Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"monopolistlik" - 166 õppematerjali

thumbnail
4
docx

Monopolistlik konkurents

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Eesnimi Perekonnanimi MONOPOLISTLIK KONKURENTS Essee Tallinn 2017 Monopolistlik konkurents on turuvorm, kus on suur hulk tootjaid ning kõik toodavad sarnast, ent mingil määral erinevat toodet. Selle teooria loojateks peetakse USA majandusteadlast Edward Chamberlini ja tema inglise kolleegi Joan Robinsoni, kes mõlemad formuleerisid oma töö 1930. aastatel. Teooria kohaselt töötavad müüjad üksteisest sõltumatult ja neil on võimalik oma toodangu hinda vähesel määral mõjutada. Edukas olemiseks peab ettevõte suutma teiste seast silma paista. Monopolistliku konkurentsi korral kontrollib ettevõte hinda allpool nõudluskõverat, turujõudu on müüjal vähem kui monopolil. Konkurentsis püsimiseks on tähtsad tootearendus ja reklaam, majandusteadlased on aga suurte reklaamkulude suhtes lahkarvamusel: ühed peavad seda eb...

Majandus → Mikroökonoomika
16 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Konkurents

Konkurents Konkurents ja koostöö Turustruktuur Kui palju on turul tootjaid Milline on võime mõjutada hinda Milliseid tooteid müüakse (erisus) Turule sisenemise kergus/raskus Hinnavõtjad – lepivad turu poolt määratud hinnaga nig otsustavad selle järgi kui palju toota – täiskonkurents Hinnakujundajad – püüavad leida oma kaubale õiget hinda, sest omavad turul piisavalt võimu, mõjutamaks keskmist hinda Täiskonkurents   Palju müüjaid ja ostjaid   Tooted samad (identsed)   Täielik informatsioon   Vaba juurdepääs turule Ettevõtted tegutsevad hinnavõtjana, kuna igaühe turuosa on nii väike, et turu mõjutamise võimalus puudub. Põllumajandus- ja väärtpaberiturud. Monopolistlik konkurents  Sarnased tooted  Palju müüjaid  Teatud võimalus hinda mõjutada  Garantiid ja abistamine  Vaba juurdepääs turule  Oma toote eristamine  ...

Majandus → Konkurents
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ettevõtluse mõisted

1. Konkurents on võitlus, mille käigus inimesed ja ettevõtted konkureerivad piiratud ressurssidele. Iga tootja püüab toota odavamalt ja efektiivsemalt, pakkuda kaupu ja teenuseid, mida ostjad soovivad ning selliste hindadega, mida ostja on valmis maksma. 2. TÄIUSLIKU KONKURENTSI põhitunnuseks on, et toodangu pakkujatel puudub vähimgi kontroll turuhindade üle. Ehk teisiti öeldes, täiuslikult konkureerivad ettevõtted käituvad turul lähtudes sellest, et nende tegevus ei mõjusta turuhindu — ollakse vaid hinna arvessevõtjad. monopolistlikuks turuks -tootja näeb pisut rohkem vaeva, et teha oma toode eriliseks. Sellisel turul on ostja nõus rohkem maksma selle eest, et ta tunneb end oodatuna. Oligopolile on iseloomulik firmade tootmisotsuste vastastikune sõltuvus: ühe tootja otsused võivad suure tõenäosusega mõjutada konkurentide otsuseid ja tegevusi. Monopol on tootmisharus ainuke toodangu pakkuja. Monopo...

Majandus → Ettevõtlus
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Turgude tunnused

Turgude tunnused Täiskonkurents Monopolistlik Oligopol Monopol konkurents Firmade arv Palju ettevõtteid. Palju ettevõtteid. Üksikud suurfirmad. Üks suurfirma. Kontroll hinna üle Puudub. Turg määrab Asenduskaupade Sageli head Üks firma otsustab hinna ning ettevõtted olemasolu piirab hinna võimalused määrata toote ja selle hinna üle.

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse mõisted

NAPPUS ­ hüviste ja tootmisressursside piiratus nende vajadusega võrreldes. Kõike soove pole võimalik rahuldada ­ inimesed võistlevad e konkureerivad olemasolevate nappide ressursside pärast KONKURENTS ­ võistlus ostjate ja müüjate seas ressursside ja kaupade ostmise ja müümise pärast. Tänu sellele maksavad tarbijad vähem, rohkem töökohti, suuremad palgad, ettevõtete omanikud suuremat tulu TÄIELIK KONKURENTS ­ müüjaid on palju (ükski neist ei suuda mõjutada turuhinda), ostjaid on palju, kõikide tootjate tooted identsed, müüjad ja ostjad teavad kõike antud toote ja selle hinna kohta, turule tulla/lahkuda lihtne. HINNAVÕTJAD ­ lepivad turu poolt määratud hinnaga ning otsustavad seejärel, kui palju sellise hinnaga toota MONOPOLISTLIK KONKURENTS ­ iseloomustab turgu, kus palju müüjaid, kelle toodang on sarnane, kuid mitte identne (toodete eristamine klienditeenindus, abistamine, garantii, prestiiz) OLIGOPOL ­ turustruktuur, kus ük...

Majandus → Majandus
29 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kuidas ettevõtted konkureerivad

Kuidas ettevõtted konkureerivad XI peatükk · Kuidas turumajanduses töötavad konkurents ja koostöö käsikäes? · Miks mõned ettevõtted on hinnakujundajad ja teised hinnavõtjad? · Kuidas mõjutavad erinevad turustruktuurid ­ täiskonkurents, monopolistlik konkurents, oligopol ja monopol ettevõtete omavahelist konkurentsi? · Kuidas on turundus seotud informatsiooni maksumuse ja vahetamisega? · Miks on turundus üks ärikonkurentsi meetod? Täiskonkurents Täiskonkurentsi puhul on müüjaid palju ja neist ükski ei suuda mõjutada turuhinda. Monopolistlik Monopolistlik konkurents iseloomustab turgu, kus on konkurents palju müüjaid, kelle tooted on küll sarnased, kuid

Majandus → Majandus
25 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majanduse konspekt keskoolile

1. Kirjelda ettevõtlikku inimest (4punkti)*Mõistab probleemi olemust ja suudab püstitada eesmärki.*Saab aru, kuidas probleemi lahendada või eesmärki saavutada.*Leiab ressursid probleemi lahendamiseks ja eesmärgi saavutamiseks. *Lahendab probleemi või saavutab selle ise. 2. Nimetage noorte eeliseid ettevõtluses (6punkti)*Aktiivsus, ambitsioonikus, motiveeritus, vaba aega on rohkem , julgus võtta riske, parem tervis/töövõime, ebaõnnestudes minnakse uuele katsele. 3. Mis on frantsiis?*Frantsiis on oma põhiolemuselt õigus, mille raames frantsiisi omanik ehk frantsiisi andja annab õiguse kasutada enda kaubamärki või äriideed. 4. Ettevõtte riskid Puudub turg, puudub tööjõud, Kulud ületavad tulud, konkurents, 5. Nimeta konkurentsi liigid 4*Täielik konkurents*Monopolistlik konkurents*Oligopol*Monopol 6. Täiusliku konkurentsi tunnused 4*Palju ostjaid või müüjaid- väike ettevõte suurel turul*Kapitali vaba sissepääs ha...

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mikro-Makro test, MKF ja oligopol

Mikroökonoomika MKF ja oligopol Arvestustest 4 Üks õige: 1. Monopolistlik konkurents tähendab: väikest arvu firmasid, mis toodavad diferentseeritud toodangut suurt arvu firmasid, mis toodavad homogeenset toodangut suurt arvu firmasid, mis toodavad diferentseeritud toodangut väikest arvu firmasid, mis toodavad homogeenset toodangut ANSWER: C 2. Mida suurem on firmade arv ja mida väiksem on toodangu diferentseerituse aste, seda: suurem on vahemaa monopolistliku konkurentsi firma (MKF-i) nõudlus- ja piirtulukõvera vahel

Majandus → Mikro-makro ökonoomika
128 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Konkurents powerpoint

 Turul on palju ostjaid.  Tooted ja teenused on sarnased.  Täielik informatsioon.  Vaba ehk piiranguteta juurdepääs turule.  Välistatud on ettevõtte suured kasumid ja kahjud.  Näiteks: ajalehed/ajakirjad, toidupoed. Mis on mittetäielik konkurents?  Iseloomustab turgu, mille korral ei ole täis konkurentsi tingimused täidetud.  Mittetäielik konkurents jaguneb mitmeks erinevaks vormiks:  Monopolistlik konkurents,  Monopol,  Duopol,  Oligopol. Mis on monopolistlik konkurents?  Ettevõtjaid on palju.  Tooted/teenused on eristatavad.  Uusi tulijaid ei takista.  Võime hindu mõjutada, kuid mitte täielikult.  On kõige tavapärasem konkurentsivorm. Mis on monopol?  Monopol on turg, kus esineb ainult üks müüja.  Toode on ainulaadne.  Uute inimeste turule tulek on peaaegu võimatu.

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Sissejuhatus majandusse XI osa - Konkurents

Ka tarbijad (ostjad) võitlevad ettevõtete (müüjate) pärast! Konkurents ettevõtluses Konkurentsi iseloomustamisel ja liigitamisel lähtutakse turu (struktuuri) neljast olulisest tunnusest: · ettevõtete arv · ettevõtete poolt pakutava kauba või teenuse eripära · uute ettevõtete võimalused turule sisenemiseks Ettevõtete võime mõjutada hindu ülaltoodud tunnustest tulenevalt eristatakse nelja põhilist konkurentsivormi: täielik (täiuslik) konkurents, monopolistlik konkurents, oligopol, (täiuslik) monopol. Konkurents ettevõtluses https://www.youtube.com/watch?v=z0Q0aD9kedU Konkurents ettevõtluses Monopolistlik Täielik konkurents Oligopol Monopol konkurents Ettevõtete arv Väga palju Palju Mõned Üks Ettevõtete poolt pakutava

Majandus → Konkurents
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Konkurents

2. kuidas nad mõjutavad hindu; 3. millised on turule sisenemise võimalused; 4. millist toodangut müüakse. Konkurentsi liigitust nimetatakse ka turu struktuuriks. Neli põhilist liiki on: 1. Täielik konkurents - tootjad konkureerivad omavahel ilma igasuguste takistusteta. Ettevõte on hinnavõtja. Kasum minimaalne. Mida tähendab hinnavõtja? Hinnavõtja on turul osaleja, kes lepib juba väljakujunenud hinnaga ja ei kehtesta oma tootele madalamat ega kõrgemat hinda. 2. Monopolistlik konkurents - toodangu erinevuse tõttu on pakkujatel võimalus mõjutada hindu. 3. Oligopol - paar suurt firmat kontrollivad kogu turgu. Olgopson ­ turg, kus on vähe suuri ostjaid. 4. Monopol - turgu valitseb ainult üks tootja. Monopson ­ turg, kus on üks ostja. Monopolist võib hinnaga diskrimineerida. Kasum maksimaalne. Kuidas saab hinnaga diskrimineerida? Hinnaga diskrimineerimine on situatsioon, kus mingilt

Majandus → Majandus
119 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turg ja konkurentsiliigid

..............................................................4 3. KONKURENTSILIIGID.................................................................................................................5 3.1. Täielik konkurents.........................................................................................................................5 3.2. Monopol........................................................................................................................................5 3.3. Monopolistlik konkurents..............................................................................................................6 3.4. Oligopol.........................................................................................................................................6 4. VIIDATUD ALLIKAD.....................................................................................................................8 1. SISSEJUHATUS

Majandus → Majandus (mikro ja...
13 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Mittetäielik konkurents

Seepärast on monopoolse firma nõudlus kogu turunõudlus. 3 Monopoli tekkepõhjused Mastaabiökonoomika ­ ainult üks firma võimeline tootma koguseid, kus hind on madalaim. Sisenemisbarjäärid ­ Seaduslikud ja majanduslikud piirangud. Kontroll mõne sisendi või tehnoloogia üle (vajaliku ressursi ainuomandis olemine) 4 Monopolistlik konkurents ... iseloomustab see, et palju firmasid müüb diferentseeritud toodangut (eksisteerib nii monopoli, kui ka täieliku konkurentsi elemente) 5 Monopolistlik konkurentsi tunnused Palju müüjaid tiheda konkurentsiga turul Diferentseeritud toodang ­ toodang ühesugune, kuid mitte täiesti sarnane (asendatav) Pikal perioodil on uutel firmadel kerge turule siseneda,

Majandus → Majandus
68 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mikroökonoomika kontrolltöö

- Kasumi suuruse hindamiseks peab võrdlema kas kogutulu ja kogukulu või keskmist kulu ja hinda - Et ettevõte kasumit saaks, peab keskmine kulu olema madalam kui hind. Konkurents - Hindade kujunemise turul määrab suuresti ära müüjate vaheline konkurents - Turustruktuur määrab ära selle, kuidas ettevõtted omavahel konkureerivad (täielik konkurents, monopol, monopolistlik konkurents, oligopol) Turustruktuuride tunnused Müüjate arv turul; müüjate poolt pakutava hüvise omapära; uute müüjate võimalused turule sisenemiseks; müüjate võime mõjutada hinda. Täieliku konkurentsiga on tegemist, kui: - On palju ettevõtteid, mis pakuvad sarnast kaupa; - On palju ostjaid; - Puuduvad turule sisenemise barjäärid; - Tööstusharus olevad ettevõtted ei oma eeliseid värskelt turule sisenenute üle;

Majandus → Mikroökonoomika
190 allalaadimist
thumbnail
16
docx

TURG JA KONKURENTSILIIGID

edumaa konkurentide ees 5. Ressursside efektiivsem kasutamine- ettevõtjad püüavad pidevalt vähendada oma tootmiskulusid, et suurendada oma kasumit Konkurents sõltub sellest, kui palju on antud turul müüjaid, kuidas nad mõjutavad hindu, millised on turule sisenemise võima. Konkurentsi liigitust nimetatakse ka turu struktuuriks. Neli põhilist liiki on järgmised: 1. Täielik konkurents 2. Monopolistlik konkurents 3. Oligopol 4. Monopol Konkurentsi erinevate liikide võrdlus on välja toodud järgnevas tabelis: Kauba või Turule Hinna Ettevõtete Turu tüüp teenuse sisenemise mõjutamise Näited arv eripära võimalused võimalused

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Konkurentsivormid

saab toota vaid üks ettevõte (Eesti Energia) Monopol on küllalt ebaefektiivne konkurentsivorm, kuna ta toodab vähem kui oleks optimaalne ja küsib kõrget hinda. MONOPOLISTLIK KONKURENTS: a) ettevõtjaid palju b) kaup eristatav c) uusi tulijaid ei takistata d) mõningane võime hindu mõjutada Hinna mõjutamine käib tavaliselt kauba erilisuse reklaamimisega. Monopolistlik konkurents ongi turumajanduse kõige tavapärasem konkurentsivorm. OLIGOPOL: a) ettevõtjaid vähe b) kaup on väheste eristustega c) uutele tulijatele tehakse takistusi d) võimalus hinda mõjutada Tüüpilised oligoopolid on kujunenud lennuki- ja aototööstuses. Oligoopsel turul paistab kohe silma kui mõni ettevõte oma tootmismahte suurendab Oligoopolitega käivad kaasas ka KARTELLI KOKKULEPPED- grupp ettevõtjaid

Majandus → Ettevõtlus
12 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Vabaettevõtlus ehk turumajandus

2.PEATÜKK Vaba ettevõtlus ehk turumajandus · Kaasaegses turumajanduses rolli mängivad olulist rolli eraomand ja konkurents. · Põhireegel: hinnad kujunevad turul nõudmise ja pakkumise koosmõjul. Kuid see, kui kõrgeks või madalaks hinnad kujunevad, sõltub ka tootjate ja müüjate vahelisest konkurentsist. Täielik Monopolistlik Oligopol Monopol konkurents konkurents Müüjate arv palju palju mõned üks Võime puudub osaline suur väga suur mõjutada turuhindu Sisenemis puuduvad puuduvad osalised kõrged barjäärid

Majandus → Majandus
37 allalaadimist
thumbnail
0
pdf

Rahvusvaheline majandus sõnavara mõisted

Merkantilism Absoluutne eelis Suhteline eelis Autarkia kasu kaubandusest (i.k. gains from trade) tootmise alternatiivkulu Konstantsed tootmise alternatiivkulud Kasvavad tootmise alternatiivkulud Kahanevad tootmise alternatiivkulud Tegurimahukus (i.k. factor intensity) Tegurivarustatus (i.k. factor abundance) Rahvusvaheline tootmistegurite liikuvus tootmistegurite hindade võrdsustumise teoreem (ehk Heckscher-Ohlin-Samuelsoni teoreem) Leontiefi paradoks ümberpööratud tegurimahukus (i.k. factor intensity reversal) Linderi kattuvate turusegmentide teooria Posneri tehnoloogilise lünga mudel (i.k.technological gap model) toote elutsükli mudel (Vernon) tööstusharusisene kaubandus kasvav mastaabiefekt monopolistlik konkurents kaubavahetuse monopolistliku konkurentsi mudel - väliskaubanduse gravitatsioonimudel

Varia → Kategoriseerimata
4 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtluse konspekt

Turule minek: Juriidilised piirangud Valitsuse litsensid Patent-leiutise kaitsmise vorm Mastaabisääst-1 suur ettevõte saab pakkuda kaupa odavamalt kui 2. 3. Loomulik monopol Monopoli eriliik ja tekib siis kui ilma kahjumit saamata saab toota vaid 1 ettevõte( Eesti Energia) Ebaefektiivne konkuretsivorm, kuna toodab vähem kui oleks optimaalne ja küsib kõrget hinda. 4. Monopolistlik konkurents Ettevõtjaid palju, kaup eristatav, uusi tulijaid ei takistata, mõningane võime hindu mõjutada. Hinna mõjutamine käib tavaliselt kauba erilisuse reklaamimisega. Monopolistlik konkurents ongi turumajanduse kõige tavapärasem konkurentsivorm. 5. Oligopol Ettevõtjaid vähe, kaup on väheste eristustega, uutele tulijatele tehakse tõsiseid takistusi ning hinda seega võimalik mõjutada kuna konkurente vähe.

Majandus → Ettevõtlus
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Konkurents ja selle vormid

· müüjate võime mõjutada hinda. Tootjad, kes suudavad konkurentidest odavamalt toota, saavad kasumit. Tootjad, kelle kulud on aga suuremad kui turuhind, ei saa nii jätkata ja peavad konkurentsis püsimiseks midagi uut välja mõtlema. Oma heaolu suurendamise nimel toimuv konkurents toimib kõigil elualadel ja sunnib inimesi olema ettevõtlikud ja töökad. Eristakase nelja liiki konkurentsivorme: · täielik konkurents; · monopolistlik konkurents; · oligopol; · monopol. Täielik konkurents on turuvorm, kus turg on killustunud paljude väikeste ettevõtete vahel, kes kõik on hinnavõtjad. Hinnavõtja on turul osaleja, kes lepib väljakujunenud hinnaga ega tõsta ning langeta hindu omal käel. Täielikule konkurentsile lähedane olukord on põllumajandus ja kalandus. Täieliku konkurentsiga turul on iseloomulik see, et hind on võimalikult madal

Majandus → Majandus
81 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majanduse kontrolltöö nr 9

¤ parandada kvaliteeti ­ mida kvaliteetsem on ettevõtja toode, seda suurem on tema edumaa konkurentide ees. ¤ ressursside efektiivseim kasutamine ­ ettevõtjad piiravad pidevalt vähendada oma tootmiskulusid, et suurendada kasumit. 6. konkurentsi liike eristataks 4 tunnuse poolest: ¤ firmade arv turul ¤ kontroll hinna üle ¤ toodete eristamine ¤ pääs turule 7. konkurentsi liigid: ¤ täielik konkurents ¤ monopolistlik konkurents ¤ oligopol ¤ monopol 8. Täielik konkurents on konkurentsi ideaalmudel. Palju müüjaid; puudub kontroll hinna üle; ühesugused tooted; turule on kerge pääseda; kalandusel, põllumajanusel ja börsil on mitmeid täieliku konkurentsi tunnuseid(nisu, rukis, loomaliha, aktsiad, väärtpaberid) 9. monopolistlik konkurents: ¤ palju müüjaid ¤ mõningane kontroll hinna üle ¤ tooted on väikeste erinevustega ¤ turule on kerge pääseda

Majandus → Analüüsimeetodid...
15 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Turumajandus ehk vabaettevõtlus

jaotuvad nõudmise ja pakkumise vastastikuse toime tulemusena. Turumajandus on hindade poolt dikteeritud süsteem. 3. Turukonkurents... ... võistlus ostjate ja müüjate hulgas ressursside ja toodete ostu ja müügi pärast. Aitab tõsta tootmise efektiivsust, efektiivne tootmine säästab nappe ressursse, suurendab toodangut ja alandab hindu. TURU STRUKTUUR Konkurentsi liigid Täiuslik konkurents Monopolistlik konkurents Oligopol Monopol Ideaalmudel oma kaup eriliseks mõned firmad üks tootja palju müüjaid (üks müüja kontr.turgu) Ettevõtete arv - palju mõned üks Võime mõjutada hindu puudub mõningane täielik Turule sisenemise takistused puuduvad mõningane olulised

Majandus → Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kõlvatu konkurents

d) mõju hinnale suur. Turule tulijaid takistatakse juriidiliste piirangutega, valitsuse litsentsidega, patendi määramise ja mastaabisäästu määramisega. Monopoli eriliik on loomulik monopol, mis tekib siis, kui ilma kahjumit saamata saab toota vaid üks ettevõte. Näiteks Eesti Energia. Monopol on küllalt ebaefektiivne konkurentsivorm, kuna ta toodab vähem kui oleks optimaalne ja küsib liiga kõrget hinda. 3. Monopolistlik konkurents: a) ettevõtjaid palju, b) kaup eristatav, c) uusi tulijaid ei takistata, d) mõningane võime hindu mõjutada. Hinna mõjutamine käib tavaliselt kauba erilisuse reklaamimisega. Monopolistlik konkurents on turumajanduse kõige tavalisem konkurentsivorm. 4. Oligopol: a) ettevõtjaid vähe,

Majandus → Majandus
58 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Konkurents

BCU3610 Mikroökonoomika (kaugõpe) Alustatud reede, 27. november 2015, 10:41 Olek Valmis Lõpetatud reede, 27. november 2015, 11:07 Aega kulus 26 minutit 12 sekundit Punktid 13,2/14,0 Hinne 9,4, maksimaalne: 10,0 (94%) Küsimus 1 Täieliku konkurentsiga turul tegutseva ettevõtte kohta on teada, et tema Valmis toodangu maht on 5000 ühikut, tooteühiku hind on 1 €, firma püsikulud on 2000 €, muutuvkulud 2500 € ning piirkulu 1,25 €. Mida nende andmete Hinne 1,0 / 1,0 alusel saate ettevõttele soovitada: Vali üks: jätkata sama tootmismahuga vähendada tootmist Jah, sest MC>p. suurendada tootmist Kui täiendava ühiku tootm...

Majandus → Mikroökonoomika
506 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Majandusõpetuse alused: Konntseptsioonid

t. kas viimasest söödavast jäätisest saadav kasu on viit krooni väärt või ei ole Oligopolistlik turustruktuur/konkurents Turul vähe pakkujaid, toode homogeenne, turule sisenemine raskendatud Näide: Käepael, mis annab märku organismis toimuvate negatiivsete muutuste korral Monopol Monopol on selline turustruktuur, kus mingeid hüvesid toodab ja müüb ainult üks firma. Näide: Microsoft Monopolistlik konkurents Monopolistlik konkurents on selline turustruktuur, kus on nii monopoli kui ka täieliku konkurentsi elemente. Näide: Arvutitarkvara turg Täielik konkurents Konkurents on täielik siis, kui ükski firma ei saa oma tegevusega turuhinda mõjutada. Näide: Talunikud müüvad kartuleid ja muud köögivilja ning ostja suudab võrrelda pakutavate toodete hinda ja kvaliteeti. Hinna diskriminatsioon Olukorda, kus monopoolne ettevõte moob oma kasumi suurendamiseks

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse kontrolltööks

täiuslik konkurents ­Turul on palju müüjaid ka neist ükski ei suuda mõjutada turuhinda. Tootjate tooted või teenused on samad. monopolistlik konkurents- Iseloomustab turgu, kus on palju müüjaid, kelle toodang on küll sarnane, aga mitte identne. oligopol- konkurentsivorm, mille korral turul valitsevad üksikud suured ettevõtted. Oligopson-ostja monopol- turg, kus on ainult üks müüja. Sarnased asenduskaubad puuduvad. Monopson- ühe ostjaga turg turule sisenemise barjäärid: seaduslikud piirangud (litsents, patent- seaduslik õigus kasutada uut toodet või ideed kuni 20 aastat. Kaubamärk- spetsiaalsed kujundid, nimed või sümbolid, mis tähistavad toote teenust või firmat. Autoriõigus- õigus ise oma teost kasutada, lubada ja keelata oma teose samaviisilist kasutamist teiste isikute isikute poolt ja saada tulu oma teose sellisest kasutamisest.), loomulikud monopolid- elektri- ja veevarustusettevõtted. ressursside ainuomandus- majanduslikud pii...

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mikro- Ja Makroökonoomika

Test 1: täiuslik konkurents Question 1 Punktid: 1/1 Konkurentsi vorme on neli: täiuslik konk., monopolistlik konk., oligopol ja monopol Vastus: Õige Vale Esita Õige Selle esituse hinded 1/1. Question 2 Punktid: 1/1 Monopson on ainuostja Vastus: Õige Vale Esita Õige Selle esituse hinded 1/1. Question 3 Punktid: 1/1 Monopol pakub unikaalset kaupa Vastus: Õige Vale Esita Õige Selle esituse hinded 1/1. Question 4 Punktid: 1/1 Kartellilepe võimaldab oligopolidel käituda monopolina Vastus: Õige Vale Esita Õige Selle esituse hinded 1/1. Question 5

Majandus → Majandus (mikro ja...
165 allalaadimist
thumbnail
8
doc

10.klassi majandus eksami konspekt

Aruandlus ettevõttes: näitab ettevõtte käekäiku majanduses. Bilanss: raamatupidamise aruanne, mis kajastab kindla kuupäeva seisuga raamatupidamiskohuslase vara, kohustusi ja omakapitali Kasumiaruanne: kajastab kõiki ettevõtte tulusid ja kulusid teatud perioodi jooksul Kasum: Kasum = TULU ­ KULU Amortisatsioon: kulu põhivahendite asendamiseks ja remondiks Kahjum: tekib siis, kui ettevõtte kulud ületavad tulud. 10. Konkurents, konkurentsivormid, täelik ja monopolistlik konkurents, oligopol ja monopol, oligopson, monopson, kartelli kokkulepped, hinnavõitja, turustruktuurid (4N), konkurentsiseadus, riigiabi, konkurentsi mõiste, turguvalitsev ettevõtte, loomulik monopol, kõlvatu konkurents. Konkurents: majanduslik võistlus ostjate ja müüjate seas ressursside ja toodete ostmisel ja müügil. Täielik ja monopolistlik konkurents: täielik konkurents - turuvorm, kus turg on killustunud paljude väikeste ettevõtete vahel, kes

Majandus → Majandus
256 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Ettevõtlus kontrolltöö nr 1

riigis. Erakordsed sündmused ­ loodusõnnetused, tulekahjud. Keskkonna riskid ­ ettevõtte tegevuse või tema toodete tõttu kannatavad keskkond või üksikinimesed. Tööõnnetused ­ katkised seadmed, lohakas suhtumine, kehavigastused ja kutsehaigused. Inflatsioonirisk ­ ringluses olev raha kaotab väärtuse oodatust kiiremini, ennustatust kõrgem hinnatõus. 5. Nimeta konkurentsi liigid (4 punkti) Täiuslik konkurents Monopolistlik konkurents Oligopol Monopol 6. Täiusliku konkurentsi tunnused (4 punkti) Palju ostjaid või müüaid (väike ettevõte suurel turul) Kapitalivaba sissepääs harusse Produkt on homogeenne (ideaalsed arenduskaubad) Turuosalistel on täielik info 7. Täiusliku konkurentsi positiivsed jooned (4 punkti) Madalaim võimalik hind turul Konkurents stimuleerib tootmise effektiivsust (maksimeeritud tootmismaht, nomineeritud tootmiskulu)

Majandus → Ettevõtlus
93 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Konkurents

riigis. Erakordsed sündmused ­ loodusõnnetused, tulekahjud. Keskkonna riskid ­ ettevõtte tegevuse või tema toodete tõttu kannatavad keskkond või üksikinimesed. Tööõnnetused ­ katkised seadmed, lohakas suhtumine, kehavigastused ja kutsehaigused. Inflatsioonirisk ­ ringluses olev raha kaotab väärtuse oodatust kiiremini, ennustatust kõrgem hinnatõus. 5. Nimeta konkurentsi liigid (4 punkti) Täiuslik konkurents Monopolistlik konkurents Oligopol Monopol 6. Täiusliku konkurentsi tunnused (4 punkti) Palju ostjaid või müüaid (väike ettevõte suurel turul) Kapitalivaba sissepääs harusse Produkt on homogeenne (ideaalsed arenduskaubad) Turuosalistel on täielik info 7. Täiusliku konkurentsi positiivsed jooned (4 punkti) Madalaim võimalik hind turul Konkurents stimuleerib tootmise effektiivsust (maksimeeritud tootmismaht, nomineeritud tootmiskulu)

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Miks ei õnnestunud Venemaal demokraatlikku riiki rajada?

Parim näide sellest on 1917 aastast, oktoobri revolutsioon, kui enamlased, Lenini juhtimisel võimule tulid. Ning ka hiljemalt Stalin, kes vähendas veelgi lootust demokraatlikule riigikorrale. Alates hilistest 80-test on mitmetel kordadel proovitud sisse seada riigikorda, kus on kombineeritud tugevalt riiki haldav valitsus ja demokraatia. Esimese sellise katse organiseeris Mihhail Gorbashov ja tema moodi mõtestatud isikud, edu ei saavutatud sest riigi monopolistlik partei ei lasknud sellel juhtuda. Need probleemid on väga kaua olnud Venemaa kultuuris. Alates sajandeid tagasi, aegadest, millal on reaalselt võimul olnud ainult üks inimene. Paraku on see vaid üks Venemaa probleemidest, mille lahendamiseks kulub veel kaua aega. Kui see poleks nii kurb, oleks see naljakas: lugeda Venemaa presidendi Dmitri Medvedjevi hilist interviuud Novaja Gazetas, milles ta ütles: ,,Demokraatia (Venemaal) eksisteeris, eksisteerib ja jääb eksisteerima. .

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
19
docx

ARVESTUSTESTID

vormist. Tõene 7. Ettevõte palkab töölisi kuni selle punktini, kus viimase palgatud töölise piirkulu võrdub talle makstava palgaga (seda täiuslikult konkureeriva tööturu puhul). Tõene 8. Täiuslikus konkurentsis saavad kõik ettevõtted pikaajaliselt vaid normaalset kasumit. Tõene 9. Püsivad tootmistegurid (ja püsikulu) ei sõltu pikaajaliselt tootmismahust. Väär 10. Konkurentsi vorme on 4: täiuslik konkurents, monopolistlik konkurents, oligopol ja monopol. Väär Test 4.1 ­ ettevõtteteooria 1. Ettevõte palkab töölisi kuni selle punktini, kus viimase palgatud töölise piirkulu võrdub talle makstava palgaga (seda täiuslikult konkureeriva tööturu puhul). Tõene 2. Majandusliku kasumi arvestamisel võetakse lisaks ilmutatud kuludele arvesse ka omavahendite alternatiivkulu. Tõene 3. Piirproduktiks nimetatakse kogutoodangu juurdekasvu ühe täiendava muutuva tootmisteguri ühiku lisandumisel. Tõene 4

Majandus → Majandus
1228 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Majandusteooria

vormist. Tõene 7. Ettevõte palkab töölisi kuni selle punktini, kus viimase palgatud töölise piirkulu võrdub talle makstava palgaga (seda täiuslikult konkureeriva tööturu puhul). Tõene 8. Täiuslikus konkurentsis saavad kõik ettevõtted pikaajaliselt vaid normaalset kasumit. Tõene 9. Püsivad tootmistegurid (ja püsikulu) ei sõltu pikaajaliselt tootmismahust. Väär 10. Konkurentsi vorme on 4: täiuslik konkurents, monopolistlik konkurents, oligopol ja monopol. Väär Test 4.1 – ettevõtteteooria 1. Ettevõte palkab töölisi kuni selle punktini, kus viimase palgatud töölise piirkulu võrdub talle makstava palgaga (seda täiuslikult konkureeriva tööturu puhul). Tõene 2. Majandusliku kasumi arvestamisel võetakse lisaks ilmutatud kuludele arvesse ka omavahendite alternatiivkulu. Tõene 3. Piirproduktiks nimetatakse kogutoodangu juurdekasvu ühe täiendava muutuva tootmisteguri ühiku lisandumisel. Tõene 4

Majandus → Majandus
281 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Konkurents ettevõtluses

tunnusest: 4  ettevõtete arv  ettevõtete poolt pakutava kauba või teenuse eripära  uute ettevõtete võimalused turule sisenemiseks  ettevõtete võime mõjutada hindu Ülaltoodud tunnustest tulenevalt eristatakse nelja põhilist konkurentsivormi: täielik (täiuslik) konkurents, monopolistlik konkurents, oligopol, (täiuslik) monopol. Ettevõtete Uute Ettevõtete poolt ettevõtete Ettevõtete arv pakutava võimalused võime Näited

Majandus → Konkurents
42 allalaadimist
thumbnail
1
odt

20 saj algul

1. Kapitalism- aluseks on kaubalisrahalised suhted, on toimunud tööstuslik revolutsioon, seal on olulisel kohal eraomandus ja kasu saamine.(on kaks klassi-kodanlus ja töölisklass). Imperialism- monopolistlik kapitalism, kapitalismi arenenud staadium. Impeerium- maailmariik. Koloonia- paik, mis on kaotanud oma iseseisvuse ja on muudetud sõltuvaks mõnest teisest riigist. Koloniaalimpeerium- emamaa ja tema kolooniad kokku. Koloniaalsüsteem- kõik koloniaalimpeeriumid kokku, kujunes välja 20sajandi alguseks ja lagunes pärast Teist maailma sõda. Monopol- püsiv turuseisund, kus mingit teenust või toodet pakub ainult üks müüja. Imperialismi 5 tunnust:

Ajalugu → Ajalugu
105 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Protsessid majanduskeskkonnas - Turutüübid

Turutüübid Täielik konkurents Monopolistlik Oligopol Monopol konkurents Firmade arv Väga palju palju vähe (üksikud suurfirmad) üks (suur ettevõte) Toodang Ühesugune (hüvise Erinev (tooted on Erinev ja ühesugune Unikaalne (sarnased homogeensus) väikeste asenduskaubad

Informaatika → Infosüsteemide...
0 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Turustruktuuride võrdlustabel

kohta näitab kauba horisontaalne sirge). firma seda kaupa ta saab seda teha. (Qõige punktis, kus kokkuhoiu võimaluse. hind, sest p=MC Mastaabisääst puudub. toodab. p=MC=MR) Ühiku tootmiskulud on väiksemad väiksemates firmades. Monopolistlik Info levik on hea. Firmasid on palju. See Toodang on erinev Märkimisväärsed Teatud piirides suudab Pikal perioodil firma konkurents Info ei ole täielik. tunnusjoon annab (diferentseeritud). sisenemis- ja firma hinda mõjutada. teenib

Majandus → Mikroökonoomika
5 allalaadimist
thumbnail
19
docx

MIKROÖKONOOMIKA

tegelikult kasumit saab  Kasumi suuruse hindamiseks peab võrdlema, kas kogutulu ja kogukulu või keskmist kulu ja hinda  Et ettevõte kasumit saaks, peab keskmine kulu olema madalam, kui hind Konkurents  Hindade kujunemise turul määrab suuresti ära müüjate vaheline konkurents  Turustruktuur – määrab ära selle, kuidas ettevõtted omavahel konkureerivad: o Täielik konkurents o Monopol o Monopolistlik konkurents o Oligopol Turustruktuuride tunnused:  Müüjate arv turul  Müüjate poolt pakutava hüvise omapära  Uute müüjate võimalused turule sisenemiseks  Müüjate võime mõjutada hinda Täieliku konkurentsiga on tegemist, kui:  On palju ettevõtteid, mis pakuvad sarnast kaupa  On palju ostjaid  Puuduvad turule sisenemise barjäärid  Tööstusharus olevad ettevõtted ei oma eeliseid värskelt turule

Majandus → Majandus (mikro ja...
13 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Nõudlus ja pakkumine

· Turul osalejate arv ­ ostjad, müüjad · Kauba omadused ­ kaubad homogeensed või diferentseeritud · Turule tuleku ja sealt lahkumise tingimused (kas see on kerge või seda takistavad loomulikud või kunstlikud barjäärid) · Turul osalejate konkurentsi vormid (kas on üksnes hinnakonkurents või ka hinnaväline) Turud jaotatakse lähtudes kokurentsitüüpidest: 1) täielik konkurents 2) mittetäelik konkurents: *hüviste turul ­ monopol, monopolistlik konkurents ja oligopol(turul vähe võimsaid firmasi, nt autotööstus). *tootmistegurite turul ­ monopolistlik konkurents, monopson(suurfirma ostab teatud piirkonna tööjõu ära) ja oligopson(mitu suurfirmat tegutseva mingil ressursiturul). 2.2 NÕUDLUS JA SELLE MÕJURID Lk 30- 34 Nõudlusseadus ja nõudluskõver

Majandus → Micro_macro ökonoomika
306 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Majanduse koolieksami kordamisküsimused

· Jäik nõudlus ­ kogu aeg ostetakse sama suures koguses ühte kaupa. 5. Kahaneva tootlikkuse seadus ­ ehk toogi seadus ­ kui püsivatele tootmisressurssidele lisatakse üha enam muutuvressursse, hakkab teatud määrast alates lisa- ehk piirtoodang vähenema. 6. Majandusringluse 3 sektorit : · Ettevõtted · Kodumajapidaja ehk rahvas · Riik 7. Turustruktuurid ( täiskonkurents, monopolistlik konkurents, oligopol, monopol) · Täiskonkurents ­ ühetaoliste toodete turg paljude ostjate ja müüjatega, kellest keegi pole hinna mõjutaja ja kellel pole täielikku ülevaadet turuhindadest. Enamik poode. · Monopolistlik konkurents ­ turg, kus paljud firmad müüvad sarnast toodet aga mitte täpselt sama moodi. Söögikohad. · Oligopol ­ turg, kus domineerib vähe suuri firmasid. Mobiilside.

Majandus → Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
4
docx

MIKRO MÕISTED

MÕISTED Duopol – on turg, millel tegutseb kaks firmat. Eelarvejoon – näitab kõiki hüviste kogumeid, mis on tarbijale kättesaadavad antud hindade taseme ja sissetuleku korral. Elastne nõudlus(pakkumine) – on nõudluse(pakkumise) hinnaelastsuse liik, mille korral nõutava(pakutava) koguse suhteline muutus on suurem kui hinna suhteline muutus. Elastsus – on tarbijate reageerimistundlikkuse mõõt. Ettevõte – on tootmisüksus, mis ostab tootmistegureid ja toodab hüviseid teistele ettevõtetele, kodumajapidamistele või avalikule sektorile. Kasumi maksimeerimis kuldreegli – kohaselt toodab firma koguse, mille piirkulu võrdub piirtuluga. Keskmine kogukulu – on kogukulude ja toodetud koguse jagatis. Keskmine muutuvkulu – on muutuvkulude ja toodetud koguse jagatis. Keskmine püsikulu – on püsikulude ja toodetud koguse jagatis. Keskmine tulu – on kogutulu ja toodetud koguse jagatis. Kogukulud – on kõikide antud hüviste valmistamiseks vajalike tootmisteg...

Majandus → Mikromajandus
20 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Konkurentsi KT kordamine.

Konkurents 1. Tarbija kasu: Tänu konkurentsile hinnad langevad; toodete mitmekesisus (pinnale jäävad parimad firmad) - Raske otsustada, kuna valik on suur. -Firmad peavad pidevalt firmasse investeerima, et turul olla konkurentsivõimelised. 2. Konkurentsi erinevad liigid: *Täiskonkurents -> Turul on palju müüjaid ja neist ükski ei suuda mõjtada turuhinda. Tootjate tooted või teenused on samad. Müüjad ja ostjad teavad toodete ja nende hindade kohta kõike. Vaba juurdepääs turule.( Nende tingimustega ei saa ükski müüja mõjutada hinda, pigem nõustub selle hinnaga. Kui ettevõte küsiks kõrgemat hinda turuhinnast, siis tarbijad lähevad teiste müüjate juurde, kes pakuvad turul samasuguse kauba eest turuhinda. St. ettevõtted on hinnavõtjad, kuna nad lepivad turu poolt määratud hinnaga ning otsustavad seejärel, kui palju sellise hinnaga toota.) *Hinnakujundajad e. hinnamäärajad -> püüavad leida oma kaubale õiget hinda. -Monopolistlik konkurents -...

Majandus → Majandus
47 allalaadimist
thumbnail
4
docx

150 New Word

94. Legislation Seadusandlus 45. Concrete Betoon 95. Lossy Kadudega 46. Conflated Segunema 96. Lucrative Tulus 47. Consumption Tarbimine 97. Methodology Metoodika 124. Required Nõutav 98. Monolithic Monoliit 125. Retrieved Andmebaasist 99. Monopolistic Monopolistlik 126. Reverse Tagasikäik 100. Mount Alus 127. Sequence Jada 101. Noncommittal Ebamäärane 128. Shale Gas Kildagaas 102. Nuisance Tüütus 129. Significant Olulisi 103. Obliged Kohustatud 130. Sizing Dimensioneerimine 104. Occur Tekkida 131. Sophisticated Keerukamaid 105. Peripheral perifeerne 132. Source Allikas 106

Keeled → Akadeemiline inglise keel
20 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Konkurents

Paljudel juhtudel nii ei ole. Ebasümmeetriliselt jaotunud informatsioon tootja ja tarbija vahel on paljude kaupade korral takistuseks nende jaotamisel turu vahendusel. Täielik konkurents toimib turu regulaatorina efektiivselt vaid juhul, kui nõudjate ja pakkujate arv on piisavalt suur. Osalejate arvu järgi saab eristada erinevaid turuvorme (vt. järgnevat joonist). Turuvormide liigid Täielik Monopolistlik Oligopol Monopol konkurents konkurents Müüjate arv palju palju mõned üks Võime puudub osaline suur väga suur mõjutada turuhindu Sisenemis- puuduvad puuduvad osalised kõrged barjäärid Toodangu tüüp ühetaoline väikeste ühetaoline, spetsiifiline

Majandus → Majandusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusalused

struktuur enamikus arenenud turumajandusest. Sisenemisbarjäärid- oluliseks sisenemisbarjääriks ongi uutele firmadele mastaabiefekt. Kollusioon- müüjatevaheline kokkulepe hindade, turuosade jm asjaolude kohta. Kollusiooni kõige levinum tüüp on kartell. Kugi rahvusvahelised kartellid on üldtuntud, siis enamikes riikides on need keelatud. Sel põhjusel ongi enamikes riikides olemas oma konkurentsiseadus. Tunnused Täielik Monopol Monopolistlik Oligopol konkurents konkurents Firmade arv Suur 1 Palju Väike Toodang homgeenne unikaalne diferentseeritud sarnane Sisenemisbarjää Puuduvad Ranged Puuduvad Mastaabiefekt rid Hinna Ei mõjuta Määrab ise Teatud määral Sõltuv üksteisest mõjutamine

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mikro ja makro testide vastused 1-4 testile

Test1 Punktid: 1/1 Täiuslikus konkurentsis kasvab kogutulu lineaarselt Vastus: Õige Vale Monopol pakub unikaalset kaupa Vastus: Õige Vale Punktid: 1/1 Monopson on ainuostja Vastus: Õige Vale Konkurentsi vorme on neli: täiuslik konk., monopolistlik konk., oligopol ja monopol Vastus: Õige Vale Täiuslikus konkurentsis on N-kõver horisontaalne ja langeb kokku PT-kõveraga. Vastus: Õige Vale Oligopoolne turg tähendab, et turul on vaid suured ettevõtted Vastus: Õige Vale Täiuslikus konkurentsis pakuvad ettevõtted diferentseeritud kaupa Vastus: Õige Vale Punktid: 0/1 Monopolistlikult konkureeriv ettevõte omandab turujõu tänu oma asukohale Vastus: Õige Vale Väär

Majandus → Majandus (mikro ja...
457 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kuidas ettevõtted konkureerivad?

Sobiv vaste: Leidke igale A-veeru mõistele B-veerust sobiv vaste. A B __E_ 1. Täiskonkurents A. Näiteks: kommunaalettevõte. __D_ 2. Monopol B. Kahe või enama firma ühinemine. _G__ 3. Oligopol C. Õigus kasutada uut toodet või avastust teatud aja jooksul üksinda. _A__ 4. Seaduslik monopol D. Ühe müüjaga turg. __H_ 5. Monopolistlik E. Suur hulk ostjaid ja müüjaid tegeleb samaste toodetega konkurents __B_ 6. Liitumine F. Ainuõigus müüa või paljundada oma algupärandit oma eluajal ja peale seda veel 50 aastat. __F_ 7. Autoriõigus G. Turg, kus müügis domineerivad mõned suurfirmad. __C_ 8. Patent H. Turg, kus paljud müüjad pakuvad sarnaseid tooteid. Valikvastused: Märkige sobiva vastuse täht joonele. __a_ 1

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
12
docx

MIKRO JA MAKROÖKONOOMIKA PÕHIMÕISTED

konkurents sunnib neid tootma minimaalse keskmise kuluga. VALE  MKF maksimeerib oma kasumi võrdsustades oma toodangu hinna piirkuluga. VALE (keskmise kuluga)  Mkf saab majanduskasumit kuna pikal perioodil eksisteerivad monopolistliku konkurentsi turul (mkt) tugevad sisenemisbarjäärid. VALE  Kui mkf on pika perioodi taskakaalupunktis ja tema keskmine kulu on 120 krooni peab tema toodangu hind olema samuti 120 krooni. ÕIGE  Monopolistlik konkurents tähendab suurt arvu firmasid mis toodavad diferentseeritud toodangut.  Mida suurem on firmade arv ja mida väiksem on toodangu diferentseerituse aste seda elastsem on MKFi toodangu nõudlus  Kui MR on negatiivne, on nõudlus mitteelastne Oligopol  Oligpoli murtud nõudluskõver väljendab elastset nõudlust kui toodangu hind on turuhinnast madalam ja mitteelastset nõudlust hinna korral mis ületab turuhinda. VALE.

Majandus → Mikroökonoomika
120 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Majanduse alused

tehnikaga varustatud paindliku ruumikasutusega soodne äri-ja töökeskkond alustavatele ettevõtjatele Teaduspark- asutatakse ülikoolide ja muude teaduskeskuste naabrusesse, sisaldab kõiki äriinkubaatori elemente. Eesmärk- teadmis ja teadusmahukatel äriideedel põhinevate uute ettevõtete käivitamine. 8. turu struktuur - majandusharu struktuur, mis määrab ära ettevõtete konkurentsi tingimused turustruktuurid: 1) täielik konkurents 2) monopolistlik konkurents 3) oligopol 4) monopol 1) täielik konkurents- hinnavõtja- turul osaleja, kes lepib juba kujunenud hinnaga ja ei kehtesta teist palju ettevõtteid ühetaolised tooted siseneda kerge, takistusi pole kontroll hinna üle puudub hind on nii madal kui võimalik 2) monopolistlik konkurents - turuvorm, kus on suur hulk tootjaid, kes kõik toodavad sarnast, ent mingil määral eristatud toodet

Majandus → Majanduse alused
161 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse keskkond

Puuduvad ● Makrokeskkond - jõud, mis mõjutavad turule sisenemise ja turult väljumise mikrokeskkonda ning pakuvad turunduse takistused. Müüjad ja ostjad omavad võimalusi ja ohte: demograafilised, täielikku informatsiooni hindade kohta. majanduslikud, tehnoloogilised, poliitilised,● Konkurentsieelised - ettevõtte ökoloogilised ja kultuurilised tegurid pakutava toote või teenuse omadused, ● Monopolistlik konkurents - turul on mida ettevõtte konkurendid kas ei suuda suur hulk tootjaid, kes kõik toodavad pakkuda või pakuvad seda halvemal sarnast, ent mingil määral eristatud toodet, tasemel. Näiteks kvaliteet, disain, pakend, mis võivad küll teineteist asendada, aga ei kasutamise lihtsus, lisateenused, turundus, ole siiski ideaalsed asenduskaubad. Hinna hinnakujundus jms mõjutamine käib tavaliselt kauba erilisuse ● M

Majandus → Turunduse alused
86 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun