Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Maatriksi tabel - sarnased materjalid

planeerida, viimasele, jääks, märka, tähtajalised, projektid, minus, teeks, meelelahutus, õpimise
thumbnail
22
pdf

Enesejuhtimine

Minu produktiivne aeg „Oled sa pigem hommiku-, õhtu- või pärastlõuna-inimene?“ testi alusel on võrdselt nii hommiku- kui pärastlõunaaeg. Järeldan, et minu produktiisvseim aeg jääb nende kahe vahele kell (10.00) – 11.00 – (12.00). Ajajuhtimine.ee artiklis „Planeeri oma päev“ kirjutatakse: Olles endale teadvustanud oma produktiivset aega, tuleb seda arvestada meie päevaplaneerimise juures ja planeerida sinna need 1-2 kõige olulisemat tegevust! Oma produktiivse aja kasutamine tähtsate ülesannete korraldamiseks aitab tõsta tunduvalt töö efektiivsust. Lisaks on raskete probleemide kallal töötamine kergem endale aktiivsuselt sobivamal ajal. 3 Enesejuhtimine Näide: Joonis 1

Enesejuhtimine
200 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eneseanalüüs - Minu suhtlemisoskused

a.) Positiivne mõtlemine- minu jaoks on see väga oluline osa igapäeva elust, kuna olen tihti pidanud hakkama saama erinevate probleemidega, kõige enam peresisestega, siis olen juba üpris väikesest peale pidanud võtma üks päev korraga ja alati uut päeva alustama positiivsete mõtetega, kui midagi lähebki halvasti, siis selles kas endas on kindlasti midagi head või peab mõtlema, et varsti on kõik läbi ja läheb paremaks. b.) Püüd planeerida oma elu- olen olnud suurema osa oma elust kahe jalaga maa peal ja tean, et miski ei tule mulle kätte ilma pingutuste ja vaeva nägemiseta, selleks, et kõik sujuks hästi olen ka enda elu teatud määral planeerinud, ja selle plaani täitmiseks omakorda väikesed etapid loonud, selleks, et eesmärgini jõudmine ei oleks liiga utoopiline ja keerukas. c.) Altruism- selleks, et saavutada midagi, pean oskama ennast panna teise inimese olukorda,

Suhtlemispsühholoogia
485 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Suhtlemispsühholoogia: Asendustöö nr.12

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskkond Suhtlemispsühholoogia Asendustöö nr.12 Üliõpilane: Rühm: Matrikli nr: Juhendaja: Tallinn 2015 Ma lugesin läbi artikli "Grupidünaamika ja meeskonnatöö organisatsioonis" ja seal on lugu meeskonatööst ja mida on vaja teha, et meeskond oleks tugev. Üldiselt, meeskond on ühiste eesmärkide saavutamise nimel koos tegutsev rühm inimesi. Meeskonda iseloomustab kindel rollijaotus ning koostöösuhted , aga tulemusliku meeskonnatöö eeldus on soov koos eesmärgini jõuda ning hoida seejuures häid omavahelisi suhteid.Tavaliselt suurtes organisatsioonides on traditsiooniline juhtimisviis , millega ma olen oma elus ka kokkupuutnud:traditsiooniline juhtimisviis on hierarhiline: tipus olev juht kontrollib, piirab ja määrab teiste tegevust. Lähtutakse pigem sellest, mida on saavutatud, mitte sell

Suhtlemispsühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mis mind motiveerib õppima?

Selle peletamiseks on hea viis teha rühmatöid, kuna grupitööd on tavaliselt teistsuguse ülesehitusega kui harilikud tööd on see heaks vahelduseks, saab rakendada teisi oskusi kui muidu tavapärases õppetöös. Kui rühmas on inimesed keda sa tead ja tead et nendega saab arvestada võib rühmatöö olla väga edukas ja viljakam kui õpilase tavapärane töö. Muidugi ei tohi end ka liigselt üle koormata ning korraga mitut erinevat kohustust enda kanda võtta. Oma aega tuleb osata planeerida. Kui tegevused jaotada nii, nagu meile esimesel nädalal räägiti, jääb aega üle, et sõpradega kinno minna, rahulikult väljas koeraga jalutada või midagi muud teha. Süsteem näeb välja nii: kõigepealt teen ära 1) olulised kuid kiireloomulised asjad, 2) olulised asjad mis pole nii kiired, 3) väheolulised ent kiireloomulised asjad, 4) mitte niivõrd olulised ja pole ka kiireloomulised asjad. Motivatsiooni puudumisel võib kõik tühise ja tähtsusetuna tunduda. Kui mingi asi kehvasti

Eesti keel
60 allalaadimist
thumbnail
16
docx

äriplaan, FIE

Põltsamaa Ametikool Malle Vahtramäe ÄRIPLAAN Malle Vahtramäe FIE Vitspunutised Müügikorralduse eriala Kaarlimõisa 2012 Sisukord : Sisukord...........................................................................................................................................2 Kokkuvõte .......................................................................................................................................3 Ettevõtja sobivustest........................................................................................................................4 Ülevaade ettevõtlusest.......................

Ettevõtlus
224 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Oleksin ma edukas ettevõtja?

ma jõudnud arusaamiseni, et kõik inimesed ei sobi ettevõtjaks. Mõned õpilasfirmad on põrunud, võib-olla just selletõttu, et neil puudub ,,äriinimene". Teised firmad on osutunud veelge edukamaks, kui alguses arvata osati, võib-olla just selletõttu, et neil on olemas juht, kellel on eeldused ettevõtjaks olemisega. Meie firma tegevust ma hindan edukaks, rääkides juba rentaablusest, mis on hiiglaslik. Ma järeldan, et minus on ettevõtja verd. Ettevõtjal peavad olema mõned iseloomuomadused nagu enesekindlus, saavutusvajadus ja inisatiiv. Õpilasfirmaga tegelemine on näidanud, et mul on need olemas. Ma olen ensekindel. Ma ei karda ,,põlemist" alustades millegi uuega. Näiteks toon õpilasfirma. Ma ei kartnud võtta endale juhiroll, ma ei mõelnud kordagi sellele, et mis siis saab, kui me kahjumisse jääme, mis juhtub kui me läbipõleme. Ma olin kindel, et kui koos on

Turundus
53 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

Keskmise tasemega õpetaja räägib. Hea õpetaja selgitab. Väga hea õpetaja näitab. Suurepärane õpetaja innustab. Tuleb teha seda, milleks sa end võimeliseks ei pea. Ärge kunagi kahetsege. Kõik hea on imetore. Kõik halb on kogemus. SISUKAID SENTENTSE Keegi ei vaidleks iialgi, kui kõik temaga nõus oleksid. Ta armastab iseennast ja selles tundes ei ole tal ainsatki konkurenti. Esineb olukordi, kus lolluste rääkimine on ainuke tark tegu. Kui igaüks teeks nii palju, kui ta lubab ja räägib, siis ei tarvitseks enam kellelgi midagi lubada ega rääkida. Kõige ohtlikum on vägisi targaks tehtud loll. Arukas suudab ka lolli mängida, lollil arukat mängida on aga hoopis raskem. Naeratus teeb inimese rikkamaks, aga kuhu sa selle rikkusega ikka lähed. AFORISMID ELU: Elu pole selleks, et hädaldada ja nutta, vaid selleks, et võidelda ja võita!

Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
9
docx

,,Süsteemse käsitluse alused' LÕPLIK

arenguvariantidest järgmisel hetkel realiseerub. Kunagi ei saa olla kindel, mis elu toob. Termodünaamika teise printsiibi kohta saab väga hea näite tuua õppetööga. Antud põhimõtte järgi on korrastamatusel tendents iseenesest kasvada ning korrastatusel iseloomulik kahaneda. Olles üliõpilane, tean, et ennast mitte käsile võttes, kohe semestri algul, võib tulevik olla raskem. Lükates kodutöid ja kontrolltöödeks õppimisi viimasele minutile, loon ma endale väga suure probleemi, sest aina uued kontroll- ja kodutööd tulevad peale. See tähendabki, et soovides korda hoida või luua, peab pingutama ja seda mitte tehes, kasvab korralageduse hulk veelgi suuremaks. Vastasmõjude arvestamise printsiibi seostaksin suhetega. Selle põhialuse kohaselt tuleb süsteeme, olekuid, protsesse ja kõike muud käsitledes silmas pidada nende võimalikke mõjusid üksteisele

Õigus
11 allalaadimist
thumbnail
64
ppt

ÕPPIMINE TÄISKASVANUEAS

ÕPPIMINE TÄISKASVANUEAS Kui mees ei tea, millise sadama poole ta purjetab, pole ükski tuul õige. (Seneca) Kadri Koha 2010 Millest räägime?  Õpimotivatsioon, enesemotivatsioon  Täiskasvanu õpivajadused ja eesmärkide püstitamine  Väärtused  Aeg ja efektiivne aja kasutamine  Enesearendamine, eneseuuendamine Motivatsioon  Movere (ld. k)- liigutama, liikuma panema  A. Maslow (1976)- inimest motiveerivad tema bioloogilisest loomusest tulenevad vajadused, mis on üldinimlikud ja kultuurist sõltumatud. Motivatsioon  Isiksuse omadus, kusjuures iga isiksus on kordumatu st inimestel on erinevad vajadused, ootused, hoiakud, eesmärgid  On teadvustatud protsess – inimese enda poolt kontrollitav ja suunatav  Täiskasvanu õpimotivatsiooni allikatena nähakse tema rahuldamata vajadusi Motivatsioon  Sisemine motivaator –enesereal

Õppe kavandamine
13 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Akadeemiline enesejuhtumine

hullemate nädalatega, tavapäevad on tunduvalt rahulikumad, samas saab kindlasti ennetada selliseid hulle nädalaid, kui tegevus oleks planeeritud kogu aeg. Töö juures mul ajaplaneerimisega probleeme ei ole, piisav enesekriitika, eneseteostamise vajadus ja ego distsiplineerivad aega kasutama väga efektiivselt. Tööl on kasutusel ,,do-do" list ja kalender pikema aja peale. Kodus on hoopis teised lood. Ajaröövlid on loomulikult kõige suuremad segajad, pigem need röövlid, mis on peidus minus endas. Keskkonnast tulenevaid oskan ma juba päris hästi blokeerida, näiteks ei ole probleem eirata telefoni kõnesid või jätta nutitelefon hääletult kapile, kui millegi olulisega tegelen. Sellega on minu tööandja ja tutvusringkond harjunud, ka perega planeeritud aeg on see, mil kõik mürad kõrvale jätan. Veidi raskem on ootamatute külalistega, mu oma venna perega, kes elab lähedal ja astub igal hetkel uksest sisse. Õnneks on nad nii omas

Isiksusepsühholoogia
2 allalaadimist
thumbnail
223
docx

Aforismid

Sellistel päevadel läheb kõik viltu , isegi asjade alustamine ei tule välja . Iga hetk võid lootuseltult nutma hakata, isegi teadmata, miks .. Mulle ei tee haiget see, et sa mu reetsid vaid see, et ma ei saa sind enam mitte kunagi usaldada. Iga minut, mille veedad kurvastades, sellega sa loovutad 60 sekundit õnne. Kas tead, kui sügav on meri, kui pikk on pilkane öö, kui valus on nutetud pisar, kui lahku viib meie tee!?! Milleks olla, kui keegi sind ei märka. Milleks tulla, kui keegi sind iialgi ei vaja? Valu saadab meid kogu elu. Minulgi on vahel valus, kui peitma pean pisaraid. Kui oled kurb,vaata uuesti oma südamesse ja sa näed, et tegelikult nutad sa sellepärast, mis oli sulle rõõmuks. Elu pole kurb, vaid elus on kurbi hetki. Kes sa enda arust oled? Tuled, lõhud ja lähed. Kuradi hästi arvad endast. Elas kord tüdruk, kellel oli mõmmi kõikjal kaasas, ta ei unustanud seda kuhugi. Ühel päeval

Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
16
doc

KLIENDITEENINDAJA KÄSIRAAMAT

ning samas ei tohi kõne ka liiga aeglane olla, et klient ära tüdineb. 17. Mul peab olema mõõdukas kiirus igas mõttes. Ma ei tohiks väga palju rahmeldada, sest see väsitab teda ennast ja ka teistel pole seda hea vaadata. Samas liiga aeglase tegutsemise korral jääb klient ootama ja saab pahaseks, et teda on ära unustatud. 18. Ma pean oskama õigesti alustada ja lõpetada erinevaid teenindussituatsioone. 19. Ma pean oskama oma tööd ja aega planeerida. See on vajalik selleks, et jõuaks kõik asjad tehtud ilma, et peaks ületunde tegema ja ettenähtust kauem aega tööl viibima. 20. Ma pean tundma hästi oma erialatööd ja omama piisavalt teadmisi sellest, mida ma müün ja klienditeenindusest üldse. 21. Ma pean oskama tellimusi vastu võtta. 22. Ma pean oskama meeskonnas töötada, samas mul peab olema ka enesekehtestamise oskus. 23. Ma pean oskama suuliselt ja kirjalikult klientidega suhelda. 24

Klienditeenindus
23 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Novell lõputust armastusest

Paratamatu elu California Tüdruk Sofia, kes armastab üle kõige merd ja loodust, haigestus ootamatult. Ta pole mitmeid aastaid juba väljas käinud, sest talle on diagnoositud immuunsuse puudumine. Esimene kord, kui tal tekkisid sümptomid, oli ta oma isa sünnipäeval, kes samal ööl hukkus. Ta hukkus, sest oli endast väljas ning üritas igati tüdrukule abi kutsuda. Nad pidasid isa sünnipäeva metsamajakeses, kus polnud levi, seega ta pidi otsima abi eemalt ning sõitma selleks mitmeid kilomeetreid. Selle ajaga, kui isa abi otsis suutis Sofia tervis kriitilise seisundi võtta ning tal tekkis haigus, millest keegi, mittekunagi lahti ei saa. Nüüd pole ta juba 5 aastat väljas käinud,mistõttu tal pole sõpru, ega ka normaalset elu. Ainukesed inimesed, kes tema olemasolust teavad on tema ema Eva, tema medõde, Carla ning Carla tütar Eliise. Tema isa suri tol ööl koos vennaga suures autoõnnetuses, mistõttu ta on üksiklaps ja elab emaga kahekesi. Arstid väidavad, et kui ta

Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
31
doc

aforismid

· Armastada ühte inimest, on raske. Varjata, seda armastust teise eest veelgi raskem. · Kõik pole kuld mis hiilgab, kuid mis hiilgas olid sina. · Elu on nagu film, aga elus ei saa sassiläinud kaadreid uuesti võtta! · Ma olen isekas , kannatamatu ja veidi ebakindel . Ma teen vigu , ma väljun kontrolli alt ja aeg- ajalt on minuga raske toime tulla , aga kui sa mu halvimate külgedega hakkama ei saa , siis põrgupäralt sa ei vääri mu parimaid külgi ! · Ma olen väike liivatera sinu suures liiva karjääris, mille kadumist sa tähele ei pane.Aga kui ma lendasin teise liivakarjääri, Panid sa mind tähele ja palusid et ma tagasi tuleksin, seda ma tegin, ja nüüd jälle see vana jant edasi ka läheb. Liivaterad kaovad, ja inimesed kaovad. Hoia neid ,kes sul veel alles on. ja ära lase neil olla see liivatera, mida sul tegelikult oleks vaja et üks kena liivaloss ehitada:) · Eile õhtul pimedas jalutades tundus nagu oleksin näinud sind, ku

Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tunded

3. keha Hing-vaim- keha ­ võib ka öelda ­ mõtted-tunded-keha. Seda osa, mis meile tundeid ei anna, selle osa me jätame maha. Tundeid on väga palju, see on energiate erinev sagedus. Sagedusi võite ise luua. Kui te tahate midagi luua või olla, siis peate ise uskuma "siin ja praegu" sellel hetkel, et ma olengi seda, või et mul see asi on olemas. Lapsed juba esimeses klassis ütlevad, et mina saan kapteniks, vedurijuhiks. Ta tahab seda iga päev, ükskõik, mida ta ka teeks, on tal see teadmine. Ta loob nii tugeva energiavälja, et ta saabki selleks. Ütleme: mina olen leppiv iseendaga, sellisega nagu ma olen. (Mis sellest, et vahel on halb tuju!) Kui olete nii öelnud, siis tuleb teie sisse meeldiv rahutunne. Tõepoolest, siis keha kogebki seda head tunnet ­ hea on olla! Lõpetame igasuguse võrdluse teistega. Alati jätke väikese uksepraokese lahti. Kui ütlete: mina olen terve!, siis on lõpetatud ­ mina olen täielikult terve

Psühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Nimetu

Selgus siis et ta on must vanem (kujutate ette ma olen klaasi vanim , nüüd siis tema ...ooo eei ) ja hullem tibi kui mina (issand temaga läheb raskeks.) Nimi on tal Kaire ,ei tea kes küll paneks oma lapsele siukse nime . Järsku tuli mu juurde Kerli "Youks kuule sa seda Kairet tead ? Pidi mingi hull chick olema, kõik mingi sõbrustavad temaga ." "Hey Kerli , mida mina olen siin pomo mina olen chick, whf! Kurat ta rikub mu elu !" "Issand ta tuleb , ma peidan ennast pingi alla, äkki ta ei märka mind ."(Kerli) "Issand sa oled hale." "Hey , kuule kuulsin et oled siin meie pomo Angela,irw mis nimi.. muide ma olen nüüd klassi vanem mitte sina !" " Hey kuule ära ülbitse , või saad molli!" "Oi vaat kes nüüd möliseb ..ettevaatust mul on turvames olemas." Tema turvamees oli meie klassi vanim ja lollim poiss Mikk. "Oi tsau Mikuke , muide su isa helistas mulle ja ütles et sa ruttu koju tuleksid ning plikadest eemale hoiaksid!" "Päriselt vä .. ok ma siis lähen nüüd .Tsau Kaire"

11.klass
15 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sekretäritöö Praktikaaruanne

. 7 5.2 Isikukaartide täitmine Sellel kevadel otsustas juhatus muuta meie töösisekorraeeskirja ning sellega seoses sain mina ka endale mõned ülesanded täitmiseks. Esmalt, kui eeskiri oli valmis saadud, anti minu kätte mustand, et saaksin selle üle vaadata. Tuli kontrollida kogu keeleline pool ja käiku panna kõik koolist omandatu. Teiseks oli vaja mul endal sellega põhjalikult tutvuda, et hiljem allkirju kogudes ma hätta ei jääks. Kui eeskiri oli trükki lastud, tuli mul kui ajutisel sekretäril tegeleda asutuses olevate isikukaartide täitmisega. Igal inimesel meie ettevõttes on oma kaart ning sinna pannakse kirja kõik omandatud juhised, tööriided ja isikukaitsevahendid. Vastu antakse töötajate poolt allkirjad. Ühesõnaga minu ülesanne oli kirjutada igale isikukaardile eeskirja nr ning kehtima hakkamise kuupäev. Edasi ootas mitu päeva tootmises ringi kõndimist, et inimestega rääkida ning arutleda

Sekretäritöö
120 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Aforismid

pühapäev, 7, märts 2010 Aforismid. - Kui sa olemas oled siis nähakse su vigu , kui sind enam ei ole , igatsetakse seda perfektset inimest . - Dont call me, if you need me . - Olen ilus seestpoolt.. Väline ilu on lihtsalt lisavarustus. - Küll on kahju , et ma ei ole selline nagu teised tahaksid , et ma oleksin. Küll on kahju , et olen just selline nagu ma olen. Küll on kahju , et kõik minus pettuma peavad. Kahju on mul ka sellest , et tegelikult ei ole mul millestki kahju. - Mul on ilus elu - head sõbrad , parim poiss-sõber & toetav pere. Kõik on täpselt nii nagu olema peaks... Tegelikult mulle meeldib valetada , & ka see oli vale... Aga ilusat sorti vale. Kõik on tegelikult otsevastupidi , nii nagu olema ei peaks. - Ma ei saa öelda , et armastasin Sind esimesest silmapilgust. Kui Sind esimest korda nägin , ütlen selle ausalt välja , ei sallinud ma Sind üldse

Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Eesti keele kirjandus loovtöö luuletuste kohta

Ma käin siin nii salaja, et kui sina tuled olen mina juba läind. Paari aasta pärast olen nii lihastes, et sa mõtled kuidas see võimalik. Sa jõusaalis ei käi ju, aga lihased tulevad lihtsalt. See pole võimalik. Ütleme nii, ma olen ninja. Sina lähed jõusaali, mina olen seal juba olnud kaheksa tundi. Aga sa ei märka mind. Niiet ära ülba siin. 2.6. Räppar Räpparil suits näppus. Püss püksis ja valmis laskma. Keegi ei tea temast midagi. Ta liigub nagu ninja. Ta ei saa kuskil ringi kõndida, kui tänaval on siis kõik tema kõrval. Ta teeb seda mis talle meeldib. Aga ikka tulevad inimesed tema juurde. Tahaks olla üksi. Hoida kätt püsti,

Eesti keel
60 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Mina ja Minu Maailm on väsinud vihkamast

Ma ei ole ainus, kes vihkab, ka minu sõbrad ja tuttavad, terve inimkond tunneb või on tundnud seda emotsiooni. Vahel kui sellele mõelda tundub see nii õõvastav ja hirmu tekitav, et minu loomuses on konflikte tekitada ja nende baasil siis vihata ja see nagu annaks õiguse teistele halba tekitada. Viha tundes teen ma halba ainult ise endale. Nõustun viha osas Luule Viilmaga, kes jõudis enda elu jooksul kirjutada päris mitu eneseabi õpikut väitis, et :" Viha minus on stress. Viha olemasolu tõmbab viha ligi ja viha kasvab" (Viilma 2003). Ometigi olen ma sellest väsinud ja tüdinud. Järgnevad näited vihkamise kohta on kõik isiklikku laadi ja sellest tuleneb essee pealkiri :"Mina ja Minu Maailm on väsinud vihkamast". Hakates mõtlema sõna ,,vihkama" tähenduse peale ei oskagi seda kuidagi väga täpselt defineerida. Viha ja vihkamist ning sellega seonduvat võib pidada emotsiooniks, mis on kõige rohkem maailma muutnud ja seda kahjuks halvemaks.

Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Suhtlemine moodustab väga suure osa meie elust

eneseväljenduse oskus. Kui me alustame suhtlemist võõra inimesega, siis on ülioluline esmamulje. Hiljem on esmakohtumisel saadud muljet väga raske muuta. Suhtlema hakkamise esimeseks etapiks on kontakti võtmine teise osapoolega. Kui me siseneme kellegi teise territooriumile on oluline, et me ei tormaks uisapäisa teise territooriumile, ehk oluline on koputada ning kindlasti tuleb oodata ,et meid sisse kutsutakse. Samuti tuleb tähelepanelik olla, et "Tere!" ei jääks nö ukse vahele. Ainuüksi uksest valesti sisenemisega võib juba esmamulje ära rikkuda ning hiljem endast head muljet jätta on juba raske. Vahel jääb mulle mulje , et inimestel on väga raske seda ,,Tere!" üle huulte saada. Kui ma tulin siia kooli, siis pani mind väga imestama, et paljud kaasõpilased tulevad klassi ja ei ütle mitte silpigi, see ei jätnud eriti head muljet. Peab ütlema, et mõned neist pole siiani teretama hakanud. Minu jaoks on ,,Tere

Suhtlemispsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Stress

11 Kui eesmärgid on selgelt sõnastatud, häälestub mõistus märkama rohkem võimalusi nende saavutamiseks. Olles midagi planeerinud 3-5 aastat ette, määratle ka see, millega peaksid valmis saama kahe, ühe, poole aasta pärast.(2) Eesmärkide saavutamise etapid peaksid olema kavandatud nii, et teaksid, millega alustad homme, tuleval nädalal, järgmise kuu alguses. Üksikuid tegevusi saab planeerida mitte kauem kui 3-6 kuuks ette. Siit edasi näitab juba asjade käik, mida ette võtta või mida kõrvale jätta. Kui eesmärgid on väiksemateks lõikudeks jaotatud, tuleks leida kindel aeg nende poole rühkimiseks. Kuid kui millelgi on võimalik untsu minna, siis see ka untsu läheb. Seetõttu peaksid olema valmis oma sihte vajaduse korral muutma. Mõne kuu möödudes tee kavandatus inventuur: kas eesmärgid on ikka realistlikud?, mida teha teisiti?, kas jääda seatud eesmärgile truuks

Psühholoogia
59 allalaadimist
thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

«Käi siit minema!» «Käi ise!» «Mina ei lähe.» «Mina ka mitte.» Nii nad seisid seal, kummalgi üks.jalg viltu vastu maad toetatud, teineteist kõigest jõust tõugates ja vihaselt põrnitsedes. Kuid kumbki ei saanud teisest jagu. Pika rabeluse järel, mis pani mõlemad õhetama, lõdvendasid nad valvsalt ning ettevaatlikult pingutust ja Tom ütles: «Sa oled argpüks! Kaeban su peale oma suurele vennale: tema võib su oma väikese sõrmega maha lüüa, ja ma ütlen talle, et ta seda teeks.» «Arvad, et ma su suurt venda kardan? Minul on palju suurem vend kui sinu oma, ja ta võib sinu venna üle selle aia visata.» (Mõlemad vennad olid välja mõeldud.) «See on vale.» «Sinu sõnad ei tee seda veel valeks.» Tom tõmbas suure varbaga joone tolmu sisse ja ütles: «Katsu sellest üle astuda, ja ma soen sind nii, et sa ei suuda enam püsti tõusta. Igaüks, kes riskib seda teha, on lambavaras.» Võõras poiss astus kähku üle joone ja ütles:

Kirjandus
184 allalaadimist
thumbnail
130
rtf

Amundsoni raamat

4636 Aktiivne Aktiivne Aktiivne 116 254 96 118 ne Aktiivne Aktiivne nKuivne Aktiivne Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine kaasamine kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne Aktiivne Aktiivne Aktiivne kaasamine kaasamine Kaasam kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine ine Aktiivne kaasamineProbleemi m??ratlemise ?lesanded 87 N?ustamise

Psühholoogia
34 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Psühholoogia

Kindlasti ka see, et minu sõbranna mind mitmeid kordi alt vedas ja lastega praktiliselrt põõsaalla jättis. Kuigi mina usaldasin teda 100% (tänase seisuga mul ei olegi õiget sõbrannat, kuna ma ei julge ennast kellegile täielikult avada- isegi mitte oma mehele). Pean õppima inimeste juttule mitte vahele segama. Seega on mul vaja õppida aktiivset kuulamist, läbirääkimisoskust. Tunnen puudust enesekehtestamise oskusest, ilma et teistele liiga teeks. Olen liiga leebe ja järeleandlik. Müüja/teenindaja suhtlemiskompetentside analüüsiskeem (NÄIDIS) Hindaja: õpperühm...TÕ13MK.................................... õppuri nimi...Varje Taavet.................................... Hinnatav (näiteks nr 1):...............1................ Hindamine skaalal: 1 - ei, 2 - pigem ei, 3 - pigem jah, 4 ­ jah Max võimalik: 112 punkti (4*28) Hinnang kujuneb vastavalt: Hinne 5 ­ 100-112 punkti, hinne 4 ­ 78-99 punkti, hinne 3 ­ 56-77

Suhtlemispsühholoogia
62 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Aforismid ja autorid

Maja kaunistuseks on sõbrad, kes seda külastavad. R. W. Emerson Ilu on jõud, naeratus tema mõõk. C. Reade Kui armastus pöörab maailma, siis huumor on pöörlemistelg. Iga päev on lehekülg sinu eluloas. Araabia vanasõna Õnnelik on see, kes on õnnelik oma kodus. L. Tolstoi Kõige vanem sõprus peab olema kõige armsam nagu kõige vanem vein. (Cicero) Vanasti oli mul palju muresid ja mul polnud kunagi igav. Mured on hea meelelahutus. (A. France) Parem on olla rikas ja terve kui vaene ja haige. (Inglise vanasõna) Mida sa hoiad enda tarvis, selle kaotad, mille aga ära annad, selle hoiad endale. (A. Munthe) On kaks valguse andmise viisi: olla küünal või peegel, mis seda peegeldab. (E. Wharton) Kellel on nõrk iseloom, see ei ole inimene, vaid asi. (S. R. N. Chamfort) Suur inimene näitab oma suurust sellega, kuidas ta kohtleb väikesi inimesi. (T. Carlyle) Kes ei ole kunagi lootnud, ei tunne kunagi meeleheidet. (G. B

Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

sa oled teinud rohkem kui mistahes saatus, et mind õnnelikuks muuta. Sa oled teinud seda ainsagi puudutuseta, ainsagi sõnata, ainsagi viipeta. Sa oled teinud seda, olles sina ise. Võib-olla sõbraks olemine just seda tähendabki. Jumal andis meile kaks silma et näha , kaks kõrva et kuulda , Kaks kätt et tunda , Kuid miks jumal andis meile ühe südame ? Sellepärast et teise me ise ülesse leiaks . Ma armastan seista vihmas , sest keegi ei märka et lisaks taevale nutan ka mina # Ma nutan iga päev lootes, et kunagi saavad pisarad otsa . # Sa läksid ära , ja võtsid mu südame kaasa , lootuses , et me kunagi ära lepime ! # Mõnikord On Elus Mul Täielik Siiber . Mõnikord Tahaks Öelda Oma Kallitele Inemestele " Hüvasti! " Ning Minna . Mõnikord Tahaks Minna Sillale . Ning Sealt Alla Hüpata . Mõnikord Tahaks Olla Lind , Et Lennata Ära Kaugele Kugustesse . Mõnikord Tahaks Oma Majast Mööda

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
132
doc

DEPRESSIOON

DEPRESSIOON 1. Sissejuhatus Depressioon on piinav. See on võimetuks tegev haigus, mis tabab igal aastal miljoneid inimesi, tekitades tohutut ahastust, segades argitoimetusi, perekonnaelu ja tööd, suurendades kehaliste haiguste ohtu ning viies vahel koguni enesetapule. Ometi on depressioon täiesti ravitav haigus, nagu ma käesolevas raamatus selgeks teen. Paraku ei saa enamik depressioonis inimesi mingit ravi ega teagi, et abi on täiesti kättesaadav. Üks depressiooni piinavamaid aspekte on abitus- ja jõuetustunne, mis masenduses inimesi sageli valdab. Võib-olla tunnete end olevat lõksus, võimetu üle saama hirmsast meeleheitest ja lootusetusest. Võimalik, et sõbrad, kes teie pärast muretsevad, üritavad teil tuju tõsta, öeldes: "Küll see üle läheb... Leia kõigest midagi head..." Enamjaolt ei suuda se

Arengupsühholoogia
22 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Ristumine peateega ehk Muinasjutt kuldsest kalakesest

Huvitav, OSVALD: Ole rahulik, sõber Roland. Sellist millise summani on sinu, noore mehe pakkumist tehes ei mõtle ma sinust midagi unistused küündinud? Miljon krooni – mida halba või väiklast. Samuti ei puuduta ma kõike selle eest saab! Aga on palju asju, Laurat. See on minupoolne ettepanek ja mida ei saa, Roland. Miljon krooni ei ole vägisi ei kavatse ma ühtegi sammu astuda. mitte midagi. Palju see dollarites teeks? Sul jääb üle kas nõustuda või mitte. ROLAND: Mis asi? ROLAND: Aitab! OSVALD: Mitu dollarit on miljon krooni? OSVALD: Kümme miljonit dollarit. ROLAND: Jaga kümnega. Kakskümmend miljonit. Viiskümmend OSVALD: Tähendab – võtan ühe nulli miljonit. Ma ei aja udujuttu. See raha on lõpust ära? Sada tuhat dollarit. Oota üks reaalselt olemas. Sularahas. Kuuled mind? hetk

Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Põhjalik sissejuhatus filosoofiasse

*Eetiline relativism toetub tavaliselt: 1) konstruktivistlikule postisioonile: kõik ühiskondlikud reeglid tekivad ühiskondlike praktikate käigus, järelikult on reegleid nii palju kui on erinevaid praktikaid. Moraalireeglid tuletatakse praktikast. N: meie elureeglid tulevad meie igapäevastest harjumustest. 2)kontekstide võrreldamatuse positsioonile: konkreetset tegu on mõttekas eetiliselt hinnata ainult kehtiva kultuuri kontekstis. On see eetiliselt õige nõuda, et mingi maa rahvus ei teeks asju, mis nende jaoks on tavaline? N: Ütleme Hiinlastele, et ärge sööge pulkadega, kasutage kahvlit; ütleme islamimaade naistele, et ärge laske end ümber lõigata, sest mujal nii ei tehta ja teilt võetakse õigus tunda naudingut. ?? See ei oleks eetiline, sest eetiline relativism eeldabki erinavate kultuuride ,,sõda", kuna erinevad kultuurid toimivad erinevalt. Vastuväited: 1. Kas orjuse kaotamist tuleks hinnata kui muudatust töökorralduses või kui moraalset progressi 2

Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Ristumine peateega

OSVALD: Jah? ROLAND: (paus) Käisime koos lasteaias. OSVALD: Jah? ROLAND: (paus) Sõimes. OSVALD: Milline ta välja näeb? ROLAND: (paus) Punase juuksetutiga ja roosades sipupükstes. OSVALD: Ja olete hiljem ka kohtunud? ROLAND: Ei tea küll, et oleks? OSVALD: Briljantne. ROLAND: Ma ei ole saanud rahulikult asja üle mõelda. OSVALD: Tulemus oleks sama. Sinu äsjase esinemise põhjal võin arvata, et sinu varandus on üsna pea mitmekordne. Mul on sinu üle hea meel. Muidu jääks mu süda väga valutama. (Osvald ajab nagu kogemata ahjuroobi maha.) ROLAND: Ma ei suuda millestki aru saada. Mis siis nüüd on? Ja kes ma olen? Ja kuidas me... (Osvald saadab terava pilgu.) OSVALD: See kõik võtab aega. Aga varsti hakkab väga hea. Paari nädala pärast ROLAND: Ja mida ma emale-isale ütlen? OSVALD: Proovi vaiksemalt mõelda, kuuled, tagatoas ärkas keegi üles. Huvitav kes seal on? Mis sa arvad? ROLAND: Ei oska arvata. 7. stseen

Kultuur
36 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Teabeväli

Marie Udam Kolme põlvkonna teabevälja analüüs Sissejuhatus kommunikatsiooni ja meediasse (SOZU.04.076) Tartu 2011 Sissejuhatus Selles analüüsis võrdlen enda, oma ema ja vanaema teabevälju ajal, mil nimetatud isikud on 20-aastased. Ma olen sündinud aastal 1991 ja analüüsin oma teabevälja praegusel infoallikate poolest rikkal ajal ehk aastal 2011. Minu ema Ulvi on sündinud aastal 1964, seega vaatlen tema teabevälja 1984. aasta paiku, mil inimeste elu ja meediat kontrollis rangelt Nõukogude riigi võim. Minu vanaema Aili-Tiia on sündinud 1938. aastal ehk uurin tema teabevälja aastal 1958, mil Eesti alad olid samuti Nõukogude okupatsiooni all, kuid mil oli kätte jõudnud sulaaeg. Uurin, kust oleme saanud teavet, millised teemad meid on huvitanud, milliseid teadmisi, väärtusi ja käitumisnorme oleme neist ammutanud. Annan ülevaate enda, oma ema ja van

Sissejuhatus kommunikatsiooni...
137 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Minu kirjandite analüüs

Minu kirjandite analüüs I. Sisu Gümnaasiumis olen kirjutanud kokku 13 kirjandit. Põhilised teemad on tulevik, eluprobleemid, keskkonnasaaste, andekus, õnn. Hinded olid enamasti kolmed, kuid oli ka üks neli ja üks kaks. Kirjandid on järjest pikemaks muutunud, kuid ka kirjavigu on juurde tulnud. Punktid on enamasti kolmekümne-neljakümne ringis. Kirjanduslikke näiteid ei kasuta eriti. Olen toonud näiteid Sophoklese ,,Kuningas Oidipus", Nabokovi ,,Lolita". Tekstid on tavaliselt teemasse, kuid toodud väiteid ei aruta piisavalt. Mõttet jäävad tihti poolikuks. Pean rohkem oma väiteid tõestama ja järeldama. Ning küsimustele vastused leidma. II. Õigekiri Õigekiri on hinnatud rahuldavaks. Kirjandis on 8-11 kirjaviga. · Häälik Proffesionaaliks - proffessionaaliks · Kokku- ja lahkukirjutamine Keskkonna probleeme ­ keskkonnarobleeme, liiklus vahendid ­ liiklusvahendid, päikese energia ­ päikeseenergia, elektri energia ­ elekt

Eesti keel
86 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun