Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Barokkmuusika Saksamaal (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Barokkmuusika Saksamaal
  • Konservatiivsus – polüfoonia jätkuvus.
  • 30-aastane sõda (1618-1648), häving, kapseldumine.
  • Hansalinnade ( Hamburg , Lübeck) tõus, tihe läbikäimine Itaaliaga.
  • Lübecki Maarja kirik ; maailma esimene kontserdisari (Abendmusik).
  • Protestantlik kirikumuusika , seotud protestantliku koraaliga.

Heliloojad
  • Michael Praetorius
  • Heinrich Schütz
  • Dieterich Buxtehude

Georg Philipp Telemann
JOHANN SEBASTIAN BACH
( 1685 -1750)
Elust:
  • Muusikud Bach’id tegutsesid 17. sajandil peamiselt Kesk-Saksamaal. Muusikalist haridust ja pillide valdamist õpetasid lastele peamiselt isad, vanemad vennad, sugulased.
  • Johann Sebastian Bach sündis 21. märtsil 1685. aastal Eisenachis
  • 1694/95 surid isa ja ema
  • Vanema venna Johann Christophi hoole alla
  • Oma aja kohta korralik haridus : ladina kool – hea humanitaar ja teoloogiline põhiharidus
  • Ohrdurffi ja Lüneburgi gümnaasiumid.
  • Lüneburgis sai tasuta õpetuse ja koguni väikese toetuse oma imetletud sopranihääle eest.
  • Bachi elukäik jagatakse IV perioodiks :
  • 1. Arnstadt ja Mühlhausen (1703-08)
  • Õukonnaviiuldaja Weimaris, siis Arnstadti organistiks.
  • Reis Lübeckisse Buxtehude juurde, jäi kauemaks, kui lubatud, skandaal.
  • Oreliteosed ja kirikukantaadid.
  • Toccata d- moll BWV 565
  • Mühlhausenis valitses pietism , tegutses õukonnamuusikuna
  • 2. Weimar (1708-1717)
  • Weimari hertsogi õukonnaorganist ja kammermuusik. Hertsog muusikahuviline.
  • 20-liikmeline kapell, hea noodikogu.
  • Bachi tegi Vivaldi teostest orelitöötlusi.
  • Kontsert a-moll I osa
  • Weimari-aastatel valmis suurem osa oreliteostest! Esines lossikiriku orelil. Hakati hindama kui orelikunstnikku ja asjatundjat.
  • Orgel -Büchlein “Wachet auf, ruft uns die Stimme” (koraalitöötlus)
  • 1714 sai õukonna kontsertmeistriks, pidi looma kantaate. Pidulikud, virtuoossed, säravad.
  • Lahkub siiski Weimarist, konflikt hertsogiga.

III Köthen (1717- 1723 )
  • Õukonna kapellmeister
  • Noor vürst Leopold “armastas ja mõistis muusikat” (oli kalvinist )
  • Kammermuusika ja instrumentaalkontserdid, ilmalikud kantaadid
  • 1720 abikaasa Maria Barbara surm
  • Abiellus uuesti Anna Magdaleenaga (“Anna Magdaleena Bachi noodivihik”)
  • Töötingimuste poolest üks parimaid kohti Bachi jaoks, aga otsib ikka uut töökohta
  • 1720 Hamburgis, soov tegeleda kirikumuusikaga.
  • 1721 Brandenburgi kontserdid (6 orkestrikontserti)
  • 1722 vabanes Leipzigi kantori koht, kandideeris, sai selle koha

IV Leipzig (1723-1750)
  • Leipzigi toomkiriku kantor ja linna muusikadirektor, hinnatud koht
  • Vastutas muusika eest 4 kirikus+linna muusikaelu tervikuna ; 50-60 õpilast, töö eliitkooriga (12-16 lauljat)
  • Leipzigis palju häid muusikuid, Collegium Musicum.
  • Loob uskumatu energiaga kirikumuusikat (aastas u 60 kantaati, igaks pühapäevaks+kirikupühadel)
  • Väga suur töökoormus
  • Konfliktid linnavalitsusega
  • 1729 Collegium Musicumi juhtimine, hea orkester
  • 1740. aasta paiku aktiivsest muusikaelust kõrvale tõmbuma
  • 1730 . aastate lõpul heideti ette muusika keerulisust ja raskepärasust, peeti ka iganenuks
  • Vokaalmuusika : põhiosa kirjutatud Leipzigis.
Barokkmuusika Saksamaal #1 Barokkmuusika Saksamaal #2 Barokkmuusika Saksamaal #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-04-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ryth110 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Johann Sebastian Bach - referaat eluloost

Ta õppis orelimängu. Käis Eisenachi ladina koolis, Udurfi gümnaasiumis ja Lüneburgi Michaeli koolis. Laulis kooris, mängis orkestris. Oma eluajal ja ka veel 18. sajandi lõpul oli Bach tuntud vaid võrdlemisi kitsas ringkonnas, heliloojana hakati teda laialt tunnustama alles 19. sajandi esimesel poolel. Praegu peetakse teda üheks põhiliseks heliloojaks barokiajastul ning üheks suurimaks terves muusikaajaloos. Tema loomingut on peetud saksa klassikalise muusika kõrgaja alguseks. 20. sajandil muusikaelus on Bach aga olnud kindlasti üks kõige enam mänginud helilooja. Bash oli pärit Kesk- Saksamaa pikkade traditsioonidega muusikute suguvõsast, kus muusikalist haridust- paljude pillide valdamist ja kompositsiooni aluseid- jagasid noorele põlvkonnale tavaliselt isad, vanemad vennad, onud või teised sugulased. Oma eluajal oli Bach tuntud küll orelimängija ja -hindajana ning kapellmeistrina, kuid mitte heliloojana

Muusika
thumbnail
11
doc

Bach

suguvõsa kõige väljapaistvam liige. Paljud peavad teda suurimaks heliloojaks kogu muusikaajaloos. Tema looming on hinnatud nii sügavamõttelisuse, tehnilise täiuslikkuse kui ka ilu ja mõjuvuse poolest. 3 Elulugu Johann Sebastian Bach sündis vana kalendri järgi 21. märtsil 1685 Saksamaal Eisenachis organisti Johann Ambrosius Bachi ja Maria Elisabetha Lämmerhirt Bachi noorima pojana. Bachi isa ja kõik onud olid professionaalsed muusikud. Isa õpetas talle juba lapsena viiuli- ja klavikordimängu ning onu Johann Christoph Bach (1645­93) tutvustas noorele sugulasele orelimängu. 8-aastaselt hakkas Bach õppima Eisenachi ladina koolis. Bachi ema suri 1694. ja isa 1695. aastal. Pärast seda kolis Bach koos venna Johann

Muusikaajalugu
thumbnail
6
doc

J.S.Bach

S.Bach Johann Sebastian Bach 31. märts 1685 Eisenach ­ 28. juuli 1750 Leipzig oli saksa helilooja ja organist, Bachide suguvõsa kõige väljapaistvam liige.Oma eluajal ja ka veel 18. sajandi lõpul oli Bach tuntud vaid võrdlemisi kitsas ringkonnas, heliloojana hakati teda laialt tunnustama alles 19. sajandi esimesel poolel. Praegu peetakse teda üheks põhiliseks heliloojaks barokiajastul ning üheks suurimaks terves muusikaajaloos. Tema loomingut on peetud saksa klassikalise muusika kõrgaja alguseks. Lapsepõlv Eisenachis (1685­1695) Linnad, kus Bach elas Johann Sebastian Bach sündis vana kalendri järgi 21. märtsil 1685 Eisenachis organisti Johann Ambrosius Bachi ja Maria Elisabetha (Lämmerhirt) Bachi noorima pojana. Bachi isa ja kõik onud olid professionaalsed muusikud. Isa õpetas talle juba lapsena viiuli- ja klavikordimängu ning onu Johann Christoph Bach (1645­93) tutvustas noorele sugulasele orelimängu. 8-aastaselt hakkas Bach õppima Eisenachi ladinakoolis

Muusikaajalugu
thumbnail
13
doc

Johann Sebastian Bach

Philipp Emanuel pühendus klahvipille ­ ja kammermuusikale, samuti Johann Christoph Friedrich. Lapsed siirdusid laiali. Noorim tütar Regina Susanna suri 1808. aastal Lesk Anna Magdalena suri hooldekodus 1760. aastal. Looming Bachi tundmiseks ei piisa veel, kui teate, et ta suri 1750 a. Leibzigis, et ta oli kaks korda abielus ja et tal oli 21 last. Bachi tunda tähendab tunda tema muusikat. 5 5 Miks pole Bachi muusika nii vahetu nagu ütleme, Brahmsi oma? Võib-olla peitub põhjus selles, et ta pol silmnähtavalt dramaatiline. Oleme nii rikutud pärast Bachi loodud muusikast, mis on oma põhiolemuselt dramaatiline, et oleme hakanud, muusikas alati ootama mingit dramatismi, ning oleme pettunud ja igaveleme, kui me seda ei leia. Jah, ent, ent mis teeb muusika dramaatiliseks? Kontrast, ma mõtlen kontrasti kui kompositsiooni printsiip, dualismi ehk kahe

Muusika
thumbnail
18
doc

Bach

Proletariaat - kodanluse hauakaevaja, kes teostab tegelikkuses unistuseta klassideta, kommunistliku ühiskonna loomisest, on inimkonna poolt sajanditepikkuse arengu kestel kogutud kultuuriväärtuste seaduslik pärija. Selle kultuuripärandis on Sebastain Bachi loomingul tohutu suur, eluline väärtus. Bachide suguvõsa Ta esindas ühena paljudest toda kuulsat 1spielmannide suguvõsa, kelle nimi - Bach ­ oli muutunud muusika sünonüümiks: kahe sajandi kestel elas ja töötas Tüüringis nii paljude Bachide soost flöödimängijaid, orelimängijaid ja viiuldajaid, et seal hakati iga muusikameest nimetama Bachiks ja iga Bachi ­ muusikuks! See suurepärane suguvõsa oli harukordselt elujõuline: langeb ju selle kõige intensiivsema tegevuse kõrgaeg (17.-18. sajand) ühte laostumise ja vaesuse raske ajajärguga, mis järgnes Kolmekümneaastasele sõjale (1618- 1648).

Muusika
thumbnail
4
doc

Johann Sebastian Bach

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750) Bach oli suurkuju muusikas, kelle tegevus jäi barokiaja lõppu. Kui barokiaeg oli homofoonilise pillimuusika aeg, siis Bach oli just polüfoonilise muusika meister ja ta viis polüfoonilise väl- jendusviisi täiuslikkuse tippu. Polüfoonilise muusika tippvormiks peetakse tihti FUUGAT ja fuugasid kirjutas Bach väga hulgaliselt. J.S.Bach sündis 21.märtsil 1685.aastal Saksamaal EISENACHIS. 1694/95 surid ta ema ja isa, Eisenachi linnamuusik Johann Ambrosius. Olulise osa muusikaharidusest sai Johann Sebastian 14 aastat vanemalt vennalt Johann Christopherilt, Ohrdurfi linnakiriku organistilt, kelle juures Bach orvuna elas. Seal õppis ta orelit män- gima ja tutvus barokiaja tuntumate organistide loominguga. Bachil oli oma aja kohta väga korralik kooliharidus: ta käis Eisenachi ladina koolis, kus sai humanitaarse ja teo- loogilise põhihariduse

Muusikaajalugu
thumbnail
6
doc

Barokkmuusika

Kordamisküsimused baroki tööks BAROKKMUUSIKA ÜLDISELOOMUSTUS 1) Baroki mõiste (barrocco - port. k "lopergune pärl"), üldiseloomustus, võrdlus renessansiga (ka kunst, arhitektuur jne.) lk. 86 + ajastuste tabel Barokiks nimetatakse kummalise ja teatraalse väljenduslaadiga ajajärku Euroopa kultuuris aastatel 1600-1750. See oli väliselt toretsev ja elu nautiv. Renessansiajastu kunst ja muusika otsisid harmooniat ja tasakaalu, barokiajastu tõi selle asemele aga pingestatud dünaamika, efektse teatraalsuse ning sageli äärmusliku tundelisuse. (Tunded & kirg) 2) Kolme barokkajastul levinud muusikastiili Muusikaline barokkstiil pärineb poliitiliselt killustatud Ülem-Itaaliast, mis mõjutas muusikamoodi suures osas Lääne-Euroopast. · vana ehk kiriklik stiil jätkas Rooma koolkonna polüfoonilist kirjastiili, kuid vabamal kujul

Muusika ajalugu
thumbnail
25
docx

Varane muusikalugu

I õpiaasta kevadsemester 2013: Varane muusikalugu (MTX 310) ­ kursuse teemad. 1. Saksa protestantlik kirikumuusika 16.­17. sajandil. Heinrich Schütz ja tema ajastu saksa muusikas. Kontsertstiil ja oratoorium. Muusikaline retoorika ja figuuriõpetus. Muusika Põhja-Saksamaal 17. sajandi II poolel. 2. Johann Sebastian Bach. Stiili kujunemine, mõjutused. Helikeele semantika, tsitaadid. Olulisemad vokaalteosed (passioonid, kantaadid, missa). Instrumentaalmuusika (orkestri-, kammer-, oreli- ja klaviirimuusika). 3. Georg Friedrich Händel. Stiili kujunemine, mõjutused. Ooperilooming. Inglise oratoorium. Instrumentaallooming. 4.Klassikalise stiili ja uute vormide kujunemine muusikas 18. sajandi keskel. Tähtsamad

Muusikaajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun