Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kiusamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on kiusamine ?

Lõik failist


Mis on  kiusamine ?
Kiusamine on väärkohtlemise vorm, mis 
esineb oma tegevuse või käitumisega 
kellegile sihilikult ebameeldivuste 
tekitamises. Kiusamine võib olla  sõnaline
füüsiline või psühholoogoline.
Kiusamise  põhjustest….
Inimesi narritakse tihti selllepärast, et nad 
on teistest erinevad (välimuse, kehakaalu, 
edukuse, majandusliku seisu, oleku või riiete 
pärast). Põhjuseid on kindlasti veel aga need 
on põhilised.
Kiusajad
Kiusajad üldjuhul loodavad kiusamisega saada ise edu, 
rohkem sõpru või kuulsust .
Paljud kiusajad pressivad isegi raha välja, sest neil ei ole 
seda või ei taha enda oma kulutada. Kiusajad valivad 
alguses enda ohvriks neid kes ei julge ja ei suuda talle vast 
hakkata. Kui  kiusajal  on oma grupp kus on veel selliseid, on 
kiusajal julgem   kiusata ka teisi, sest ta pole üksi ja arvab, et 
saab kõigist jagu.
Lood neist keda kiusatud
Nohik- noritakse teda, sest ta hinded on 
paremad kui mõnel ja on väga eeskujulik 
õpilane, aga äkki on tema soov saada elus edasi 
ja soovib kõrget tulemust ja suuremat haridust, 
mitte nii nagu paljud kes loodavad, et saava 
Mcdonadisse tööl või koristajaks.
***
Poiss kes käib mitu päeva samade riietega- isegi kui 
need määrdunud on ja kiusajad ütlevad tema kohta 
ROTT /KALTS võibolla ta vanematel ei ole piisavalt 
võimalusi, et oma lastele parimat lubada või on tal 
palju õdesi-vendi kes on ka vaja vanemate poolt ära 
toita. Võibolla tal polegi vanemaid ja ta peab ise 
hakkama saama. 
Kokkuvõte
Loovtöö  tegemine andis mulle rohkem 
kogemusi ja tedmisi, arendasi selle käigus ka 
ennast. Loovtöö käigus suhtlesin inimestega 
ja õppisin rohkem koostööd tegema  teistega
Üldjuhul arvan, et loovtöö läks hästi ja 
edukalt.
KIUSAJALE
Saage inimesed aru, et kui  kiusaja kedagi kiusab ja arvab, et 
saab sellega rohkem sõpru või rohkem kuulsust? Kahjuks 
pean vastama eitavalt. Kiusamisega  ei saavuta midagi. 
Mõelege ennem kui te kellegile midagi ütlete või kiusate, 
sest te ei tea midagi mis selle inimesega on ja mida ta 
tunneb. Ära tee inimesele seda mida ei taha, et sulle 
tehakse. Ja nüüd on küsimus kas sa tahaksid, et sind 
kiusatakse? 

Document Outline

  • Mis on kiusamine?
  • Kiusamise põhjustest….
  • Kiusajad
  • Lood neist keda kiusatud
  • ***
  • Kokkuvõte
Vasakule Paremale
Kiusamine #1 Kiusamine #2 Kiusamine #3 Kiusamine #4 Kiusamine #5 Kiusamine #6 Kiusamine #7
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-02-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor cathyuza Õppematerjali autor
Räägib sellest, et miks kiusatakse, mis on kiusamine jne...

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
docx

Koolikiusamise õpimapp

sotsiaalpedagoogika ainega. Peale selle on mind alati huvitanud õpilased, kes on kiusatavad. Me arvan, et hetkel on antud teema meie ühiskonnas väga aktuaalne. Koolikiusamist esineb nii õpilastel omavahel kui õpilaste ja õpetajate vahel. Koolikiusamine on terav sotsiaalne probleem,, mida tuleb ette pea kõikides koolides. Kiusamisel on hävituslik mõju õpikeskkonnale, see võib põhjustada tõsisemaid vägivallaakte ja koolist väljalangemist. Oma töös selgitangi välja, mis on kiusamine, selle liigid, mida kiusamine inimesele põhjustab ja kuidas koolikiusamisega võidelda. MIS ON KOOLIKIUSAMINE ? Kiusamine on enamasti haiget tegev ja tehtlik agressiivne käitumine, mis võib tihti kesta kaua, nii nädalaid, kuid ja isegi aastaid. Koolikiusamine on koolivägivalla üks väljendusvorme, mis võib kiusatavale jätta jäljed kogu eluks. Koolikiusamisega tegelemiseks on vaja eriteadmisi ja kogemusi, objektiivset suhtumist ja soovi olukord

Sotsiaaltöö
thumbnail
31
docx

KOOLIKIUSAMINE

............ 3 1.Mõisted................................................................................................................ 4 2.Koolikiusamine.................................................................................................... 4 3.Kiusamise avaldumine......................................................................................... 6 4.Mis on küberkiusamine?...................................................................................... 8 4.2 Kuidas kiusamine toimub?............................................................................9 5.Kuidas märgata kiusamist ja vajadusel sekkuda?..............................................10 6.Mida võiks ette võtta kool ja koolitöötajad?.......................................................11 6.1 Mida võiks õpetaja teha klassi positiivse õhkkonna loomiseks?..................14 7.Vanemate roll kiusamisel?................................................................................. 16 7

Ühiskond
thumbnail
10
docx

Kiusamine koolis ja selle mõju inimese hilisemale elule

EPEDH-1 Tallinn 2012 Kiusamise definitsioon Kiusamine on ühe või mitme inimese negatiivne ja sageli agressiivne või manipuleeriv tegu või teatud aja jooksul korduvad teod teise inimese või inimeste suhtes. See on väärnähtus, mis põhineb jõudude ebavõrdsusel. Kiusamine sisaldab järgmisi komponente: 1. Kiusajal on rohkem võimu kui kiusataval. 2. Kiusamine on sageli organiseeritud, süstemaatiline, varjatud. 3. Kiusamine on mõnikord olukorra ärakasutamine, kuid kord alanud, on tõenäoline, et see ka jätkub. 4. Kiusamine esineb teatud aja jooksul, kuigi ka süstemaatilistel kiusajatel võib esineda ühekordseid juhtumeid. 5. Kiusamise ohvrit haavatakse kas füüsiliselt, emotsionaalselt või psühholoogiliselt. 6. Kõigil kiusamiste juhtumitel on kas emotsionaalne või psühholoogiline aspekt. Kiusatakse neid, kes...

Arengupsühholoogia
thumbnail
21
docx

Koolikiusamine Tartu Tamme Gümnaasiumi 9. ja 10. klassides

9. ja 10. klassides Uurimistöö Juhendaja Merily Tensing-Kruusla Tartu 2013 Sisukord Sissejuhatus Oma töös uurin Tartu Tamme Gümnaasiumi 9. ja 10. klassi õpilaste kiusamiskogemusi. Selgitan välja kummas klassis esineb rohkem kiusamist. Uurin, kas koolikiusamist esineb enam füüsilises, verbaalses, sotsiaalses, väljapressimise või virtuaalses vormis. Töö eesmärk on mõista, kas kiusamine esineb rohkem 9. klassis, kus klassikaaslased tunnevad üksteist mitmeid aastaid või 10. klassis, kus klassikollektiiv ning uute klassikaaslaste suhted ja rollid on uued. Minu uurimustöö teema on tähtis, kuna koolikiusamine on koolikeskkonnas alati aktuaalne olnud. Kiusamine mõjutab palju kiusatava suhteid teiste inimestega ning tema edaspidist elu ja toimetulekut. See teema on ka minu jaoks tähtis, kuna olen isiklikult kiusamist kogenud oma klassikaaslaste poolt. Kiusamine, mis oli mulle

Inimeseõpetus
thumbnail
16
docx

Õpimapp: Koolikiusamine

sotsiaalpedagoogika ainega. Peale selle on ühel meist ka endal olnud kokkupuude koolikiusamisega. Me arvame, et antud teema on meie ühiskonnas väga aktuaalne. Koolikiusamist esineb nii õpilastel omavahel kui õpilaste ja õpetajate vahel. Koolikiusamine on terav sotsiaalne probleem, mida tuleb ette pea kõikides koolides. Kiusamisel on hävituslik mõju õpikeskkonnale, see võib põhjustada tõsisemaid vägivallaakte ja koolist väljalangemist. Oma töös selgitame, mis on kiusamine, selle liigid, mis kiusamist põhjustab, kuidas koolikiusamisega võidelda ja muud sellist. Allikatena kasutasime Sonia Sharpi ja Peter K. Smithi "Võitlus koolikiusamisega" ja Helve Kase "Vaikijate hääled". Esimene neist pakub juhiseid turvalise koolikeskkonna loomiseks. Viimases on aga vaid üks peatükk, mis räägib koolikiusamisest. Seal on tehtud intervjuu Lasnamäe Üldgümnaasiumi direktoriga, kes kirjeldab olukorda oma koolis. Töö algab koolikiusamise selgitamisega

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
21
pdf

Küberkiusamise esinemine ja sellele reageerimine Kärdla Põhikooli II ning III astme õpilaste seas

Uurimistöö Markus Vaht 8.A klass Juhendaja: Tiina Viisut Kärdla 2020 SISUKORD SISSEJUHATUS ........................................................................................................................ 3 1. MIS ON KIUSAMINE JA KÜBERKIUSAMINE ................................................................ 4 2. KÜBERKIUSAMISE SAGEDUS JA AVALDUMINE ........................................................ 5 2.1 Küberkiusamise sagedus................................................................................................... 5 2.2 Küberkiusamise avaldumine............................................................................................. 5 2.3 Interneti platvormid küberkiusamiseks .......

Koolipsühholoogia
thumbnail
29
docx

Sotsiaalpedagoogika

inimesele). Kiusamise tunnusjooned: Tahtlik Korduv iseloom ­ praktikute jaoks väga oluline tunnusjoon: kui üks laps lööb teist last ühe korra ­ siis on see tüli, haiget tegemine; aga ta lasp pole kiusamise ohver Tasakaalu puudumine võimusuhetes ­ kiusaja kas päriselt ohvrist suurem v ohver tajub teda endast suuremana, tugevana (ei pea olema füüsiliselt) Roges (2011): kiusamine sotsiaalsetes kooslustes on seletatav sellega, et rakendatakse oma moonutatud arusaama sotsiaalsest võimust. Rogers jagab kiusajad kolmeks: - ühed: sõidavad lihtsalt teistest üle, empaatiavõime puudub, tegutsevad omakasu nimel; liidrid, selle käigus teiste peale lihtsatl ei mõtle ­ sageli edukad elus. - Teised: kasutavad teadlikult ära võimu, teadlikult kasutavad teisi ära, manipuleerivad, et saavutada kõrgem positsioon.

Sotsiaalpedagoogika teooria ja praktika
thumbnail
33
rtf

Uurimustöö Laps-Vägivallaohver

õpilastele esitati küsimustik, milles oli toodud 17 erinevat situatsiooni, mida lapse- ja noorukieas võidakse tajuda kui seksuaalselt ahistavat või vägivaldset (Rosental & Tilk 1999). 70% vastanutest väitis, et nad on läbi elanud vähemalt ühe esitatud 17 situatsioonist (pooled poistest ja 83% tüdrukutest). Viiendik jaatavalt vastanutest on märkinud ühe situatsiooni ning sama paljud kaks erinevat olukorda. Kõige sagedamini on kirja pandud sihilik füüsilise kontakti otsing (46%), kiusamine korduvate telefonikõnedega (26%) ning ohvri soole viitavad siivutud ettepanekud (22%). Tüdrukute väitel on kõige sagedamini tegu sihiliku füüsilise kontakti otsimisega (3/5 vastanutest), poisse aga kiusatakse seksuaalse sisuga telefonikõnedega (24%). Mõtlemapanev on fakt, et peaaegu iga kümnes neiu on läbi elanud olukordi, mida ta tõlgendab kui vägistamispüüdu, 6% märgib, et nendega on üritatud suguakti ebaloomulikul viisil, ning 3% väidab otsese vägistamiskogemuse olemasolu

Ühiskond




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun