Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Arutleva kirjandi kirjutamise etapid - sarnased materjalid

kirjandi, teeskava, tundides, koosta, kirjandit, tõestama, peamõte, hakkad, esmalt, niisiis, asun, küsisin, koostan, näidis, enesetundmine, kehalises, ritta, selgub, õppeprogramm, unistusi, jäta, kirjandis, muutma, ühelt, vajalikkusest, järjekordselt, astunud, kirjutatakse, üldistada, piirdu, sissejuhatuses, tõepoolest, pagasi, vanaemalt
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Mis on arutlev kirjand? Gümnaasiumi ja põhikooli vanema astme õpilased kirjutavad arutlevat kirjandit. Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud

Kirjandus
68 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Mis on arutlev kirjand? Gümnaasiumi ja põhikooli vanema astme õpilased kirjutavad arutlevat kirjandit. Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud

Eesti keel
145 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Õpilaste väärtushinnangud

Kehra Gümnaasium 11.A Klass, reaalsuund Taago Köster ÕPILASTE VÄÄRTUSHINNANGUD Uurimistöö Juhendaja: Rain Rannaääre Kehra 2009 Sisukord EESSÕNA...................................................................................................................................3 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................4 1.Arutlus.....................................................................................................................................5 1.1. Mis teeb eestlase õnnelikuks?........................................................................................5 1.2. Kui õnnelikud on inimesed Eestis?................................................................................9 1.3. Miks on see nii?......................................................................

Uurimistöö
120 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Minu kirjandite analüüs

Kirjandite analüüs 1. SISU Kolme gümnaasiumi aasta jooksul olen kokku kirjutanud seitseteist kirjandit. Eelistatuim teemavaldkond on olnud inimene ja inimsuhted, kuid olen kirjutanud ka hariduse ja spordi teemadel. Kirjandite eest olen saanud punkte vahemikus 57- 80. Kümnendas klassis kirjutasin kuus kirjandit, kõik hindele neli. Üheteistkümnendas klassis kirjutasin samuti kuus kirjandit. Punktisummadega 57- 68. Iga kirjandi sisu oli hea. Neljal juhul viiest oli õigekiri hea, ühel korral väga hea. Aasta alguses oli minu stiil hea, korra isegi väga hea, kuid proovikirjandil oli stiil kõigest rahuldav. Vorm oli kolmel korral väga hea ja kahel korral hea. Aasta jooksul võis märgata kirjandite kirjutamises arengut, kuid aasta viimane kirjand läks siiski väga kehvasti. Kaheteistkümnendas klassis olen hetkeseisuga kirjutanud viis kirjandit. Punktisummad jäid

Eesti keel
74 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

Ainus põhjus, miks keegi sind vihkab, on see, et nad tahaksid olla nagu sina. Maailmas on vähemalt kaks inimest, kes sureksid sinu eest. Mõne jaoks olete kogu maailm. Keegi, kelle olemasolu sa isegi ei tea, armastab sind. Isegi kui sa teeksid tõesti suure vea, tuleneb sellest alati midagi head. Kui sul on tunne, et maailm on pööranud sulle selja, vaata edasi. Pea alati meeles tervitused, mis sa saad. Unusta vastulöök, märkused. Öeldakse, et HEADEL SÕPRADEL võib olla aegu, kui nad ei räägi omavahel. Siiski, sõprussuhe ei unune ealeski. Kohtudes on need sõbrad nagu oleks näinud viimati eile, hoolimata sellest, kui kaua pole näinud või kui kaugel nad teineteisest elavad. Kui oled nii õnnelik, et sul on vähemalt üks selline sõber, pane see oma seinale. Nad teavad keda mõtled. SADA MÕTET TEELE KAASA Võimatu on olla noor ja vanadega mitte vaielda. Üks ema võib saavutada rohkem kui sada õpetajat. Hari ennast ise ja püüa sellega ,mis sa oled ,tei

Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Mis on õnn?

Järelikult ei olegi õnne küsimuses midagi mõtelda: saatus kas on või ei ole inimesele andnud ilu ja tervise. Inimese enda hooleks jääb kas raha teenida, et endale naudinguid osta, või siis mingil muul moel ühiskonna tähelepanu ja tunnustust pälvida. Igal juhul seisneb õnn soovide, ihade ja kirgede rahuldamises, olgu nende objektiks kas teised inimesed või ostetavad kaubad. Platon paneb oma dialoogis "Euthydemos" Sokratese selliselt mõtlevatele linnakodanikele tõestama, et rikkusest, tervisest, ilust, heast asjadega varustatusest, lugupidamisest ja isegi eluaegsest vedamisest õnneks siiski ei piisa. Sokrates esitab lihtsa küsimuse: kas raha teeb ka siis inimese õnnelikuks, kui ta on nii rumal, et ei oska rahaga midagi peale hakata? ­ Loomulikult mitte. Kas sama ei kehti ka asjadega varustatuse, ilu, tervise, vedamise ja lugupidamise puhul? ­ Küllap vist. Ka neid asju tuleb osata õigesti kasutada, et õnnelik olla

Eesti keel
420 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tagakiusamine

Hmm, alustame kiirülevaatega, vahepeal olin ma totaalselt käet ära, tume välimus (meik, riided jne), eneselõikumine, pidev enesetapu mõte, masendavad luuletused, ristid joonistasin isegi kontrolltöödele peale jne jne Minu vabastatusele andis lükke isadepäevale pühendatud kirjand, mis pidi olema isaga seotud. Ma vihkasin seda, ma vihkasin oma isa, ma mõtlesin et ma ei suuda ju normaalset kirjandit kirjutada sellisel teemal. Kuid ma süvenesin endasse, töötasin enda kallal niikaua kuni ma leidsin, et kuigi ma põlgan oma isa kõige eest, mida ta mulle teinud on, olen ma talle tänulik, kuna tänu temale olen ma saanud väga tugevaks ja just tänu temale on välja kujunenud mu isiksus jne. Sellest ma kirjutasin ja see kirjand tuli väga hea. 1. ma soovisin muutuda ja leidsin põhjuse miks

Psühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
223
docx

Aforismid

ARMASTUS ! Sa ütled, et armastad mind, ma uskusin, kuid enam ei usu, sest see ütleb teeb mulle haiget. On sul nüüd kergem, kui said mulle haiget teha? Need, kes ei hooli ega armasta ei oska seda järelikult teha. Sa andsid mulle oma südamekujulise medaljoni ja laususid: Hoia seda nii nagu sina tahaksid, et sind hoiaks. Paljud kõnnivad üle su südame, aga on üks, kes sinna oma jäljed jätab. Mu armastuse garantii on igavene. Jumal andis meile kaks silma et näha, kaks kõrva et kuulda, kaks kätt et tunda, kuid miks andis Jumal meile ühe südame?Sellepärast, et teise me ise ülesse leiaks. lase end õhku, õhus on armastus! Väiksena mängisin tikkudega, sain vastu sõrmi, kuna see pidi valus olema, nüüd aga mängisin armastusega, isegi kui keegi ei keelanud oli see siiski valus. Armastus ühendab endas kõik inimese head omadused. Pilgud on esimesed armastuskirjad. Armastus sünnib pilgus, kasvab suudluses ja sureb pisarais. Armastus on kõige tugevam kirgede

Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Aforismid

pühapäev, 7, märts 2010 Aforismid. - Kui sa olemas oled siis nähakse su vigu , kui sind enam ei ole , igatsetakse seda perfektset inimest . - Dont call me, if you need me . - Olen ilus seestpoolt.. Väline ilu on lihtsalt lisavarustus. - Küll on kahju , et ma ei ole selline nagu teised tahaksid , et ma oleksin. Küll on kahju , et olen just selline nagu ma olen. Küll on kahju , et kõik minus pettuma peavad. Kahju on mul ka sellest , et tegelikult ei ole mul millestki kahju. - Mul on ilus elu - head sõbrad , parim poiss-sõber & toetav pere. Kõik on täpselt nii nagu olema peaks... Tegelikult mulle meeldib valetada , & ka see oli vale... Aga ilusat sorti vale. Kõik on tegelikult otsevastupidi , nii nagu olema ei peaks. - Ma ei saa öelda , et armastasin Sind esimesest silmapilgust. Kui Sind esimest korda nägin , ütlen selle ausalt välja , ei sallinud ma Sind üldse. Sa näitasid huvi minu vastu üles , aga tol hetkel ei vaatanud ma Sind veel nii nagu praegu. Õppisin

Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Põhjalik sissejuhatus filosoofiasse

Sissejuhatus filosoofiasse 1. Loeng Kursuse kirjelduse juurde tulevad slaidid! Järgmiseks korraks: Albert Camus, Sisyphose müüt, peatükid ,,absurd ja enesetapp" ja ,,absurdi müüdid" [email protected] Tõnu Viigi e-maili aadress http://www.tlu.ee/?LangID=1&CatID=2445 kõik, mis vajalik! EKSAM: 15. Jaanuar/22. Jaanuar! Kell 12.00 ­ 18.00(grupid) K-311 1. Loeng: Filosoofiline antropoloogia Kes on inimene? 1.Etoloogiline(teadus loomadest, nende käitumisviisidest) mõtteviis/strateegia ­ inimest võrreldakse teiste loomadega. Mõtlev loom ­ homo sapiens; keel kui informatsiooniedastusvahend. Filosoofid nii ei arva, tunnevad, et midagi olulist jääb puudu! Oluline on mis? Kes? 2. Eksistentsialistlik mõtteviis/strateegia Martin Heidegger ,,Sein und Zeit"(olemine ja aeg) 1927 ­ 20.saj kõige enam tsiteeritud filosoofiline raamat inimene=Dasein(siinolemine) ­ inimene on see, kes on kohal, kes on siin. Ta ei asu vaid ühel territooriumil, vaid proitseerib end kogu maailmale. Ol

Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Erinevad aforismid

"Just keep smiling and pretending you're happy, and then maybe after you've convinced everyone else that you are, you can convince yourself" The best feeling in the world is realizing that you're perfectly happy without the thing you thought you needed. Laugh hard, smile no matter what youre going through, give everyone a second chance, and dont ever forget...rules were meant to be broken....life is too short to be anything but happy! Do you know you have the power to make me smile whenever you want? Don't abuse that privilege... Happiness sneaks through a door you didn't know you left open. "Our days are happier when we give people a bit of our heart rather than a piece of our mind." Wanna know a rule on how to be Happy? Stop comparing yourself to others. Lõbusale inimesele tundub kogu maailm rõõmsana. Rõõmusta elu üle , kuni elad , sest srunud olla saad sa kaua . Mind ei huvita teie arvamus minust, sest olen õnnelik iseenda perfektsuses. Soe päikesekiir langes ü

Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
31
doc

aforismid

keerab seal kõik pahupidi. Alguses sa ei sa sellest arugi,aga alles hiljem taipad,mida ta teinud on. Ta on kõike muutnud,kõike! Lõpuks sa ei taha enam kedagi näha,sa ei taha enam naerda.Sa elad oma hallis maailmas,kus ei ole midagi head. Võibolla mõtted inimestest,kes sul siiski veel meeles püsivad.Sa muutud ükskõikseks kõige suhtes.Sa tunned,et sul pole sõpru,sest nad vajavad sind ainult siis,kui oled rõõmus ja valmis neid lõbustama.Ja siis sa hakkad nutma,hüsteeriliselt nutma.Sest sa ei talu seda enam,kõik läheb liiga raskeks.Sa tahaksid lihtsalt üksi olla,eemal kõigest ja kõigist.Aga keegi ei mõista sind.Sa lihtsalt üritad olla ja mõelda,et kõik saab korda.Kuigi tegelikult on kõik laiali ja katki..sa oled seest puruks kistud ja sa ei jõua enam.. · Tüdrukud on nagu õunad puul. Parimad on puu ladvas. Poisid ei taha nende järgi ronida, kuna nad kardavad kukkuda ja haiget saada

Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Ristumine peateega ehk Muinasjutt kuldsest kalakesest

maksame! LAURA: Jah, ma ei saagi aru, et miks te nii ROLAND: Läks meelest pakkuda, tundus, et väga... siin metsas ei maksa raha midagi. (Naerab OSVALD: Mina räägin ju „sina“. Ma olen rõõmust. Kallistavad Lauraga.) No nii, kui sulle algusest peale „sina“ ütelnud! Kas sa palju te olete mõelnud? (Võtab rahakoti. nüüd hakkad taipama? Mõtle ka ikka natuke! Osvald pöörab selja ja läheb akna juurde. (Paus.) Paus.) LAURA: Ma vabandan, aga siin on mingi OSVALD: Trall-lall-laa, trall-lall-laa. arusaamatus. Midagi on väga valesti. (Vaikselt.) Laura jääb hommikuni siia OSVALD: No näed! Sa saad aru, et midagi kuivama ja kosuma, aga sina lähed nüüd on. Ei ole tähtis, kas valesti või õigesti. õue..

Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kirjandiartikklid

Ehkki lasteaed annab kooliminekuks täidetud kolm eeltingimust. piisava ettevalmistuse, viiakse Kokkupuude kultuurivaldkonnaga laps veel kooli ettevalmistustundidesse Et loovus saaks areneda, peab inimene ja eraõpetaja juurde ­ ikka selleks, et ta olema vastava valdkonnaga kokkupuutes pääseks mainekasse kooli ja suudaks ja seda põhjalikumalt tundma õppima. konkurentsis läbi lüüa. Niisiis on õpiedu On ilmne, et kes pole viiulit näinudki, taga enamasti ja järjest rohkem välised ei õpi iialgi seda mängima. Kes pole stiimulid ­ ühiskonna surve, vanemate arvudega üldse kokku puutunud, sellest ja õpetajate sund. Loovale, uurivale ja matemaatikut ei saa. Inimesel peab olema loova õppimise rõõmule, mis annaks valdkonnas, kus ta võiks loovust ilmutada,

Kirjandus
175 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kuidas jagu saada oma ärevusest

siis võibki asi sellega lõppeda. Teoreetiliselt oled võimeline oma mõtlemist, emotsioone ning käitumist kujundama, kuid kui sa usud, et sa seda ei suuda annad alla ja lased neil endast võitu saada. Kui usud, et ärevusele ning paanikale pole võimalik piire panna, siis annad neile järele ja lased neil ennast valitseda. 4 Kui mõistad, et uskumustel on tunnetes ja käitumises tähtis roll siis hakkad ennast jälgima, et teha kindlaks, millised uskumused sind takistavad ja häirivad, kuid see ei tähenda veel täieliku kontrolli saavutamist oma tunnete üle. Sa saad oma tundeid ja käitumist suurel määral luua, juhtida ja muuta. Kui saa teed pingutusi oma tunnete kontrollimiseks siis ei saa sinust kunagi mängukanni oma ärevuse, asenduse ning raevu käes. Valitse oma tundeid ja käitumist ning sa saad jagu oma ärevusest

Psühholoogia
38 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Aforismid

Ela nii, et isegi hauakaevaja nutaks su matustel. Elu on joonistamine , aga ilma kustukummita . Elu on nagu matemaatika ainult valemid tuleb ise välja mõtelda. I'm not a complite idiot, some parts are missing. Tasakesi tuled hiilid sa mu tuppa ja õrnalt puudutad mu keha , kuni leiad kõige parema koha ja hakkad imema .. kuradi sääsk . Naer läbi pisarate on õpitud oskus . Parem õudne lõpp kui lõputu õudus. Ma olen normaalne,hääled mu peas ütlesid seda. Läksin hulluks ... Tulen kohe tagasi. Kui jumal mõistust jagas, olid sina ilmselt peldikus!

7. klassi ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Sinuhe

,,Kuid mu edu oli nii suur, sest et ma kedagi ei kadestanud ja ei võistelnud kellegagi, vaid jagasin heldelt kingitusi ka teisele ja võtsin vastu haigeid, keda teised ravitseda ei tahtnud, ja teadmine oli minule tähtsam kui kuld." ­ See lause käib vägagi minu enda kohta, sest ma ei kadesta kunagi kedagi ning ei võistle kellegagi. Arvan, et see arusaam, et ei pea kõigist kõige parem olema ja, et ei pea end koguaeg kõigile tõestama tuleb vanusega. Kõikidega tuleb olla sõbralik ning heatahtlik, siis ka sinuga käitutakse vastavalt. ,,Ent ma olin üha üksildane ja elu ei pakkunud mulle rõõmu." ­ Vahepeal me kõik tunneme seda tunnet ning see pole üldse meeldiv ning kurb. ,,Tüdinesin ka veinist, sest see ei rõõmustanud mu südant, vaid muutis mu näo mustaks nagu tahm, nii et tahtsin pärast veinijoomist surra." ­ Siin on jälle näide

Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Ristumine peateega

toimetamist. (Variseb jälle põrandale. Laura hakkab saapaid võtma.) OSVALD: Oota! Kas sa ei saa midagi aru? LAURA: Ma ei saa mitte midagi aru! Ma tahaksin küsida... OSVALD: Väga hea! Teeme nii, et sina küsid minu käest ja mina vastan sulle. 5 6 LAURA: Jah, ma ei saagi aru, et miks te nii väga... OSVALD: Mina räägin ju "sina". Ma olen sulle algusest peale "sina" ütelnud! Kas sa nüüd hakkad taipama? Mõtle ka ikka natuke! LAURA: (paus) Ma vabandan, aga siin on mingi arusaamatus. Midagi on väga valesti. OSVALD: No näed! Sa saad aru, et midagi on. Ei ole tähtis, kas valesti või õieti. Nüüd küsi minu käest ja mina vastan sulle. Istume laua taha. Istu kuhu meeldib, minul siin oma kindlat kohta ei ole, - noh, nagu mõnel on oma lemmikkoht. Ma olen siin kõik toolid läbi istunud. Aga istu siia, seljaga akna poole. Mina ise istun siia ja pärast istun sinna. Nii

Kultuur
36 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Kõige hullem viis kedagi igatseda on olla tema kõrval ja teada, et sa ei saa teda kunagi. Selle asemel, et igatseda vanu aegu, tuleks võtta kõik praegusdest aegadest, sest ka need muutuvad ajapikku vanadeks aegadeks ja siis on meil mida mäletada. Igatsus armsa sõbra vastu tunned alles siis, kui olete lahkunud. Vahepeal igatsen Sind nii palju, et mul hakkab paha. Inimesed, kes tõeliselt igatsevad on hoopiski teistsugused, nemad ei ütle välja seda, just nemad istuvad keskööni üleval, just need püüavad sõprade juures naerda, käivad mälestustemaal ning tänu sellele on igatsus nii tohutult valus neile! Igatsen sind hoolimata sellest, et sa murdsid igaveseks mu südame. Igatsedes ei suuda olla Mina ise, pole isu, ei maga, ei taha midagi... nagu oleks haigus keha vallutanud. Keegi ei saa minna tagasi ja alustada uuesti algusest, kuid igaüks saab alustada täna ja teha uue lõpu. Mäletad, kuidas sa naeratasid mulle esimest korda? Mina istusin pingil, sina istusid uk

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
52
odt

Perevägivallast

kirjeldab. Mingi hirmutavana kogetud teo korduvus võib sugereerida surmahirmu ka ainult ähvardusena väljendatuna, millist just, seda teab ainult konkreetne ohver ise. Seega pole olemas objektiivset kriteeriumide kompleksi, mille järgi otsustada juhtumi raskusastme üle. Tihti piisab ainult ühest vägivallaaktist, et panna naist aastateks salahirmu tundma. Tulemus: naine ei julge enam väljendada oma tegelikke soove ja mees ei saa aru, mis naist vaevab. Niisiis võib kokkuvõtvalt öelda: lisaks sellele, mida teie tajute vägivaldsena, tuleb vägivallana mõista kõike seda, mida ohver tunnetab vägivallana. Probleem, mis võib tunduda kõrvalseisjale tähtsusetu, võib olla selle kogejale ülimalt tõsine. Sõltuvus naisest on mehele hirmutav. Sellepärast muundab ta sõltuvuse ja naise kartuse raevuks naise vastu. Ühe vahendina püüab mees panna naist uskuma, et naine sõltub temast ega tuleks ilma temata toime

Kirjandus
81 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Oleksin ma edukas ettevõtja?

Mõned inimesed õpivad selgeks ameti, mis neile meeldib ja alustavad tööd kellegi alluvuses. Leidub ka neid inimesi, kes tahavad olla iseenda peremehed ning alustavad äritegevust ettevõtjana. Kas tänapäeva ühiskonnas on keeruline olla ettevõtja ja kas mina tuleksin toime ettevõtjana? Tänapäeval on väga lihtne alustada oma äri, kui on piisavalt ressursse. Riik toetab ka omaltpoolt, kui oled suuteline neile ära tõestama, et just sinu äriplaan on see, mis on vettpidav ja väga hästi läbimõeldud. Riigi poolt on ette nähtud ka professionaalset nõustamist üks tund tasuta, millest on kindlasti väga palju abi igale inimesele, kes tahab äritegevust alustada. Tänapäeva ühiskonnas, kui kõik ärivaldkonnad on raskes seisundis jäävad ainult tugevamad ellu ja suudavad raskest olukorrast välja tulla. Alustades ise äritegevust, peab kõik otsused

Turundus
53 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Mõtteterad/aforismid

Mõtteterad, head laused Iga inimene on mõnikord kurb . Sellistel päevadel läheb kõik viltu , isegi asjade alustamine ei tule välja . Iga hetk võid lootuseltult nutma hakata, isegi teadmata, miks ... Ma ei saa oma sõpradele päikesepaistelist ilma lubada, aga ma saan neil vihmavarju pea kohal hoida, kui sajab! Hinda seda mis sul on mitte seda mida sul pole. Sest, kui sa kaotad selle, mis sulle on kallis, siis sa alles hakkad mõistma, kui väga sa seda kõike tagasi tahaksid saada, aga võibolla on siis juba liiga hilja. Tuleb hinnata seda kõike, mis on meie ümber. Selleks, et teada, mis on kuristik, pole vaja sinna kukkuda. Ära naera teiste unistuste üle, neil on need vähemalt olemas . With one look , you could make me smile , now withouth even looking , you make me cry . Elu on nagu male , et seda võita , peab tegema õigeid käike , kuid lõppude lõpuks on see siiski vaid mäng !

Kirjandus
224 allalaadimist
thumbnail
98
rtf

tom

tööd kuskil riigiametis ja pidama ennast õnnelikuks pärast oma silmapaistvat sõjaväelist karjääri. LJUBOV: Sa lähed ju ainult Tveri, me hakkame sind sageli nägema. MIHHAIL: Paraku seda ei juhtu. Me kavatseme Nikolaiga sõita Berliini, algallika juurde. LJUBOV: Aga millest sa elama hakkad? MIHHAIL: Oh, ma võin õpetada... matemaatikat, ma ei tea, mis tähtsust sel on? (siiralt) Saad aru, Ljubov, mina olen üks neist, kes on sündinud oma aja jaoks. Ma hakkan tegema selliseid asju, mida ma veel isegi ei tea, aga ma pean kõik sellele pühale eesmärgile ohvriks tooma, et karastada oma meelt,

Kirjandus- ja teatriteaduse...
39 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

õppekava. (Ilves. Gümnaasiumi...) 16. juunil 2010 allkirjastati eelleping riigigümnaasiumi loomiseks. Lepingu kohaselt pidi Wiedemanni koolimajas alustama 2012. aasta sügisel tööd riigigümnaasium ligikaudu 300 õpilasega. Arvestati nelja paralleeliga ­ nii nagu tol ajal Haapsalu Wiedemanni Gümnaasiumis klasse oli. Kuigi koolimaja oli väga hästi hoitud, siis linnavalitsuse haridusjuhi sõnul nägi Wiedemanni maja teiste renoveeritud koolide kõrval siiski hale välja. Niisiis loodetigi sellele, et riik teeks remondi. Kuid kooli asutamisel tuli leida lahendused paljudele küsimustele: tuli lahutada põhikool ja gümnaasium, praegused koolid reorganiseerida ning teha koostööd kogukonna ja gümnasistidega. Tööd oli palju: ette oli vaja valmistada põhimäärus, valida koolile nimi, koostada õppekava; samuti teha valmis kava riigigümnaasiumi rahastamiseks, leida personal, sõlmida lepinguid ning valida hoolekogu. (Ilves 2010a)

Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

tähelepanu või andmaks õpilasele aega õpetaja poolt äsja öeldu töötlemiseks. Vanematele õpetajateel. lastele võib see ka edastada üleskutse „maha rahuneda“. Näiteks kui te mänguväljakul mitme meetri kauguselt õpilasele viipate või ta enda juurde kut- sute, peate esmalt saavutama silmsideme. See on ilmselt lihtsam, kui me teame õpilase nime. Teooriad, hoiakud ja see raamat Kui me seda ei tea, kõrgendame tema poole vaadates tõenäoliselt häält, ilma et karjuksime, Käitumisjuhtimise ja koolidistsipliini asjus eksisteerib hulk juurdunud teoreetilisi hoiakuid. ja hõikame: „Vabandust (...)! Vabandust (...)!“. Kas me soovime vabandust paluda

Psühholoogia
99 allalaadimist
thumbnail
117
doc

Aforismid

384. Pimedatemaal on ühesilmne juba kuningas 385. Mõned kaotused on võidukamad, kui võidud 386. Haritud loll on suurem loll, kui harimatu loll 387. Ükskõik, kui palju te ka ei teeks, kunagi pole küllalt 388. See, mida te ei tee, on alati tähtsam sellest, mida teete 389. Inimene tegutseb kolmel juhul: kui tahab, kui peab ja kui ei tohi 390. Mõtlemine viib inimese tasakaalust välja, sellepärast ta hakkabki tegutsema 391. Kui hakkad mõtlema sulle antud käsu üle, oled halb käsutäitja 392. Kui inimene ei tule toime väikeste asjadega, hakkab ta end vägistama suurte mõtetega 393. Me püüame kogu aeg selle poole, et koopiad oleks originaalidest paremad 394. Kõige agaramalt kritiseeritakse elus ja kunstis seda, mida ei mõisteta 395. Inimene tundub enesele huvitav, kui ta saab oma hädasid huvitavaks teha 396. Laisad inimesed on meeldivad: ei viitsi kaaslasi tülitada 397

Kirjandus
115 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Kasvatusteadused

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledz AP 1 KÕ KASVATUSTEADUSED Õpimapp Kristina Karu Juhendaja: Anu Carlsson Rakvere 2014 SISSEJUHATUS Õpimappi alustasin arvamusega J.J. Russeau raamatu „EMILE“ põhjal. Raamatu esimese poole kohta tegin konspektivormis mõttekaarte. Teise poole kohta kirjutasin välja mõtteid, mis mind kõnetasid. Edasi on lisatud E.S. Sarve loengu mõtteid tunnist 22 oktoobril. Seejärel lisatud lühikokkuvõte märksõnade näol Hirsijärvi ja Huttuneni raamatust „Sissejuhatus kasvatusteadustesse“. Järgnevalt lisasin essee „Kliima minu töökohas“ ja arutlesin Sinkkose artikli väidete üle. Tutvusin ja arutlesin Eesti Haridusteaduste ajakirjas oleva artikli „Eesti koolide esmakursuslaste õpi ja teadmuskäsitlus“ üle. Ajakirja „Haridus“ artikli „Hariduse tipus. Aga kus tipp asub?“ ja Tiiu Kuurme artikli „Elitaarkoolidest“ refereerisin kokku, kuna teema haakus. Õpetaj

Alusharidus
92 allalaadimist
thumbnail
47
rtf

Rändavate Pükste Õeskond

tutvustas ja varsti oligi ta juba toas. Ta tahtis Tibbyt filmi juures aidata. Tibby keeldus. Bailey uuris Mimit ja palus teda endale sülle võtta, Tib lubas. Bailey tundis endiselt huvi filmi kohta, lõpuks Tibby nõustus sellega ,et Bailey teda aitab. Nad rääkisid paljudest asjadest, Bailey oli alati õigus. Lõpuks palus ta tal lahkuda. Tibby Ma olen omadega läbi. Kostos tabas mind näkki ujumas ja ma läksin totaalselt endast välja. Sa ju tead , kuidas mul privaatsusega lood on. Niisiis tõmbasin riided kõik valesti selga ( ma suutsin Püksid pahupidi jalga tirida- kas see pole mitte maagiline? ) ja läksin joostes , omadega sassis, koju. Mu vanaema nägi mond ja arvas, et juhtus midagi palju halvemat kui tegelikult. Niisiis - oj jumal küll, seda on raske kirjutada -, ütles ta vanaisale ( kreeka keeles ), mis tema arvates juhtus, ja ma ei tee nalja, Bapi läks Kostosele peksa andma. Kostose vanaisa ei lasknud minu Bapit majja, ja siis hakkasid kaks

Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
164
pdf

Karjäärinõustamise käsiraamat 2014

jääriotsuste tegemisel; • infootsimise oskusi, mis loovad eelduse olla kursis hariduse ja töömaailma võimaluste ning vajadustega; • otsusetegemise oskusi, mis on vajalikud valikuvõimaluste hindamiseks ja realistlike eesmärkide seadmiseks; • eesmärkide elluviimise oskusi, mis on vajalikud karjääriotsuste täideviimiseks. Nõustamisprotsessi planeerimine Protsessi planeerimiseks tuleb esmalt kindlaks teha nõustatava olukord ja vajadused – kas on tegemist kiiret lahendamist vajava kriisiolukorraga või pigem rahulikku tegutsemist või- maldava küsimusega. Tulenevalt nõustatava olukorrast valitakse ka sobivate rõhuasetustega tegutsemistaktika. • Kui kliendi probleemiks on vajadus leida töökoht, et toime tulla, on rõhu­asetus tööotsi- misoskuste arendamisel ja tegutsemiskava väljatöötamisel.

Ametijuhend
28 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Sotsiaalpedagoogika

huvitu sellest. Kuidas lapsevanemaid kaasata? ­ Kiusamispäevik Ära nimeta seda kunagi kiusamispäevikuks! (kui vanemaga hea koostöö, siis talle võid öelda, lapse jaoks nimetada teisiti: minu päevaraamat , sõna kiusamine jäta välja) Positiivsed ja negatiivsed tähelepanukud. (Leht pooleks: head asjad, halvad asjad) Kesta võiks nädal, natuke peale. 2 nädalat liiga palju Kaasa kodu! Ülesanne: kodus peale kooli, ema-isa juures, hakkad täitma. Pane kirja nii head kui halvad asjad. Halvad pane väga täpselt kirja, kes millal kus, kes olid juures jne. Raamatut kooli kaasa ei võeta, võtab kaasa ema, kes tuleb kooli. NB! Kõik ei kiusa. Ei tohi lasta öelda seda lauset õpilastel ega lapsevanematel! Kes kiusab, mis ta teeb jne. Aga ei kiusa kõik! Kui juhtub intsident kahe lapse vahel (kas kiusamine või konflikt 2 võrdse vahel) ­ esimesena räägi sellega, kes tegi, kiusajaga

Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
87 allalaadimist
thumbnail
65
pdf

KALLIS, MA OLEN ÕNNELIK

KALLIS, MA OLEN ÕNNELIK LIIS LUKK Eesti Teatri Agentuuri 2015. aasta näidendivõistlusel äramärgitud 1 TEGELASED: ANN FELIX KAREEN TIM SAARA MEES 2 ESIMENE Varahommik. Felix seisab elutoa akna all. Toas on hämar ja teda pole õieti näha. Kuulda on köögist kostev gaasiboileri surin ja Felixi kiirenenud hingamine. Korraga hüppab ta diivani peale ja teeskleb magamist. Välisust püütakse avada, kuid see ebaõnnestub korduvalt. Lõpuks uks avaneb. Siseneb Ann. Luksudes. Ta püüab luksumist kinni hoida, aga see ajab teda hoopis naerma. Ann on leidnud üles lüliti. Valgus süttib. Felix ärkab. Ann püüab saapaid jalast võtta ja kukub pikali. FELIX Sa oled joonud? ANN (endiselt luksudes) Mina? Ei. FELIX Ära valeta. ANN No sai mõni kokteil joodud. Mis siis? FELIX Varem sa ei joonud. ANN Siis olid lapsed. FELIX

Meedia
1 allalaadimist
thumbnail
76
pdf

Nimetu

positiivne meeleolu kooli (nt rahulikmuusika vahetundidesse, puhkeruumid jne).  võiks olla vähem stressirohkeid esitusi ja suulisi vastamisi  oleneb inimesest, tuleb lihtsalt teada mida tahad ja muu kõrvale jätta  Tuleb oma asju hästi planeerida ja mitte nii palju muretseda. Ei oska kahjuks vastata, et kuidas seda gümnaasiumiõpilaste seas vähendada.  Parem õpetamine, kaotada õppeained ning õppida kõike mida päriselt vaja läheb  Tundides teha sama palju või natuke intensiivsemalt tööd, et kodutöid ei jääks; lükata tundide algus 30min võrra hilisemaks; anda õpetajatele mãrku, et kõik korraga ei hakkaks suuri töid tegema õpilastele  Lasta õpilsatel rääkida oma murest ning sellele vastavalt kas vähendada koormust või lasta õpilasel puhata paar nädalat.  Tuleks aru saada, et elus on palju olulisemaid asju, mille üle stressi tunda.

Psühholoogia
2 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

Seneca moraalikirjad Luciliusele

Need on lõksud. Kes teist elu ohutult tahab veeta, see vältigu niipalju kui suudab noid lõksupüüdvaid kinke, mille puhul eksime rängalt ka selles, et peame neid endile kuuluvaiks, kuid tegelikult oleme nende küljes. (4) Kuristikku viib säärane jooks. Sellise kõrgusse tõusnud elu lõpuks on langus. Vastugi ei saa panna, kui õnn viltu kiskuma hakkab: kas kõrvalekaldumatult edasi või otse põhja; õnn ei pöördu meist ära, vaid tõukab ja kukutab. (5) Pidage niisiis kinni sellest õigest ja tervislikust eluviisist, mille puhul hoolitsete keha eest sedavõrd, kuipalju heaks enesetundeks tarvis. Karmimalt tuleb keha kohelda, et ta hingele tõrksalt ei kuuletuks; toit vaigistagu nälga, jook kustutagu janu, riie kaitsku külma eest, maja kindlustagu kehalist kaitsetust. Pole tähtis, kas ta on laotud murumätastest või kaugetelt maadelt toodud kirevatest kividest. Teadke, et õlgkatus katab inimest niisama hästi nagu kullast varjualune

Haridus
53 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun