliste märkide eesmärk on
aidata tarbijal orienteeruda kireval toiduturul, tõstes esile heade
ja kvaliteetsete Eesti toodete konkurentsieeliseid. See teeb tarbija
ostuotsuse tunduvalt lihtsamaks.
Eesti
Põllumajandus-Kaubanduskoda alustas
toiduainete kvaliteeti tähistava märgi väljatöötamist
1997.aastal, mil EPKK koostöös Saksa Põllumajandusühendusega sai
alguse Eesti toiduainete kvaliteedi hindamise ja märgistamise
Pärnumaa kutsehariduskeskus kokk Nimi Perekonnanimi Toidukaupade tunnusmärgid Referaat Juhendaja: ********* Pärnu 2009 1 Sisukord Sisukord.....................................................................................................................................................2 Sissejuhatus................................................................................................................................................3 Aus kaup ................
i du..ipuhastusvahend; Neutral erinevad pesupulbrid; Data Copy, MultiCopy ja Kaskad koopiapaberid, Walki paperisto spiraalkaustik. Rootsi hea keskkonnavalik. OnLine pumbaga vedelseep ja täitmiseks mõeldud vedelseep kilepakendis; Family Fresh du.ikreem ja du.i.ampoon; Sport du.igeelid. Krav märk. Löfberg's Lila kohv. Eesti toodete/teenuste ökomärgid Mahemärk Mahemärk, kasutusel aastast 1998, on Mahepõllumajanduse seaduse (RT T 1997,51,823) alusel antav märk, mida kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärgi kasutusloa väljaandmise õiguse andmise või andmata jätmise üle otsustab põllumajandusminister ja kasutusloa õiguse saamiseks tuleb pöörduda Põllumajandusministeeriumisse. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab,
Jõhvi Gümnaasium Referaat "Ökomärgid" Jõhvi 2007 Ökomärgid Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Selliseid ökomärgiseid antakse ainult toodetele/teenustele, mis vastavad seatud kriteeriumitele. Viimased ei ole võrdsustatavad esitatavate miinimum nõuetega, vaid on ranged, et tagada soovitavat eesmärki. Nii eesmärgid kui
turustuskanalite võrgu laiendamiseks ning vähendab turunduskulutusi ühildades ettevõttesiseseid kampaaniaid EPKK turundustegevusega. c) Lõpptarbijale: märgi kasulikkus propageerib kodumaiste toiduainete tarbimist, suurendab usaldust Eesti päritolu toidukaupade vastu, kergendab tarbijate ostuotsuste tegemist ning kodumaiste kvaliteettoidukaupade leidmist poelettidelt. Kui kaua märk kehtib? Sügisel välja antavad märgid kannavad väljaandmisaasta numbrit ja kehtivad järgmise aasta lõpuni. Selle aja jooksul tehakse märki kandvatele toodetele pistelist järelkontrolli. Juhul, kui tarbija märkab märgistatud tootel tõsist kvaliteediviga, on tal võimalus pöörduda Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poole, kes teostab kaebuse saanud tootele koheselt järelkontrolli ning informeerib juhtumist tootjat. TUNNUSTATUD EESTI MAATOIT 2005
· kohustab tootjaid/pakkijaid pidevalt jälgima müügile saadetava kauba kvaliteeti; · määratleb ekspordi korral Eestit päritolumaana. Näitab, et toode on Eestis kasvatatud kõrge kvaliteediga aiasaadus. Annab välja Eesti Aiandusliit. Tootegrupid: puu- ja köögiviljad, aiamarjad, lilled, istikud, seemned, toidukartul jt aiasaadused (sh mesindussaadused). ,,Mahemärk" Mahemärk on Mahepõllumajanduse seaduse (RT T 1997,51,823) alusel antav märk, mida kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärgi kasutusloa väljaandmise õiguse andmise või andmata jätmise üle otsustab põllumajandusminister ja kasutusloa õiguse saamiseks tuleb pöörduda Põllumajandusministeeriumisse. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Eestis on kasutusel 1998
tootmist Eestis.Peamiselt tuulest ja veest toodetud alternatiivne energia on maine- ja staatusetoode, mis näitab ostja keskkonnateadlikkust ja sotsiaalset vastutust.Rohelise Energia kaubamärgi kasutajateks võivad saada Eesti Energia ASi klientidest keskkonnateadlikud ettevõtted, avalik-õiguslikud institutsioonid ja eraisikud, kes omandavad Rohelise Energia sertifikaadi. 8. Mahemärk, kasutusel aastast 1998, on Mahepõllumajanduse seaduse (RT T 1997,51,823) alusel antav märk, mida kasutatakse mahepõllumajandusliku toidu eristamiseks muust samaliigilisest toidust. Mahemärgi kasutusloa väljaandmise õiguse andmise või andmata jätmise üle otsustab põllumajandusminister ja kasutusloa õiguse saamiseks tuleb pöörduda Põllumajandusministeeriumisse. Mahemärk ei asenda kaubamärki, see on pigem garantiimärk, mis kaubamärgile lisatuna osutab ja kinnitab, et toode on kasvatatud ja käideldud ökoloogiliselt ja biodünaamiliselt. Ainult neid märke
ÖKOTEX. Spetsiifiline tekstiiltoodete märgis (seab tingimused Põhiliselt ohtlike ainete kasutamisele tootes) ÖKOLOOGILINE PUHAS PABER - paberi valmistamisel ei ole nn kasutatud kloori. FSC. Märgis puittoodetel, ehitusmaterjalidel viitab keskkonnasõbralikult majandatud metsast saadud puidule ROHELINE VÕTI. Majutusasutustele antav märgis EHTNE JA HUVITAV EESTI (EHE). Eesti turismitoodete Märgistamise süsteem Paljud toodetel olevad märgised annavad küll vajalikku teavet, aga need ei ole ökomärgised ega näita otseselt, kas toode on keskkonnasõbralikum kui mõni teine samasse tooterühma kuuluv toode. Osa märgiseid on tootel/pakendil kohustuslikud, osa on tootja enda loodud, osa on lihtsalt informatiivsed
ÖKOMÄRGID Referaat Tallinn 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS.............................................................................................................................3 1. ökomärgised ........................................................................................................................4 1.ökomärgised .................................................................................................................................4 2. Eesti toodete/teenuste ökomärgid......................................................................................4 2.Eesti toodete/teenuste ökomärgid...............................................................................................4 1.1 Eestis enamlevinud ökomärgid..............................................................................................6 3. Erinevad märgid ja nende tähendused..............................................................
Kõik kommentaarid