ise, mida teevad. Juhatajal on kombeks käia üritusel kontrollimas, kuidas töötajad hakkama saavad. Ürituse lõppedes saavad teenindajad juhata käest noomida. Kes tegi, mida ja kuidas valesti. Ja selline juhatajapoolne käitumine on alati suuremate ürituste lõppedes. Ühelt poolt on juhataja vaba ehk mittesekkuva liidri stiiliga juht - väldib võimu ja vastutust! Teiselt poolt on aga autokraatliku stiiliga pidev kontroll ja noomimine. PROBLEEMI MÄÄRATLEMINE Miks organisatsioonis puudub korrektne, kiire ja organiseeritud teenindus? Töötajatel (eriti asendus teenidajatel) puuduvad kindlad töö ülesanded, puuduvad reeglid. Ei peeta kiirkoosolekuid (enne suurema ürituse algust), ei koolitata oma uusi ega ka varem tööle asunud töötajaid. Juhataja ei premeeri töötajaid töö tulemuste eest. Ei korraldata kuu koosolekuid või muid kollektiivseid koosviibimis, kus saaks rahus läbi arutada töö ülesandeid ning tehtud vead, uuendused, parendused, ettepanekud
raames sõlmitakse uusi tutvusi ning juhataja sõnul on nii mitmegi ettevõttega koostöö alguse leidnud just kliendipäeva raames. Kohvikus informatsioon liigub kolmel erineval viisil: · ülevalt alla · horisontaalselt · alt ülesse Ülevalt alla liikuv sõnum näitab juhtimistegevust, horisontaalselt liikuv sõnum inimestevahelist koostööd ja ülesminev info töötajate kaasatust ja rahulolu. 2.3.. Ametlik ja mitteametlik suhtlemine. Eric Berne`i järgi igas organisatsioonis või kollektiivis eksisteerib kolm tasandit ehk ego-seisundit, mida inimesed kasutavad suhtlemisel teiste inimestega: laps, täiskasvanu ja vanem. Igal tasandil on oma head ja halvad jooned. Kõigil kolmel tasandil on suur tähtsus, sest üheski inimeses ei esine ükski tasand puhtal kujul. Inimesel on kasulik välja töötada mõni tehnika, eriti kollektiivis suheldes ebameeldivate situatsioonide vältimiseks.
valmistatud tooteid kauplustest. Kohvik kasvatab väga palju juurvilju, puuvilju ja marju ise. See annab ettevõttele kasu ja saab pakkuda kodumaist toorainet. Ettevõtte ise valmistab ka õunamahla, oma õuntest. Hinnakujundus: Mida toote eest küsida, millise hinnatasemega turule siseneda ja millisega seal püsida? - on väga oluline küsimus iga ettevõtja jaoks. Toodete hinnad Treegeri kohvikus kujunevad vastavalt Paide linna inimeste ostuvõimele. Osad hinnad tuleb kujundada vastavalt eelarvele. Mõni kord kujundatakse hind kokkuleppes klientidega. Ettevõtte saavutab oma eesmärgid tarbijate vajaduse rahuldamiseks ja kasu saamiseks. Suuremad tarnijad on: · Aida OÜ piima ja vorstitooted. · AS Balt-Hellin kondiitri tooraine. · Vilmix OÜ kondiitri tooraine. · Viciuani Baltic OÜ kalatooted. · Sacco OÜ puhastusvahendid. · AS Maag Grupp lihatooted.
2012 Sisukord Sissejuhatus..................................................................................................................................3 1. Ärieetika..............................................................................................................................5 1.1. Probleemid ettevõttes..................................................................................................5 1.2. Eetiline juhtimine........................................................................................................6 2. Probleem , eesmärk ja ülesanded........................................................................................8 2.1. Metoodika....................................................................................................................9 2.2 Intervjuu.............................................................................................................
külastada oma raha eest. Igal kliendil on omad soovid, teenindamine võtab kaua aega ( kui iga inimese teenindamine võtab 30s või isegi rohkem, siis kulub selleks juba tund). Kohvik on sel puhul töö organiseerinud nii, et valmistab ette kolmest praest koos joogiga koosneva komplektlõuna ühe hinnaga. Praed tuuakse järjest baariletile, ning teenindamine läheb sujuvalt ja kiirelt. Arvlemine toimub koheselt sularaha, kaardimakse või arve esitamise teel ülekandega. Suurema hulga inimeste teenindamiseks kasutatakse ka rootsilauda, mis kiirendab tööprotsessi. Töötajatel on ettenähtud sanitaarriietus. Regulaarselt töötajad läbivad toiduhügieeni koolituse, sanitaarkontrolli, ettevõtte poolt korraldatakse täiendkoolitusi, võimaldatakse osa võtta toidumessidest. Ettevõte saavutab oma eesmärgid tarbijate vajaduste rahuldamiseks ja kasu saamiseks. Treegeri Kohviku OÜ on organisatsiooniturg -- ettevõte, kes ostab tooteid ja teenuseid edasiseks
............ 5 1. EESTVEDAMINE JA LIIDRIKS OLEMINE......................................................7 1.1LIIDRI MÕISTE JA EESTVEDAMISE OLEMUS ............................................................ 7 1.2LIIDRI EELDUSED JA TUNNUSED.............................................................................7 1.3LIIDRI TÜÜBID......................................................................................................10 1.4EESKUJUKS OLEMINE JA EESTVEDAMISE TÄHTSUS ORGANISATSIOONIS..............10 1.5LIIDRI ÜLESANDED...............................................................................................11 1.5.1Otsustamine..................................................................................................11 1.5.2Vastutamine..................................................................................................14 1.5.3 Võim ja delegeerimine...............................................................................
Inimene mõtestab oma tegevust kasust lähtuvalt. Tegevusviisi valikul lähtub ta selle võimalikust emotsionaalsest ja materiaalsest kasulikkusest. Inimene pingutab üldjuhul siis, kui see tegevus loob talle heaolutunde. / 14 / Inimeste motivatsioon on kaasaja äris kõige suurem ja seni kasutamata reserv tulemuste parandamiseks. Selle reservi rakendamist võiks nimetada arukaks inimeste juhtimiseks. / 14 / Tööst tüdinud ja alamotiveeritud töötajad tähendavad iga firma jaoks viitsütikuga pommi: suur kaadrivoolavus ja lahkunud töötajate kaudu leviv negatiivne imago viivad varem või hiljem raskustesse ka kõige edukama ettevõtte. / 13 / Rahulolevad ja oma tuleviku suhtes kindlad töötajad on iga ettevõtte jaoks olulised,
1 Internet. http://www.gwinnettnetwork.com/ArticleWhatMakesAGreatLeader.htm. Inglise keelest tõlkinud töö autor. 3 Juhi käitumise mõju alluvate käitumisele 1. JUHT ON 1. Vähemalt ühe isiku ülemus 2. kes valdab tarvilikku mõjujõudu, 3. seab tegevuse eesmärke, korraldab, kontrollib 4. suudab inimeste käitumist sihipäraselt mõjutada 5. saavutab tulemused teisi tööle pannes, 6. loob tulemuste saavutamiseks tarvilikke ressursse ja tingimusi 7. tagab vastuolude tuvastamise, loomise ja ületamise kaudu seatud sihtide saavutamise, 8. seisab hea organisatsiooni kestuse ja arengu eest.2 Juht (ingl.k. manager) on amet, millega kaasneb õigus, kohustus ja vastutus tagada organisatsiooni ettenähtud toimimine.3 Organisatsioonid on nagu autod
Kõik kommentaarid